Op Skyscrapercity staat dit logboek:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is niet waar.
Door een grove ontwerpfout in de beveiliging stond er een sein op groen wat op rood had moeten staan.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-seinapparatuur/
Hierop afgaande kloppen eigenlijk onze beide posts wel... waaruit ik de conclusie trek dat de seinen het wel deden, maar de interlockingsystemen (tegen twee treinen in één sectie) het niet deden.quote:19:39 - Signals near Wenzhou South were found to be malfunctioning, all showing red.
19:51 - D3115 arrived into Yongjia (north of Wenzhou South) 4 minutes late
19:53 - A decision was made that the signals are to be over-ridden and manual operation commenced from Wenzhou South control centre
19:55 - Manual operation commenced from Yongjia control centre
20:06 - D301 was informed of manual operation and made an unscheduled stop at Yongjia at 20:12
20:15 - D3115 departed from Yongjia 27 minutes late
20:22 - D301 was given the clear to proceed
20:23 - D3115 reached the start of signal failure area and stopped
20:24 - D301 departed from Yongjia at high speed, with his signals all showing clear
20:25 - D3115 began running towards Wenzhou South at 20 km/h
20:30 - D3115 driver reported a passenger operated emergency stop, unaware his train has just been rear-ended.
This is the most plausible explanation so far, based on analysis of the best evidence in the public domain. It may differ with official explanation when it is released. The main problem I have with this situation is that it seems to assume the use of conventional signalling system instead of in-cab signalling, though same principles probably apply? Otherwise it seems to fit most other accounts.
De machinist zat 375 meter verderop voor zich te kijken terwijl hij met 20 km/h reed. De machinist is trouwens verboden om ook maar iets te zeggen tegen de media... maar heeft via een vriend wel vragen beantwoord via de Chinese Twitter. artikelquote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:15 schreef Dr_Flash het volgende:
A PASSENGER operated emergency stop![]()
Waar zit die machinist naar te kijken dan??
edit: Oh wacht dat is de aanGEreden trein, niet de aanrijdende trein.
Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed.quote:
Leuk puzzeltje danquote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed.
edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen
Bij de NS kan je bijvoorbeeld met de nieuwe abonnementen nog geen GtbV terugvragen. Bijvoorbeeld het Weekend Vrij etc. Dat staat ook nog niet op de formulieren. Komt vast nog wel. Ik heb geld terug gevraagd door een briefje te schrijven, de gegevens te vermelden en juiste dingen bij te voegen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen
Ik heb het nagevraagd bij NS Hispeed (via Twitter) en die verwijzen me door naar het GtbV-formulier van NS Reizigers.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk puzzeltje danDeel je ervaringen hier
Bron: Treinreiziger.nlquote:NMBS: Angst voor dure Fyra Amsterdam - Brussel onterecht
vrijdag 29 juli 2011
De Fyra Amsterdam - Brussel, die per 2012 de Benelux moet gaan vervangen, zal niet "perperduur" worden. Naar verwachting zal de dienst "beduidend goedkoper" worden dan de Thalys tarieven, maar duurder dan de huidige Benelux tarieven. Dat verklaart een woordvoerder van de Belgische spoorwegen (NMBS).
De reizigersvereniging Rover en de Belgische collega's TreinTramBus maken zich zorgen dat de tarieven van de Fyra Amsterdam - Brussel "peperduur" zullen worden. Een woordvoerder van de Belgische spoorwegen weerspreekt die angst. "Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden" zegt woordvoerder Jochem Goovaerts. "Maar er blijven natuurlijk ook promotionele acties". De precieze tarieven zullen een paar maanden voordat de trein daadwerkelijk zal gaan rijden bekend worden gemaakt.
Reserveren
De tarieven van de Fyra zal beduidend goedkoper worden dan de huidige Thalys tarieven. "Ook de angst dat lang van te voren gereserveerd zal moeten worden is onterecht. Het is de bedoeling dat iemand vijf minuten voor vertrek nog een kaartje kan kopen" zegt hij. Het is wel correct dat de er voor de Fyra een reserveringsplicht zal gelden. "De reis Amsterdam - Brussel zal toch zo'n 1 uur en driekwartier gaan duren. Dan willen reizigers ook op een zitplek kunnen rekenen". Volgens hem wordt er nog gekeken of er voor binnenlandse reizigers een andere oplossing mogelijk is.
Startdatum
Wanneer de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is nog onduidelijk. "Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn" zegt de woordvoerder. NS Hispeed gaf eerder aan dat het ook wel eens het eerste kwartaal van 2012 kan worden.
Extra stoptrein
Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
Kijk, er wordt alweer voorzichtig nog een uitstelling geïntroduceerd. Het zou ook te mooi zijn geweest om waar te zijnquote:"Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn"
Net als bij de IC Brussel - Luik dus. Ohnee wacht, die is geen cent duurder geworden. De kerel weet niet eens hoe 't er in z'n eigen land aan toe gaat, de kneus.quote:"Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden", zegt woordvoerder Jochem Goovaerts.
Godverdomme zeg, niemand zit te wachten op een tweede stoptrein. De vraag is het behoud van de huidige IC, wat voor bord heb je voor je kop als je dat zo makkelijk blijft negeren.quote:Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
ze gaan de internationale trein vervangen door een duurdere variant die gereserveerde plaatsen heeft? wat een kutplanquote:
En je krijgt er dan ook nog eens een mooie verplichte zitplaats bij, lekker aan de gangkant of naast een stuk 'muur'. Niet meer lekker helemaal achterin kunnen zitten omdat je dan op het station het dichtst bij de uitgang uit kan stappen. Kiezen of je vooruit of achteruit gaat zitten. Ergens anders gaan zitten wanneer je bij een stel krijsende huiswijven in het rijtuig zit.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
Ja, klopt. Maar als reiziger weet je dus op voorhand niet of je wel met de trein mee kúnt, ook al heb je geen bezwaar tegen staan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee, als er een reserveringsplicht is, en je 5 minuten vooraf nog een kaartje kunt kopen, dan koop je dus daar meteen de reservering bij. En dan vertelt de automaat je dus ook dat de trein al vol is en je geen kaartje kunt kopen in het onwaarschijnlijke geval...
In NL: software-update voor de NS-kaartautomaat.quote:Zal wel weer nieuwe software of zelfs speciale kaartautomaten vereisen...
...quote:artikel 5.9: 'Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude .... Wanneer u met de OV-Chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten voor aanvang van uw reis ... .'
whut?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:59 schreef greavy het volgende:
Bij de voorwaarden over (onder andere) de nieuwe abonnementen staat:
[..]
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |