Ik zeg "Doen!"quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:56 schreef Igen het volgende:
Was mijn reisverslagje van Japan eigenlijk ook goed genoeg voor een plekje in de OP?
* kijkt greavy lief aan![]()
Zal het toevoegenquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:56 schreef Igen het volgende:
Was mijn reisverslagje van Japan eigenlijk ook goed genoeg voor een plekje in de OP?
* kijkt greavy lief aan![]()
Hij komt toch helegaar niet door Tilburg?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:52 schreef Sandrvich het volgende:
Goh morgen dan maar eens die Sziget-expressen fotograferen. Kun je die een beetje fatsoenlijk fotograferen in Eindhoven, of kan ik beter naar Tilburg hier voor?
Hoe dan wel? 2 keer langs Utrecht?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:18 schreef greavy het volgende:
Morgen rijden er weer Sziget treinen door het land. Materieel gaat bij Sziget A&B vanaf Utrecht leeg naar Venlo, en bij de 2Budapest Express gaat het ook leeg naar Duitsland, ik gok Venlo:
VERTREKTIJDEN 3FM-A TREIN MAANDAG 15 AUGUSTUS 2011:
Vertrek Budapest Nyugati Pu. 15.45 (30 minuten voor vertrek aanwezig zijn)
Dinsdag 16 augustus 2011:
Aankomst Viersen: 09.06
Reizigers voor Venlo stappen uit op station Viersen. De aansluitende trein naar Venlo vertrek om 09.33 van spoor 3, aankomst Venlo om 09.56, er is geen aanvullend ticket nodig)
Aankomst Eindhoven 10.45
Aankomst Rotterdam Centraal 12.00
Aankomst Den Haag HS 12.20
Aankomst Amsterdam Centraal 13.10
Aankomst Utrecht Centraal 13.45
VERTREKTIJDEN 3FM-B TREIN 5 AUGUSTUS 2011:3FM Sziget B-Train
Maandag 15 augustus 2011:
Vertrek Budapest Nyugati Pu. 16.40 (30 minuten voor vertrek aanwezig zijn)
Het treinbedrijf had tot ons ongenoegen de wagonindeling veranderd. We hebben dus aanpassingen moeten maken. Je kan via je portal je nieuwe voucher uitprinten en bekijken wat je zitplaats is. De meeste mensen zitten nu op de plek waar ze oorspronkelijk hoorden te zitten. We zullen voor vertrek zelf aanwezig zijn op het station met de treinindeling.
Dinsdag 16 augustus 2011:
Aankomst Viersen: 10.07
Reizigers voor Venlo stappen uit op station Viersen. De aansluitende trein naar Venlo vertrek om 10.33 van spoor 3, aankomst Venlo om 10.56, er is geen aanvullend ticket nodig)
Aankomst Eindhoven 11.45
Aankomst Rotterdam Centraal 13.00
Aankomst Den Haag HS 13.20
Aankomst Amsterdam Centraal 14.10
Aankomst Utrecht Centraal 14.45
VERTREKTIJDEN 2BUDAPEST EXPRESS 15 AUGUSTUS 2011:
Vertrek vanuit Boedapest Nyugati P.U.om 9.50 uur.
Venlo 07.40
Eindhoven 08:45
's-Hertogenbosch 09:09
Utrecht Centraal 09:44
Zwolle 10:47
Door werkzaamheden aan het spoor rijdt de trein niet verder dan Zwolle. De NS verschaft gratis kaartjes voor de NS trein voor degenen die doorreizen naar Groningen. Dit nieuws ontvingen we helaas pas vandaag.
Veel volk, of het type volk?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn trein stopt door de werkzaamheden ook op Wolfheze. Wat een volk gaat daar heen zeg
Type, vooralquote:
Wolfhezenaren... Er zit daar een inrichting, toch?quote:
Sziget A en Sziget B rijden Venlo-Eindhoven-(via Tilburg-Dordrecht)Rotterdam-Den Haag HS-(via Schiphol)Amsterdam-Utrecht en dan ledig verderquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:24 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Hoe dan wel? 2 keer langs Utrecht?
Ja, nu je t zegt! Niet aan gedachtquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wolfhezenaren... Er zit daar een inrichting, toch?
Ja en? Dan kan hij nog steeds wel op tijd rijden, net zoals de meeste andere internationale treinen normaal gesproken doen. Zulke vertragingen zijn volgens mij eigenlijk alleen bij treinen uit Servië en Turkije normaal.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:47 schreef greavy het volgende:
Niet zo vreemd, gaat door meerdere landen he
En bij de nachttreinen die onderweg gecombineerd en gesplitst wordenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? Dan kan hij nog steeds wel op tijd rijden, net zoals de meeste andere internationale treinen normaal gesproken doen. Zulke vertragingen zijn volgens mij eigenlijk alleen bij treinen uit Servië en Turkije normaal.
Tofquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
Wadsloper 3203-3205 heeft trouwens in Argentinië en Uruguay een promotietocht van 1600 kilometer gemaakt:
http://www.rieles.com/web(...)s-muy-satisfactorios
Jaja, sinds de NS de informatievoorziening op zich neemt is het echt stukken beter geworden!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:06 schreef Ireyon het volgende:
Sjongejongejonge, hoe moeilijk kan het zijn om te melden of een trein rijdt of niet..
IC A'dam - Brussel van 13:53
CTA vertrekspoor blijft leeg.
AV: "Rijdt niet".
Mededelingenbord eronder: "De IC Amsterdam - Brussel rijdt wel".
Omroep: "De IC naar Brussel rijdt niet. Reis met Fyra naar Breda".
NSHispeed Twitter: "Hij rijdt wel, maar via Utrecht, Den Bosch en Breda".
CTA vertrekspoor Fyra: eindstation Rotterdam Centraal.
Echt, gewoon geen woorden voor..
Ik ben alweer thuis. Toen ik rond 12:50 op een trein zat te wachten, die al om 12:34 langs moest denderen en maar niet kwam (net als de Sneltreinen, maar de seinen wel juist stonden), ben ik toch even gaan kijken naar een verstoring...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:45 schreef James1988 het volgende:
Dordrecht ligt plat door een stroomstoring. Prognose is 15:00 opgelost.
Succes ermee, greavy
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ben alweer thuis. Toen ik rond 12:50 op een trein zat te wachten, die al om 12:34 langs moest denderen en maar niet kwam (net als de Sneltreinen, maar de seinen wel juist stonden), ben ik toch even gaan kijken naar een verstoring...
Het zou dus kunnen dat hij zo langs Dordrecht rijdtquote:Mogelijk extra reistijd rond Dordrecht
Oorzaak
De beperkingen rond Dordrecht als gevolg van een stroomstoring zijn voorbij.
Er rijden bussen tussen Sliedrecht en Dordrecht.
Ze hebben alleen hun eigen spul teruggekregenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jaja, sinds de NS de informatievoorziening op zich neemt is het echt stukken beter geworden!
Dat gapen is zeker luchtstroom creëren omdat de airco het niet doetquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:10 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
En later bij een leuke fotostek. Hij is ff aan het gapen
Zelf kennis opgebouwd, en Rolandrail forum / TDR.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Greavy, hoe weet je eigenlijk al die namen van de verschillende shuttles? Mooie foto's trouwens!
8733quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:41 schreef CrashO het volgende:
Zit nu in die VIRM met die liften die zijn omgebouwd naar vuilnisbakken.
*image resize ik wel als ik thuis ben , mobiel enzo
[ afbeelding ]
Wat wel lekker onhandig is. Is dat ook meteen de treinstelnummers weg zijn uit de coupe ..
Oeh, nice onequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:10 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
HTRS 189 096 met de Kehl-shuttle
Inderdaad.quote:
Dat ging met mijn busreisje dan weer prima: die bus vond het prima om ¤4 borg af te schrijven van een kaart waar maar ¤2,50 op stondquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:35 schreef Igen het volgende:
En die borg is dan nog niet eens genoeg, als je die 16 euro op de kaart zet en dan het hele land doorreist dan kun je niet uitchecken vanwege te weinig saldo.![]()
Je mag 4 euro rood staan, dus samen met de borg van 4 euro is een saldo van 0 precies genoeg om met de bus te kunnen reizen. Dat is dus zo uitgekiend dat je nooit meer saldo op je kaart hoeft te hebben dan de prijs van de busrit die je gaat maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat ging met mijn busreisje dan weer prima: die bus vond het prima om ¤4 borg af te schrijven van een kaart waar maar ¤2,50 op stond
De Thalys rijdt op de HSL tussen Rotterdam en Hoofddorp 160. Dit vanwege de Fyra. Als de Fyra sneller zou kunnen, rijdt Thalys dat zeker. Bij vertraging mag de Thalys meestal sneller, om dit in te lopenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:48 schreef Yreal het volgende:
hij ging niet eens heel erg hard hoor160 ofzo denk ik?
Niet geheel correct: de Thalys rijdt tussen Rotterdam en Schiphol 160 km/h omdat de noordsectie van de HSL momenteel onder ERTMS Level 1 draait, en de IVW heeft in al haar wijsheid besloten dat je dan maximaal 160 km/h mag rijden. De Traxx-locomotieven kunnen ook niet harder dan dat, en ICRm harder dan 160 km/h wil je ook niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:24 schreef greavy het volgende:
[..]
De Thalys rijdt op de HSL tussen Rotterdam en Hoofddorp 160. Dit vanwege de Fyra. Als de Fyra sneller zou kunnen, rijdt Thalys dat zeker. Bij vertraging mag de Thalys meestal sneller, om dit in te lopen
Die -4-regel gaat over het inchecken, niet over het uitchecken. Als je door uitchecken onder de -4 komt zou dat geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:46 schreef Igen het volgende:
Maar bij NS (zonder abonnement) is de borg ineens 20 euro, maar de limiet voor rood staan blijft hetzelfde. En dus moet je saldo minstens 16 euro zijn om in te kunnen checken, en als je dan naar de andere kant van het land reist kun je niet uitchecken omdat de ritprijs meer dan 20 euro is en het saldo dan dus onder de -4 euro zou uitkomen.
Voor het deel van de reis dat je tegen vol tarief aflegt mag je best een papieren kaartje kopen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:47 schreef Tochjo het volgende:
Tijd van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage van de hele reis en de abonnementen gelden niet in combinatie met papieren kaartjes.
Maar werkt het andersom dan ook? Dat als ik (nog steeds met een dal-vrij abonnement) om 15:55 in-check, en lekker in de spits (want die begint om 16:00 uur) in de trein blijf zitten dat ik dan gratis reis? Lijkt me ook een rare situatie...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:47 schreef Tochjo het volgende:
Tijd van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage van de hele reis
als het goed is noordsectie al op lvl 2. Althans, dat zei een NSH mcn. Er word niet sneller gereden omdat de DRGL ivm Fyra niet aangepast word nu. Thalys kan wel vertraging inhalen door sneller te rijden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet geheel correct: de Thalys rijdt tussen Rotterdam en Schiphol 160 km/h omdat de noordsectie van de HSL momenteel onder ERTMS Level 1 draait, en de IVW heeft in al haar wijsheid besloten dat je dan maximaal 160 km/h mag rijden. De Traxx-locomotieven kunnen ook niet harder dan dat, en ICRm harder dan 160 km/h wil je ook niet.
Op de zuidsectie rijdt Thalys wel 300 terwijl daar ook een Fyra rijdt met 160, de zuidsectie staat in ERTMS Level 2. Op de noordsectie is dat wel uitgeprobeerd, maar is men toch teruggegaan naar Level 1 om redenen die mij niet geheel bekend zijn.
ja. 5 minuten in het voordeel voor de reiziger. Tot 16:04:59 kan je voor Daltarief inchecken, net als 18:25 naderhand. 'S ochtends tot 6:34:59 met Daltarief en vanaf 8:55quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar werkt het andersom dan ook? Dat als ik (nog steeds met een dal-vrij abonnement) om 15:55 in-check, en lekker in de spits (want die begint om 16:00 uur) in de trein blijf zitten dat ik dan gratis reis? Lijkt me ook een rare situatie...
En wat ReisT zegt, papieren kaartje voltarief kan natuurlijk altijd, daar heb je geen abonnement bij nodig om die geldig te laten zijn. Hoef ik in Zwolle alleen maar hard te rennen om 1x in te checken, en dan weer terug om de trein te halen.
Van Eindhoven naar Tilburg universiteit. 5x per week, zou ik zo voordelig uit kunnen komen? Ik dacht aan een maandtrajectkaart van 200 euro,maar een maandabonnement Altijd Voordeel is nog voordeliger, geloof ik ?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:47 schreef Tochjo het volgende:
Nee. Eventueel zou je het maandabonnement Altijd Voordeel (voor reizen bij NS) kunnen overwegen; dat kost 25 euro en als je die week veel reist en het meer dan vijf euro per dag scheelt, heb je het eruit.
Jawel, dat is in de praktijk dus wel een probleem. Toen ik een keer weinig saldo had en een reis maakte die duurder was dan de borg, kon ik pas uitchecken na eerst saldo op te laden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die -4-regel gaat over het inchecken, niet over het uitchecken. Als je door uitchecken onder de -4 komt zou dat geen probleem moeten zijn.
De noordsectie heeft inderdaad onder Level 2 gedraaid, maar dat is weer teruggezet naar Level 1 vanwege wat problemen - naar mijn weten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:58 schreef greavy het volgende:
[..]
als het goed is noordsectie al op lvl 2. Althans, dat zei een NSH mcn. Er word niet sneller gereden omdat de DRGL ivm Fyra niet aangepast word nu. Thalys kan wel vertraging inhalen door sneller te rijden.
Dat noord deel is zo´n grap..quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De noordsectie heeft inderdaad onder Level 2 gedraaid, maar dat is weer teruggezet naar Level 1 vanwege wat problemen - naar mijn weten.
Niet dat dat erg is, want zoals je al zegt is de dienstregeling niet aangepast op de snellere Thalys. Een Thalys met 300 zou dus zo'n 5 minuten bij Hoofddorp voor een rood sein komen te staan...
Zoiets heb ik laatst ook gelezen in een kamervragen/antwoorden-pdf. 'Op verzoek van NSHispeed' was de reden voor terugschakelen naar lvl 1, geloof ik..quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De noordsectie heeft inderdaad onder Level 2 gedraaid, maar dat is weer teruggezet naar Level 1 vanwege wat problemen - naar mijn weten.
Zal wel weer met de Traxx-locs te maken hebben.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zoiets heb ik laatst ook gelezen in een kamervragen/antwoorden-pdf. 'Op verzoek van NSHispeed' was de reden voor terugschakelen naar lvl 1, geloof ik..
Maar die rijden toch ook op Rotterdam-Breda waar level 2 wel actief is?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zal wel weer met de Traxx-locs te maken hebben.
Hadden ze maar Eurofima/ESC-rijtuigen moeten nemenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Traxx-locomotieven kunnen ook niet harder dan dat, en ICRm harder dan 160 km/h wil je ook niet.
En een ES64U4 of Prima 2quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:14 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Hadden ze maar Eurofima/ESC-rijtuigen moeten nemen
Juist, daarom duurde het 3 minuten totdat de laatste reiziger die zojuist uit wilde stappen in Utrecht eindelijk was uitgestapt.quote:"Tijdens de zomermaanden reizen minder mensen met de trein. Daarom past NS de dienstregeling aan. Treinen vertrekken mogelijk op andere tijden en met een andere samenstelling dan u gewend bent."
Dat heeft toch relatief weinig te maken met de hoeveelheid reizigers. Die asociale figuren die zonodig als eerste moeten instappen en daarom de boel onnodig ophouden zijn er altijd. Ook als het rustig is.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:20 schreef James1988 het volgende:
Juist, daarom duurde het 3 minuten totdat de laatste reiziger die zojuist uit wilde stappen in Utrecht eindelijk was uitgestapt.
Hoe lang mag je eigenlijk over een reis doen? Anders kun je toch als je ergens heen gaat en in de spits terug moet na het uitchecken op de heenreis na 3 minuten meteen weer inchecken zodat je uren later (in de spits dus) ook met korting terug kunt?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:04 schreef greavy het volgende:
[..]
ja. 5 minuten in het voordeel voor de reiziger. Tot 16:04:59 kan je voor Daltarief inchecken, net als 18:25 naderhand. 'S ochtends tot 6:34:59 met Daltarief en vanaf 8:55
En u gaat niet door voor de koelkast. Er stapte niemand in terwijl de uitstappers bezig waren, en er bleef ook een looppad van zo'n 2 mensen vrij. Zo vol zat die VIRM-4quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat heeft toch relatief weinig te maken met de hoeveelheid reizigers. Die asociale figuren die zonodig als eerste moeten instappen en daarom de boel onnodig ophouden zijn er altijd. Ook als het rustig is.
Nee, niet eerder gezien, wel leuk alleen Ein Lieferung ist auf Kosten des Käufers möglich dat zal wat kosten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:51 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar in Duitsland worden blijkbaar de ICE2 gereviseerd en de oude stoelen en tafeltjes staan te koop:
http://www.deutschebahn.c(...)redesign_20ICE2.html
Ik had het een paar delen terug al genoemdquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:51 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar in Duitsland worden blijkbaar de ICE2 gereviseerd en de oude stoelen en tafeltjes staan te koop:
http://www.deutschebahn.c(...)redesign_20ICE2.html
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had het een paar delen terug al genoemd
Is weer eens iets anders dan een ICM-bank![]()
Maakt ook niet uit, het is interessant genoeg om nog eens te plaatsenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:09 schreef bork het volgende:
[..]
Oeps gemist, of was ik toen op vakantie
![]()
krijg nou wat, tis pas 10 uurquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:53 schreef greavy het volgende:
Vandaag namens de Railcatering bij de IC uit Utrecht naar Zwolle mogen omroepen
Nu in een solo drietje naar Rotterdam onderweg, waar geen zitplaats te vinden is.... Zit nu in de eerste klas. Hc bood het aan, omdat ik nog in de Railcatering shirt loop.
In Rotterdam door naar Zwijndrecht..
ik heb met je te doenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:15 schreef greavy het volgende:
Heb er wel al 5 en half uur op zitten nu hoor...
Heb je dan nog wel tijd om aan de DE-III te sleutelen?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:13 schreef greavy het volgende:
[..]Vanaf zaterdag elke weekenddag 2 diensten per dag. Zit dan tussen de 9 en 11 uur per dag..
Nope, ook niet bij de SSN. Maar ik kan zo af en toe een zaterdagje vrij nemen. Ik moet 2 diensten per week draaien namelijk ivm een 8 uren contractquote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je dan nog wel tijd om aan de DE-III te sleutelen?
Hier nog lang niet. De eerste van vijf nachtdiensten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Nope, ook niet bij de SSN. Maar ik kan zo af en toe een zaterdagje vrij nemen. Ik moet 2 diensten per week draaien namelijk ivm een 8 uren contract
Maare, hier gaan de luikjes dicht![]()
![]()
![]()
Je mag maximaal 6 uur over een reis doen. Dat is een nieuwe regel om dit soort acties te voorkomen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:14 schreef Helly het volgende:
[..]
Hoe lang mag je eigenlijk over een reis doen? Anders kun je toch als je ergens heen gaat en in de spits terug moet na het uitchecken op de heenreis na 3 minuten meteen weer inchecken zodat je uren later (in de spits dus) ook met korting terug kunt?
Weet je wel hoe bijzonder dat is in Utrecht, dat je de ruimte krijgt om uit te stappen? Zeker bij een te korte trein.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:18 schreef James1988 het volgende:
er bleef ook een looppad van zo'n 2 mensen vrij. Zo vol zat die VIRM-4
Gewoon omdat het kan, en centjesquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:04 schreef greavy het volgende:
Als Railcateraar is dat helemaal lastig. Zolang de mogelijkheid is dat wij er doorheen komen, moeten wij gaan. Als het écht overvol is, dan lukt dat natuurlijk niet.
Je krijgt dan wel eens reacties van mensen wáárom je er uberhaupt nog doorheen loopt. Ik heb ook al 3x in een volle trein gelopen...
Ik zet NOOIT iets in het bagagerek, om de simpele reden dat ik dan wéét dat ik het ga vergeten. En ja, dat is me overkomen en dat was dus gelijk de eerste en laatste keer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:37 schreef greavy het volgende:
Meestal word je er wel langs gelaten. Gelukkig. Alleen het irritante is dat mensen al hun bagage in het gangpad zetten bij ICMm, terwijl daar een BAGAGEREK is...
sommige koffers zijn zo groot dat ze er niet in passen ...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:37 schreef greavy het volgende:
Meestal word je er wel langs gelaten. Gelukkig. Alleen het irritante is dat mensen al hun bagage in het gangpad zetten bij ICMm, terwijl daar een BAGAGEREK is...
Dan moet de conducteur die mensen daar op wijzen ivm de veiligheid bij incidentenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:51 schreef greavy het volgende:
Ja, dat snap ik ook nog wel. Maar zelfs koffers die er in passen (daar spreek ik dus over).
Juist de VIRM is perfect, want daar kun je je koffer kwijt tussen de stoelen. Als je tenminste boven zit.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:55 schreef greavy het volgende:
Maar dat doen ze dan weer niet steevast. De één wel, de ander niet. Bij VIRM in de serie 800 (Maastricht/Heerlen-Alkmaar) is het bloed irritant. Dan heb je soms echt moeite om er doorheen te komen. Daar staan er overal koffers. Want daar kan je je koffers niet opbergen (VIRM)...
De koffers worden in VIRM zelfs voor de deuren gezet als je de trap af- of op gaat, of bij de bak overgangen...
Dat komt door een te ver doorgeslagen individualismequote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:58 schreef Sandrvich het volgende:
Het valt mij dan ook op, dat ze in ieder land met hun bagage overweg kunnen in de trein en het in de bagagerekken of tussen de banken stoppen. Behalve één land: Nederland.
Nee, joh bagageruimte kost zitplaatsen, en die zijn de norm zoveel mogelijk zitplaatsen en staanplaatsen bij de NSquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat komt door een te ver doorgeslagen individualisme
Dat heb ik gehad toen ik voor et eerst met tgv ging..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:06 schreef bork het volgende:
[..]
Nee, joh bagageruimte kost zitplaatsen, en die zijn de norm zoveel mogelijk zitplaatsen en staanplaatsen bij de NS
Maar ja ook al heb je bagageruimte, bij de DB ICE3 bijv. dan zijn er altijd van die prutsers die in verkeerd treinstel stappen dat vol zit en met hun bagage de loop blokkeren of mensen die zich heerlijk installeren met al hun bagage op jouw gereserveerde plekken die duidelijk staan aangegeven en die mogen dan weer verkassen (best moeilijk om dat aan 3 Aziaten duidelijk te maken die zogenaamd alleen hun moedertaal spreken) en dan hun bagage weer nergens kwijt kunnen en het doodleuk boven mijn hoofd laten liggen, lekker allemaal![]()
![]()
Het viel mij inderdaad ook op, dat in de nieuwe VIRM veel ruimte is tussen de stoelen voor bagage. Eigenlijk zouden mensen daarop gewezen moeten worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:58 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Juist de VIRM is perfect, want daar kun je je koffer kwijt tussen de stoelen. Als je tenminste boven zit.
goedkoopste tarief dat ik heb gevonden was 70 naar Disney (ic Brussel en de TGV verder) student met korting trouwensquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:18 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat heb ik gehad toen ik voor et eerst met tgv ging..maarja, als je weinig overstap tijd hebt dan ga ik automatisch zorgen dat ik snel in de trein zit...
(en het wagen toestel zoek in dan wel daar op
![]()
inmiddels weet ik wel waar ik moet kijken..
ga eind v/h jaar maar weer eens weg.. nog tips waar ik goedkoop tickets kan scoren? of zijn de aanbiedingen bij nshispeed gewoon de geldende prijzen en kan het niet goedkoper?
tripje naar disney kost ruim 160 euro (DH HS - marne la vallee)
opzich is het ook niet een ramp, maar hoe goedkoper hoe beterquote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:40 schreef JDude het volgende:
160 retour? Da's nog te overzien. Met de auto ben je ook 30 euro tol plus een paar tientjes brandstof kwijt, en dan moet je 'm ook nog parkeren à 15 euro (behalve als je in een van de hotels overnacht, dan is dat inbegrepen).
Was mij ook al opgevallen. Ik kreeg vanochtend al de tip om met een klein diafragma te werken. Dat komt dus nog wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:28 schreef Igen het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar bij al je foto's is de rechterkant helemaal wazig?
(Of was dat ook al eerder gezegd toen ik weg was?)
Nee, dat helpt alleen als de scherptediepte te klein is en dus bijvoorbeeld dichtbij scherp en ver weg wazig is. Maar bij jouw foto's, bijvoorbeeld op die van de 6442, is gewoon links alles (dichtbij en ver weg) scherp en rechts alles wazig, dus is er iets anders aan de hand.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Was mij ook al opgevallen. Ik kreeg vanochtend al de tip om met een klein diafragma te werken. Dat komt dus nog wel.
Ja, of de ccd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
lens misschien niet helemaal schoon?
Het filter was niet helemaal schoon. Zaten in 1 hoek een aantal vegen. Had hem de 's Ochtends nog schoon gemaakt..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
lens misschien niet helemaal schoon?
Het kan zijn dat die trein over de binnensporen hard doorkachelde en er al een heel eind voorbij was voordat het besef kwam dat er mogelijk iemand lag. Dan vraag je idd even of de volgende trein even kan stoppen om te kijken wat er aan de hand was.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik vermoed dat die "eerste trein" uit dat verhaal niet de aanrijding veroorzaakt heeft, anders kan ik me dat ook niet voorstellen.
het is helemaal geen feit dat die trein de vrouw had aangereden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ik me afvraag: waarom is die eerste trein, die de vrouw had aangereden, doorgereden? Da's ook best wel tegen de regels.
Jij wilt voor elke aanrijding een persbericht? Dan kun je dagelijks wel een pagina vullen..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom komt het bericht überhaupt zo laat pas in het nieuws, ik heb niks gelezen over die aanrijding.
Zo hoog zit de treindienstleider niet in de pikorde, hoor.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb geen medelijden met zelfmoordenaars, maar ik heb zomaar het gevoel dat de NS hier iets te verbergen heeft. Waarom komt het bericht überhaupt zo laat pas in het nieuws, ik heb niks gelezen over die aanrijding. Misschien dat de treindienstleider of iemand van hoger af wel gezegd heeft rijd maar door en krijgt nu de laatste rang de schuld??
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)t-OV-chipkaart.dhtmlquote:'80 procent van treinreizen gemaakt met OV-chipkaart'
Tachtig procent van de treinreizen in het eerste half jaar van 2011 werd gemaakt met de OV-chipkaart. Een vijfde van de reizigers maakte gebruik van het papieren treinkaartje. Dat blijkt uit de gegevens van de NS die de NOS heeft ingezien.
Uit de gegevens van de NS blijkt dat mensen de papieren kaartjes kopen uit gewoonte of uit angst te vergeten in of uit te checken.
Uit de cijfers van de NS blijkt verder ook dat 95 procent van de klanten over een OV-chipkaart beschikt. Het papieren kaartje wordt eind 2012 afgeschaft. De NS heeft aangegeven tevreden te zijn over de uitkomst van de inventarisatie.
Dat ook, maar dat komt omdat het ding zomaar weer zonder saldo is ...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:58 schreef James1988 het volgende:
Al die mensen bij de kaartautomaten staan er alleen maar om het ding weer op te laden, duh
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:28 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen zit ik me al meer dan een uur te vermaken in een SLT van Utrecht naar Breda. Omdat ik geen zin had in een overstap.
Volkskrant heeft het fout. Ik las vandaag elders dat het een VIJFDE (20%) is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)t-OV-chipkaart.dhtml
Lijkt me een sterk overdreven getal trouwens. Van de vaste reizigers reist een meerderheid wel met de kaart, maar ik zie ook vele mensen bij de kaartautomaten nog staan en dan heb ik de dagkaarten nog niet meegerekend ...
http://www.ed.nl/nieuws/a(...)izen-met-kaartje.ecequote:Vijfde van treinreizen met kaartje
RIJSWIJK - Een vijfde van de treinreizen is in het eerste halfjaar van 2011 gemaakt met het papieren treinkaartje, 80 procent met de OV-chipkaart. Met dat nieuws komt de NOS.
De omroep meldt dat mensen de papieren kaartjes kopen uit gewoonte of omdat ze bang zijn dat ze vergeten in of uit te checken. Uit cijfers van de NS zou ook blijken dat 95 procent van de klanten over een OV-chipkaart beschikt.
Valt me niet tegen. Ik dacht dat dat echt wel lager zou hebben gelegen, rond de 50% ofzo.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Volkskrant heeft het fout. Ik las vandaag elders dat het een VIJFDE (20%) is.
EDIT: Foutje, die krant zei een vijfde nog met kaartje rijden:
[..]
http://www.ed.nl/nieuws/a(...)izen-met-kaartje.ece
Oehquote:
Dat klopt ongeveer: de zuidsectie begint in de tunnelbuis bij Barendrecht. Tussen Lage Zwaluwe en Prinsenbeek ligt ongeveer de halverwege de afrit (+fly over) voor de richting Breda, die met 140 km/h genomen kan worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat ritje rotterdam - breda was wel een beetje nep zeg. Voor mijn gevoel heb ik alleen vanaf de kijfhoek tot na lage zwaluwe op de hsl gereden.. nou nou, poe poe. Waarom rijdt fuck ding naar breda? De helft van de tijd zit hij niet eens op de HSL![]()
Ja, als de Fyra ook maar iets vertraagd is komt hij achter de sneltrein terecht en is de tijdwinst weg.quote:En vervolgens past het allemaal weer niet in breda en staan we 10 minuten stil, weg winst![]()
Truequote:Terug viel ie uit en hadden we de sneltrein, dan is 6x minder stoppen toch behoorlijk chill, al is het alleen maar psychologisch
SOCIOS VUILE ACCOUNTHACKERquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:28 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen zit ik me al meer dan een uur te vermaken in een SLT van Utrecht naar Breda. Omdat ik geen zin had in een overstap.
Nee, dat zie je verkeerd. Socios zou in de ICE stappen naar Eindhoven (met een via-kaartje). Want die stopt niet tussendoor.quote:
Leuk om resultaten van het onderzoek 'meten in de trein' daadwerkelijk in de media terug te zien, ik werk er namelijk zelf voorquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Volkskrant heeft het fout. Ik las vandaag elders dat het een VIJFDE (20%) is.
EDIT: Foutje, die krant zei een vijfde nog met kaartje rijden:
[..]
http://www.ed.nl/nieuws/a(...)izen-met-kaartje.ece
Dan heb je bij deze ruzie met de rest van ons, zodra je een OVC wil scannenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:31 schreef Korreltje-zout het volgende:
[..]
Leuk om resultaten van het onderzoek 'meten in de trein' daadwerkelijk in de media terug te zien, ik werk er namelijk zelf voor
Dit artikel klopt van geen kant. De NOS meldde dat 1 op de 5 reizigers een papieren kaartje heeft. Dat betekent niet automatisch dat de rest de OV Chipkaart gebruikt. Er zijn natuurlijk ook nog veel mensen met abonnementen, studenten OVs, e-tickets, etc.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:48 schreef greavy het volgende:
Vijfde van treinreizen met kaartje
RIJSWIJK - Een vijfde van de treinreizen is in het eerste halfjaar van 2011 gemaakt met het papieren treinkaartje, 80 procent met de OV-chipkaart. Met dat nieuws komt de NOS.
De omroep meldt dat mensen de papieren kaartjes kopen uit gewoonte of omdat ze bang zijn dat ze vergeten in of uit te checken. Uit cijfers van de NS zou ook blijken dat 95 procent van de klanten over een OV-chipkaart beschikt.
Hihi, maar wees gerust. Het onderzoek stopt waarschijnlijk eind december, dan wordt het papieren kaartje afgeschaft en heeft het onderzoek niet zoveel zin meerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan heb je bij deze ruzie met de rest van ons, zodra je een OVC wil scannen
Het is 2012, maar dan blijven de e-tickets en dergelijke gelukkig nogquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:44 schreef Korreltje-zout het volgende:
[..]
Hihi, maar wees gerust. Het onderzoek stopt waarschijnlijk eind december, dan wordt het papieren kaartje afgeschaft en heeft het onderzoek niet zoveel zin meer. Dit weet ik niet helemaal zeker, maar dit zijn wel de laatste geluiden die ik intern gehoord heb.
Als het meerendeel van de reizigers in- en uitcheckt kun je wel een aardige voorspelling maken. Je neemt er een marge van 5% op voor e-tickets en dagkaarten, en je hebt toch wel een vrij realistische inschatting.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het onderzoek kan pas afgeschaft worden als er tellers bij de deuren komen, anders weet je nog steeds niet hoe vol een trein precies is.
Precies, het onderzoek is ervoor bedoeld om te kijken op welke trajecten men reist. En met de introductie van de OVC wordt dat nu automatisch geregistreerd, met een papieren kaartje niet en daarvoor is dit onderzoek oorspronkelijk in het leven geroepen. Nu het papieren eruit gaat is zo'n heel onderzoek dus in principe niet meer nodig, want het aantal mensen dat met E-tickets reist is echt nihil(weet ik uit ervaring).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als het meerendeel van de reizigers in- en uitcheckt kun je wel een aardige voorspelling maken. Je neemt er een marge van 5% op voor e-tickets en dagkaarten, en je hebt toch wel een vrij realistische inschatting.
Tenslotte, ook met de nieuwe abonnementen moet je in- en uitchecken.
Dat dusquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan heb je bij deze ruzie met de rest van ons, zodra je een OVC wil scannen
Ehm. Leg uit!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:08 schreef Korreltje-zout het volgende:
[..]met een papieren kaartje niet
bij de trein niet, verder welquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef LWD-Godius het volgende:
Als je een ov-jaar(studenten)kaart in bezit hebt. Moet je je dan altijd in en uitchecken of is dat niet nodig?
Natuurlijk wel. Maar dat kaartje wordt wellicht uren of zelfs dagen later pas gebruikt. Met de OV-chipkaart kan NS een veel nauwkeuriger schatting maken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Ehm. Leg uit!
Weet NS niet welke kaartjes in de automaat verkocht zijn
Nog niet.quote:
"Hier volgt een bericht voor studenten met een weekabonnement. Van 16 juli tot en met 16 augustus reist u met uw OV-chipkaart op saldo. Denkt u aan het in- en uitchecken."quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:35 schreef greavy het volgende:
Ik had afgelopen maandag dat gesprek op het HGB in Utrecht. NS is druk bezig met de studenten zover te krijgen om in- en uit te checken.
En terecht. Als de rest het moet, dan zij ook.quote:Dit willen ze eind van het jaar toch wel proberen te verplichten.
Voor zover ik weet gaat het ze niet daar om. Het gaat ze om welke trajecten daadwerkelijk worden gereist en met wat voor soort kaartje(enkeltje/retour/OVC). Op basis daarvan worden bijvoorbeeld de dienstregelingen gemaakt en bepaald welke treinen(ook de lengte daarvan) waar en wanneer reizen. Dit wordt, zoals gezegd, bij de OVC automatisch geregistreerd maar bij het papieren kaartje gaat dit wat moeilijker. Dit wordt opgelost door dit door de synovaters te laten noteren.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Ehm. Leg uit!
Weet NS niet welke kaartjes in de automaat verkocht zijn
mja, dat gaat lastiger dan je denkt, want het moment van inchecken hoeft niet het reismoment te zijn, evenals het moment van uitchecken. Met andere woorden: je kunt wel inschatten hoeveel mensen er in de trein zitten, maar je kunt er ook zo gigantisch naast zitten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:36 schreef Korreltje-zout het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat het ze niet daar om. Het gaat ze om welke trajecten daadwerkelijk worden gereist en met wat voor soort kaartje(enkeltje/retour/OVC). Op basis daarvan worden bijvoorbeeld de dienstregelingen gemaakt en bepaald welke treinen(ook de lengte daarvan) waar en wanneer reizen. Dit wordt, zoals gezegd, bij de OVC automatisch geregistreerd maar bij het papieren kaartje gaat dit wat moeilijker. Dit wordt opgelost door dit door de synovaters te laten noteren.
Op de website studentenreisproduct.nl staat dat in- en uitchecken bij de regionale treinvervoerders verplicht is. Dat weet verder niemand, behalve de controleurs van Veolia, want die schrijven een boete uit als je het niet doet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef LWD-Godius het volgende:
Als je een ov-jaar(studenten)kaart in bezit hebt. Moet je je dan altijd in en uitchecken of is dat niet nodig?
Maar wil je niet ook weten waar iemand vandaan komt en heen wil - om te weten wat belangrijke overstaps zijn, of mensen in een stoptrein ook wel echt stoptreinklanten zijn, etc. etc.?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:41 schreef greavy het volgende:
Vroeger had je nog de ouderwetse tellers in de trein. Studenten die ingehuurd werden om treinen door te lopen, en het aantal reizigers te tellen. En dat gewoon door heel Nederland een tijdje lang.
En nee, dat ging niet aan de hand van het kaartje, maar het aantal koppen werd geteld
Bedankt voor de info, ik reis 75% regionaal, Leeuwarden - Groningen. Ik check altijd in en uit voor de zekerheid maar meestal als ik uitstap zie ik weinig mensen uitchecken, vond dat een beetje raar. Nu weet ik hoe het volgens de regels inelkaar zit.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:43 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Op de website studentenreisproduct.nl staat dat in- en uitchecken bij de regionale treinvervoerders verplicht is. Dat weet verder niemand, behalve de controleurs van Veolia, want die schrijven een boete uit als je het niet doet.
Vroegah stond dat er gewoon op he, "geldig op het traject A - B" of "Geldig op het hele net", zoiets.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:16 schreef Igen het volgende:
O ja.
Maar werd dan bij abonnementen vroeger wel gevraagd naar begin en eindpunt van de reis?
Je zit er alleen mee dat op bepaalde trajecten veel meer/minder met de ov-chipkaart gereisd wordt, waardoor de tellingen nogal onbetrouwbaar wordenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als het meerendeel van de reizigers in- en uitcheckt kun je wel een aardige voorspelling maken. Je neemt er een marge van 5% op voor e-tickets en dagkaarten, en je hebt toch wel een vrij realistische inschatting.
In de toekomst is dat natuurlijk niet meer het geval, dan reist zo goed als iedereen (>90% van de reizigers) met de OV-chipkaart. Dan krijg je wel nauwkeurige data.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 04:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je zit er alleen mee dat op bepaalde trajecten veel meer/minder met de ov-chipkaart gereisd wordt, waardoor de tellingen nogal onbetrouwbaar worden
Ja ik bedoel dus die laatste (en bijv de studenten-ov-kaart, en dagkaarten) - hoe wist NS voor wat voor reizen die gebruikt werden?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vroegah stond dat er gewoon op he, "geldig op het traject A - B" of "Geldig op het hele net", zoiets.
Volgens mij krijg je die tussen Nieuweschans en Leer altijd want op dat traject gaat er altijd een steward van Arriva mee en die heeft tussen Groningen en Nieuweschans de koffieleut al met de mcn gedaan dus maakt tussendoor dan maar een rondje langs de reizigers.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:49 schreef greavy het volgende:
Een kaartje Weener (Gr) - Leer (Ostfriesl)
Je selecteert in de kaartautomaat bijvoorbeeld Groningen - Leer, met NS-traject gratis.
Echt goedkoper is er niet. Of de gok wagen dat je geen controle krijgt.
Is niet helemaal waar. De keer dat ik naar Leer treinde heb ik geen controleur gezien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je die tussen Nieuweschans en Leer altijd want op dat traject gaat er altijd een steward van Arriva mee en die heeft tussen Groningen en Nieuweschans de koffieleut al met de mcn gedaan dus maakt tussendoor dan maar een rondje langs de reizigers.
De afgelopen vier keer niemand gezien daar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je die tussen Nieuweschans en Leer altijd want op dat traject gaat er altijd een steward van Arriva mee en die heeft tussen Groningen en Nieuweschans de koffieleut al met de mcn gedaan dus maakt tussendoor dan maar een rondje langs de reizigers.
zolang het technische gezien niet nodig is, doe ik het niet. een conducteur zei eens: ja je moet wel inchecken! zo is het niet geldig! waarom dat dan moest wist hij mij niet te vertellen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Hier volgt een bericht voor studenten met een weekabonnement. Van 16 juli tot en met 16 augustus reist u met uw OV-chipkaart op saldo. Denkt u aan het in- en uitchecken."
[..]
En terecht. Als de rest het moet, dan zij ook.
Datamining natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
o
[..]
zolang het technische gezien niet nodig is, doe ik het niet. een conducteur zei eens: ja je moet wel inchecken! zo is het niet geldig! waarom dat dan moest wist hij mij niet te vertellen.
Die rijtuigen zijn militaire begeleidingsrijtuigen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
3. Amersfoort. RN 6470 met twee onbekende grijze rijtuigen. Iemand enig idee wat dit is of waar het bij hoort? Er stonden trouwens ook een aantal Plan U's in keurig NS-geel met blauwe banen daar, ook lang niet gezien![]()
[ afbeelding ]
Een mat'54 erachter zou wat neus betreft ook niet verkeerd staanquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
2. Amersfoort. Een aardige line-up van de 4202, de 2992 en een rode Plan U.
[ afbeelding ]
Vroeger zag dat wasemmertje er toch een stukkie beter uitquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, even wat plaatjes van gisteren:
1. Leeuwarden. Doooon't steal mah bucket!!![]()
[ afbeelding ]
Een steward weet ik niet, maar tot Nsch gaat er wel een extra machinist mee. De trein splitst namelijk in Nsch in een deel naar Leer en een deel naar Groningen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het wel tof zijn om daar ook nog een stel voor Veendam aan te hangen. Kan je lekker met vleugeltreinen gaan klooien en zoquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een steward weet ik niet, maar tot Nsch gaat er wel een extra machinist mee. De trein splitst namelijk in Nsch in een deel naar Leer en een deel naar Groningen.
De Noord-Oost maar dan in het klein?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het wel tof zijn om daar ook nog een stel voor Veendam aan te hangen. Kan je lekker met vleugeltreinen gaan klooien en zo
Om 5.45 's ochtends splitst er wel wat op Zuidbroek richting Veendam.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het wel tof zijn om daar ook nog een stel voor Veendam aan te hangen. Kan je lekker met vleugeltreinen gaan klooien en zo
Dat is maar een deel van de dag zo. De rest van de tijd rijdt de trein naar Winschoten door naar Nieuweschans en staat deze daar een half uur te wachten op de volgende inzetquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een steward weet ik niet, maar tot Nsch gaat er wel een extra machinist mee. De trein splitst namelijk in Nsch in een deel naar Leer en een deel naar Groningen.
Ja precies. Doorgaande stellen Stavoren - Veendam en Harlingen - Leer, en vleugelen maarquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
De Noord-Oost maar dan in het klein?![]()
Zal wel lekker langs het perron passen in Almelo De Riet, die 72 bakken van jequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:35 schreef dennistd het volgende:
Zo stel ik ook een vleugeltrein (Enschede/Oldenzaal)-Hengelo-Almelo-(Mariënberg/Nijverdal/Deventer)-Zwolle-Lelystad-Almere-(Utrecht/Schiphol/Amsterdam) voor...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
je vergeet amersfoort, zowel vanuit deventer/almelo als uit almere!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:35 schreef dennistd het volgende:
Zo stel ik ook een vleugeltrein (Enschede/Oldenzaal)-Hengelo-Almelo-(Mariënberg/Nijverdal/Deventer)-Zwolle-Lelystad-Almere-(Utrecht/Schiphol/Amsterdam) voor...
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel lekker langs het perron passen in Almelo De Riet, die 72 bakken van je
Gewoon het perron verlengenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Oh ja dat staat op 70 iddquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:16 schreef James1988 het volgende:
72 bakken, dan krijgen we mooi weer het record voor langste reizigerstrein terug
quote:Was een nfl van hier (Elders ook bekend als Fles).
DAN TELT HET TOCH NIET MAN HANSBLEKERNOGWATquote:
Ik was het niet.quote:
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DAN TELT HET TOCH NIET MAN HANSBLEKERNOGWAT
waar zou ik gezien zijn en waarom zegtie niks tegen mij?
Ik dacht al dat jij het niet zou zijnquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was het niet.
Er komen meer mensen op Amersfoort op een gemiddelde werkdag blijkbaar.
Sukkel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
Ik dacht al dat jij het niet zou zijn
Dankje gevonden, sorry voor offtopic.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Rechts naast invoeren zit er 1 de rest zit onder de klik. Zocht er laatst ook uren naar....
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Lekker op de bonnefooi wat lijntjes pakken.
Oh dat klinkt wel heel fout trouwens...
idioot bedrijf trouwens.. je moet op trein werken maar geen vrij vervoerquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:05 schreef greavy het volgende:
In de IC naar Utrecht controle.
HC:
"Kaartje hoef ik niet te zien, je bent toch van de Railcatering"...
Terwijl niet eens vrij vervoer van de RC / Servex / NS hebben ...
Omdatquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe kan t dat de trein van Nijmegen naar roosendaal van 09:18 uur stampvol zit?!
quote:
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:34 schreef brandsrus het volgende:
Omdat iedereen die trein van 09.18 pakt
Dit dus. Servex is weer wat verder gestegen in mijn minachting. Bij elk bedrijf waar je werkt hoort mijns inziens reiskostenvergoeding.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:07 schreef mschol het volgende:
[..]
idioot bedrijf trouwens.. je moet op trein werken maar geen vrij vervoer
misschien mag hij de kilometers declareren.. maar dan nog vind ik het niet kloppen, er moet gewoon een speciale kaart geregeld worden voor dat soort mensenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dit dus. Servex is weer wat verder gestegen in mijn minachting. Bij elk bedrijf waar je werkt hoort mijns inziens reiskostenvergoeding.
Je krijgt reiskosten vergoed. Maximaal 7,98 per dag. Fulltime medewerkers krijgen een Jaartraject abonnement. Parttimers krijgen reiskosten vergoeding.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dit dus. Servex is weer wat verder gestegen in mijn minachting. Bij elk bedrijf waar je werkt hoort mijns inziens reiskostenvergoeding.
7,98 om op je vertrekplaats te komen? Of in totaal?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Je krijgt reiskosten vergoed. Maximaal 7,98 per dag.
Zo ken ik wel meer baantjesquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
er zit trouwens wel apart volk bij de railcatering.persoonlijk lijkt het mij klote werk. steeds maar vriendelijk moeten doen tegen niet vriendelijke reizigers ed...
zo vanzelf sprekend is dat niet hoorquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Enige koffie die op/rond het station enigzins te doen is is die van de Broodzaak.
Woon-werk verkeer. Tijdens werk uiteraard gratis. En als we de trein gelopen hebben lekker eerste klas uitrusten (zitten dus).quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
7,98 om op je vertrekplaats te komen? Of in totaal?
wil je veel te veel betalen voor je spul?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Uiteraard. Maar die hebben ze niet in Leeuwarden.
Hmm cool, zal vast wel ergens een foto opduikenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik zag vandaag een aparte combinatie rijden bij Hoogeveen. Twee VIRM-stellen met een plan V daar aan gekoppeld.
Ik zag deze te Amersfoort staan, toen ik weer naar Utrecht ging. Heb later nog wel een foto dat ze gekoppeld stonden (weliswaar met de iPhone gemaakt)quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik zag vandaag een aparte combinatie rijden bij Hoogeveen. Twee VIRM-stellen met een plan V daar aan gekoppeld.
Even als voorbeeld een dienst van een machinist van standplaats Hengelo:quote:Op zondag 21 augustus 2011 05:18 schreef dan13lv het volgende:
http://ns4ns.nl/downloads/diensten/
iemand die me uit kan leggen wat al deze dingen betekenen?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | NormM Fac Rijkar Treinr Wzh Vertrek Aankomst ---------------------------------------------------------------------- SGMM SPR 7045 15:17 Hgl 15:25 Es ICM IC 1658 15:57 Es 17:22 Amf SGMM SPR 5862 18:06 Amf 18:54 Asd * 18:54 Asd 19:41 Asd IRM S 2679 19:41 Asd 20:32 Gvc IRM IC 2079 20:53 Gvc 21:31 Ut IC 1779 P 21:51 Ut 22:05 Amf ICM IC 1779 22:07 Amf 23:32 Es LM 80180 P 23:43 Es 23:50 Hgl |
Lekker belangrijk, daar werk ik voor. Die paar euro per dag kan me niet boeienquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wil je veel te veel betalen voor je spul?
Nooit geweten dat er een extra trein Ommen - Zwolle rijdt, op 07:57 (13824)quote:Op zondag 21 augustus 2011 05:18 schreef dan13lv het volgende:
http://ns4ns.nl/downloads/diensten/
iemand die me uit kan leggen wat al deze dingen betekenen?
nee, niet geldig.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:49 schreef Kabaam het volgende:
Weet iemand of de NS-meereiskaart ook geldig is i.c.m de e-ticket Dagkaart van de actie van Albert Heijn?
Alvast bedankt ^^
Het antwoord staat in de actievoorwaarden van de Spoordeelweken ...quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:49 schreef Kabaam het volgende:
Weet iemand of de NS-meereiskaart ook geldig is i.c.m de e-ticket Dagkaart van de actie van Albert Heijn?
Alvast bedankt ^^
Gebouwd door...quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Uiteraard hiermee natuurlijk vanzelfsprekend.
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Gare_TGV_Haute-Picardiequote:Op zondag 21 augustus 2011 22:25 schreef Bitlord het volgende:
Eergisteren bleek dat onze laatste camping van de vakantie op ongeveer 300 meter van de LGV Nord lag. Ik mocht van de jongens even een uurtje met de auto weg en kon toen in korte tijd onderstaand filmpje schieten. Die treinen gaan echt hard zeg en rijden in tijd gezien behoorlijk dicht achter elkaar...
Ja, dat was dus ook mijn argument...quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Had hij geen zin om de bordjes van het treintje in het pretpark te knallen?
quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En, geloof het of niet Fles, heeft gewoon geweigerd om, toen we eindpunt marne la vallee-chessy bereikt hadden, Disneyland Parijs in te gaan... zelfs met vrijkaarten
Eigenlijk heb je wel ballen ja... nooit in Disneyland geweest, vrijkaarten voor je neus.. en wat doe je? De Kroeg in Tegenover het station...quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar dat is toch vet man. Heb je 640 km gereden, sta je daar en dan zeg je. "Naah, Ik ben een Eftelinger, always have always will. Dit kan niet"
Goed zoquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je wel ballen ja... nooit in Disneyland geweest, vrijkaarten voor je neus.. en wat doe je? De Kroeg in Tegenover het station...
Lekkerquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Volgende week zaterdag gaan we lijn K dus even doen, en ik heb maar 1 kans die dag want er is 1 trein heen en 1 trein terug, de rest van de dag is verbust ivm werkzaamheden, of keertijden van 3,5 uur
En Zondag Rag ik even nog 5,5 uur RER D en C er door heen, en vanaf dan ben ik de RER KoningEn heb ik het RER Netwerk Compleet, Rest mij dan nog 2,5 Transilien Lijntje... ik hoop voor eind van het jaar dat ik rond ben
Ik heb inmiddels nu, zoals Fles dat vroeger had, Wat rondjes op de plank staan als voorraad..
trustequote:Op zondag 21 augustus 2011 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga slapen. Vanavond was er even iets anders belangrijk dan bordjes en kilometers
Van de week komt er heus wel een verslag
Free pas? waarvoor dan?quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:59 schreef bork het volgende:
[..]
LekkerIk heb net free-pas gekregen voor as donderdag, echter nog geen idee
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |