abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:29:17 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100035562
Voor de liefhebbers van de ICE, Deutsche Bahn verkoopt interieurstukken uit de ICE 2, die niet meer nodig zijn na de renovatie die die stellen momenteel ondergaan. Hierbij valt te denken aan tafels en stoelen.

De volledige lijst (inclusief prijzen) is te vinden op DeutscheBahn.com.
pi_100039666
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:26 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Wie om 8 uur 's ochtends in een hogesnelheidstrein zit die al bijna nooit rijdt, vraagt om roestrijden oO<
Pff.. ik zat afgelopen zondag-middag om 17 uur ofzo in een roestrijdende slet van Rotterdam naar Hoek van Holland: vlak voor Maassluis naar links en 50m verder meteen weer naar rechts. Alle mensen die uit wilden stappen en al stonden bijna omgevallen enzo _O-
pi_100042736
ik was gisteren op Schiphol, bij de roltrappen naar perrons 1 en 2 stonden twee dames met koffers te twijfelen 'nee, hier moeten we niet zijn, we moeten naar perron 1-2' :D
pi_100042786
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:42 schreef computergirl het volgende:
ik was gisteren op Schiphol, bij de roltrappen naar perrons 1 en 2 stonden twee dames met koffers te twijfelen 'nee, hier moeten we niet zijn, we moeten naar perron 1-2' :D
En dat soort volk mag zelfstandig over straat.. :|W
  Moderator donderdag 28 juli 2011 @ 12:51:41 #95
155227 crew  Guppy
dus
pi_100043001
Het scheelt dat ze nog niet op zoek waren naar 9 3/4, die schijnen ze op Kings Cross nog wel eens te hebben :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:55:36 #96
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_100045554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Pff.. ik zat afgelopen zondag-middag om 17 uur ofzo in een roestrijdende slet van Rotterdam naar Hoek van Holland: vlak voor Maassluis naar links en 50m verder meteen weer naar rechts. Alle mensen die uit wilden stappen en al stonden bijna omgevallen enzo _O-
Daarom doe ik het roestrijden meestal net ná vertrek van een trein. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:17:45 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100046543
quote:
'Chinees treinongeluk kwam door ontwerpfout'
PEKING - De dodelijke botsing tussen twee hogesnelheidstreinen in China deze maand kwam door een ernstige ontwerpfout in de seinapparatuur.
Het staatspersbureau Xinhua meldde dat donderdag op gezag van het spoorbedrijf van Shanghai.
Zaterdagavond was een trein stilgevallen door blikseminslag. De machinist van een achteropkomende trein wist van niets en botste op de stilstaande trein.
Enkele wagons vielen van een viaduct: minstens 39 passagiers stierven en ruim 200 raakten gewond.

Groen
Door de ontwerpfout was het sein niet van groen op rood gesprongen, erkende de overheid. Officiële onderzoeksresultaten zijn echter niet bekendgemaakt.
Bij zeldzame protesten hadden Chinezen recentelijk geëist dat de overheid ''de ware reden van het ongeluk zou openbaren''.

Ze menen dat de overheid de oorzaak geheim houdt. Enkele gezinnen van slachtoffers weigeren zelfs de schadevergoeding aan te nemen zolang de echte oorzaak duidelijk is, aldus staatskrant China Daily donderdag.

''We hebben geen geld nodig. Wij willen de waarheid'', zei nabestaande Wang Hui. De overheid had nabestaanden 54.000 euro per dode geboden.

Problemen
Het is het ernstigste ongeluk met Chinese hsl-treinen ooit. Het land heeft een groot hsl-net, maar daar zijn veel problemen mee. Autoriteiten beloofden een snelle herziening van het spoorsysteem.

Premier Wen Jiabao is donderdag in Wenzhou aangekomen om de plaats van het ongeluk te bekijken.
Bron: Nu.nl

Lekker dan :{
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:23:19 #98
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_100046839
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Nu.nl

Lekker dan :{
Wat is fail safe in het Chinees? Oh wacht, blijkbaar kennen ze dat woord daar niet...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 28 juli 2011 @ 18:57:17 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100057568
Zo, nu weer naar Rotterdam onderweg uit Parijs. Was leuk om Parijs gezien te hebben zoals TER, SNCF, RATP etc :-)
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:22:35 #100
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_100063317
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:57 schreef greavy het volgende:
Zo, nu weer naar Rotterdam onderweg uit Parijs. Was leuk om Parijs gezien te hebben zoals TER, SNCF, RATP etc :-)
Vertel eens wat meer? Welke lijnen?

Nog gezeik gehad?
  donderdag 28 juli 2011 @ 23:05:59 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100068685
Heb 'onder' de grond niet veel foto's. Op Gare de l'est werd ik door de gendemerie (of hoe je dat schrijft) nog wel aangesproken... Verder geen gezeik gehad.
Heb veel lijntjes onder de grond gehad.. Morgen wel ff wat meer details via de pc (nu iPhone)
pi_100069932
Trouwens, triest gezicht, die NS1700's en NS1800's die werkloos staan te zijn bij Amsterdam Centraal. Kwam vandaag ook nog een Mat64 bak tegen op een trailer in Amsterdam. Die zie je ook overal.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:40:46 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100072648
Over het ongeluk in China van afgelopen week las ik op Skyscrapercity iets opvallends:

Door de blikseminslag was het beveiligingssysteem (CTCS) uitgevallen, en was ook een trein tot stilstand gekomen. Vanwege de vele problemen met de Chinese HSL-lijnen van de afgelopen tijd (imagoschade) hadden verkeersleiders besloten om de treinbeveiliging uit te schakelen en de treinen gewoon te laten rijden. Jammergenoeg was iemand vergeten om door te geven dat er nog steeds een trein stilstond midden op de HSL...
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:48:51 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100072896
dat is niet waar.

Door een grove ontwerpfout in de beveiliging stond er een sein op groen wat op rood had moeten staan.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-seinapparatuur/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:11:48 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100073561
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is niet waar.

Door een grove ontwerpfout in de beveiliging stond er een sein op groen wat op rood had moeten staan.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-seinapparatuur/
Op Skyscrapercity staat dit logboek:
quote:
19:39 - Signals near Wenzhou South were found to be malfunctioning, all showing red.

19:51 - D3115 arrived into Yongjia (north of Wenzhou South) 4 minutes late

19:53 - A decision was made that the signals are to be over-ridden and manual operation commenced from Wenzhou South control centre

19:55 - Manual operation commenced from Yongjia control centre

20:06 - D301 was informed of manual operation and made an unscheduled stop at Yongjia at 20:12

20:15 - D3115 departed from Yongjia 27 minutes late

20:22 - D301 was given the clear to proceed

20:23 - D3115 reached the start of signal failure area and stopped

20:24 - D301 departed from Yongjia at high speed, with his signals all showing clear

20:25 - D3115 began running towards Wenzhou South at 20 km/h

20:30 - D3115 driver reported a passenger operated emergency stop, unaware his train has just been rear-ended.

This is the most plausible explanation so far, based on analysis of the best evidence in the public domain. It may differ with official explanation when it is released. The main problem I have with this situation is that it seems to assume the use of conventional signalling system instead of in-cab signalling, though same principles probably apply? Otherwise it seems to fit most other accounts.
Hierop afgaande kloppen eigenlijk onze beide posts wel... waaruit ik de conclusie trek dat de seinen het wel deden, maar de interlockingsystemen (tegen twee treinen in één sectie) het niet deden.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:15:58 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100073691
A PASSENGER operated emergency stop 8)7

Waar zit die machinist naar te kijken dan?? :X

edit: Oh wacht dat is de aanGEreden trein, niet de aanrijdende trein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:19:06 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100073775
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:15 schreef Dr_Flash het volgende:
A PASSENGER operated emergency stop 8)7

Waar zit die machinist naar te kijken dan?? :X

edit: Oh wacht dat is de aanGEreden trein, niet de aanrijdende trein.
De machinist zat 375 meter verderop voor zich te kijken terwijl hij met 20 km/h reed. De machinist is trouwens verboden om ook maar iets te zeggen tegen de media... maar heeft via een vriend wel vragen beantwoord via de Chinese Twitter. artikel
  vrijdag 29 juli 2011 @ 09:00:00 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100077602
Amazing: stipt om 7.54 vertrokken uit Breda met de Fyra, nog bij de toerit naar de HSL minutenlang stilgestaan omdat "er een vertraagde trein voor ons zit", uiteindelijk met +11 aangekomen in Rotterdam. In Rotterdam nog eens 16 minuten stilgestaan omdat er problemen waren met het wissel richting de HSL, en toen de trein uiteindelijk vertrok (met +27) werd omgeroepen dat het wissel nog steeds defect is en we klassiek (over Den Haag) naar Schiphol gaan. +20 erbij dus.

Heel raar.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:43:05 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100080165
klote joh -O-

GtbV + toeslag terug?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100080492
Spoorlopers op Gouda... Sta nu al 5 minuten tussen Goverwelle en Gouda te wachten.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:03:57 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100080751
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
klote joh -O-

GtbV + toeslag terug?
Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed. :s)

edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:42:50 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100084057
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed. :s)

edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen :')
Leuk puzzeltje dan :P Deel je ervaringen hier :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:13:47 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100085175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:

[..]
edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen :')
Bij de NS kan je bijvoorbeeld met de nieuwe abonnementen nog geen GtbV terugvragen. Bijvoorbeeld het Weekend Vrij etc. Dat staat ook nog niet op de formulieren. Komt vast nog wel. Ik heb geld terug gevraagd door een briefje te schrijven, de gegevens te vermelden en juiste dingen bij te voegen.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:34:58 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100086097
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk puzzeltje dan :P Deel je ervaringen hier :D
Ik heb het nagevraagd bij NS Hispeed (via Twitter) en die verwijzen me door naar het GtbV-formulier van NS Reizigers.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:29:15 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100089988
quote:
NMBS: Angst voor dure Fyra Amsterdam - Brussel onterecht
vrijdag 29 juli 2011

De Fyra Amsterdam - Brussel, die per 2012 de Benelux moet gaan vervangen, zal niet "perperduur" worden. Naar verwachting zal de dienst "beduidend goedkoper" worden dan de Thalys tarieven, maar duurder dan de huidige Benelux tarieven. Dat verklaart een woordvoerder van de Belgische spoorwegen (NMBS).

De reizigersvereniging Rover en de Belgische collega's TreinTramBus maken zich zorgen dat de tarieven van de Fyra Amsterdam - Brussel "peperduur" zullen worden. Een woordvoerder van de Belgische spoorwegen weerspreekt die angst. "Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden" zegt woordvoerder Jochem Goovaerts. "Maar er blijven natuurlijk ook promotionele acties". De precieze tarieven zullen een paar maanden voordat de trein daadwerkelijk zal gaan rijden bekend worden gemaakt.

Reserveren
De tarieven van de Fyra zal beduidend goedkoper worden dan de huidige Thalys tarieven. "Ook de angst dat lang van te voren gereserveerd zal moeten worden is onterecht. Het is de bedoeling dat iemand vijf minuten voor vertrek nog een kaartje kan kopen" zegt hij. Het is wel correct dat de er voor de Fyra een reserveringsplicht zal gelden. "De reis Amsterdam - Brussel zal toch zo'n 1 uur en driekwartier gaan duren. Dan willen reizigers ook op een zitplek kunnen rekenen". Volgens hem wordt er nog gekeken of er voor binnenlandse reizigers een andere oplossing mogelijk is.

Startdatum
Wanneer de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is nog onduidelijk. "Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn" zegt de woordvoerder. NS Hispeed gaf eerder aan dat het ook wel eens het eerste kwartaal van 2012 kan worden.

Extra stoptrein
Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
Bron: Treinreiziger.nl
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:32:41 #116
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_100090105
quote:
"Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn"
Kijk, er wordt alweer voorzichtig nog een uitstelling geïntroduceerd. Het zou ook te mooi zijn geweest om waar te zijn :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_100090181
quote:
"Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden", zegt woordvoerder Jochem Goovaerts.
Net als bij de IC Brussel - Luik dus. Ohnee wacht, die is geen cent duurder geworden. De kerel weet niet eens hoe 't er in z'n eigen land aan toe gaat, de kneus.

quote:
Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
Godverdomme zeg, niemand zit te wachten op een tweede stoptrein. De vraag is het behoud van de huidige IC, wat voor bord heb je voor je kop als je dat zo makkelijk blijft negeren.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:42:00 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100090421
de afstand wordt korter, maar het is "logisch dat de tarieven duurder worden"? 8)7 mongolen :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100090524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Treinreiziger.nl
ze gaan de internationale trein vervangen door een duurdere variant die gereserveerde plaatsen heeft? wat een kutplan :X

whats next, gereserveerde plekken op binnenlandse (stop)treinen? :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:45:48 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100090548
Tijd is geld, en de HSL is stukken duurder dan de conventionele route. Dat kan ik nog wel begrijpen.

Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')