abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2011 @ 23:05:59 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100068685
Heb 'onder' de grond niet veel foto's. Op Gare de l'est werd ik door de gendemerie (of hoe je dat schrijft) nog wel aangesproken... Verder geen gezeik gehad.
Heb veel lijntjes onder de grond gehad.. Morgen wel ff wat meer details via de pc (nu iPhone)
pi_100069932
Trouwens, triest gezicht, die NS1700's en NS1800's die werkloos staan te zijn bij Amsterdam Centraal. Kwam vandaag ook nog een Mat64 bak tegen op een trailer in Amsterdam. Die zie je ook overal.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:40:46 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100072648
Over het ongeluk in China van afgelopen week las ik op Skyscrapercity iets opvallends:

Door de blikseminslag was het beveiligingssysteem (CTCS) uitgevallen, en was ook een trein tot stilstand gekomen. Vanwege de vele problemen met de Chinese HSL-lijnen van de afgelopen tijd (imagoschade) hadden verkeersleiders besloten om de treinbeveiliging uit te schakelen en de treinen gewoon te laten rijden. Jammergenoeg was iemand vergeten om door te geven dat er nog steeds een trein stilstond midden op de HSL...
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:48:51 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100072896
dat is niet waar.

Door een grove ontwerpfout in de beveiliging stond er een sein op groen wat op rood had moeten staan.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-seinapparatuur/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:11:48 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100073561
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:48 schreef Dr_Flash het volgende:
dat is niet waar.

Door een grove ontwerpfout in de beveiliging stond er een sein op groen wat op rood had moeten staan.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-seinapparatuur/
Op Skyscrapercity staat dit logboek:
quote:
19:39 - Signals near Wenzhou South were found to be malfunctioning, all showing red.

19:51 - D3115 arrived into Yongjia (north of Wenzhou South) 4 minutes late

19:53 - A decision was made that the signals are to be over-ridden and manual operation commenced from Wenzhou South control centre

19:55 - Manual operation commenced from Yongjia control centre

20:06 - D301 was informed of manual operation and made an unscheduled stop at Yongjia at 20:12

20:15 - D3115 departed from Yongjia 27 minutes late

20:22 - D301 was given the clear to proceed

20:23 - D3115 reached the start of signal failure area and stopped

20:24 - D301 departed from Yongjia at high speed, with his signals all showing clear

20:25 - D3115 began running towards Wenzhou South at 20 km/h

20:30 - D3115 driver reported a passenger operated emergency stop, unaware his train has just been rear-ended.

This is the most plausible explanation so far, based on analysis of the best evidence in the public domain. It may differ with official explanation when it is released. The main problem I have with this situation is that it seems to assume the use of conventional signalling system instead of in-cab signalling, though same principles probably apply? Otherwise it seems to fit most other accounts.
Hierop afgaande kloppen eigenlijk onze beide posts wel... waaruit ik de conclusie trek dat de seinen het wel deden, maar de interlockingsystemen (tegen twee treinen in één sectie) het niet deden.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:15:58 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100073691
A PASSENGER operated emergency stop 8)7

Waar zit die machinist naar te kijken dan?? :X

edit: Oh wacht dat is de aanGEreden trein, niet de aanrijdende trein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:19:06 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100073775
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:15 schreef Dr_Flash het volgende:
A PASSENGER operated emergency stop 8)7

Waar zit die machinist naar te kijken dan?? :X

edit: Oh wacht dat is de aanGEreden trein, niet de aanrijdende trein.
De machinist zat 375 meter verderop voor zich te kijken terwijl hij met 20 km/h reed. De machinist is trouwens verboden om ook maar iets te zeggen tegen de media... maar heeft via een vriend wel vragen beantwoord via de Chinese Twitter. artikel
  vrijdag 29 juli 2011 @ 09:00:00 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100077602
Amazing: stipt om 7.54 vertrokken uit Breda met de Fyra, nog bij de toerit naar de HSL minutenlang stilgestaan omdat "er een vertraagde trein voor ons zit", uiteindelijk met +11 aangekomen in Rotterdam. In Rotterdam nog eens 16 minuten stilgestaan omdat er problemen waren met het wissel richting de HSL, en toen de trein uiteindelijk vertrok (met +27) werd omgeroepen dat het wissel nog steeds defect is en we klassiek (over Den Haag) naar Schiphol gaan. +20 erbij dus.

Heel raar.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:43:05 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100080165
klote joh -O-

GtbV + toeslag terug?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100080492
Spoorlopers op Gouda... Sta nu al 5 minuten tussen Goverwelle en Gouda te wachten.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:03:57 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100080751
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
klote joh -O-

GtbV + toeslag terug?
Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed. :s)

edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:42:50 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100084057
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed. :s)

edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen :')
Leuk puzzeltje dan :P Deel je ervaringen hier :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:13:47 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100085175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:03 schreef James1988 het volgende:

[..]
edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen :')
Bij de NS kan je bijvoorbeeld met de nieuwe abonnementen nog geen GtbV terugvragen. Bijvoorbeeld het Weekend Vrij etc. Dat staat ook nog niet op de formulieren. Komt vast nog wel. Ik heb geld terug gevraagd door een briefje te schrijven, de gegevens te vermelden en juiste dingen bij te voegen.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:34:58 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100086097
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk puzzeltje dan :P Deel je ervaringen hier :D
Ik heb het nagevraagd bij NS Hispeed (via Twitter) en die verwijzen me door naar het GtbV-formulier van NS Reizigers.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:29:15 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100089988
quote:
NMBS: Angst voor dure Fyra Amsterdam - Brussel onterecht
vrijdag 29 juli 2011

De Fyra Amsterdam - Brussel, die per 2012 de Benelux moet gaan vervangen, zal niet "perperduur" worden. Naar verwachting zal de dienst "beduidend goedkoper" worden dan de Thalys tarieven, maar duurder dan de huidige Benelux tarieven. Dat verklaart een woordvoerder van de Belgische spoorwegen (NMBS).

De reizigersvereniging Rover en de Belgische collega's TreinTramBus maken zich zorgen dat de tarieven van de Fyra Amsterdam - Brussel "peperduur" zullen worden. Een woordvoerder van de Belgische spoorwegen weerspreekt die angst. "Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden" zegt woordvoerder Jochem Goovaerts. "Maar er blijven natuurlijk ook promotionele acties". De precieze tarieven zullen een paar maanden voordat de trein daadwerkelijk zal gaan rijden bekend worden gemaakt.

Reserveren
De tarieven van de Fyra zal beduidend goedkoper worden dan de huidige Thalys tarieven. "Ook de angst dat lang van te voren gereserveerd zal moeten worden is onterecht. Het is de bedoeling dat iemand vijf minuten voor vertrek nog een kaartje kan kopen" zegt hij. Het is wel correct dat de er voor de Fyra een reserveringsplicht zal gelden. "De reis Amsterdam - Brussel zal toch zo'n 1 uur en driekwartier gaan duren. Dan willen reizigers ook op een zitplek kunnen rekenen". Volgens hem wordt er nog gekeken of er voor binnenlandse reizigers een andere oplossing mogelijk is.

Startdatum
Wanneer de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is nog onduidelijk. "Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn" zegt de woordvoerder. NS Hispeed gaf eerder aan dat het ook wel eens het eerste kwartaal van 2012 kan worden.

Extra stoptrein
Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
Bron: Treinreiziger.nl
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:32:41 #116
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_100090105
quote:
"Wij zijn afhankelijk van treinbouwer AnsaldoBreda, die heeft eerder aangegeven dat we de treinstellen per december in de reizigersdienst konden inzetten. We hebben de fabrikant gevraagd of die inzichten nog steeds reëel zijn"
Kijk, er wordt alweer voorzichtig nog een uitstelling geïntroduceerd. Het zou ook te mooi zijn geweest om waar te zijn :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_100090181
quote:
"Die angst is nergens op gebaseerd. De treindienst wordt via de hogesnelheidslijn aanzienlijk sneller, dus het is logisch dat de tarieven iets duurder zullen worden", zegt woordvoerder Jochem Goovaerts.
Net als bij de IC Brussel - Luik dus. Ohnee wacht, die is geen cent duurder geworden. De kerel weet niet eens hoe 't er in z'n eigen land aan toe gaat, de kneus.

quote:
Maar als de Benelux wordt vervangen door een Fyra, is het nog allerminst zeker of er een extra stoptrein Roosendaal - Antwerpen komt. "We hebben afgesproken dat we een correct aanbod tussen Antwerpen en Roosendaal zullen aanbieden dat aansluit bij de vraag. Dus we zullen onderzoeken of er voldoende vraag is voor een tweede stoptrein" zegt Goovaerts.
Godverdomme zeg, niemand zit te wachten op een tweede stoptrein. De vraag is het behoud van de huidige IC, wat voor bord heb je voor je kop als je dat zo makkelijk blijft negeren.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:42:00 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100090421
de afstand wordt korter, maar het is "logisch dat de tarieven duurder worden"? 8)7 mongolen :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100090524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: Treinreiziger.nl
ze gaan de internationale trein vervangen door een duurdere variant die gereserveerde plaatsen heeft? wat een kutplan :X

whats next, gereserveerde plekken op binnenlandse (stop)treinen? :')
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:45:48 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100090548
Tijd is geld, en de HSL is stukken duurder dan de conventionele route. Dat kan ik nog wel begrijpen.

Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
pi_100090616
Nee, als er een reserveringsplicht is, en je 5 minuten vooraf nog een kaartje kunt kopen, dan koop je dus daar meteen de reservering bij. En dan vertelt de automaat je dus ook dat de trein al vol is en je geen kaartje kunt kopen in het onwaarschijnlijke geval...

Zal wel weer nieuwe software of zelfs speciale kaartautomaten vereisen...
pi_100090676
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:45 schreef James1988 het volgende:
Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn.
En je krijgt er dan ook nog eens een mooie verplichte zitplaats bij, lekker aan de gangkant of naast een stuk 'muur'. Niet meer lekker helemaal achterin kunnen zitten omdat je dan op het station het dichtst bij de uitgang uit kan stappen. Kiezen of je vooruit of achteruit gaat zitten. Ergens anders gaan zitten wanneer je bij een stel krijsende huiswijven in het rijtuig zit.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:49:55 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100090679
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nee, als er een reserveringsplicht is, en je 5 minuten vooraf nog een kaartje kunt kopen, dan koop je dus daar meteen de reservering bij. En dan vertelt de automaat je dus ook dat de trein al vol is en je geen kaartje kunt kopen in het onwaarschijnlijke geval...
Ja, klopt. Maar als reiziger weet je dus op voorhand niet of je wel met de trein mee kúnt, ook al heb je geen bezwaar tegen staan.
quote:
Zal wel weer nieuwe software of zelfs speciale kaartautomaten vereisen...
In NL: software-update voor de NS-kaartautomaat.
In BE: aanschuiven aan het loket.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:59:31 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100091019
Bij de voorwaarden over (onder andere) de nieuwe abonnementen staat:
quote:
artikel 5.9: 'Er is onder meer in de volgende gevallen sprake van misbruik of fraude .... Wanneer u met de OV-Chipkaart bij herhaling eerder incheckt dan 30 minuten voor aanvang van uw reis ... .'
...
pi_100091213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:59 schreef greavy het volgende:
Bij de voorwaarden over (onder andere) de nieuwe abonnementen staat:

[..]

...
whut? :D idioot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')