De meeste bewerkingen die je nodig gaat hebben zullen toch beperkt blijven tot croppen, rotaten, en wat met de kleurbalans spelen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Achteraf bewerken doe ik eigenlijk zelden, misschien mij daar toch maar wat meer in verdiepen
Ik kan je Lightroom aanradenquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:27 schreef greavy het volgende:
Ik zal binnenkort wel eens wat proberen
RAW kun je het best vergelijken met een negatief. Het zijn gigantische bestanden (mijn 550D spuugt JPEGs uit van 4,5 MB, en RAWs van 25 MB) maar ze bieden veel meer mogelijkheden voor nabewerking zonder kwaliteitsverlies.quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:44 schreef greavy het volgende:
Ik moet ook nog steeds ff uitzoeken hoe dat met RAW werkt
550D hierquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:51 schreef greavy het volgende:
Ik weet inderdaad dat RAW met nabewerking veel beter is. Mijn camera spuugt ook JPEG van 4-5 MB in hoogste resolutie, RAW in 25MB. Ik heb de Canon 1000D
Dan begrijp ik dat een statief niet de ideale oplossing is. Maar misschien kun je wat minder vaak van plek wisselen waardoor een statief wel een optie wordt? Dan hoef je het alleen nog maar te verstellen wanneer je van plek wisselt.quote:Een statief, ik sta nooit op dezelfde plek. Op Dordrecht Zuid sta ik op 2 plekken. Afhankelijk van welke kant de goederentrein komt. Dan is die niet het handigst. De ondergrond op beide plekken is ook anders, dus zomaar statief verplaatsen is ook niet handig. Dan moet je de poten steeds weer anders zetten
Klopt, ik probeer het zelf ook zoveel mogelijk daarmee te doenquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:53 schreef Duvel het volgende:
Heeft een 1000D niet van die uitlijnstrepen in de zoeker? Dan kun je iig wat sneller zien of je 'm recht houdt.
1 | [flickr]link van de pagina[/flickr] |
Hij is nog steeds knetterscheef?quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:51 schreef greavy het volgende:
Klopt. Daar heb ik het mee gedaan. En vervolgens nog croppen
[ afbeelding ]
Of doe ik hier iets fout?
In jouw geval verticaal, aangezien je niet recht van voren of van de zijkant fotografeert. Vanwege het schuine perspectief is het heel onnatuurlijk (dus scheef) om de rails of horizontale balken recht te trekken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:55 schreef greavy het volgende:
Ik had 'm horizontaal recht getrokken. Wat is beter, verticaal of horizontaal?
* Scarlet_Dragonfly zet toch even een FOT-pet opquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:36 schreef James1988 het volgende:
Ik schiet mijn foto's in RAW (of, ok, soms met m'n telefoon) op de hoogste resolutie die mijn camera heeft (18 MP geloof ik). Levert RAW-bestanden op van 25 MB, maar dat boeit niet
Fotografie is een deel van de hobbyquote:Op maandag 8 augustus 2011 10:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
*Wrijft eens in z'n ogen* Ben ik nou in PTA of in FOT beland?
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.quote:[me=Scarlet_Dragonfly] zet toch even een FOT-pet op
[/me]
Psst, die resolutie heeft geen enkele zin als je in RAW schiet, de data die uit je sensor komt gaat rechtsreeks je sd-kaartje op. Beperking van de resolutie tot een lagere waarde zit puur in de jpeg conversie, het is niet dat je sensor zich anders gedraagt
Sneue opmerking.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:15 schreef Yreal het volgende:
Kijk maar uit hoor, dadelijk ziet anne het
Zo te zien aan je foto's ga je al flink vooruit en je leert op zich wel het een en ander. Over een tijdje schat ik zo in dat je alleen nog 'goed voor de zon' klikt en dan heb je bijv op Dordt Zuid per tijdsblok nog maar 1 richting om te fotograferen. Je wordt na een tijd een stuk selectiever in wat je nog op de foto zet omdat je een boel toch al tig keer hebt en het weinig meerwaarde meer is, maar dat komt vanzelf, let maar opquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:51 schreef greavy het volgende:
Een statief, ik sta nooit op dezelfde plek. Op Dordrecht Zuid sta ik op 2 plekken. Afhankelijk van welke kant de goederentrein komt. Dan is die niet het handigst. De ondergrond op beide plekken is ook anders, dus zomaar statief verplaatsen is ook niet handig. Dan moet je de poten steeds weer anders zetten
Klopt. Ik vind zelf de foto's ook vooruit gaan. En ik ben al een stuk selectiever als destijds geworden. En inderdaad, als je écht goed wilt zitten voor de zon, heb je op Dordt Zuid ook maar één richting. Vooral als de zon schijnt. Bij bewolking is de andere richting beter te doen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zo te zien aan je foto's ga je al flink vooruit en je leert op zich wel het een en ander. Over een tijdje schat ik zo in dat je alleen nog 'goed voor de zon' klikt en dan heb je bijv op Dordt Zuid per tijdsblok nog maar 1 richting om te fotograferen. Je wordt na een tijd een stuk selectiever in wat je nog op de foto zet omdat je een boel toch al tig keer hebt en het weinig meerwaarde meer is, maar dat komt vanzelf, let maar op
quote:Ha [knip],
Dank voor je aanmelding.
We ontvangen je graag op het hoofdkantoor van NS op maandag 15 augustus om 17.00 uur.
Laan van Puntenburg 100, Utrecht. ( 300 meter vanaf de traverse bij het station/Hoog Catharijne )
http://maps.google.nl/map(...)nburg+100%2C+utrecht
Meld je bij binnenkomst na de draaideur svp aan bij de receptie.
Doel van de bijeenkomst.
We willen met een groep studenten praten over hun ervaring met de OV-chipkaart met weekend- of weekreisproduct.
Specifiek willen we ingaan op de mogelijkheid van reizen zonder papieren vervoersbewijs / reizen met je OV-chipkaart.
Wij zorgen voor pizzapunten en Cola en uiteraard ontvang je aan het einde een vergoeding van ¤50,-.
De bijeenkomst duurt tot 19.00 uur
Veel groeten,
Joost Juffermans
NS Zakelijk
Mobiliteit en Maatschappij
Blijft er nog genoeg over hoor. Ik reis dan met 'n Hema-dagkaart. Gelijk maar ff overdag richting Helmond ofzo.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:54 schreef Ireyon het volgende:
'k Had ook wel willen gaan, maar van zo'n vergoeding blijft weinig over als je zelf een kaartje van ¤20,- mag kopen..
Wat hangt er nu dan? Schermen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Crientj het volgende:
Ze hebben de oude CTA's op Utrecht (spoor 1 t/m 4 & 5/7) vernieuwd
Jap.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wat hangt er nu dan? Schermen?
Zodra maar afblijven van het bord in de centrale halquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Crientj het volgende:
Ze hebben de oude CTA's op Utrecht (spoor 1 t/m 4 & 5/7) vernieuwd
Heb maar geen illusies hoorquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zodra maar afblijven van het bord in de centrale hal
Inderdaad. Dat nieuwe bord in Den Haag is ook echt onleesbaar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zodra maar afblijven van het bord in de centrale hal
wat nouquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nietes mên, ik kwam er net nog langs
quote:
ja, de meesten zijn hier liefhebbers. En ik meende dat de nieuwe railpocket een Casio zou worden, maar welke zou ik niet weten.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:17 schreef Jazzzmin het volgende:
De laatste. En ik vroeg het me hardop af eigenlijk, ik weet het niet zeker.
Het zal misschien kunnen, maar het is uiteraard niet de bedoeling en je moet niet alle verhalen geloven hequote:Op maandag 8 augustus 2011 20:22 schreef Jazzzmin het volgende:
Ah bedankt allemaal.
Volgens mij ben ik in de maling genomen wat betreft die railpocket, iemand maakt me wijs dat we hier ook mee gaan bellen. Naar het merk heb ik niet eens gekeken eerlijk gezegd.
Dat had je nou niet moeten zeggenquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:17 schreef Jazzzmin het volgende:
Wat maakt je gedeformeerd dan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:17 schreef Jazzzmin het volgende:
Op mijn vrije avond op bepaalde tijden naar de klok kijken en denken: o de "[insert treinnummer hier] vertrekt nu" bv en dan erna denken: wacht ik ben thuis ik heb vrij. Of stukjes dienst ruilen met collega's om met mijn telefooncamera achter een bijzondere trein aan te rennen, waarbij ik soms zelfs vragende reizigers over het hoofd zie omdat ik wil kijken en foto's wil maken.quote:
Ja sorry hoorquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat had je nou niet moeten zeggen![]()
Kijk, en daar gaat het natuurlijk fout.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:27 schreef Jazzzmin het volgende:
[..]
om met mijn telefooncamera achter een bijzondere trein aan te rennen, waarbij ik soms zelfs vragende reizigers over het hoofd zie omdat ik wil kijken en foto's wil maken.
Neuh, maar er zijn genoeg foto's verschenen van het Mat dat naar de slopershamer ging.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:29 schreef Jazzzmin het volgende:
[..]
Ja sorry hoormaar hebben jullie die mooie foto van mat'64 gezien in nrc next? Dat vind ik veel interessanter ;p
dan ben je nog erger dan de meeste hobbyistenquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:27 schreef Jazzzmin het volgende:
[..]
Op mijn vrije avond op bepaalde tijden naar de klok kijken en denken: o de "[insert treinnummer hier] vertrekt nu" bv en dan erna denken: wacht ik ben thuis ik heb vrij. Of stukjes dienst ruilen met collega's om met mijn telefooncamera achter een bijzondere trein aan te rennen, waarbij ik soms zelfs vragende reizigers over het hoofd zie omdat ik wil kijken en foto's wil maken.
Dat heb ik mezelf maar afgeleerd, voor ik naar de psych kan wegens dwangneurose.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:27 schreef Jazzzmin het volgende:
[..]
Op mijn vrije avond op bepaalde tijden naar de klok kijken en denken: o de "[insert treinnummer hier] vertrekt nu" bv en dan erna denken: wacht ik ben thuis ik heb vrij. Of stukjes dienst ruilen met collega's om met mijn telefooncamera achter een bijzondere trein aan te rennen, waarbij ik soms zelfs vragende reizigers over het hoofd zie omdat ik wil kijken en foto's wil maken.
Vast niet zo mooi als die van Sake Elzinga, die vond ik zo mooi dat ik hem heb nabesteld. Deed surrealistisch aan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neuh, maar er zijn genoeg foto's verschenen van het Mat dat naar de slopershamer ging.
Ja klopt, maar als ik mijn camera meeneem ben ik bang dat ik geen tijd meer heb om te werkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kijk, en daar gaat het natuurlijk fout.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan ben je nog erger dan de meeste hobbyisten
Ik ook, toen ik in Den Bosch bij een klant zat met uitzicht op het spoor. Mooiste quote die ik daar hoorde van 2 dames die daar werkten: "Wat een leuke trein komt daar voorbij, met al die vrolijke kleurtjes!" toen een omgeleide Benelux langs kwam.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach ik heb mij ook wel vermaakt toen ik boven Utrecht Centraal werkte.
Ik had op de middelbare school met scheikunde uitzicht op het kamperlijntje. Op een gegeven moment vond de docente het toch wel bizar dat ik en mijn klasgenoot de treinen toch interessanter vonden dan de lessen. We wisten precies hoe laat die trein langs kwam (niet dat dat overigens zo boeiend was).quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ook, toen ik in Den Bosch bij een klant zat met uitzicht op het spoor. Mooiste quote die ik daar hoorde van 2 dames die daar werkten: "Wat een leuke trein komt daar voorbij, met al die vrolijke kleurtjes!" toen een omgeleide Benelux langs kwam.
Meest opvallende vanaf dat punt was een cargo die helemaal vol stond met oude bussen.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:45 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik had op de middelbare school met scheikunde uitzicht op het kamperlijntje. Op een gegeven moment vond de docente het toch wel bizar dat ik en mijn klasgenoot de treinen toch interessanter vonden dan de lessen. We wisten precies hoe laat die trein langs kwam (niet dat dat overigens zo boeiend was).
My thoughtsquote:
Toch wel geweldig dat ze d'r serieus een sketch van meer dan 4 minuten van weten te maken!quote:
http://ns4ns.nl/forum/index.php?topic=1693.0quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:40 schreef Jazzzmin het volgende:
Weet iemand hier iets meer over die nieuwe railpocket?
Thx, dat is een andere dan die ik in handen had.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:02 schreef greavy het volgende:
[..]
http://ns4ns.nl/forum/index.php?topic=1693.0
Het is de Nautiz geworden.
Zo dacht ik er altijd al over, ik bedank ook altijd netjes voor de eer, wat er exact met die info gebeurt weet ik niet...quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien weet jij dat wel Jazzzmin. Die niksnutten van Synovate die nou komen tellen in de trein, dat is toch gewoon pure datamining, uit niets meer dan nieuwsgierigheid, en zonder enig zinnig doel aangezien TLS ook al ALLES opslaat?
exactquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:50 schreef Jazzzmin het volgende:
Hoe schrijf je in hemelsnaam exact/excact ofzoiets
Leuke info is dat je daarvoor helemaal niet zo ver weg hoeft. Utrecht Centraal, kom je daar weleens?quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:58 schreef -chefke- het volgende:
Leuke info over station Gesundbrunnen is dat er een grote schuilkelder inzit en het station pankstrasse helemaal kan dienen als Atoomschuilkelder.
Lullig..vaak zijn ze ook zo eigenwijs die lieden...quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
OKee ik krijg net een SMSje van een vriend van me die op vakantie is per interrail met wat lui. Ze zijn zojuist Kroatië UITGETRAPT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga zo hard lachen he
Ik heb wel eerst even gevraagd of de situatie onder controle wasquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:03 schreef Jazzzmin het volgende:
[..]
Lullig..vaak zijn ze ook zo eigenwijs die lieden...
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
lmao,ik herhaal, lmao
Ik heb wel eerst even gevraagd of de situatie onder controle wasAls ik de hele nacht met ambassades had moeten mailen had ik dat ook wel gedaan voor ze hoor
Maar het was onder controle, dus nu ga ik ze keihard uitlachen
![]()
Dat wist ik, maar ik was toch in Berlijn en daarbij hebben heeft de tweede wereldoorlog bunker ook echt dienst gedaan in de tweede wereldoorlog wat het net wat extra`s geeft.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuke info is dat je daarvoor helemaal niet zo ver weg hoeft. Utrecht Centraal, kom je daar weleens?
Op naar treinstation Texelquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:14 schreef -chefke- het volgende:
[..]
Dat wist ik, maar ik was toch in Berlijn en daarbij hebben heeft de tweede wereldoorlog bunker ook echt dienst gedaan in de tweede wereldoorlog wat het net wat extra`s geeft.
Zou niet het eerste waddeneiland met een station zijnquote:
Wow..nog nooit van gehoord. Nicequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou niet het eerste waddeneiland met een station zijn![]()
[ afbeelding ]
De Kanaaltunnel krijgt 3G voor de Olympische Spelen.quote:
Komt bij de indienststelling van de V250.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nu onze eigen Alpentunnel onder de Mont Plat nog.
Mijn treinreizen worden nergens opgeslagen. Ik hoef nergens in te checken met mijn kaart. Dus de cijfers zijn per definitie altijd onvolledig. Vooral omdat die enqueteknakkers nooit precies snappen wat voor kaart ik nu eigenlijk heb...quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien weet jij dat wel Jazzzmin. Die niksnutten van Synovate die nou komen tellen in de trein, dat is toch gewoon pure datamining, uit niets meer dan nieuwsgierigheid, en zonder enig zinnig doel aangezien TLS ook al ALLES opslaat?
De tunnels zijn voorbereid op telefonie-installaties naar het schijnt, maar is het onwil bij de providers (vanwege de kosten)quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Komt bij de indienststelling van de V250.
Als pasen en pinksteren op één dag vallen dus.
Die bovenleiding stelt ook weinig voor daar...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Montereau, afgelopen zondag. De pendel Melun - Montereau via Héricy uitgevoerd met SNCF Z 5300 staat geduldig een kwartiertje te wachten op zijn terugreis naar Melun. (En op zijn pensioen)
Het is altijd en overal onwil.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
De tunnels zijn voorbereid op telefonie-installaties naar het schijnt, maar is het onwil bij de providers (vanwege de kosten)
Ik heb een keer bijna ruzie gehad met zo'n enqueteknakker omdat hij per se de ov-chipkaart wilde scannen in m'n NS-jaarkaart.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn treinreizen worden nergens opgeslagen. Ik hoef nergens in te checken met mijn kaart. Dus de cijfers zijn per definitie altijd onvolledig. Vooral omdat die enqueteknakkers nooit precies snappen wat voor kaart ik nu eigenlijk heb...
Je mag het weigeren he, je bent niet verplicht om mee te werken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb een keer bijna ruzie gehad met zo'n enqueteknakker omdat hij per se de ov-chipkaart wilde scannen in m'n NS-jaarkaart.
Ik vertelde dat dat niet nodig was, aangezien ik niet in- en uit hoef te checken als ik met de treinreis en dat de geldigheid van mijn jaarkaart ook gewoon aan de buitenkant erop geschreven staat.
Maar nee hoor, dat kon echt niet, ik had een ov-chipkaart bij me, dus hij moest en zou die scannen, anders zou hij ontslagen worden. Dat was serieus z'n excuus!
Gewoon een keer aangeven dat je zwart reist, en dan de blik van de enquêteurquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat weet ik, maar zo sterk had ik mijn standpunt toen helaas nog niet gevormd. De volgende keer kunnen ze inderdaad het dak op en tellen ze me maar niet mee...
Dat was over de hele lijn zo totaan het spooremplacement van Melun, vraag 0e af wat de beweegreden 5squote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die bovenleiding stelt ook weinig voor daar...
Foto doet het niet meer...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Montereau, afgelopen zondag. De pendel Melun - Montereau via Héricy uitgevoerd met SNCF Z 5300 staat geduldig een kwartiertje te wachten op zijn terugreis naar Melun. (En op zijn pensioen)
fixquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Foto doet het niet meer...
niet hoeven in en uit te checken?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb een keer bijna ruzie gehad met zo'n enqueteknakker omdat hij per se de ov-chipkaart wilde scannen in m'n NS-jaarkaart.
Ik vertelde dat dat niet nodig was, aangezien ik niet in- en uit hoef te checken als ik met de treinreis en dat de geldigheid van mijn jaarkaart ook gewoon aan de buitenkant erop geschreven staat.
Maar nee hoor, dat kon echt niet, ik had een ov-chipkaart bij me, dus hij moest en zou die scannen, anders zou hij ontslagen worden. Dat was serieus z'n excuus!
quote:@alexmedia In principe zyn dit de schermen die worden uitgerold.Op Utrecht C komt i.p.v. het grote AV-bord in de hal,ook een groot AV-scherm
het wordt er dus allemaal onduidelijker op?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:40 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft antwoord gegeven op mijn vraag of er nog grotere schermen komen dan de huidige AV7/14/21 voor Utrecht Centraal, Den Haag Centraal enz:
[..]
Groot AV-scherm als in: extra groot AV-scherm of gewoon AV21? En waarom hebben ze dan zoiets niet op Gvc gehangen..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:40 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft antwoord gegeven op mijn vraag of er nog grotere schermen komen dan de huidige AV7/14/21 voor Utrecht Centraal, Den Haag Centraal enz:
[..]
Mensen die "y" schrijven waar "ij" hoort te staan, hoeven we gelukkig niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
't Zal wel genoeg koper zijn geweest dan, de treinen vragen blijkbaar niet zo veel. Het lijkt alleen meer op een tramlijn dan op een spoorlijn zo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat was over de hele lijn zo totaan het spooremplacement van Melun, vraag 0e af wat de beweegreden 5s
Welke kant gaat de zwaartekracht op daar eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom worden ze in godsnaam uberhaupt Kroatie uitgetraptquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb wel eerst even gevraagd of de situatie onder controle wasAls ik de hele nacht met ambassades had moeten mailen had ik dat ook wel gedaan voor ze hoor
Maar het was onder controle, dus nu ga ik ze keihard uitlachen
![]()
Er was er eentje in Duitsland al zijn paspoort verloren, zoietsquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:15 schreef Zyron het volgende:
[..]
Waarom worden ze in godsnaam uberhaupt Kroatie uitgetrapt
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het grote blauwe bord gaat weg?
Nu je t zegt ja.. Waarom dan niet eerst de schermen beneden vervangen maar boven beginnen. En waarom zijn ze zo lomp opgehangen, de oude bakken op 1/ 4 kon je vanaf een afstand prima lezen. De schermen niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:04 schreef ReisT het volgende:
Hierboven wordt nu juist (voor het eerst dat ik daar iets over hoor) gezegd dat er in Utrecht tenminste wél een nieuw groot scherm komt ipv het grote blauwe bord.
De uitrol van nieuwe schermen lijkt nu wel echt begonnen te zijn, elke dag meer nieuwe schermen in de hal in plaats van de oude bakken. Helaas zijn die schermen wel een maatje kleiner dan wat er hing... Lekker logisch ook om daarmee te beginnen in de hoek van de hal die het eerst gesloopt gaat worden.
quote:@gupske Het blauwe bord komt waarschijnlijk op een andere plek terug, het verdwijnt dus niet echt
Ja ook echtquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, in het Spoorwegmuseum. Wedden?
Vraag eens waarom ze het überhaupt weghalen, het is een stukje historie.quote:
nee joh, kwestie van vooruitgangquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja ook echtlaat het toch gewoon hangen daar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Historie is niet het belangrijkste, geen digitaal bord gaat je simpelweg hetzelfde overzicht geven als het blauwe bord. En in Utrecht is dat best nodig, omdat je internationale treinen niet met een kwartiertje speling pakt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vraag eens waarom ze het überhaupt weghalen, het is een stukje historie.
Maar dan kan die grote er toch ook nog bij hangen. Als ik nu door de hal loop ter hoogte van de jaarbeurstraverse, kan ik in 1 opslag alle treinen zien, terwijl het bord want in de jaarbeurstraverse hangt slechts 10 treinen weergeeft.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind dat "op afstand moeilijk te lezen" geen argument hoor.. Het is toch veel praktischer om een groter aantal kleine schermen te verspreiden, dan 1 groot scherm centraal te houden?
De stomme fout die ze nu alleen maken is om ze niet te verspreiden. Bijv. in A'dam Centraal zou die hele tunnel gewoon bij elke trap vol moeten hangen met zulke schermen.
Van de Arriva website. Klikjequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:53 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg Greavy, waar had jij die info over de MLL eigenlijk vandaan? En worden de stations ook in gebruik genomen, zodra die drgl ingaat?
punt is dat ze qua borden aantal het gelijk houden en op dezelfde plek en dus niet bij b.v. elke trap/ set sporen een overzicht.. want dat zal wel teveel geld kosten...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind dat "op afstand moeilijk te lezen" geen argument hoor.. Het is toch veel praktischer om een groter aantal kleine schermen te verspreiden, dan 1 groot scherm centraal te houden?
Het beste is gewoon om het allebei te hebben!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef Ireyon het volgende:
Onzin, als het bord maar groot genoeg is kan het best een digitale zijn. Het grootste bezwaar aan die schermen die je nu op NS-stations ziet is dat ze gewoon te klein zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Historie is niet het belangrijkste, geen digitaal bord gaat je simpelweg hetzelfde overzicht geven als het blauwe bord.
Weet je niet, kan je nu niet zeggen. Als ik Arnhem zie, is er op veel plaatsen schermen geplaatst met de actuele vertrektijden, niet alleen op ieder perron maar ook in de stationshal.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:41 schreef mschol het volgende:
[..]
punt is dat ze qua borden aantal het gelijk houden en op dezelfde plek en dus niet bij b.v. elke trap/ set sporen een overzicht.. want dat zal wel teveel geld kosten...
in utrecht kan je met dat oude bord iig snel even kijken en snel door, dit kon in den haag ook, nu sta je te turen omdat die dingen verrekte onduidelijk en klein zijn.. (in DH zijn ze volgens mij zeker de helft kleiner...)
Resolutie is best kut, dus je kunt drie treinen leesbaar kwijt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Er heeft toch zo'n enorm scherm boven de AH ToGo gehangen? Waarom gebruiken ze dat niet gewoon?
Omdat die het weerbericht bovenop hetgwk moet weergeven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Er heeft toch zo'n enorm scherm boven de AH ToGo gehangen? Waarom gebruiken ze dat niet gewoon?
Congrats. Zijn die regels trouwens al veranderd dat je je eigen treinreis moet betalen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:48 schreef greavy het volgende:
Whoa
Kreeg vandaag een brief, met de mededeling dat ik vanaf vrijdag in dienst ben bij Servex(Railcatering).. Alsof ik dat nog niet wist
Heeft dat serieus ooit gemoetenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:50 schreef Crientj het volgende:
[..]
Congrats. Zijn die regels trouwens al veranderd dat je je eigen treinreis moet betalen?
Dus als je heen en weer gaat van ehh.. zeg maar Utrecht / Groningen dat je dat iedere keer zelf moet lappen ondanks dat je aan t werk bent?
Ja, kennis van me wilde t ook gaan doen. Maar die had toen 20 euro aan reiskosten en zou na 1 dag werken nog maar 4 euro voor zichzelf overhoudenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:56 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Heeft dat serieus ooit gemoeten?
![]()
![]()
?
Als je in het weekend werkt, kaartjes inleveren, en krijg je (indien retour duurder is dan 7,98), daarvan ¤7,98 terug. Zelf bijdokken dus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:57 schreef Crientj het volgende:
7,98 vergoeden.Dat red je nooit. Oh, en als je een week SOV hebt maar in t weekend moet werken?
Voorheen deden ze ook bij de RC je een traject abonnement geven. Doen ze ook niet meer. Hij zei dat ze minder compenseren vanwege mensen die van verre komen. Ze hadden sollicitaties uit Castricum, Den Helder, Maastricht ed. Als je zover wilt reizen, mag je zelf bijbetalen dus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:00 schreef Crientj het volgende:
En dat is juist t kromme. Ik kreeg toen ik nog bij de Ah To Go zat gewoon t complete bedrag terug.
Ik heb toen per ongeluk een treinkaartje Nijverdal / Utrecht ingeleverd en die kreeg ik volledig terug, dus waarom ze t zo krom houden..
Heul nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, in het Spoorwegmuseum. Wedden?
Wacht, wat?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je in het weekend werkt, kaartjes inleveren, en krijg je (indien retour duurder is dan 7,98), daarvan ¤7,98 terug. Zelf bijdokken dus.
Ja maar!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, je bent aan het werkJe kunt ook niks doen?
Ik hoef niks bij te leggen. Heb een Weekend Vrij abonnement. Hun vergoeden ¤6,00 per za of zo. Weekend Vrij kost mij ¤35,00.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar!
OK, dat voor lul lopen valt wel mee, maar als je zoveel geld moet toeleggen om op je werk te komen, dat loont dat toch bijna niet?
Op zaterdag begint de eerste dienst om 7:08 (vertrek!), dus aanwezig om 6:50(je moet je spullen nog pakken&tellen ed). Ik kan op zijn vroegst 7:15 aanwezig zijn. Dat weten hun. Voor mij beginnen de diensten in principe niet voor 8:00. Als ik om 7:43 er ben, heb ik de kortste reistijd. Half uur eerder is met sprinter Rotterdam-Gouda..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:42 schreef Duvel het volgende:
OK, dat klinkt fair!
Kun je in het weekend wel altijd op tijd in Utrecht zijn?
Dat roepen ze al een jaar, maar tot nu toe is er niks veranderd. Sinds gisteren worden alleen je aankopen aan je personeelsnummer gekoppeld, om misbruik op te kunnen sporen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:50 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oh, en geniet van je servexpas nu t nog kan. Ze hebben nieuwe regelingen waardoor de 60% korting gedeeltelijk verdwijnt.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:03 schreef Ascendancy het volgende:
Geven er serieus mensen fooi aan de railcatering voor die koffie die niet te drinken is
Nope, laatst gezien dat het echt gaat veranderen. met o.a een wijziging van de korting, + een korting tijdens werktijd en de maaltijdvergoeding.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat roepen ze al een jaar, maar tot nu toe is er niks veranderd. Sinds gisteren worden alleen je aankopen aan je personeelsnummer gekoppeld, om misbruik op te kunnen sporen.
De SOV is eigenlijk gewoon een reiskostenvergoeding voor je studie, hè? Niet voor bijbaantjes.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:57 schreef Crientj het volgende:
7,98 vergoeden.Dat red je nooit. Oh, en als je een week SOV hebt maar in t weekend moet werken?
Dan kunnen ze ook mooi dat ouwe systeem eruit gooien, dat zal ook wel meewegen. Krijgt info vanuit BEPAC en heeft dan nog weer aparte (drgl)leveringen, dus dat ruimt ook op.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 17:09 schreef James1988 het volgende:
Moet ook wel, in het kader van uniformiteit enzo. Daarnaast hebben de oude schermen al de nodige (in)branduren waardoor ze moeilijk te hergebruiken zijn. En als je ze al kunt hergebruiken moeten ze toch vroegtijdig vervangen worden...
klein bedrag? das ruim 17%quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:09 schreef greavy het volgende:
[..]
![]()
Vaak maar kleine bedragen. Afronden dus. Voorbeeld: ¤1,70 word ¤2,00 ofzo.
Ik werk ook bij een pizzaria. Toen ik nog altijd bezorgde (nu Teamleider) verdiende ik op 15 bestellingen ruim 30 euro fooi. Soms zat er niks bij, de 1 gaf 40 cent, de ander gaf 3 euro, en de ander gaf 1,60 et cetera.. Dan is 17% nog weinig. Vooral als je op een bestelling van ¤16,70 bijvoorbeeld ¤20 krijgt en de rest mag houden..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wow..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik werk ook bij een pizzaria. Toen ik nog altijd bezorgde (nu Teamleider) verdiende ik op 15 bestellingen ruim 30 euro fooi. Soms zat er niks bij, de 1 gaf 40 cent, de ander gaf 3 euro, en de ander gaf 1,60 et cetera.. Dan is 17% nog weinig. Vooral als je op een bestelling van ¤16,70 bijvoorbeeld ¤20 krijgt en de rest mag houden..
Owja, voor iemand het zich afvraagt: Het werk bij de pizzaria zeg ik niet op!
Oh oke. Ik wist niet dat er zoveel fooi zat op zulk werk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik werk ook bij een pizzaria. Toen ik nog altijd bezorgde (nu Teamleider) verdiende ik op 15 bestellingen ruim 30 euro fooi. Soms zat er niks bij, de 1 gaf 40 cent, de ander gaf 3 euro, en de ander gaf 1,60 et cetera.. Dan is 17% nog weinig. Vooral als je op een bestelling van ¤16,70 bijvoorbeeld ¤20 krijgt en de rest mag houden..
Owja, voor iemand het zich afvraagt: Het werk bij de pizzaria zeg ik niet op!
dat dus..quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:48 schreef Ireyon het volgende:
Sowieso fooi geven. In een sjiek restaurant waar je daadwerkelijk extra goed bediend wordt, vooruit, maar aan de cateringknul die je sowieso al aan het afzetten is..
Als wij op een zondag bijvoorbeeld al het fooi bij elkaar leggen (6 bezorgers) zitten we rond de 200 euro fooi of zelfs meer. Maar dan spreek je ook over circa 100 bestellingen...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Oh oke. Ik wist niet dat er zoveel fooi zat op zulk werk.
Ik werk zelf in een restaurant. Weekend draaien we 6 man personeel, maar meer dan 100 euro fooi per avond komt er zelden binnen. En dat schijnt veel te zijn al.
Daarom betaal ik ook altijd via internet meteen bij de bestelling. ANders krijg je weer dat gezeik dat zo'n sloeber in zijn zakken gaat staan te graven naar wisselgeld wat ie "niet heeft" net zo lang totdat jij zegt "laat maar zitten"quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:48 schreef Ireyon het volgende:
Sowieso fooi geven. In een sjiek restaurant waar je daadwerkelijk extra goed bediend wordt, vooruit, maar aan de cateringknul die je sowieso al aan het afzetten is..
Dat klinkt inderdaad wel logisch, maar wat logica betreft is de NS soms net een vrouw...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:44 schreef Fixers het volgende:
Als je op een druk stoptrein traject de treindienst halveert, lijkt het me logisch om dan langere treinen in te zetten.
Klein restaurant is niet cateringknulquote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:48 schreef Ireyon het volgende:
Maar toch zijn de nieuwe dal-abonnementen niet geldig voor 9 uur 's ochtends en tussen 16u en 18:30 in de vakantiequote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:14 schreef ReisT het volgende:
"in de vakantie reizen minder mensen met de trein" enzo
In de vakantie ook niet nee?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar toch zijn de nieuwe dal-abonnementen niet geldig voor 9 uur 's ochtends en tussen 16u en 18:30 in de vakantie
'k Zeg toch nergens iets over de grootte of prijsklasse van een restaurantquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Klein restaurant is niet cateringknul
Daarnaast is een duurder restaurant vaak helemaal niet de beste bediening. tenzij je van formeel houdt.
Doe mij maar een serveerster die gewoon gezellig met je praat.
Volgens NS is dat een voordeel omdat "de klant" het te verwarrend zou vinden als de geldigheid niet het hele jaar hetzelfde isquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar toch zijn de nieuwe dal-abonnementen niet geldig voor 9 uur 's ochtends en tussen 16u en 18:30 in de vakantie
Ik geef altijd fooi in de trein eigenlijk. Mijn bestelling is altijd 3,80 namelijkquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:40 schreef Ireyon het volgende:
Bedenk me net dat ik trouwens weleens fooi heb gegeven in een trein: toen vorig jaar de barman in de ICE naar München zag dat we interrailers waren en met een boel overnachtings-, eet- en uitgaanstips kwam.
Oh ja leuk, we worden nog voor een stelletje triangeljosti's uitgemaakt ook.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens NS is dat een voordeel omdat "de klant" het te verwarrend zou vinden als de geldigheid niet het hele jaar hetzelfde is
Ik heb uitgerekend wat mijn theoretische reiskosten dit jaar tot nu toe zouden zijn bij de verschillende abonnementsvormen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
die middagspits is echt godvers hoerig verneukt. Daardoor heeft vrijwel niemand meer iets aan die enorm voordelige DalVrij en WeekendVrij
Voorlopig NS only, dus geen andere vervoerders.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat WeekendVrij heb je er echt zo uit man, niet moeilijk over doen![]()
Waarom zou ik die NIET moeten kopen vinden jullie?
Vanaf 1 januari 2012 is die ook bij de andere vervoerders geldig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:17 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Voorlopig NS only, dus geen andere vervoerders.
Wat is er voor vliegtuig in Charlois? Gewoon met de RET toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:28 schreef Yreal het volgende:
De reden dat er veelal foei word gegeven, juist aan mensen als railcateraars is dat veel mensen geen zin heb in die kleine rot muntjes. Als je voor 4.80 iets haalt kan je zo lekker met een 5je betalen..
Even wat gezonde hollandse spirit erin gooien. Ik wil morgen naar charlois toe voor het vliegtuig.. zien er nog toffe aanbiedingen om daar goedkoop te komen?
Dat ligt eraan. Ik moet bijvoorbeeld altijd eerst met arriva en Fles pakt allerlei lijntjes, dus dat compliceert het ook. Daarnaast moet je dan wel ieder weekend voor 10 euro reizen. Heb je sowieso al een kortingskaart, dan is dat voor mij iig best moeilijk eruit te krijgen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:27 schreef ReisT het volgende:
Dus? Als je bijna nooit met andere vervoerders reist is dat toch geen bezwaar? Een tientje per weekend heb je er snel uit.
Had je eerder moeten boeken. 3 dagen van tevoren is heel belgië 14,50 op dit moment.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:28 schreef Yreal het volgende:
De reden dat er veelal foei word gegeven, juist aan mensen als railcateraars is dat veel mensen geen zin heb in die kleine rot muntjes. Als je voor 4.80 iets haalt kan je zo lekker met een 5je betalen..
Even wat gezonde hollandse spirit erin gooien. Ik wil morgen naar charlois toe voor het vliegtuig.. zien er nog toffe aanbiedingen om daar goedkoop te komen?
Dat kan, o.a de trein uit/naar moskou wordt wegens werkzaamheden bij Arnhem omgeleid via Venloquote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:34 schreef Klonk het volgende:
treinkenners een vraagje, heb de afgelopen twee weken een rare trein gezien in Venlo die ik nog nooit eerder heb gezien, een mengeling van allerlei wagons, uit allerlei landen, en er zitten een paar russische slaapwagons tussen, maar ook materiaal van de DB en pools spul volgens mij?
Trein uit Moskou ofzo?
Oke oke, naar charlois is vanaf Zoetermeer 23 dus dat valt nog wel mee dan. Dankjequote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Had je eerder moeten boeken. 3 dagen van tevoren is heel belgië 14,50 op dit moment.
AH verkoopt dagkaarten voor ¤ 14,50. En op de website van de NMBS kun je een kaartje kopen om je verder te brengen naar de luchthaven van Charleroi. Een Go Pass 1 (¤ 6,80, niet geldig vanaf grensstations) is ook een mogelijkheid, maar daarmee mag je niet naar de luchthaven van Charleroi.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:28 schreef Yreal het volgende:
Wat ik zo zie, is Belgische bankkaarten, of Visa/MasterCard.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:10 schreef Yreal het volgende:
Hoe betaal je die online nmbs tickets trouwens?
Dat die tickets alleen geldig zijn in de trein terwijl het vliegveld van Charleroi geen station heeft lijkt me een vrij logische verklaring.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:53 schreef James1988 het volgende:
met Go Pass 1 of het Summer Ticket is het ook niet toegestaan om naar die luchthaven te gaan volgens de e-ticketwinkel. Geen idee waarom?
Mooie plek om mooie foto's te schieten zegquote:
Pff ik merk niet dat het rustiger is, ik kom genoeg koffers tegen... vooral vervelend als de trein niet gemaakt is op reizigers met veel bagage --> kost behoorlijk wat plekken!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:14 schreef ReisT het volgende:
"in de vakantie reizen minder mensen met de trein" enzo
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is er voor vliegtuig in Charlois? Gewoon met de RET toch?
Gewoon kut: de IC van Amersfoort naar Utrecht is veertien bakken: zes-vier-vier en wordt gesplitst in een Haags en een Rotterdams deel. Hoe? Den Haag: zes+vier, Rotterdam: vier. Reactie NS-personeel: "Ik heb het ook niet verzonnen". Het zijn altijd de kaboutertjes bij NS.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:18 schreef Arnette het volgende:
[..]
Pff ik merk niet dat het rustiger is, ik kom genoeg koffers tegen... vooral vervelend als de trein niet gemaakt is op reizigers met veel bagage --> kost behoorlijk wat plekken!
Ja he, en met bankjes dus je kan zelfs gefaciliteerd zittenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mooie plek om mooie foto's te schieten zeg. Maar wordt daar nu op 3/4 sporen dezelfde kant op gereden?
Splitsen kunnen ze de laatste tijd niet, indirecte treinen worden opeens directe treinen zonder dat dit in de dienstregeling gaat (traject Groningen-Rotterdam Centraal).quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon kut: de IC van Amersfoort naar Utrecht is veertien bakken: zes-vier-vier en wordt gesplitst in een Haags en een Rotterdams deel. Hoe? Den Haag: zes+vier, Rotterdam: vier. Reactie NS-personeel: "Ik heb het ook niet verzonnen". Het zijn altijd de kaboutertjes bij NS.
En toen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:51 schreef greavy het volgende:
Vandaag even de bediening van Shell Moerdijk bekeken. Paar plaatjes geschoten. Vanavond probeer ik online te zetten.
Was wel geinig toen de beveiliging van Shell naar me toe kwam... Omdat ik vlakbij de ingang stond (maar niet op hun terrein)
Hoe laat was dat?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon kut: de IC van Amersfoort naar Utrecht is veertien bakken: zes-vier-vier en wordt gesplitst in een Haags en een Rotterdams deel. Hoe? Den Haag: zes+vier, Rotterdam: vier. Reactie NS-personeel: "Ik heb het ook niet verzonnen". Het zijn altijd de kaboutertjes bij NS.
Ik weet niet of ik meteen mijn rijbewijs moet halen en een tweedehands koop.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
die middagspits is echt godvers hoerig verneukt. Daardoor heeft vrijwel niemand meer iets aan die enorm voordelige DalVrij en WeekendVrij
F**k de baas, gewoon doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit ook het hele jaar al bij te houden wat ik aan treinreizen kwijt ben. Misschien moet ik wel voor AltijdVrij gaan zelfs. Maar eens zien wat de baas daarvan vindt bijvoorbeeld.
Dan is dat eerder op de dag al gebeurd, want ik zag in Groningen bij vertrek al de 9416 + daarachter een VI klaar staan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Zou moeten zijn: Uit Groningen -> Den Haag: IV+IV, uit Leeuwarden -> Rotterdam: VI. Er zal bij het splitsen wel iets fout gegaan zijn ofzo
Of ze zijn in Zwolle (Meppel waarschijnlijk?) verkeerdom gecombineerd zodat de VI aan de verkeerde kant stond in Utrecht om naar Rotterdam te gaan misschien?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Zou moeten zijn: Uit Groningen -> Den Haag: IV+IV, uit Leeuwarden -> Rotterdam: VI. Er zal bij het splitsen wel iets fout gegaan zijn ofzo
Neeeeeee! Niet nog een Hoogeveen-Wannabequote:UTRECHTSE HEUVELRUG - De gemeente Utrechtse Heuvelrug doet een dringend beroep op het kabinet om de intercitystatus van station Driebergen-Zeist te behouden.
Het kabinet wil op het spoor Utrecht-Arnhem spoorboekloos gaan rijden. Daarnaast worden er meer sprinters ingezet. Deze treinen zullen vaker stoppen.
Over de status van de stations in Driebergen en Veenendaal is nog discussie, waarbij ook de intercitystatus wordt besproken.
Utrechtse Heuvelrug wil zeker vier intercity's per uur behouden, zodat reizigers minder vaak hoeven over te stappen. De gemeente zegt dat zo het station als transferpunt Utrecht Centraal kan ontlasten.
Of Bunnik!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Overstappen in Driebergen? Alleen voor mensen uit Veenendaal die verder moeten rihting Amsterdam misschien,
Hoezo, daar stopt die veenendaalse boemel toch?quote:
Alleen de IC naar Arnhem er laten stoppen. Overstappen kan wel op Ede-Wageningenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Overstappen in Driebergen? Alleen voor mensen uit Veenendaal die verder moeten rihting Amsterdam misschien, maar er zullen er weinig zijn die in Driebergen overstappen gezien je er niet sneller van in Amsterdam bent.
Qua drukte zelfs is Driebergen net zo druk als Houten, dus dat is niet druk genoeg.
Gezeik dus.
Ik stapte een paar weken terug op het andere half uur in Rotterdam in de trein (een enkel drietje ICMm), op het perron en de gele borden stond dat die naar Enschede zou gaan. Op m.ns.nl stond dat Amersfoort de eindbestemming was, in de trein stond dat ook. In Gouda op het perron stond eindbestemming Deventer. Vlak voor Amersfoort werd er (zonder iets om te roepen) toch maar Deventer gezet op de borden in de trein. Uiteindelijk is hij zelfs toch doorgereden naar Enschede...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
treinen van en naar den haag / rotterdam - leeuwarden / groningen zijn altijd een drama. In rotterdam staat iedere zondag avond op de borden dat het achterste deel naar groningen gaat. Alleen komen er er iedere keer in zwolle weer achter dat die bakken toch naar leeuwarden gaan. Et voila
vanuit bunnik, richting arnhem.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoezo, daar stopt die veenendaalse boemel toch?
Wat schiet een gemeente als Driebergen-Zeist er mee op om vier keer per uur verbonden te zijn met Schiphol. Driebergen heeft meer aan zes keer een sprinter en zou juist moeten pleiten voor viersporig vanaf Veenendaal aansluiting.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef remcoP het volgende:
[..]
Neeeeeee! Niet nog een Hoogeveen-Wannabe
Het definitieve einde van de bediening van Zwijndrecht !quote:Beste Durk,
Naar aanleiding van uw vraag aan de expeditie, en hun doorkoppeling over jou vraag, willen wij graag antwoorden geven. [knip]
Voorheen hadden wij intensief buizenvervoer per spoor. Hierbij moet er gedacht worden aan 3 maal per week 20 tot 30 wagons beladen met buizen. Sinds een tijdje is dit al enorm verminderd. Dagen dat er niet meer gereden werd, maar een paar wagons, lege wagons terug in plaats van beladen of juist andersom. Aan de expeditie was dit ook al kenbaar gemaakt, dat u dit is opgevallen, begreep ik.
De oorzaak hiervan is simpel. Er word nu veel vervoerd per vrachtwagen, wat voor ons veel handiger én goedkoper is: Je laadt het, en rijdt door naar je bestemming. Per spoor kan het, maar moet je alsnog een deel per vrachtwagen afleggen, of de bestemming moet een aansluiting hebben op het spoorwegnet. De totale kosten van vervoer via het spoor liggen dermate hoger dan per vrachtwagen. Dit zou pas gecompenseerd worden als deze treinen weer met meer belading gaan rijden. Nadeel hiervan is, is dat je dan bij de bestemming vast loopt, en alsnog per vrachtwagen moet vervoeren.
Voor zover ik terug kan zien, is de laatste trein op 21 Februari 2011 geweest. Deze trein kwam zonder wagons binnen, en nam de resterende wagons mee terug. Of dit leeg of beladen was, kan ik niet terug vinden. Dit houdt in dat er de afgelopen 6 maanden al geen trein bij ons geweest is. Alsnog krijgen wij zo af en toe vragen over dit, hobbyisten die willen weten wanneer de bediening er weer is. Helaas moeten wij dan altijd deze beller teleurstellen.
Indien u nog vragen heeft over bovenstaande, kunt u contact opnemen met de Expeditie.
[knip]
Nou inderdaad, petje af!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel netjes dat ze zo reageren!
bediening zwijndrecht?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:37 schreef greavy het volgende:
Vandaag heb ik een officieel schrijven van Van Leeuwen Buizen ontvangen. Eerder al een bericht van de expeditie via de telefoon ontvangen, dat het goederenvervoer per spoor stopgezet is.
Hierbij relevante inhoud:
[..]
Het definitieve einde van de bediening van Zwijndrecht !
Voor de mensen die deze bediening nog proberen vast te leggen, jammer maar helaas. Ik tref nog regelmatig iemand op Zwijndrecht die de bediening afwacht..
Groet
En ze kunnen ook wel leuk filmpjes in elkaar draaien. Je zou haast denken dat het een goed lopend bedrijf is!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 04:12 schreef James1988 het volgende:
Toch hebben ze wel wat mooie stations daar in België.
Houten heeft anders wel een ic-status. Volgens de cta moet je zelfs toeslag betalen voor de IC naar Utrecht-Lunetten en Utrecht centraal.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Overstappen in Driebergen? Alleen voor mensen uit Veenendaal die verder moeten rihting Amsterdam misschien, maar er zullen er weinig zijn die in Driebergen overstappen gezien je er niet sneller van in Amsterdam bent.
Qua drukte zelfs is Driebergen net zo druk als Houten, dus dat is niet druk genoeg.
Gezeik dus.
2639quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker hoor ZugHoe veel bordjes heb je nou?
Reizigersmaterieel opstellen?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef greavy het volgende:
Ik vond deze foto online(Ardan op OVinNL):
[ afbeelding ]
Benieuwd wat ze met dit lege opstelterrein(Zwolle Rangeer) gaan doen straks...
Of vanaf R'dam gaat ie naar Leeuwarden en toch uiteindelijk een stuk naar Groningenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
treinen van en naar den haag / rotterdam - leeuwarden / groningen zijn altijd een drama. In rotterdam staat iedere zondag avond op de borden dat het achterste deel naar groningen gaat. Alleen komen er er iedere keer in zwolle weer achter dat die bakken toch naar leeuwarden gaan. Et voila
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:13 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En ze kunnen ook wel leuk filmpjes in elkaar draaien. Je zou haast denken dat het een goed lopend bedrijf is!
Misschien wel deels opbreken. Ook ongebruikt spoor moet onderhouden worden en kost dus geld.quote:
ProRail kennende? Opbreken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:23 schreef greavy het volgende:
Ik vond deze foto online(Ardan op OVinNL):
[ afbeelding ]
Benieuwd wat ze met dit lege opstelterrein(Zwolle Rangeer) gaan doen straks...
Ja. Buffeltjes misschien.. Of je moet het er steeds onder de bovenleiding vandaan trekken, en dus met een D-loc heen duwen. Opstelruimte op Zwolle Goederen genoeg daarvoor..quote:
5125quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij er nu dan, Fles?
met ov week krijg ik toch gewoon 40% korting de hele dag ?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Altijd korting: geeft 40% korting in de daluren, 20% korting in de spits
Wanneer bedoel je? Want in het weekend is er geen spits en in de vakantie geld dat ook niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
met ov week krijg ik toch gewoon 40% korting de hele dag ?
Tegenwoordig mag je met een weekend-ov altijd voor 9 uur met korting reizen? Vroeger, toen ik nog studeerde mocht dat alleen op maandagochtend. De rest van de week moest je voor 9 uur gewoon een kaartje voor het volle pond kopen...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wanneer bedoel je? Want in het weekend is er geen spits en in de vakantie geld dat ook niet.
Met een OV weekend mag je inderdaag doordeweeks ook voor 9en zelfs met korting reizen, meereizen alleen na 9 uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |