abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100545298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens NS is dat een voordeel omdat "de klant" het te verwarrend zou vinden als de geldigheid niet het hele jaar hetzelfde is 8)7
Oh ja leuk, we worden nog voor een stelletje triangeljosti's uitgemaakt ook. :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100545463
quote:
13s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
die middagspits is echt godvers hoerig verneukt. Daardoor heeft vrijwel niemand meer iets aan die enorm voordelige DalVrij en WeekendVrij -O-
Ik heb uitgerekend wat mijn theoretische reiskosten dit jaar tot nu toe zouden zijn bij de verschillende abonnementsvormen.
Goedkoopste abonnement is nu de oude vertrouwde voordeelurenkaart, maar dal-vrij zou ik maar 1% duurder uit zijn, valt me nog wel mee. Maar inderdaad, stomme middagspits :(
pi_100545832
Ik zit ook het hele jaar al bij te houden wat ik aan treinreizen kwijt ben. Misschien moet ik wel voor AltijdVrij gaan zelfs. Maar eens zien wat de baas daarvan vindt bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100546459
Dat WeekendVrij heb je er echt zo uit man, niet moeilijk over doen _O_

Waarom zou ik die NIET moeten kopen vinden jullie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100546976

De Tsjechische spoorwegen (ČD) zoeken sinds het einde van de vorige eeuw naar een opvolger voor de huidige meersysteemloks voor zowel reizigers- als goederentreinen tussen Tsjechie en Hongarije, Slowakije, Oostenrijk, Duitsland en Polen. ¦koda Transportation uit Plzeň heeft een order ontvangen voor de bouw en levering van 20 nieuwe lokomotieven, waarvan de eerste als CD-serie 380 op Innotrans 2008 gepresenteerd is. In de voorbije jaren is vervolgens een begin gemaakt aan de overige 19 loks. Het is voor ¦koda de eerste stap in de moderne elok markt. In 2009 is lok 380 008 geleverd en rijdt sindsdien zowel goederentreinen als reizigerstreinen in Tsjechië. Op de nog bewolkte vrijdag 22 juli staat de lok op het centraal station van Praag voor Expres-trein 571 naar Břeclav, bestaande uit vijf gerenoveerde zitrijtuigen. Het is met name de bedoeling dat deze lokserie onder andere de doorgaande EC-treinen tussen Hamburg/Berlijn en Wenen/Budapest van tractie gaat voorzien, zodat er onderweg geen lokwissel meer nodig is.


De van oorsprong lokserie E499.2 van de Tsjechoslowaakse Spoorwegen (ČSD) is sinds de scheiding van Tsjechie en Slowakije in 1993 omgenummerd in de serie 150. Deze 3 kV gelijkstroom lokserie, waarvan er in 1978 in totaal 27 exemplaren gebouwd zijn door ¦koda, wordt momenteel gemoderniseerd en ge-upgrade naar een maximum toegestane snelheid van 160 km/h. Na voltooiing van de aanpassingen wordt de lok genummerd in de serie 151. De fraaie oranje-grijze 151 019 is zojuist met Expres-trein 148 uit het Noord-Slowaakse Zilina op het centraal station van Praag gearriveerd en zal even later naar een van de omliggende emplacementen vertrekken. Hier wordt de trein dan gereed gemaakt voor de volgende rit. De trein draagt de naam Jan Perner, een Tsjechische spoorweg-ingenieur. Ondanks dat hij in 1845 door een ongeluk op het spoor op 30 jarige leeftijd om het leven kwam, heeft hij diverse spoorlijnen aangelegd in het toenmalige Keizerrijk Oostenrijk, waartoe het huidige Tsjechië toen behoorde.


Dwars door Praag stroomt de rivier de Moldau. Met zijn 440 kilometer is de Vltava, zoals de Tsjechen de rivier noemen, de langste rivier van Tsjechië. De rivier ontstaat uit een aantal bronrivieren in het Bohemer Woud en mondt ten noorden van Praag uit in de Elbe. Diverse bruggen over de Moldau zorgen voor een eenvoudige oversteek te voet, per auto of per bus of tram. Tevens zijn er enkele spoorviaducten gebouwd, waarvan deze Negrelli-viaduct er een is. Geestelijk vader van dit viaduct is Alois Negrelli, die onder andere ook het Suez-kanaal ontworpen heeft. Aan het begin van de avond is diesellok 742 393 met 1 schuifwandwagen in noord-oostelijke richting onderweg en zal na het passeren van de brug het Bubny station van Praag passeren.


Op de vroege ochtend van zaterdag 23 juli 2011 bleek tegen de weersvoorspellingen in de zon te schijnen! Ik als vroege vogel snelde direct het bed uit en nog geen 20 minuten later stond ik op het station. Diverse toeristen waren nog vroeger uit bed om de sneltrein naar het Reuzengebergte te halen. Elke twee uur rijdt de České dráhy een sneltrein tussen Praag en Tanvald, meestal bestaand uit een motorrijtuig van de serie 854 met enkele rijtuigen. Vanwege de drukke toeristenstroom op zaterdagochtend wordt de vroege trein naar Tanvald, die om 7:25 vertrekt, gereden met een zogenaamde duikbril, zoals de dieselloks van het type 750 genoemd worden. Met een bagage- cq fietsrijtuig aan de lok en drie zitrijtuigen vertrekt de trein als R 1138 strak op tijd uit Praha hlavní nádraží.


In het weekend van 23 en 24 juli 2011 vonden er filmopnames plaats op het station van Praag. Zo arriveerden er zaterdagochtend al vroeg diverse members van de filmcrew met de nodige filmapparatuur. Nog net op tijd, voor de perrons vol stonden met auto en aanhangwagens, arriveerde de ČD 363 086 met de R 751 uit Cheb en Plzeň. Deze opvallende rode werbelok laat zien wat Tsjechië anno 2011 graag wil: de euro als wettig betaalmiddel.


Alle treinen die Praha hlavní nádraží aan de noordzijde verlaten, rijden tegenwoordig over een nieuw aangelegd spoorviaduct in de wijk Vitkov. Aangezien vrijwel alle belangrijke treinen in Praag via dit viaduct arriveren of vertrekken, is het aardig toeven in de ochtend. Meest opvallende trein van de ochtend was oudgediende ČD 749 039, die met trein 9054 kort geleden gearriveerd is vanuit Čerčany. De trein maakt met rangeerder achterop en machinist in de fraai bestickerde lok een vreemde rangeeractie via Praha Vitkov. Hier duwt de uit 1966 stammende diesellok de vier rijtugen terug naar het hoofdstation. Even daarna zal de lok om de trein moeten lopen, om daarna als trein 9057 weer richting Čerčany te vertrekken. De lok maakt reclame voor AZD Praha, een Tsjechisch bedrijf dat gespecialiseerd is in onder andere telecommunicatie, informatica en automatisering.


Eurocity 378 vanuit Wien Praterstern naar Ostseebad Binz (D) is met een ÖBB Taurus ruim een kwartier eerder over het viaduct naar het centraal station gereden. Na een lokwissel op de ČD 371 002, die ook Duitsland-toelating heeft, vertrekt de trein richting Dresden. Aldaar neemt de Deutsche Bahn de trein verder over.


Naast de vele Tsjechische treinen passeerde vlak voordat de stapelwolken de overhand kregen nog een afwijkende tractie. De Eurocity-treinen tussen Praag en Wenen worden door een ÖBB 1216 gereden en vormen daarmee een welkome afwisseling tussen alle Knödelpressen van de ČD. Met een bonte stoet aan rijtuigen is de 1216 236 zojuist uit Praha hlavní nádraží vertrokken met EC 77 naar Wiener Neustadt en passeert hier over het viaduct ter hoogte van Praha Vitkov.

Vanavond/morgen Wenen!
pi_100548659
Arnhem wordt erg mooi. Ze zijn wel flink bezig nu! Het wachten is wel minder vervelend, het is wel leuk om ze aan het werk te zien.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100550743
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat WeekendVrij heb je er echt zo uit man, niet moeilijk over doen _O_

Waarom zou ik die NIET moeten kopen vinden jullie?
Voorlopig NS only, dus geen andere vervoerders.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:27:35 #208
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100551092
Dus? Als je bijna nooit met andere vervoerders reist is dat toch geen bezwaar? Een tientje per weekend heb je er snel uit.
pi_100551131
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:17 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Voorlopig NS only, dus geen andere vervoerders.
Vanaf 1 januari 2012 is die ook bij de andere vervoerders geldig.
pi_100551147
De reden dat er veelal foei word gegeven, juist aan mensen als railcateraars is dat veel mensen geen zin heb in die kleine rot muntjes. Als je voor 4.80 iets haalt kan je zo lekker met een 5je betalen..


Even wat gezonde hollandse spirit erin gooien. Ik wil morgen naar charlois toe voor het vliegtuig.. zien er nog toffe aanbiedingen om daar goedkoop te komen? :s)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:31:56 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100551263
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:28 schreef Yreal het volgende:
De reden dat er veelal foei word gegeven, juist aan mensen als railcateraars is dat veel mensen geen zin heb in die kleine rot muntjes. Als je voor 4.80 iets haalt kan je zo lekker met een 5je betalen..


Even wat gezonde hollandse spirit erin gooien. Ik wil morgen naar charlois toe voor het vliegtuig.. zien er nog toffe aanbiedingen om daar goedkoop te komen? :s)
Wat is er voor vliegtuig in Charlois? Gewoon met de RET toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100551298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:27 schreef ReisT het volgende:
Dus? Als je bijna nooit met andere vervoerders reist is dat toch geen bezwaar? Een tientje per weekend heb je er snel uit.
Dat ligt eraan. Ik moet bijvoorbeeld altijd eerst met arriva en Fles pakt allerlei lijntjes, dus dat compliceert het ook. Daarnaast moet je dan wel ieder weekend voor 10 euro reizen. Heb je sowieso al een kortingskaart, dan is dat voor mij iig best moeilijk eruit te krijgen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100551337
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:28 schreef Yreal het volgende:
De reden dat er veelal foei word gegeven, juist aan mensen als railcateraars is dat veel mensen geen zin heb in die kleine rot muntjes. Als je voor 4.80 iets haalt kan je zo lekker met een 5je betalen..


Even wat gezonde hollandse spirit erin gooien. Ik wil morgen naar charlois toe voor het vliegtuig.. zien er nog toffe aanbiedingen om daar goedkoop te komen? :s)
Had je eerder moeten boeken. 3 dagen van tevoren is heel belgië 14,50 op dit moment.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:34:45 #214
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100551361
treinkenners een vraagje, heb de afgelopen twee weken een rare trein gezien in Venlo die ik nog nooit eerder heb gezien, een mengeling van allerlei wagons, uit allerlei landen, en er zitten een paar russische slaapwagons tussen, maar ook materiaal van de DB en pools spul volgens mij?

Trein uit Moskou ofzo?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100551547
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:34 schreef Klonk het volgende:
treinkenners een vraagje, heb de afgelopen twee weken een rare trein gezien in Venlo die ik nog nooit eerder heb gezien, een mengeling van allerlei wagons, uit allerlei landen, en er zitten een paar russische slaapwagons tussen, maar ook materiaal van de DB en pools spul volgens mij?

Trein uit Moskou ofzo?
Dat kan, o.a de trein uit/naar moskou wordt wegens werkzaamheden bij Arnhem omgeleid via Venlo
pi_100551583
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:34 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Had je eerder moeten boeken. 3 dagen van tevoren is heel belgië 14,50 op dit moment.
Oke oke, naar charlois is vanaf Zoetermeer 23 dus dat valt nog wel mee dan. Dankje :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:40:58 #217
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100551616
ah, dat verklaart ook de treinspotters met camera, is dus iets bijzonders in deze regionen :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:46:34 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100551881
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:28 schreef Yreal het volgende:
Even wat gezonde hollandse spirit erin gooien. Ik wil morgen naar charlois toe voor het vliegtuig.. zien er nog toffe aanbiedingen om daar goedkoop te komen? :s)
AH verkoopt dagkaarten voor ¤ 14,50. En op de website van de NMBS kun je een kaartje kopen om je verder te brengen naar de luchthaven van Charleroi. Een Go Pass 1 (¤ 6,80, niet geldig vanaf grensstations) is ook een mogelijkheid, maar daarmee mag je niet naar de luchthaven van Charleroi.
pi_100551991
Mmm, dit even iets eerder beslissen had me inderdaad het tarief van 14.50 opgeleverd ;( Nouwja , nu kom ik op 25, dat is nog wel te overzien w/
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:53:13 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100552169
Op de website van de NMBS worden aparte kaartjes verkocht van/naar Charleroi Airport.... met Go Pass 1 of het Summer Ticket is het ook niet toegestaan om naar die luchthaven te gaan volgens de e-ticketwinkel. Geen idee waarom?
pi_100552474
Ik mag met een e-tickets naar charleroi sud toe trouwens met zo'n go pass 1. Koop je voor 3 eu een buskaartje en ben je ook klaar?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:09:28 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100552741
Ik had gekozen voor 'Charleroi South Airport' en kreeg toen dat dat niet mocht.

Zo'n Go Pass 1 is trouwens niet geldig vanaf grensstations, als je een dagkaart hebt voor Nederland en een Go Pass 1 vanaf Essen, moet je nog betalen voor Roosendaal-Grens - Essen. Ook moet de trein dan in Essen stoppen.

De ene conducteur doet er niet moeilijk over als je in de IC Brussel zit met alle kaartjes, de andere wel.
pi_100552788
Ik zit te kijken of ik een ritje per auto naar essen kan regelen :P Hoe betaal je die online nmbs tickets trouwens?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:16:36 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100553040
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:10 schreef Yreal het volgende:
Hoe betaal je die online nmbs tickets trouwens?
Wat ik zo zie, is Belgische bankkaarten, of Visa/MasterCard.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:24:36 #225
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100553417
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:53 schreef James1988 het volgende:
met Go Pass 1 of het Summer Ticket is het ook niet toegestaan om naar die luchthaven te gaan volgens de e-ticketwinkel. Geen idee waarom?
Dat die tickets alleen geldig zijn in de trein terwijl het vliegveld van Charleroi geen station heeft lijkt me een vrij logische verklaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')