abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 23:01:09 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100531347
Oh ja tuurlijk, zit ik hier op De Klomp, rijdt de trein van 22:46 niet :( Volgende gaat om 23:16. vuile kankerlijers :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 23:11:53 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100531970

Is't wat mien jong?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100534053
Dus zo zie jij Dr_Flash voor je... :7
pi_100534154
Morgen eens kijken hie die spaanse AVE-stellen er vab dichtbij uitzien. Ben benieuwd. Groetjes uit Barcelona!
pi_100534456
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik werk ook bij een pizzaria. Toen ik nog altijd bezorgde (nu Teamleider) verdiende ik op 15 bestellingen ruim 30 euro fooi. Soms zat er niks bij, de 1 gaf 40 cent, de ander gaf 3 euro, en de ander gaf 1,60 et cetera.. Dan is 17% nog weinig. Vooral als je op een bestelling van ¤16,70 bijvoorbeeld ¤20 krijgt en de rest mag houden..

Owja, voor iemand het zich afvraagt: Het werk bij de pizzaria zeg ik niet op!
wow.. :X
pi_100535623
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik werk ook bij een pizzaria. Toen ik nog altijd bezorgde (nu Teamleider) verdiende ik op 15 bestellingen ruim 30 euro fooi. Soms zat er niks bij, de 1 gaf 40 cent, de ander gaf 3 euro, en de ander gaf 1,60 et cetera.. Dan is 17% nog weinig. Vooral als je op een bestelling van ¤16,70 bijvoorbeeld ¤20 krijgt en de rest mag houden..

Owja, voor iemand het zich afvraagt: Het werk bij de pizzaria zeg ik niet op!
Oh oke. Ik wist niet dat er zoveel fooi zat op zulk werk.
Ik werk zelf in een restaurant. Weekend draaien we 6 man personeel, maar meer dan 100 euro fooi per avond komt er zelden binnen. En dat schijnt veel te zijn al.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100536433
Sowieso fooi geven :') . In een sjiek restaurant waar je daadwerkelijk extra goed bediend wordt, vooruit, maar aan de cateringknul die je sowieso al aan het afzetten is.. 8)7
pi_100537440
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:48 schreef Ireyon het volgende:
Sowieso fooi geven :') . In een sjiek restaurant waar je daadwerkelijk extra goed bediend wordt, vooruit, maar aan de cateringknul die je sowieso al aan het afzetten is.. 8)7
dat dus..
  woensdag 10 augustus 2011 @ 08:02:59 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100540143
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:25 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Oh oke. Ik wist niet dat er zoveel fooi zat op zulk werk.
Ik werk zelf in een restaurant. Weekend draaien we 6 man personeel, maar meer dan 100 euro fooi per avond komt er zelden binnen. En dat schijnt veel te zijn al.
Als wij op een zondag bijvoorbeeld al het fooi bij elkaar leggen (6 bezorgers) zitten we rond de 200 euro fooi of zelfs meer. Maar dan spreek je ook over circa 100 bestellingen...
De omzet liegt er dan ook niet om..
pi_100540609
Als je op een druk stoptrein traject de treindienst halveert, lijkt het me logisch om dan langere treinen in te zetten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fixers op 10-08-2011 08:51:45 ]
pi_100541078
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:48 schreef Ireyon het volgende:
Sowieso fooi geven :') . In een sjiek restaurant waar je daadwerkelijk extra goed bediend wordt, vooruit, maar aan de cateringknul die je sowieso al aan het afzetten is.. 8)7
Daarom betaal ik ook altijd via internet meteen bij de bestelling. ANders krijg je weer dat gezeik dat zo'n sloeber in zijn zakken gaat staan te graven naar wisselgeld wat ie "niet heeft" net zo lang totdat jij zegt "laat maar zitten" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 09:48:07 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_100541701
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:44 schreef Fixers het volgende:
Als je op een druk stoptrein traject de treindienst halveert, lijkt het me logisch om dan langere treinen in te zetten.
Dat klinkt inderdaad wel logisch, maar wat logica betreft is de NS soms net een vrouw...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:14:53 #193
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100542390
"in de vakantie reizen minder mensen met de trein" enzo
pi_100543925
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:48 schreef Ireyon het volgende:
Sowieso fooi geven :') . In een sjiek restaurant waar je daadwerkelijk extra goed bediend wordt, vooruit, maar aan de cateringknul die je sowieso al aan het afzetten is.. 8)7
Klein restaurant is niet cateringknul :{w

Daarnaast is een duurder restaurant vaak helemaal niet de beste bediening. tenzij je van formeel houdt.
Doe mij maar een serveerster die gewoon gezellig met je praat.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100544767
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:14 schreef ReisT het volgende:
"in de vakantie reizen minder mensen met de trein" enzo
Maar toch zijn de nieuwe dal-abonnementen niet geldig voor 9 uur 's ochtends en tussen 16u en 18:30 in de vakantie :N
pi_100544836
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Maar toch zijn de nieuwe dal-abonnementen niet geldig voor 9 uur 's ochtends en tussen 16u en 18:30 in de vakantie :N
In de vakantie ook niet nee? :o :')

Waardeloos.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100545097
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:07 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Klein restaurant is niet cateringknul :{w

Daarnaast is een duurder restaurant vaak helemaal niet de beste bediening. tenzij je van formeel houdt.
Doe mij maar een serveerster die gewoon gezellig met je praat.
'k Zeg toch nergens iets over de grootte of prijsklasse van een restaurant :? . En met cateringknul bedoel ik dus de railcatering.. in de trein..

'Sjiek' gebruik ik wat dat betreft als breed begrip. Wordt er niet te gehaast geserveerd, vragen ze of alles naar wens is, doen ze moeilijk over een glaasje kraanwater, dat soort dingen.

Bedenk me net dat ik trouwens weleens fooi heb gegeven in een trein: toen vorig jaar de barman in de ICE naar München zag dat we interrailers waren en met een boel overnachtings-, eet- en uitgaanstips kwam ^O^ .
pi_100545239
die middagspits is echt godvers hoerig verneukt. Daardoor heeft vrijwel niemand meer iets aan die enorm voordelige DalVrij en WeekendVrij -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:44:37 #199
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100545243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Maar toch zijn de nieuwe dal-abonnementen niet geldig voor 9 uur 's ochtends en tussen 16u en 18:30 in de vakantie :N
Volgens NS is dat een voordeel omdat "de klant" het te verwarrend zou vinden als de geldigheid niet het hele jaar hetzelfde is 8)7
pi_100545274
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:40 schreef Ireyon het volgende:
Bedenk me net dat ik trouwens weleens fooi heb gegeven in een trein: toen vorig jaar de barman in de ICE naar München zag dat we interrailers waren en met een boel overnachtings-, eet- en uitgaanstips kwam ^O^ .
Ik geef altijd fooi in de trein eigenlijk. Mijn bestelling is altijd 3,80 namelijk :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100545298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens NS is dat een voordeel omdat "de klant" het te verwarrend zou vinden als de geldigheid niet het hele jaar hetzelfde is 8)7
Oh ja leuk, we worden nog voor een stelletje triangeljosti's uitgemaakt ook. :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100545463
quote:
13s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
die middagspits is echt godvers hoerig verneukt. Daardoor heeft vrijwel niemand meer iets aan die enorm voordelige DalVrij en WeekendVrij -O-
Ik heb uitgerekend wat mijn theoretische reiskosten dit jaar tot nu toe zouden zijn bij de verschillende abonnementsvormen.
Goedkoopste abonnement is nu de oude vertrouwde voordeelurenkaart, maar dal-vrij zou ik maar 1% duurder uit zijn, valt me nog wel mee. Maar inderdaad, stomme middagspits :(
pi_100545832
Ik zit ook het hele jaar al bij te houden wat ik aan treinreizen kwijt ben. Misschien moet ik wel voor AltijdVrij gaan zelfs. Maar eens zien wat de baas daarvan vindt bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100546459
Dat WeekendVrij heb je er echt zo uit man, niet moeilijk over doen _O_

Waarom zou ik die NIET moeten kopen vinden jullie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100546976

De Tsjechische spoorwegen (ČD) zoeken sinds het einde van de vorige eeuw naar een opvolger voor de huidige meersysteemloks voor zowel reizigers- als goederentreinen tussen Tsjechie en Hongarije, Slowakije, Oostenrijk, Duitsland en Polen. ¦koda Transportation uit Plzeň heeft een order ontvangen voor de bouw en levering van 20 nieuwe lokomotieven, waarvan de eerste als CD-serie 380 op Innotrans 2008 gepresenteerd is. In de voorbije jaren is vervolgens een begin gemaakt aan de overige 19 loks. Het is voor ¦koda de eerste stap in de moderne elok markt. In 2009 is lok 380 008 geleverd en rijdt sindsdien zowel goederentreinen als reizigerstreinen in Tsjechië. Op de nog bewolkte vrijdag 22 juli staat de lok op het centraal station van Praag voor Expres-trein 571 naar Břeclav, bestaande uit vijf gerenoveerde zitrijtuigen. Het is met name de bedoeling dat deze lokserie onder andere de doorgaande EC-treinen tussen Hamburg/Berlijn en Wenen/Budapest van tractie gaat voorzien, zodat er onderweg geen lokwissel meer nodig is.


De van oorsprong lokserie E499.2 van de Tsjechoslowaakse Spoorwegen (ČSD) is sinds de scheiding van Tsjechie en Slowakije in 1993 omgenummerd in de serie 150. Deze 3 kV gelijkstroom lokserie, waarvan er in 1978 in totaal 27 exemplaren gebouwd zijn door ¦koda, wordt momenteel gemoderniseerd en ge-upgrade naar een maximum toegestane snelheid van 160 km/h. Na voltooiing van de aanpassingen wordt de lok genummerd in de serie 151. De fraaie oranje-grijze 151 019 is zojuist met Expres-trein 148 uit het Noord-Slowaakse Zilina op het centraal station van Praag gearriveerd en zal even later naar een van de omliggende emplacementen vertrekken. Hier wordt de trein dan gereed gemaakt voor de volgende rit. De trein draagt de naam Jan Perner, een Tsjechische spoorweg-ingenieur. Ondanks dat hij in 1845 door een ongeluk op het spoor op 30 jarige leeftijd om het leven kwam, heeft hij diverse spoorlijnen aangelegd in het toenmalige Keizerrijk Oostenrijk, waartoe het huidige Tsjechië toen behoorde.


Dwars door Praag stroomt de rivier de Moldau. Met zijn 440 kilometer is de Vltava, zoals de Tsjechen de rivier noemen, de langste rivier van Tsjechië. De rivier ontstaat uit een aantal bronrivieren in het Bohemer Woud en mondt ten noorden van Praag uit in de Elbe. Diverse bruggen over de Moldau zorgen voor een eenvoudige oversteek te voet, per auto of per bus of tram. Tevens zijn er enkele spoorviaducten gebouwd, waarvan deze Negrelli-viaduct er een is. Geestelijk vader van dit viaduct is Alois Negrelli, die onder andere ook het Suez-kanaal ontworpen heeft. Aan het begin van de avond is diesellok 742 393 met 1 schuifwandwagen in noord-oostelijke richting onderweg en zal na het passeren van de brug het Bubny station van Praag passeren.


Op de vroege ochtend van zaterdag 23 juli 2011 bleek tegen de weersvoorspellingen in de zon te schijnen! Ik als vroege vogel snelde direct het bed uit en nog geen 20 minuten later stond ik op het station. Diverse toeristen waren nog vroeger uit bed om de sneltrein naar het Reuzengebergte te halen. Elke twee uur rijdt de České dráhy een sneltrein tussen Praag en Tanvald, meestal bestaand uit een motorrijtuig van de serie 854 met enkele rijtuigen. Vanwege de drukke toeristenstroom op zaterdagochtend wordt de vroege trein naar Tanvald, die om 7:25 vertrekt, gereden met een zogenaamde duikbril, zoals de dieselloks van het type 750 genoemd worden. Met een bagage- cq fietsrijtuig aan de lok en drie zitrijtuigen vertrekt de trein als R 1138 strak op tijd uit Praha hlavní nádraží.


In het weekend van 23 en 24 juli 2011 vonden er filmopnames plaats op het station van Praag. Zo arriveerden er zaterdagochtend al vroeg diverse members van de filmcrew met de nodige filmapparatuur. Nog net op tijd, voor de perrons vol stonden met auto en aanhangwagens, arriveerde de ČD 363 086 met de R 751 uit Cheb en Plzeň. Deze opvallende rode werbelok laat zien wat Tsjechië anno 2011 graag wil: de euro als wettig betaalmiddel.


Alle treinen die Praha hlavní nádraží aan de noordzijde verlaten, rijden tegenwoordig over een nieuw aangelegd spoorviaduct in de wijk Vitkov. Aangezien vrijwel alle belangrijke treinen in Praag via dit viaduct arriveren of vertrekken, is het aardig toeven in de ochtend. Meest opvallende trein van de ochtend was oudgediende ČD 749 039, die met trein 9054 kort geleden gearriveerd is vanuit Čerčany. De trein maakt met rangeerder achterop en machinist in de fraai bestickerde lok een vreemde rangeeractie via Praha Vitkov. Hier duwt de uit 1966 stammende diesellok de vier rijtugen terug naar het hoofdstation. Even daarna zal de lok om de trein moeten lopen, om daarna als trein 9057 weer richting Čerčany te vertrekken. De lok maakt reclame voor AZD Praha, een Tsjechisch bedrijf dat gespecialiseerd is in onder andere telecommunicatie, informatica en automatisering.


Eurocity 378 vanuit Wien Praterstern naar Ostseebad Binz (D) is met een ÖBB Taurus ruim een kwartier eerder over het viaduct naar het centraal station gereden. Na een lokwissel op de ČD 371 002, die ook Duitsland-toelating heeft, vertrekt de trein richting Dresden. Aldaar neemt de Deutsche Bahn de trein verder over.


Naast de vele Tsjechische treinen passeerde vlak voordat de stapelwolken de overhand kregen nog een afwijkende tractie. De Eurocity-treinen tussen Praag en Wenen worden door een ÖBB 1216 gereden en vormen daarmee een welkome afwisseling tussen alle Knödelpressen van de ČD. Met een bonte stoet aan rijtuigen is de 1216 236 zojuist uit Praha hlavní nádraží vertrokken met EC 77 naar Wiener Neustadt en passeert hier over het viaduct ter hoogte van Praha Vitkov.

Vanavond/morgen Wenen!
pi_100548659
Arnhem wordt erg mooi. Ze zijn wel flink bezig nu! Het wachten is wel minder vervelend, het is wel leuk om ze aan het werk te zien.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100550743
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat WeekendVrij heb je er echt zo uit man, niet moeilijk over doen _O_

Waarom zou ik die NIET moeten kopen vinden jullie?
Voorlopig NS only, dus geen andere vervoerders.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:27:35 #208
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100551092
Dus? Als je bijna nooit met andere vervoerders reist is dat toch geen bezwaar? Een tientje per weekend heb je er snel uit.
pi_100551131
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:17 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Voorlopig NS only, dus geen andere vervoerders.
Vanaf 1 januari 2012 is die ook bij de andere vervoerders geldig.
pi_100551147
De reden dat er veelal foei word gegeven, juist aan mensen als railcateraars is dat veel mensen geen zin heb in die kleine rot muntjes. Als je voor 4.80 iets haalt kan je zo lekker met een 5je betalen..


Even wat gezonde hollandse spirit erin gooien. Ik wil morgen naar charlois toe voor het vliegtuig.. zien er nog toffe aanbiedingen om daar goedkoop te komen? :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')