Dat is ook hoognodig. Het is immers wel practisch dat bijna alle treinen tegelijk aankwamen, maar een paar honderd man in een paar minuten door dat tunneltje persen ging wat minder goed.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:09 schreef Monopoly het volgende:
2 sporen zijn nu buiten gebruik, en ze zijn nu de loop tunnel aan het uitgraven om die te verbreden en er daarna weer nieuw spoor overheen te leggen
Je hebt gelijk. Maar ik heb ooit eens vernomen dat ze het bussation willen verplaatsen naar de andere kant, of boven de sporen zelfs. Ik zal eens kijken of ik daar nog een bron van kan vinden. Wel interessant op zichquote:Op maandag 25 juli 2011 02:12 schreef MREn het volgende:
Dat is ook hoognodig. Het is immers wel practisch dat bijna alle treinen tegelijk aankwamen, maar een paar honderd man in een paar minuten door dat tunneltje persen ging wat minder goed.
Overigens was een extra tunnel aan de noordzijde m.i. ook prima geweest om snel bij het busstation te komen. Twee tunnels van 10m breed werkt immers beter dan één tunnel van 20m breed, maar vooruit.
[Datum 6-03-2009]quote:De gemeente Zwolle heeft vrijdag vier varianten gepresenteerd voor de verplaatsing van het busstation.
De meest spectaculaire is een busstation boven op het dak van het treinstation. Het verplaatsen van het busstation wordt gezien als de eerste dominosteen in de verdere ontwikkeling van het spoorgebied. Met de verplaatsing van het busstation hoopt Zwolle de verkeersproblemen het hoofd te kunnen bieden. De raad moet beslissen waar het busstation komt.
Tijden zijn aangepast ivm de werkzaamheden rondom Arnhem, waardoor beperkter spoorgebruik isquote:Op maandag 25 juli 2011 07:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb ik iets gemist en is de dienstregeling veranderd? De intercities van Arnhem naar Utrecht vertrekken nu ineens niet meer om :00 :16 :30 :46 om het uur, maar om :10 :22 :40 :52en vanaf andere sporen ook nog?
Waarom is dit? Normaal roepen ze dat toch altijd weken van te voren om?
Zie ook: http://www.ns.nl/actuele-vertrektijden/
Het busstation wordt naar de zuidzijde verplaatst. Weet niet op welke termijn dit gaat gebeuren.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
[Datum 6-03-2009]
Overigens kan ik nergens vinden of dat plan ook daadwerkelijk wordt aangenomen.
Oostzijde bedoel je denk ik? Het station ligt namelijk ongeveer oost-west.quote:Op maandag 25 juli 2011 02:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Overigens was een extra tunnel aan de noordzijde m.i. ook prima geweest om snel bij het busstation te komen. Twee tunnels van 10m breed werkt immers beter dan één tunnel van 20m breed, maar vooruit.
Het is de komende maanden nog druk met werk op Arnhem (echt permanent), dus hou er rekening mee dat het nog een paar keer verandert. Maar wel raar dat jij het niet weet, want normaal kletsen ze je de oren van de kop voor een wijziging van een minuutje.quote:Op maandag 25 juli 2011 07:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb ik iets gemist en is de dienstregeling veranderd? De intercities van Arnhem naar Utrecht vertrekken nu ineens niet meer om :00 :16 :30 :46 om het uur, maar om :10 :22 :40 :52en vanaf andere sporen ook nog?
Waarom is dit? Normaal roepen ze dat toch altijd weken van te voren om?
Zie ook: http://www.ns.nl/actuele-vertrektijden/
Twee stammen zelfs.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
Oh ja er rijdt vandaag een 1700 met een TD7 op het IC-traject Amersfoort Schothorst - Enkhuizen.
Best wel apart om dat mat in Hoorn en verder rond te zien rijden
Precies, normaal gezien hoor je dat weken van te voren. Dat er gewerkt werd wist ik trouwens welquote:Op maandag 25 juli 2011 11:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is de komende maanden nog druk met werk op Arnhem (echt permanent), dus hou er rekening mee dat het nog een paar keer verandert. Maar wel raar dat jij het niet weet, want normaal kletsen ze je de oren van de kop voor een wijziging van een minuutje.
Ik lees net in de krant dat de tienertoer weer terug is.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:51 schreef Pino112 het volgende:
Weet iemand of er nog kortingsacties zijn voor een dagje treinen?
Vanaf woensdag, ik ga morgen naar Zeeland met de trein vanaf Zwollequote:Op maandag 25 juli 2011 15:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik lees net in de krant dat de tienertoer weer terug is.
Dalvrijabonnement.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:51 schreef Pino112 het volgende:
Weet iemand of er nog kortingsacties zijn voor een dagje treinen?
Zeeland heeft trouwens helemaal geen station. Neem je vanaf Nijmegen de bus?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Vanaf woensdag, ik ga morgen naar Zeeland met de trein vanaf Zwolle.
quote:Op maandag 25 juli 2011 15:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Zeeland heeft trouwens helemaal geen station. Neem je vanaf Nijmegen de bus?
Middelburg?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Zeeland heeft trouwens helemaal geen station. Neem je vanaf Nijmegen de bus?
Gast..quote:Op maandag 25 juli 2011 15:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Er is ook een plaats in Gelderland genaamd Zeeland
Brabant is dat toch?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Er is ook een plaats in Gelderland genaamd Zeeland
Dat is de tweede keer binnen 24 uur op hetzelfde trajact. Reparatie gister niet goed uitgevoerd?quote:Zwolle-Amersfoort
Maandag 25 Juli 13:50
Oorzaak
Tussen Amersfoort en Zwolle rijden minder treinen door een defecte bovenleiding.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
quote:Heeft iemand ervaring met het boeken van tickets via B-Europe.com, de website van SNCB Europe? Ik wil op 25 augustus naar Parijs met de trein, via NS Hispeed betaal ik minstens 68 euro en via die site kan het voor 57 euro.![]()
Ik begrijp dat de "nood" met een pijpbeurt van 11 euro opgelost is?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:16 schreef Ireyon het volgende:
Elders op het net vraagt een deerne in nood:
Ik heb ook een huis in België, dat is soms toch best handigquote:Op maandag 25 juli 2011 17:36 schreef James1988 het volgende:
Bij B-Europe kun je alleen betalen met creditcards of Belgische banken (en dus geen iDeal) terwijl je bij NS Hispeed weer wel met iDeal terecht kunt. Beide sites bieden homeprint (zelf je kaartje afdrukken), B-Europe verzendt per post alleen naar België en Luxemburg waar NS Hispeed ook naar Nederland verstuurt.
Bwahahaquote:Op maandag 25 juli 2011 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de "nood" met een pijpbeurt van 11 euro opgelost is?
Of is ze zo lelijk als de nacht?
Vanochtend rond 7 uur was het treinverkeer weer hervat, maar vandaag is de bovenleiding opnieuw kapot gereden.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hebben er gisteravond uberhaubt dan al treinen gereden? Om 21:00 uur was die storing namelijk nog niet voorbij, dus wie weet is het gewoon nog *steeds* hetzelfde defect...
Print die pagina uit, neem het mee in drievoud en als er dan een beveiligingsbeambte moelijk doet, geef je hem zo een velletje en uitgeluld.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:07 schreef greavy het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met fotograferen op treinstations in Frankrijk? Aangezien ik Dinsdag naar Parijs (zit vlakbij Gare du nord).
Gaat er wel een trein naar Poortugaal?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nederland heeft ook geen station, en ik vraag me af of er wel een bus komt
In America stopt ie in ieder geval nietquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:26 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
Gaat er wel een trein naar Poortugaal?
Nee, of ja... wanneer je de metro tot trein rekentquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:26 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
Gaat er wel een trein naar Poortugaal?
Hoeren die in de overgang zijn? Ik bedank.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:16 schreef Ireyon het volgende:
Waarom is die overgangskaart alleen in het weekend geldig? Hoeren.
Waarschijnijk omdat die overgangskaart vorig jaar de hele week geldig was, en de eerste klas toen overvol zat zodat mensen met een kaartje voor de 1e klas alsnog 2e klas moesten gaan zitten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:16 schreef Ireyon het volgende:
Waarom is die overgangskaart alleen in het weekend geldig? Hoeren.
Je gaat er al vanuit dat-ie wegens een storing niet verder rijdt dan .. ?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:50 schreef James1988 het volgende:
Morgen en overmorgen ga ik kijken hoe betrouwbaar de Fyra is om op m'n werk te komen (Hoofddorp).
Wens me sterkte.
Het is niet de meest betrouwbare trein van Nederland, nee.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je gaat er al vanuit dat-ie wegens een storing niet verder rijdt dan .. ?
Niet het mooiste gebouw dat ik heb gezien, het nieuwe Rotterdam Centraal vind ik mooier.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:11 schreef JDude het volgende:
http://www.bredavandaag.n(...)al-breda-goedgekeurd
Gekkenhuis. Straks gaan ze 'm nog echt bouwen ook.
Vertel hier vast eens wat meer over?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:31 schreef Socios het volgende:
Morgenochtend heel vroeg vertrek ik voor een 5 dagen durende treinreis door Europa met "Interrail".
Naast Duisland keertje paar landen erbij waar ik nog nooit geweest ben.
Zonder context is 't net een spookverhaalquote:Op woensdag 27 juli 2011 07:56 schreef James1988 het volgende:
Uitgestapt en naar dat perron gelopen, waar het bord leeg was. Geen Fyra-personeel te zien, maar de trein stond er, deuren open en al. Dus maar gewoon ingestapt... en hij rijdt.
in de voorwaarden staat dat het om een dagretour gaat en niet 1 die geldig is vanaf 9:00quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:04 schreef Ireyon het volgende:
Waar staat de tegenstrijdigheid dan? Je krijg een dagretour die doordeweeks geldig is vanaf 09:00 uur, dus 't lijkt me niet dat je vóór 09:00 daarmee mag reizen..
quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:05 schreef mschol het volgende:
[..]
in de voorwaarden staat dat het om een dagretour gaat en niet 1 die geldig is vanaf 9:00
quote:Voor dat bedrag krijgt u een e-ticket Dagretour voor de trein (te gebruiken van maandag tot en met vrijdag vanaf 09.00 uur ’s ochtends en in het weekend de hele dag)
Het lijkt me logisch dat ze in de voorwaarden doelen op het e-ticket Dagretour zoals erboven beschreven.quote:Deze aanbieding bevat een e-ticket Dagretour van NS
rondje nederland wat niks kost? wat heb ik gemistquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk die spoordeelweken
Rondje Nederland dat helemaal niets kost
Ergens in augustus maar eens doen, want ik heb nog een dagkaart liggen die voor half september op moet
de kaartjes zijn volgens mij niet geldig i.c.m. andere actie's?quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
ik ga wat kaartjes en dergelijke combineren, waardoor het wat aangenamer wordt.
Een tweede persoon kan zelfs helemaal gratis meereizen.
neuh, maar ik heb nog een gewone dagkaart liggenquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:30 schreef mschol het volgende:
[..]
de kaartjes zijn volgens mij niet geldig i.c.m. andere actie's?
ow... okequote:Op woensdag 27 juli 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, maar ik heb nog een gewone dagkaart liggen
Is de Fyra tegenwoordig zo druk?quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:55 schreef James1988 het volgende:
Handig, 2 van de 6 rijtuigen van de Fyra waar ik nu in zit zijn defect. Tussen Schiphol en Rotterdam zaten de twee andere tweedeklas rijtuigen dus stampvol... maar er werd niet gedeclasseerd. Beetje jammer.
Wie om 8 uur 's ochtends in een hogesnelheidstrein zit die al bijna nooit rijdt, vraagt om roestrijdenquote:Op donderdag 28 juli 2011 08:08 schreef James1988 het volgende:
Opvallend: de Fyra waar ik nu in zit (911, V Breda 7.54) rijdt rechterspoor naar Rotterdam. Normaalgesproken wordt op de zuidtak van de HSL-Zuid linkerspoor gereden omdat men in België ook links rijdt (bij Rotterdam wordt al gewisseld).
Edit: in de tunnel bij Barendrecht werd er gewisseld naar linkerspoor.
Pff.. ik zat afgelopen zondag-middag om 17 uur ofzo in een roestrijdende slet van Rotterdam naar Hoek van Holland: vlak voor Maassluis naar links en 50m verder meteen weer naar rechts. Alle mensen die uit wilden stappen en al stonden bijna omgevallen enzoquote:Op donderdag 28 juli 2011 08:26 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wie om 8 uur 's ochtends in een hogesnelheidstrein zit die al bijna nooit rijdt, vraagt om roestrijden
En dat soort volk mag zelfstandig over straat..quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:42 schreef computergirl het volgende:
ik was gisteren op Schiphol, bij de roltrappen naar perrons 1 en 2 stonden twee dames met koffers te twijfelen 'nee, hier moeten we niet zijn, we moeten naar perron 1-2'
Daarom doe ik het roestrijden meestal net ná vertrek van een trein.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Pff.. ik zat afgelopen zondag-middag om 17 uur ofzo in een roestrijdende slet van Rotterdam naar Hoek van Holland: vlak voor Maassluis naar links en 50m verder meteen weer naar rechts. Alle mensen die uit wilden stappen en al stonden bijna omgevallen enzo
Bron: Nu.nlquote:'Chinees treinongeluk kwam door ontwerpfout'
PEKING - De dodelijke botsing tussen twee hogesnelheidstreinen in China deze maand kwam door een ernstige ontwerpfout in de seinapparatuur.
Het staatspersbureau Xinhua meldde dat donderdag op gezag van het spoorbedrijf van Shanghai.
Zaterdagavond was een trein stilgevallen door blikseminslag. De machinist van een achteropkomende trein wist van niets en botste op de stilstaande trein.
Enkele wagons vielen van een viaduct: minstens 39 passagiers stierven en ruim 200 raakten gewond.
Groen
Door de ontwerpfout was het sein niet van groen op rood gesprongen, erkende de overheid. Officiële onderzoeksresultaten zijn echter niet bekendgemaakt.
Bij zeldzame protesten hadden Chinezen recentelijk geëist dat de overheid ''de ware reden van het ongeluk zou openbaren''.
Ze menen dat de overheid de oorzaak geheim houdt. Enkele gezinnen van slachtoffers weigeren zelfs de schadevergoeding aan te nemen zolang de echte oorzaak duidelijk is, aldus staatskrant China Daily donderdag.
''We hebben geen geld nodig. Wij willen de waarheid'', zei nabestaande Wang Hui. De overheid had nabestaanden 54.000 euro per dode geboden.
Problemen
Het is het ernstigste ongeluk met Chinese hsl-treinen ooit. Het land heeft een groot hsl-net, maar daar zijn veel problemen mee. Autoriteiten beloofden een snelle herziening van het spoorsysteem.
Premier Wen Jiabao is donderdag in Wenzhou aangekomen om de plaats van het ongeluk te bekijken.
Wat is fail safe in het Chinees? Oh wacht, blijkbaar kennen ze dat woord daar niet...quote:
Vertel eens wat meer? Welke lijnen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:57 schreef greavy het volgende:
Zo, nu weer naar Rotterdam onderweg uit Parijs. Was leuk om Parijs gezien te hebben zoals TER, SNCF, RATP etc :-)
Op Skyscrapercity staat dit logboek:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is niet waar.
Door een grove ontwerpfout in de beveiliging stond er een sein op groen wat op rood had moeten staan.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-seinapparatuur/
Hierop afgaande kloppen eigenlijk onze beide posts wel... waaruit ik de conclusie trek dat de seinen het wel deden, maar de interlockingsystemen (tegen twee treinen in één sectie) het niet deden.quote:19:39 - Signals near Wenzhou South were found to be malfunctioning, all showing red.
19:51 - D3115 arrived into Yongjia (north of Wenzhou South) 4 minutes late
19:53 - A decision was made that the signals are to be over-ridden and manual operation commenced from Wenzhou South control centre
19:55 - Manual operation commenced from Yongjia control centre
20:06 - D301 was informed of manual operation and made an unscheduled stop at Yongjia at 20:12
20:15 - D3115 departed from Yongjia 27 minutes late
20:22 - D301 was given the clear to proceed
20:23 - D3115 reached the start of signal failure area and stopped
20:24 - D301 departed from Yongjia at high speed, with his signals all showing clear
20:25 - D3115 began running towards Wenzhou South at 20 km/h
20:30 - D3115 driver reported a passenger operated emergency stop, unaware his train has just been rear-ended.
This is the most plausible explanation so far, based on analysis of the best evidence in the public domain. It may differ with official explanation when it is released. The main problem I have with this situation is that it seems to assume the use of conventional signalling system instead of in-cab signalling, though same principles probably apply? Otherwise it seems to fit most other accounts.
De machinist zat 375 meter verderop voor zich te kijken terwijl hij met 20 km/h reed. De machinist is trouwens verboden om ook maar iets te zeggen tegen de media... maar heeft via een vriend wel vragen beantwoord via de Chinese Twitter. artikelquote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:15 schreef Dr_Flash het volgende:
A PASSENGER operated emergency stop![]()
Waar zit die machinist naar te kijken dan??
edit: Oh wacht dat is de aanGEreden trein, niet de aanrijdende trein.
Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed.quote:
Leuk puzzeltje danquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed.
edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen
Bij de NS kan je bijvoorbeeld met de nieuwe abonnementen nog geen GtbV terugvragen. Bijvoorbeeld het Weekend Vrij etc. Dat staat ook nog niet op de formulieren. Komt vast nog wel. Ik heb geld terug gevraagd door een briefje te schrijven, de gegevens te vermelden en juiste dingen bij te voegen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen
Ik heb het nagevraagd bij NS Hispeed (via Twitter) en die verwijzen me door naar het GtbV-formulier van NS Reizigers.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk puzzeltje danDeel je ervaringen hier
Bron: Treinreiziger.nlquote:NMBS: Angst voor dure Fyra Amsterdam - Brussel onterecht
vrijdag 29 juli 2011
De Fyra Amsterdam - Brussel, die per 2012 de Benelux moet gaan vervangen, zal niet "perperduur" worden. Naar verwachting zal de dienst "beduidend goedkoper" worden dan de Thalys tarieven, maar duurder dan de huidige Benelux tarieven. Dat verklaart een woordvoerder van de Belgische spoorwegen (NMBS).
De reizigersvereniging Rover en de Belgische collega's TreinTramBus maken zich zorgen dat de tarieven van de Fyra Amsterdam - Brussel "peperduur" zullen worden. Een woordvoerder van de Belgische spoorwegen weerspreekt die angst. "Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden" zegt woordvoerder Jochem Goovaerts. "Maar er blijven natuurlijk ook promotionele acties". De precieze tarieven zullen een paar maanden voordat de trein daadwerkelijk zal gaan rijden bekend worden gemaakt.
Reserveren
De tarieven van de Fyra zal beduidend goedkoper worden dan de huidige Thalys tarieven. "Ook de angst dat lang van te voren gereserveerd zal moeten worden is onterecht. Het is de bedoeling dat iemand vijf minuten voor vertrek nog een kaartje kan kopen" zegt hij. Het is wel correct dat de er voor de Fyra een reserveringsplicht zal gelden. "De reis Amsterdam - Brussel zal toch zo'n 1 uur en driekwartier gaan duren. Dan willen reizigers ook op een zitplek kunnen rekenen". Volgens hem wordt er nog gekeken of er voor binnenlandse reizigers een andere oplossing mogelijk is.
Startdatum
Wanneer de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is nog onduidelijk. "Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn" zegt de woordvoerder. NS Hispeed gaf eerder aan dat het ook wel eens het eerste kwartaal van 2012 kan worden.
Extra stoptrein
Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
Kijk, er wordt alweer voorzichtig nog een uitstelling geïntroduceerd. Het zou ook te mooi zijn geweest om waar te zijnquote:"Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn"
Net als bij de IC Brussel - Luik dus. Ohnee wacht, die is geen cent duurder geworden. De kerel weet niet eens hoe 't er in z'n eigen land aan toe gaat, de kneus.quote:"Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden", zegt woordvoerder Jochem Goovaerts.
Godverdomme zeg, niemand zit te wachten op een tweede stoptrein. De vraag is het behoud van de huidige IC, wat voor bord heb je voor je kop als je dat zo makkelijk blijft negeren.quote:Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
ze gaan de internationale trein vervangen door een duurdere variant die gereserveerde plaatsen heeft? wat een kutplanquote:
En je krijgt er dan ook nog eens een mooie verplichte zitplaats bij, lekker aan de gangkant of naast een stuk 'muur'. Niet meer lekker helemaal achterin kunnen zitten omdat je dan op het station het dichtst bij de uitgang uit kan stappen. Kiezen of je vooruit of achteruit gaat zitten. Ergens anders gaan zitten wanneer je bij een stel krijsende huiswijven in het rijtuig zit.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
Ja, klopt. Maar als reiziger weet je dus op voorhand niet of je wel met de trein mee kúnt, ook al heb je geen bezwaar tegen staan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee, als er een reserveringsplicht is, en je 5 minuten vooraf nog een kaartje kunt kopen, dan koop je dus daar meteen de reservering bij. En dan vertelt de automaat je dus ook dat de trein al vol is en je geen kaartje kunt kopen in het onwaarschijnlijke geval...
In NL: software-update voor de NS-kaartautomaat.quote:Zal wel weer nieuwe software of zelfs speciale kaartautomaten vereisen...
...quote:artikel 5.9: 'Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude .... Wanneer u met de OV-Chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten voor aanvang van uw reis ... .'
whut?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:59 schreef greavy het volgende:
Bij de voorwaarden over (onder andere) de nieuwe abonnementen staat:
[..]
...
quote:5.9 NS heeft het recht om het Abonnement met onmiddellijke ingang op te
zeggen en/of OV-chipkaart te blokkeren en/ of in beslag te nemen en/of u een
boete op te leggen en/of uw Instaptarief te verhogen, indien u fraudeert met
of misbruik maakt van het Abonnement of de OV-chipkaart of indien er met
uw OV-chipkaart is gefraudeerd.
De in de vorige zin genoemde boete wordt bepaald aan de hand van de ernst
van het misbruik of fraude en bedraagt per Rit ten hoogste de Ritprijs voor de
langst mogelijke Rit op één dag voor de gereisde klasse plus het bedrag ter
grootte van de Wettelijke verhoging.
Het in de eerste zin van dit lid bedoelde verhoogde Instaptarief bedraagt
maximaal de Ritprijs voor de langst mogelijke Rit op één dag, eerste klas.
Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude:
* Wanneer uit de administratie van bijvoorbeeld NS blijkt dat een Check-in of
Check-uit bij herhaling ontbreekt terwijl dit wel had moeten plaatsvinden;
* Wanneer u saldo op uw OV-chipkaart laadt zonder dat u hiervoor betaalt aan
de partij aan wie u, zoals u redelijkerwijs mag verwachten, dient te betalen;
* Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt, uitcheckt op
een andere wijze dan met een door een openbaar vervoer bedrijf of Trans Link
Systems B.V. daartoe aangewezen apparaat;
* Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt bij herhaling niet
uitcheckt op het station of de halte die u verlaat;
* Wanneer u met de OV-chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten
voor aanvang van uw reis;
* Wanneer u bij herhaling in de richting van uw vertrekstation reist, zonder dat
dit onderdeel is van de Reisroute.
Er staan hier heel veel dingen in die mij doen afvragen hoe ze dat precies willen weten...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:16 schreef greavy het volgende:
Zeker. Je pleegt fraude als je dat doet, zeggen ze
Hier het hele artikel:
[..]
In Zweden zijn die automaten standaard, net als de reservering voor intercity's. Geen gemekker, gewoon een centraal systeem dat alles registreert.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
Tijd is geld, en de HSL is stukken duurder dan de conventionele route. Dat kan ik nog wel begrijpen.
Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
een keertje is niet erg, het gaat er met name om dat het niet structureel gebeurd..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Er staan hier heel veel dingen in die mij doen afvragen hoe ze dat precies willen weten...
Als je immers niet uitcheckt weten ze ook niet waar je de boel verlaat..
En een half uur van te voren inchecken.. Wat nou als mijn trein maar 1x per uur gaat? of om het half en omdat ik nog koffie ga halen ik die eerste trein mis...?
De vraag is of ze het na kunnen gaan of het stelselmatig is ...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:49 schreef greavy het volgende:
Het gaat om stelselmatig, niet om maar af en toe, 1 keer of dergelijke.
Go Pass (heb ik zelf ook) telt pas vanaf Essen als je met de Stoptrein gaat, of vanaf Antwerpen met de IC.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:21 schreef Ascendancy het volgende:
Mag een go pass vanaf Roosendaal gr. al of moet je persé via essen reizen? En waar kan je achter de prijs komen tot Roosendaal Gr.?
Volgens mij is sinds 2010 Roosendaal Grens verdwenen en vervangen door het station Roosendaal, alles er na is 'Belgisch spoor'.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:21 schreef Ascendancy het volgende:
Mag een go pass vanaf Roosendaal gr. al of moet je persé via essen reizen? En waar kan je achter de prijs komen tot Roosendaal Gr.?
Nee hoor, de plannen waren er wel maar daar is, zoals bij alle Roosendaal-gerelateerde plannen, nog niks van terecht gekomen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij is sinds 2010 Roosendaal Grens verdwenen en vervangen door het station Roosendaal, alles er na is 'Belgisch spoor'.
Het eerste Roosendaalgerelateerde plan dat gaat lukken is de beneluxtrein opheffen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee hoor, de plannen waren er wel maar daar is, zoals bij alle Roosendaal-gerelateerde plannen, nog niks van terecht gekomen.
dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:30 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Valt wel mee, het heeft iets te maken met één van de nieuwe abonnementen.
Zo van "probeer het later nogeens"quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:51 schreef RubenK het volgende:
Kreeg net een gratis fyra toeslagkaartje in de hand gedrukt door de trainmanager omdat we 10 minuten vertraging hadden
Dat is vast tussen Olst en Deventer.. en dat wordt bevestigd door de bestandsnaamquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:09 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Hoe noem je ze dan?:P
[ afbeelding ]
Zonder bestandsnaam zie je het aan de portalen in combinatie met een enkelsporig baanvak.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat is vast tussen Olst en Deventer.. en dat wordt bevestigd door de bestandsnaam
Salland
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=128143quote:Een stille goederentrein rijdt zaterdag door Overijssel om een nieuw geluidsarm remsysteem te testen.
de route van de 'stille' trein
De stille trein is een uitkomst voor de omwonenden van station Deventer Colmschate. Zij ondervinden al jaren geluidshinder van voorbijrazende goederentreinen. De 'Europetrain' is uitgerust met kunststofremblokken in plaats van ijzeren blokken. Hierdoor moet de trein ongeveer vijftig procent minder geluid produceren dan een gewone goederentrein. De testtrein rijdt een jaar door Europa om de kunststofremblokken te testen. Daarbij wordt meer dan 200.000 kilometer afgelegd en worden de wielen aan alle weers- en terreinomstandigheden blootgesteld. Mocht de testrit slagen dan kan het remsysteem op Europese schaal worden ingevoerd.
En de mooie omgevingquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zonder bestandsnaam zie je het aan de portalen in combinatie met een enkelsporig baanvak.
Met ICRm kun je niet makkelijk kort keren zoals met VIRM en ICMm wel kan. Het korte keren met ICRm is lastiger omdat het ombouwen veel langer duurt dan met ander materieel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Maar niemand die weet waarom ze niet rijden?
Zijn er daar even uitgehaald vanwege de knip bij Arnhem, en het korte keren in Zwolle (beide vanwege de verbouwingen).quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Maar niemand die weet waarom ze niet rijden?
Met een stuurstand keer je toch net zo snel als met een virm?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met ICRm kun je niet makkelijk kort keren zoals met VIRM en ICMm wel kan. Het korte keren met ICRm is lastiger omdat het ombouwen veel langer duurt dan met ander materieel.
Remproef zou wel eens wat langer kunnen duren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Met een stuurstand keer je toch net zo snel als met een virm?
En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Remproef zou wel eens wat langer kunnen duren.
Dennis jij iets gezien van de stille trein?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef dennistd het volgende:
Heb je bij ICRm geen bepaalde sleutel uit de loc nodig voor de stuurstand? In dat geval moet de mcn de hele stam aflopen, en kun je niet snel keren met een wisselmachinist.
edit: wat psm zegt dus
Nee sorry, zo'n goede verrekijker heb ik nietquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dennis jij iets gezien van de stille trein?
Kwam wel aantal foto's tegen:quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dennis jij iets gezien van de stille trein?
Hebben de machinisten dan niet zulke sleutel bij zich? Is toch veel makkelijker werken, meen ik dan..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom?
Keert daarom de 1900 niet op zichzelf maar op de volgende trein?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom?
ze gaan duwen?quote:Op zondag 31 juli 2011 03:29 schreef James1988 het volgende:
• Ondersteuning door perronpersoneel bij het vertrekproces
De belangrijkste reden daarvoor is volgens mij het opvangen van vertragingen. Zo heeft de vertrekkende trein pas vertraging als de binnenkomende 30min te laat is.quote:Op zondag 31 juli 2011 05:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Keert daarom de 1900 niet op zichzelf maar op de volgende trein?
i stand corrected, tis de grootste van de beneluxquote:Op zondag 31 juli 2011 08:27 schreef Ireyon het volgende:
Tilburg heeft niet de grootste kermis van de EU hoor.. In zowat elke Duitse stad staat een stuk meer.
Het is makkelijker, maar als één machinist zijn sleutel vergeet dan kan de trein niet van zijn plaats komen. Door de sleutel van de ene naar de andere kant van de trein te brengen voorkom je zoiets.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hebben de machinisten dan niet zulke sleutel bij zich? Is toch veel makkelijker werken, meen ik dan..
Het is ook vanwege veiligheid. Een onderhoudsmedewerker of storingsmonteur weet dat een trein niet kan gaan rijden als hij de sleutel zelf heeft.quote:Op zondag 31 juli 2011 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is makkelijker, maar als één machinist zijn sleutel vergeet dan kan de trein niet van zijn plaats komen. Door de sleutel van de ene naar de andere kant van de trein te brengen voorkom je zoiets.
Gaaf! Ook die reactie "Bonitos colores"quote:Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers rijden trouwens al in Argentinië rond: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/5991711597
Eh de stuurstroomsleutel, zou wel kunnen. Heeft een treinstel dat niet? VIRM heeft volgens mij alleen een DOM-sleutel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef dennistd het volgende:
Heb je bij ICRm geen bepaalde sleutel uit de loc nodig voor de stuurstand? In dat geval moet de mcn de hele stam aflopen, en kun je niet snel keren met een wisselmachinist.
edit: wat psm zegt dus
Wauw dat is gaaf! Daar ga ik thuis eens goed naar kijken.quote:Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers rijden trouwens al in Argentinië rond: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/5991711597
quote:Treinreizigers in Hilversum zijn gisteren opnieuw gedupeerd door falende renovatiewerkzaamheden.
Vrijdagochtend ontaarde (sic) de opening van het traverse bij station Hilversum-Noord Mediapark in een fiasco. Toen de nieuwe loopbrug om zeven uur ’s ochtends geopend zou worden, bleek de sleutel van het hekwerk kwijt. Pas na een uur kon met een slijptol het hangslot worden verwijderd.
Dat bleek niet het enige. Reizigers die reisden met hun OV-chipkaart en vroegen waar zij bij de nieuwe loopbrug konden uitchecken, werd met het schaamrood op de kaken verteld dat de poortjes nog bij de inmiddels afgesloten oude loopbrug stonden. In allerijl werd daarop het hekwerk rondom de oude loopbrug verwijderd.
Your own fail.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
vuile vieze smerige hoere syntus![]()
Kan ik vet op saldo reizen, betaal ik daar gewoon vol tariefOok meteen afgelopen dus. Lijers.
NS:quote:De Voordeelurenkaart is niet actief op de OV-chipkaart voor de treinen van Syntus, Connexxion en Veolia; u blijft voorlopig reizen zoals u gewend bent met een 'papieren kaartje'. Als hier verandering in komt, wordt hierover tijdig gecommuniceerd.
Bij overstappen
Wanneer u heeft gereisd met NS, checkt u na het verlaten van de NS trein uit bij één van de NS-kaartlezers op het perron/station. Voor de reis bij Syntus gebruikt u een 'papieren' kaartje.
Voorheen was er ook al zoveel ophef over. Alleen bij Arriva kan je wel met je VDU inchecken. Maar met papieren kaartje blijf je goedkoper (ivm 2x instaptarief)quote:Syntus
Op de trajecten van Syntus in Oost-Nederland kunt u reizen met uw OV-chipkaart. Reist u met een NS-Voordeelurenabonnement, dan krijgt u niet automatisch 40% korting als u incheckt bij Syntus. Wat u kunt doen om 40% korting te krijgen, leest u op de website van Syntus.
Ik had best willen kijken, lijkt mij prachtig om te zien. Maar aangezien ik er net 8 uur werken op heb zitten toch maar nietquote:In de nacht van zondag 31 juli op maandag 1 augustus, tussen 20.00 uur en 04.00 uur wordt het sporendek op zijn plaats – onder spoor 14 en 15 – geschoven.
Inschuiven sporendek
Dit sporendek is het afgelopen half jaar – zichtbaar voor reizigers en voorbijgangers – gebouwd aan de Provenierszijde van het station. Het inschuiven gebeurt met grote vijzels over een soort ‘glijbaan’ en duurt ongeveer 6 uur. Als het dek goed is verankerd, worden de nieuwe spoorstaven aangebracht en wordt het nieuwe spoor afgebouwd. Vanaf 6 augustus zullen er weer treinen over de sporen 14 en 15 rijden. De bouw van dit sporendek zorgt ervoor dat de reizigerstunnel straks in één keer in gebruik genomen kan worden.
Kijklocatie
Speciaal voor geïnteresseerden is het mogelijk om het inschuiven te volgen. Op spoor 15 is een kijklocatie, vanwaar u een prima uitzicht heeft op de sporen en de plaats waar het dek op zijn plaats geschoven wordt. Als u daar komende dagen kijkt, ziet u dat men druk bezig is met het treffen van alle voorbereidende werkzaamheden voor het inschuiven. Het spoor is inmiddels verwijderd, net als een deel van de oude perronoverkapping.
Greavy krijg de pest. in Veolia treinen wordt het on-board bekend gemaakt ja. Zelfs dat gebeurt niet bij syntusquote:Op zondag 31 juli 2011 22:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Your own fail.
Is altijd duidelijk gecommuniceerd.
Goed zo. Dat is dan dus niet ineens mijn schuldquote:Op zondag 31 juli 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
Maar Syntus is kut. Die hebben toch geen schermen,
Betere verdeling van de mensen op het station?quote:Op zondag 31 juli 2011 23:11 schreef greavy het volgende:
Maar dan nog. WAAROM een TBP ergens ter hoogte van Arnhem Berg Opstel?
Omdat er lange treinen langs dat perron kunnen komen en mensen die van die nieuwe loopbrug komen ook nog kunnen zien waar dat deel van de trein heen gaat.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:11 schreef greavy het volgende:
Maar dan nog. WAAROM een TBP ergens ter hoogte van Arnhem Berg Opstel?
Dat is toch anders, bij de merwedelingelijn daar kan je helemaal niet op saldo reizen.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
Ik heb op Dordrecht regelmatig een omroep gehoord dat je, indien je op saldo reist, bij Arriva niet met korting kan reizen met inchecken. (Niet op de MLL).
Spannend ritje naar huis straks!!quote:Op maandag 1 augustus 2011 09:17 schreef Duvel het volgende:
Mijn JTK ligt nog thuis... Ontdekt na aankomst in Utrecht.
Pics!quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:24 schreef Sandrvich het volgende:
Vorige week naar Roemenië geweest per trein, die hebben echt toffe treinen daar! Ex-Franse, ex-Duitse, ex-Italiaanse, ex-Deense treinen en getrokken treinen met de meest bonte combinaties.
E-ticket gekocht.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Spannend ritje naar huis straks!!
Ja..quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Alsof 2e klas slechter zit dan 1e klas
Daar pas ik daadwerkelijk in de stoelen in de eerste klasquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De SLT is het niet met je eens.
Ook daar zit de 1ste klas beter omdat je simpelweg niet tussen het plebs zit.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De SLT is het niet met je eens.
In plaats van het gewoon in één keer goed te doen...quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:39 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe NS-abonnementen zijn per 1 januari ook geldig bij de andere vervoerders, aldus http://www.voorbeterov.nl/page5.php
Je bent zelf ook een plebejer.quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ook daar zit de 1ste klas beter omdat je simpelweg niet tussen het plebs zit.
Een kaartje Roosendaal Grens - Luik en Luik - Visé Grens kopen. Die laatste is alleen mogelijk aan het loket. Met het eerste kaartje mag je bovendien via Brussel-Zuid reizenquote:Op maandag 1 augustus 2011 18:56 schreef Zyron het volgende:
Ik wil soon een keertje de simpele ronde Roosendaal - Antwerpen - Luik - Maastricht maken.. hoe kan ik dit het goedkoopste doen? Voor NL heb ik een studenten-OV.
Waar kan ik een dergelijke Go Pass verkrijgen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een kaartje Roosendaal Grens - Luik en Luik - Visé Grens kopen. Die laatste is alleen mogelijk aan het loket. Met het eerste kaartje mag je bovendien via Brussel-Zuid reizen.
Of als je het niet erg vindt om met de stoptrein te reizen: dan kun je een Go Pass kopen voor Essen - Visé. Dan moet je daarnaast wel een kaartje Roosendaal Grens - Essen en Visé - Visé grens kopen (en of die überhaupt bestaan, weet ik niet).
Jullie zeiden toch juist dat de go-pass tot aan Maastricht geldig is?quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een kaartje Roosendaal Grens - Luik en Luik - Visé Grens kopen. Die laatste is alleen mogelijk aan het loket. Met het eerste kaartje mag je bovendien via Brussel-Zuid reizen.
Of als je het niet erg vindt om met de stoptrein te reizen: dan kun je een Go Pass kopen voor Essen - Visé. Dan moet je daarnaast wel een kaartje Roosendaal Grens - Essen en Visé - Visé grens kopen (en of die überhaupt bestaan, weet ik niet).
Ik weet niet wie 'jullie' is, maar ik weet het zelf niet zeker. De voorwaarden hebben het over reizen binnen België, maar aangezien Maastricht ook een zgn. Belgisch station is, zou het best kunnen. Bij Roosendaal is dat in ieder geval zeker niet het geval.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jullie zeiden toch juist dat de go-pass tot aan Maastricht geldig is?
In Roosendaal woonden teveel plebs.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik weet niet wie 'jullie' is, maar ik weet het zelf niet zeker. De voorwaarden hebben het over reizen binnen België, maar aangezien Maastricht ook een zgn. Belgisch station is, zou het best kunnen. Bij Roosendaal is dat in ieder geval zeker niet het geval.
Daar was wel ooit sprake van ja, maar vgs mij nooit geëffectueerd.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik weet niet wie 'jullie' is, maar ik weet het zelf niet zeker. De voorwaarden hebben het over reizen binnen België, maar aangezien Maastricht ook een zgn. Belgisch station is,
Vergeet je niet Heerlen-Herzogenrath?quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar was wel ooit sprake van ja, maar vgs mij nooit geëffectueerd.
Het enige waar duitse inheemse kaartjes in NL geldig zijn is Enschede - Glanerbrug. Voor zo ver ik weet dan
Jou eindeloze verheerlijking van dat middelmatige stadje.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
Wat is toch jouw obsessie met Roosendaal?
Mag je daar met inheemse duitse kaartjes op? Met een Euregioticket wel ja, maar daarmee mag je ook over de hele heuvellandlijn bijvoorbeeld. Maar met een Schöner Tag Ticket NRW? Zou me verbazen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vergeet je niet Heerlen-Herzogenrath?
Nooit zelf geprobeerd, moet het nog opzoeken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag je daar met inheemse duitse kaartjes op? Met een Euregioticket wel ja, maar daarmee mag je ook over de hele heuvellandlijn bijvoorbeeld. Maar met een Schöner Tag Ticket NRW? Zou me verbazen.
Het risico dat de trein uit Glanerbrug per ongeluk op NS spoor komt is dan ook voldoende gemitigeerd.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het enige waar duitse inheemse kaartjes in NL geldig zijn is Enschede - Glanerbrug. Voor zo ver ik weet dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Mooi. Gaat de goede kant op. Vanaf dan gebeurt het pas, zodat NSR nu de falen nog kan oplossen.quote:Alle vervoerders
Treinreizigers kunnen vanaf 1 januari 2012 van nieuwe abonnementen gebruikmaken waarmee ze terechtkunnen bij alle vervoerders op het spoor. Daarover hebben de spoorbedrijven NS, Arriva, Veolia, Connexxion en Syntus een akkoord bereikt. Dat meldde een woordvoerder van de NS.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank je SD![]()
Voor de jargonbenullen: dat betekent Scarlet_Dragonfly.HihiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
O ja, eerder vanavond in de trein naar Enschede, was volgens mij de conducteur de weg een beetje kwijt in datzelfde stukje Duitsland. Hij probeerde om te roepen op welke trein je nog over kunt stappen in Enschede: "de trein naar Glanou en Münster vertrekt van spoor 5"
Echt, dat verstond ik letterlijk!Samenvoeging van Glanerbrug + Gronau?
Als het mogelijk is zou ik er Roosendaal - Brussel - Luik - Maastricht van maken. Dan kan je tussen Brussel en Luik over de HSL, in plaats van een tergend langzame sneltrein tussen Antwerpen en Luik.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:56 schreef Zyron het volgende:
Ik wil soon een keertje de simpele ronde Roosendaal - Antwerpen - Luik - Maastricht maken.. hoe kan ik dit het goedkoopste doen? Voor NL heb ik een studenten-OV.
whehequote:Op maandag 1 augustus 2011 22:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hihi![]()
O ja, eerder vanavond in de trein naar Enschede, was volgens mij de conducteur de weg een beetje kwijt in datzelfde stukje Duitsland. Hij probeerde om te roepen op welke trein je nog over kunt stappen in Enschede: "de trein naar Glanou en Münster vertrekt van spoor 5"
Echt, dat verstond ik letterlijk!Samenvoeging van Glanerbrug + Gronau?
Met een kaartje Roosendaal - Luik mag je sowieso via Brussel-Zuid.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:45 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als het mogelijk is zou ik er Roosendaal - Brussel - Luik - Maastricht van maken. Dan kan je tussen Brussel en Luik over de HSL, in plaats van een tergend langzame sneltrein tussen Antwerpen en Luik.
En vergeet niet dat je OV niet geldig is tot 16 augustus.
Als je nog geen 26 bent, kan je voor België een Go Pass (10 ritten voor ¤50) kopen aan een loket.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:56 schreef Zyron het volgende:
Ik wil soon een keertje de simpele ronde Roosendaal - Antwerpen - Luik - Maastricht maken.. hoe kan ik dit het goedkoopste doen? Voor NL heb ik een studenten-OV.
Simpele reden: het spoorwegnetwerk is er niet voor geschikt, voor kantelbakinstallaties is wat ruimte nodig (i.v.m. het omgrenzingsprofiel) en die is er in Nederland niet. Op het toelatingsformulier voor spoorwegvoertuigen van het IVW staat ook iets als:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:56 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik had ineens een ingeving: waarom schaft NS geen Pendolino's aan?
quote:x) Bevat het spoorwegvoertuig een kantelbakinstallatie?
- Ja: Ga naar y)
- Nee: Ga naar z)
y) Kan de kantelbakinstallatie worden uitgeschakeld?
- Ja: ga naar z)
- Nee: dank u voor uw aanvraag en tot ziens
En als je de 26 al ruim bent gepasseerd?quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je nog geen 26 bent, kan je voor België een Go Pass (10 ritten voor ¤50) kopen aan een loket.
Dan kan je een Rail Pass kopen: 10 ritten voor 74 euro.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
En als je de 26 al ruim bent gepasseerd?
Is Visé - Brussel één rit?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan kan je een Rail Pass kopen: 10 ritten voor 74 euro.
Jammer voor de staat, maar de hele concessie was nooit realistisch zoals Ascendancy al terecht aangeeft. Nu is het hopen dat de andere geïnteresseerden (DB, SNCF, Stagecoach, etc) niet al te lastig gaan doen waardoor een vlotte integratie HRN+HSL mogelijk is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:27 schreef Duvel het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)honderden-miljoenen/
!!!
Kunnen we tenminste dordrecht overslaanquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jammer voor de staat, maar de hele concessie was nooit realistisch zoals Ascendancy al terecht aangeeft. Nu is het hopen dat de andere geïnteresseerden (DB, SNCF, Stagecoach, etc) niet al te lastig gaan doen waardoor een vlotte integratie HRN+HSL mogelijk is.
Als dat eenmaal gebeurd is zie ik het een stukje zonniger in voor de HSL in Nederland (+België).
Ik kan me niet voorstellen dat de volledige 1900 op de HSL wordt gegooid.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kunnen we tenminste dordrecht overslaan
Kijk, een man met hersensquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:47 schreef Yreal het volgende:
Ze moeten ook nog effe een bocht in de HSL leggen bij lage zwaluwe naar roosendaal, dan kan alles Dordrecht over slaan![]()
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:47 schreef Yreal het volgende:
Ze moeten ook nog effe een bocht in de HSL leggen bij lage zwaluwe naar roosendaal, dan kan alles Dordrecht over slaan![]()
Wat heb jij tegen Dordrecht?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:47 schreef Yreal het volgende:
Ze moeten ook nog effe een bocht in de HSL leggen bij lage zwaluwe naar roosendaal, dan kan alles Dordrecht over slaan![]()
Sowieso is het doordeweek inderdaad één rit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:56 schreef ReisT het volgende:
Als je tussen twee willekeurige stations in België reist via de kortste of snelste route is dat één rit.![]()
Welke twee stations dat mag je dus zelf kiezen, Visé-Essen is ook één rit.
Dordrecht is het Almere van Rotterdam in mijn beleving. Hoewel veel minder kut dan Almere vind ik Rotterdam weer veel kutter dan Amsterdam. Daarom mogen ze het wat mij betreft platgooien nadat ze flevoland hebben laten zinken.quote:
Rotterdam heeft echt z'n eigen Almeres wel. Heeft het Dordt niet voor nodig.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dordrecht is het Almere van Rotterdam in mijn beleving. Hoewel veel minder kut dan Almere vind ik Rotterdam weer veel kutter dan Amsterdam. Daarom mogen ze het wat mij betreft platgooien nadat ze flevoland hebben laten zinken.
Als je de boemel richting Nijverdal bedoelt, nee.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:52 schreef James1988 het volgende:
Snel vraagje, misschien weet iemand dat hier: is het Quer-durchs-Land-Ticket geldig in de boemel vanaf Enschede?
Vanaf Enschede rijdt er toch ook een treintje naar Münster van DB Regio?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je de boemel richting Nijverdal bedoelt, nee.
Oh, verhip.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanaf Enschede rijdt er toch ook een treintje naar Münster van DB Regio?
SWT is wel geldig in elk geval, QDL zal dan ook wel geldig zijn (soortgelijke voorwaarden toch?)quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:52 schreef James1988 het volgende:
Snel vraagje, misschien weet iemand dat hier: is het Quer-durchs-Land-Ticket geldig in de boemel vanaf Enschede?
Andere voorwaarden, zelfde gebiedquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
SWT is wel geldig in elk geval, QDL zal dan ook wel geldig zijn (soortgelijke voorwaarden toch?)
Dan heb je ook Spijkenisse nog, als aids een stad was..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Rotterdam heeft echt z'n eigen Almeres wel. Heeft het Dordt niet voor nodig.
Ben je wel eens in Dordrecht geweest?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dordrecht is het Almere van Rotterdam in mijn beleving. Hoewel veel minder kut dan Almere vind ik Rotterdam weer veel kutter dan Amsterdam. Daarom mogen ze het wat mij betreft platgooien nadat ze flevoland hebben laten zinken.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dordrecht
was een relevante stad.
Gastjes, jullie zandbak is binnen profiel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Kap es effetjes met dat geklier, daar is POL voor.
Wat dan? Ben er voor het laatste geweest toen greavy net een aprilia RS had gekocht nadat ik hem op msn had lopen spamen dat scooters voor wijven zijn. Rondje gereden daar en ik heb echt helemaal niks boeiends gezien. Mensen die ik daar ken gaan uit in breda of rotterdam.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ben je wel eens in Dordrecht geweest?
Heel wat meer te beleven dan Zoetermeer of Almere hoor. Dort ligt dicht bij Rotterdam, maar was al eeuwen een relevante stad.
VETquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:14 schreef Yreal het volgende:
ik mag onverwachte waarschijnlijk mee met de trein naar sziget![]()
Den haag HS -> Budapest.. dat word nog een hele zit..
Er komen opzich wel leuk dingen en je kan je er voor een paar centen de tering in zuipenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VET
Dat festival zou ik verder links laten liggen trouwens, maar okee
Datquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:22 schreef Yreal het volgende:
hé zo'n lange treinrit voor nop is natuurlijk een buitenkansje![]()
![]()
Zo kut is dat nou ook weer nietquote:
Ik ben jaren terug 1x met de trein naar Praag geweest, de trein die ik toen had vanaf Berlijn reed door naar Budapest. Weet niet precies meer hoe laat die uit Berlijn vertrok, ik weet wel dat we om 16:00 uur ofzo in Praag waren, en dat die trein om 23:30 in Budapest zou aankomen! Dat duurt best even jaquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Er komen opzich wel leuk dingen en je kan je er voor een paar centen de tering in zuipen![]()
Maatje belde me net op dat degene waarmee hij ging moeilijk loopt te doen, maar hé zo'n lange treinrit voor nop is natuurlijk een buitenkansje![]()
Maar god, hoe fucking lang zal dat wel niet zitten zijn?
De rit met grotendeels ICE via wenen duurt al 20 uur![]()
tot wenen !
Nee man denk om je kilometersquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:36 schreef Yreal het volgende:
Mmm, praag is 17:49 + 5,30 is meer dan een dag.. de neukDan lijken die ICE's, railjets of desnoods het vliegtuig toch wel een stuk aantrekkelijker..
Oei, dat begint echt welzorgelijke proporties aan te nemen nuquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zit pas aan 9.796km dit jaar... Ik ben maar een beetje een nep-treinnerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |