abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2011 @ 23:05:59 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100068685
Heb 'onder' de grond niet veel foto's. Op Gare de l'est werd ik door de gendemerie (of hoe je dat schrijft) nog wel aangesproken... Verder geen gezeik gehad.
Heb veel lijntjes onder de grond gehad.. Morgen wel ff wat meer details via de pc (nu iPhone)
pi_100069932
Trouwens, triest gezicht, die NS1700's en NS1800's die werkloos staan te zijn bij Amsterdam Centraal. Kwam vandaag ook nog een Mat64 bak tegen op een trailer in Amsterdam. Die zie je ook overal.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:40:46 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100072648
Over het ongeluk in China van afgelopen week las ik op Skyscrapercity iets opvallends:

Door de blikseminslag was het beveiligingssysteem (CTCS) uitgevallen, en was ook een trein tot stilstand gekomen. Vanwege de vele problemen met de Chinese HSL-lijnen van de afgelopen tijd (imagoschade) hadden verkeersleiders besloten om de treinbeveiliging uit te schakelen en de treinen gewoon te laten rijden. Jammergenoeg was iemand vergeten om door te geven dat er nog steeds een trein stilstond midden op de HSL...
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:48:51 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100072896
dat is niet waar.

Door een grove ontwerpfout in de beveiliging stond er een sein op groen wat op rood had moeten staan.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-seinapparatuur/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:11:48 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100073561
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is niet waar.

Door een grove ontwerpfout in de beveiliging stond er een sein op groen wat op rood had moeten staan.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-seinapparatuur/
Op Skyscrapercity staat dit logboek:
quote:
19:39 - Signals near Wenzhou South were found to be malfunctioning, all showing red.

19:51 - D3115 arrived into Yongjia (north of Wenzhou South) 4 minutes late

19:53 - A decision was made that the signals are to be over-ridden and manual operation commenced from Wenzhou South control centre

19:55 - Manual operation commenced from Yongjia control centre

20:06 - D301 was informed of manual operation and made an unscheduled stop at Yongjia at 20:12

20:15 - D3115 departed from Yongjia 27 minutes late

20:22 - D301 was given the clear to proceed

20:23 - D3115 reached the start of signal failure area and stopped

20:24 - D301 departed from Yongjia at high speed, with his signals all showing clear

20:25 - D3115 began running towards Wenzhou South at 20 km/h

20:30 - D3115 driver reported a passenger operated emergency stop, unaware his train has just been rear-ended.

This is the most plausible explanation so far, based on analysis of the best evidence in the public domain. It may differ with official explanation when it is released. The main problem I have with this situation is that it seems to assume the use of conventional signalling system instead of in-cab signalling, though same principles probably apply? Otherwise it seems to fit most other accounts.
Hierop afgaande kloppen eigenlijk onze beide posts wel... waaruit ik de conclusie trek dat de seinen het wel deden, maar de interlockingsystemen (tegen twee treinen in één sectie) het niet deden.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:15:58 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100073691
A PASSENGER operated emergency stop 8)7

Waar zit die machinist naar te kijken dan?? :X

edit: Oh wacht dat is de aanGEreden trein, niet de aanrijdende trein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:19:06 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100073775
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:15 schreef Dr_Flash het volgende:
A PASSENGER operated emergency stop 8)7

Waar zit die machinist naar te kijken dan?? :X

edit: Oh wacht dat is de aanGEreden trein, niet de aanrijdende trein.
De machinist zat 375 meter verderop voor zich te kijken terwijl hij met 20 km/h reed. De machinist is trouwens verboden om ook maar iets te zeggen tegen de media... maar heeft via een vriend wel vragen beantwoord via de Chinese Twitter. artikel
  vrijdag 29 juli 2011 @ 09:00:00 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100077602
Amazing: stipt om 7.54 vertrokken uit Breda met de Fyra, nog bij de toerit naar de HSL minutenlang stilgestaan omdat "er een vertraagde trein voor ons zit", uiteindelijk met +11 aangekomen in Rotterdam. In Rotterdam nog eens 16 minuten stilgestaan omdat er problemen waren met het wissel richting de HSL, en toen de trein uiteindelijk vertrok (met +27) werd omgeroepen dat het wissel nog steeds defect is en we klassiek (over Den Haag) naar Schiphol gaan. +20 erbij dus.

Heel raar.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:43:05 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100080165
klote joh -O-

GtbV + toeslag terug?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100080492
Spoorlopers op Gouda... Sta nu al 5 minuten tussen Goverwelle en Gouda te wachten.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:03:57 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100080751
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
klote joh -O-

GtbV + toeslag terug?
Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed. :s)

edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:42:50 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100084057
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed. :s)

edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen :')
Leuk puzzeltje dan :P Deel je ervaringen hier :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:13:47 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100085175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:

[..]
edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen :')
Bij de NS kan je bijvoorbeeld met de nieuwe abonnementen nog geen GtbV terugvragen. Bijvoorbeeld het Weekend Vrij etc. Dat staat ook nog niet op de formulieren. Komt vast nog wel. Ik heb geld terug gevraagd door een briefje te schrijven, de gegevens te vermelden en juiste dingen bij te voegen.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:34:58 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100086097
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk puzzeltje dan :P Deel je ervaringen hier :D
Ik heb het nagevraagd bij NS Hispeed (via Twitter) en die verwijzen me door naar het GtbV-formulier van NS Reizigers.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:29:15 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100089988
quote:
NMBS: Angst voor dure Fyra Amsterdam - Brussel onterecht
vrijdag 29 juli 2011

De Fyra Amsterdam - Brussel, die per 2012 de Benelux moet gaan vervangen, zal niet "perperduur" worden. Naar verwachting zal de dienst "beduidend goedkoper" worden dan de Thalys tarieven, maar duurder dan de huidige Benelux tarieven. Dat verklaart een woordvoerder van de Belgische spoorwegen (NMBS).

De reizigersvereniging Rover en de Belgische collega's TreinTramBus maken zich zorgen dat de tarieven van de Fyra Amsterdam - Brussel "peperduur" zullen worden. Een woordvoerder van de Belgische spoorwegen weerspreekt die angst. "Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden" zegt woordvoerder Jochem Goovaerts. "Maar er blijven natuurlijk ook promotionele acties". De precieze tarieven zullen een paar maanden voordat de trein daadwerkelijk zal gaan rijden bekend worden gemaakt.

Reserveren
De tarieven van de Fyra zal beduidend goedkoper worden dan de huidige Thalys tarieven. "Ook de angst dat lang van te voren gereserveerd zal moeten worden is onterecht. Het is de bedoeling dat iemand vijf minuten voor vertrek nog een kaartje kan kopen" zegt hij. Het is wel correct dat de er voor de Fyra een reserveringsplicht zal gelden. "De reis Amsterdam - Brussel zal toch zo'n 1 uur en driekwartier gaan duren. Dan willen reizigers ook op een zitplek kunnen rekenen". Volgens hem wordt er nog gekeken of er voor binnenlandse reizigers een andere oplossing mogelijk is.

Startdatum
Wanneer de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is nog onduidelijk. "Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn" zegt de woordvoerder. NS Hispeed gaf eerder aan dat het ook wel eens het eerste kwartaal van 2012 kan worden.

Extra stoptrein
Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
Bron: Treinreiziger.nl
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:32:41 #116
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_100090105
quote:
"Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn"
Kijk, er wordt alweer voorzichtig nog een uitstelling geïntroduceerd. Het zou ook te mooi zijn geweest om waar te zijn :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_100090181
quote:
"Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden", zegt woordvoerder Jochem Goovaerts.
Net als bij de IC Brussel - Luik dus. Ohnee wacht, die is geen cent duurder geworden. De kerel weet niet eens hoe 't er in z'n eigen land aan toe gaat, de kneus.

quote:
Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
Godverdomme zeg, niemand zit te wachten op een tweede stoptrein. De vraag is het behoud van de huidige IC, wat voor bord heb je voor je kop als je dat zo makkelijk blijft negeren.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:42:00 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100090421
de afstand wordt korter, maar het is "logisch dat de tarieven duurder worden"? 8)7 mongolen :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100090524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Treinreiziger.nl
ze gaan de internationale trein vervangen door een duurdere variant die gereserveerde plaatsen heeft? wat een kutplan :X

whats next, gereserveerde plekken op binnenlandse (stop)treinen? :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:45:48 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100090548
Tijd is geld, en de HSL is stukken duurder dan de conventionele route. Dat kan ik nog wel begrijpen.

Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
pi_100090616
Nee, als er een reserveringsplicht is, en je 5 minuten vooraf nog een kaartje kunt kopen, dan koop je dus daar meteen de reservering bij. En dan vertelt de automaat je dus ook dat de trein al vol is en je geen kaartje kunt kopen in het onwaarschijnlijke geval...

Zal wel weer nieuwe software of zelfs speciale kaartautomaten vereisen...
pi_100090676
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
En je krijgt er dan ook nog eens een mooie verplichte zitplaats bij, lekker aan de gangkant of naast een stuk 'muur'. Niet meer lekker helemaal achterin kunnen zitten omdat je dan op het station het dichtst bij de uitgang uit kan stappen. Kiezen of je vooruit of achteruit gaat zitten. Ergens anders gaan zitten wanneer je bij een stel krijsende huiswijven in het rijtuig zit.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:49:55 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100090679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee, als er een reserveringsplicht is, en je 5 minuten vooraf nog een kaartje kunt kopen, dan koop je dus daar meteen de reservering bij. En dan vertelt de automaat je dus ook dat de trein al vol is en je geen kaartje kunt kopen in het onwaarschijnlijke geval...
Ja, klopt. Maar als reiziger weet je dus op voorhand niet of je wel met de trein mee kúnt, ook al heb je geen bezwaar tegen staan.
quote:
Zal wel weer nieuwe software of zelfs speciale kaartautomaten vereisen...
In NL: software-update voor de NS-kaartautomaat.
In BE: aanschuiven aan het loket.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:59:31 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100091019
Bij de voorwaarden over (onder andere) de nieuwe abonnementen staat:
quote:
artikel 5.9: 'Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude .... Wanneer u met de OV-Chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten voor aanvang van uw reis ... .'
...
pi_100091213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:59 schreef greavy het volgende:
Bij de voorwaarden over (onder andere) de nieuwe abonnementen staat:

[..]

...
whut? :D idioot
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:16:39 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100091695
Zeker. Je pleegt fraude als je dat doet, zeggen ze :P

Hier het hele artikel:
quote:
5.9 NS heeft het recht om het Abonnement met onmiddellijke ingang op te
zeggen en/of OV-chipkaart te blokkeren en/ of in beslag te nemen en/of u een
boete op te leggen en/of uw Instaptarief te verhogen, indien u fraudeert met
of misbruik maakt van het Abonnement of de OV-chipkaart of indien er met
uw OV-chipkaart is gefraudeerd.
De in de vorige zin genoemde boete wordt bepaald aan de hand van de ernst
van het misbruik of fraude en bedraagt per Rit ten hoogste de Ritprijs voor de
langst mogelijke Rit op één dag voor de gereisde klasse plus het bedrag ter
grootte van de Wettelijke verhoging.
Het in de eerste zin van dit lid bedoelde verhoogde Instaptarief bedraagt
maximaal de Ritprijs voor de langst mogelijke Rit op één dag, eerste klas.
Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude:
* Wanneer uit de administratie van bijvoorbeeld NS blijkt dat een Check-in of
Check-uit bij herhaling ontbreekt terwijl dit wel had moeten plaatsvinden;
* Wanneer u saldo op uw OV-chipkaart laadt zonder dat u hiervoor betaalt aan
de partij aan wie u, zoals u redelijkerwijs mag verwachten, dient te betalen;
* Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt, uitcheckt op
een andere wijze dan met een door een openbaar vervoer bedrijf of Trans Link
Systems B.V. daartoe aangewezen apparaat;
* Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt bij herhaling niet
uitcheckt op het station of de halte die u verlaat;
* Wanneer u met de OV-chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten
voor aanvang van uw reis;
* Wanneer u bij herhaling in de richting van uw vertrekstation reist, zonder dat
dit onderdeel is van de Reisroute.


[ Bericht 43% gewijzigd door greavy op 29-07-2011 16:35:57 ]
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:44:04 #127
258802 Yreal
henk..!
pi_100092828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:16 schreef greavy het volgende:
Zeker. Je pleegt fraude als je dat doet, zeggen ze :P

Hier het hele artikel:

[..]

Er staan hier heel veel dingen in die mij doen afvragen hoe ze dat precies willen weten...

Als je immers niet uitcheckt weten ze ook niet waar je de boel verlaat..

En een half uur van te voren inchecken.. Wat nou als mijn trein maar 1x per uur gaat? of om het half en omdat ik nog koffie ga halen ik die eerste trein mis...?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:56:22 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100093291
Grotendeels bangmakerij denk ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:00:45 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100093455
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
Tijd is geld, en de HSL is stukken duurder dan de conventionele route. Dat kan ik nog wel begrijpen.

Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
In Zweden zijn die automaten standaard, net als de reservering voor intercity's. Geen gemekker, gewoon een centraal systeem dat alles registreert.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100093705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Er staan hier heel veel dingen in die mij doen afvragen hoe ze dat precies willen weten...

Als je immers niet uitcheckt weten ze ook niet waar je de boel verlaat..

En een half uur van te voren inchecken.. Wat nou als mijn trein maar 1x per uur gaat? of om het half en omdat ik nog koffie ga halen ik die eerste trein mis...?
een keertje is niet erg, het gaat er met name om dat het niet structureel gebeurd..
  vrijdag 29 juli 2011 @ 17:49:12 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100095109
Het gaat om stelselmatig, niet om maar af en toe, 1 keer of dergelijke.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 juli 2011 @ 17:49:55 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100095140
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 17:49 schreef greavy het volgende:
Het gaat om stelselmatig, niet om maar af en toe, 1 keer of dergelijke.
De vraag is of ze het na kunnen gaan of het stelselmatig is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100095243
Als een trein ATB heeft , rijd deze dan te snel? Zit in trein 4206 welke net van almelo wegreed en na 100 meter fors tot stilstand kwam, en hoorde VIA de porto dat deze ATB melde..
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_100095608
Ja, als de trein zodanig tot stilstand komt dat het lijkt of er aan de noodrem getrokken wordt is dat waarschijnlijk een ATB-noodremming. Het ATB-systeem (Automatische Trein Beinvloeding) heeft dan gemerkt dat de machinist te hard rijdt, moet remmen en dat niet tijdig zelf gedaan heeft.

Als zoiets gebeurt meldt de machinist dat wel eens zo aan de conducteur zodat die ook weet dat het niet een reiziger was die aan de noodrem trok waar die achteraan moet.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:15:20 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100095891
Of de dodeman greep in.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100096064
Mag een go pass vanaf Roosendaal gr. al of moet je persé via essen reizen? En waar kan je achter de prijs komen tot Roosendaal Gr.?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:31:34 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100096341
Grenspunten tellen niet mee iirc.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:34:01 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100096397
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:21 schreef Ascendancy het volgende:
Mag een go pass vanaf Roosendaal gr. al of moet je persé via essen reizen? En waar kan je achter de prijs komen tot Roosendaal Gr.?
Go Pass (heb ik zelf ook) telt pas vanaf Essen als je met de Stoptrein gaat, of vanaf Antwerpen met de IC.
Je mag wél van Maastricht het Belgenland in, of vanuit het Belgenland naar Maastricht met de Go Pass, deze is op Maastricht geldig (Behoort ook onder Belgische stations qua tarieven).
pi_100096574
Eigenlijk belachelijk dat je moet betalen voor het stukje Roosendaal-Gr. - Essen. Wat zal het zijn, een meter of 4 :') ?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 18:45:42 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100096728
En als je gewoon in Nederland je kaartje al koopt, moet je dus Roosendaal-Essen hebben, tenzij je een netkaart (dus ook dagkaart enz) hebt. Ja, het is zonde. Maar dan kan ik nog tig voorbeelden bedenken waar het zonde is.
pi_100098664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 18:21 schreef Ascendancy het volgende:
Mag een go pass vanaf Roosendaal gr. al of moet je persé via essen reizen? En waar kan je achter de prijs komen tot Roosendaal Gr.?
Volgens mij is sinds 2010 Roosendaal Grens verdwenen en vervangen door het station Roosendaal, alles er na is 'Belgisch spoor'.
pi_100099630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

Volgens mij is sinds 2010 Roosendaal Grens verdwenen en vervangen door het station Roosendaal, alles er na is 'Belgisch spoor'.
Nee hoor, de plannen waren er wel maar daar is, zoals bij alle Roosendaal-gerelateerde plannen, nog niks van terecht gekomen.
pi_100099902
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nee hoor, de plannen waren er wel maar daar is, zoals bij alle Roosendaal-gerelateerde plannen, nog niks van terecht gekomen.
Het eerste Roosendaalgerelateerde plan dat gaat lukken is de beneluxtrein opheffen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100100398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:04 schreef mschol het volgende:

[..]

whut? :D idioot
Valt wel mee, het heeft iets te maken met één van de nieuwe abonnementen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 juli 2011 @ 21:37:49 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100103466
Laatst was hier een stukje over de RTM. Op het forum van Beneluxspoor kwam ik dit topic tegen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,13213.0.html

Er staat van de afgelopen weken een hele reportage in over een uitbreiding van het spoor. Het is dan nog steeds van niets naar nergens, maar wel weer een heel stuk langer :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 juli 2011 @ 22:21:36 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100105468
Klopt. Die fotoreportage kwam van mij. Ze zijn druk bezig met de verlenging. Dat prijs ik zeker ook toe hoor! Prachtig dat dit weer wat terug gaat komen!
pi_100106802
Zo dichtbij, maar wist helemaal niet dat ze al bezig waren met de verlenging, laat staat dat ie bijna af is :') Wel tof ^O^
pi_100107312
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:30 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Valt wel mee, het heeft iets te maken met één van de nieuwe abonnementen.
dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen...
  vrijdag 29 juli 2011 @ 23:58:48 #149
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_100110622
Ik pakte vandaag om 18.05 de trein vanaf Hoogkarspel richting Amersfoort Schothorst, mij viel toen op dat er ook om 18.05 een spitstrein richting Enkhuizen stopte op de station. Ik was nogal verrast, het is toch nog steeds vakantie?

NS heeft dan toch een aangepaste 'vakantie'dienstregeling dacht ik? Zetten ze dan nog steeds spitstreinen in?!

En die trein was twee DD-AR's met in het midden een loc; DD-AR, loc, DD-AR.. Een opvallende manier vond ik, of kunnen twee DD-AR's niet met elkaar gekoppeld worden?
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:04:57 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100110942
Is normaal voor DD-AR, alleen omdat er minder stammen met locs zijn dan voor mDDM komt het minder vaak voor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')