abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juli 2011 @ 06:54:31 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100117453
Een DDAR is 4 rijtuigen met loc. Deze heeft geen motorwagen.
Een DDAR met mDDM is 4 rijtuigen, waarvan 1 rijtuig ook een motorwagen is.
pi_100118371
Kreeg net een gratis fyra toeslagkaartje in de hand gedrukt door de trainmanager omdat we 10 minuten vertraging hadden
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:30:23 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100121342
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:51 schreef RubenK het volgende:
Kreeg net een gratis fyra toeslagkaartje in de hand gedrukt door de trainmanager omdat we 10 minuten vertraging hadden
Zo van "probeer het later nogeens" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100122326
En waar zijn alle ICRM's gebleven :( Tussen arhem en zwolle rijden alleen maar afgetrapte VIRM
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_100122443
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 13:08:59 ]
pi_100122474
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:08 schreef MarkoAlmelo het volgende:
-
Hoe noem je ze dan?:P

'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_100122665
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:09 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Hoe noem je ze dan?:P

[ afbeelding ]
Dat is vast tussen Olst en Deventer.. en dat wordt bevestigd door de bestandsnaam :+

Salland O+
dag
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:08:12 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100124066
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat is vast tussen Olst en Deventer.. en dat wordt bevestigd door de bestandsnaam :+

Salland O+
Zonder bestandsnaam zie je het aan de portalen in combinatie met een enkelsporig baanvak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100124839
Maar niemand die weet waarom ze niet rijden?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  zaterdag 30 juli 2011 @ 14:36:24 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100124870
Misschien dat je je vraag beter op Somda.nl kunt stellen, daar zitten specialisten op het gebied van de materieelomloop.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100127018
quote:
Een stille goederentrein rijdt zaterdag door Overijssel om een nieuw geluidsarm remsysteem te testen.
de route van de 'stille' trein

De stille trein is een uitkomst voor de omwonenden van station Deventer Colmschate. Zij ondervinden al jaren geluidshinder van voorbijrazende goederentreinen. De 'Europetrain' is uitgerust met kunststofremblokken in plaats van ijzeren blokken. Hierdoor moet de trein ongeveer vijftig procent minder geluid produceren dan een gewone goederentrein. De testtrein rijdt een jaar door Europa om de kunststofremblokken te testen. Daarbij wordt meer dan 200.000 kilometer afgelegd en worden de wielen aan alle weers- en terreinomstandigheden blootgesteld. Mocht de testrit slagen dan kan het remsysteem op Europese schaal worden ingevoerd.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=128143

Iemand een idee om welke loc en wagens het gaat?
pi_100128576
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zonder bestandsnaam zie je het aan de portalen in combinatie met een enkelsporig baanvak.
En de mooie omgeving :{w
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 juli 2011 @ 17:37:44 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100130434
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Maar niemand die weet waarom ze niet rijden?
Met ICRm kun je niet makkelijk kort keren zoals met VIRM en ICMm wel kan. Het korte keren met ICRm is lastiger omdat het ombouwen veel langer duurt dan met ander materieel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:38:02 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100132003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Maar niemand die weet waarom ze niet rijden?
Zijn er daar even uitgehaald vanwege de knip bij Arnhem, en het korte keren in Zwolle (beide vanwege de verbouwingen).
pi_100134884
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met ICRm kun je niet makkelijk kort keren zoals met VIRM en ICMm wel kan. Het korte keren met ICRm is lastiger omdat het ombouwen veel langer duurt dan met ander materieel.
Met een stuurstand keer je toch net zo snel als met een virm?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:21:55 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100134972
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:19 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Met een stuurstand keer je toch net zo snel als met een virm?
Remproef zou wel eens wat langer kunnen duren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 juli 2011 @ 20:22:37 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100135006
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Remproef zou wel eens wat langer kunnen duren.
En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 30 juli 2011 @ 20:23:46 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_100135047
Heb je bij ICRm geen bepaalde sleutel uit de loc nodig voor de stuurstand? In dat geval moet de mcn de hele stam aflopen, en kun je niet snel keren met een wisselmachinist.

edit: wat psm zegt dus :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_100135109
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef dennistd het volgende:
Heb je bij ICRm geen bepaalde sleutel uit de loc nodig voor de stuurstand? In dat geval moet de mcn de hele stam aflopen, en kun je niet snel keren met een wisselmachinist.

edit: wat psm zegt dus :P
Dennis jij iets gezien van de stille trein?
  Redactie Sport zaterdag 30 juli 2011 @ 20:29:06 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_100135233
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Dennis jij iets gezien van de stille trein?
Nee sorry, zo'n goede verrekijker heb ik niet :P

Ik zit in Oostenrijk op het moment, ben vandaag met de Pinzgauer Lokalbahn van Zell am See naar Krimml geweest:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:15:40 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100139480
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Dennis jij iets gezien van de stille trein?
Kwam wel aantal foto's tegen:

  zondag 31 juli 2011 @ 00:07:36 #172
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_100143820
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom?
Hebben de machinisten dan niet zulke sleutel bij zich? Is toch veel makkelijker werken, meen ik dan..
  zondag 31 juli 2011 @ 03:29:03 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100148003
Voor de liefhebber, een brief van NS Reizigers over de herfstmaatregelen. Te vinden bij het LOCOV.

In het kort:

• Warme reserve van 86 stuks Mat '64
• Meer inzet van Sandite-gel (tegen gladde sporen)
• Ondersteuning door perronpersoneel bij het vertrekproces
• Aanpassingen aan de dienstregeling (verschuiving vertrek/aankomsttijden met 1 a 2 minuten op een aantal trajecten)
pi_100148728
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom?
Keert daarom de 1900 niet op zichzelf maar op de volgende trein?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100149411
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 03:29 schreef James1988 het volgende:
• Ondersteuning door perronpersoneel bij het vertrekproces
ze gaan duwen? :D ;)


vandaag sinds lange tijd weer eens met de trein..
35 euro voor retourtje NS + toegang efteling :P (en daarna even de kermis van tilburg op, eens kijken wat er nog van de grootste kermis van de eu Benelux over is dan :+)

[ Bericht 2% gewijzigd door mschol op 31-07-2011 09:01:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')