De meeste bewerkingen die je nodig gaat hebben zullen toch beperkt blijven tot croppen, rotaten, en wat met de kleurbalans spelen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Achteraf bewerken doe ik eigenlijk zelden, misschien mij daar toch maar wat meer in verdiepen
Ik kan je Lightroom aanradenquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:27 schreef greavy het volgende:
Ik zal binnenkort wel eens wat proberen
RAW kun je het best vergelijken met een negatief. Het zijn gigantische bestanden (mijn 550D spuugt JPEGs uit van 4,5 MB, en RAWs van 25 MB) maar ze bieden veel meer mogelijkheden voor nabewerking zonder kwaliteitsverlies.quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:44 schreef greavy het volgende:
Ik moet ook nog steeds ff uitzoeken hoe dat met RAW werkt
550D hierquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:51 schreef greavy het volgende:
Ik weet inderdaad dat RAW met nabewerking veel beter is. Mijn camera spuugt ook JPEG van 4-5 MB in hoogste resolutie, RAW in 25MB. Ik heb de Canon 1000D
Dan begrijp ik dat een statief niet de ideale oplossing is. Maar misschien kun je wat minder vaak van plek wisselen waardoor een statief wel een optie wordt? Dan hoef je het alleen nog maar te verstellen wanneer je van plek wisselt.quote:Een statief, ik sta nooit op dezelfde plek. Op Dordrecht Zuid sta ik op 2 plekken. Afhankelijk van welke kant de goederentrein komt. Dan is die niet het handigst. De ondergrond op beide plekken is ook anders, dus zomaar statief verplaatsen is ook niet handig. Dan moet je de poten steeds weer anders zetten
Klopt, ik probeer het zelf ook zoveel mogelijk daarmee te doenquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:53 schreef Duvel het volgende:
Heeft een 1000D niet van die uitlijnstrepen in de zoeker? Dan kun je iig wat sneller zien of je 'm recht houdt.
1 | [flickr]link van de pagina[/flickr] |
Hij is nog steeds knetterscheef?quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:51 schreef greavy het volgende:
Klopt. Daar heb ik het mee gedaan. En vervolgens nog croppen
[ afbeelding ]
Of doe ik hier iets fout?
In jouw geval verticaal, aangezien je niet recht van voren of van de zijkant fotografeert. Vanwege het schuine perspectief is het heel onnatuurlijk (dus scheef) om de rails of horizontale balken recht te trekken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:55 schreef greavy het volgende:
Ik had 'm horizontaal recht getrokken. Wat is beter, verticaal of horizontaal?
* Scarlet_Dragonfly zet toch even een FOT-pet opquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:36 schreef James1988 het volgende:
Ik schiet mijn foto's in RAW (of, ok, soms met m'n telefoon) op de hoogste resolutie die mijn camera heeft (18 MP geloof ik). Levert RAW-bestanden op van 25 MB, maar dat boeit niet
Fotografie is een deel van de hobbyquote:Op maandag 8 augustus 2011 10:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
*Wrijft eens in z'n ogen* Ben ik nou in PTA of in FOT beland?
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.quote:[me=Scarlet_Dragonfly] zet toch even een FOT-pet op
[/me]
Psst, die resolutie heeft geen enkele zin als je in RAW schiet, de data die uit je sensor komt gaat rechtsreeks je sd-kaartje op. Beperking van de resolutie tot een lagere waarde zit puur in de jpeg conversie, het is niet dat je sensor zich anders gedraagt
Sneue opmerking.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:15 schreef Yreal het volgende:
Kijk maar uit hoor, dadelijk ziet anne het
Zo te zien aan je foto's ga je al flink vooruit en je leert op zich wel het een en ander. Over een tijdje schat ik zo in dat je alleen nog 'goed voor de zon' klikt en dan heb je bijv op Dordt Zuid per tijdsblok nog maar 1 richting om te fotograferen. Je wordt na een tijd een stuk selectiever in wat je nog op de foto zet omdat je een boel toch al tig keer hebt en het weinig meerwaarde meer is, maar dat komt vanzelf, let maar opquote:Op maandag 8 augustus 2011 08:51 schreef greavy het volgende:
Een statief, ik sta nooit op dezelfde plek. Op Dordrecht Zuid sta ik op 2 plekken. Afhankelijk van welke kant de goederentrein komt. Dan is die niet het handigst. De ondergrond op beide plekken is ook anders, dus zomaar statief verplaatsen is ook niet handig. Dan moet je de poten steeds weer anders zetten
Klopt. Ik vind zelf de foto's ook vooruit gaan. En ik ben al een stuk selectiever als destijds geworden. En inderdaad, als je écht goed wilt zitten voor de zon, heb je op Dordt Zuid ook maar één richting. Vooral als de zon schijnt. Bij bewolking is de andere richting beter te doen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zo te zien aan je foto's ga je al flink vooruit en je leert op zich wel het een en ander. Over een tijdje schat ik zo in dat je alleen nog 'goed voor de zon' klikt en dan heb je bijv op Dordt Zuid per tijdsblok nog maar 1 richting om te fotograferen. Je wordt na een tijd een stuk selectiever in wat je nog op de foto zet omdat je een boel toch al tig keer hebt en het weinig meerwaarde meer is, maar dat komt vanzelf, let maar op
quote:Ha [knip],
Dank voor je aanmelding.
We ontvangen je graag op het hoofdkantoor van NS op maandag 15 augustus om 17.00 uur.
Laan van Puntenburg 100, Utrecht. ( 300 meter vanaf de traverse bij het station/Hoog Catharijne )
http://maps.google.nl/map(...)nburg+100%2C+utrecht
Meld je bij binnenkomst na de draaideur svp aan bij de receptie.
Doel van de bijeenkomst.
We willen met een groep studenten praten over hun ervaring met de OV-chipkaart met weekend- of weekreisproduct.
Specifiek willen we ingaan op de mogelijkheid van reizen zonder papieren vervoersbewijs / reizen met je OV-chipkaart.
Wij zorgen voor pizzapunten en Cola en uiteraard ontvang je aan het einde een vergoeding van ¤50,-.
De bijeenkomst duurt tot 19.00 uur
Veel groeten,
Joost Juffermans
NS Zakelijk
Mobiliteit en Maatschappij
Blijft er nog genoeg over hoor. Ik reis dan met 'n Hema-dagkaart. Gelijk maar ff overdag richting Helmond ofzo.quote:Op maandag 8 augustus 2011 15:54 schreef Ireyon het volgende:
'k Had ook wel willen gaan, maar van zo'n vergoeding blijft weinig over als je zelf een kaartje van ¤20,- mag kopen..
Wat hangt er nu dan? Schermen?quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Crientj het volgende:
Ze hebben de oude CTA's op Utrecht (spoor 1 t/m 4 & 5/7) vernieuwd
Jap.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wat hangt er nu dan? Schermen?
Zodra maar afblijven van het bord in de centrale halquote:Op maandag 8 augustus 2011 16:44 schreef Crientj het volgende:
Ze hebben de oude CTA's op Utrecht (spoor 1 t/m 4 & 5/7) vernieuwd
Heb maar geen illusies hoorquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zodra maar afblijven van het bord in de centrale hal
Inderdaad. Dat nieuwe bord in Den Haag is ook echt onleesbaar.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Zodra maar afblijven van het bord in de centrale hal
wat nouquote:Op maandag 8 augustus 2011 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nietes mên, ik kwam er net nog langs
quote:
ja, de meesten zijn hier liefhebbers. En ik meende dat de nieuwe railpocket een Casio zou worden, maar welke zou ik niet weten.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:17 schreef Jazzzmin het volgende:
De laatste. En ik vroeg het me hardop af eigenlijk, ik weet het niet zeker.
Het zal misschien kunnen, maar het is uiteraard niet de bedoeling en je moet niet alle verhalen geloven hequote:Op maandag 8 augustus 2011 20:22 schreef Jazzzmin het volgende:
Ah bedankt allemaal.
Volgens mij ben ik in de maling genomen wat betreft die railpocket, iemand maakt me wijs dat we hier ook mee gaan bellen. Naar het merk heb ik niet eens gekeken eerlijk gezegd.
Dat had je nou niet moeten zeggenquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:17 schreef Jazzzmin het volgende:
Wat maakt je gedeformeerd dan?quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:17 schreef Jazzzmin het volgende:
Op mijn vrije avond op bepaalde tijden naar de klok kijken en denken: o de "[insert treinnummer hier] vertrekt nu" bv en dan erna denken: wacht ik ben thuis ik heb vrij. Of stukjes dienst ruilen met collega's om met mijn telefooncamera achter een bijzondere trein aan te rennen, waarbij ik soms zelfs vragende reizigers over het hoofd zie omdat ik wil kijken en foto's wil maken.quote:
Ja sorry hoorquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat had je nou niet moeten zeggen![]()
Kijk, en daar gaat het natuurlijk fout.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:27 schreef Jazzzmin het volgende:
[..]
om met mijn telefooncamera achter een bijzondere trein aan te rennen, waarbij ik soms zelfs vragende reizigers over het hoofd zie omdat ik wil kijken en foto's wil maken.
Neuh, maar er zijn genoeg foto's verschenen van het Mat dat naar de slopershamer ging.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:29 schreef Jazzzmin het volgende:
[..]
Ja sorry hoormaar hebben jullie die mooie foto van mat'64 gezien in nrc next? Dat vind ik veel interessanter ;p
dan ben je nog erger dan de meeste hobbyistenquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:27 schreef Jazzzmin het volgende:
[..]
Op mijn vrije avond op bepaalde tijden naar de klok kijken en denken: o de "[insert treinnummer hier] vertrekt nu" bv en dan erna denken: wacht ik ben thuis ik heb vrij. Of stukjes dienst ruilen met collega's om met mijn telefooncamera achter een bijzondere trein aan te rennen, waarbij ik soms zelfs vragende reizigers over het hoofd zie omdat ik wil kijken en foto's wil maken.
Dat heb ik mezelf maar afgeleerd, voor ik naar de psych kan wegens dwangneurose.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:27 schreef Jazzzmin het volgende:
[..]
Op mijn vrije avond op bepaalde tijden naar de klok kijken en denken: o de "[insert treinnummer hier] vertrekt nu" bv en dan erna denken: wacht ik ben thuis ik heb vrij. Of stukjes dienst ruilen met collega's om met mijn telefooncamera achter een bijzondere trein aan te rennen, waarbij ik soms zelfs vragende reizigers over het hoofd zie omdat ik wil kijken en foto's wil maken.
Vast niet zo mooi als die van Sake Elzinga, die vond ik zo mooi dat ik hem heb nabesteld. Deed surrealistisch aan.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neuh, maar er zijn genoeg foto's verschenen van het Mat dat naar de slopershamer ging.
Ja klopt, maar als ik mijn camera meeneem ben ik bang dat ik geen tijd meer heb om te werkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kijk, en daar gaat het natuurlijk fout.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan ben je nog erger dan de meeste hobbyisten
Ik ook, toen ik in Den Bosch bij een klant zat met uitzicht op het spoor. Mooiste quote die ik daar hoorde van 2 dames die daar werkten: "Wat een leuke trein komt daar voorbij, met al die vrolijke kleurtjes!" toen een omgeleide Benelux langs kwam.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach ik heb mij ook wel vermaakt toen ik boven Utrecht Centraal werkte.
Ik had op de middelbare school met scheikunde uitzicht op het kamperlijntje. Op een gegeven moment vond de docente het toch wel bizar dat ik en mijn klasgenoot de treinen toch interessanter vonden dan de lessen. We wisten precies hoe laat die trein langs kwam (niet dat dat overigens zo boeiend was).quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ook, toen ik in Den Bosch bij een klant zat met uitzicht op het spoor. Mooiste quote die ik daar hoorde van 2 dames die daar werkten: "Wat een leuke trein komt daar voorbij, met al die vrolijke kleurtjes!" toen een omgeleide Benelux langs kwam.
Meest opvallende vanaf dat punt was een cargo die helemaal vol stond met oude bussen.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:45 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik had op de middelbare school met scheikunde uitzicht op het kamperlijntje. Op een gegeven moment vond de docente het toch wel bizar dat ik en mijn klasgenoot de treinen toch interessanter vonden dan de lessen. We wisten precies hoe laat die trein langs kwam (niet dat dat overigens zo boeiend was).
My thoughtsquote:
Toch wel geweldig dat ze d'r serieus een sketch van meer dan 4 minuten van weten te maken!quote:
http://ns4ns.nl/forum/index.php?topic=1693.0quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:40 schreef Jazzzmin het volgende:
Weet iemand hier iets meer over die nieuwe railpocket?
Thx, dat is een andere dan die ik in handen had.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:02 schreef greavy het volgende:
[..]
http://ns4ns.nl/forum/index.php?topic=1693.0
Het is de Nautiz geworden.
Zo dacht ik er altijd al over, ik bedank ook altijd netjes voor de eer, wat er exact met die info gebeurt weet ik niet...quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien weet jij dat wel Jazzzmin. Die niksnutten van Synovate die nou komen tellen in de trein, dat is toch gewoon pure datamining, uit niets meer dan nieuwsgierigheid, en zonder enig zinnig doel aangezien TLS ook al ALLES opslaat?
exactquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:50 schreef Jazzzmin het volgende:
Hoe schrijf je in hemelsnaam exact/excact ofzoiets
Leuke info is dat je daarvoor helemaal niet zo ver weg hoeft. Utrecht Centraal, kom je daar weleens?quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:58 schreef -chefke- het volgende:
Leuke info over station Gesundbrunnen is dat er een grote schuilkelder inzit en het station pankstrasse helemaal kan dienen als Atoomschuilkelder.
Lullig..vaak zijn ze ook zo eigenwijs die lieden...quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
OKee ik krijg net een SMSje van een vriend van me die op vakantie is per interrail met wat lui. Ze zijn zojuist Kroatië UITGETRAPT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga zo hard lachen he
Ik heb wel eerst even gevraagd of de situatie onder controle wasquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:03 schreef Jazzzmin het volgende:
[..]
Lullig..vaak zijn ze ook zo eigenwijs die lieden...
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
lmao,ik herhaal, lmao
Ik heb wel eerst even gevraagd of de situatie onder controle wasAls ik de hele nacht met ambassades had moeten mailen had ik dat ook wel gedaan voor ze hoor
Maar het was onder controle, dus nu ga ik ze keihard uitlachen
![]()
Dat wist ik, maar ik was toch in Berlijn en daarbij hebben heeft de tweede wereldoorlog bunker ook echt dienst gedaan in de tweede wereldoorlog wat het net wat extra`s geeft.quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuke info is dat je daarvoor helemaal niet zo ver weg hoeft. Utrecht Centraal, kom je daar weleens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |