Hoe laat was dat?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon kut: de IC van Amersfoort naar Utrecht is veertien bakken: zes-vier-vier en wordt gesplitst in een Haags en een Rotterdams deel. Hoe? Den Haag: zes+vier, Rotterdam: vier. Reactie NS-personeel: "Ik heb het ook niet verzonnen". Het zijn altijd de kaboutertjes bij NS.
Ik weet niet of ik meteen mijn rijbewijs moet halen en een tweedehands koop.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
die middagspits is echt godvers hoerig verneukt. Daardoor heeft vrijwel niemand meer iets aan die enorm voordelige DalVrij en WeekendVrij
F**k de baas, gewoon doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit ook het hele jaar al bij te houden wat ik aan treinreizen kwijt ben. Misschien moet ik wel voor AltijdVrij gaan zelfs. Maar eens zien wat de baas daarvan vindt bijvoorbeeld.
Dan is dat eerder op de dag al gebeurd, want ik zag in Groningen bij vertrek al de 9416 + daarachter een VI klaar staan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Zou moeten zijn: Uit Groningen -> Den Haag: IV+IV, uit Leeuwarden -> Rotterdam: VI. Er zal bij het splitsen wel iets fout gegaan zijn ofzo
Of ze zijn in Zwolle (Meppel waarschijnlijk?) verkeerdom gecombineerd zodat de VI aan de verkeerde kant stond in Utrecht om naar Rotterdam te gaan misschien?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Zou moeten zijn: Uit Groningen -> Den Haag: IV+IV, uit Leeuwarden -> Rotterdam: VI. Er zal bij het splitsen wel iets fout gegaan zijn ofzo
Neeeeeee! Niet nog een Hoogeveen-Wannabequote:UTRECHTSE HEUVELRUG - De gemeente Utrechtse Heuvelrug doet een dringend beroep op het kabinet om de intercitystatus van station Driebergen-Zeist te behouden.
Het kabinet wil op het spoor Utrecht-Arnhem spoorboekloos gaan rijden. Daarnaast worden er meer sprinters ingezet. Deze treinen zullen vaker stoppen.
Over de status van de stations in Driebergen en Veenendaal is nog discussie, waarbij ook de intercitystatus wordt besproken.
Utrechtse Heuvelrug wil zeker vier intercity's per uur behouden, zodat reizigers minder vaak hoeven over te stappen. De gemeente zegt dat zo het station als transferpunt Utrecht Centraal kan ontlasten.
Of Bunnik!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Overstappen in Driebergen? Alleen voor mensen uit Veenendaal die verder moeten rihting Amsterdam misschien,
Hoezo, daar stopt die veenendaalse boemel toch?quote:
Alleen de IC naar Arnhem er laten stoppen. Overstappen kan wel op Ede-Wageningenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Overstappen in Driebergen? Alleen voor mensen uit Veenendaal die verder moeten rihting Amsterdam misschien, maar er zullen er weinig zijn die in Driebergen overstappen gezien je er niet sneller van in Amsterdam bent.
Qua drukte zelfs is Driebergen net zo druk als Houten, dus dat is niet druk genoeg.
Gezeik dus.
Ik stapte een paar weken terug op het andere half uur in Rotterdam in de trein (een enkel drietje ICMm), op het perron en de gele borden stond dat die naar Enschede zou gaan. Op m.ns.nl stond dat Amersfoort de eindbestemming was, in de trein stond dat ook. In Gouda op het perron stond eindbestemming Deventer. Vlak voor Amersfoort werd er (zonder iets om te roepen) toch maar Deventer gezet op de borden in de trein. Uiteindelijk is hij zelfs toch doorgereden naar Enschede...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
treinen van en naar den haag / rotterdam - leeuwarden / groningen zijn altijd een drama. In rotterdam staat iedere zondag avond op de borden dat het achterste deel naar groningen gaat. Alleen komen er er iedere keer in zwolle weer achter dat die bakken toch naar leeuwarden gaan. Et voila
vanuit bunnik, richting arnhem.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoezo, daar stopt die veenendaalse boemel toch?
Wat schiet een gemeente als Driebergen-Zeist er mee op om vier keer per uur verbonden te zijn met Schiphol. Driebergen heeft meer aan zes keer een sprinter en zou juist moeten pleiten voor viersporig vanaf Veenendaal aansluiting.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef remcoP het volgende:
[..]
Neeeeeee! Niet nog een Hoogeveen-Wannabe
Het definitieve einde van de bediening van Zwijndrecht !quote:Beste Durk,
Naar aanleiding van uw vraag aan de expeditie, en hun doorkoppeling over jou vraag, willen wij graag antwoorden geven. [knip]
Voorheen hadden wij intensief buizenvervoer per spoor. Hierbij moet er gedacht worden aan 3 maal per week 20 tot 30 wagons beladen met buizen. Sinds een tijdje is dit al enorm verminderd. Dagen dat er niet meer gereden werd, maar een paar wagons, lege wagons terug in plaats van beladen of juist andersom. Aan de expeditie was dit ook al kenbaar gemaakt, dat u dit is opgevallen, begreep ik.
De oorzaak hiervan is simpel. Er word nu veel vervoerd per vrachtwagen, wat voor ons veel handiger én goedkoper is: Je laadt het, en rijdt door naar je bestemming. Per spoor kan het, maar moet je alsnog een deel per vrachtwagen afleggen, of de bestemming moet een aansluiting hebben op het spoorwegnet. De totale kosten van vervoer via het spoor liggen dermate hoger dan per vrachtwagen. Dit zou pas gecompenseerd worden als deze treinen weer met meer belading gaan rijden. Nadeel hiervan is, is dat je dan bij de bestemming vast loopt, en alsnog per vrachtwagen moet vervoeren.
Voor zover ik terug kan zien, is de laatste trein op 21 Februari 2011 geweest. Deze trein kwam zonder wagons binnen, en nam de resterende wagons mee terug. Of dit leeg of beladen was, kan ik niet terug vinden. Dit houdt in dat er de afgelopen 6 maanden al geen trein bij ons geweest is. Alsnog krijgen wij zo af en toe vragen over dit, hobbyisten die willen weten wanneer de bediening er weer is. Helaas moeten wij dan altijd deze beller teleurstellen.
Indien u nog vragen heeft over bovenstaande, kunt u contact opnemen met de Expeditie.
[knip]
Nou inderdaad, petje af!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel netjes dat ze zo reageren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |