abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100830074

Locon, van origine een echte Berlijnse goederenvervoerder, breidt haar diensten meer-en-meer uit: nu zelfs internationaal. Na onder andere het containervervoer tussen Rotterdam en het Tsjechische Melnik van ERS overgenomen te hebben, is sinds 1 juli 2011 een aanzienlijk deel van het huisvuilvervoer van HTRS naar Locon gegaan. Omdat Locon zelf nagenoeg geen enkele lok, diesel of elektrisch, in Nederland tot haar beschikking had, moest er links en rechts tijdelijk gehuurd worden. Vrij kort daarop werden er twee ex NSR 1800'en aangekocht, waarbij de NSR logo's plaatsmaakten voor het oranje Locon-logo. De beide loks waren bij NSR als 1827 en 1834 in dienst maar werden bij Locon hernummerd naar respectievelijk 9901 en 9902. Ondertussen worden ze beide alweer ruim een maand ingezet voor de huisvuiltreinen op de relaties Maastricht-Wijster en Apeldoorn-Wijster. Voor het jaarlijkse festival Sziget, gehouden in de prachtige stad Budapest, mochten beide loks hun tractie eens aan een reizigerstrein geven. Nadat er twee zogenaamde Party-treinen op vrijdag 5 augustus richting de Hongaarse hoofdstad vertrokken, arriveerden beide treinen op dinsdag 16 augustus terug in Nederland. Nadat de vele feestgangers in enkele Randstedelijke plaatsen uitgestapt zijn, gaat de Locon 9901 met de set rijtuigen terug naar Venlo. Vanaf daar neemt HGK de trein over, verder Duitsland in. Als gevolg van het weer rijden van de Volvotrein naar België, reed de trein tussen Utrecht en 's Hertogenbosch zo'n 6 minuten later dan gedacht en passeerde zodoende tijdens een kortstondig zonnig moment het station van Geldermalsen. Op en rond de voormalige losweg zijn de eerste tekenen van een moderne fietsenstalling zichtbaar. Gelukkig blijft het oude stationsgebouw, dat dateert uit 1884, onaangetast.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:04:07 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100830416
Leuk plaatje! Zag 'm al op Flickr voorbij komen bij je. Prachtig!
pi_100832217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuk he die sjipkaart. Lang leve :|W :P
Inderdaad.

Toen ik terug kwam van vakantie moest ik een treinritje van 3,40 euro maken en dan nog een stukje met de metro. Dus ik dacht van, laat ik eens 5 euro op m'n chipkaart zetten, dat moet wel genoeg zijn. Nou nee dus. Ik reisde vol tarief en dan moet je dus minstens 16 euro erop zetten zodat de borg kan worden afgeschreven. :')

En die borg is dan nog niet eens genoeg, als je die 16 euro op de kaart zet en dan het hele land doorreist dan kun je niet uitchecken vanwege te weinig saldo. :') :')
pi_100832335
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:35 schreef Igen het volgende:
En die borg is dan nog niet eens genoeg, als je die 16 euro op de kaart zet en dan het hele land doorreist dan kun je niet uitchecken vanwege te weinig saldo. :') :')
Dat ging met mijn busreisje dan weer prima: die bus vond het prima om ¤4 borg af te schrijven van een kaart waar maar ¤2,50 op stond :)
pi_100832659
Je mag dan ook maximaal 4 euro rood staan.
pi_100832840
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat ging met mijn busreisje dan weer prima: die bus vond het prima om ¤4 borg af te schrijven van een kaart waar maar ¤2,50 op stond :)
Je mag 4 euro rood staan, dus samen met de borg van 4 euro is een saldo van 0 precies genoeg om met de bus te kunnen reizen. Dat is dus zo uitgekiend dat je nooit meer saldo op je kaart hoeft te hebben dan de prijs van de busrit die je gaat maken.

Maar bij NS (zonder abonnement) is de borg ineens 20 euro, maar de limiet voor rood staan blijft hetzelfde. En dus moet je saldo minstens 16 euro zijn om in te kunnen checken, en als je dan naar de andere kant van het land reist kun je niet uitchecken omdat de ritprijs meer dan 20 euro is en het saldo dan dus onder de -4 euro zou uitkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2011 23:50:47 ]
pi_100832849
Ik reed net op de A4 naast een thalys en dat vond ik tof ! O+
pi_100832903
Je bedoelt dat je keihard werd geowned door een thalys die wel door kon rijden? :P
pi_100832950
hij ging niet eens heel erg hard hoor :o 160 ofzo denk ik?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:08:46 #60
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100833979
+84 ic naar Utrecht, uurtje geleden te Den Bosch?
gelukkig kon ik dankzij +17 die van 22.53 om 23.10 nog halen :D :o
springer Beukenlaan alweer volgens een zuchtende NS-medewerker.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 17 augustus 2011 @ 08:24:58 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100841544
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:48 schreef Yreal het volgende:
hij ging niet eens heel erg hard hoor :o 160 ofzo denk ik?
De Thalys rijdt op de HSL tussen Rotterdam en Hoofddorp 160. Dit vanwege de Fyra. Als de Fyra sneller zou kunnen, rijdt Thalys dat zeker. Bij vertraging mag de Thalys meestal sneller, om dit in te lopen
pi_100841585
Ineens hele flinke geluidsschermen in Arnhem.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:07:11 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100842136
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 08:24 schreef greavy het volgende:

[..]

De Thalys rijdt op de HSL tussen Rotterdam en Hoofddorp 160. Dit vanwege de Fyra. Als de Fyra sneller zou kunnen, rijdt Thalys dat zeker. Bij vertraging mag de Thalys meestal sneller, om dit in te lopen
Niet geheel correct: de Thalys rijdt tussen Rotterdam en Schiphol 160 km/h omdat de noordsectie van de HSL momenteel onder ERTMS Level 1 draait, en de IVW heeft in al haar wijsheid besloten dat je dan maximaal 160 km/h mag rijden. De Traxx-locomotieven kunnen ook niet harder dan dat, en ICRm harder dan 160 km/h wil je ook niet.

Op de zuidsectie rijdt Thalys wel 300 terwijl daar ook een Fyra rijdt met 160, de zuidsectie staat in ERTMS Level 2. Op de noordsectie is dat wel uitgeprobeerd, maar is men toch teruggegaan naar Level 1 om redenen die mij niet geheel bekend zijn.
pi_100843303
Een tijdje geleden is de noordsectie naar ERTMS 2 gegegaan, maar als ik het goed begrijp zijn ze dus weer teruggestapt? Vreemd.

Hopelijk kan bij de nieuwe dienstregeling (december) wel ERTMS 2 gebruikt worden, want het was de bedoeling dat de Thalys dan ook 300 zou gaan rijden tussen Hoofddorp en Rotterdam.
pi_100843854
Dat zou volgens mij best kunnen. Hij rijdt nu alleen geen 300 omdat dat vrij zinloos is met de huidige dienstregeling: eerst met 300 van Rotterdam naar Hoofddorp zoeven, en dan 5 minuten stil blijven staan omdat er geen vrij pad is om naar Schiphol te komen...
pi_100845542
Nee dat kan niet, want op ERTMS 1 mag niet harder dan 160km/h worden gereden. Zie de post van James.
pi_100845910
Goedgoed...

Ander vraagje, ik ben vast een enorme prutser die niet snapt hoe google werkt, maar ik kan het niet vinden:

Hoe is het met de nieuwe NS abonnementen geregeld als je een gedeelte van je reis in de spits en een gedeelte daarbuiten doet? Bijvoorbeeld, ik heb een dal-vrij abonnement, moet dus de volle mep betalen tussen 16:00 en 18:30, daarna reis ik gratis.
Ik ga nog wel eens een weekendje zeilen in Friesland, en dan pak ik om vrijdagmiddag de trein van 18:19 van Deventer naar Zwolle, om daar over te stappen op de trein naar Leeuwarden. Dat eerste stuk reis ik dus in de spits, maar vanaf Zwolle is de spits voorbij.

Gaat dat vanzelf goed of moet ik gaan goochelen met uit/in-checken op Zwolle (wat niet mogelijk is want 3 minuten tijd nodig die ik al nodig heb om m'n overstap te halen), of moet ik met papieren kaartjes in de weer (en moet ik dus ook in Zwolle inchecken, wat niet kan want de poortjes staan alleen bij de uitgang van het station en daar heb ik geen tijd voor) :?
pi_100846280
Tijd van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage van de hele reis en de abonnementen gelden niet in combinatie met papieren kaartjes. In jouw situatie komt het erop neer dat de hele reis tegen vol tarief wordt afgelegd; wil je dit niet, dan zul je toch ergens onderweg moeten uit- en inchecken of een latere trein nemen.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:49:02 #69
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100846324
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:46 schreef Igen het volgende:
Maar bij NS (zonder abonnement) is de borg ineens 20 euro, maar de limiet voor rood staan blijft hetzelfde. En dus moet je saldo minstens 16 euro zijn om in te kunnen checken, en als je dan naar de andere kant van het land reist kun je niet uitchecken omdat de ritprijs meer dan 20 euro is en het saldo dan dus onder de -4 euro zou uitkomen.
Die -4-regel gaat over het inchecken, niet over het uitchecken. Als je door uitchecken onder de -4 komt zou dat geen probleem moeten zijn.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:50:21 #70
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100846357
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:47 schreef Tochjo het volgende:
Tijd van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage van de hele reis en de abonnementen gelden niet in combinatie met papieren kaartjes.
Voor het deel van de reis dat je tegen vol tarief aflegt mag je best een papieren kaartje kopen.
pi_100846385
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:47 schreef Tochjo het volgende:
Tijd van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage van de hele reis
Maar werkt het andersom dan ook? Dat als ik (nog steeds met een dal-vrij abonnement) om 15:55 in-check, en lekker in de spits (want die begint om 16:00 uur) in de trein blijf zitten dat ik dan gratis reis? Lijkt me ook een rare situatie...

En wat ReisT zegt, papieren kaartje voltarief kan natuurlijk altijd, daar heb je geen abonnement bij nodig om die geldig te laten zijn. Hoef ik in Zwolle alleen maar hard te rennen om 1x in te checken, en dan weer terug om de trein te halen.
pi_100846478
Ja, oké, kaartjes vol tarief mag natuurlijk iedereen gebruiken. En andersom werkt het ook; inchecken om 15:55 en vervolgens met de trein van 16:04 van Den Helder naar Nijmegen kost je niets met Dal Vrij.
pi_100849935
Bestaat er een weekabonnement waar ik 40% korting voor krijg?
pi_100850588
Nee. Eventueel zou je het maandabonnement Altijd Voordeel (voor reizen bij NS) kunnen overwegen; dat kost 25 euro en als je die week veel reist en het meer dan vijf euro per dag scheelt, heb je het eruit.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:58:26 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100851041
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet geheel correct: de Thalys rijdt tussen Rotterdam en Schiphol 160 km/h omdat de noordsectie van de HSL momenteel onder ERTMS Level 1 draait, en de IVW heeft in al haar wijsheid besloten dat je dan maximaal 160 km/h mag rijden. De Traxx-locomotieven kunnen ook niet harder dan dat, en ICRm harder dan 160 km/h wil je ook niet.

Op de zuidsectie rijdt Thalys wel 300 terwijl daar ook een Fyra rijdt met 160, de zuidsectie staat in ERTMS Level 2. Op de noordsectie is dat wel uitgeprobeerd, maar is men toch teruggegaan naar Level 1 om redenen die mij niet geheel bekend zijn.
als het goed is noordsectie al op lvl 2. Althans, dat zei een NSH mcn. Er word niet sneller gereden omdat de DRGL ivm Fyra niet aangepast word nu. Thalys kan wel vertraging inhalen door sneller te rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')