abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:57:29 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100561815
Ze wouden me wegsturen. En me foto's zien. En ze deden moeilijk want ik mocht daar niet fotograferen. :?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 19:00:22 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100561927
quote:
13s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon kut: de IC van Amersfoort naar Utrecht is veertien bakken: zes-vier-vier en wordt gesplitst in een Haags en een Rotterdams deel. Hoe? Den Haag: zes+vier, Rotterdam: vier. Reactie NS-personeel: "Ik heb het ook niet verzonnen". Het zijn altijd de kaboutertjes bij NS. :{
Hoe laat was dat?

Zag voor de 14:46 van Groningen naar Den Haag op het beginpunt iig tien bakken klaar staan en vond het toen al wat overkill.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:15:21 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100562487
Zou moeten zijn: Uit Groningen -> Den Haag: IV+IV, uit Leeuwarden -> Rotterdam: VI. Er zal bij het splitsen wel iets fout gegaan zijn ofzo
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:15:37 #244
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_100562500
quote:
13s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Dr_Flash het volgende:
die middagspits is echt godvers hoerig verneukt. Daardoor heeft vrijwel niemand meer iets aan die enorm voordelige DalVrij en WeekendVrij -O-
Ik weet niet of ik meteen mijn rijbewijs moet halen en een tweedehands koop.

Ik weet evenmin of ik naar Utrecht moet om Bert M. helemaal af te kloppen.

Ik weet evenmin of ik naar Den Haag moet om Melanie S. helemaal uit te wonen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:16:51 #245
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_100562541
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit ook het hele jaar al bij te houden wat ik aan treinreizen kwijt ben. Misschien moet ik wel voor AltijdVrij gaan zelfs. Maar eens zien wat de baas daarvan vindt bijvoorbeeld.
F**k de baas, gewoon doen.

Als hij het niet accepteert, dat is zijn zaak...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 19:18:56 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100562605
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Zou moeten zijn: Uit Groningen -> Den Haag: IV+IV, uit Leeuwarden -> Rotterdam: VI. Er zal bij het splitsen wel iets fout gegaan zijn ofzo
Dan is dat eerder op de dag al gebeurd, want ik zag in Groningen bij vertrek al de 9416 + daarachter een VI klaar staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100562613
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:15 schreef greavy het volgende:
Zou moeten zijn: Uit Groningen -> Den Haag: IV+IV, uit Leeuwarden -> Rotterdam: VI. Er zal bij het splitsen wel iets fout gegaan zijn ofzo
Of ze zijn in Zwolle (Meppel waarschijnlijk?) verkeerdom gecombineerd zodat de VI aan de verkeerde kant stond in Utrecht om naar Rotterdam te gaan misschien?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:20:13 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100562644
Dat zal het dan best eens geweest zijn. In Meppel word volgens mij niet meer gecombineerd.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:34:19 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100563156
De VI hing bij binnenkomst in Utrecht achteraan. Overigens is dit al de tweede dag op rij dat het mis gaat. De IV naar Rotterdam staat praktisch in Lunetten, naast CTA met "Rotterdam Centraal" staat dan dus nog het deel voor Den Haag.

Hij was wel gewoon op tijd, dus geen idee waarom ie verkeerd om gecombineerd zou zijn in Zwolle?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 19:36:29 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100563245
Het is niet verkeerdom gecombineerd in Zwolle, maar in Groningen was de volgorde al niet volgens planning.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:36:39 #251
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100563251
Ja, dan zijn de stellen dus gister of eergister al verkeerd gestart. En dat zal dus pas veranderen als de Bijsturing ingrijpt
pi_100563423
Gelukkig hebben we de bordjes nog.

Een compilatie van 457 stationsbordjes van de vakantiereis zomer 2011.

  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:43:03 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100563487
Godmondeju. Prachtige vangst :P
  PR/Manusje van alles woensdag 10 augustus 2011 @ 19:50:03 #254
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_100563723
treinen van en naar den haag / rotterdam - leeuwarden / groningen zijn altijd een drama. In rotterdam staat iedere zondag avond op de borden dat het achterste deel naar groningen gaat. Alleen komen er er iedere keer in zwolle weer achter dat die bakken toch naar leeuwarden gaan. Et voila :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_100563738
quote:
UTRECHTSE HEUVELRUG - De gemeente Utrechtse Heuvelrug doet een dringend beroep op het kabinet om de intercitystatus van station Driebergen-Zeist te behouden.

Het kabinet wil op het spoor Utrecht-Arnhem spoorboekloos gaan rijden. Daarnaast worden er meer sprinters ingezet. Deze treinen zullen vaker stoppen.

Over de status van de stations in Driebergen en Veenendaal is nog discussie, waarbij ook de intercitystatus wordt besproken.

Utrechtse Heuvelrug wil zeker vier intercity's per uur behouden, zodat reizigers minder vaak hoeven over te stappen. De gemeente zegt dat zo het station als transferpunt Utrecht Centraal kan ontlasten.
Neeeeeee! Niet nog een Hoogeveen-Wannabe :'(
pi_100564462
Overstappen in Driebergen? Alleen voor mensen uit Veenendaal die verder moeten rihting Amsterdam misschien, maar er zullen er weinig zijn die in Driebergen overstappen gezien je er niet sneller van in Amsterdam bent.
Qua drukte zelfs is Driebergen net zo druk als Houten, dus dat is niet druk genoeg.
Gezeik dus.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100564568
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Overstappen in Driebergen? Alleen voor mensen uit Veenendaal die verder moeten rihting Amsterdam misschien,
Of Bunnik! _O-
pi_100564692
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef remcoP het volgende:

[..]

Of Bunnik! _O-
Hoezo, daar stopt die veenendaalse boemel toch?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 augustus 2011 @ 20:14:42 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100564694
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:09 schreef Ascendancy het volgende:
Overstappen in Driebergen? Alleen voor mensen uit Veenendaal die verder moeten rihting Amsterdam misschien, maar er zullen er weinig zijn die in Driebergen overstappen gezien je er niet sneller van in Amsterdam bent.
Qua drukte zelfs is Driebergen net zo druk als Houten, dus dat is niet druk genoeg.
Gezeik dus.
Alleen de IC naar Arnhem er laten stoppen. Overstappen kan wel op Ede-Wageningen ;)
En voor dat andere station alleen de IC naar Utrecht laten stoppen.

En dan als alternatief de sprinter geven. Dan weet ik wel zeker wat de mensen zullen kiezen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100564855
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
treinen van en naar den haag / rotterdam - leeuwarden / groningen zijn altijd een drama. In rotterdam staat iedere zondag avond op de borden dat het achterste deel naar groningen gaat. Alleen komen er er iedere keer in zwolle weer achter dat die bakken toch naar leeuwarden gaan. Et voila :')
Ik stapte een paar weken terug op het andere half uur in Rotterdam in de trein (een enkel drietje ICMm), op het perron en de gele borden stond dat die naar Enschede zou gaan. Op m.ns.nl stond dat Amersfoort de eindbestemming was, in de trein stond dat ook. In Gouda op het perron stond eindbestemming Deventer. Vlak voor Amersfoort werd er (zonder iets om te roepen) toch maar Deventer gezet op de borden in de trein. Uiteindelijk is hij zelfs toch doorgereden naar Enschede... :?
pi_100566971
Ik moet morgen waarschijnlijk met de Fyra reizen, maar is dat ondertussen al een beetje betrouwbaar? Ik lees hier al een tijdje mee maar heb weinig positieve berichten gezien.
pi_100567019
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:14 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Hoezo, daar stopt die veenendaalse boemel toch?
vanuit bunnik, richting arnhem.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:36:44 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100568051
CNR bevolen HST-productie te stoppen

10 augustus 2011

De hoge snelheids- treinproducent CNR is door het ministerie van spoorwegen gevraagd te stoppen met de productie van supersnelle treinen. Er is ongerustheid over de sensoren van het veiligheidssysteem dat niet goed werkt en regelmatig vertragingen veroorzaakt.

Het ministerie vroeg “China North Locomotive and Rolling Stock” (CNR), één van de twee voornaamste treinproducenten tijdelijk te stoppen met het vervaardigen van het model dat gebruikt wordt op de lijn Shanghai-Peking en dit wegens de regelmatige vertragingen. Volgens een eigen mededeling van de staatsonderneming aan de beurs van Shanghai blijkt dat het veiligheidssysteem aan de CRH380 -het meest geavanceerde van China’s SSTreinen- niet goed werkt, wat de vertragingen veroorzaakt. De mededeling heeft het niet over het ongeval in Wenzhou dat het vertrouwen van het publiek nog dieper deed zakken, maar gebeurde met een iets ouder model overigens van een andere constructeur. De betrokken treinen werden gebouwd door de afdeling “Changchun Railway Vehicles” van CNR. De treinen zijn geïnstalleerd met sensoren die de trein automatisch doen vertragen, maar volgens mediarapporten gebeurt dit ook wanneer het niet noodzakelijk is. De firma belooft een inspectie en een aanpassing die efficiency en punctualiteit garandeert, maar gelooft toch dat het gevraagde orderboekje voor dit jaar nog kan afgewerkt.

China startte maar in 2007 met hoge snelheids treinen, maar heeft plannen om tegen 2020 over een snel netwerk van 16.000 km te beschikken, wat vier keer zo groot is als Japans Shinkansen systeem. Toch blijkt uit cijfers dat tijdens het eerste semester dit jaar er 2,1 % minder werd uitgegeven vergeleken bij vorig jaar. De schulden verdrievoudigden dan ook op 3 jaren tot 2.091 miljard yuan. Een aantal topverantwoordelijken van de spoorwegen worden ook onderzocht naar corruptie. Premier Wen Jiabao heeft van zijn kant beloofd dat er extra controles komen bij de aanleg van hsl-spoor. Ook de training van het treinpersoneel moet volgens Wen worden verbeterd en de testperiodes van spoor en materieel worden verlengd.

Bron: China Square
pi_100569550
Hup, 6.50, enkeltjes essen chareloi ^O^
pi_100569928
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:50 schreef remcoP het volgende:

[..]

Neeeeeee! Niet nog een Hoogeveen-Wannabe :'(
Wat schiet een gemeente als Driebergen-Zeist er mee op om vier keer per uur verbonden te zijn met Schiphol. Driebergen heeft meer aan zes keer een sprinter en zou juist moeten pleiten voor viersporig vanaf Veenendaal aansluiting.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:27:27 #266
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100570929
Het gaat er niet om dat ze er iets mee opschieten, maar dat ze willen behouden wat ze hebben of dat nu nuttig is of niet. Voor gemeenten is een stop van een intercitytrein een statussymbool (daarom gebruiken ze altijd dat vreemde woord "intercitystatus").

Verder moet er gewoon weer een stopper Utrecht-Arnhem komen dan hebben alle stationnetjes een directe verbinding met Arnhem dus niets te klagen. Kan de IC daar lekker doorheen racen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:37:44 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100571581
Vandaag heb ik een officieel schrijven van Van Leeuwen Buizen ontvangen. Eerder al een bericht van de expeditie via de telefoon ontvangen, dat het goederenvervoer per spoor stopgezet is.

Hierbij relevante inhoud:

quote:
Beste Durk,

Naar aanleiding van uw vraag aan de expeditie, en hun doorkoppeling over jou vraag, willen wij graag antwoorden geven. [knip]

Voorheen hadden wij intensief buizenvervoer per spoor. Hierbij moet er gedacht worden aan 3 maal per week 20 tot 30 wagons beladen met buizen. Sinds een tijdje is dit al enorm verminderd. Dagen dat er niet meer gereden werd, maar een paar wagons, lege wagons terug in plaats van beladen of juist andersom. Aan de expeditie was dit ook al kenbaar gemaakt, dat u dit is opgevallen, begreep ik.

De oorzaak hiervan is simpel. Er word nu veel vervoerd per vrachtwagen, wat voor ons veel handiger én goedkoper is: Je laadt het, en rijdt door naar je bestemming. Per spoor kan het, maar moet je alsnog een deel per vrachtwagen afleggen, of de bestemming moet een aansluiting hebben op het spoorwegnet. De totale kosten van vervoer via het spoor liggen dermate hoger dan per vrachtwagen. Dit zou pas gecompenseerd worden als deze treinen weer met meer belading gaan rijden. Nadeel hiervan is, is dat je dan bij de bestemming vast loopt, en alsnog per vrachtwagen moet vervoeren.

Voor zover ik terug kan zien, is de laatste trein op 21 Februari 2011 geweest. Deze trein kwam zonder wagons binnen, en nam de resterende wagons mee terug. Of dit leeg of beladen was, kan ik niet terug vinden. Dit houdt in dat er de afgelopen 6 maanden al geen trein bij ons geweest is. Alsnog krijgen wij zo af en toe vragen over dit, hobbyisten die willen weten wanneer de bediening er weer is. Helaas moeten wij dan altijd deze beller teleurstellen.

Indien u nog vragen heeft over bovenstaande, kunt u contact opnemen met de Expeditie.

[knip]
Het definitieve einde van de bediening van Zwijndrecht !
Voor de mensen die deze bediening nog proberen vast te leggen, jammer maar helaas. Ik tref nog regelmatig iemand op Zwijndrecht die de bediening afwacht..

Groet

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 10-08-2011 22:44:36 ]
pi_100571870
Wel netjes dat ze zo reageren!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:46:08 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100572046
Inderdaad. Ik had het niet verwacht. Iemand van de expeditie heb ik wel vaker gesproken, ook over deze trein. OOK toen hij nog reed. Maar hij heeft het doorgespeeld aan iemand die meer zicht heeft op dit vervoer, en heeft mij per brief geantwoord.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:09:50 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100573239
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 22:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel netjes dat ze zo reageren!
Nou inderdaad, petje af!

Wel zonde... ;(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')