Inderdaad.quote:
Dat ging met mijn busreisje dan weer prima: die bus vond het prima om ¤4 borg af te schrijven van een kaart waar maar ¤2,50 op stondquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:35 schreef Igen het volgende:
En die borg is dan nog niet eens genoeg, als je die 16 euro op de kaart zet en dan het hele land doorreist dan kun je niet uitchecken vanwege te weinig saldo.![]()
Je mag 4 euro rood staan, dus samen met de borg van 4 euro is een saldo van 0 precies genoeg om met de bus te kunnen reizen. Dat is dus zo uitgekiend dat je nooit meer saldo op je kaart hoeft te hebben dan de prijs van de busrit die je gaat maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat ging met mijn busreisje dan weer prima: die bus vond het prima om ¤4 borg af te schrijven van een kaart waar maar ¤2,50 op stond
De Thalys rijdt op de HSL tussen Rotterdam en Hoofddorp 160. Dit vanwege de Fyra. Als de Fyra sneller zou kunnen, rijdt Thalys dat zeker. Bij vertraging mag de Thalys meestal sneller, om dit in te lopenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:48 schreef Yreal het volgende:
hij ging niet eens heel erg hard hoor160 ofzo denk ik?
Niet geheel correct: de Thalys rijdt tussen Rotterdam en Schiphol 160 km/h omdat de noordsectie van de HSL momenteel onder ERTMS Level 1 draait, en de IVW heeft in al haar wijsheid besloten dat je dan maximaal 160 km/h mag rijden. De Traxx-locomotieven kunnen ook niet harder dan dat, en ICRm harder dan 160 km/h wil je ook niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:24 schreef greavy het volgende:
[..]
De Thalys rijdt op de HSL tussen Rotterdam en Hoofddorp 160. Dit vanwege de Fyra. Als de Fyra sneller zou kunnen, rijdt Thalys dat zeker. Bij vertraging mag de Thalys meestal sneller, om dit in te lopen
Die -4-regel gaat over het inchecken, niet over het uitchecken. Als je door uitchecken onder de -4 komt zou dat geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:46 schreef Igen het volgende:
Maar bij NS (zonder abonnement) is de borg ineens 20 euro, maar de limiet voor rood staan blijft hetzelfde. En dus moet je saldo minstens 16 euro zijn om in te kunnen checken, en als je dan naar de andere kant van het land reist kun je niet uitchecken omdat de ritprijs meer dan 20 euro is en het saldo dan dus onder de -4 euro zou uitkomen.
Voor het deel van de reis dat je tegen vol tarief aflegt mag je best een papieren kaartje kopen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:47 schreef Tochjo het volgende:
Tijd van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage van de hele reis en de abonnementen gelden niet in combinatie met papieren kaartjes.
Maar werkt het andersom dan ook? Dat als ik (nog steeds met een dal-vrij abonnement) om 15:55 in-check, en lekker in de spits (want die begint om 16:00 uur) in de trein blijf zitten dat ik dan gratis reis? Lijkt me ook een rare situatie...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:47 schreef Tochjo het volgende:
Tijd van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage van de hele reis
als het goed is noordsectie al op lvl 2. Althans, dat zei een NSH mcn. Er word niet sneller gereden omdat de DRGL ivm Fyra niet aangepast word nu. Thalys kan wel vertraging inhalen door sneller te rijden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet geheel correct: de Thalys rijdt tussen Rotterdam en Schiphol 160 km/h omdat de noordsectie van de HSL momenteel onder ERTMS Level 1 draait, en de IVW heeft in al haar wijsheid besloten dat je dan maximaal 160 km/h mag rijden. De Traxx-locomotieven kunnen ook niet harder dan dat, en ICRm harder dan 160 km/h wil je ook niet.
Op de zuidsectie rijdt Thalys wel 300 terwijl daar ook een Fyra rijdt met 160, de zuidsectie staat in ERTMS Level 2. Op de noordsectie is dat wel uitgeprobeerd, maar is men toch teruggegaan naar Level 1 om redenen die mij niet geheel bekend zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |