abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100889215
Juist bovenin meer bagageruimte maken.. wie bedenkt dat dan ook...
dag
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:17:28 #127
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_100890843
Beneden in VIRM zijn bagagerekken, toch? Niet dat daar meer in past dan een rugzakje, maar toch.
pi_100891403
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:18 schreef mschol het volgende:

[..]

Dat heb ik gehad toen ik voor et eerst met tgv ging.. :+ maarja, als je weinig overstap tijd hebt dan ga ik automatisch zorgen dat ik snel in de trein zit... :P (en het wagen toestel zoek in dan wel daar op :P

inmiddels weet ik wel waar ik moet kijken..
ga eind v/h jaar maar weer eens weg.. nog tips waar ik goedkoop tickets kan scoren? of zijn de aanbiedingen bij nshispeed gewoon de geldende prijzen en kan het niet goedkoper?
tripje naar disney kost ruim 160 euro (DH HS - marne la vallee) -O-
goedkoopste tarief dat ik heb gevonden was 70 naar Disney (ic Brussel en de TGV verder) student met korting trouwens
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:40:47 #129
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_100891623
160 retour? Da's nog te overzien. Met de auto ben je ook 30 euro tol plus een paar tientjes brandstof kwijt, en dan moet je 'm ook nog parkeren à 15 euro (behalve als je in een van de hotels overnacht, dan is dat inbegrepen).
pi_100891805
Inmiddels contact gehad met Randstad over mijn sollicitatie tot machinist.
Er was volgens hun een zeer grote toestroom aan sollicitanten en vandaar dat er nog niet gereageerd was. Ik zal dan waarschijnlijk wel niet worden uitgekozen voor de selectiedagen want ik voldoe niet eens aan alle eisen zoals een technische opleiding etc. :N
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:22:07 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100891973
Even een paar fotootjes maar weer:
CapTrain rijdt zo 2x per week een Cellulose trein uit de Sloehaven naar Osnabrück/Dresden. Deze trein rijdt beladen op de meest onmogelijke tijden qua foto's. Namelijk als het te donker is voor een foto. De retourtreinen die leeg zijn, rijden echter bij daglicht. Hier had een Class66 van CapTrain (de 6602) de eer om naar de Sloehaven te rijden, en op Donderdag weer retour Osnabrück te gaan, dan wel beladen.

Ook frequent vervoer is het Alublokken treintje van DB Schenker. Deze rijdt bijna dagelijks, en zo ook hier al de tweede dag op rij langs Dordrecht Zuid, om via Venlo de grens te bereiken naar Duitsland, naar verdere bestemmingen.

DB Schenker rijdt bijna dagelijks, meerdere keren op een dag, een UnitCargo vanaf de Kijfhoek naar Gremberg. Een aantal van deze UC's rijden via de Betuweroute, maar ook de Brabant route is nog steeds populair voor deze trein. Hier passeert UC 45719 Dordrecht Zuid, op weg naar Venlo en daarna Gremberg. Opvallend aan deze trein is dat er 2 ÖBB rijtuigen voorop de trein meerijden. Deze twee rijtuigen zijn onlangs uit Zutphen, waar zij uit de ÖBB stam zijn gehaald in verband met defecten. De ÖBB stam heeft twee nieuwe rijtuigen gekregen, die op eveneens dezelfde manier in Nederland zijn gearriveerd.
Deze defecte ÖBB rijtuigen zijn onderweg naar Oostenrijk terug.

Ook een opvallende trein is de DBS 1612 met bijhorende staaltrein. Deze trein rijdt redelijk frequent, maar elke dag op andere tijden. Voor mij was het dus "geluk" om hem vandaag te treffen.

Sinds ACTS is overgegaan naar Husa Transport Services, tegenwoordig onder de naam Husa Rail Transport Services (HTRS) ondergebracht, is er weer meer afwisseling op het spoor. Vandaag werd de Kehl-shuttle uit de Kijfhoek naar Kehl door de HTRS 189 096 in de HTRS-huisstijl, bij een groep hobbyisten ook wel de "Rabobank-kleurstelling" genoemd, gereden. Jammer genoeg waren de eerste 15 wagons vandaag leeg, met daarachter een enkele container en wederom lege containerdraagwagens.

Ook een opvallend treintje is deze. DBS 6442+6437 zijn uit Venlo vertrokken met een Nylonzout trein, richting de Kijfhoek.

Een leuke trein, vandaag in een ietwat andere samenstelling als gewend. DBS 6478 had vandaag de eer om van de Kijfhoek naar Oosterhout en terug te rijden. In de Kijfhoek word deze buurtgoederentrein samengesteld, met een aantal schuifwandwagens en Gefco autotransporters. Deze combinatie komt met een UnitCargo uit het Belgenland de avond ervoor. Deze UC bevat wagons voor meerdere bestemmingen.
De terugreis is vaak ook leuk om te fotograferen, maar vandaag zat het niet mee. Een sleep schuifwandwagens en één Gefco autotransporter.
pi_100892213
Ik wil niet vervelend doen, maar bij al je foto's is de rechterkant helemaal wazig?

(Of was dat ook al eerder gezegd toen ik weg was?)

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2011 13:28:35 ]
pi_100892216
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:40 schreef JDude het volgende:
160 retour? Da's nog te overzien. Met de auto ben je ook 30 euro tol plus een paar tientjes brandstof kwijt, en dan moet je 'm ook nog parkeren à 15 euro (behalve als je in een van de hotels overnacht, dan is dat inbegrepen).
opzich is het ook niet een ramp, maar hoe goedkoper hoe beter :P

ik kon tot m'n verjaardag nog als student reizen, dat feest is helaas over.. :D
het mooist zou zijn dat de thalys actie nog eff doorgaat tot in december..
zo'n 80-90 euro voor retourtje Denhaag-rotterdam-parijs (die 7 euro per rit extra voor de rer daar is dan wel te overzien :D)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:30:59 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100892315
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:28 schreef Igen het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar bij al je foto's is de rechterkant helemaal wazig?

(Of was dat ook al eerder gezegd toen ik weg was?)
Was mij ook al opgevallen. Ik kreeg vanochtend al de tip om met een klein diafragma te werken. Dat komt dus nog wel.
pi_100892388
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Was mij ook al opgevallen. Ik kreeg vanochtend al de tip om met een klein diafragma te werken. Dat komt dus nog wel.
Nee, dat helpt alleen als de scherptediepte te klein is en dus bijvoorbeeld dichtbij scherp en ver weg wazig is. Maar bij jouw foto's, bijvoorbeeld op die van de 6442, is gewoon links alles (dichtbij en ver weg) scherp en rechts alles wazig, dus is er iets anders aan de hand.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2011 13:33:47 ]
pi_100893854
Ik ben het met Igen eens... Dit lijkt een ander probleem te zijn...
Als je je diafragma kleiner zet wordt je sluitertijd ook langer, met weer een groter risico op bewegings-onscherpte van de treinen die je probeert scherp te krijgen, ook niet altijd de meest geweldige optie!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 augustus 2011 @ 14:14:04 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100894122
lens misschien niet helemaal schoon?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 18 augustus 2011 @ 15:46:03 #138
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_100898009
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, of de ccd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_100898098
Wil even fotomakers bedanken. Vind beeld toch wat leuker dan al die tekst en zijn vaak mooie foto's ^O^
  donderdag 18 augustus 2011 @ 15:52:34 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100898287
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het filter was niet helemaal schoon. Zaten in 1 hoek een aantal vegen. Had hem de 's Ochtends nog schoon gemaakt..
  donderdag 18 augustus 2011 @ 16:25:48 #141
45532 ziggyziggyziggy
pi_100899972
http://m.volkskrant.nl/ar(...)gs-spoor-liggen.html

Wat ik me afvraag: waarom is die eerste trein, die de vrouw had aangereden, doorgereden? Da's ook best wel tegen de regels.
pi_100900654
Ik vermoed dat die "eerste trein" uit dat verhaal niet de aanrijding veroorzaakt heeft, anders kan ik me dat ook niet voorstellen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 augustus 2011 @ 16:46:05 #143
Maffe Fries
pi_100900944
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik vermoed dat die "eerste trein" uit dat verhaal niet de aanrijding veroorzaakt heeft, anders kan ik me dat ook niet voorstellen.
Het kan zijn dat die trein over de binnensporen hard doorkachelde en er al een heel eind voorbij was voordat het besef kwam dat er mogelijk iemand lag. Dan vraag je idd even of de volgende trein even kan stoppen om te kijken wat er aan de hand was.
pi_100901641
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

Wat ik me afvraag: waarom is die eerste trein, die de vrouw had aangereden, doorgereden? Da's ook best wel tegen de regels.
het is helemaal geen feit dat die trein de vrouw had aangereden.
dit is het originele nwsbericht
http://www.spitsnieuws.nl(...)ten-stervende-liggen
pi_100903173
Ik heb geen medelijden met zelfmoordenaars, maar ik heb zomaar het gevoel dat de NS hier iets te verbergen heeft. Waarom komt het bericht überhaupt zo laat pas in het nieuws, ik heb niks gelezen over die aanrijding. Misschien dat de treindienstleider of iemand van hoger af wel gezegd heeft rijd maar door en krijgt nu de laatste rang de schuld??
Facts don't care about your feelings
pi_100903270
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom komt het bericht überhaupt zo laat pas in het nieuws, ik heb niks gelezen over die aanrijding.
Jij wilt voor elke aanrijding een persbericht? Dan kun je dagelijks wel een pagina vullen..
pi_100904064
Nou ja het hoeft niet per se op de voorpagina van een landelijke krant :P maar onder zulke omstandigheden vind ik het toch raar dat het nu pas uit komt.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:21:17 #148
45532 ziggyziggyziggy
pi_100904386
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb geen medelijden met zelfmoordenaars, maar ik heb zomaar het gevoel dat de NS hier iets te verbergen heeft. Waarom komt het bericht überhaupt zo laat pas in het nieuws, ik heb niks gelezen over die aanrijding. Misschien dat de treindienstleider of iemand van hoger af wel gezegd heeft rijd maar door en krijgt nu de laatste rang de schuld??
Zo hoog zit de treindienstleider niet in de pikorde, hoor. :')
pi_100904480
Sowieso, als iemand bij ProRail had zitten prutsen, zou NS dan zomaar de schuld daarvan op zich nemen? ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 augustus 2011 @ 18:55:41 #150
Maffe Fries
pi_100905896
quote:
'80 procent van treinreizen gemaakt met OV-chipkaart'

Tachtig procent van de treinreizen in het eerste half jaar van 2011 werd gemaakt met de OV-chipkaart. Een vijfde van de reizigers maakte gebruik van het papieren treinkaartje. Dat blijkt uit de gegevens van de NS die de NOS heeft ingezien.
Uit de gegevens van de NS blijkt dat mensen de papieren kaartjes kopen uit gewoonte of uit angst te vergeten in of uit te checken.

Uit de cijfers van de NS blijkt verder ook dat 95 procent van de klanten over een OV-chipkaart beschikt. Het papieren kaartje wordt eind 2012 afgeschaft. De NS heeft aangegeven tevreden te zijn over de uitkomst van de inventarisatie.
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)t-OV-chipkaart.dhtml

Lijkt me een sterk overdreven getal trouwens. Van de vaste reizigers reist een meerderheid wel met de kaart, maar ik zie ook vele mensen bij de kaartautomaten nog staan en dan heb ik de dagkaarten nog niet meegerekend ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')