En je krijgt er dan ook nog eens een mooie verplichte zitplaats bij, lekker aan de gangkant of naast een stuk 'muur'. Niet meer lekker helemaal achterin kunnen zitten omdat je dan op het station het dichtst bij de uitgang uit kan stappen. Kiezen of je vooruit of achteruit gaat zitten. Ergens anders gaan zitten wanneer je bij een stel krijsende huiswijven in het rijtuig zit.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
Ja, klopt. Maar als reiziger weet je dus op voorhand niet of je wel met de trein mee kúnt, ook al heb je geen bezwaar tegen staan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee, als er een reserveringsplicht is, en je 5 minuten vooraf nog een kaartje kunt kopen, dan koop je dus daar meteen de reservering bij. En dan vertelt de automaat je dus ook dat de trein al vol is en je geen kaartje kunt kopen in het onwaarschijnlijke geval...
In NL: software-update voor de NS-kaartautomaat.quote:Zal wel weer nieuwe software of zelfs speciale kaartautomaten vereisen...
...quote:artikel 5.9: 'Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude .... Wanneer u met de OV-Chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten voor aanvang van uw reis ... .'
whut?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:59 schreef greavy het volgende:
Bij de voorwaarden over (onder andere) de nieuwe abonnementen staat:
[..]
...
quote:5.9 NS heeft het recht om het Abonnement met onmiddellijke ingang op te
zeggen en/of OV-chipkaart te blokkeren en/ of in beslag te nemen en/of u een
boete op te leggen en/of uw Instaptarief te verhogen, indien u fraudeert met
of misbruik maakt van het Abonnement of de OV-chipkaart of indien er met
uw OV-chipkaart is gefraudeerd.
De in de vorige zin genoemde boete wordt bepaald aan de hand van de ernst
van het misbruik of fraude en bedraagt per Rit ten hoogste de Ritprijs voor de
langst mogelijke Rit op één dag voor de gereisde klasse plus het bedrag ter
grootte van de Wettelijke verhoging.
Het in de eerste zin van dit lid bedoelde verhoogde Instaptarief bedraagt
maximaal de Ritprijs voor de langst mogelijke Rit op één dag, eerste klas.
Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude:
* Wanneer uit de administratie van bijvoorbeeld NS blijkt dat een Check-in of
Check-uit bij herhaling ontbreekt terwijl dit wel had moeten plaatsvinden;
* Wanneer u saldo op uw OV-chipkaart laadt zonder dat u hiervoor betaalt aan
de partij aan wie u, zoals u redelijkerwijs mag verwachten, dient te betalen;
* Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt, uitcheckt op
een andere wijze dan met een door een openbaar vervoer bedrijf of Trans Link
Systems B.V. daartoe aangewezen apparaat;
* Wanneer u met de OV-chipkaart waarmee u heeft ingecheckt bij herhaling niet
uitcheckt op het station of de halte die u verlaat;
* Wanneer u met de OV-chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten
voor aanvang van uw reis;
* Wanneer u bij herhaling in de richting van uw vertrekstation reist, zonder dat
dit onderdeel is van de Reisroute.
Er staan hier heel veel dingen in die mij doen afvragen hoe ze dat precies willen weten...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:16 schreef greavy het volgende:
Zeker. Je pleegt fraude als je dat doet, zeggen ze
Hier het hele artikel:
[..]
In Zweden zijn die automaten standaard, net als de reservering voor intercity's. Geen gemekker, gewoon een centraal systeem dat alles registreert.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
Tijd is geld, en de HSL is stukken duurder dan de conventionele route. Dat kan ik nog wel begrijpen.
Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
een keertje is niet erg, het gaat er met name om dat het niet structureel gebeurd..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Er staan hier heel veel dingen in die mij doen afvragen hoe ze dat precies willen weten...
Als je immers niet uitcheckt weten ze ook niet waar je de boel verlaat..
En een half uur van te voren inchecken.. Wat nou als mijn trein maar 1x per uur gaat? of om het half en omdat ik nog koffie ga halen ik die eerste trein mis...?
De vraag is of ze het na kunnen gaan of het stelselmatig is ...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:49 schreef greavy het volgende:
Het gaat om stelselmatig, niet om maar af en toe, 1 keer of dergelijke.
Go Pass (heb ik zelf ook) telt pas vanaf Essen als je met de Stoptrein gaat, of vanaf Antwerpen met de IC.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:21 schreef Ascendancy het volgende:
Mag een go pass vanaf Roosendaal gr. al of moet je persé via essen reizen? En waar kan je achter de prijs komen tot Roosendaal Gr.?
Volgens mij is sinds 2010 Roosendaal Grens verdwenen en vervangen door het station Roosendaal, alles er na is 'Belgisch spoor'.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:21 schreef Ascendancy het volgende:
Mag een go pass vanaf Roosendaal gr. al of moet je persé via essen reizen? En waar kan je achter de prijs komen tot Roosendaal Gr.?
Nee hoor, de plannen waren er wel maar daar is, zoals bij alle Roosendaal-gerelateerde plannen, nog niks van terecht gekomen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij is sinds 2010 Roosendaal Grens verdwenen en vervangen door het station Roosendaal, alles er na is 'Belgisch spoor'.
Het eerste Roosendaalgerelateerde plan dat gaat lukken is de beneluxtrein opheffen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee hoor, de plannen waren er wel maar daar is, zoals bij alle Roosendaal-gerelateerde plannen, nog niks van terecht gekomen.
dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:30 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Valt wel mee, het heeft iets te maken met één van de nieuwe abonnementen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |