ik heb met je te doenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:15 schreef greavy het volgende:
Heb er wel al 5 en half uur op zitten nu hoor...
Heb je dan nog wel tijd om aan de DE-III te sleutelen?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:13 schreef greavy het volgende:
[..]Vanaf zaterdag elke weekenddag 2 diensten per dag. Zit dan tussen de 9 en 11 uur per dag..
Nope, ook niet bij de SSN. Maar ik kan zo af en toe een zaterdagje vrij nemen. Ik moet 2 diensten per week draaien namelijk ivm een 8 uren contractquote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb je dan nog wel tijd om aan de DE-III te sleutelen?
Hier nog lang niet. De eerste van vijf nachtdiensten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Nope, ook niet bij de SSN. Maar ik kan zo af en toe een zaterdagje vrij nemen. Ik moet 2 diensten per week draaien namelijk ivm een 8 uren contract
Maare, hier gaan de luikjes dicht![]()
![]()
![]()
Je mag maximaal 6 uur over een reis doen. Dat is een nieuwe regel om dit soort acties te voorkomen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:14 schreef Helly het volgende:
[..]
Hoe lang mag je eigenlijk over een reis doen? Anders kun je toch als je ergens heen gaat en in de spits terug moet na het uitchecken op de heenreis na 3 minuten meteen weer inchecken zodat je uren later (in de spits dus) ook met korting terug kunt?
Weet je wel hoe bijzonder dat is in Utrecht, dat je de ruimte krijgt om uit te stappen? Zeker bij een te korte trein.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:18 schreef James1988 het volgende:
er bleef ook een looppad van zo'n 2 mensen vrij. Zo vol zat die VIRM-4
Gewoon omdat het kan, en centjesquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:04 schreef greavy het volgende:
Als Railcateraar is dat helemaal lastig. Zolang de mogelijkheid is dat wij er doorheen komen, moeten wij gaan. Als het écht overvol is, dan lukt dat natuurlijk niet.
Je krijgt dan wel eens reacties van mensen wáárom je er uberhaupt nog doorheen loopt. Ik heb ook al 3x in een volle trein gelopen...
Ik zet NOOIT iets in het bagagerek, om de simpele reden dat ik dan wéét dat ik het ga vergeten. En ja, dat is me overkomen en dat was dus gelijk de eerste en laatste keer.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:37 schreef greavy het volgende:
Meestal word je er wel langs gelaten. Gelukkig. Alleen het irritante is dat mensen al hun bagage in het gangpad zetten bij ICMm, terwijl daar een BAGAGEREK is...
sommige koffers zijn zo groot dat ze er niet in passen ...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:37 schreef greavy het volgende:
Meestal word je er wel langs gelaten. Gelukkig. Alleen het irritante is dat mensen al hun bagage in het gangpad zetten bij ICMm, terwijl daar een BAGAGEREK is...
Dan moet de conducteur die mensen daar op wijzen ivm de veiligheid bij incidentenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:51 schreef greavy het volgende:
Ja, dat snap ik ook nog wel. Maar zelfs koffers die er in passen (daar spreek ik dus over).
Juist de VIRM is perfect, want daar kun je je koffer kwijt tussen de stoelen. Als je tenminste boven zit.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:55 schreef greavy het volgende:
Maar dat doen ze dan weer niet steevast. De één wel, de ander niet. Bij VIRM in de serie 800 (Maastricht/Heerlen-Alkmaar) is het bloed irritant. Dan heb je soms echt moeite om er doorheen te komen. Daar staan er overal koffers. Want daar kan je je koffers niet opbergen (VIRM)...
De koffers worden in VIRM zelfs voor de deuren gezet als je de trap af- of op gaat, of bij de bak overgangen...
Dat komt door een te ver doorgeslagen individualismequote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:58 schreef Sandrvich het volgende:
Het valt mij dan ook op, dat ze in ieder land met hun bagage overweg kunnen in de trein en het in de bagagerekken of tussen de banken stoppen. Behalve één land: Nederland.
Nee, joh bagageruimte kost zitplaatsen, en die zijn de norm zoveel mogelijk zitplaatsen en staanplaatsen bij de NSquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat komt door een te ver doorgeslagen individualisme
Dat heb ik gehad toen ik voor et eerst met tgv ging..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:06 schreef bork het volgende:
[..]
Nee, joh bagageruimte kost zitplaatsen, en die zijn de norm zoveel mogelijk zitplaatsen en staanplaatsen bij de NS
Maar ja ook al heb je bagageruimte, bij de DB ICE3 bijv. dan zijn er altijd van die prutsers die in verkeerd treinstel stappen dat vol zit en met hun bagage de loop blokkeren of mensen die zich heerlijk installeren met al hun bagage op jouw gereserveerde plekken die duidelijk staan aangegeven en die mogen dan weer verkassen (best moeilijk om dat aan 3 Aziaten duidelijk te maken die zogenaamd alleen hun moedertaal spreken) en dan hun bagage weer nergens kwijt kunnen en het doodleuk boven mijn hoofd laten liggen, lekker allemaal![]()
![]()
Het viel mij inderdaad ook op, dat in de nieuwe VIRM veel ruimte is tussen de stoelen voor bagage. Eigenlijk zouden mensen daarop gewezen moeten worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:58 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Juist de VIRM is perfect, want daar kun je je koffer kwijt tussen de stoelen. Als je tenminste boven zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |