abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 01:18:43 #1
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_99906120

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 25 juli 2011 @ 01:21:11 #2
22002 MREn
pi_99906212

Bezoek met NVBS Jongeren bovenbouwwerkplaats Crailoo!

Heb je je altijd al afgevraagd wat er zich afspeelt op dat grote terrein langs het spoor tussen Hilversum en Naarden-Bussum? Of wil je gewoon een keer een kijkje nemen op de bovenbouwwerkplaats Crailoo van voestalpine Railpro? Dat kan! NVBS Jongeren organiseert op donderdag 11 augustus een bezoek aan Crailoo met een rondleiding verzorgd door Voestalpine Railpro.

Programma donderdag 11 augustus:
Vanaf 09:30 uur kun je terecht in ons verenigingsgebouw NVBS Centraal, onder de hal van het NS station in Amersfoort. De deur vind je links vlak naast de uitgang van de hal bij de bloemenzaak. Hier kun je onder genot van wat te drinken naar het spoor kijken vanaf originele ICM-banken, en een kijkje nemen in de bibliotheek en de NVBS-winkel met de nieuwste boeken en dvd’s.

Om ongeveer 12:00 vertrekken we samen per trein naar voestalpine Railpro (zorg zelf voor een geldig vervoersbewijs naar Hilversum-Noord!)
13.00u ontvangst bij voestalpine Railpro BV
13.15u korte presentatie over de werkzaamheden van voestalpine Railpro en hierna een uitgebreide rondleiding over het terrein (o.a. magazijn, voorbouwen wissels)
15.15u rondleiding door de lasfabriek (o.a. maken van een spoorlas)
15.45u afsluiting met drankje en hapje in bedrijfsrestaurant en gelegenheid tot stellen laatste vragen
16.15u einde excursie

Deelname aan deze excursie is gratis. Aanmelden kan door te mailen naar jongeren@nvbs.com, bij te grote belangstelling krijgen jongeren voorrang. Vermeld daarom even je leeftijd bij je aanmelding. We hopen dat je erbij kunt zijn!
Voor vragen kun je altijd mailen!

[ Bericht 1% gewijzigd door MREn op 25-07-2011 01:28:54 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 25 juli 2011 @ 01:28:15 #3
22002 MREn
pi_99906438

[ Bericht 100% gewijzigd door MREn op 25-07-2011 01:28:27 ]
pi_99906543
klinkt goed...

waar stond nvbs ook alweer voor?
  maandag 25 juli 2011 @ 01:37:31 #5
22002 MREn
pi_99906729
http://www.nvbs.com/jongeren/ ;)

Is een nogal oubollige naam, dus het letterwoord volstaat tegenwoordig met een beetje geluk. Net als bij VPRO en ANWB.

[ Bericht 9% gewijzigd door MREn op 25-07-2011 01:44:33 ]
pi_99907644
Vrijdagochtend liep ik rond op het station van Zwolle, maar het is daar inderdaad één grote bouwput.
Maar toch wel leuk dat het er wel mooier en efficiënter op wordt :)

2 sporen zijn nu buiten gebruik, en ze zijn nu de loop tunnel aan het uitgraven om die te verbreden en er daarna weer nieuw spoor overheen te leggen :)
  maandag 25 juli 2011 @ 02:12:08 #7
22002 MREn
pi_99907688
[/quote]
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:09 schreef Monopoly het volgende:

2 sporen zijn nu buiten gebruik, en ze zijn nu de loop tunnel aan het uitgraven om die te verbreden en er daarna weer nieuw spoor overheen te leggen :)
Dat is ook hoognodig. Het is immers wel practisch dat bijna alle treinen tegelijk aankwamen, maar een paar honderd man in een paar minuten door dat tunneltje persen ging wat minder goed.

Overigens was een extra tunnel aan de noordzijde m.i. ook prima geweest om snel bij het busstation te komen. Twee tunnels van 10m breed werkt immers beter dan één tunnel van 20m breed, maar vooruit.
pi_99907752
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:12 schreef MREn het volgende:

Dat is ook hoognodig. Het is immers wel practisch dat bijna alle treinen tegelijk aankwamen, maar een paar honderd man in een paar minuten door dat tunneltje persen ging wat minder goed.

Overigens was een extra tunnel aan de noordzijde m.i. ook prima geweest om snel bij het busstation te komen. Twee tunnels van 10m breed werkt immers beter dan één tunnel van 20m breed, maar vooruit.
Je hebt gelijk. Maar ik heb ooit eens vernomen dat ze het bussation willen verplaatsen naar de andere kant, of boven de sporen zelfs. Ik zal eens kijken of ik daar nog een bron van kan vinden. Wel interessant op zich :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2011 02:15:29 ]
pi_99907889
quote:
De gemeente Zwolle heeft vrijdag vier varianten gepresenteerd voor de verplaatsing van het busstation.

De meest spectaculaire is een busstation boven op het dak van het treinstation. Het verplaatsen van het busstation wordt gezien als de eerste dominosteen in de verdere ontwikkeling van het spoorgebied. Met de verplaatsing van het busstation hoopt Zwolle de verkeersproblemen het hoofd te kunnen bieden. De raad moet beslissen waar het busstation komt.
[Datum 6-03-2009]

Overigens kan ik nergens vinden of dat plan ook daadwerkelijk wordt aangenomen.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 07:13:48 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_99910634
Heb ik iets gemist en is de dienstregeling veranderd? De intercities van Arnhem naar Utrecht vertrekken nu ineens niet meer om :00 :16 :30 :46 om het uur, maar om :10 :22 :40 :52 :? en vanaf andere sporen ook nog?

Waarom is dit? Normaal roepen ze dat toch altijd weken van te voren om?

Zie ook: http://www.ns.nl/actuele-vertrektijden/
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport maandag 25 juli 2011 @ 07:52:36 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99911015
Op somda is er wel meer over te vinden: http://www.somda.nl/forum/7782/p344176/Verbouwing+Arnhem/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 08:23:48 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_99911358
Nou ja, het zal wel. Ik snap geen kut van Somda. Neem voorlopig wel een trein een trein eerder, hopelijk is het na de werkzaamheden weer voorbij
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 25 juli 2011 @ 08:25:58 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99911382
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 07:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb ik iets gemist en is de dienstregeling veranderd? De intercities van Arnhem naar Utrecht vertrekken nu ineens niet meer om :00 :16 :30 :46 om het uur, maar om :10 :22 :40 :52 :? en vanaf andere sporen ook nog?

Tijden zijn aangepast ivm de werkzaamheden rondom Arnhem, waardoor beperkter spoorgebruik is
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 08:38:05 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_99911497
Hadden ze ook wel eens mogen communiceren. Van te voren, bedoel ik dan, en niet op de dag zelf.
  maandag 25 juli 2011 @ 09:04:07 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99911884
Inderdaad.. Maar staat hier ook:
http://www.ns.nl/werktrajecten/
Daar staat dan weer niet dat de IC's andere tijden rijden.
  maandag 25 juli 2011 @ 09:06:21 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99911915
Nostalgie!!

1600+6702+Leeuwarden shuttle naast de Veendammer :P

Deze vond ik door even in het archief te neuzen.

Nog een stuk nostalgie:

Rurtalbahn V256 met 3 Wadlopers aan de haak. Dezen zijn al in Argentinië, waar een spotter foto's heeft gemaakt: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/5970177561/in/photostream/
pi_99913078
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:21 schreef Monopoly het volgende:

[..]

[Datum 6-03-2009]

Overigens kan ik nergens vinden of dat plan ook daadwerkelijk wordt aangenomen.
Het busstation wordt naar de zuidzijde verplaatst. Weet niet op welke termijn dit gaat gebeuren.
pi_99913324
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 02:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Oostzijde bedoel je denk ik? Het station ligt namelijk ongeveer oost-west.
In dat geval ben ik het helemaal met je eens. En dat is niet eens zo moeilijk, daar ligt al een bus/fietsers/voetgangers-tunnel, je hoeft 'm alleen nog maar op de perrons aan te sluiten! ^O^
  maandag 25 juli 2011 @ 10:22:22 #19
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99913369
Zoiets als Den Haag HS dus, waar je de stationstunnel zelf hebt, en aan de andere kant van de perrons nog een tunnel met een uitgang naar de voet- en fietstunnel (die dus niet bij het station hoort, maar wel een in- en uitgang is). Dat zou ook handig zijn. Verspreiden de mensen nog meer.
pi_99913437
O ja, en de HEMA boven station Schiphol doet een poging ook de internationale reizigers te laten weten dat de koffie-automaat stuk is:

[ Bericht 0% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 25-07-2011 10:33:59 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 juli 2011 @ 10:31:37 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99913596
Nu maar hopen dat ze het woord kapot snappen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 juli 2011 @ 10:55:01 #22
Maffe Fries
pi_99914169
Oh ja er rijdt vandaag een 1700 met een TD7 op het IC-traject Amersfoort Schothorst - Enkhuizen.

Best wel apart om dat mat in Hoorn en verder rond te zien rijden :P
  maandag 25 juli 2011 @ 11:42:33 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99915576
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 07:13 schreef Guppyfriend het volgende:

Het is de komende maanden nog druk met werk op Arnhem (echt permanent), dus hou er rekening mee dat het nog een paar keer verandert. Maar wel raar dat jij het niet weet, want normaal kletsen ze je de oren van de kop voor een wijziging van een minuutje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99916817
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
Oh ja er rijdt vandaag een 1700 met een TD7 op het IC-traject Amersfoort Schothorst - Enkhuizen.

Best wel apart om dat mat in Hoorn en verder rond te zien rijden :P
Twee stammen zelfs.
Hooray for beer.
  maandag 25 juli 2011 @ 12:37:40 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99917362
Geef die serie z'n VIRM terug en stop dat ICRm in de IC's Gouda - Utrecht!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 12:42:49 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_99917507
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is de komende maanden nog druk met werk op Arnhem (echt permanent), dus hou er rekening mee dat het nog een paar keer verandert. Maar wel raar dat jij het niet weet, want normaal kletsen ze je de oren van de kop voor een wijziging van een minuutje.
Precies, normaal gezien hoor je dat weken van te voren. Dat er gewerkt werd wist ik trouwens wel :P
pi_99917517

Overdrijven is ook een kunst :')
pi_99918378
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:43 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

Overdrijven is ook een kunst :')
Zul je net zien dat ze een stop van 20 mins. maken :')
  Redactie Sport / Supervogel maandag 25 juli 2011 @ 14:51:54 #29
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99921910
Weet iemand of er nog kortingsacties zijn voor een dagje treinen?
pi_99922323
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:51 schreef Pino112 het volgende:
Ik lees net in de krant dat de tienertoer weer terug is.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 25 juli 2011 @ 15:14:45 #31
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99922787
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:03 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik lees net in de krant dat de tienertoer weer terug is.
Vanaf woensdag, ik ga morgen naar Zeeland met de trein vanaf Zwolle :+.
  maandag 25 juli 2011 @ 15:20:02 #32
22002 MREn
pi_99922972
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:51 schreef Pino112 het volgende:
Dalvrijabonnement.
  maandag 25 juli 2011 @ 15:20:24 #33
22002 MREn
pi_99922989
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:14 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Vanaf woensdag, ik ga morgen naar Zeeland met de trein vanaf Zwolle :+.
Zeeland heeft trouwens helemaal geen station. Neem je vanaf Nijmegen de bus?
pi_99923186
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:20 schreef MREn het volgende:

[..]

:') ^O^
  Redactie Sport / Supervogel maandag 25 juli 2011 @ 15:35:04 #35
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99923557
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:20 schreef MREn het volgende:

[..]

Middelburg? :')
pi_99924053
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:35 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Middelburg? :')
Er is ook een plaats in Gelderland genaamd Zeeland :')
  Redactie Sport / Supervogel maandag 25 juli 2011 @ 15:54:15 #37
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_99924341
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Gast.. :')14.gif
pi_99924398
Nederland heeft ook geen station, en ik vraag me af of er wel een bus komt _O-
  maandag 25 juli 2011 @ 15:56:10 #39
22002 MREn
pi_99924417
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Brabant is dat toch?
pi_99924452
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:56 schreef MREn het volgende:

[..]

Brabant is dat toch?
Oh ja ik zie het inderdaad. ^O^
  maandag 25 juli 2011 @ 16:11:30 #41
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_99924989
quote:
Zwolle-Amersfoort
Maandag 25 Juli 13:50

Oorzaak
Tussen Amersfoort en Zwolle rijden minder treinen door een defecte bovenleiding.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Dat is de tweede keer binnen 24 uur op hetzelfde trajact. Reparatie gister niet goed uitgevoerd? :9
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_99926119
Hebben er gisteravond uberhaubt dan al treinen gereden? Om 21:00 uur was die storing namelijk nog niet voorbij, dus wie weet is het gewoon nog *steeds* hetzelfde defect...
  maandag 25 juli 2011 @ 16:42:45 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99926173
Over een lengte van 20 kilometer is de bovenleiding beschadigd. Dat los je niet zomaar even op :')
pi_99927284
Elders op het net vraagt een deerne in nood:
quote:
Heeft iemand ervaring met het boeken van tickets via B-Europe.com, de website van SNCB Europe? Ik wil op 25 augustus naar Parijs met de trein, via NS Hispeed betaal ik minstens 68 euro en via die site kan het voor 57 euro. :)
  maandag 25 juli 2011 @ 17:36:13 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99927839
Bij B-Europe kun je alleen betalen met creditcards of Belgische banken (en dus geen iDeal) terwijl je bij NS Hispeed weer wel met iDeal terecht kunt. Beide sites bieden homeprint (zelf je kaartje afdrukken), B-Europe verzendt per post alleen naar België en Luxemburg waar NS Hispeed ook naar Nederland verstuurt.
  maandag 25 juli 2011 @ 17:48:55 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99928210
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:16 schreef Ireyon het volgende:
Elders op het net vraagt een deerne in nood:
Ik begrijp dat de "nood" met een pijpbeurt van 11 euro opgelost is? ^O^

Of is ze zo lelijk als de nacht?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 juli 2011 @ 17:50:09 #47
22002 MREn
pi_99928250
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:36 schreef James1988 het volgende:
Bij B-Europe kun je alleen betalen met creditcards of Belgische banken (en dus geen iDeal) terwijl je bij NS Hispeed weer wel met iDeal terecht kunt. Beide sites bieden homeprint (zelf je kaartje afdrukken), B-Europe verzendt per post alleen naar België en Luxemburg waar NS Hispeed ook naar Nederland verstuurt.
Ik heb ook een huis in België, dat is soms toch best handig ;)
  maandag 25 juli 2011 @ 18:00:03 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99928532
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begrijp dat de "nood" met een pijpbeurt van 11 euro opgelost is? ^O^

Of is ze zo lelijk als de nacht?
Bwahaha _O-
  maandag 25 juli 2011 @ 20:32:59 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99934101
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hebben er gisteravond uberhaubt dan al treinen gereden? Om 21:00 uur was die storing namelijk nog niet voorbij, dus wie weet is het gewoon nog *steeds* hetzelfde defect...
Vanochtend rond 7 uur was het treinverkeer weer hervat, maar vandaag is de bovenleiding opnieuw kapot gereden.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 01:09:57 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99946150
Op Facebook zag ik een foto van één van de ÖBB-rijtuigen met een NS-logo erop:
  dinsdag 26 juli 2011 @ 07:32:21 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99949677
Zo, alweer 300kmh gereden. Nu Antwerpen, snelheid gelijk lager..
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:02:54 #52
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_99957388
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:07 schreef greavy het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met fotograferen op treinstations in Frankrijk? Aangezien ik Dinsdag naar Parijs (zit vlakbij Gare du nord).
Print die pagina uit, neem het mee in drievoud en als er dan een beveiligingsbeambte moelijk doet, geef je hem zo een velletje en uitgeluld.

Let wel even op met fotograferen op de RER A, B, D . Een deel van de stations is niet van de SNCF maar van de RATP, en daar wordt wel moelijk over gedaan al ze je zien. Een vuistregel is: Alle ondergrondse stations zijn zonbeetje van de RATP + plus de takken van de RER A naar het Oosten Boissy st Leger/ Marne la vallee-Chessy.

Wil je een tramlijn fotograferen, doe dan de T4, die is volledig van de SNCF. Ook de stationsgebouwen aan de T2 zijn van de SNCF...
pi_99959774
Ik ontving weer een mooi boekje met kortingsbonnen! Ik ga binnenkort maar eens goed gebruik maken van die overgangsbewijzen (allen in het weekend geld), ideaal samen met mijn OV-kaart!
pi_99960720
quote:
11s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nederland heeft ook geen station, en ik vraag me af of er wel een bus komt _O-
Gaat er wel een trein naar Poortugaal?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 juli 2011 @ 14:32:09 #55
Maffe Fries
pi_99960912
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:26 schreef Bundesrepublik het volgende:

[..]

In America stopt ie in ieder geval niet
Om maar te zwijgen over buurtschappen als Canada, Egypte, Frankrijk, Moskou, Petersburg en Willemstad
pi_99960987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:26 schreef Bundesrepublik het volgende:

[..]

Nee, of ja... wanneer je de metro tot trein rekent ;)
pi_99962511
Waarom is die overgangskaart alleen in het weekend geldig? Hoeren :r .
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:19:40 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99962627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:16 schreef Ireyon het volgende:
Hoeren die in de overgang zijn? Ik bedank. :{w
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 26 juli 2011 @ 15:29:55 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99963013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:16 schreef Ireyon het volgende:
Waarschijnijk omdat die overgangskaart vorig jaar de hele week geldig was, en de eerste klas toen overvol zat zodat mensen met een kaartje voor de 1e klas alsnog 2e klas moesten gaan zitten.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:22:15 #60
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99967101
Het systeem dat informatie uit BEPAC vertaalt naar bruikbare gegevens voor de nieuwe informatieschermen is stuk. Nu staan al sinds drie uur dezelfde treinen aangekondigd op de noordelijke stations. Ook in Nijmegen schijnt men dezelfde problemen te hebben.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:50:48 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99968012
Morgen en overmorgen ga ik kijken hoe betrouwbaar de Fyra is om op m'n werk te komen (Hoofddorp).

Wens me sterkte.
pi_99968149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:50 schreef James1988 het volgende:
Morgen en overmorgen ga ik kijken hoe betrouwbaar de Fyra is om op m'n werk te komen (Hoofddorp).

Wens me sterkte.
Je gaat er al vanuit dat-ie wegens een storing niet verder rijdt dan .. ? :+
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:58:55 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99968249
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 17:55 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je gaat er al vanuit dat-ie wegens een storing niet verder rijdt dan .. ? :+
Het is niet de meest betrouwbare trein van Nederland, nee. :')
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:08:42 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99968518
Ik heb nog nooit problemen met de Fyra gehad.

Nou ja, hij werd een keer in Rotterdam opgeheven toen ik toch niet verder noordwaarts hoefde :P
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:11:53 #65
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_99968597
http://www.bredavandaag.n(...)al-breda-goedgekeurd

Gekkenhuis. Straks gaan ze 'm nog echt bouwen ook :o.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:17:06 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99968709
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:11 schreef JDude het volgende:
http://www.bredavandaag.n(...)al-breda-goedgekeurd

Gekkenhuis. Straks gaan ze 'm nog echt bouwen ook :o.
Niet het mooiste gebouw dat ik heb gezien, het nieuwe Rotterdam Centraal vind ik mooier.

Maar het belangrijkste staat er in ieder geval op:

En we krijgen kennelijk gele Thalyssen in Breda te zien:
pi_99969071
Morgenochtend heel vroeg vertrek ik voor een 5 dagen durende treinreis door Europa met "Interrail". :D

Naast Duisland keertje paar landen erbij waar ik nog nooit geweest ben. :P
pi_99970463
Goeie reis en heel veel plezier! :W
Ik vermoed dat we hier t.z.t. vast wel een foto-verslag te zien krijgen he ;)
  dinsdag 26 juli 2011 @ 19:13:42 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99970563
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:31 schreef Socios het volgende:
Morgenochtend heel vroeg vertrek ik voor een 5 dagen durende treinreis door Europa met "Interrail". :D

Naast Duisland keertje paar landen erbij waar ik nog nooit geweest ben. :P
Vertel hier vast eens wat meer over? :P
  woensdag 27 juli 2011 @ 07:56:01 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99992160
Heerlijk staaltje informatievoorziening zo vroeg op de morgen. Door een probleem bij Barendrecht was er geen treinverkeer mogelijk, kan gebeuren (al gebeurt dat vrij vaak).

De smartphone-app van NS meldde dat mijn Fyra gewoon zou rijden, dus had ik een toeslag op mijn OV-chipkaart geladen. Vervolgens loop ik verder de hal in en zie ik dat een hele hoop treinen - waaronder ook de Fyra - niet rijden. De omroep meldt ondertussen dat de storing voorbij is en het treinverkeer hervat wordt, geen woord over de Fyra.

Ik was dus maar de trein naar 's-Hertogenbosch ingestapt (ik moet naar Schiphol), tot ik de Fyra toch zag staan. Uitgestapt en naar dat perron gelopen, waar het bord leeg was. Geen Fyra-personeel te zien, maar de trein stond er, deuren open en al. Dus maar gewoon ingestapt... en hij rijdt.

Maar duidelijke informatievoorziening? Zeker niet. :')
pi_100000002
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 07:56 schreef James1988 het volgende:
Uitgestapt en naar dat perron gelopen, waar het bord leeg was. Geen Fyra-personeel te zien, maar de trein stond er, deuren open en al. Dus maar gewoon ingestapt... en hij rijdt.
Zonder context is 't net een spookverhaal :D
pi_100005957
vraagje:
ik zie dat bij de NS spoordeelweken een efteling tripje zit, nou is dat wel intressant maar bied het wat tegenstrijdige info:

in de omschrijvende tekst staat dat het NS kaartje vanaf 9:00 geldig is...
in de voorwaarden staat dat er een NS dagretour bijzit.. (+daluren kaartje voor veolia bus)
http://www.spoordeelwinkel.nl/product/juli/efteling
kan ik nou wel of niet voor 9:00 vertrekken? -O-
pi_100006072
Waar staat de tegenstrijdigheid dan? Je krijg een dagretour die doordeweeks geldig is vanaf 09:00 uur, dus 't lijkt me niet dat je vóór 09:00 daarmee mag reizen..
pi_100006118
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:04 schreef Ireyon het volgende:
Waar staat de tegenstrijdigheid dan? Je krijg een dagretour die doordeweeks geldig is vanaf 09:00 uur, dus 't lijkt me niet dat je vóór 09:00 daarmee mag reizen..
in de voorwaarden staat dat het om een dagretour gaat en niet 1 die geldig is vanaf 9:00
pi_100006236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:05 schreef mschol het volgende:

[..]

in de voorwaarden staat dat het om een dagretour gaat en niet 1 die geldig is vanaf 9:00
quote:
Voor dat bedrag krijgt u een e-ticket Dagretour voor de trein (te gebruiken van maandag tot en met vrijdag vanaf 09.00 uur ’s ochtends en in het weekend de hele dag)
quote:
Deze aanbieding bevat een e-ticket Dagretour van NS
Het lijkt me logisch dat ze in de voorwaarden doelen op het e-ticket Dagretour zoals erboven beschreven.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 juli 2011 @ 16:52:12 #76
Maffe Fries
pi_100010424
Leuk die spoordeelweken :P

Rondje Nederland dat helemaal niets kost :)

Ergens in augustus maar eens doen, want ik heb nog een dagkaart liggen die voor half september op moet
pi_100010637
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk die spoordeelweken :P

Rondje Nederland dat helemaal niets kost :)

Ergens in augustus maar eens doen, want ik heb nog een dagkaart liggen die voor half september op moet
rondje nederland wat niks kost? wat heb ik gemist :+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 juli 2011 @ 17:03:55 #78
Maffe Fries
pi_100010833
ik ga wat kaartjes en dergelijke combineren, waardoor het wat aangenamer wordt.

Een tweede persoon kan zelfs helemaal gratis meereizen.
pi_100011696
Weten jullie toevallig of je met zo'n meereiskaart ook gratis kan meereizen met een zomertour kaart? Dus dat er in feite 3 mensen reizen voor de prijs van een zomertourkaart? Ik heb de NS een bericht gestuurd via twitter gister maar ze hebben nog niet hierop gereageerd..
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_100011778
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
ik ga wat kaartjes en dergelijke combineren, waardoor het wat aangenamer wordt.

Een tweede persoon kan zelfs helemaal gratis meereizen.
de kaartjes zijn volgens mij niet geldig i.c.m. andere actie's?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 juli 2011 @ 17:33:32 #81
Maffe Fries
pi_100011869
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:30 schreef mschol het volgende:

[..]

de kaartjes zijn volgens mij niet geldig i.c.m. andere actie's?
neuh, maar ik heb nog een gewone dagkaart liggen ;)
  woensdag 27 juli 2011 @ 18:55:34 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100014703
Handig, 2 van de 6 rijtuigen van de Fyra waar ik nu in zit zijn defect. Tussen Schiphol en Rotterdam zaten de twee andere tweedeklas rijtuigen dus stampvol... maar er werd niet gedeclasseerd. Beetje jammer.
pi_100014873
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh, maar ik heb nog een gewone dagkaart liggen ;)
ow... oke :P
pi_100028442
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 18:55 schreef James1988 het volgende:
Handig, 2 van de 6 rijtuigen van de Fyra waar ik nu in zit zijn defect. Tussen Schiphol en Rotterdam zaten de twee andere tweedeklas rijtuigen dus stampvol... maar er werd niet gedeclasseerd. Beetje jammer.
Is de Fyra tegenwoordig zo druk?
pi_100030452
Socios , heb hier wat vacatures oa. Service medewerker in Amsterdam, alkmaar, roosendaal of utrecht. pm maar
pi_100030772
NS wil ons soort mensen niet :N
pi_100034392
Hallo,

Aankomende zomer ga ik via de trein op vakantie. Ik heb zo'n interrailkaart gekocht daarvoor. Nu heb ik daar een vraag over. Je mag er namelijk niet mee in eigen land reizen. Ik vertrek echter in het buitenland aan de reis, dus mijn vraag is alleen voor de terugreis bedoeld. Ik moet vanaf Berlijn naar Nederland. Waar moet ik dan inchecken met mijn ovchipkaart? Moet ik dan snel mijn trein uit zodra ik in Nederland ben? En hoe krijg ik dan die korting van 50 % waar je recht op hebt volgens de interrail site?
  donderdag 28 juli 2011 @ 07:32:37 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100035055
Simpel, niet. Je zult een papieren kaartje moeten regelen via het loket voor dat laatste stuk.
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:08:20 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100035355
Opvallend: de Fyra waar ik nu in zit (911, V Breda 7.54) rijdt rechterspoor naar Rotterdam. Normaalgesproken wordt op de zuidtak van de HSL-Zuid linkerspoor gereden omdat men in België ook links rijdt (bij Rotterdam wordt al gewisseld).

Edit: in de tunnel bij Barendrecht werd er gewisseld naar linkerspoor.

[ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 28-07-2011 08:13:55 ]
pi_100035532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:08 schreef James1988 het volgende:
Opvallend: de Fyra waar ik nu in zit (911, V Breda 7.54) rijdt rechterspoor naar Rotterdam. Normaalgesproken wordt op de zuidtak van de HSL-Zuid linkerspoor gereden omdat men in België ook links rijdt (bij Rotterdam wordt al gewisseld).

Edit: in de tunnel bij Barendrecht werd er gewisseld naar linkerspoor.
Wie om 8 uur 's ochtends in een hogesnelheidstrein zit die al bijna nooit rijdt, vraagt om roestrijden oO<
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:29:17 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100035562
Voor de liefhebbers van de ICE, Deutsche Bahn verkoopt interieurstukken uit de ICE 2, die niet meer nodig zijn na de renovatie die die stellen momenteel ondergaan. Hierbij valt te denken aan tafels en stoelen.

De volledige lijst (inclusief prijzen) is te vinden op DeutscheBahn.com.
pi_100039666
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:26 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Wie om 8 uur 's ochtends in een hogesnelheidstrein zit die al bijna nooit rijdt, vraagt om roestrijden oO<
Pff.. ik zat afgelopen zondag-middag om 17 uur ofzo in een roestrijdende slet van Rotterdam naar Hoek van Holland: vlak voor Maassluis naar links en 50m verder meteen weer naar rechts. Alle mensen die uit wilden stappen en al stonden bijna omgevallen enzo _O-
pi_100042736
ik was gisteren op Schiphol, bij de roltrappen naar perrons 1 en 2 stonden twee dames met koffers te twijfelen 'nee, hier moeten we niet zijn, we moeten naar perron 1-2' :D
pi_100042786
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:42 schreef computergirl het volgende:
ik was gisteren op Schiphol, bij de roltrappen naar perrons 1 en 2 stonden twee dames met koffers te twijfelen 'nee, hier moeten we niet zijn, we moeten naar perron 1-2' :D
En dat soort volk mag zelfstandig over straat.. :|W
  Moderator donderdag 28 juli 2011 @ 12:51:41 #95
155227 crew  Guppy
dus
pi_100043001
Het scheelt dat ze nog niet op zoek waren naar 9 3/4, die schijnen ze op Kings Cross nog wel eens te hebben :')
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:55:36 #96
45532 ziggyziggyziggy
pi_100045554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Pff.. ik zat afgelopen zondag-middag om 17 uur ofzo in een roestrijdende slet van Rotterdam naar Hoek van Holland: vlak voor Maassluis naar links en 50m verder meteen weer naar rechts. Alle mensen die uit wilden stappen en al stonden bijna omgevallen enzo _O-
Daarom doe ik het roestrijden meestal net ná vertrek van een trein. :)
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:17:45 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100046543
quote:
'Chinees treinongeluk kwam door ontwerpfout'
PEKING - De dodelijke botsing tussen twee hogesnelheidstreinen in China deze maand kwam door een ernstige ontwerpfout in de seinapparatuur.
Het staatspersbureau Xinhua meldde dat donderdag op gezag van het spoorbedrijf van Shanghai.
Zaterdagavond was een trein stilgevallen door blikseminslag. De machinist van een achteropkomende trein wist van niets en botste op de stilstaande trein.
Enkele wagons vielen van een viaduct: minstens 39 passagiers stierven en ruim 200 raakten gewond.

Groen
Door de ontwerpfout was het sein niet van groen op rood gesprongen, erkende de overheid. Officiële onderzoeksresultaten zijn echter niet bekendgemaakt.
Bij zeldzame protesten hadden Chinezen recentelijk geëist dat de overheid ''de ware reden van het ongeluk zou openbaren''.

Ze menen dat de overheid de oorzaak geheim houdt. Enkele gezinnen van slachtoffers weigeren zelfs de schadevergoeding aan te nemen zolang de echte oorzaak duidelijk is, aldus staatskrant China Daily donderdag.

''We hebben geen geld nodig. Wij willen de waarheid'', zei nabestaande Wang Hui. De overheid had nabestaanden 54.000 euro per dode geboden.

Problemen
Het is het ernstigste ongeluk met Chinese hsl-treinen ooit. Het land heeft een groot hsl-net, maar daar zijn veel problemen mee. Autoriteiten beloofden een snelle herziening van het spoorsysteem.

Premier Wen Jiabao is donderdag in Wenzhou aangekomen om de plaats van het ongeluk te bekijken.
Bron: Nu.nl

Lekker dan :{
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:23:19 #98
45532 ziggyziggyziggy
pi_100046839
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Nu.nl

Lekker dan :{
Wat is fail safe in het Chinees? Oh wacht, blijkbaar kennen ze dat woord daar niet...
  donderdag 28 juli 2011 @ 18:57:17 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100057568
Zo, nu weer naar Rotterdam onderweg uit Parijs. Was leuk om Parijs gezien te hebben zoals TER, SNCF, RATP etc :-)
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:22:35 #100
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_100063317
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:57 schreef greavy het volgende:
Zo, nu weer naar Rotterdam onderweg uit Parijs. Was leuk om Parijs gezien te hebben zoals TER, SNCF, RATP etc :-)
Vertel eens wat meer? Welke lijnen?

Nog gezeik gehad?
  donderdag 28 juli 2011 @ 23:05:59 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100068685
Heb 'onder' de grond niet veel foto's. Op Gare de l'est werd ik door de gendemerie (of hoe je dat schrijft) nog wel aangesproken... Verder geen gezeik gehad.
Heb veel lijntjes onder de grond gehad.. Morgen wel ff wat meer details via de pc (nu iPhone)
pi_100069932
Trouwens, triest gezicht, die NS1700's en NS1800's die werkloos staan te zijn bij Amsterdam Centraal. Kwam vandaag ook nog een Mat64 bak tegen op een trailer in Amsterdam. Die zie je ook overal.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:40:46 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100072648
Over het ongeluk in China van afgelopen week las ik op Skyscrapercity iets opvallends:

Door de blikseminslag was het beveiligingssysteem (CTCS) uitgevallen, en was ook een trein tot stilstand gekomen. Vanwege de vele problemen met de Chinese HSL-lijnen van de afgelopen tijd (imagoschade) hadden verkeersleiders besloten om de treinbeveiliging uit te schakelen en de treinen gewoon te laten rijden. Jammergenoeg was iemand vergeten om door te geven dat er nog steeds een trein stilstond midden op de HSL...
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:48:51 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100072896
dat is niet waar.

Door een grove ontwerpfout in de beveiliging stond er een sein op groen wat op rood had moeten staan.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-seinapparatuur/
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:11:48 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100073561
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is niet waar.

Door een grove ontwerpfout in de beveiliging stond er een sein op groen wat op rood had moeten staan.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-seinapparatuur/
Op Skyscrapercity staat dit logboek:
quote:
19:39 - Signals near Wenzhou South were found to be malfunctioning, all showing red.

19:51 - D3115 arrived into Yongjia (north of Wenzhou South) 4 minutes late

19:53 - A decision was made that the signals are to be over-ridden and manual operation commenced from Wenzhou South control centre

19:55 - Manual operation commenced from Yongjia control centre

20:06 - D301 was informed of manual operation and made an unscheduled stop at Yongjia at 20:12

20:15 - D3115 departed from Yongjia 27 minutes late

20:22 - D301 was given the clear to proceed

20:23 - D3115 reached the start of signal failure area and stopped

20:24 - D301 departed from Yongjia at high speed, with his signals all showing clear

20:25 - D3115 began running towards Wenzhou South at 20 km/h

20:30 - D3115 driver reported a passenger operated emergency stop, unaware his train has just been rear-ended.

This is the most plausible explanation so far, based on analysis of the best evidence in the public domain. It may differ with official explanation when it is released. The main problem I have with this situation is that it seems to assume the use of conventional signalling system instead of in-cab signalling, though same principles probably apply? Otherwise it seems to fit most other accounts.
Hierop afgaande kloppen eigenlijk onze beide posts wel... waaruit ik de conclusie trek dat de seinen het wel deden, maar de interlockingsystemen (tegen twee treinen in één sectie) het niet deden.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:15:58 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100073691
A PASSENGER operated emergency stop 8)7

Waar zit die machinist naar te kijken dan?? :X

edit: Oh wacht dat is de aanGEreden trein, niet de aanrijdende trein.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:19:06 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100073775
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:15 schreef Dr_Flash het volgende:
A PASSENGER operated emergency stop 8)7

Waar zit die machinist naar te kijken dan?? :X

edit: Oh wacht dat is de aanGEreden trein, niet de aanrijdende trein.
De machinist zat 375 meter verderop voor zich te kijken terwijl hij met 20 km/h reed. De machinist is trouwens verboden om ook maar iets te zeggen tegen de media... maar heeft via een vriend wel vragen beantwoord via de Chinese Twitter. artikel
  vrijdag 29 juli 2011 @ 09:00:00 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100077602
Amazing: stipt om 7.54 vertrokken uit Breda met de Fyra, nog bij de toerit naar de HSL minutenlang stilgestaan omdat "er een vertraagde trein voor ons zit", uiteindelijk met +11 aangekomen in Rotterdam. In Rotterdam nog eens 16 minuten stilgestaan omdat er problemen waren met het wissel richting de HSL, en toen de trein uiteindelijk vertrok (met +27) werd omgeroepen dat het wissel nog steeds defect is en we klassiek (over Den Haag) naar Schiphol gaan. +20 erbij dus.

Heel raar.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:43:05 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100080165
klote joh -O-

GtbV + toeslag terug?
pi_100080492
Spoorlopers op Gouda... Sta nu al 5 minuten tussen Goverwelle en Gouda te wachten.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:03:57 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100080751
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
klote joh -O-

GtbV + toeslag terug?
Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed. :s)

edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:42:50 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100084057
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed. :s)

edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen :')
Leuk puzzeltje dan :P Deel je ervaringen hier :D
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:13:47 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100085175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:

[..]
Bij de NS kan je bijvoorbeeld met de nieuwe abonnementen nog geen GtbV terugvragen. Bijvoorbeeld het Weekend Vrij etc. Dat staat ook nog niet op de formulieren. Komt vast nog wel. Ik heb geld terug gevraagd door een briefje te schrijven, de gegevens te vermelden en juiste dingen bij te voegen.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:34:58 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100086097
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk puzzeltje dan :P Deel je ervaringen hier :D
Ik heb het nagevraagd bij NS Hispeed (via Twitter) en die verwijzen me door naar het GtbV-formulier van NS Reizigers.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:29:15 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100089988
quote:
NMBS: Angst voor dure Fyra Amsterdam - Brussel onterecht
vrijdag 29 juli 2011

De Fyra Amsterdam - Brussel, die per 2012 de Benelux moet gaan vervangen, zal niet "perperduur" worden. Naar verwachting zal de dienst "beduidend goedkoper" worden dan de Thalys tarieven, maar duurder dan de huidige Benelux tarieven. Dat verklaart een woordvoerder van de Belgische spoorwegen (NMBS).

De reizigersvereniging Rover en de Belgische collega's TreinTramBus maken zich zorgen dat de tarieven van de Fyra Amsterdam - Brussel "peperduur" zullen worden. Een woordvoerder van de Belgische spoorwegen weerspreekt die angst. "Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden" zegt woordvoerder Jochem Goovaerts. "Maar er blijven natuurlijk ook promotionele acties". De precieze tarieven zullen een paar maanden voordat de trein daadwerkelijk zal gaan rijden bekend worden gemaakt.

Reserveren
De tarieven van de Fyra zal beduidend goedkoper worden dan de huidige Thalys tarieven. "Ook de angst dat lang van te voren gereserveerd zal moeten worden is onterecht. Het is de bedoeling dat iemand vijf minuten voor vertrek nog een kaartje kan kopen" zegt hij. Het is wel correct dat de er voor de Fyra een reserveringsplicht zal gelden. "De reis Amsterdam - Brussel zal toch zo'n 1 uur en driekwartier gaan duren. Dan willen reizigers ook op een zitplek kunnen rekenen". Volgens hem wordt er nog gekeken of er voor binnenlandse reizigers een andere oplossing mogelijk is.

Startdatum
Wanneer de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is nog onduidelijk. "Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn" zegt de woordvoerder. NS Hispeed gaf eerder aan dat het ook wel eens het eerste kwartaal van 2012 kan worden.

Extra stoptrein
Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
Bron: Treinreiziger.nl
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:32:41 #116
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_100090105
quote:
"Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn"
Kijk, er wordt alweer voorzichtig nog een uitstelling geïntroduceerd. Het zou ook te mooi zijn geweest om waar te zijn :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_100090181
quote:
"Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden", zegt woordvoerder Jochem Goovaerts.
Net als bij de IC Brussel - Luik dus. Ohnee wacht, die is geen cent duurder geworden. De kerel weet niet eens hoe 't er in z'n eigen land aan toe gaat, de kneus.

quote:
Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
Godverdomme zeg, niemand zit te wachten op een tweede stoptrein. De vraag is het behoud van de huidige IC, wat voor bord heb je voor je kop als je dat zo makkelijk blijft negeren.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:42:00 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100090421
de afstand wordt korter, maar het is "logisch dat de tarieven duurder worden"? 8)7 mongolen :N
pi_100090524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Treinreiziger.nl
ze gaan de internationale trein vervangen door een duurdere variant die gereserveerde plaatsen heeft? wat een kutplan :X

whats next, gereserveerde plekken op binnenlandse (stop)treinen? :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:45:48 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100090548
Tijd is geld, en de HSL is stukken duurder dan de conventionele route. Dat kan ik nog wel begrijpen.

Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
pi_100090616
Nee, als er een reserveringsplicht is, en je 5 minuten vooraf nog een kaartje kunt kopen, dan koop je dus daar meteen de reservering bij. En dan vertelt de automaat je dus ook dat de trein al vol is en je geen kaartje kunt kopen in het onwaarschijnlijke geval...

Zal wel weer nieuwe software of zelfs speciale kaartautomaten vereisen...
pi_100090676
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
En je krijgt er dan ook nog eens een mooie verplichte zitplaats bij, lekker aan de gangkant of naast een stuk 'muur'. Niet meer lekker helemaal achterin kunnen zitten omdat je dan op het station het dichtst bij de uitgang uit kan stappen. Kiezen of je vooruit of achteruit gaat zitten. Ergens anders gaan zitten wanneer je bij een stel krijsende huiswijven in het rijtuig zit.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:49:55 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100090679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee, als er een reserveringsplicht is, en je 5 minuten vooraf nog een kaartje kunt kopen, dan koop je dus daar meteen de reservering bij. En dan vertelt de automaat je dus ook dat de trein al vol is en je geen kaartje kunt kopen in het onwaarschijnlijke geval...
Ja, klopt. Maar als reiziger weet je dus op voorhand niet of je wel met de trein mee kúnt, ook al heb je geen bezwaar tegen staan.
quote:
Zal wel weer nieuwe software of zelfs speciale kaartautomaten vereisen...
In NL: software-update voor de NS-kaartautomaat.
In BE: aanschuiven aan het loket.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:59:31 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100091019
Bij de voorwaarden over (onder andere) de nieuwe abonnementen staat:
quote:
artikel 5.9: 'Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude .... Wanneer u met de OV-Chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten voor aanvang van uw reis ... .'
...
pi_100091213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:59 schreef greavy het volgende:
Bij de voorwaarden over (onder andere) de nieuwe abonnementen staat:

[..]

...
whut? :D idioot
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:16:39 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100091695
Zeker. Je pleegt fraude als je dat doet, zeggen ze :P

Hier het hele artikel:
quote:
5.9 NS heeft het recht om het Abonnement met onmiddellijke ingang op te
zeggen en/of OV-chipkaart te blokkeren en/ of in beslag te nemen en/of u een
boete op te leggen en/of uw Instaptarief te verhogen, indien u fraudeert met
of misbruik maakt van het Abonnement of de OV-chipkaart of indien er met
uw OV-chipkaart is gefraudeerd.
De in de vorige zin genoemde boete wordt bepaald aan de hand van de ernst
van het misbruik of fraude en bedraagt per Rit ten hoogste de Ritprijs voor de
langst mogelijke Rit op één dag voor de gereisde klasse plus het bedrag ter
grootte van de Wettelijke verhoging.
Het in de eerste zin van dit lid bedoelde verhoogde Instaptarief bedraagt
maximaal de Ritprijs voor de langst mogelijke Rit op één dag, eerste klas.
Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude:
* Wanneer uit de administratie van bijvoorbeeld NS blijkt dat een Check-in of
Check-uit bij herhaling ontbreekt terwijl dit wel had moeten plaatsvinden;
* Wanneer u saldo op uw OV-chipkaart laadt zonder dat u hiervoor betaalt aan
de partij aan wie u, zoals u redelijkerwijs mag verwachten, dient te betalen;
* Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt, uitcheckt op
een andere wijze dan met een door een openbaar vervoer bedrijf of Trans Link
Systems B.V. daartoe aangewezen apparaat;
* Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt bij herhaling niet
uitcheckt op het station of de halte die u verlaat;
* Wanneer u met de OV-chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten
voor aanvang van uw reis;
* Wanneer u bij herhaling in de richting van uw vertrekstation reist, zonder dat
dit onderdeel is van de Reisroute.

[ Bericht 43% gewijzigd door greavy op 29-07-2011 16:35:57 ]
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:44:04 #127
258802 Yreal
henk..!
pi_100092828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:16 schreef greavy het volgende:
Zeker. Je pleegt fraude als je dat doet, zeggen ze :P

Hier het hele artikel:

[..]

Er staan hier heel veel dingen in die mij doen afvragen hoe ze dat precies willen weten...

Als je immers niet uitcheckt weten ze ook niet waar je de boel verlaat..

En een half uur van te voren inchecken.. Wat nou als mijn trein maar 1x per uur gaat? of om het half en omdat ik nog koffie ga halen ik die eerste trein mis...?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:56:22 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100093291
Grotendeels bangmakerij denk ik :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:00:45 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100093455
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
Tijd is geld, en de HSL is stukken duurder dan de conventionele route. Dat kan ik nog wel begrijpen.

In Zweden zijn die automaten standaard, net als de reservering voor intercity's. Geen gemekker, gewoon een centraal systeem dat alles registreert.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100093705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Er staan hier heel veel dingen in die mij doen afvragen hoe ze dat precies willen weten...

Als je immers niet uitcheckt weten ze ook niet waar je de boel verlaat..

En een half uur van te voren inchecken.. Wat nou als mijn trein maar 1x per uur gaat? of om het half en omdat ik nog koffie ga halen ik die eerste trein mis...?
een keertje is niet erg, het gaat er met name om dat het niet structureel gebeurd..
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:49:12 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100095109
Het gaat om stelselmatig, niet om maar af en toe, 1 keer of dergelijke.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 juli 2011 @ 17:49:55 #132
Maffe Fries
pi_100095140
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:49 schreef greavy het volgende:
Het gaat om stelselmatig, niet om maar af en toe, 1 keer of dergelijke.
De vraag is of ze het na kunnen gaan of het stelselmatig is ...
pi_100095243
Als een trein ATB heeft , rijd deze dan te snel? Zit in trein 4206 welke net van almelo wegreed en na 100 meter fors tot stilstand kwam, en hoorde VIA de porto dat deze ATB melde..
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_100095608
Ja, als de trein zodanig tot stilstand komt dat het lijkt of er aan de noodrem getrokken wordt is dat waarschijnlijk een ATB-noodremming. Het ATB-systeem (Automatische Trein Beinvloeding) heeft dan gemerkt dat de machinist te hard rijdt, moet remmen en dat niet tijdig zelf gedaan heeft.

Als zoiets gebeurt meldt de machinist dat wel eens zo aan de conducteur zodat die ook weet dat het niet een reiziger was die aan de noodrem trok waar die achteraan moet.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:15:20 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100095891
Of de dodeman greep in.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100096064
Mag een go pass vanaf Roosendaal gr. al of moet je persé via essen reizen? En waar kan je achter de prijs komen tot Roosendaal Gr.?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:31:34 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100096341
Grenspunten tellen niet mee iirc.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:34:01 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100096397
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:21 schreef Ascendancy het volgende:
Mag een go pass vanaf Roosendaal gr. al of moet je persé via essen reizen? En waar kan je achter de prijs komen tot Roosendaal Gr.?
Go Pass (heb ik zelf ook) telt pas vanaf Essen als je met de Stoptrein gaat, of vanaf Antwerpen met de IC.
Je mag wél van Maastricht het Belgenland in, of vanuit het Belgenland naar Maastricht met de Go Pass, deze is op Maastricht geldig (Behoort ook onder Belgische stations qua tarieven).
pi_100096574
Eigenlijk belachelijk dat je moet betalen voor het stukje Roosendaal-Gr. - Essen. Wat zal het zijn, een meter of 4 :') ?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:45:42 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100096728
En als je gewoon in Nederland je kaartje al koopt, moet je dus Roosendaal-Essen hebben, tenzij je een netkaart (dus ook dagkaart enz) hebt. Ja, het is zonde. Maar dan kan ik nog tig voorbeelden bedenken waar het zonde is.
pi_100098664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:21 schreef Ascendancy het volgende:
Volgens mij is sinds 2010 Roosendaal Grens verdwenen en vervangen door het station Roosendaal, alles er na is 'Belgisch spoor'.
pi_100099630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

Volgens mij is sinds 2010 Roosendaal Grens verdwenen en vervangen door het station Roosendaal, alles er na is 'Belgisch spoor'.
Nee hoor, de plannen waren er wel maar daar is, zoals bij alle Roosendaal-gerelateerde plannen, nog niks van terecht gekomen.
pi_100099902
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nee hoor, de plannen waren er wel maar daar is, zoals bij alle Roosendaal-gerelateerde plannen, nog niks van terecht gekomen.
Het eerste Roosendaalgerelateerde plan dat gaat lukken is de beneluxtrein opheffen.
pi_100100398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:04 schreef mschol het volgende:

[..]

whut? :D idioot
Valt wel mee, het heeft iets te maken met één van de nieuwe abonnementen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 juli 2011 @ 21:37:49 #145
Maffe Fries
pi_100103466
Laatst was hier een stukje over de RTM. Op het forum van Beneluxspoor kwam ik dit topic tegen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,13213.0.html

Er staat van de afgelopen weken een hele reportage in over een uitbreiding van het spoor. Het is dan nog steeds van niets naar nergens, maar wel weer een heel stuk langer :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:21:36 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100105468
Klopt. Die fotoreportage kwam van mij. Ze zijn druk bezig met de verlenging. Dat prijs ik zeker ook toe hoor! Prachtig dat dit weer wat terug gaat komen!
pi_100106802
Zo dichtbij, maar wist helemaal niet dat ze al bezig waren met de verlenging, laat staat dat ie bijna af is :') Wel tof ^O^
pi_100107312
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:30 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Valt wel mee, het heeft iets te maken met één van de nieuwe abonnementen.
dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen...
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:58:48 #149
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_100110622
Ik pakte vandaag om 18.05 de trein vanaf Hoogkarspel richting Amersfoort Schothorst, mij viel toen op dat er ook om 18.05 een spitstrein richting Enkhuizen stopte op de station. Ik was nogal verrast, het is toch nog steeds vakantie?

NS heeft dan toch een aangepaste 'vakantie'dienstregeling dacht ik? Zetten ze dan nog steeds spitstreinen in?!

En die trein was twee DD-AR's met in het midden een loc; DD-AR, loc, DD-AR.. Een opvallende manier vond ik, of kunnen twee DD-AR's niet met elkaar gekoppeld worden?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:04:57 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100110942
Is normaal voor DD-AR, alleen omdat er minder stammen met locs zijn dan voor mDDM komt het minder vaak voor.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 30 juli 2011 @ 06:54:31 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100117453
Een DDAR is 4 rijtuigen met loc. Deze heeft geen motorwagen.
Een DDAR met mDDM is 4 rijtuigen, waarvan 1 rijtuig ook een motorwagen is.
pi_100118371
Kreeg net een gratis fyra toeslagkaartje in de hand gedrukt door de trainmanager omdat we 10 minuten vertraging hadden
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:30:23 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100121342
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:51 schreef RubenK het volgende:
Kreeg net een gratis fyra toeslagkaartje in de hand gedrukt door de trainmanager omdat we 10 minuten vertraging hadden
Zo van "probeer het later nogeens" :')
pi_100122326
En waar zijn alle ICRM's gebleven :( Tussen arhem en zwolle rijden alleen maar afgetrapte VIRM
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_100122443
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 13:08:59 ]
pi_100122474
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:08 schreef MarkoAlmelo het volgende:
-
Hoe noem je ze dan?:P

pi_100122665
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:09 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Hoe noem je ze dan?:P

[ afbeelding ]
Dat is vast tussen Olst en Deventer.. en dat wordt bevestigd door de bestandsnaam :+

Salland O+
dag
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:08:12 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100124066
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat is vast tussen Olst en Deventer.. en dat wordt bevestigd door de bestandsnaam :+

Salland O+
Zonder bestandsnaam zie je het aan de portalen in combinatie met een enkelsporig baanvak.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100124839
Maar niemand die weet waarom ze niet rijden?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:36:24 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100124870
Misschien dat je je vraag beter op Somda.nl kunt stellen, daar zitten specialisten op het gebied van de materieelomloop.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100127018
quote:
Een stille goederentrein rijdt zaterdag door Overijssel om een nieuw geluidsarm remsysteem te testen.
de route van de 'stille' trein

De stille trein is een uitkomst voor de omwonenden van station Deventer Colmschate. Zij ondervinden al jaren geluidshinder van voorbijrazende goederentreinen. De 'Europetrain' is uitgerust met kunststofremblokken in plaats van ijzeren blokken. Hierdoor moet de trein ongeveer vijftig procent minder geluid produceren dan een gewone goederentrein. De testtrein rijdt een jaar door Europa om de kunststofremblokken te testen. Daarbij wordt meer dan 200.000 kilometer afgelegd en worden de wielen aan alle weers- en terreinomstandigheden blootgesteld. Mocht de testrit slagen dan kan het remsysteem op Europese schaal worden ingevoerd.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=128143

Iemand een idee om welke loc en wagens het gaat?
pi_100128576
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zonder bestandsnaam zie je het aan de portalen in combinatie met een enkelsporig baanvak.
En de mooie omgeving :{w
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 juli 2011 @ 17:37:44 #163
Maffe Fries
pi_100130434
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Met ICRm kun je niet makkelijk kort keren zoals met VIRM en ICMm wel kan. Het korte keren met ICRm is lastiger omdat het ombouwen veel langer duurt dan met ander materieel.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:38:02 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100132003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Zijn er daar even uitgehaald vanwege de knip bij Arnhem, en het korte keren in Zwolle (beide vanwege de verbouwingen).
pi_100134884
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met ICRm kun je niet makkelijk kort keren zoals met VIRM en ICMm wel kan. Het korte keren met ICRm is lastiger omdat het ombouwen veel langer duurt dan met ander materieel.
Met een stuurstand keer je toch net zo snel als met een virm?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:21:55 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100134972
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:19 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Met een stuurstand keer je toch net zo snel als met een virm?
Remproef zou wel eens wat langer kunnen duren.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 juli 2011 @ 20:22:37 #167
Maffe Fries
pi_100135006
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Remproef zou wel eens wat langer kunnen duren.
En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom?
  Redactie Sport zaterdag 30 juli 2011 @ 20:23:46 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_100135047
Heb je bij ICRm geen bepaalde sleutel uit de loc nodig voor de stuurstand? In dat geval moet de mcn de hele stam aflopen, en kun je niet snel keren met een wisselmachinist.

edit: wat psm zegt dus :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_100135109
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef dennistd het volgende:
Heb je bij ICRm geen bepaalde sleutel uit de loc nodig voor de stuurstand? In dat geval moet de mcn de hele stam aflopen, en kun je niet snel keren met een wisselmachinist.

Dennis jij iets gezien van de stille trein?
  Redactie Sport zaterdag 30 juli 2011 @ 20:29:06 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_100135233
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Nee sorry, zo'n goede verrekijker heb ik niet :P

Ik zit in Oostenrijk op het moment, ben vandaag met de Pinzgauer Lokalbahn van Zell am See naar Krimml geweest:
PM mij!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:15:40 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100139480
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Kwam wel aantal foto's tegen:

zondag 31 juli 2011 @ 00:07:36 #172
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_100143820
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom?
Hebben de machinisten dan niet zulke sleutel bij zich? Is toch veel makkelijker werken, meen ik dan..
  zondag 31 juli 2011 @ 03:29:03 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100148003
Voor de liefhebber, een brief van NS Reizigers over de herfstmaatregelen. Te vinden bij het LOCOV.

In het kort:

• Warme reserve van 86 stuks Mat '64
• Meer inzet van Sandite-gel (tegen gladde sporen)
• Ondersteuning door perronpersoneel bij het vertrekproces
• Aanpassingen aan de dienstregeling (verschuiving vertrek/aankomsttijden met 1 a 2 minuten op een aantal trajecten)
pi_100148728
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Keert daarom de 1900 niet op zichzelf maar op de volgende trein?
pi_100149411
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 03:29 schreef James1988 het volgende:
• Ondersteuning door perronpersoneel bij het vertrekproces
ze gaan duwen? :D ;)

vandaag sinds lange tijd weer eens met de trein..
35 euro voor retourtje NS + toegang efteling :P (en daarna even de kermis van tilburg op, eens kijken wat er nog van de grootste kermis van de eu Benelux over is dan :+)

[ Bericht 2% gewijzigd door mschol op 31-07-2011 09:01:00 ]
pi_100149743
Tilburg heeft niet de grootste kermis van de EU hoor.. In zowat elke Duitse stad staat een stuk meer.
pi_100149861
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 05:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Keert daarom de 1900 niet op zichzelf maar op de volgende trein?
De belangrijkste reden daarvoor is volgens mij het opvangen van vertragingen. Zo heeft de vertrekkende trein pas vertraging als de binnenkomende 30min te laat is.
pi_100149883
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 08:27 schreef Ireyon het volgende:
Tilburg heeft niet de grootste kermis van de EU hoor.. In zowat elke Duitse stad staat een stuk meer.
i stand corrected, tis de grootste van de benelux :@
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 juli 2011 @ 10:05:24 #179
Maffe Fries
pi_100150399
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 00:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hebben de machinisten dan niet zulke sleutel bij zich? Is toch veel makkelijker werken, meen ik dan..
Het is makkelijker, maar als één machinist zijn sleutel vergeet dan kan de trein niet van zijn plaats komen. Door de sleutel van de ene naar de andere kant van de trein te brengen voorkom je zoiets.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 juli 2011 @ 10:10:58 #180
Maffe Fries
pi_100150446
De Wadlopers rijden trouwens al in Argentinië rond: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/5991711597
  zondag 31 juli 2011 @ 10:11:55 #181
45532 ziggyziggyziggy
pi_100150456
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is makkelijker, maar als één machinist zijn sleutel vergeet dan kan de trein niet van zijn plaats komen. Door de sleutel van de ene naar de andere kant van de trein te brengen voorkom je zoiets.
Het is ook vanwege veiligheid. Een onderhoudsmedewerker of storingsmonteur weet dat een trein niet kan gaan rijden als hij de sleutel zelf heeft.
pi_100150500
quote:
10s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers rijden trouwens al in Argentinië rond: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/5991711597
Gaaf! Ook die reactie "Bonitos colores" :D
Wij zijn die kleuren natuurlijk al een eeuwigheid gewend...
  zondag 31 juli 2011 @ 11:36:14 #183
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_100151617
Wow, Hoogkarspel duikt weer eens op in een topic :). Over 18 dagen sta ik er weer. Helaas, weer terug naar Nederland...)
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  zondag 31 juli 2011 @ 16:32:19 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100160046
vuile vieze smerige hoere syntus :')

Kan ik vet op saldo reizen, betaal ik daar gewoon vol tarief 8)7 Ook meteen afgelopen dus. Lijers.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 juli 2011 @ 16:34:18 #185
Maffe Fries
pi_100160131
Papieren kaartjes gebruiken, Fles. Papieren kaartjes
  zondag 31 juli 2011 @ 16:57:14 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100160861
Arnhem - Utrecht met de ICE is EN meer kilometers EN sneller EN goedkoper EN vierhonderd quantum leaps comfortabeler dan Arnhem - Varsseveld met de Mannenkoor-Karrespoor-Expres verdorie :r
  zondag 31 juli 2011 @ 16:59:05 #187
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100160918
ICE :Y *O* wel 20 minuten vertraging vandaag, dankzij een stel prutsende passagiers.

Overzicht DB-kaarten

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 31-07-2011 23:46:04 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 31 juli 2011 @ 17:09:33 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100161230
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef dennistd het volgende:

Eh de stuurstroomsleutel, zou wel kunnen. Heeft een treinstel dat niet? VIRM heeft volgens mij alleen een DOM-sleutel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 31 juli 2011 @ 20:06:32 #189
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_100166712
quote:
10s.gif Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
Wauw dat is gaaf! Daar ga ik thuis eens goed naar kijken.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:26:51 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100167387
Plan V heeft ook stuurstroomsleutel, net als ander oud mat (Plan U, Mat54 enz). Nieuw mat alleen de Dom Mcn dacht ik
  zondag 31 juli 2011 @ 20:38:58 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100167839
quote:
Treinreizigers in Hilversum zijn gisteren opnieuw gedupeerd door falende renovatiewerkzaamheden.

Vrijdagochtend ontaarde (sic) de opening van het traverse bij station Hilversum-Noord Mediapark in een fiasco. Toen de nieuwe loopbrug om zeven uur ’s ochtends geopend zou worden, bleek de sleutel van het hekwerk kwijt. Pas na een uur kon met een slijptol het hangslot worden verwijderd.

Dat bleek niet het enige. Reizigers die reisden met hun OV-chipkaart en vroegen waar zij bij de nieuwe loopbrug konden uitchecken, werd met het schaamrood op de kaken verteld dat de poortjes nog bij de inmiddels afgesloten oude loopbrug stonden. In allerijl werd daarop het hekwerk rondom de oude loopbrug verwijderd.
:')

klik
pi_100168119
Dat is wel een prachtig staaltje Nederlands beleid. :')
  zondag 31 juli 2011 @ 22:31:51 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100173529
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
vuile vieze smerige hoere syntus :')

Kan ik vet op saldo reizen, betaal ik daar gewoon vol tarief 8)7 Ook meteen afgelopen dus. Lijers.
Your own fail.

Is altijd duidelijk gecommuniceerd.
Syntus
quote:
De Voordeelurenkaart is niet actief op de OV-chipkaart voor de treinen van Syntus, Connexxion en Veolia; u blijft voorlopig reizen zoals u gewend bent met een 'papieren kaartje'. Als hier verandering in komt, wordt hierover tijdig gecommuniceerd.
Bij overstappen
Wanneer u heeft gereisd met NS, checkt u na het verlaten van de NS trein uit bij één van de NS-kaartlezers op het perron/station. Voor de reis bij Syntus gebruikt u een 'papieren' kaartje.
NS:
quote:
Syntus

Op de trajecten van Syntus in Oost-Nederland kunt u reizen met uw OV-chipkaart. Reist u met een NS-Voordeelurenabonnement, dan krijgt u niet automatisch 40% korting als u incheckt bij Syntus. Wat u kunt doen om 40% korting te krijgen, leest u op de website van Syntus.
Voorheen was er ook al zoveel ophef over. Alleen bij Arriva kan je wel met je VDU inchecken. Maar met papieren kaartje blijf je goedkoper (ivm 2x instaptarief)
  zondag 31 juli 2011 @ 22:38:29 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100173814
Spoor 14/15 is een beetje over de kop in Rotterdam (Bron: @Roelofdevries op Twitter):

De gigantische spoorbak bij spoor 14 word op zijn plaats gelegd vannacht.
  zondag 31 juli 2011 @ 22:41:06 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100173937
Het nieuwsbericht hierover:
quote:
In de nacht van zondag 31 juli op maandag 1 augustus, tussen 20.00 uur en 04.00 uur wordt het sporendek op zijn plaats – onder spoor 14 en 15 – geschoven.
Inschuiven sporendek
Dit sporendek is het afgelopen half jaar – zichtbaar voor reizigers en voorbijgangers – gebouwd aan de Provenierszijde van het station. Het inschuiven gebeurt met grote vijzels over een soort ‘glijbaan’ en duurt ongeveer 6 uur. Als het dek goed is verankerd, worden de nieuwe spoorstaven aangebracht en wordt het nieuwe spoor afgebouwd. Vanaf 6 augustus zullen er weer treinen over de sporen 14 en 15 rijden. De bouw van dit sporendek zorgt ervoor dat de reizigerstunnel straks in één keer in gebruik genomen kan worden.

Kijklocatie
Speciaal voor geïnteresseerden is het mogelijk om het inschuiven te volgen. Op spoor 15 is een kijklocatie, vanwaar u een prima uitzicht heeft op de sporen en de plaats waar het dek op zijn plaats geschoven wordt. Als u daar komende dagen kijkt, ziet u dat men druk bezig is met het treffen van alle voorbereidende werkzaamheden voor het inschuiven. Het spoor is inmiddels verwijderd, net als een deel van de oude perronoverkapping.
Ik had best willen kijken, lijkt mij prachtig om te zien. Maar aangezien ik er net 8 uur werken op heb zitten toch maar niet :N
  zondag 31 juli 2011 @ 22:42:24 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100174008
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Your own fail.

Is altijd duidelijk gecommuniceerd.
Greavy krijg de pest. in Veolia treinen wordt het on-board bekend gemaakt ja. Zelfs dat gebeurt niet bij syntus
  zondag 31 juli 2011 @ 22:43:06 #197
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100174048
Maar Syntus is kut. Die hebben toch geen schermen, Veolia wel..
Oké, Syntus mag het wel iets duidelijker communiceren. Ik heb op
Dordrecht regelmatig een omroep gehoord dat je, indien je op saldo reist, bij Arriva niet met korting kan reizen met inchecken. (Niet op de MLL). Word dat daar ook niet omgeroepen :?
  zondag 31 juli 2011 @ 22:44:18 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100174117
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
Maar Syntus is kut. Die hebben toch geen schermen,
Goed zo. Dat is dan dus niet ineens mijn schuld 8)7
  zondag 31 juli 2011 @ 23:01:24 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100175079
Oh. Geldverspilling op Arnhem. Alleen op spoor 10 en 11 hebben ze al 4 TBP's (Digitale CTA) aan elke kant van het perron hangen. En nog eens 3x een TB14.
Waarom kan het ineens dáár wel, en elders niet :? 8)7
Hangt zelfs een TBP op het perron, zowat ter hoogte van Arnhem Berg Opstel... Om die te gebruiken zal je een Syntus trein van 14 bakken kwijt kunnen :r
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 juli 2011 @ 23:07:45 #200
Maffe Fries
pi_100175451
mja, 10/11 in Arnhem worden straks gebruikt om de treinen Nijmegen -> Utrecht kwijt te kunnen he
  zondag 31 juli 2011 @ 23:11:28 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100175650
Maar dan nog. WAAROM een TBP ergens ter hoogte van Arnhem Berg Opstel? :r
pi_100176573
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:11 schreef greavy het volgende:
Betere verdeling van de mensen op het station?
  Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 06:43:02 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_100183277
Omdat, in geval van nood, daar ook een trein kan aankomen. Dan kunnen ze die in ieder geval aangeven. Of omdat ze de volledige lengte van het perror willen benutten? Er zijn redenen genoeg toch?
  maandag 1 augustus 2011 @ 07:10:48 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100183367
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:11 schreef greavy het volgende:
Omdat er lange treinen langs dat perron kunnen komen en mensen die van die nieuwe loopbrug komen ook nog kunnen zien waar dat deel van de trein heen gaat.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100183827
Die traverse bij Hilversum Noord is wel een mooi ding geworden trouwens, scheelt me 400 meter omlopen. Aleen wat jammer dat hij niet verwarmd is en geen roltrappen heeft, zoals eerst de bedoeling was.
Enorm vertraagd allemaal dus ze zullen het wel geschrapt hebben om de kosten enigszins in de hand te houden
  Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 08:32:24 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_100183859
Ik was vergeten m'n abonnement te verlengen :@ toen moest ik in Ede uit de trein om een nieuwe te kopen
  maandag 1 augustus 2011 @ 09:17:38 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100184479
Mijn JTK ligt nog thuis... Ontdekt na aankomst in Utrecht. :D
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100185385
JTK? Wat is dat voor inheemse afkorting?

Ja, ik heb gegoogled, maar dat levert niet echt zinnig resultaat op ;)
pi_100185454
JaarTrajectKaart?
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:38:33 #210
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100186043
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
Ik heb op Dordrecht regelmatig een omroep gehoord dat je, indien je op saldo reist, bij Arriva niet met korting kan reizen met inchecken. (Niet op de MLL).
Dat is toch anders, bij de merwedelingelijn daar kan je helemaal niet op saldo reizen.
pi_100187427
Vorige week naar Roemenië geweest per trein, die hebben echt toffe treinen daar! Ex-Franse, ex-Duitse, ex-Italiaanse, ex-Deense treinen en getrokken treinen met de meest bonte combinaties. :7
  Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 12:46:54 #212
155227 crew  Guppy
dus
pi_100190149
quote:
3s.gif Op maandag 1 augustus 2011 09:17 schreef Duvel het volgende:
Mijn JTK ligt nog thuis... Ontdekt na aankomst in Utrecht. :D
Spannend ritje naar huis straks!!
pi_100191023
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:24 schreef Sandrvich het volgende:
Vorige week naar Roemenië geweest per trein, die hebben echt toffe treinen daar! Ex-Franse, ex-Duitse, ex-Italiaanse, ex-Deense treinen en getrokken treinen met de meest bonte combinaties. :7
Pics!
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:39:48 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100191869
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Spannend ritje naar huis straks!!
E-ticket gekocht. :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100192432
Die overgang 2-1 NS gratis kaart..

Kun je dan gewoon 1e klas ipv 2e klas reizen met je betaalde 2e klas kaartje?
Of kun je dan gewoon gratis meereizen met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft voor 2e klas?
Die uitleg is werkelijk onduidelijk op de kaart.
pi_100192640
Het is een overgangskaart. Het woord zegt het al ;)
Je kunt dus een tweede klas kaartje kopen, en eerste klas reizen mits je die overgangskaart mee hebt.
pi_100192715
Is alleen op zaterdag en zondag geldig ;)
pi_100192748
Okee.. jammer, heb je dus vrij weinig aan. Alsof 2e klas slechter zit dan 1e klas ;)
En in de vakantie is het echt niet druk in de 2e klas.
pi_100193396
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Alsof 2e klas slechter zit dan 1e klas ;)
Ja..
pi_100193473
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ja..
De SLT is het niet met je eens.
pi_100193521
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Daar pas ik daadwerkelijk in de stoelen in de eerste klas :P
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:39:20 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100195657
De nieuwe NS-abonnementen zijn per 1 januari ook geldig bij de andere vervoerders, aldus http://www.voorbeterov.nl/page5.php
pi_100196088
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ook daar zit de 1ste klas beter omdat je simpelweg niet tussen het plebs zit.
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:07:13 #224
146033 ReisT
pi_100196537
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:39 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe NS-abonnementen zijn per 1 januari ook geldig bij de andere vervoerders, aldus http://www.voorbeterov.nl/page5.php
In plaats van het gewoon in één keer goed te doen...
pi_100196545
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ook daar zit de 1ste klas beter omdat je simpelweg niet tussen het plebs zit.
Je bent zelf ook een plebejer.
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:08:23 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100196577
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:07 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je bent zelf ook een plebejer.
Goed zo, zeg het 'm!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100202421
Ik wil soon een keertje de simpele ronde Roosendaal - Antwerpen - Luik - Maastricht maken.. hoe kan ik dit het goedkoopste doen? Voor NL heb ik een studenten-OV.
Hooray for beer.
pi_100202500
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:56 schreef Zyron het volgende:
Ik wil soon een keertje de simpele ronde Roosendaal - Antwerpen - Luik - Maastricht maken.. hoe kan ik dit het goedkoopste doen? Voor NL heb ik een studenten-OV.
Een kaartje Roosendaal Grens - Luik en Luik - Visé Grens kopen. Die laatste is alleen mogelijk aan het loket. Met het eerste kaartje mag je bovendien via Brussel-Zuid reizen ^O^ .

Of als je het niet erg vindt om met de stoptrein te reizen: dan kun je een Go Pass kopen voor Essen - Visé. Dan moet je daarnaast wel een kaartje Roosendaal Grens - Essen en Visé - Visé grens kopen (en of die überhaupt bestaan, weet ik niet).
pi_100202594
Roosendaal - Essen kopen
In Essen een ticket Essen - Maastricht kopen.

Is wel over Brussel, maar je kan in Antwerpen uitstappen en een trein later je reis vervolgen als je ff wilt kijken daar

Bij nader inzien is het 2e wat ireyon zei (Go-pass1) het goedkoopste

[ Bericht 26% gewijzigd door Gutz op 01-08-2011 19:09:52 ]
pi_100203455
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:58 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een kaartje Roosendaal Grens - Luik en Luik - Visé Grens kopen. Die laatste is alleen mogelijk aan het loket. Met het eerste kaartje mag je bovendien via Brussel-Zuid reizen ^O^ .

Of als je het niet erg vindt om met de stoptrein te reizen: dan kun je een Go Pass kopen voor Essen - Visé. Dan moet je daarnaast wel een kaartje Roosendaal Grens - Essen en Visé - Visé grens kopen (en of die überhaupt bestaan, weet ik niet).
Waar kan ik een dergelijke Go Pass verkrijgen?
Hooray for beer.
pi_100203494
Via internet: www.nmbs.be of aan 't loket in Essen (je moet sowieso) Roosendaal - Essen kopen los en Vise - Maastricht.

Go pass kost 6.50
pi_100204254
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:58 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Jullie zeiden toch juist dat de go-pass tot aan Maastricht geldig is?
pi_100204836
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:44 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Jullie zeiden toch juist dat de go-pass tot aan Maastricht geldig is?
Ik weet niet wie 'jullie' is, maar ik weet het zelf niet zeker. De voorwaarden hebben het over reizen binnen België, maar aangezien Maastricht ook een zgn. Belgisch station is, zou het best kunnen. Bij Roosendaal is dat in ieder geval zeker niet het geval.
pi_100205067
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:58 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik weet niet wie 'jullie' is, maar ik weet het zelf niet zeker. De voorwaarden hebben het over reizen binnen België, maar aangezien Maastricht ook een zgn. Belgisch station is, zou het best kunnen. Bij Roosendaal is dat in ieder geval zeker niet het geval.
In Roosendaal woonden teveel plebs.
pi_100205274
Wat is toch jouw obsessie met Roosendaal :6 ?
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:10:52 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100205374
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:58 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik weet niet wie 'jullie' is, maar ik weet het zelf niet zeker. De voorwaarden hebben het over reizen binnen België, maar aangezien Maastricht ook een zgn. Belgisch station is,
Daar was wel ooit sprake van ja, maar vgs mij nooit geëffectueerd.

Het enige waar duitse inheemse kaartjes in NL geldig zijn is Enschede - Glanerbrug. Voor zo ver ik weet dan
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:11:54 #237
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_100205409
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar was wel ooit sprake van ja, maar vgs mij nooit geëffectueerd.

Het enige waar duitse inheemse kaartjes in NL geldig zijn is Enschede - Glanerbrug. Voor zo ver ik weet dan
Vergeet je niet Heerlen-Herzogenrath?
pi_100205487
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
Wat is toch jouw obsessie met Roosendaal :6 ?
Jou eindeloze verheerlijking van dat middelmatige stadje.
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:13:52 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100205503
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Vergeet je niet Heerlen-Herzogenrath?
Mag je daar met inheemse duitse kaartjes op? Met een Euregioticket wel ja, maar daarmee mag je ook over de hele heuvellandlijn bijvoorbeeld. Maar met een Schöner Tag Ticket NRW? Zou me verbazen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:14:53 #240
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_100205542
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mag je daar met inheemse duitse kaartjes op? Met een Euregioticket wel ja, maar daarmee mag je ook over de hele heuvellandlijn bijvoorbeeld. Maar met een Schöner Tag Ticket NRW? Zou me verbazen.
Nooit zelf geprobeerd, moet het nog opzoeken.
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:15:33 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100205569
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het risico dat de trein uit Glanerbrug per ongeluk op NS spoor komt is dan ook voldoende gemitigeerd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:17:12 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100205634
_O-

Ik zie een overtuigende factor Slob-doctrine inderdaad :')
pi_100205636
Met een NRW-ticket is alleen Enschede-Gronau genoemd als traject in Nederland.

PDFje met geldigheid van NRW ticket
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:18:44 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100205702
Dank je SD :)

Voor de jargonbenullen: dat betekent Scarlet_Dragonfly.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 1 augustus 2011 @ 21:56:02 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100210367
Over de nieuwe abonnementen:

quote:
Alle vervoerders

Treinreizigers kunnen vanaf 1 januari 2012 van nieuwe abonnementen gebruikmaken waarmee ze terechtkunnen bij alle vervoerders op het spoor. Daarover hebben de spoorbedrijven NS, Arriva, Veolia, Connexxion en Syntus een akkoord bereikt. Dat meldde een woordvoerder van de NS.
Mooi. Gaat de goede kant op. Vanaf dan gebeurt het pas, zodat NSR nu de falen nog kan oplossen.
pi_100212266
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank je SD :)

Voor de jargonbenullen: dat betekent Scarlet_Dragonfly.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hihi :@

O ja, eerder vanavond in de trein naar Enschede, was volgens mij de conducteur de weg een beetje kwijt in datzelfde stukje Duitsland. Hij probeerde om te roepen op welke trein je nog over kunt stappen in Enschede: "de trein naar Glanou en Münster vertrekt van spoor 5"
Echt, dat verstond ik letterlijk! :D Samenvoeging van Glanerbrug + Gronau?
pi_100212912
quote:
Als het mogelijk is zou ik er Roosendaal - Brussel - Luik - Maastricht van maken. Dan kan je tussen Brussel en Luik over de HSL, in plaats van een tergend langzame sneltrein tussen Antwerpen en Luik.

En vergeet niet dat je OV niet geldig is tot 16 augustus. ;)
pi_100214237
quote:
11s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Hihi :@

O ja, eerder vanavond in de trein naar Enschede, was volgens mij de conducteur de weg een beetje kwijt in datzelfde stukje Duitsland. Hij probeerde om te roepen op welke trein je nog over kunt stappen in Enschede: "de trein naar Glanou en Münster vertrekt van spoor 5"
Echt, dat verstond ik letterlijk! :D Samenvoeging van Glanerbrug + Gronau?
whehe :D
pi_100214344
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:45 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Als het mogelijk is zou ik er Roosendaal - Brussel - Luik - Maastricht van maken. Dan kan je tussen Brussel en Luik over de HSL, in plaats van een tergend langzame sneltrein tussen Antwerpen en Luik.

En vergeet niet dat je OV niet geldig is tot 16 augustus. ;)
Met een kaartje Roosendaal - Luik mag je sowieso via Brussel-Zuid.
  maandag 1 augustus 2011 @ 23:16:29 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100214459
quote:
Als je nog geen 26 bent, kan je voor België een Go Pass (10 ritten voor ¤50) kopen aan een loket.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 augustus 2011 @ 00:06:02 #251
Maffe Fries
pi_100217011
hijs fijn.

Volgens berichten op Somda bestaat de rijdende Wadloper in Argentinië uit de B van de 3205 en de Bz van de 3203.

Verder zouden er Wadlopers en Plan U !! verkocht zijn aan Roemenië

http://somda.nl/forum/5791/p348512/DH-stellen+%28vervolg%29/
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 01:25:49 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100219738
Om hier nog even op terug te komen (oude post, I know :')):
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2009 18:56 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik had ineens een ingeving: waarom schaft NS geen Pendolino's aan?
Simpele reden: het spoorwegnetwerk is er niet voor geschikt, voor kantelbakinstallaties is wat ruimte nodig (i.v.m. het omgrenzingsprofiel) en die is er in Nederland niet. Op het toelatingsformulier voor spoorwegvoertuigen van het IVW staat ook iets als:

quote:
x) Bevat het spoorwegvoertuig een kantelbakinstallatie?
- Ja: Ga naar y)
- Nee: Ga naar z)

y) Kan de kantelbakinstallatie worden uitgeschakeld?
- Ja: ga naar z)
- Nee: dank u voor uw aanvraag en tot ziens
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:57:51 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100223402
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Als je nog geen 26 bent, kan je voor België een Go Pass (10 ritten voor ¤50) kopen aan een loket.
En als je de 26 al ruim bent gepasseerd?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:27:17 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100223895
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100227033
Het is in ieder geval beter dan de farce die zich nu afspeelt rond de HSL. Die 2 miljard gaat er toch nooit komen, want die moet worden opgehoest door een bedrijf waarvan de staat de enige aandeelhouder is, dus dan krijg je alleen maar meer kosten, omdat het een rondje moet lopen door de bureaucratie ipv dat het blijft waar het is.

Zowel de NS als de destijds verantwoordelijke minister hebben een kapitale fout begaan, waar zelfs een leek begrijpt dat het nooit zou gaan werken. Daardoor zijn om kosten te besparen goedkope kuttreinen gekozen met het design van een baksteen, waardoor het uiteindelijk alleen maar duurder wordt.

Deze kosten moeten de NS en de overheid nu maar gewoon op zich nemen, want dit draai je niet meer terug, maar ik mag hopen dat er in het vervolg betere kosten-baten analyses uitgevoerd gaan worden, want dit zijn nu al 3 spoorlijnen op rij die economisch geen enkel rendabel doel gaan dienen :')
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:44:51 #256
146033 ReisT
pi_100227290
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

En als je de 26 al ruim bent gepasseerd?
Dan kan je een Rail Pass kopen: 10 ritten voor 74 euro.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:46:51 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100227337
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:44 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dan kan je een Rail Pass kopen: 10 ritten voor 74 euro.
Is Visé - Brussel één rit?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:56:33 #258
146033 ReisT
pi_100227570
Als je tussen twee willekeurige stations in België reist via de kortste of snelste route is dat één rit. ;)

Welke twee stations dat mag je dus zelf kiezen, Visé-Essen is ook één rit.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:52:30 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100229126
quote:
Jammer voor de staat, maar de hele concessie was nooit realistisch zoals Ascendancy al terecht aangeeft. Nu is het hopen dat de andere geïnteresseerden (DB, SNCF, Stagecoach, etc) niet al te lastig gaan doen waardoor een vlotte integratie HRN+HSL mogelijk is.

Als dat eenmaal gebeurd is zie ik het een stukje zonniger in voor de HSL in Nederland (+België).
pi_100234580
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Jammer voor de staat, maar de hele concessie was nooit realistisch zoals Ascendancy al terecht aangeeft. Nu is het hopen dat de andere geïnteresseerden (DB, SNCF, Stagecoach, etc) niet al te lastig gaan doen waardoor een vlotte integratie HRN+HSL mogelijk is.

Als dat eenmaal gebeurd is zie ik het een stukje zonniger in voor de HSL in Nederland (+België).
Kunnen we tenminste dordrecht overslaan :+
pi_100234997
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kunnen we tenminste dordrecht overslaan :+
Ik kan me niet voorstellen dat de volledige 1900 op de HSL wordt gegooid.
pi_100237660
Ze moeten ook nog effe een bocht in de HSL leggen bij lage zwaluwe naar roosendaal, dan kan alles Dordrecht over slaan ^O^ :P
pi_100237774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:47 schreef Yreal het volgende:
Ze moeten ook nog effe een bocht in de HSL leggen bij lage zwaluwe naar roosendaal, dan kan alles Dordrecht over slaan ^O^ :P
Kijk, een man met hersens
pi_100238214
quote:
:D
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 17:06:53 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100238432
quote:
Wat heb jij tegen Dordrecht? :')
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:54:49 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100241526
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:56 schreef ReisT het volgende:
Als je tussen twee willekeurige stations in België reist via de kortste of snelste route is dat één rit. ;)

Welke twee stations dat mag je dus zelf kiezen, Visé-Essen is ook één rit.
Sowieso is het doordeweek inderdaad één rit.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:47:58 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100245648
Tied veur n ploatie :)

Lintje rijdt Varsseveld binnen.
pi_100246377
Wat schattig!

Ik kwam ook nog een plaatje tegen op m'n telefoon:

Stond er een tijdje stil (19 juli al trouwens), helaas kreeg die net groen licht toen ik dichterbij kwam, dus geen interessantere foto van gemaakt :)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:07:53 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100246447
Is dat het centrum van de wereld? O+
pi_100246462
Natuurlijk! ^O^
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:09:20 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100246509
Kewl. Can't wait *)
pi_100248203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 17:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat heb jij tegen Dordrecht? :')
Dordrecht is het Almere van Rotterdam in mijn beleving. Hoewel veel minder kut dan Almere vind ik Rotterdam weer veel kutter dan Amsterdam. Daarom mogen ze het wat mij betreft platgooien nadat ze flevoland hebben laten zinken.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:47:45 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100248402
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dordrecht is het Almere van Rotterdam in mijn beleving. Hoewel veel minder kut dan Almere vind ik Rotterdam weer veel kutter dan Amsterdam. Daarom mogen ze het wat mij betreft platgooien nadat ze flevoland hebben laten zinken.
Rotterdam heeft echt z'n eigen Almeres wel. Heeft het Dordt niet voor nodig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:50:44 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100248565
Kap es effetjes met dat geklier, daar is POL voor. :P
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:52:44 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100248683
Snel vraagje, misschien weet iemand dat hier: is het Quer-durchs-Land-Ticket geldig in de boemel vanaf Enschede?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:55:35 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100248834
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:52 schreef James1988 het volgende:
Snel vraagje, misschien weet iemand dat hier: is het Quer-durchs-Land-Ticket geldig in de boemel vanaf Enschede?
Als je de boemel richting Nijverdal bedoelt, nee.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:56:03 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100248860
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je de boemel richting Nijverdal bedoelt, nee.
Vanaf Enschede rijdt er toch ook een treintje naar Münster van DB Regio?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:57:11 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100248918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vanaf Enschede rijdt er toch ook een treintje naar Münster van DB Regio?
Oh, verhip.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:03:09 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100249219
Ik zit je te dollen James ;)

Ja geldt vanaf Enschede :Y
  Redactie Sport dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:03:39 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_100249239
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:52 schreef James1988 het volgende:
SWT is wel geldig in elk geval, QDL zal dan ook wel geldig zijn (soortgelijke voorwaarden toch?)
PM mij!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:05:00 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100249305
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

SWT is wel geldig in elk geval, QDL zal dan ook wel geldig zijn (soortgelijke voorwaarden toch?)
Andere voorwaarden, zelfde gebied ;)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:16:28 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100249852
Dank u :Y
pi_100250562
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Rotterdam heeft echt z'n eigen Almeres wel. Heeft het Dordt niet voor nodig.
Dan heb je ook Spijkenisse nog, als aids een stad was..
pi_100250705
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ben je wel eens in Dordrecht geweest? :')
Heel wat meer te beleven dan Zoetermeer of Almere hoor. Dort ligt dicht bij Rotterdam, maar was al eeuwen een relevante stad.
pi_100250758
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]
Dordrecht
was een relevante stad.
dag
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:40:14 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100251040
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Kap es effetjes met dat geklier, daar is POL voor. :P
Gastjes, jullie zandbak is binnen profiel.
pi_100251255
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ben je wel eens in Dordrecht geweest? :')
Heel wat meer te beleven dan Zoetermeer of Almere hoor. Dort ligt dicht bij Rotterdam, maar was al eeuwen een relevante stad.
Wat dan? Ben er voor het laatste geweest toen greavy net een aprilia RS had gekocht nadat ik hem op msn had lopen spamen dat scooters voor wijven zijn. Rondje gereden daar en ik heb echt helemaal niks boeiends gezien. Mensen die ik daar ken gaan uit in breda of rotterdam.

Roep nou eens wat leuks dat er te doen is in dord, dan kan misschien nog eens positief worden over dat dorp :p
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:57:10 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_100251839
Je kent het spreekwoord wel hè, hoe dichter bij Dordt...
pi_100251970
... hoe leuker het wordt?

(sorry, ik ken het spreekwoord niet) :@
pi_100252596
ik mag onverwachte waarschijnlijk mee met de trein naar sziget :o

Den haag HS -> Budapest.. dat word nog een hele zit..
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:16:09 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100252705
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:14 schreef Yreal het volgende:
ik mag onverwachte waarschijnlijk mee met de trein naar sziget :o

Den haag HS -> Budapest.. dat word nog een hele zit..
VET

Dat festival zou ik verder links laten liggen trouwens, maar okee _O-
pi_100253003
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

VET

Dat festival zou ik verder links laten liggen trouwens, maar okee _O-
Er komen opzich wel leuk dingen en je kan je er voor een paar centen de tering in zuipen :+

Maatje belde me net op dat degene waarmee hij ging moeilijk loopt te doen, maar hé zo'n lange treinrit voor nop is natuurlijk een buitenkansje :7 :7 Maar god, hoe fucking lang zal dat wel niet zitten zijn?

De rit met grotendeels ICE via wenen duurt al 20 uur 8)7 8)7 tot wenen !
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:24:17 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100253096
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:22 schreef Yreal het volgende:
hé zo'n lange treinrit voor nop is natuurlijk een buitenkansje :7 :7
Dat _O_

Streep door de rest *O*
pi_100253258
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat _O_

Streep door de rest *O*
Zo kut is dat nou ook weer niet :P maar als dit bevalt moet ik toch mijn ritje naar moscow maar eens gaan plannen :)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:30:42 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100253406
Ja daar hoef je dit niet voor af te wachten natuurlijk. Moskou is gewoon een hoop visumgezeik extra, maar verder is het een kwartiertje klikken op NSHispeed.nl *O*
pi_100253445
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Er komen opzich wel leuk dingen en je kan je er voor een paar centen de tering in zuipen :+

Maatje belde me net op dat degene waarmee hij ging moeilijk loopt te doen, maar hé zo'n lange treinrit voor nop is natuurlijk een buitenkansje :7 :7 Maar god, hoe fucking lang zal dat wel niet zitten zijn?

De rit met grotendeels ICE via wenen duurt al 20 uur 8)7 8)7 tot wenen !
Ik ben jaren terug 1x met de trein naar Praag geweest, de trein die ik toen had vanaf Berlijn reed door naar Budapest. Weet niet precies meer hoe laat die uit Berlijn vertrok, ik weet wel dat we om 16:00 uur ofzo in Praag waren, en dat die trein om 23:30 in Budapest zou aankomen! Dat duurt best even ja :o
pi_100253741
Mmm, praag is 17:49 + 5,30 is meer dan een dag.. de neuk :'( Dan lijken die ICE's, railjets of desnoods het vliegtuig toch wel een stuk aantrekkelijker..
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:38:49 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100253874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:36 schreef Yreal het volgende:
Mmm, praag is 17:49 + 5,30 is meer dan een dag.. de neuk :'( Dan lijken die ICE's, railjets of desnoods het vliegtuig toch wel een stuk aantrekkelijker..
Nee man denk om je kilometers :o
pi_100253971
Ik zit pas aan 9.796km dit jaar... Ik ben maar een beetje een nep-treinnerd ;(
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:41:11 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100254009
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zit pas aan 9.796km dit jaar... Ik ben maar een beetje een nep-treinnerd ;(
Oei, dat begint echt welzorgelijke proporties aan te nemen nu :P
pi_100254451
Al die electrische locomotieven uit de 1800? Serie die op centraal staan... Wat gaan ze daar mee doen? Is echt een hele kluit.

Edit; wil iemand een nieuwe maken? Zit mobiel

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2011 23:54:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')