abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:06:32 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100451424

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:18:31 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100451495
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Achteraf bewerken doe ik eigenlijk zelden, misschien mij daar toch maar wat meer in verdiepen
De meeste bewerkingen die je nodig gaat hebben zullen toch beperkt blijven tot croppen, rotaten, en wat met de kleurbalans spelen.

Ik gebruik al een tijdje Adobe Photoshop Lightroom 3 als tool om foto's te importeren, te organiseren, te bewerken en te exporteren. Dat werkt echt geweldig eenvoudig, en LR kan zelfs uploaden naar Flickr :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:27:51 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100451568
Ik doe wel regelmatig croppen, in de zin van een stukje wegsnijden omdat er net een hoekje van een portaal op staat. Als ik meer ga bewerken, zou ik alleen de horizon gaan rechttrekken.
Ik gebruik zelf de Flickr Uploader om het online te zetten. Watermerk zet ik erin met FastStone Photo Resizer (ik laat hem niet resizen)
Ik zal binnenkort wel eens wat proberen :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:36:49 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100451650
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:27 schreef greavy het volgende:
Ik zal binnenkort wel eens wat proberen :)
Ik kan je Lightroom aanraden :Y

Onder meer vanwege de Crop and Rotate-feature die erg handig kan zijn. Daarnaast kan ik je nog aanraden om wat met de witbalans en de kleuren te spelen, vaak maakt dat foto's naar mijn mening nog net iets mooier.

Ik schiet mijn foto's in RAW (of, ok, soms met m'n telefoon :')) op de hoogste resolutie die mijn camera heeft (18 MP geloof ik). Levert RAW-bestanden op van 25 MB, maar dat boeit niet *D
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:43:16 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100451731
Nog beter zet je je camera recht op je statief voor je een foto maakt. Roteren is een pokkewerk omdat je daarna altijd moet croppen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:44:05 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100451739
Ik moet ook nog steeds ff uitzoeken hoe dat met RAW werkt :P Doe vooral met JPEG in hoogste resolutie. En ik heb hier Adobe Photoshop CS5 liggen.. Aangezien het vandaag brak weer word, ga ik wel ff wat klooien :)

@duvel, met statief werken ben ik zelf geen fan van. Maar is idd. ook een optie
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:48:50 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100451807
Ik lees op Twitter (@ECMLfan) dat Februari volgend jaar in de Kanaaltunnel WiFi is :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:49:27 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100451816
Een statief is handig als je op een vaste plek staat en blijft staan, je kunt dan zelfs een stoeltje erbij pakken en een afstandsbediening gebruiken om je foto te maken. Verder eens met Duvel: hoe rechter je foto aan het begin is, hoe minder je hoeft te croppen :)

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:44 schreef greavy het volgende:
Ik moet ook nog steeds ff uitzoeken hoe dat met RAW werkt :P
RAW kun je het best vergelijken met een negatief. Het zijn gigantische bestanden (mijn 550D spuugt JPEGs uit van 4,5 MB, en RAWs van 25 MB) maar ze bieden veel meer mogelijkheden voor nabewerking zonder kwaliteitsverlies.
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:51:46 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100451836
Ik weet inderdaad dat RAW met nabewerking veel beter is. Mijn camera spuugt ook JPEG van 4-5 MB in hoogste resolutie, RAW in 25MB. Ik heb de Canon 1000D

Een statief, ik sta nooit op dezelfde plek. Op Dordrecht Zuid sta ik op 2 plekken. Afhankelijk van welke kant de goederentrein komt. Dan is die niet het handigst. De ondergrond op beide plekken is ook anders, dus zomaar statief verplaatsen is ook niet handig. Dan moet je de poten steeds weer anders zetten
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:53:46 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100451854
Heeft een 1000D niet van die uitlijnstrepen in de zoeker? Dan kun je iig wat sneller zien of je 'm recht houdt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:58:24 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100451905
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:51 schreef greavy het volgende:
Ik weet inderdaad dat RAW met nabewerking veel beter is. Mijn camera spuugt ook JPEG van 4-5 MB in hoogste resolutie, RAW in 25MB. Ik heb de Canon 1000D
550D hier :)
quote:
Een statief, ik sta nooit op dezelfde plek. Op Dordrecht Zuid sta ik op 2 plekken. Afhankelijk van welke kant de goederentrein komt. Dan is die niet het handigst. De ondergrond op beide plekken is ook anders, dus zomaar statief verplaatsen is ook niet handig. Dan moet je de poten steeds weer anders zetten
Dan begrijp ik dat een statief niet de ideale oplossing is. Maar misschien kun je wat minder vaak van plek wisselen waardoor een statief wel een optie wordt? Dan hoef je het alleen nog maar te verstellen wanneer je van plek wisselt.

Ik heb een tijdje terug langs een snelweg 's nachts was foto's gemaakt met lange sluitertijd (lichtstrepen vind ik erg mooi) en dat moet wel met een statief omdat je anders alleen maar onzinnig gewiebel op je foto krijgt. Een camera gemonteerd op een statief kun je natuurlijk ook gewoon ronddraaien he. ;)
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:04:30 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100451970
Minder wisselen vajn plek is geen optie. Als ik op één plek blijf staan, kan ik maar uit één richting de treinen fotograferen, want anders staat er een hek voor.
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:53 schreef Duvel het volgende:
Heeft een 1000D niet van die uitlijnstrepen in de zoeker? Dan kun je iig wat sneller zien of je 'm recht houdt.
Klopt, ik probeer het zelf ook zoveel mogelijk daarmee te doen
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:23:23 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100452273
Op al je foto's staan bovenleidingpalen. Bij Dordt staan ze best recht, maak er gebruik van.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:41:20 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100452613
Even 1 recht getrokken op de bovenleidings portaal:
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:48:21 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100452738
In Photoshop zit een mooie meet-tool, als je een lijn trekt langs een paal, staat bij roteren direct het aantal graden ingevuld waarmee je 'm loodrecht krijgt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:51:25 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100452803
Klopt. Daar heb ik het mee gedaan. En vervolgens nog croppen

Of doe ik hier iets fout?
pi_100452823
'k Had 'm rechtgetrokken over de verticale balk rechts, want nu staat-ie scheef :+

Verder vind ik als hobby-fotograaf RAW + Lightroom echt een heerlijke combinatie hoor. En niet in de laatste plaats vanwege de meet-tool die Duvel beschrijft (ja die zit ook in LR).

(rechtgetrokken over de voorkant van de loc)
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:55:36 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100452888
Ik had 'm horizontaal recht getrokken. Wat is beter, verticaal of horizontaal?

Btw, Fok! heb een leuk tooltje voor Flickr foto's, die ik altijd gebruik:
1[flickr]link van de pagina[/flickr]
Die link is wanneer je de foto bekijkt.
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:58:46 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100452952
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:51 schreef greavy het volgende:
Klopt. Daar heb ik het mee gedaan. En vervolgens nog croppen

[ afbeelding ]

Of doe ik hier iets fout?
Hij is nog steeds knetterscheef?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100452991
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:55 schreef greavy het volgende:
Ik had 'm horizontaal recht getrokken. Wat is beter, verticaal of horizontaal?
In jouw geval verticaal, aangezien je niet recht van voren of van de zijkant fotografeert. Vanwege het schuine perspectief is het heel onnatuurlijk (dus scheef) om de rails of horizontale balken recht te trekken.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:06:02 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100453100
Meer zoiets dus, nu verticaal recht getrokken:
pi_100453128
Ja precies, ziet er toch prima uit zo (vind ik dan :P)?
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:08:55 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100453181
Ja, zo ziet het er beter uit inderdaad. Beter als dat ik ze eerst publiceerde.

Het origineel:
pi_100453584
*Wrijft eens in z'n ogen* Ben ik nou in PTA of in FOT beland? B-)

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:36 schreef James1988 het volgende:
Ik schiet mijn foto's in RAW (of, ok, soms met m'n telefoon :')) op de hoogste resolutie die mijn camera heeft (18 MP geloof ik). Levert RAW-bestanden op van 25 MB, maar dat boeit niet *D
* Scarlet_Dragonfly zet toch even een FOT-pet op
Psst, die resolutie heeft geen enkele zin als je in RAW schiet, de data die uit je sensor komt gaat rechtsreeks je sd-kaartje op. Beperking van de resolutie tot een lagere waarde zit puur in de jpeg conversie, het is niet dat je sensor zich anders gedraagt :Y
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:40:36 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100455977
greavy: verticaal rechtgetrokken is het mooiste :Y

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
*Wrijft eens in z'n ogen* Ben ik nou in PTA of in FOT beland? B-)
Fotografie is een deel van de hobby :P
quote:
[me=Scarlet_Dragonfly] zet toch even een FOT-pet op
[/me]
Psst, die resolutie heeft geen enkele zin als je in RAW schiet, de data die uit je sensor komt gaat rechtsreeks je sd-kaartje op. Beperking van de resolutie tot een lagere waarde zit puur in de jpeg conversie, het is niet dat je sensor zich anders gedraagt :Y
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. :)
pi_100457069
Kijk maar uit hoor, dadelijk ziet anne het :O
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:39:23 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100457769
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:15 schreef Yreal het volgende:
Kijk maar uit hoor, dadelijk ziet anne het :O
Sneue opmerking.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100459823
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:51 schreef greavy het volgende:
Zo te zien aan je foto's ga je al flink vooruit en je leert op zich wel het een en ander. Over een tijdje schat ik zo in dat je alleen nog 'goed voor de zon' klikt en dan heb je bijv op Dordt Zuid per tijdsblok nog maar 1 richting om te fotograferen. Je wordt na een tijd een stuk selectiever in wat je nog op de foto zet omdat je een boel toch al tig keer hebt en het weinig meerwaarde meer is, maar dat komt vanzelf, let maar op :P
pi_100463054
Je kan het besten rechttrekken op iets verticaals wat het meest in het midden van je foto staat, daar heb je namelijk het minst last van vertekening door het perspectief. En dus niet op de horizontale balk van een portaal, want die staat nooit loodrecht op de camera (tenzij je suïcidaal bent en op het spoor bent gaan staan). En zet in LR ook even de lenscorrectie aan, dan trekt de boel aan de rand van je foto's niet meer zo krom.
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:15:43 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100463339
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:40 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zo te zien aan je foto's ga je al flink vooruit en je leert op zich wel het een en ander. Over een tijdje schat ik zo in dat je alleen nog 'goed voor de zon' klikt en dan heb je bijv op Dordt Zuid per tijdsblok nog maar 1 richting om te fotograferen. Je wordt na een tijd een stuk selectiever in wat je nog op de foto zet omdat je een boel toch al tig keer hebt en het weinig meerwaarde meer is, maar dat komt vanzelf, let maar op :P
Klopt. Ik vind zelf de foto's ook vooruit gaan. En ik ben al een stuk selectiever als destijds geworden. En inderdaad, als je écht goed wilt zitten voor de zon, heb je op Dordt Zuid ook maar één richting. Vooral als de zon schijnt. Bij bewolking is de andere richting beter te doen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:34:17 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100463990
quote:
Ha [knip],

Dank voor je aanmelding.

We ontvangen je graag op het hoofdkantoor van NS op maandag 15 augustus om 17.00 uur.
Laan van Puntenburg 100, Utrecht. ( 300 meter vanaf de traverse bij het station/Hoog Catharijne )

http://maps.google.nl/map(...)nburg+100%2C+utrecht

Meld je bij binnenkomst na de draaideur svp aan bij de receptie.

Doel van de bijeenkomst.
We willen met een groep studenten praten over hun ervaring met de OV-chipkaart met weekend- of weekreisproduct.
Specifiek willen we ingaan op de mogelijkheid van reizen zonder papieren vervoersbewijs / reizen met je OV-chipkaart.

Wij zorgen voor pizzapunten en Cola en uiteraard ontvang je aan het einde een vergoeding van ¤50,-.

De bijeenkomst duurt tot 19.00 uur

Veel groeten,

Joost Juffermans
NS Zakelijk
Mobiliteit en Maatschappij
pi_100464340
Dat zit naast Hoog Catharijne hè?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100464544
50 euro + gratis voer voor 2 uurtjes babbelen over de ovchip?
Goede deal :Y
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:50:22 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100464651
Inderdaad goeie deal :Y
Zijn 10 van de aanmelders uitgenodigd :P
Ik denk dat ik er dan gelijk een dagje toeren van maak.
pi_100464849
'k Had ook wel willen gaan, maar van zo'n vergoeding blijft weinig over als je zelf een kaartje van ¤20,- mag kopen..
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:59:48 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100465063
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:54 schreef Ireyon het volgende:
'k Had ook wel willen gaan, maar van zo'n vergoeding blijft weinig over als je zelf een kaartje van ¤20,- mag kopen..
Blijft er nog genoeg over hoor. Ik reis dan met 'n Hema-dagkaart. Gelijk maar ff overdag richting Helmond ofzo.
pi_100466909
Ze hebben de oude CTA's op Utrecht (spoor 1 t/m 4 & 5/7) vernieuwd :(
pi_100467862
Na blokker, hema en kruitvat heeft nu ook Albert Heijn NS dagkaarten in de aanbieding. Staat in de bonusfolder van deze week. De dagkaarten zijn geldig tot 30 oktober. Voor meer info zie ah.nl/ns
pi_100469571
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Crientj het volgende:
Wat hangt er nu dan? Schermen?
pi_100469628
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:50 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Wat hangt er nu dan? Schermen?
Jap.
pi_100469662
Weet iemand of er in de buurt van station nieuweschans ergens 8 strippenkaarten te koop zijn?

Ik kwam vandaag met een Meckleburg volpommern en niedersaschen ticket uit Szczecin, en zou naar België moeten geraken met maximum 15¤, dus ik dacht met een landelijke dagkaart bus te reizen, die ook op de trein geldig is tussen Nieuweschans en Groningen, en daarna met wat snelbusjes doorreizen naar België.

Of weten jullie soms een nog goedkopere manier om naar Roosendaal te gaan waarbij ik voor 9 uur kan vertrekken met de trein? (goedkoopste lijkt me met een OV chipkaart niet uitchecken, wat maar 20¤ kost in 1e klasse, maar dat is dus te duur)
pi_100470900
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:51 schreef Crientj het volgende:

[..]

Jap.
Nietes mên, ik kwam er net nog langs :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100472227
Na heel lang lurken kom ik ook meeposten.
Lang leve de trein :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:13:41 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100472859
Zo is het!

Hoezee! Hoezee! Hoezee!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100472992
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Crientj het volgende:
Zodra maar afblijven van het bord in de centrale hal :(
pi_100473447
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Heb maar geen illusies hoor :')
pi_100473539
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat nieuwe bord in Den Haag is ook echt onleesbaar.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100474126
Weet iemand hier iets meer over die nieuwe railpocket?
pi_100474275
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nietes mên, ik kwam er net nog langs :{w
wat nou :{w Ik heb t vanmiddag zelf ook gezien.
  Moderator maandag 8 augustus 2011 @ 20:02:31 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_100475123
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100475506
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee ik vrees het ergste.
pi_100475666
Er posten hier zeker meer liefhebbers dan beroepsdeformanten?
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:15:22 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100475756
Denk je? In welke categorie val jij?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100475857
De laatste. En ik vroeg het me hardop af eigenlijk, ik weet het niet zeker.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 augustus 2011 @ 20:18:36 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100475894
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:17 schreef Jazzzmin het volgende:
ja, de meesten zijn hier liefhebbers. En ik meende dat de nieuwe railpocket een Casio zou worden, maar welke zou ik niet weten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:18:42 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100475897
Voornamelijk liefhebbers ja :Y
pi_100476047
Ah bedankt allemaal.
Volgens mij ben ik in de maling genomen wat betreft die railpocket, iemand maakt me wijs dat we hier ook mee gaan bellen. Naar het merk heb ik niet eens gekeken eerlijk gezegd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 augustus 2011 @ 20:23:54 #58
Maffe Fries
pi_100476117
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:22 schreef Jazzzmin het volgende:
Ah bedankt allemaal.
Volgens mij ben ik in de maling genomen wat betreft die railpocket, iemand maakt me wijs dat we hier ook mee gaan bellen. Naar het merk heb ik niet eens gekeken eerlijk gezegd.
Het zal misschien kunnen, maar het is uiteraard niet de bedoeling en je moet niet alle verhalen geloven he ;)
pi_100476366
@ Peterselieman,

Nee daarom heb ik verder maar niets meer gevraagd maar het werd zo overtuigend gebracht dat ik het mij nu, weken later nog steeds puzzelt :') Ik merk het wel.
Beetje oude koek trouwens maar in NRC next van 12 april j.l. stond een foto van mat '64 dat op een dieplegger over de weg werd afgevoerd. Hele mooie foto vond ik dat.
pi_100478262
quote:
Dat had je nou niet moeten zeggen -O-

;)
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:05:43 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100478322
quote:
Wat maakt je gedeformeerd dan?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100479572
quote:
5s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat maakt je gedeformeerd dan?
Op mijn vrije avond op bepaalde tijden naar de klok kijken en denken: o de "[insert treinnummer hier] vertrekt nu" bv en dan erna denken: wacht ik ben thuis ik heb vrij. Of stukjes dienst ruilen met collega's om met mijn telefooncamera achter een bijzondere trein aan te rennen, waarbij ik soms zelfs vragende reizigers over het hoofd zie omdat ik wil kijken en foto's wil maken.
pi_100479726
Ach, mijn vader werkt bij prorail en doet ook niets anders dan vele malen per uur teletekst pagina 751 bekijken :P

Dat laatste moet dan wel een grappig gezicht zijn
pi_100479737
quote:
9s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat had je nou niet moeten zeggen -O-

;)
Ja sorry hoor ;) maar hebben jullie die mooie foto van mat'64 gezien in nrc next? Dat vind ik veel interessanter ;p
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:30:38 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100479771
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:27 schreef Jazzzmin het volgende:

[..]
om met mijn telefooncamera achter een bijzondere trein aan te rennen, waarbij ik soms zelfs vragende reizigers over het hoofd zie omdat ik wil kijken en foto's wil maken.
Kijk, en daar gaat het natuurlijk fout.

:+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 augustus 2011 @ 21:30:55 #66
Maffe Fries
pi_100479795
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:29 schreef Jazzzmin het volgende:

[..]

Ja sorry hoor ;) maar hebben jullie die mooie foto van mat'64 gezien in nrc next? Dat vind ik veel interessanter ;p
Neuh, maar er zijn genoeg foto's verschenen van het Mat dat naar de slopershamer ging.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 augustus 2011 @ 21:31:24 #67
Maffe Fries
pi_100479817
quote:

[..]

Op mijn vrije avond op bepaalde tijden naar de klok kijken en denken: o de "[insert treinnummer hier] vertrekt nu" bv en dan erna denken: wacht ik ben thuis ik heb vrij. Of stukjes dienst ruilen met collega's om met mijn telefooncamera achter een bijzondere trein aan te rennen, waarbij ik soms zelfs vragende reizigers over het hoofd zie omdat ik wil kijken en foto's wil maken.
dan ben je nog erger dan de meeste hobbyisten ;)
pi_100479840
quote:

[..]

Dat heb ik mezelf maar afgeleerd, voor ik naar de psych kan wegens dwangneurose.
En mijn collega's breien dat laatste gelukkig wel recht voor me maarja.. netjes is het achteraf niet.
pi_100479978
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Neuh, maar er zijn genoeg foto's verschenen van het Mat dat naar de slopershamer ging.
Vast niet zo mooi als die van Sake Elzinga, die vond ik zo mooi dat ik hem heb nabesteld. Deed surrealistisch aan.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kijk, en daar gaat het natuurlijk fout.

:+
Ja klopt, maar als ik mijn camera meeneem ben ik bang dat ik geen tijd meer heb om te werken ;)

quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan ben je nog erger dan de meeste hobbyisten ;)
:@
pi_100480000
Er is dus nog hoop voor Socios
pi_100480081
Ach ik heb mij ook wel vermaakt toen ik boven Utrecht Centraal werkte.
pi_100480114
Ik heb net mezelf gequote ipv Viezze :|
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 augustus 2011 @ 21:40:31 #73
Maffe Fries
pi_100480370
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:34 schreef Ireyon het volgende:
vraag van hem is meteen: Waar kan ik solliciteren
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:41:39 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100480449
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach ik heb mij ook wel vermaakt toen ik boven Utrecht Centraal werkte.
Ik ook, toen ik in Den Bosch bij een klant zat met uitzicht op het spoor. Mooiste quote die ik daar hoorde van 2 dames die daar werkten: "Wat een leuke trein komt daar voorbij, met al die vrolijke kleurtjes!" toen een omgeleide Benelux langs kwam.

Meest opvallende vanaf dat punt was een cargo die helemaal vol stond met oude bussen. :D
pi_100480636
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ook, toen ik in Den Bosch bij een klant zat met uitzicht op het spoor. Mooiste quote die ik daar hoorde van 2 dames die daar werkten: "Wat een leuke trein komt daar voorbij, met al die vrolijke kleurtjes!" toen een omgeleide Benelux langs kwam.

Meest opvallende vanaf dat punt was een cargo die helemaal vol stond met oude bussen. :D
Ik had op de middelbare school met scheikunde uitzicht op het kamperlijntje. Op een gegeven moment vond de docente het toch wel bizar dat ik en mijn klasgenoot de treinen toch interessanter vonden dan de lessen. We wisten precies hoe laat die trein langs kwam (niet dat dat overigens zo boeiend was).
pi_100480825
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:45 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik had op de middelbare school met scheikunde uitzicht op het kamperlijntje. Op een gegeven moment vond de docente het toch wel bizar dat ik en mijn klasgenoot de treinen toch interessanter vonden dan de lessen. We wisten precies hoe laat die trein langs kwam (niet dat dat overigens zo boeiend was).

:X
pi_100482002
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:34 schreef Ireyon het volgende:
My thoughts _O-

We moeten een date regelen.
pi_100482176

De zomervakantie van 2011 stond in het teken van een stedentrip langs de hoofdsteden van Tsjechië, Oostenrijk en Hongarije. Hierbij diende de hoofdstad van Duitsland, Berlijn, als springplank naar het voormalige oostblok. Het vervoer op de Stadtbahn van Berlijn is nog altijd in handen van DB-dochter S-Bahn Berlin, die naast de vele vrij nieuwe treinstellen serie 481/482 ook nog ouder materieel rond heeft rijden. Deze zogenaamde Cola-dose, zoals ze door de Berlijnse spoorhobbyist genoemd wordt, is in opdracht van de Deutsche Reichsbahn door LEW (Lokomotivbau Elektrotechnische Werke) ontwikkeld vanaf 1979. Het eerste prototype werd gepresenteerd op de Leipziger Frühjahrsmesse in 1980. In 1987 werden acht eenheden als nulserie (baureihe 270) afgeleverd en in dienst gesteld. Na de Duitse eenwording in 1990 kwamen langzamerhand de overige 158 setjes in dienst. Vanaf 2003 werden ze met de komst van de Baureihen 480 en 481/482 stuk voor stuk terzijde gezet en gedeeltelijk ook gesloopt. Toch zorgden grootschalige problemen met de assen ervoor dat de laatste jaren de inzet van de Baureihe 485 nog niet ten einde gekomen is. Op 18 juli 2011 zijn de 485 037, 485 070 en 485 082 als S75 onderweg van Berlin Spandau naar Wartenberg en arriveren hier op het station Berlin Messe Süd/Eichkamp. Op de achtergrond zijn de stadionlampen van het Olympiastadion te zien.

De Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) was tussen 1984 en 1994 verantwoordelijk voor de dienstuitvoering van de S-Bahn in West-Berlijn. Ook hier was eind jaren tachtig de tijd rijp om nieuw materieel te bestellen. AEG, Siemens en Waggon Union bouwden samen in de periode 1986-1987 en 1990-1994 in totaal 85 vierwagenstellen. Omdat zowel de serie 480 als 485 sinds de Duitse eenwording en samensmelting van Deutsche Reichsbahn en Bundesbahn tot Deutsche Bahn technisch verouderd waren, bleef deze serie relatief klein. Anno 2011 wordt de serie 480 voornamelijk nog ingezet op de S8 en S46, die beide vanuit Bahnwerk Grünau respectievelijk naar Birkenwerder en Westend rijden. Beide lijnen maken gedeeltelijk gebruik van de bijna 37 kilometer lange S-Bahn Ring, waar verder de S41 en S42 precies een uur doen over een compleet rondje Gesundbrunnen - Ostkreuz - Südkreuz - Westkreuz - Gesundbrunnen (S41) en tegengestelde richting (S42). Nabij Westkreuz is de Messe ICC gelegen, waar onder andere de tweejaarlijkse Innotrans-beurs wordt gehouden. De 480 005, 480 051 en 480 060 zijn als S46 zojuist vertrokken uit Westend en rijden via Berlin Südkreuz en Grünau naar Königs Wusterhausen.

De gele huiskleur van het Berlijnse stadsvervoerbedrijf BVG komt op het gehele wagenpark voor, waaronder ook de treinstellen van de Berlijnse U-Bahn. Het Berlijnse U-Bahn net is met 10 lijnen groot te noemen. Kortweg zijn deze lijnen in te delen in twee categoriën: Kleinprofil (2,3 meter breed en inzet op de lijnen U1 t/m U4) en Grossprofil (2,65 meter breed en inzet op de lijnen U5, 55 t/m U9). Al sinds 1902 rijdt de metro in de Duitse hoofdstad, toendertijd alleen nog in Kleinprofil. In 1923 werd de eerste metrolijn in het bredere profiel geopend. Het huidige wagenpark bestaat voornamelijk uit de wagentypes A3, F, H en HK. De eerste twee zijn begin jaren 60 gebouwd door een samenwerking van de bedrijven ABB Henschel, AEG, O&K, Siemens en Waggon-Union en lijken, afgezien van het profiel, erg op elkaar. Sinds de Duitse eenwording is de BVG druk bezig geweest met de ontwikkeling van een moderner U-Bahn type, die sinds 2004 als type H (en later ook type HK voor het smalle profiel) in dienst is gesteld. Op de U3 tussen Nollendorfplatz en Krumme Lanke is anno 2011 de hegemonie van de oude treinstellen vooralsnog niet doorbroken. Stellen 524, 525, 487 en 486 verlaten hier het station Thielplatz, gelegen in de wijk Zehlendorf.

Ondanks dat de U-Bahn staat voor Untergrund-bahn, zijn van de 173 stations er 34 bovengronds. Dit is met name aan het eind van diverse lijnen, ver buiten het centrum het geval. Maar U-Bahnline 1 verloopt juist voor het grootste gedeelte in de buitenlucht. Deze oost-westverbinding was in 1902 de eerste U-bahnlinie in Berlijn en wordt zoals te zien is op de foto, de Hochbahn genoemd: het is gebouwd op een viaduct boven weg en water. Het water op de foto betreft het Landwehrkanal en dient anno 2011 voornamelijk de pleziervaart. Ook fraai is het zicht op de evangelische Heilig-Kreuz-Kirche in Berlin-Kreuzberg, die is gebouwd tussen 1884 en 1888. Tussen alle stapelwolken door arriveren de BVG stellen 488, 489, 596, 597, 560, 561, 598 en 599 als U12 de Möckernbrücke. Als gevolg van werkzaamheden zijn de lijnen U1 en U2 deels aan elkaar geknoopt en zo ontstaat de lijn U12, die loopt van de Warschauer Strasse tot Olympiastadion.

Dagelijks rijdt er een nachttrein van Budapest via Praag naar Berlijn. Nadat de trein ´s ochtends in Dresden arriveert, wordt er van lokgewisseld. Meestal neemt een DB 120 de trein hier over van een CD 371. Na een reis van ruim 2 uur wordt het Berliner Hauptbahnhof bereikt. Hierna gaat de trein als leegmat naar opstelterrein Berlin Grunewald. Om hier te komen moet eerst een gedeelte van de S-Bahn Ring bereden worden en zodoende komt de trein even voor half 10 strak op tijd voorbij S-Bahnhof Berlin Westend met aan kop de DB 120 131. Opvallend is het gemengde wagenpark waaruit deze Euro Night bestaat: twee Tsjechische slaaprijtuigen en vier Hongaarse rijtuigen.

Door koperdiefstal was het treinverkeer op dinsdagochtend 19 juli 2011 in en rond Berlijn flink verstoord. Diverse leegmat- en overbrengingsritten reden afwijkend via de Berlijnse Stadtbahn in plaats van over de Berlijnse (S-) Innenring. Zo ook het materieel voor de EC 177 van Berlin Gesundbrunnen naar Wien Praterstern. De Tsjechische spoorwegen, České dráhy (CD), zijn momenteel bezig het IC/EC wagenpark te moderniseren en tevens de rijtuigen een blauwe in plaats van rode uitstraling te geven. Zo zijn een aantal EC-treinen op de relatie Hamburg/Berlijn/Ostseebad Binz - Praag/Brno/Wenen op het moment in een vrij bonte samenstelling te waar te nemen. Normaal gesproken rijdt deze trein dus via de S-Bahn Innenring maar hier passeert het met de DB 101 139 aan kop de bekende stek bij de Warschauer Strasse, op weg naar Berlin Gesundbrunnen.

Zoals eerder geschreven loopt het trace van de U1 via de Hochbahn naar de Warschauer Strasse. Hierbij is het laatste gedeelte eigenlijk het mooist, als de rivier de Spree via de Oberbaumbrücke overgestoken wordt. De brug verbindt de wijken Kreuzberg en Friedrichshain en bestaat uit twee niveaus: een voor auto's, voetgangers en fietsers en een voor de U-Bahn. Met zijn 154 meter is de Oberbaumbrücke, die gebouwd is tussen 1894 en 1896, de langste brug van Berlijn. Gedurende de deling van de stad was de Spree hier de grens Oost en West Berlijn. Nog altijd is links van deze foto een flink stuk muur te bewonderen, nu wel van beide zijden. In fraaie avondlicht passeren 8 bakken U-Bahn type A3 als lijn U12 op weg naar het nabij gelegen eindstation aan de Warschauer Strasse.

Morgen Praag.
pi_100482691
Mooi!
pi_100483960
Prachtige plaatjes Zug!! O+
Ik moet echt ook eens een keer naar Berlijn toe binnenkort...

quote:
Toch wel geweldig dat ze d'r serieus een sketch van meer dan 4 minuten van weten te maken! :) Vroegah... toen kon dat nog gewoon zonder dat iedereen meteen wegzapte..
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:02:21 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100485653
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:40 schreef Jazzzmin het volgende:
Weet iemand hier iets meer over die nieuwe railpocket?
http://ns4ns.nl/forum/index.php?topic=1693.0

Het is de Nautiz geworden.
pi_100486240
Tering Zug :o

Ga je voor die 77.000 km van vorig jaar of wat? :o

^O^ vette plaatjes weer hoor _O_
pi_100486877
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:02 schreef greavy het volgende:

[..]

http://ns4ns.nl/forum/index.php?topic=1693.0

Het is de Nautiz geworden.
Thx, dat is een andere dan die ik in handen had.
pi_100486982
Misschien weet jij dat wel Jazzzmin. Die niksnutten van Synovate die nou komen tellen in de trein, dat is toch gewoon pure datamining, uit niets meer dan nieuwsgierigheid, en zonder enig zinnig doel aangezien TLS ook al ALLES opslaat? :?
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:27:42 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100487139
Toffe platen Zug :Y
pi_100487155
Mooie foto's :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:28:59 #87
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100487222
Nice Zug *O* :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_100488364
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien weet jij dat wel Jazzzmin. Die niksnutten van Synovate die nou komen tellen in de trein, dat is toch gewoon pure datamining, uit niets meer dan nieuwsgierigheid, en zonder enig zinnig doel aangezien TLS ook al ALLES opslaat? :?
Zo dacht ik er altijd al over, ik bedank ook altijd netjes voor de eer, wat er exact met die info gebeurt weet ik niet...
pi_100488381
hoi
pi_100488517
Hoe schrijf je in hemelsnaam exact/excact ofzoiets
pi_100488790
OKee ik krijg net een SMSje van een vriend van me die op vakantie is per interrail met wat lui. Ze zijn zojuist Kroatië UITGETRAPT _O- :D :'( :D _O-

Ik ga zo hard lachen he :')
pi_100488810
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:50 schreef Jazzzmin het volgende:
Hoe schrijf je in hemelsnaam exact/excact ofzoiets
exact
  maandag 8 augustus 2011 @ 23:58:17 #93
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_100488934
Leuke platen! Zo herkenbaar heb met mijn vriendin ook 10 dagen Berlijn gedaan waarvan 7 dagen met het OV gereisd. ( de rest met de auto)

Leuke info over station Gesundbrunnen is dat er een grote schuilkelder inzit en het station pankstrasse helemaal kan dienen als Atoomschuilkelder.
pi_100488990
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:58 schreef -chefke- het volgende:
Leuke info over station Gesundbrunnen is dat er een grote schuilkelder inzit en het station pankstrasse helemaal kan dienen als Atoomschuilkelder.
Leuke info is dat je daarvoor helemaal niet zo ver weg hoeft. Utrecht Centraal, kom je daar weleens? :)
pi_100489024
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

exact
Dank
pi_100489229
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
OKee ik krijg net een SMSje van een vriend van me die op vakantie is per interrail met wat lui. Ze zijn zojuist Kroatië UITGETRAPT _O- :D :'( :D _O-

Ik ga zo hard lachen he :')
Lullig..vaak zijn ze ook zo eigenwijs die lieden...
pi_100489306
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 00:03 schreef Jazzzmin het volgende:

[..]

Lullig..vaak zijn ze ook zo eigenwijs die lieden...
Ik heb wel eerst even gevraagd of de situatie onder controle was :Y Als ik de hele nacht met ambassades had moeten mailen had ik dat ook wel gedaan voor ze hoor :) Maar het was onder controle, dus nu ga ik ze keihard uitlachen _O- :D
pi_100489614
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
lmao,ik herhaal, lmao

Ik heb wel eerst even gevraagd of de situatie onder controle was :Y Als ik de hele nacht met ambassades had moeten mailen had ik dat ook wel gedaan voor ze hoor :) Maar het was onder controle, dus nu ga ik ze keihard uitlachen _O- :D
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:14:54 #99
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_100489787
quote:
3s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuke info is dat je daarvoor helemaal niet zo ver weg hoeft. Utrecht Centraal, kom je daar weleens? :)
Dat wist ik, maar ik was toch in Berlijn en daarbij hebben heeft de tweede wereldoorlog bunker ook echt dienst gedaan in de tweede wereldoorlog wat het net wat extra`s geeft.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 00:30:07 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100490466
Da's ook wel tof idd ja :Y
pi_100490735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 00:14 schreef -chefke- het volgende:

[..]

Dat wist ik, maar ik was toch in Berlijn en daarbij hebben heeft de tweede wereldoorlog bunker ook echt dienst gedaan in de tweede wereldoorlog wat het net wat extra`s geeft.
Op naar treinstation Texel

Tunnel met wifi ;)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 01:01:28 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100491885
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 00:35 schreef Jazzzmin het volgende:

[..]

Op naar treinstation Texel
Zou niet het eerste waddeneiland met een station zijn :)

pi_100492187
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou niet het eerste waddeneiland met een station zijn :)

[ afbeelding ]
Wow..nog nooit van gehoord. Nice
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 08:26:39 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100496977
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 00:35 schreef Jazzzmin het volgende:

[..]

Tunnel met wifi ;)
De Kanaaltunnel krijgt 3G voor de Olympische Spelen.

Nu onze eigen Alpentunnel onder de Mont Plat nog.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 08:35:04 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100497059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 08:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nu onze eigen Alpentunnel onder de Mont Plat nog.
Komt bij de indienststelling van de V250.

Als pasen en pinksteren op één dag vallen dus.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 08:52:41 #106
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_100497271
quote:
14s.gif Op maandag 8 augustus 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn treinreizen worden nergens opgeslagen. Ik hoef nergens in te checken met mijn kaart. Dus de cijfers zijn per definitie altijd onvolledig. Vooral omdat die enqueteknakkers nooit precies snappen wat voor kaart ik nu eigenlijk heb...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 08:53:12 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100497276
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 08:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Komt bij de indienststelling van de V250.

Als pasen en pinksteren op één dag vallen dus.
De tunnels zijn voorbereid op telefonie-installaties naar het schijnt, maar is het onwil bij de providers (vanwege de kosten)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:01:58 #108
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_100497400

Montereau, afgelopen zondag. De pendel Melun - Montereau via Héricy uitgevoerd met SNCF Z 5300 staat geduldig een kwartiertje te wachten op zijn terugreis naar Melun. (En op zijn pensioen)

[ Bericht 29% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-08-2011 10:22:01 (fix) ]
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:07:47 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100497506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]

Montereau, afgelopen zondag. De pendel Melun - Montereau via Héricy uitgevoerd met SNCF Z 5300 staat geduldig een kwartiertje te wachten op zijn terugreis naar Melun. (En op zijn pensioen)
Die bovenleiding stelt ook weinig voor daar...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:08:00 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100497507
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 08:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

De tunnels zijn voorbereid op telefonie-installaties naar het schijnt, maar is het onwil bij de providers (vanwege de kosten)
Het is altijd en overal onwil.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100497823
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 08:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mijn treinreizen worden nergens opgeslagen. Ik hoef nergens in te checken met mijn kaart. Dus de cijfers zijn per definitie altijd onvolledig. Vooral omdat die enqueteknakkers nooit precies snappen wat voor kaart ik nu eigenlijk heb...
Ik heb een keer bijna ruzie gehad met zo'n enqueteknakker omdat hij per se de ov-chipkaart wilde scannen in m'n NS-jaarkaart.
Ik vertelde dat dat niet nodig was, aangezien ik niet in- en uit hoef te checken als ik met de treinreis en dat de geldigheid van mijn jaarkaart ook gewoon aan de buitenkant erop geschreven staat.
Maar nee hoor, dat kon echt niet, ik had een ov-chipkaart bij me, dus hij moest en zou die scannen, anders zou hij ontslagen worden. Dat was serieus z'n excuus! :X
pi_100497867
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik heb een keer bijna ruzie gehad met zo'n enqueteknakker omdat hij per se de ov-chipkaart wilde scannen in m'n NS-jaarkaart.
Ik vertelde dat dat niet nodig was, aangezien ik niet in- en uit hoef te checken als ik met de treinreis en dat de geldigheid van mijn jaarkaart ook gewoon aan de buitenkant erop geschreven staat.
Maar nee hoor, dat kon echt niet, ik had een ov-chipkaart bij me, dus hij moest en zou die scannen, anders zou hij ontslagen worden. Dat was serieus z'n excuus! :X
Je mag het weigeren he, je bent niet verplicht om mee te werken.
pi_100497987
Ja, dat weet ik, maar zo sterk had ik mijn standpunt toen helaas nog niet gevormd. De volgende keer kunnen ze inderdaad het dak op en tellen ze me maar niet mee...
pi_100498105
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat weet ik, maar zo sterk had ik mijn standpunt toen helaas nog niet gevormd. De volgende keer kunnen ze inderdaad het dak op en tellen ze me maar niet mee...
Gewoon een keer aangeven dat je zwart reist, en dan de blik van de enquêteur :9

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 09:36:56 ]
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:50:03 #115
200192 Darkwing_Duck
pi_100498449
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die bovenleiding stelt ook weinig voor daar...
Dat was over de hele lijn zo totaan het spooremplacement van Melun, vraag 0e af wat de beweegreden 5s
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:55:04 #116
45532 ziggyziggyziggy
pi_100498579
quote:
[ afbeelding ]

Foto doet het niet meer...
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:22:17 #117
200192 Darkwing_Duck
pi_100499300
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Foto doet het niet meer...
fix
pi_100499527
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

niet hoeven in en uit te checken?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:40:34 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100499854
ProRail heeft antwoord gegeven op mijn vraag of er nog grotere schermen komen dan de huidige AV7/14/21 voor Utrecht Centraal, Den Haag Centraal enz:

quote:
@alexmedia In principe zyn dit de schermen die worden uitgerold.Op Utrecht C komt i.p.v. het grote AV-bord in de hal,ook een groot AV-scherm
pi_100500177
Het grote blauwe bord gaat weg? :'(
pi_100500400
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 10:40 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft antwoord gegeven op mijn vraag of er nog grotere schermen komen dan de huidige AV7/14/21 voor Utrecht Centraal, Den Haag Centraal enz:

[..]

het wordt er dus allemaal onduidelijker op?
die nieuwe schermen op DH centraal vind ik echt een grote ramp, waar je vroeger nog prima vanaf het begin van de sporen de treintijden kon zien moet je nu er bj wijze van spreken met je neus opzitten..
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:04:44 #122
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100500651
Hierboven wordt nu juist (voor het eerst dat ik daar iets over hoor) gezegd dat er in Utrecht tenminste wél een nieuw groot scherm komt ipv het grote blauwe bord.

De uitrol van nieuwe schermen lijkt nu wel echt begonnen te zijn, elke dag meer nieuwe schermen in de hal in plaats van de oude bakken. Helaas zijn die schermen wel een maatje kleiner dan wat er hing... Lekker logisch ook om daarmee te beginnen in de hoek van de hal die het eerst gesloopt gaat worden.
pi_100500668
quote:

[..]

Groot AV-scherm als in: extra groot AV-scherm of gewoon AV21? En waarom hebben ze dan zoiets niet op Gvc gehangen.. :N
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:13:24 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100500946
quote:

[..]

Mensen die "y" schrijven waar "ij" hoort te staan, hoeven we gelukkig niet serieus te nemen. ^O^
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:14:31 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100500993
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat was over de hele lijn zo totaan het spooremplacement van Melun, vraag 0e af wat de beweegreden 5s
't Zal wel genoeg koper zijn geweest dan, de treinen vragen blijkbaar niet zo veel. Het lijkt alleen meer op een tramlijn dan op een spoorlijn zo.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:38:28 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100501863
quote:
[ afbeelding ]
Welke kant gaat de zwaartekracht op daar eigenlijk? :?
pi_100503188
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom worden ze in godsnaam uberhaupt Kroatie uitgetrapt :')
Hooray for beer.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:19:45 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100503336
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:15 schreef Zyron het volgende:

[..]

Waarom worden ze in godsnaam uberhaupt Kroatie uitgetrapt :')
Er was er eentje in Duitsland al zijn paspoort verloren, zoiets :')
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:39:15 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_100504007
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 10:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het grote blauwe bord gaat weg? :'(
;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100505641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 11:04 schreef ReisT het volgende:
Hierboven wordt nu juist (voor het eerst dat ik daar iets over hoor) gezegd dat er in Utrecht tenminste wél een nieuw groot scherm komt ipv het grote blauwe bord.

De uitrol van nieuwe schermen lijkt nu wel echt begonnen te zijn, elke dag meer nieuwe schermen in de hal in plaats van de oude bakken. Helaas zijn die schermen wel een maatje kleiner dan wat er hing... Lekker logisch ook om daarmee te beginnen in de hoek van de hal die het eerst gesloopt gaat worden.
Nu je t zegt ja.. Waarom dan niet eerst de schermen beneden vervangen maar boven beginnen. En waarom zijn ze zo lomp opgehangen, de oude bakken op 1/ 4 kon je vanaf een afstand prima lezen. De schermen niet.
pi_100506900
Zeg Greavy, waar had jij die info over de MLL eigenlijk vandaan? En worden de stations ook in gebruik genomen, zodra die drgl ingaat?
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:56:22 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_100507035
@NS_online zegt:

quote:
@gupske Het blauwe bord komt waarschijnlijk op een andere plek terug, het verdwijnt dus niet echt
*O*
pi_100507085
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:56 schreef Guppyfriend het volgende:
@NS_online zegt:

[..]

*O*
Yaaaaaaaay!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:04:41 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100507390
quote:
@NS_online zegt:

[..]

*O*
Ja, in het Spoorwegmuseum. Wedden? 8)7
pi_100507650
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja ook echt :') laat het toch gewoon hangen daar! :(
pi_100507667
quote:
@NS_online zegt:

[..]

*O*
Vraag eens waarom ze het überhaupt weghalen, het is een stukje historie.
pi_100507701
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ja ook echt :') laat het toch gewoon hangen daar! :(
nee joh, kwestie van vooruitgang

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100507961
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Vraag eens waarom ze het überhaupt weghalen, het is een stukje historie.
Historie is niet het belangrijkste, geen digitaal bord gaat je simpelweg hetzelfde overzicht geven als het blauwe bord. En in Utrecht is dat best nodig, omdat je internationale treinen niet met een kwartiertje speling pakt. :(
pi_100508010
'k Vind dat "op afstand moeilijk te lezen" geen argument hoor.. Het is toch veel praktischer om een groter aantal kleine schermen te verspreiden, dan 1 groot scherm centraal te houden?

De stomme fout die ze nu alleen maken is om ze niet te verspreiden. Bijv. in A'dam Centraal zou die hele tunnel gewoon bij elke trap vol moeten hangen met zulke schermen.
pi_100508345
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind dat "op afstand moeilijk te lezen" geen argument hoor.. Het is toch veel praktischer om een groter aantal kleine schermen te verspreiden, dan 1 groot scherm centraal te houden?

De stomme fout die ze nu alleen maken is om ze niet te verspreiden. Bijv. in A'dam Centraal zou die hele tunnel gewoon bij elke trap vol moeten hangen met zulke schermen.
Maar dan kan die grote er toch ook nog bij hangen. Als ik nu door de hal loop ter hoogte van de jaarbeurstraverse, kan ik in 1 opslag alle treinen zien, terwijl het bord want in de jaarbeurstraverse hangt slechts 10 treinen weergeeft.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:40:03 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100508875
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:53 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg Greavy, waar had jij die info over de MLL eigenlijk vandaan? En worden de stations ook in gebruik genomen, zodra die drgl ingaat?
Van de Arriva website. Klikje
Wanneer je op de tab Dienstregeling klikt links bovenaan, zie je voor elke trein de tijden.
De extra stations gaan dus pas later open (ik dacht december 2011)
pi_100508936
quote:
punt is dat ze qua borden aantal het gelijk houden en op dezelfde plek en dus niet bij b.v. elke trap/ set sporen een overzicht.. want dat zal wel teveel geld kosten...

in utrecht kan je met dat oude bord iig snel even kijken en snel door, dit kon in den haag ook, nu sta je te turen omdat die dingen verrekte onduidelijk en klein zijn.. (in DH zijn ze volgens mij zeker de helft kleiner...)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:39:04 #143
146033 ReisT
pi_100511921
quote:
Het beste is gewoon om het allebei te hebben!

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Historie is niet het belangrijkste, geen digitaal bord gaat je simpelweg hetzelfde overzicht geven als het blauwe bord.
Onzin, als het bord maar groot genoeg is kan het best een digitale zijn. Het grootste bezwaar aan die schermen die je nu op NS-stations ziet is dat ze gewoon te klein zijn.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 15:44:20 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100512238
Er heeft toch zo'n enorm scherm boven de AH ToGo gehangen? Waarom gebruiken ze dat niet gewoon? _O_
pi_100513118
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:41 schreef mschol het volgende:

[..]

punt is dat ze qua borden aantal het gelijk houden en op dezelfde plek en dus niet bij b.v. elke trap/ set sporen een overzicht.. want dat zal wel teveel geld kosten...

in utrecht kan je met dat oude bord iig snel even kijken en snel door, dit kon in den haag ook, nu sta je te turen omdat die dingen verrekte onduidelijk en klein zijn.. (in DH zijn ze volgens mij zeker de helft kleiner...)
Weet je niet, kan je nu niet zeggen. Als ik Arnhem zie, is er op veel plaatsen schermen geplaatst met de actuele vertrektijden, niet alleen op ieder perron maar ook in de stationshal.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:04:25 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100513426
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Er heeft toch zo'n enorm scherm boven de AH ToGo gehangen? Waarom gebruiken ze dat niet gewoon? _O_
Resolutie is best kut, dus je kunt drie treinen leesbaar kwijt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:07:17 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100513551
Ik zag vandaag dat ze een TB14 bord op Dordrecht hebben opgehangen waar voorheen een AV-scherm hing. In de tunnel hangen nu ook PV's(PerronVerwijzers). Die oude AV-schermen gaan dus ook weg...

[ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 09-08-2011 16:17:38 ]
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 17:09:26 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100516263
Moet ook wel, in het kader van uniformiteit enzo. Daarnaast hebben de oude schermen al de nodige (in)branduren waardoor ze moeilijk te hergebruiken zijn. En als je ze al kunt hergebruiken moeten ze toch vroegtijdig vervangen worden...
pi_100519257
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Omdat die het weerbericht bovenop hetgwk moet weergeven.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:48:47 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100519625
Whoa :)
Kreeg vandaag een brief, met de mededeling dat ik vanaf vrijdag in dienst ben bij Servex(Railcatering).. Alsof ik dat nog niet wist :P
pi_100519684
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:48 schreef greavy het volgende:
Whoa :)
Kreeg vandaag een brief, met de mededeling dat ik vanaf vrijdag in dienst ben bij Servex(Railcatering).. Alsof ik dat nog niet wist :P
Congrats. Zijn die regels trouwens al veranderd dat je je eigen treinreis moet betalen?
Dus als je heen en weer gaat van ehh.. zeg maar Utrecht / Groningen dat je dat iedere keer zelf moet lappen ondanks dat je aan t werk bent?
Oh, en geniet van je servexpas nu t nog kan. Ze hebben nieuwe regelingen waardoor de 60% korting gedeeltelijk verdwijnt.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:53:33 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100519776
Als ik aan het werk ben, reis ik gratis. Van woon-werkverkeer vergoeden ze maximaal ¤7,98 per dag. Bij een SOV word niks vergoed
pi_100519903
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:50 schreef Crientj het volgende:

[..]

Congrats. Zijn die regels trouwens al veranderd dat je je eigen treinreis moet betalen?
Dus als je heen en weer gaat van ehh.. zeg maar Utrecht / Groningen dat je dat iedere keer zelf moet lappen ondanks dat je aan t werk bent?
Heeft dat serieus ooit gemoeten :') ?

:') :') :') ?
pi_100519921
7,98 vergoeden. :') Dat red je nooit. Oh, en als je een week SOV hebt maar in t weekend moet werken?
pi_100519952
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:56 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Heeft dat serieus ooit gemoeten :') ?

:') :') :') ?
Ja, kennis van me wilde t ook gaan doen. Maar die had toen 20 euro aan reiskosten en zou na 1 dag werken nog maar 4 euro voor zichzelf overhouden :')
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:58:59 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100519996
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:57 schreef Crientj het volgende:
7,98 vergoeden. :') Dat red je nooit. Oh, en als je een week SOV hebt maar in t weekend moet werken?
Als je in het weekend werkt, kaartjes inleveren, en krijg je (indien retour duurder is dan 7,98), daarvan ¤7,98 terug. Zelf bijdokken dus.
pi_100520071
En dat is juist t kromme. Ik kreeg toen ik nog bij de Ah To Go zat gewoon t complete bedrag terug.
Ik heb toen per ongeluk een treinkaartje Nijverdal / Utrecht ingeleverd en die kreeg ik volledig terug, dus waarom ze t zo krom houden..
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:08:46 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100520390
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:00 schreef Crientj het volgende:
En dat is juist t kromme. Ik kreeg toen ik nog bij de Ah To Go zat gewoon t complete bedrag terug.
Ik heb toen per ongeluk een treinkaartje Nijverdal / Utrecht ingeleverd en die kreeg ik volledig terug, dus waarom ze t zo krom houden..
Voorheen deden ze ook bij de RC je een traject abonnement geven. Doen ze ook niet meer. Hij zei dat ze minder compenseren vanwege mensen die van verre komen. Ze hadden sollicitaties uit Castricum, Den Helder, Maastricht ed. Als je zover wilt reizen, mag je zelf bijbetalen dus.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:28:05 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100521047
Stervex/Railflatering
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:29:25 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_100521104
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heul niet }:|
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:30:49 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100521159
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Als je in het weekend werkt, kaartjes inleveren, en krijg je (indien retour duurder is dan 7,98), daarvan ¤7,98 terug. Zelf bijdokken dus.
Wacht, wat?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:31:48 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100521189
Je wordt genaaid en je loopt voor lul. Grandioos!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:35:25 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_100521308
Nee, je bent aan het werk :Y Je kunt ook niks doen?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:40:32 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100521516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, je bent aan het werk :Y Je kunt ook niks doen?
Ja maar!

OK, dat voor lul lopen valt wel mee, maar als je zoveel geld moet toeleggen om op je werk te komen, dat loont dat toch bijna niet?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:41:10 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100521545
Ik heb die fout ook een keer gemaakt: werken zonder fatsoenlijke reiskostenvergoeding en je werkt gewoon twee uur voor niets, dat is zo zonde...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:41:39 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100521567
Dat wordt heftig goedkope dagkaarten inslaan. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:41:48 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100521572
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja maar!

OK, dat voor lul lopen valt wel mee, maar als je zoveel geld moet toeleggen om op je werk te komen, dat loont dat toch bijna niet?
Ik hoef niks bij te leggen. Heb een Weekend Vrij abonnement. Hun vergoeden ¤6,00 per za of zo. Weekend Vrij kost mij ¤35,00.
Uiteindelijk heb ik dus ¤35/6= ongeveer 6 werkdagen mijn abonnement terug verdient, terwijl ik wel vaker kan reizen.
Fooi zit gemiddeld rond de ¤10-15 per dienst. Een dienst is 4,5 tot 5 uur. Ik probeer dan ook 2 diensten per zaterdag of zondag te doen :P
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:42:50 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100521620
OK, dat klinkt fair!

Kun je in het weekend wel altijd op tijd in Utrecht zijn?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:44:57 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100521728
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 19:42 schreef Duvel het volgende:
OK, dat klinkt fair!

Kun je in het weekend wel altijd op tijd in Utrecht zijn?
Op zaterdag begint de eerste dienst om 7:08 (vertrek!), dus aanwezig om 6:50(je moet je spullen nog pakken&tellen ed). Ik kan op zijn vroegst 7:15 aanwezig zijn. Dat weten hun. Voor mij beginnen de diensten in principe niet voor 8:00. Als ik om 7:43 er ben, heb ik de kortste reistijd. Half uur eerder is met sprinter Rotterdam-Gouda..
Zondag begint de eerste dienst later. Ik kan dan ook pas om 8:13 op Utrecht zijn.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 19:54:51 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100522168
Postbeeld.com geeft weer welke postzegels al gedrukt zijn. Hier heb ik gefilterd op "train". Zijn er nogal wat..
pi_100522546
Geven er serieus mensen fooi aan de railcatering voor die koffie die niet te drinken is
pi_100522552
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:50 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oh, en geniet van je servexpas nu t nog kan. Ze hebben nieuwe regelingen waardoor de 60% korting gedeeltelijk verdwijnt.
Dat roepen ze al een jaar, maar tot nu toe is er niks veranderd. Sinds gisteren worden alleen je aankopen aan je personeelsnummer gekoppeld, om misbruik op te kunnen sporen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:09:56 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100522801
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:03 schreef Ascendancy het volgende:
Geven er serieus mensen fooi aan de railcatering voor die koffie die niet te drinken is
:Y
Vaak maar kleine bedragen. Afronden dus. Voorbeeld: ¤1,70 word ¤2,00 ofzo.
pi_100522812
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:04 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat roepen ze al een jaar, maar tot nu toe is er niks veranderd. Sinds gisteren worden alleen je aankopen aan je personeelsnummer gekoppeld, om misbruik op te kunnen sporen.
Nope, laatst gezien dat het echt gaat veranderen. met o.a een wijziging van de korting, + een korting tijdens werktijd en de maaltijdvergoeding.
Ze hebben sinds een maand ofzo eindelijk een overeenkomst gesloten die ze nu gaan doorvoeren. Wat balen voor mij is, dan kan ik niet stiekem mn oude servexpas bewaren en die zo nu en dan nog misbruiken omdat ik niet meer in dienst ben :')

Die dus maar binnenkort inleveren.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:40:45 #175
45532 ziggyziggyziggy
pi_100524053
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 18:57 schreef Crientj het volgende:
De SOV is eigenlijk gewoon een reiskostenvergoeding voor je studie, hè? Niet voor bijbaantjes.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 20:50:09 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_100524436
Maar Greavy heeft toch een weekend-vrij abonnement? Geen probleem dus
pi_100525601
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:09 schreef James1988 het volgende:
Moet ook wel, in het kader van uniformiteit enzo. Daarnaast hebben de oude schermen al de nodige (in)branduren waardoor ze moeilijk te hergebruiken zijn. En als je ze al kunt hergebruiken moeten ze toch vroegtijdig vervangen worden...
Dan kunnen ze ook mooi dat ouwe systeem eruit gooien, dat zal ook wel meewegen. Krijgt info vanuit BEPAC en heeft dan nog weer aparte (drgl)leveringen, dus dat ruimt ook op.

Moet spoorpersoneel met kaart trouwens bijdokken voor die Fyra? Ik dacht het niet toch, net als de ICE?
pi_100527905
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 20:09 schreef greavy het volgende:

[..]

:Y
Vaak maar kleine bedragen. Afronden dus. Voorbeeld: ¤1,70 word ¤2,00 ofzo.
klein bedrag? das ruim 17% :X
pi_100528189
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:02 schreef mschol het volgende:

[..]

tja, zat mensen die geen zin hebben in wisselgeld..
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:29:58 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100529590
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:02 schreef mschol het volgende:

[..]

Ik werk ook bij een pizzaria. Toen ik nog altijd bezorgde (nu Teamleider) verdiende ik op 15 bestellingen ruim 30 euro fooi. Soms zat er niks bij, de 1 gaf 40 cent, de ander gaf 3 euro, en de ander gaf 1,60 et cetera.. Dan is 17% nog weinig. Vooral als je op een bestelling van ¤16,70 bijvoorbeeld ¤20 krijgt en de rest mag houden..

Owja, voor iemand het zich afvraagt: Het werk bij de pizzaria zeg ik niet op!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 23:01:09 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100531347
Oh ja tuurlijk, zit ik hier op De Klomp, rijdt de trein van 22:46 niet :( Volgende gaat om 23:16. vuile kankerlijers :(
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 23:11:53 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100531970

Is't wat mien jong?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100534053
Dus zo zie jij Dr_Flash voor je... :7
pi_100534154
Morgen eens kijken hie die spaanse AVE-stellen er vab dichtbij uitzien. Ben benieuwd. Groetjes uit Barcelona!
pi_100534456
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik werk ook bij een pizzaria. Toen ik nog altijd bezorgde (nu Teamleider) verdiende ik op 15 bestellingen ruim 30 euro fooi. Soms zat er niks bij, de 1 gaf 40 cent, de ander gaf 3 euro, en de ander gaf 1,60 et cetera.. Dan is 17% nog weinig. Vooral als je op een bestelling van ¤16,70 bijvoorbeeld ¤20 krijgt en de rest mag houden..

wow.. :X
pi_100535623
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Oh oke. Ik wist niet dat er zoveel fooi zat op zulk werk.
Ik werk zelf in een restaurant. Weekend draaien we 6 man personeel, maar meer dan 100 euro fooi per avond komt er zelden binnen. En dat schijnt veel te zijn al.
pi_100536433
Sowieso fooi geven :') . In een sjiek restaurant waar je daadwerkelijk extra goed bediend wordt, vooruit, maar aan de cateringknul die je sowieso al aan het afzetten is.. 8)7
pi_100537440
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:48 schreef Ireyon het volgende:
Sowieso fooi geven :') . In een sjiek restaurant waar je daadwerkelijk extra goed bediend wordt, vooruit, maar aan de cateringknul die je sowieso al aan het afzetten is.. 8)7
dat dus..
  woensdag 10 augustus 2011 @ 08:02:59 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100540143
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:25 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Oh oke. Ik wist niet dat er zoveel fooi zat op zulk werk.
Ik werk zelf in een restaurant. Weekend draaien we 6 man personeel, maar meer dan 100 euro fooi per avond komt er zelden binnen. En dat schijnt veel te zijn al.
Als wij op een zondag bijvoorbeeld al het fooi bij elkaar leggen (6 bezorgers) zitten we rond de 200 euro fooi of zelfs meer. Maar dan spreek je ook over circa 100 bestellingen...
De omzet liegt er dan ook niet om..
pi_100540609
Als je op een druk stoptrein traject de treindienst halveert, lijkt het me logisch om dan langere treinen in te zetten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fixers op 10-08-2011 08:51:45 ]
pi_100541078
quote:
Daarom betaal ik ook altijd via internet meteen bij de bestelling. ANders krijg je weer dat gezeik dat zo'n sloeber in zijn zakken gaat staan te graven naar wisselgeld wat ie "niet heeft" net zo lang totdat jij zegt "laat maar zitten" :')
  Redactie Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 09:48:07 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_100541701
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:44 schreef Fixers het volgende:
Als je op een druk stoptrein traject de treindienst halveert, lijkt het me logisch om dan langere treinen in te zetten.
Dat klinkt inderdaad wel logisch, maar wat logica betreft is de NS soms net een vrouw...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:14:53 #193
146033 ReisT
pi_100542390
"in de vakantie reizen minder mensen met de trein" enzo
pi_100543925
quote:
Klein restaurant is niet cateringknul :{w

Daarnaast is een duurder restaurant vaak helemaal niet de beste bediening. tenzij je van formeel houdt.
Doe mij maar een serveerster die gewoon gezellig met je praat.
pi_100544767
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:14 schreef ReisT het volgende:
Maar toch zijn de nieuwe dal-abonnementen niet geldig voor 9 uur 's ochtends en tussen 16u en 18:30 in de vakantie :N
pi_100544836
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Maar toch zijn de nieuwe dal-abonnementen niet geldig voor 9 uur 's ochtends en tussen 16u en 18:30 in de vakantie :N
In de vakantie ook niet nee? :o :')

Waardeloos.
pi_100545097
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Klein restaurant is niet cateringknul :{w

Daarnaast is een duurder restaurant vaak helemaal niet de beste bediening. tenzij je van formeel houdt.
Doe mij maar een serveerster die gewoon gezellig met je praat.
'k Zeg toch nergens iets over de grootte of prijsklasse van een restaurant :? . En met cateringknul bedoel ik dus de railcatering.. in de trein..

'Sjiek' gebruik ik wat dat betreft als breed begrip. Wordt er niet te gehaast geserveerd, vragen ze of alles naar wens is, doen ze moeilijk over een glaasje kraanwater, dat soort dingen.

Bedenk me net dat ik trouwens weleens fooi heb gegeven in een trein: toen vorig jaar de barman in de ICE naar München zag dat we interrailers waren en met een boel overnachtings-, eet- en uitgaanstips kwam ^O^ .
pi_100545239
die middagspits is echt godvers hoerig verneukt. Daardoor heeft vrijwel niemand meer iets aan die enorm voordelige DalVrij en WeekendVrij -O-
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:44:37 #199
146033 ReisT
pi_100545243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Volgens NS is dat een voordeel omdat "de klant" het te verwarrend zou vinden als de geldigheid niet het hele jaar hetzelfde is 8)7
pi_100545274
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:40 schreef Ireyon het volgende:
Bedenk me net dat ik trouwens weleens fooi heb gegeven in een trein: toen vorig jaar de barman in de ICE naar München zag dat we interrailers waren en met een boel overnachtings-, eet- en uitgaanstips kwam ^O^ .
Ik geef altijd fooi in de trein eigenlijk. Mijn bestelling is altijd 3,80 namelijk :')
pi_100545298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens NS is dat een voordeel omdat "de klant" het te verwarrend zou vinden als de geldigheid niet het hele jaar hetzelfde is 8)7
Oh ja leuk, we worden nog voor een stelletje triangeljosti's uitgemaakt ook. :{
pi_100545463
quote:
13s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
die middagspits is echt godvers hoerig verneukt. Daardoor heeft vrijwel niemand meer iets aan die enorm voordelige DalVrij en WeekendVrij -O-
Ik heb uitgerekend wat mijn theoretische reiskosten dit jaar tot nu toe zouden zijn bij de verschillende abonnementsvormen.
Goedkoopste abonnement is nu de oude vertrouwde voordeelurenkaart, maar dal-vrij zou ik maar 1% duurder uit zijn, valt me nog wel mee. Maar inderdaad, stomme middagspits :(
pi_100545832
Ik zit ook het hele jaar al bij te houden wat ik aan treinreizen kwijt ben. Misschien moet ik wel voor AltijdVrij gaan zelfs. Maar eens zien wat de baas daarvan vindt bijvoorbeeld.
pi_100546459
Dat WeekendVrij heb je er echt zo uit man, niet moeilijk over doen _O_

Waarom zou ik die NIET moeten kopen vinden jullie?
pi_100546976

De Tsjechische spoorwegen (ČD) zoeken sinds het einde van de vorige eeuw naar een opvolger voor de huidige meersysteemloks voor zowel reizigers- als goederentreinen tussen Tsjechie en Hongarije, Slowakije, Oostenrijk, Duitsland en Polen. ¦koda Transportation uit Plzeň heeft een order ontvangen voor de bouw en levering van 20 nieuwe lokomotieven, waarvan de eerste als CD-serie 380 op Innotrans 2008 gepresenteerd is. In de voorbije jaren is vervolgens een begin gemaakt aan de overige 19 loks. Het is voor ¦koda de eerste stap in de moderne elok markt. In 2009 is lok 380 008 geleverd en rijdt sindsdien zowel goederentreinen als reizigerstreinen in Tsjechië. Op de nog bewolkte vrijdag 22 juli staat de lok op het centraal station van Praag voor Expres-trein 571 naar Břeclav, bestaande uit vijf gerenoveerde zitrijtuigen. Het is met name de bedoeling dat deze lokserie onder andere de doorgaande EC-treinen tussen Hamburg/Berlijn en Wenen/Budapest van tractie gaat voorzien, zodat er onderweg geen lokwissel meer nodig is.

De van oorsprong lokserie E499.2 van de Tsjechoslowaakse Spoorwegen (ČSD) is sinds de scheiding van Tsjechie en Slowakije in 1993 omgenummerd in de serie 150. Deze 3 kV gelijkstroom lokserie, waarvan er in 1978 in totaal 27 exemplaren gebouwd zijn door ¦koda, wordt momenteel gemoderniseerd en ge-upgrade naar een maximum toegestane snelheid van 160 km/h. Na voltooiing van de aanpassingen wordt de lok genummerd in de serie 151. De fraaie oranje-grijze 151 019 is zojuist met Expres-trein 148 uit het Noord-Slowaakse Zilina op het centraal station van Praag gearriveerd en zal even later naar een van de omliggende emplacementen vertrekken. Hier wordt de trein dan gereed gemaakt voor de volgende rit. De trein draagt de naam Jan Perner, een Tsjechische spoorweg-ingenieur. Ondanks dat hij in 1845 door een ongeluk op het spoor op 30 jarige leeftijd om het leven kwam, heeft hij diverse spoorlijnen aangelegd in het toenmalige Keizerrijk Oostenrijk, waartoe het huidige Tsjechië toen behoorde.

Dwars door Praag stroomt de rivier de Moldau. Met zijn 440 kilometer is de Vltava, zoals de Tsjechen de rivier noemen, de langste rivier van Tsjechië. De rivier ontstaat uit een aantal bronrivieren in het Bohemer Woud en mondt ten noorden van Praag uit in de Elbe. Diverse bruggen over de Moldau zorgen voor een eenvoudige oversteek te voet, per auto of per bus of tram. Tevens zijn er enkele spoorviaducten gebouwd, waarvan deze Negrelli-viaduct er een is. Geestelijk vader van dit viaduct is Alois Negrelli, die onder andere ook het Suez-kanaal ontworpen heeft. Aan het begin van de avond is diesellok 742 393 met 1 schuifwandwagen in noord-oostelijke richting onderweg en zal na het passeren van de brug het Bubny station van Praag passeren.

Op de vroege ochtend van zaterdag 23 juli 2011 bleek tegen de weersvoorspellingen in de zon te schijnen! Ik als vroege vogel snelde direct het bed uit en nog geen 20 minuten later stond ik op het station. Diverse toeristen waren nog vroeger uit bed om de sneltrein naar het Reuzengebergte te halen. Elke twee uur rijdt de České dráhy een sneltrein tussen Praag en Tanvald, meestal bestaand uit een motorrijtuig van de serie 854 met enkele rijtuigen. Vanwege de drukke toeristenstroom op zaterdagochtend wordt de vroege trein naar Tanvald, die om 7:25 vertrekt, gereden met een zogenaamde duikbril, zoals de dieselloks van het type 750 genoemd worden. Met een bagage- cq fietsrijtuig aan de lok en drie zitrijtuigen vertrekt de trein als R 1138 strak op tijd uit Praha hlavní nádraží.

In het weekend van 23 en 24 juli 2011 vonden er filmopnames plaats op het station van Praag. Zo arriveerden er zaterdagochtend al vroeg diverse members van de filmcrew met de nodige filmapparatuur. Nog net op tijd, voor de perrons vol stonden met auto en aanhangwagens, arriveerde de ČD 363 086 met de R 751 uit Cheb en Plzeň. Deze opvallende rode werbelok laat zien wat Tsjechië anno 2011 graag wil: de euro als wettig betaalmiddel.

Alle treinen die Praha hlavní nádraží aan de noordzijde verlaten, rijden tegenwoordig over een nieuw aangelegd spoorviaduct in de wijk Vitkov. Aangezien vrijwel alle belangrijke treinen in Praag via dit viaduct arriveren of vertrekken, is het aardig toeven in de ochtend. Meest opvallende trein van de ochtend was oudgediende ČD 749 039, die met trein 9054 kort geleden gearriveerd is vanuit Čerčany. De trein maakt met rangeerder achterop en machinist in de fraai bestickerde lok een vreemde rangeeractie via Praha Vitkov. Hier duwt de uit 1966 stammende diesellok de vier rijtugen terug naar het hoofdstation. Even daarna zal de lok om de trein moeten lopen, om daarna als trein 9057 weer richting Čerčany te vertrekken. De lok maakt reclame voor AZD Praha, een Tsjechisch bedrijf dat gespecialiseerd is in onder andere telecommunicatie, informatica en automatisering.

Eurocity 378 vanuit Wien Praterstern naar Ostseebad Binz (D) is met een ÖBB Taurus ruim een kwartier eerder over het viaduct naar het centraal station gereden. Na een lokwissel op de ČD 371 002, die ook Duitsland-toelating heeft, vertrekt de trein richting Dresden. Aldaar neemt de Deutsche Bahn de trein verder over.

Naast de vele Tsjechische treinen passeerde vlak voordat de stapelwolken de overhand kregen nog een afwijkende tractie. De Eurocity-treinen tussen Praag en Wenen worden door een ÖBB 1216 gereden en vormen daarmee een welkome afwisseling tussen alle Knödelpressen van de ČD. Met een bonte stoet aan rijtuigen is de 1216 236 zojuist uit Praha hlavní nádraží vertrokken met EC 77 naar Wiener Neustadt en passeert hier over het viaduct ter hoogte van Praha Vitkov.

Vanavond/morgen Wenen!
pi_100548659
Arnhem wordt erg mooi. Ze zijn wel flink bezig nu! Het wachten is wel minder vervelend, het is wel leuk om ze aan het werk te zien.
pi_100550743
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat WeekendVrij heb je er echt zo uit man, niet moeilijk over doen _O_

Waarom zou ik die NIET moeten kopen vinden jullie?
Voorlopig NS only, dus geen andere vervoerders.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:27:35 #208
146033 ReisT
pi_100551092
Dus? Als je bijna nooit met andere vervoerders reist is dat toch geen bezwaar? Een tientje per weekend heb je er snel uit.
pi_100551131
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:17 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Voorlopig NS only, dus geen andere vervoerders.
Vanaf 1 januari 2012 is die ook bij de andere vervoerders geldig.
pi_100551147
De reden dat er veelal foei word gegeven, juist aan mensen als railcateraars is dat veel mensen geen zin heb in die kleine rot muntjes. Als je voor 4.80 iets haalt kan je zo lekker met een 5je betalen..

Even wat gezonde hollandse spirit erin gooien. Ik wil morgen naar charlois toe voor het vliegtuig.. zien er nog toffe aanbiedingen om daar goedkoop te komen? :s)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:31:56 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100551263
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:28 schreef Yreal het volgende:
De reden dat er veelal foei word gegeven, juist aan mensen als railcateraars is dat veel mensen geen zin heb in die kleine rot muntjes. Als je voor 4.80 iets haalt kan je zo lekker met een 5je betalen..

Even wat gezonde hollandse spirit erin gooien. Ik wil morgen naar charlois toe voor het vliegtuig.. zien er nog toffe aanbiedingen om daar goedkoop te komen? :s)
Wat is er voor vliegtuig in Charlois? Gewoon met de RET toch?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100551298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:27 schreef ReisT het volgende:
Dus? Als je bijna nooit met andere vervoerders reist is dat toch geen bezwaar? Een tientje per weekend heb je er snel uit.
Dat ligt eraan. Ik moet bijvoorbeeld altijd eerst met arriva en Fles pakt allerlei lijntjes, dus dat compliceert het ook. Daarnaast moet je dan wel ieder weekend voor 10 euro reizen. Heb je sowieso al een kortingskaart, dan is dat voor mij iig best moeilijk eruit te krijgen.
pi_100551337
quote:

Had je eerder moeten boeken. 3 dagen van tevoren is heel belgië 14,50 op dit moment.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:34:45 #214
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100551361
treinkenners een vraagje, heb de afgelopen twee weken een rare trein gezien in Venlo die ik nog nooit eerder heb gezien, een mengeling van allerlei wagons, uit allerlei landen, en er zitten een paar russische slaapwagons tussen, maar ook materiaal van de DB en pools spul volgens mij?

Trein uit Moskou ofzo?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100551547
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:34 schreef Klonk het volgende:
treinkenners een vraagje, heb de afgelopen twee weken een rare trein gezien in Venlo die ik nog nooit eerder heb gezien, een mengeling van allerlei wagons, uit allerlei landen, en er zitten een paar russische slaapwagons tussen, maar ook materiaal van de DB en pools spul volgens mij?

Trein uit Moskou ofzo?
Dat kan, o.a de trein uit/naar moskou wordt wegens werkzaamheden bij Arnhem omgeleid via Venlo
pi_100551583
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:34 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Had je eerder moeten boeken. 3 dagen van tevoren is heel belgië 14,50 op dit moment.
Oke oke, naar charlois is vanaf Zoetermeer 23 dus dat valt nog wel mee dan. Dankje :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:40:58 #217
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100551616
ah, dat verklaart ook de treinspotters met camera, is dus iets bijzonders in deze regionen :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:46:34 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100551881
quote:
AH verkoopt dagkaarten voor ¤ 14,50. En op de website van de NMBS kun je een kaartje kopen om je verder te brengen naar de luchthaven van Charleroi. Een Go Pass 1 (¤ 6,80, niet geldig vanaf grensstations) is ook een mogelijkheid, maar daarmee mag je niet naar de luchthaven van Charleroi.
pi_100551991
Mmm, dit even iets eerder beslissen had me inderdaad het tarief van 14.50 opgeleverd ;( Nouwja , nu kom ik op 25, dat is nog wel te overzien w/
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:53:13 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100552169
Op de website van de NMBS worden aparte kaartjes verkocht van/naar Charleroi Airport.... met Go Pass 1 of het Summer Ticket is het ook niet toegestaan om naar die luchthaven te gaan volgens de e-ticketwinkel. Geen idee waarom?
pi_100552474
Ik mag met een e-tickets naar charleroi sud toe trouwens met zo'n go pass 1. Koop je voor 3 eu een buskaartje en ben je ook klaar?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:09:28 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100552741
Ik had gekozen voor 'Charleroi South Airport' en kreeg toen dat dat niet mocht.

Zo'n Go Pass 1 is trouwens niet geldig vanaf grensstations, als je een dagkaart hebt voor Nederland en een Go Pass 1 vanaf Essen, moet je nog betalen voor Roosendaal-Grens - Essen. Ook moet de trein dan in Essen stoppen.

De ene conducteur doet er niet moeilijk over als je in de IC Brussel zit met alle kaartjes, de andere wel.
pi_100552788
Ik zit te kijken of ik een ritje per auto naar essen kan regelen :P Hoe betaal je die online nmbs tickets trouwens?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:16:36 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100553040
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:10 schreef Yreal het volgende:
Hoe betaal je die online nmbs tickets trouwens?
Wat ik zo zie, is Belgische bankkaarten, of Visa/MasterCard.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:24:36 #225
146033 ReisT
pi_100553417
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:53 schreef James1988 het volgende:
met Go Pass 1 of het Summer Ticket is het ook niet toegestaan om naar die luchthaven te gaan volgens de e-ticketwinkel. Geen idee waarom?
Dat die tickets alleen geldig zijn in de trein terwijl het vliegveld van Charleroi geen station heeft lijkt me een vrij logische verklaring.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:56:09 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100554881
Ah natuurlijk! Dat speciale ticket wat de NMBS aanbiedt is ook meteen een buskaartje _O-
pi_100556409
quote:
Mooie plek om mooie foto's te schieten zeg :Y . Maar wordt daar nu op 3/4 sporen dezelfde kant op gereden?
pi_100556949
Iemand vroeg trouwens laatst om m'n foto van VIRMs in de sneeuw in groter formaat, weet niet meer wie het was dus dan maar hier:

klik
pi_100559508
Dat is echt een VET mooie foto _O_ _O_
  woensdag 10 augustus 2011 @ 17:52:09 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100559541
Helemaal mee eens.
pi_100560387
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:14 schreef ReisT het volgende:
Pff ik merk niet dat het rustiger is, ik kom genoeg koffers tegen... vooral vervelend als de trein niet gemaakt is op reizigers met veel bagage --> kost behoorlijk wat plekken!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:21:47 #232
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_100560521
quote:
5s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is er voor vliegtuig in Charlois? Gewoon met de RET toch?
:') !! Whehehe
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:35:16 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100560987
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:18 schreef Arnette het volgende:

[..]

Pff ik merk niet dat het rustiger is, ik kom genoeg koffers tegen... vooral vervelend als de trein niet gemaakt is op reizigers met veel bagage --> kost behoorlijk wat plekken!
Gewoon kut: de IC van Amersfoort naar Utrecht is veertien bakken: zes-vier-vier en wordt gesplitst in een Haags en een Rotterdams deel. Hoe? Den Haag: zes+vier, Rotterdam: vier. Reactie NS-personeel: "Ik heb het ook niet verzonnen". Het zijn altijd de kaboutertjes bij NS. :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100561224
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mooie plek om mooie foto's te schieten zeg :Y . Maar wordt daar nu op 3/4 sporen dezelfde kant op gereden?
Ja he, en met bankjes dus je kan zelfs gefaciliteerd zitten :P
Nee eigenlijk rijdt alles hier 2 aan 2 , dus de bovenste en derde zijn voor treinen naar links en de tweede en vierde voor treinen naar rechts. Waarom dan die ene trein op het 3e spoor naar rechts rijdt... Geen idee, was wel de enige in 2 uur die dat deed...
pi_100561353
In Arnhem:
pi_100561396
quote:
13s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon kut: de IC van Amersfoort naar Utrecht is veertien bakken: zes-vier-vier en wordt gesplitst in een Haags en een Rotterdams deel. Hoe? Den Haag: zes+vier, Rotterdam: vier. Reactie NS-personeel: "Ik heb het ook niet verzonnen". Het zijn altijd de kaboutertjes bij NS. :{
Splitsen kunnen ze de laatste tijd niet, indirecte treinen worden opeens directe treinen zonder dat dit in de dienstregeling gaat (traject Groningen-Rotterdam Centraal).
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:47:00 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100561422
Prutsers.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100561559
dag
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:51:52 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100561594
Vandaag even de bediening van Shell Moerdijk bekeken. Paar plaatjes geschoten. Vanavond probeer ik online te zetten.
Was wel geinig toen de beveiliging van Shell naar me toe kwam... Omdat ik vlakbij de ingang stond (maar niet op hun terrein). Ze vertrouwden het niet met de camera ....
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:56:49 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100561784
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:51 schreef greavy het volgende:
Vandaag even de bediening van Shell Moerdijk bekeken. Paar plaatjes geschoten. Vanavond probeer ik online te zetten.
Was wel geinig toen de beveiliging van Shell naar me toe kwam... Omdat ik vlakbij de ingang stond (maar niet op hun terrein)
En toen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:57:29 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100561815
Ze wouden me wegsturen. En me foto's zien. En ze deden moeilijk want ik mocht daar niet fotograferen. :?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 19:00:22 #242
Maffe Fries
pi_100561927
quote:
13s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoe laat was dat?

Zag voor de 14:46 van Groningen naar Den Haag op het beginpunt iig tien bakken klaar staan en vond het toen al wat overkill.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:15:21 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100562487
Zou moeten zijn: Uit Groningen -> Den Haag: IV+IV, uit Leeuwarden -> Rotterdam: VI. Er zal bij het splitsen wel iets fout gegaan zijn ofzo
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:15:37 #244
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_100562500
quote:
13s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet niet of ik meteen mijn rijbewijs moet halen en een tweedehands koop.

Ik weet evenmin of ik naar Utrecht moet om Bert M. helemaal af te kloppen.

Ik weet evenmin of ik naar Den Haag moet om Melanie S. helemaal uit te wonen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:16:51 #245
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_100562541
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit ook het hele jaar al bij te houden wat ik aan treinreizen kwijt ben. Misschien moet ik wel voor AltijdVrij gaan zelfs. Maar eens zien wat de baas daarvan vindt bijvoorbeeld.
F**k de baas, gewoon doen.

Als hij het niet accepteert, dat is zijn zaak...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 19:18:56 #246
Maffe Fries
pi_100562605
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Zou moeten zijn: Uit Groningen -> Den Haag: IV+IV, uit Leeuwarden -> Rotterdam: VI. Er zal bij het splitsen wel iets fout gegaan zijn ofzo
Dan is dat eerder op de dag al gebeurd, want ik zag in Groningen bij vertrek al de 9416 + daarachter een VI klaar staan.
pi_100562613
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Of ze zijn in Zwolle (Meppel waarschijnlijk?) verkeerdom gecombineerd zodat de VI aan de verkeerde kant stond in Utrecht om naar Rotterdam te gaan misschien?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:20:13 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100562644
Dat zal het dan best eens geweest zijn. In Meppel word volgens mij niet meer gecombineerd.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:34:19 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100563156
De VI hing bij binnenkomst in Utrecht achteraan. Overigens is dit al de tweede dag op rij dat het mis gaat. De IV naar Rotterdam staat praktisch in Lunetten, naast CTA met "Rotterdam Centraal" staat dan dus nog het deel voor Den Haag.

Hij was wel gewoon op tijd, dus geen idee waarom ie verkeerd om gecombineerd zou zijn in Zwolle?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 19:36:29 #250
Maffe Fries
pi_100563245
Het is niet verkeerdom gecombineerd in Zwolle, maar in Groningen was de volgorde al niet volgens planning.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:36:39 #251
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100563251
Ja, dan zijn de stellen dus gister of eergister al verkeerd gestart. En dat zal dus pas veranderen als de Bijsturing ingrijpt
pi_100563423
Gelukkig hebben we de bordjes nog.

Een compilatie van 457 stationsbordjes van de vakantiereis zomer 2011.

woensdag 10 augustus 2011 @ 19:43:03 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100563487
Godmondeju. Prachtige vangst :P
  PR/Manusje van alles woensdag 10 augustus 2011 @ 19:50:03 #254
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_100563723
treinen van en naar den haag / rotterdam - leeuwarden / groningen zijn altijd een drama. In rotterdam staat iedere zondag avond op de borden dat het achterste deel naar groningen gaat. Alleen komen er er iedere keer in zwolle weer achter dat die bakken toch naar leeuwarden gaan. Et voila :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_100563738
quote:
UTRECHTSE HEUVELRUG - De gemeente Utrechtse Heuvelrug doet een dringend beroep op het kabinet om de intercitystatus van station Driebergen-Zeist te behouden.

Het kabinet wil op het spoor Utrecht-Arnhem spoorboekloos gaan rijden. Daarnaast worden er meer sprinters ingezet. Deze treinen zullen vaker stoppen.

Over de status van de stations in Driebergen en Veenendaal is nog discussie, waarbij ook de intercitystatus wordt besproken.

Utrechtse Heuvelrug wil zeker vier intercity's per uur behouden, zodat reizigers minder vaak hoeven over te stappen. De gemeente zegt dat zo het station als transferpunt Utrecht Centraal kan ontlasten.
Neeeeeee! Niet nog een Hoogeveen-Wannabe :'(
pi_100564462
Overstappen in Driebergen? Alleen voor mensen uit Veenendaal die verder moeten rihting Amsterdam misschien, maar er zullen er weinig zijn die in Driebergen overstappen gezien je er niet sneller van in Amsterdam bent.
Qua drukte zelfs is Driebergen net zo druk als Houten, dus dat is niet druk genoeg.
Gezeik dus.
pi_100564568
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Overstappen in Driebergen? Alleen voor mensen uit Veenendaal die verder moeten rihting Amsterdam misschien,
Of Bunnik! _O-
pi_100564692
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef remcoP het volgende:

[..]

Of Bunnik! _O-
Hoezo, daar stopt die veenendaalse boemel toch?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 20:14:42 #259
Maffe Fries
pi_100564694
quote:
Overstappen in Driebergen? Alleen voor mensen uit Veenendaal die verder moeten rihting Amsterdam misschien, maar er zullen er weinig zijn die in Driebergen overstappen gezien je er niet sneller van in Amsterdam bent.
Qua drukte zelfs is Driebergen net zo druk als Houten, dus dat is niet druk genoeg.
Gezeik dus.
Alleen de IC naar Arnhem er laten stoppen. Overstappen kan wel op Ede-Wageningen ;)
En voor dat andere station alleen de IC naar Utrecht laten stoppen.

En dan als alternatief de sprinter geven. Dan weet ik wel zeker wat de mensen zullen kiezen :P
pi_100564855
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
treinen van en naar den haag / rotterdam - leeuwarden / groningen zijn altijd een drama. In rotterdam staat iedere zondag avond op de borden dat het achterste deel naar groningen gaat. Alleen komen er er iedere keer in zwolle weer achter dat die bakken toch naar leeuwarden gaan. Et voila :')
Ik stapte een paar weken terug op het andere half uur in Rotterdam in de trein (een enkel drietje ICMm), op het perron en de gele borden stond dat die naar Enschede zou gaan. Op m.ns.nl stond dat Amersfoort de eindbestemming was, in de trein stond dat ook. In Gouda op het perron stond eindbestemming Deventer. Vlak voor Amersfoort werd er (zonder iets om te roepen) toch maar Deventer gezet op de borden in de trein. Uiteindelijk is hij zelfs toch doorgereden naar Enschede... :?
pi_100566971
Ik moet morgen waarschijnlijk met de Fyra reizen, maar is dat ondertussen al een beetje betrouwbaar? Ik lees hier al een tijdje mee maar heb weinig positieve berichten gezien.
pi_100567019
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hoezo, daar stopt die veenendaalse boemel toch?
vanuit bunnik, richting arnhem.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:36:44 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100568051
CNR bevolen HST-productie te stoppen

10 augustus 2011

De hoge snelheids- treinproducent CNR is door het ministerie van spoorwegen gevraagd te stoppen met de productie van supersnelle treinen. Er is ongerustheid over de sensoren van het veiligheidssysteem dat niet goed werkt en regelmatig vertragingen veroorzaakt.

Het ministerie vroeg “China North Locomotive and Rolling Stock” (CNR), één van de twee voornaamste treinproducenten tijdelijk te stoppen met het vervaardigen van het model dat gebruikt wordt op de lijn Shanghai-Peking en dit wegens de regelmatige vertragingen. Volgens een eigen mededeling van de staatsonderneming aan de beurs van Shanghai blijkt dat het veiligheidssysteem aan de CRH380 -het meest geavanceerde van China’s SSTreinen- niet goed werkt, wat de vertragingen veroorzaakt. De mededeling heeft het niet over het ongeval in Wenzhou dat het vertrouwen van het publiek nog dieper deed zakken, maar gebeurde met een iets ouder model overigens van een andere constructeur. De betrokken treinen werden gebouwd door de afdeling “Changchun Railway Vehicles” van CNR. De treinen zijn geïnstalleerd met sensoren die de trein automatisch doen vertragen, maar volgens mediarapporten gebeurt dit ook wanneer het niet noodzakelijk is. De firma belooft een inspectie en een aanpassing die efficiency en punctualiteit garandeert, maar gelooft toch dat het gevraagde orderboekje voor dit jaar nog kan afgewerkt.

China startte maar in 2007 met hoge snelheids treinen, maar heeft plannen om tegen 2020 over een snel netwerk van 16.000 km te beschikken, wat vier keer zo groot is als Japans Shinkansen systeem. Toch blijkt uit cijfers dat tijdens het eerste semester dit jaar er 2,1 % minder werd uitgegeven vergeleken bij vorig jaar. De schulden verdrievoudigden dan ook op 3 jaren tot 2.091 miljard yuan. Een aantal topverantwoordelijken van de spoorwegen worden ook onderzocht naar corruptie. Premier Wen Jiabao heeft van zijn kant beloofd dat er extra controles komen bij de aanleg van hsl-spoor. Ook de training van het treinpersoneel moet volgens Wen worden verbeterd en de testperiodes van spoor en materieel worden verlengd.

Bron: China Square
pi_100569550
Hup, 6.50, enkeltjes essen chareloi ^O^
pi_100569928
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef remcoP het volgende:

[..]

Neeeeeee! Niet nog een Hoogeveen-Wannabe :'(
Wat schiet een gemeente als Driebergen-Zeist er mee op om vier keer per uur verbonden te zijn met Schiphol. Driebergen heeft meer aan zes keer een sprinter en zou juist moeten pleiten voor viersporig vanaf Veenendaal aansluiting.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:27:27 #266
146033 ReisT
pi_100570929
Het gaat er niet om dat ze er iets mee opschieten, maar dat ze willen behouden wat ze hebben of dat nu nuttig is of niet. Voor gemeenten is een stop van een intercitytrein een statussymbool (daarom gebruiken ze altijd dat vreemde woord "intercitystatus").

Verder moet er gewoon weer een stopper Utrecht-Arnhem komen dan hebben alle stationnetjes een directe verbinding met Arnhem dus niets te klagen. Kan de IC daar lekker doorheen racen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:37:44 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100571581
Vandaag heb ik een officieel schrijven van Van Leeuwen Buizen ontvangen. Eerder al een bericht van de expeditie via de telefoon ontvangen, dat het goederenvervoer per spoor stopgezet is.

Hierbij relevante inhoud:

quote:
Beste Durk,

Naar aanleiding van uw vraag aan de expeditie, en hun doorkoppeling over jou vraag, willen wij graag antwoorden geven. [knip]

Voorheen hadden wij intensief buizenvervoer per spoor. Hierbij moet er gedacht worden aan 3 maal per week 20 tot 30 wagons beladen met buizen. Sinds een tijdje is dit al enorm verminderd. Dagen dat er niet meer gereden werd, maar een paar wagons, lege wagons terug in plaats van beladen of juist andersom. Aan de expeditie was dit ook al kenbaar gemaakt, dat u dit is opgevallen, begreep ik.

De oorzaak hiervan is simpel. Er word nu veel vervoerd per vrachtwagen, wat voor ons veel handiger én goedkoper is: Je laadt het, en rijdt door naar je bestemming. Per spoor kan het, maar moet je alsnog een deel per vrachtwagen afleggen, of de bestemming moet een aansluiting hebben op het spoorwegnet. De totale kosten van vervoer via het spoor liggen dermate hoger dan per vrachtwagen. Dit zou pas gecompenseerd worden als deze treinen weer met meer belading gaan rijden. Nadeel hiervan is, is dat je dan bij de bestemming vast loopt, en alsnog per vrachtwagen moet vervoeren.

Voor zover ik terug kan zien, is de laatste trein op 21 Februari 2011 geweest. Deze trein kwam zonder wagons binnen, en nam de resterende wagons mee terug. Of dit leeg of beladen was, kan ik niet terug vinden. Dit houdt in dat er de afgelopen 6 maanden al geen trein bij ons geweest is. Alsnog krijgen wij zo af en toe vragen over dit, hobbyisten die willen weten wanneer de bediening er weer is. Helaas moeten wij dan altijd deze beller teleurstellen.

Indien u nog vragen heeft over bovenstaande, kunt u contact opnemen met de Expeditie.

[knip]
Het definitieve einde van de bediening van Zwijndrecht !
Voor de mensen die deze bediening nog proberen vast te leggen, jammer maar helaas. Ik tref nog regelmatig iemand op Zwijndrecht die de bediening afwacht..

Groet

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 10-08-2011 22:44:36 ]
pi_100571870
Wel netjes dat ze zo reageren!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:46:08 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100572046
Inderdaad. Ik had het niet verwacht. Iemand van de expeditie heb ik wel vaker gesproken, ook over deze trein. OOK toen hij nog reed. Maar hij heeft het doorgespeeld aan iemand die meer zicht heeft op dit vervoer, en heeft mij per brief geantwoord.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:09:50 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100573239
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel netjes dat ze zo reageren!
Nou inderdaad, petje af!

Wel zonde... ;(
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100573335
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:37 schreef greavy het volgende:
Vandaag heb ik een officieel schrijven van Van Leeuwen Buizen ontvangen. Eerder al een bericht van de expeditie via de telefoon ontvangen, dat het goederenvervoer per spoor stopgezet is.

Hierbij relevante inhoud:

[..]

Het definitieve einde van de bediening van Zwijndrecht !
Voor de mensen die deze bediening nog proberen vast te leggen, jammer maar helaas. Ik tref nog regelmatig iemand op Zwijndrecht die de bediening afwacht..

Groet
bediening zwijndrecht?
*treinnoob die graag meelurkt :+*
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:14:45 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100573520
Van Leeuwen Buizen in Zwijndrecht, die voorheen nog buizenvervoer per spoor deed.

Voorheen waren het zulke treinen:
Filmpjes niet van mij!

pi_100574030
Lekker hoor Zug :9 Hoe veel bordjes heb je nou? :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 04:12:27 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100584444

Toch hebben ze wel wat mooie stations daar in België.
pi_100588916
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 04:12 schreef James1988 het volgende:

Toch hebben ze wel wat mooie stations daar in België.
En ze kunnen ook wel leuk filmpjes in elkaar draaien. Je zou haast denken dat het een goed lopend bedrijf is!
pi_100589719
quote:
Gezeik dus.
Houten heeft anders wel een ic-status. Volgens de cta moet je zelfs toeslag betalen voor de IC naar Utrecht-Lunetten en Utrecht centraal. :P
pi_100591296
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker hoor Zug :9 Hoe veel bordjes heb je nou? :)
2639 :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 12:23:42 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100593546
Ik vond deze foto online(Ardan op OVinNL):

Benieuwd wat ze met dit lege opstelterrein(Zwolle Rangeer) gaan doen straks...
pi_100594500
De nieuwe schermpjes op Utrecht. Naar ik begreep hangen ze al bijna bij alle perrons in de hal

op de perrons zelf nog wel steeds die oude krengen :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:09:06 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100595529
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Reizigersmaterieel opstellen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100596845
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Of vanaf R'dam gaat ie naar Leeuwarden en toch uiteindelijk een stuk naar Groningen ;) alles is mogelijk bij de NS!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 13:35:45 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100596961
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:13 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

En ze kunnen ook wel leuk filmpjes in elkaar draaien. Je zou haast denken dat het een goed lopend bedrijf is!
_O-
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:42:50 #283
45532 ziggyziggyziggy
pi_100600292
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Misschien wel deels opbreken. Ook ongebruikt spoor moet onderhouden worden en kost dus geld.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:44:39 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100600387
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

ProRail kennende? Opbreken.
pi_100600447
Grond verkopen en iemand anders een mooie wolkenkrabber neer laten zetten.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:55:41 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100600951
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja. Buffeltjes misschien.. Of je moet het er steeds onder de bovenleiding vandaan trekken, en dus met een D-loc heen duwen. Opstelruimte op Zwolle Goederen genoeg daarvoor..
Elektrificeren gebeurt niet. En die sporen daar zijn bepaald niet de mooiste. Zijn verwaarloosd (lees: Niet of nauwelijks onderhouden) et cetera
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:56:54 #287
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100601016
Van de winter kunnen ze daar alle SLT'tjes opstellen :D
pi_100602896
Ik krijg een leaseauto bij mijn nieuwe baan *;
Treinreizen zal wel op een bijzonder laag pitje komen te staan :{
pi_100603092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

2639 :)
Netjes, t schiet al op :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 augustus 2011 @ 15:54:52 #290
Maffe Fries
pi_100603812
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Netjes, t schiet al op :)
Hoeveel heb jij er nu dan, Fles?
pi_100605022
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hoeveel heb jij er nu dan, Fles?
5125 :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 augustus 2011 @ 16:21:29 #292
Maffe Fries
pi_100605059
Met recht de bordjesbaas dus :)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 16:35:32 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100605646
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

5125 :)
Netjes :-)
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
Met recht de bordjesbaas dus :)
Had ook niks anders verwacht...
pi_100605783
Bij wat krijg je 20% korting?
pi_100605841
Altijd korting: geeft 40% korting in de daluren, 20% korting in de spits
pi_100606036
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Altijd korting: geeft 40% korting in de daluren, 20% korting in de spits
met ov week krijg ik toch gewoon 40% korting de hele dag ?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2011 16:47:41 ]
pi_100606244
Ik vraag me af of het opstelterrein bij Zwolle opgebroken gaat worden. Het ligt een beetje verlaten, waardoor het niet direct als bouwlocatie zal worden aangewezen. Slopen geeft lagere onderhoudskosten, maar verkoop van de grond zal niet veel opleveren. Dat laatste voordeel is er denk ik wel bij de sloop van het opstelterrein in 's-Hertogenbosch.
pi_100606893
Die grond moet eerst meters diep afgegraven en gesaneerd worden, dat kost echt scheppen met geld -O-
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:29:06 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100607505
Ja. Wisseltjes zullen wel voor een groot deel buiten gebruik genomen gaan worden.

Zal vanavond even in het archief kijken voor de foto's die ik destijds op Zwolle Rangeer had gemaakt, toen wij de V's aan het plukken waren tbv de Plan U 115
pi_100607728
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

met ov week krijg ik toch gewoon 40% korting de hele dag ?
Wanneer bedoel je? Want in het weekend is er geen spits en in de vakantie geld dat ook niet.
Met een OV weekend mag je inderdaag doordeweeks ook voor 9en zelfs met korting reizen, meereizen alleen na 9 uur.
pi_100607855
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:34 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wanneer bedoel je? Want in het weekend is er geen spits en in de vakantie geld dat ook niet.
Met een OV weekend mag je inderdaag doordeweeks ook voor 9en zelfs met korting reizen, meereizen alleen na 9 uur.
Tegenwoordig mag je met een weekend-ov altijd voor 9 uur met korting reizen? Vroeger, toen ik nog studeerde mocht dat alleen op maandagochtend. De rest van de week moest je voor 9 uur gewoon een kaartje voor het volle pond kopen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')