Ik zeg "Doen!"quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:56 schreef Igen het volgende:
Was mijn reisverslagje van Japan eigenlijk ook goed genoeg voor een plekje in de OP?
* kijkt greavy lief aan![]()
Zal het toevoegenquote:Op maandag 15 augustus 2011 22:56 schreef Igen het volgende:
Was mijn reisverslagje van Japan eigenlijk ook goed genoeg voor een plekje in de OP?
* kijkt greavy lief aan![]()
Hij komt toch helegaar niet door Tilburg?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:52 schreef Sandrvich het volgende:
Goh morgen dan maar eens die Sziget-expressen fotograferen. Kun je die een beetje fatsoenlijk fotograferen in Eindhoven, of kan ik beter naar Tilburg hier voor?
Hoe dan wel? 2 keer langs Utrecht?quote:Op maandag 15 augustus 2011 22:18 schreef greavy het volgende:
Morgen rijden er weer Sziget treinen door het land. Materieel gaat bij Sziget A&B vanaf Utrecht leeg naar Venlo, en bij de 2Budapest Express gaat het ook leeg naar Duitsland, ik gok Venlo:
VERTREKTIJDEN 3FM-A TREIN MAANDAG 15 AUGUSTUS 2011:
Vertrek Budapest Nyugati Pu. 15.45 (30 minuten voor vertrek aanwezig zijn)
Dinsdag 16 augustus 2011:
Aankomst Viersen: 09.06
Reizigers voor Venlo stappen uit op station Viersen. De aansluitende trein naar Venlo vertrek om 09.33 van spoor 3, aankomst Venlo om 09.56, er is geen aanvullend ticket nodig)
Aankomst Eindhoven 10.45
Aankomst Rotterdam Centraal 12.00
Aankomst Den Haag HS 12.20
Aankomst Amsterdam Centraal 13.10
Aankomst Utrecht Centraal 13.45
VERTREKTIJDEN 3FM-B TREIN 5 AUGUSTUS 2011:3FM Sziget B-Train
Maandag 15 augustus 2011:
Vertrek Budapest Nyugati Pu. 16.40 (30 minuten voor vertrek aanwezig zijn)
Het treinbedrijf had tot ons ongenoegen de wagonindeling veranderd. We hebben dus aanpassingen moeten maken. Je kan via je portal je nieuwe voucher uitprinten en bekijken wat je zitplaats is. De meeste mensen zitten nu op de plek waar ze oorspronkelijk hoorden te zitten. We zullen voor vertrek zelf aanwezig zijn op het station met de treinindeling.
Dinsdag 16 augustus 2011:
Aankomst Viersen: 10.07
Reizigers voor Venlo stappen uit op station Viersen. De aansluitende trein naar Venlo vertrek om 10.33 van spoor 3, aankomst Venlo om 10.56, er is geen aanvullend ticket nodig)
Aankomst Eindhoven 11.45
Aankomst Rotterdam Centraal 13.00
Aankomst Den Haag HS 13.20
Aankomst Amsterdam Centraal 14.10
Aankomst Utrecht Centraal 14.45
VERTREKTIJDEN 2BUDAPEST EXPRESS 15 AUGUSTUS 2011:
Vertrek vanuit Boedapest Nyugati P.U.om 9.50 uur.
Venlo 07.40
Eindhoven 08:45
's-Hertogenbosch 09:09
Utrecht Centraal 09:44
Zwolle 10:47
Door werkzaamheden aan het spoor rijdt de trein niet verder dan Zwolle. De NS verschaft gratis kaartjes voor de NS trein voor degenen die doorreizen naar Groningen. Dit nieuws ontvingen we helaas pas vandaag.
Veel volk, of het type volk?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn trein stopt door de werkzaamheden ook op Wolfheze. Wat een volk gaat daar heen zeg
Type, vooralquote:
Wolfhezenaren... Er zit daar een inrichting, toch?quote:
Sziget A en Sziget B rijden Venlo-Eindhoven-(via Tilburg-Dordrecht)Rotterdam-Den Haag HS-(via Schiphol)Amsterdam-Utrecht en dan ledig verderquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:24 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Hoe dan wel? 2 keer langs Utrecht?
Ja, nu je t zegt! Niet aan gedachtquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wolfhezenaren... Er zit daar een inrichting, toch?
Ja en? Dan kan hij nog steeds wel op tijd rijden, net zoals de meeste andere internationale treinen normaal gesproken doen. Zulke vertragingen zijn volgens mij eigenlijk alleen bij treinen uit Servië en Turkije normaal.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:47 schreef greavy het volgende:
Niet zo vreemd, gaat door meerdere landen he
En bij de nachttreinen die onderweg gecombineerd en gesplitst wordenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? Dan kan hij nog steeds wel op tijd rijden, net zoals de meeste andere internationale treinen normaal gesproken doen. Zulke vertragingen zijn volgens mij eigenlijk alleen bij treinen uit Servië en Turkije normaal.
Tofquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
Wadsloper 3203-3205 heeft trouwens in Argentinië en Uruguay een promotietocht van 1600 kilometer gemaakt:
http://www.rieles.com/web(...)s-muy-satisfactorios
Jaja, sinds de NS de informatievoorziening op zich neemt is het echt stukken beter geworden!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:06 schreef Ireyon het volgende:
Sjongejongejonge, hoe moeilijk kan het zijn om te melden of een trein rijdt of niet..
IC A'dam - Brussel van 13:53
CTA vertrekspoor blijft leeg.
AV: "Rijdt niet".
Mededelingenbord eronder: "De IC Amsterdam - Brussel rijdt wel".
Omroep: "De IC naar Brussel rijdt niet. Reis met Fyra naar Breda".
NSHispeed Twitter: "Hij rijdt wel, maar via Utrecht, Den Bosch en Breda".
CTA vertrekspoor Fyra: eindstation Rotterdam Centraal.
Echt, gewoon geen woorden voor..
Ik ben alweer thuis. Toen ik rond 12:50 op een trein zat te wachten, die al om 12:34 langs moest denderen en maar niet kwam (net als de Sneltreinen, maar de seinen wel juist stonden), ben ik toch even gaan kijken naar een verstoring...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:45 schreef James1988 het volgende:
Dordrecht ligt plat door een stroomstoring. Prognose is 15:00 opgelost.
Succes ermee, greavy
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ben alweer thuis. Toen ik rond 12:50 op een trein zat te wachten, die al om 12:34 langs moest denderen en maar niet kwam (net als de Sneltreinen, maar de seinen wel juist stonden), ben ik toch even gaan kijken naar een verstoring...
Het zou dus kunnen dat hij zo langs Dordrecht rijdtquote:Mogelijk extra reistijd rond Dordrecht
Oorzaak
De beperkingen rond Dordrecht als gevolg van een stroomstoring zijn voorbij.
Er rijden bussen tussen Sliedrecht en Dordrecht.
Ze hebben alleen hun eigen spul teruggekregenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jaja, sinds de NS de informatievoorziening op zich neemt is het echt stukken beter geworden!
Dat gapen is zeker luchtstroom creëren omdat de airco het niet doetquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:10 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
En later bij een leuke fotostek. Hij is ff aan het gapen
Zelf kennis opgebouwd, en Rolandrail forum / TDR.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Greavy, hoe weet je eigenlijk al die namen van de verschillende shuttles? Mooie foto's trouwens!
8733quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:41 schreef CrashO het volgende:
Zit nu in die VIRM met die liften die zijn omgebouwd naar vuilnisbakken.
*image resize ik wel als ik thuis ben , mobiel enzo
[ afbeelding ]
Wat wel lekker onhandig is. Is dat ook meteen de treinstelnummers weg zijn uit de coupe ..
Oeh, nice onequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:10 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
HTRS 189 096 met de Kehl-shuttle
Inderdaad.quote:
Dat ging met mijn busreisje dan weer prima: die bus vond het prima om ¤4 borg af te schrijven van een kaart waar maar ¤2,50 op stondquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:35 schreef Igen het volgende:
En die borg is dan nog niet eens genoeg, als je die 16 euro op de kaart zet en dan het hele land doorreist dan kun je niet uitchecken vanwege te weinig saldo.![]()
Je mag 4 euro rood staan, dus samen met de borg van 4 euro is een saldo van 0 precies genoeg om met de bus te kunnen reizen. Dat is dus zo uitgekiend dat je nooit meer saldo op je kaart hoeft te hebben dan de prijs van de busrit die je gaat maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat ging met mijn busreisje dan weer prima: die bus vond het prima om ¤4 borg af te schrijven van een kaart waar maar ¤2,50 op stond
De Thalys rijdt op de HSL tussen Rotterdam en Hoofddorp 160. Dit vanwege de Fyra. Als de Fyra sneller zou kunnen, rijdt Thalys dat zeker. Bij vertraging mag de Thalys meestal sneller, om dit in te lopenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:48 schreef Yreal het volgende:
hij ging niet eens heel erg hard hoor160 ofzo denk ik?
Niet geheel correct: de Thalys rijdt tussen Rotterdam en Schiphol 160 km/h omdat de noordsectie van de HSL momenteel onder ERTMS Level 1 draait, en de IVW heeft in al haar wijsheid besloten dat je dan maximaal 160 km/h mag rijden. De Traxx-locomotieven kunnen ook niet harder dan dat, en ICRm harder dan 160 km/h wil je ook niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:24 schreef greavy het volgende:
[..]
De Thalys rijdt op de HSL tussen Rotterdam en Hoofddorp 160. Dit vanwege de Fyra. Als de Fyra sneller zou kunnen, rijdt Thalys dat zeker. Bij vertraging mag de Thalys meestal sneller, om dit in te lopen
Die -4-regel gaat over het inchecken, niet over het uitchecken. Als je door uitchecken onder de -4 komt zou dat geen probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:46 schreef Igen het volgende:
Maar bij NS (zonder abonnement) is de borg ineens 20 euro, maar de limiet voor rood staan blijft hetzelfde. En dus moet je saldo minstens 16 euro zijn om in te kunnen checken, en als je dan naar de andere kant van het land reist kun je niet uitchecken omdat de ritprijs meer dan 20 euro is en het saldo dan dus onder de -4 euro zou uitkomen.
Voor het deel van de reis dat je tegen vol tarief aflegt mag je best een papieren kaartje kopen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:47 schreef Tochjo het volgende:
Tijd van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage van de hele reis en de abonnementen gelden niet in combinatie met papieren kaartjes.
Maar werkt het andersom dan ook? Dat als ik (nog steeds met een dal-vrij abonnement) om 15:55 in-check, en lekker in de spits (want die begint om 16:00 uur) in de trein blijf zitten dat ik dan gratis reis? Lijkt me ook een rare situatie...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:47 schreef Tochjo het volgende:
Tijd van inchecken is bepalend voor het kortingspercentage van de hele reis
als het goed is noordsectie al op lvl 2. Althans, dat zei een NSH mcn. Er word niet sneller gereden omdat de DRGL ivm Fyra niet aangepast word nu. Thalys kan wel vertraging inhalen door sneller te rijden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet geheel correct: de Thalys rijdt tussen Rotterdam en Schiphol 160 km/h omdat de noordsectie van de HSL momenteel onder ERTMS Level 1 draait, en de IVW heeft in al haar wijsheid besloten dat je dan maximaal 160 km/h mag rijden. De Traxx-locomotieven kunnen ook niet harder dan dat, en ICRm harder dan 160 km/h wil je ook niet.
Op de zuidsectie rijdt Thalys wel 300 terwijl daar ook een Fyra rijdt met 160, de zuidsectie staat in ERTMS Level 2. Op de noordsectie is dat wel uitgeprobeerd, maar is men toch teruggegaan naar Level 1 om redenen die mij niet geheel bekend zijn.
ja. 5 minuten in het voordeel voor de reiziger. Tot 16:04:59 kan je voor Daltarief inchecken, net als 18:25 naderhand. 'S ochtends tot 6:34:59 met Daltarief en vanaf 8:55quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar werkt het andersom dan ook? Dat als ik (nog steeds met een dal-vrij abonnement) om 15:55 in-check, en lekker in de spits (want die begint om 16:00 uur) in de trein blijf zitten dat ik dan gratis reis? Lijkt me ook een rare situatie...
En wat ReisT zegt, papieren kaartje voltarief kan natuurlijk altijd, daar heb je geen abonnement bij nodig om die geldig te laten zijn. Hoef ik in Zwolle alleen maar hard te rennen om 1x in te checken, en dan weer terug om de trein te halen.
Van Eindhoven naar Tilburg universiteit. 5x per week, zou ik zo voordelig uit kunnen komen? Ik dacht aan een maandtrajectkaart van 200 euro,maar een maandabonnement Altijd Voordeel is nog voordeliger, geloof ik ?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:47 schreef Tochjo het volgende:
Nee. Eventueel zou je het maandabonnement Altijd Voordeel (voor reizen bij NS) kunnen overwegen; dat kost 25 euro en als je die week veel reist en het meer dan vijf euro per dag scheelt, heb je het eruit.
Jawel, dat is in de praktijk dus wel een probleem. Toen ik een keer weinig saldo had en een reis maakte die duurder was dan de borg, kon ik pas uitchecken na eerst saldo op te laden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die -4-regel gaat over het inchecken, niet over het uitchecken. Als je door uitchecken onder de -4 komt zou dat geen probleem moeten zijn.
De noordsectie heeft inderdaad onder Level 2 gedraaid, maar dat is weer teruggezet naar Level 1 vanwege wat problemen - naar mijn weten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:58 schreef greavy het volgende:
[..]
als het goed is noordsectie al op lvl 2. Althans, dat zei een NSH mcn. Er word niet sneller gereden omdat de DRGL ivm Fyra niet aangepast word nu. Thalys kan wel vertraging inhalen door sneller te rijden.
Dat noord deel is zo´n grap..quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De noordsectie heeft inderdaad onder Level 2 gedraaid, maar dat is weer teruggezet naar Level 1 vanwege wat problemen - naar mijn weten.
Niet dat dat erg is, want zoals je al zegt is de dienstregeling niet aangepast op de snellere Thalys. Een Thalys met 300 zou dus zo'n 5 minuten bij Hoofddorp voor een rood sein komen te staan...
Zoiets heb ik laatst ook gelezen in een kamervragen/antwoorden-pdf. 'Op verzoek van NSHispeed' was de reden voor terugschakelen naar lvl 1, geloof ik..quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
De noordsectie heeft inderdaad onder Level 2 gedraaid, maar dat is weer teruggezet naar Level 1 vanwege wat problemen - naar mijn weten.
Zal wel weer met de Traxx-locs te maken hebben.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:32 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zoiets heb ik laatst ook gelezen in een kamervragen/antwoorden-pdf. 'Op verzoek van NSHispeed' was de reden voor terugschakelen naar lvl 1, geloof ik..
Maar die rijden toch ook op Rotterdam-Breda waar level 2 wel actief is?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zal wel weer met de Traxx-locs te maken hebben.
Hadden ze maar Eurofima/ESC-rijtuigen moeten nemenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Traxx-locomotieven kunnen ook niet harder dan dat, en ICRm harder dan 160 km/h wil je ook niet.
En een ES64U4 of Prima 2quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:14 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Hadden ze maar Eurofima/ESC-rijtuigen moeten nemen
Juist, daarom duurde het 3 minuten totdat de laatste reiziger die zojuist uit wilde stappen in Utrecht eindelijk was uitgestapt.quote:"Tijdens de zomermaanden reizen minder mensen met de trein. Daarom past NS de dienstregeling aan. Treinen vertrekken mogelijk op andere tijden en met een andere samenstelling dan u gewend bent."
Dat heeft toch relatief weinig te maken met de hoeveelheid reizigers. Die asociale figuren die zonodig als eerste moeten instappen en daarom de boel onnodig ophouden zijn er altijd. Ook als het rustig is.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:20 schreef James1988 het volgende:
Juist, daarom duurde het 3 minuten totdat de laatste reiziger die zojuist uit wilde stappen in Utrecht eindelijk was uitgestapt.
Hoe lang mag je eigenlijk over een reis doen? Anders kun je toch als je ergens heen gaat en in de spits terug moet na het uitchecken op de heenreis na 3 minuten meteen weer inchecken zodat je uren later (in de spits dus) ook met korting terug kunt?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:04 schreef greavy het volgende:
[..]
ja. 5 minuten in het voordeel voor de reiziger. Tot 16:04:59 kan je voor Daltarief inchecken, net als 18:25 naderhand. 'S ochtends tot 6:34:59 met Daltarief en vanaf 8:55
En u gaat niet door voor de koelkast. Er stapte niemand in terwijl de uitstappers bezig waren, en er bleef ook een looppad van zo'n 2 mensen vrij. Zo vol zat die VIRM-4quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat heeft toch relatief weinig te maken met de hoeveelheid reizigers. Die asociale figuren die zonodig als eerste moeten instappen en daarom de boel onnodig ophouden zijn er altijd. Ook als het rustig is.
Nee, niet eerder gezien, wel leuk alleen Ein Lieferung ist auf Kosten des Käufers möglich dat zal wat kosten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:51 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar in Duitsland worden blijkbaar de ICE2 gereviseerd en de oude stoelen en tafeltjes staan te koop:
http://www.deutschebahn.c(...)redesign_20ICE2.html
Ik had het een paar delen terug al genoemdquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:51 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar in Duitsland worden blijkbaar de ICE2 gereviseerd en de oude stoelen en tafeltjes staan te koop:
http://www.deutschebahn.c(...)redesign_20ICE2.html
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had het een paar delen terug al genoemd
Is weer eens iets anders dan een ICM-bank![]()
Maakt ook niet uit, het is interessant genoeg om nog eens te plaatsenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:09 schreef bork het volgende:
[..]
Oeps gemist, of was ik toen op vakantie
![]()
krijg nou wat, tis pas 10 uurquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:53 schreef greavy het volgende:
Vandaag namens de Railcatering bij de IC uit Utrecht naar Zwolle mogen omroepen
Nu in een solo drietje naar Rotterdam onderweg, waar geen zitplaats te vinden is.... Zit nu in de eerste klas. Hc bood het aan, omdat ik nog in de Railcatering shirt loop.
In Rotterdam door naar Zwijndrecht..
ik heb met je te doenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:15 schreef greavy het volgende:
Heb er wel al 5 en half uur op zitten nu hoor...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |