Wow..nog nooit van gehoord. Nicequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou niet het eerste waddeneiland met een station zijn![]()
[ afbeelding ]
De Kanaaltunnel krijgt 3G voor de Olympische Spelen.quote:
Komt bij de indienststelling van de V250.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nu onze eigen Alpentunnel onder de Mont Plat nog.
Mijn treinreizen worden nergens opgeslagen. Ik hoef nergens in te checken met mijn kaart. Dus de cijfers zijn per definitie altijd onvolledig. Vooral omdat die enqueteknakkers nooit precies snappen wat voor kaart ik nu eigenlijk heb...quote:Op maandag 8 augustus 2011 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien weet jij dat wel Jazzzmin. Die niksnutten van Synovate die nou komen tellen in de trein, dat is toch gewoon pure datamining, uit niets meer dan nieuwsgierigheid, en zonder enig zinnig doel aangezien TLS ook al ALLES opslaat?
De tunnels zijn voorbereid op telefonie-installaties naar het schijnt, maar is het onwil bij de providers (vanwege de kosten)quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Komt bij de indienststelling van de V250.
Als pasen en pinksteren op één dag vallen dus.
Die bovenleiding stelt ook weinig voor daar...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Montereau, afgelopen zondag. De pendel Melun - Montereau via Héricy uitgevoerd met SNCF Z 5300 staat geduldig een kwartiertje te wachten op zijn terugreis naar Melun. (En op zijn pensioen)
Het is altijd en overal onwil.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
De tunnels zijn voorbereid op telefonie-installaties naar het schijnt, maar is het onwil bij de providers (vanwege de kosten)
Ik heb een keer bijna ruzie gehad met zo'n enqueteknakker omdat hij per se de ov-chipkaart wilde scannen in m'n NS-jaarkaart.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mijn treinreizen worden nergens opgeslagen. Ik hoef nergens in te checken met mijn kaart. Dus de cijfers zijn per definitie altijd onvolledig. Vooral omdat die enqueteknakkers nooit precies snappen wat voor kaart ik nu eigenlijk heb...
Je mag het weigeren he, je bent niet verplicht om mee te werken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb een keer bijna ruzie gehad met zo'n enqueteknakker omdat hij per se de ov-chipkaart wilde scannen in m'n NS-jaarkaart.
Ik vertelde dat dat niet nodig was, aangezien ik niet in- en uit hoef te checken als ik met de treinreis en dat de geldigheid van mijn jaarkaart ook gewoon aan de buitenkant erop geschreven staat.
Maar nee hoor, dat kon echt niet, ik had een ov-chipkaart bij me, dus hij moest en zou die scannen, anders zou hij ontslagen worden. Dat was serieus z'n excuus!
Gewoon een keer aangeven dat je zwart reist, en dan de blik van de enquêteurquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat weet ik, maar zo sterk had ik mijn standpunt toen helaas nog niet gevormd. De volgende keer kunnen ze inderdaad het dak op en tellen ze me maar niet mee...
Dat was over de hele lijn zo totaan het spooremplacement van Melun, vraag 0e af wat de beweegreden 5squote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die bovenleiding stelt ook weinig voor daar...
Foto doet het niet meer...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Montereau, afgelopen zondag. De pendel Melun - Montereau via Héricy uitgevoerd met SNCF Z 5300 staat geduldig een kwartiertje te wachten op zijn terugreis naar Melun. (En op zijn pensioen)
fixquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Foto doet het niet meer...
niet hoeven in en uit te checken?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb een keer bijna ruzie gehad met zo'n enqueteknakker omdat hij per se de ov-chipkaart wilde scannen in m'n NS-jaarkaart.
Ik vertelde dat dat niet nodig was, aangezien ik niet in- en uit hoef te checken als ik met de treinreis en dat de geldigheid van mijn jaarkaart ook gewoon aan de buitenkant erop geschreven staat.
Maar nee hoor, dat kon echt niet, ik had een ov-chipkaart bij me, dus hij moest en zou die scannen, anders zou hij ontslagen worden. Dat was serieus z'n excuus!
quote:@alexmedia In principe zyn dit de schermen die worden uitgerold.Op Utrecht C komt i.p.v. het grote AV-bord in de hal,ook een groot AV-scherm
het wordt er dus allemaal onduidelijker op?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:40 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft antwoord gegeven op mijn vraag of er nog grotere schermen komen dan de huidige AV7/14/21 voor Utrecht Centraal, Den Haag Centraal enz:
[..]
Groot AV-scherm als in: extra groot AV-scherm of gewoon AV21? En waarom hebben ze dan zoiets niet op Gvc gehangen..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:40 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft antwoord gegeven op mijn vraag of er nog grotere schermen komen dan de huidige AV7/14/21 voor Utrecht Centraal, Den Haag Centraal enz:
[..]
Mensen die "y" schrijven waar "ij" hoort te staan, hoeven we gelukkig niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:40 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft antwoord gegeven op mijn vraag of er nog grotere schermen komen dan de huidige AV7/14/21 voor Utrecht Centraal, Den Haag Centraal enz:
[..]
't Zal wel genoeg koper zijn geweest dan, de treinen vragen blijkbaar niet zo veel. Het lijkt alleen meer op een tramlijn dan op een spoorlijn zo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat was over de hele lijn zo totaan het spooremplacement van Melun, vraag 0e af wat de beweegreden 5s
Welke kant gaat de zwaartekracht op daar eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
Montereau, afgelopen zondag. De pendel Melun - Montereau via Héricy uitgevoerd met SNCF Z 5300 staat geduldig een kwartiertje te wachten op zijn terugreis naar Melun. (En op zijn pensioen)
Waarom worden ze in godsnaam uberhaupt Kroatie uitgetraptquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb wel eerst even gevraagd of de situatie onder controle wasAls ik de hele nacht met ambassades had moeten mailen had ik dat ook wel gedaan voor ze hoor
Maar het was onder controle, dus nu ga ik ze keihard uitlachen
![]()
Er was er eentje in Duitsland al zijn paspoort verloren, zoietsquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:15 schreef Zyron het volgende:
[..]
Waarom worden ze in godsnaam uberhaupt Kroatie uitgetrapt
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het grote blauwe bord gaat weg?
Nu je t zegt ja.. Waarom dan niet eerst de schermen beneden vervangen maar boven beginnen. En waarom zijn ze zo lomp opgehangen, de oude bakken op 1/ 4 kon je vanaf een afstand prima lezen. De schermen niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:04 schreef ReisT het volgende:
Hierboven wordt nu juist (voor het eerst dat ik daar iets over hoor) gezegd dat er in Utrecht tenminste wél een nieuw groot scherm komt ipv het grote blauwe bord.
De uitrol van nieuwe schermen lijkt nu wel echt begonnen te zijn, elke dag meer nieuwe schermen in de hal in plaats van de oude bakken. Helaas zijn die schermen wel een maatje kleiner dan wat er hing... Lekker logisch ook om daarmee te beginnen in de hoek van de hal die het eerst gesloopt gaat worden.
quote:@gupske Het blauwe bord komt waarschijnlijk op een andere plek terug, het verdwijnt dus niet echt
Ja ook echtquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, in het Spoorwegmuseum. Wedden?
Vraag eens waarom ze het überhaupt weghalen, het is een stukje historie.quote:
nee joh, kwestie van vooruitgangquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja ook echtlaat het toch gewoon hangen daar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Historie is niet het belangrijkste, geen digitaal bord gaat je simpelweg hetzelfde overzicht geven als het blauwe bord. En in Utrecht is dat best nodig, omdat je internationale treinen niet met een kwartiertje speling pakt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vraag eens waarom ze het überhaupt weghalen, het is een stukje historie.
Maar dan kan die grote er toch ook nog bij hangen. Als ik nu door de hal loop ter hoogte van de jaarbeurstraverse, kan ik in 1 opslag alle treinen zien, terwijl het bord want in de jaarbeurstraverse hangt slechts 10 treinen weergeeft.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind dat "op afstand moeilijk te lezen" geen argument hoor.. Het is toch veel praktischer om een groter aantal kleine schermen te verspreiden, dan 1 groot scherm centraal te houden?
De stomme fout die ze nu alleen maken is om ze niet te verspreiden. Bijv. in A'dam Centraal zou die hele tunnel gewoon bij elke trap vol moeten hangen met zulke schermen.
Van de Arriva website. Klikjequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:53 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg Greavy, waar had jij die info over de MLL eigenlijk vandaan? En worden de stations ook in gebruik genomen, zodra die drgl ingaat?
punt is dat ze qua borden aantal het gelijk houden en op dezelfde plek en dus niet bij b.v. elke trap/ set sporen een overzicht.. want dat zal wel teveel geld kosten...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind dat "op afstand moeilijk te lezen" geen argument hoor.. Het is toch veel praktischer om een groter aantal kleine schermen te verspreiden, dan 1 groot scherm centraal te houden?
Het beste is gewoon om het allebei te hebben!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:19 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind dat "op afstand moeilijk te lezen" geen argument hoor.. Het is toch veel praktischer om een groter aantal kleine schermen te verspreiden, dan 1 groot scherm centraal te houden?
Onzin, als het bord maar groot genoeg is kan het best een digitale zijn. Het grootste bezwaar aan die schermen die je nu op NS-stations ziet is dat ze gewoon te klein zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:18 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Historie is niet het belangrijkste, geen digitaal bord gaat je simpelweg hetzelfde overzicht geven als het blauwe bord.
Weet je niet, kan je nu niet zeggen. Als ik Arnhem zie, is er op veel plaatsen schermen geplaatst met de actuele vertrektijden, niet alleen op ieder perron maar ook in de stationshal.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:41 schreef mschol het volgende:
[..]
punt is dat ze qua borden aantal het gelijk houden en op dezelfde plek en dus niet bij b.v. elke trap/ set sporen een overzicht.. want dat zal wel teveel geld kosten...
in utrecht kan je met dat oude bord iig snel even kijken en snel door, dit kon in den haag ook, nu sta je te turen omdat die dingen verrekte onduidelijk en klein zijn.. (in DH zijn ze volgens mij zeker de helft kleiner...)
Resolutie is best kut, dus je kunt drie treinen leesbaar kwijt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Er heeft toch zo'n enorm scherm boven de AH ToGo gehangen? Waarom gebruiken ze dat niet gewoon?
Omdat die het weerbericht bovenop hetgwk moet weergeven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Er heeft toch zo'n enorm scherm boven de AH ToGo gehangen? Waarom gebruiken ze dat niet gewoon?
Congrats. Zijn die regels trouwens al veranderd dat je je eigen treinreis moet betalen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:48 schreef greavy het volgende:
Whoa
Kreeg vandaag een brief, met de mededeling dat ik vanaf vrijdag in dienst ben bij Servex(Railcatering).. Alsof ik dat nog niet wist
Heeft dat serieus ooit gemoetenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 18:50 schreef Crientj het volgende:
[..]
Congrats. Zijn die regels trouwens al veranderd dat je je eigen treinreis moet betalen?
Dus als je heen en weer gaat van ehh.. zeg maar Utrecht / Groningen dat je dat iedere keer zelf moet lappen ondanks dat je aan t werk bent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |