Zo van "probeer het later nogeens"quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:51 schreef RubenK het volgende:
Kreeg net een gratis fyra toeslagkaartje in de hand gedrukt door de trainmanager omdat we 10 minuten vertraging hadden
Dat is vast tussen Olst en Deventer.. en dat wordt bevestigd door de bestandsnaamquote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:09 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Hoe noem je ze dan?:P
[ afbeelding ]
Zonder bestandsnaam zie je het aan de portalen in combinatie met een enkelsporig baanvak.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 13:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat is vast tussen Olst en Deventer.. en dat wordt bevestigd door de bestandsnaam
Salland
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=128143quote:Een stille goederentrein rijdt zaterdag door Overijssel om een nieuw geluidsarm remsysteem te testen.
de route van de 'stille' trein
De stille trein is een uitkomst voor de omwonenden van station Deventer Colmschate. Zij ondervinden al jaren geluidshinder van voorbijrazende goederentreinen. De 'Europetrain' is uitgerust met kunststofremblokken in plaats van ijzeren blokken. Hierdoor moet de trein ongeveer vijftig procent minder geluid produceren dan een gewone goederentrein. De testtrein rijdt een jaar door Europa om de kunststofremblokken te testen. Daarbij wordt meer dan 200.000 kilometer afgelegd en worden de wielen aan alle weers- en terreinomstandigheden blootgesteld. Mocht de testrit slagen dan kan het remsysteem op Europese schaal worden ingevoerd.
En de mooie omgevingquote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zonder bestandsnaam zie je het aan de portalen in combinatie met een enkelsporig baanvak.
Met ICRm kun je niet makkelijk kort keren zoals met VIRM en ICMm wel kan. Het korte keren met ICRm is lastiger omdat het ombouwen veel langer duurt dan met ander materieel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Maar niemand die weet waarom ze niet rijden?
Zijn er daar even uitgehaald vanwege de knip bij Arnhem, en het korte keren in Zwolle (beide vanwege de verbouwingen).quote:Op zaterdag 30 juli 2011 14:35 schreef kebabkever het volgende:
Maar niemand die weet waarom ze niet rijden?
Met een stuurstand keer je toch net zo snel als met een virm?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met ICRm kun je niet makkelijk kort keren zoals met VIRM en ICMm wel kan. Het korte keren met ICRm is lastiger omdat het ombouwen veel langer duurt dan met ander materieel.
Remproef zou wel eens wat langer kunnen duren.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:19 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Met een stuurstand keer je toch net zo snel als met een virm?
En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Remproef zou wel eens wat langer kunnen duren.
Dennis jij iets gezien van de stille trein?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef dennistd het volgende:
Heb je bij ICRm geen bepaalde sleutel uit de loc nodig voor de stuurstand? In dat geval moet de mcn de hele stam aflopen, en kun je niet snel keren met een wisselmachinist.
edit: wat psm zegt dus
Nee sorry, zo'n goede verrekijker heb ik nietquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dennis jij iets gezien van de stille trein?
Kwam wel aantal foto's tegen:quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dennis jij iets gezien van de stille trein?
Hebben de machinisten dan niet zulke sleutel bij zich? Is toch veel makkelijker werken, meen ik dan..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom?
Keert daarom de 1900 niet op zichzelf maar op de volgende trein?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom?
ze gaan duwen?quote:Op zondag 31 juli 2011 03:29 schreef James1988 het volgende:
• Ondersteuning door perronpersoneel bij het vertrekproces
De belangrijkste reden daarvoor is volgens mij het opvangen van vertragingen. Zo heeft de vertrekkende trein pas vertraging als de binnenkomende 30min te laat is.quote:Op zondag 31 juli 2011 05:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Keert daarom de 1900 niet op zichzelf maar op de volgende trein?
i stand corrected, tis de grootste van de beneluxquote:Op zondag 31 juli 2011 08:27 schreef Ireyon het volgende:
Tilburg heeft niet de grootste kermis van de EU hoor.. In zowat elke Duitse stad staat een stuk meer.
Het is makkelijker, maar als één machinist zijn sleutel vergeet dan kan de trein niet van zijn plaats komen. Door de sleutel van de ene naar de andere kant van de trein te brengen voorkom je zoiets.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hebben de machinisten dan niet zulke sleutel bij zich? Is toch veel makkelijker werken, meen ik dan..
Het is ook vanwege veiligheid. Een onderhoudsmedewerker of storingsmonteur weet dat een trein niet kan gaan rijden als hij de sleutel zelf heeft.quote:Op zondag 31 juli 2011 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is makkelijker, maar als één machinist zijn sleutel vergeet dan kan de trein niet van zijn plaats komen. Door de sleutel van de ene naar de andere kant van de trein te brengen voorkom je zoiets.
Gaaf! Ook die reactie "Bonitos colores"quote:Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers rijden trouwens al in Argentinië rond: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/5991711597
Eh de stuurstroomsleutel, zou wel kunnen. Heeft een treinstel dat niet? VIRM heeft volgens mij alleen een DOM-sleutel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef dennistd het volgende:
Heb je bij ICRm geen bepaalde sleutel uit de loc nodig voor de stuurstand? In dat geval moet de mcn de hele stam aflopen, en kun je niet snel keren met een wisselmachinist.
edit: wat psm zegt dus
Wauw dat is gaaf! Daar ga ik thuis eens goed naar kijken.quote:Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers rijden trouwens al in Argentinië rond: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/5991711597
quote:Treinreizigers in Hilversum zijn gisteren opnieuw gedupeerd door falende renovatiewerkzaamheden.
Vrijdagochtend ontaarde (sic) de opening van het traverse bij station Hilversum-Noord Mediapark in een fiasco. Toen de nieuwe loopbrug om zeven uur ’s ochtends geopend zou worden, bleek de sleutel van het hekwerk kwijt. Pas na een uur kon met een slijptol het hangslot worden verwijderd.
Dat bleek niet het enige. Reizigers die reisden met hun OV-chipkaart en vroegen waar zij bij de nieuwe loopbrug konden uitchecken, werd met het schaamrood op de kaken verteld dat de poortjes nog bij de inmiddels afgesloten oude loopbrug stonden. In allerijl werd daarop het hekwerk rondom de oude loopbrug verwijderd.
Your own fail.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
vuile vieze smerige hoere syntus![]()
Kan ik vet op saldo reizen, betaal ik daar gewoon vol tariefOok meteen afgelopen dus. Lijers.
NS:quote:De Voordeelurenkaart is niet actief op de OV-chipkaart voor de treinen van Syntus, Connexxion en Veolia; u blijft voorlopig reizen zoals u gewend bent met een 'papieren kaartje'. Als hier verandering in komt, wordt hierover tijdig gecommuniceerd.
Bij overstappen
Wanneer u heeft gereisd met NS, checkt u na het verlaten van de NS trein uit bij één van de NS-kaartlezers op het perron/station. Voor de reis bij Syntus gebruikt u een 'papieren' kaartje.
Voorheen was er ook al zoveel ophef over. Alleen bij Arriva kan je wel met je VDU inchecken. Maar met papieren kaartje blijf je goedkoper (ivm 2x instaptarief)quote:Syntus
Op de trajecten van Syntus in Oost-Nederland kunt u reizen met uw OV-chipkaart. Reist u met een NS-Voordeelurenabonnement, dan krijgt u niet automatisch 40% korting als u incheckt bij Syntus. Wat u kunt doen om 40% korting te krijgen, leest u op de website van Syntus.
Ik had best willen kijken, lijkt mij prachtig om te zien. Maar aangezien ik er net 8 uur werken op heb zitten toch maar nietquote:In de nacht van zondag 31 juli op maandag 1 augustus, tussen 20.00 uur en 04.00 uur wordt het sporendek op zijn plaats – onder spoor 14 en 15 – geschoven.
Inschuiven sporendek
Dit sporendek is het afgelopen half jaar – zichtbaar voor reizigers en voorbijgangers – gebouwd aan de Provenierszijde van het station. Het inschuiven gebeurt met grote vijzels over een soort ‘glijbaan’ en duurt ongeveer 6 uur. Als het dek goed is verankerd, worden de nieuwe spoorstaven aangebracht en wordt het nieuwe spoor afgebouwd. Vanaf 6 augustus zullen er weer treinen over de sporen 14 en 15 rijden. De bouw van dit sporendek zorgt ervoor dat de reizigerstunnel straks in één keer in gebruik genomen kan worden.
Kijklocatie
Speciaal voor geïnteresseerden is het mogelijk om het inschuiven te volgen. Op spoor 15 is een kijklocatie, vanwaar u een prima uitzicht heeft op de sporen en de plaats waar het dek op zijn plaats geschoven wordt. Als u daar komende dagen kijkt, ziet u dat men druk bezig is met het treffen van alle voorbereidende werkzaamheden voor het inschuiven. Het spoor is inmiddels verwijderd, net als een deel van de oude perronoverkapping.
Greavy krijg de pest. in Veolia treinen wordt het on-board bekend gemaakt ja. Zelfs dat gebeurt niet bij syntusquote:Op zondag 31 juli 2011 22:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Your own fail.
Is altijd duidelijk gecommuniceerd.
Goed zo. Dat is dan dus niet ineens mijn schuldquote:Op zondag 31 juli 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
Maar Syntus is kut. Die hebben toch geen schermen,
Betere verdeling van de mensen op het station?quote:Op zondag 31 juli 2011 23:11 schreef greavy het volgende:
Maar dan nog. WAAROM een TBP ergens ter hoogte van Arnhem Berg Opstel?
Omdat er lange treinen langs dat perron kunnen komen en mensen die van die nieuwe loopbrug komen ook nog kunnen zien waar dat deel van de trein heen gaat.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:11 schreef greavy het volgende:
Maar dan nog. WAAROM een TBP ergens ter hoogte van Arnhem Berg Opstel?
Dat is toch anders, bij de merwedelingelijn daar kan je helemaal niet op saldo reizen.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
Ik heb op Dordrecht regelmatig een omroep gehoord dat je, indien je op saldo reist, bij Arriva niet met korting kan reizen met inchecken. (Niet op de MLL).
Spannend ritje naar huis straks!!quote:Op maandag 1 augustus 2011 09:17 schreef Duvel het volgende:
Mijn JTK ligt nog thuis... Ontdekt na aankomst in Utrecht.
Pics!quote:Op maandag 1 augustus 2011 11:24 schreef Sandrvich het volgende:
Vorige week naar Roemenië geweest per trein, die hebben echt toffe treinen daar! Ex-Franse, ex-Duitse, ex-Italiaanse, ex-Deense treinen en getrokken treinen met de meest bonte combinaties.
E-ticket gekocht.quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Spannend ritje naar huis straks!!
Ja..quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Alsof 2e klas slechter zit dan 1e klas
Daar pas ik daadwerkelijk in de stoelen in de eerste klasquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De SLT is het niet met je eens.
Ook daar zit de 1ste klas beter omdat je simpelweg niet tussen het plebs zit.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
De SLT is het niet met je eens.
In plaats van het gewoon in één keer goed te doen...quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:39 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe NS-abonnementen zijn per 1 januari ook geldig bij de andere vervoerders, aldus http://www.voorbeterov.nl/page5.php
Je bent zelf ook een plebejer.quote:Op maandag 1 augustus 2011 15:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ook daar zit de 1ste klas beter omdat je simpelweg niet tussen het plebs zit.
Een kaartje Roosendaal Grens - Luik en Luik - Visé Grens kopen. Die laatste is alleen mogelijk aan het loket. Met het eerste kaartje mag je bovendien via Brussel-Zuid reizenquote:Op maandag 1 augustus 2011 18:56 schreef Zyron het volgende:
Ik wil soon een keertje de simpele ronde Roosendaal - Antwerpen - Luik - Maastricht maken.. hoe kan ik dit het goedkoopste doen? Voor NL heb ik een studenten-OV.
Waar kan ik een dergelijke Go Pass verkrijgen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een kaartje Roosendaal Grens - Luik en Luik - Visé Grens kopen. Die laatste is alleen mogelijk aan het loket. Met het eerste kaartje mag je bovendien via Brussel-Zuid reizen.
Of als je het niet erg vindt om met de stoptrein te reizen: dan kun je een Go Pass kopen voor Essen - Visé. Dan moet je daarnaast wel een kaartje Roosendaal Grens - Essen en Visé - Visé grens kopen (en of die überhaupt bestaan, weet ik niet).
Jullie zeiden toch juist dat de go-pass tot aan Maastricht geldig is?quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een kaartje Roosendaal Grens - Luik en Luik - Visé Grens kopen. Die laatste is alleen mogelijk aan het loket. Met het eerste kaartje mag je bovendien via Brussel-Zuid reizen.
Of als je het niet erg vindt om met de stoptrein te reizen: dan kun je een Go Pass kopen voor Essen - Visé. Dan moet je daarnaast wel een kaartje Roosendaal Grens - Essen en Visé - Visé grens kopen (en of die überhaupt bestaan, weet ik niet).
Ik weet niet wie 'jullie' is, maar ik weet het zelf niet zeker. De voorwaarden hebben het over reizen binnen België, maar aangezien Maastricht ook een zgn. Belgisch station is, zou het best kunnen. Bij Roosendaal is dat in ieder geval zeker niet het geval.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Jullie zeiden toch juist dat de go-pass tot aan Maastricht geldig is?
In Roosendaal woonden teveel plebs.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik weet niet wie 'jullie' is, maar ik weet het zelf niet zeker. De voorwaarden hebben het over reizen binnen België, maar aangezien Maastricht ook een zgn. Belgisch station is, zou het best kunnen. Bij Roosendaal is dat in ieder geval zeker niet het geval.
Daar was wel ooit sprake van ja, maar vgs mij nooit geëffectueerd.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik weet niet wie 'jullie' is, maar ik weet het zelf niet zeker. De voorwaarden hebben het over reizen binnen België, maar aangezien Maastricht ook een zgn. Belgisch station is,
Vergeet je niet Heerlen-Herzogenrath?quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar was wel ooit sprake van ja, maar vgs mij nooit geëffectueerd.
Het enige waar duitse inheemse kaartjes in NL geldig zijn is Enschede - Glanerbrug. Voor zo ver ik weet dan
Jou eindeloze verheerlijking van dat middelmatige stadje.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:08 schreef Ireyon het volgende:
Wat is toch jouw obsessie met Roosendaal?
Mag je daar met inheemse duitse kaartjes op? Met een Euregioticket wel ja, maar daarmee mag je ook over de hele heuvellandlijn bijvoorbeeld. Maar met een Schöner Tag Ticket NRW? Zou me verbazen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vergeet je niet Heerlen-Herzogenrath?
Nooit zelf geprobeerd, moet het nog opzoeken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag je daar met inheemse duitse kaartjes op? Met een Euregioticket wel ja, maar daarmee mag je ook over de hele heuvellandlijn bijvoorbeeld. Maar met een Schöner Tag Ticket NRW? Zou me verbazen.
Het risico dat de trein uit Glanerbrug per ongeluk op NS spoor komt is dan ook voldoende gemitigeerd.quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het enige waar duitse inheemse kaartjes in NL geldig zijn is Enschede - Glanerbrug. Voor zo ver ik weet dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Mooi. Gaat de goede kant op. Vanaf dan gebeurt het pas, zodat NSR nu de falen nog kan oplossen.quote:Alle vervoerders
Treinreizigers kunnen vanaf 1 januari 2012 van nieuwe abonnementen gebruikmaken waarmee ze terechtkunnen bij alle vervoerders op het spoor. Daarover hebben de spoorbedrijven NS, Arriva, Veolia, Connexxion en Syntus een akkoord bereikt. Dat meldde een woordvoerder van de NS.
quote:Op maandag 1 augustus 2011 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Dank je SD![]()
Voor de jargonbenullen: dat betekent Scarlet_Dragonfly.HihiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
O ja, eerder vanavond in de trein naar Enschede, was volgens mij de conducteur de weg een beetje kwijt in datzelfde stukje Duitsland. Hij probeerde om te roepen op welke trein je nog over kunt stappen in Enschede: "de trein naar Glanou en Münster vertrekt van spoor 5"
Echt, dat verstond ik letterlijk!Samenvoeging van Glanerbrug + Gronau?
Als het mogelijk is zou ik er Roosendaal - Brussel - Luik - Maastricht van maken. Dan kan je tussen Brussel en Luik over de HSL, in plaats van een tergend langzame sneltrein tussen Antwerpen en Luik.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:56 schreef Zyron het volgende:
Ik wil soon een keertje de simpele ronde Roosendaal - Antwerpen - Luik - Maastricht maken.. hoe kan ik dit het goedkoopste doen? Voor NL heb ik een studenten-OV.
whehequote:Op maandag 1 augustus 2011 22:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hihi![]()
O ja, eerder vanavond in de trein naar Enschede, was volgens mij de conducteur de weg een beetje kwijt in datzelfde stukje Duitsland. Hij probeerde om te roepen op welke trein je nog over kunt stappen in Enschede: "de trein naar Glanou en Münster vertrekt van spoor 5"
Echt, dat verstond ik letterlijk!Samenvoeging van Glanerbrug + Gronau?
Met een kaartje Roosendaal - Luik mag je sowieso via Brussel-Zuid.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:45 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Als het mogelijk is zou ik er Roosendaal - Brussel - Luik - Maastricht van maken. Dan kan je tussen Brussel en Luik over de HSL, in plaats van een tergend langzame sneltrein tussen Antwerpen en Luik.
En vergeet niet dat je OV niet geldig is tot 16 augustus.
Als je nog geen 26 bent, kan je voor België een Go Pass (10 ritten voor ¤50) kopen aan een loket.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:56 schreef Zyron het volgende:
Ik wil soon een keertje de simpele ronde Roosendaal - Antwerpen - Luik - Maastricht maken.. hoe kan ik dit het goedkoopste doen? Voor NL heb ik een studenten-OV.
Simpele reden: het spoorwegnetwerk is er niet voor geschikt, voor kantelbakinstallaties is wat ruimte nodig (i.v.m. het omgrenzingsprofiel) en die is er in Nederland niet. Op het toelatingsformulier voor spoorwegvoertuigen van het IVW staat ook iets als:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:56 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik had ineens een ingeving: waarom schaft NS geen Pendolino's aan?
quote:x) Bevat het spoorwegvoertuig een kantelbakinstallatie?
- Ja: Ga naar y)
- Nee: Ga naar z)
y) Kan de kantelbakinstallatie worden uitgeschakeld?
- Ja: ga naar z)
- Nee: dank u voor uw aanvraag en tot ziens
En als je de 26 al ruim bent gepasseerd?quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je nog geen 26 bent, kan je voor België een Go Pass (10 ritten voor ¤50) kopen aan een loket.
Dan kan je een Rail Pass kopen: 10 ritten voor 74 euro.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
En als je de 26 al ruim bent gepasseerd?
Is Visé - Brussel één rit?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan kan je een Rail Pass kopen: 10 ritten voor 74 euro.
Jammer voor de staat, maar de hele concessie was nooit realistisch zoals Ascendancy al terecht aangeeft. Nu is het hopen dat de andere geïnteresseerden (DB, SNCF, Stagecoach, etc) niet al te lastig gaan doen waardoor een vlotte integratie HRN+HSL mogelijk is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:27 schreef Duvel het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)honderden-miljoenen/
!!!
Kunnen we tenminste dordrecht overslaanquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Jammer voor de staat, maar de hele concessie was nooit realistisch zoals Ascendancy al terecht aangeeft. Nu is het hopen dat de andere geïnteresseerden (DB, SNCF, Stagecoach, etc) niet al te lastig gaan doen waardoor een vlotte integratie HRN+HSL mogelijk is.
Als dat eenmaal gebeurd is zie ik het een stukje zonniger in voor de HSL in Nederland (+België).
Ik kan me niet voorstellen dat de volledige 1900 op de HSL wordt gegooid.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kunnen we tenminste dordrecht overslaan
Kijk, een man met hersensquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:47 schreef Yreal het volgende:
Ze moeten ook nog effe een bocht in de HSL leggen bij lage zwaluwe naar roosendaal, dan kan alles Dordrecht over slaan![]()
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:47 schreef Yreal het volgende:
Ze moeten ook nog effe een bocht in de HSL leggen bij lage zwaluwe naar roosendaal, dan kan alles Dordrecht over slaan![]()
Wat heb jij tegen Dordrecht?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:47 schreef Yreal het volgende:
Ze moeten ook nog effe een bocht in de HSL leggen bij lage zwaluwe naar roosendaal, dan kan alles Dordrecht over slaan![]()
Sowieso is het doordeweek inderdaad één rit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:56 schreef ReisT het volgende:
Als je tussen twee willekeurige stations in België reist via de kortste of snelste route is dat één rit.![]()
Welke twee stations dat mag je dus zelf kiezen, Visé-Essen is ook één rit.
Dordrecht is het Almere van Rotterdam in mijn beleving. Hoewel veel minder kut dan Almere vind ik Rotterdam weer veel kutter dan Amsterdam. Daarom mogen ze het wat mij betreft platgooien nadat ze flevoland hebben laten zinken.quote:
Rotterdam heeft echt z'n eigen Almeres wel. Heeft het Dordt niet voor nodig.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dordrecht is het Almere van Rotterdam in mijn beleving. Hoewel veel minder kut dan Almere vind ik Rotterdam weer veel kutter dan Amsterdam. Daarom mogen ze het wat mij betreft platgooien nadat ze flevoland hebben laten zinken.
Als je de boemel richting Nijverdal bedoelt, nee.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:52 schreef James1988 het volgende:
Snel vraagje, misschien weet iemand dat hier: is het Quer-durchs-Land-Ticket geldig in de boemel vanaf Enschede?
Vanaf Enschede rijdt er toch ook een treintje naar Münster van DB Regio?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je de boemel richting Nijverdal bedoelt, nee.
Oh, verhip.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanaf Enschede rijdt er toch ook een treintje naar Münster van DB Regio?
SWT is wel geldig in elk geval, QDL zal dan ook wel geldig zijn (soortgelijke voorwaarden toch?)quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:52 schreef James1988 het volgende:
Snel vraagje, misschien weet iemand dat hier: is het Quer-durchs-Land-Ticket geldig in de boemel vanaf Enschede?
Andere voorwaarden, zelfde gebiedquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
SWT is wel geldig in elk geval, QDL zal dan ook wel geldig zijn (soortgelijke voorwaarden toch?)
Dan heb je ook Spijkenisse nog, als aids een stad was..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Rotterdam heeft echt z'n eigen Almeres wel. Heeft het Dordt niet voor nodig.
Ben je wel eens in Dordrecht geweest?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dordrecht is het Almere van Rotterdam in mijn beleving. Hoewel veel minder kut dan Almere vind ik Rotterdam weer veel kutter dan Amsterdam. Daarom mogen ze het wat mij betreft platgooien nadat ze flevoland hebben laten zinken.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dordrecht
was een relevante stad.
Gastjes, jullie zandbak is binnen profiel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Kap es effetjes met dat geklier, daar is POL voor.
Wat dan? Ben er voor het laatste geweest toen greavy net een aprilia RS had gekocht nadat ik hem op msn had lopen spamen dat scooters voor wijven zijn. Rondje gereden daar en ik heb echt helemaal niks boeiends gezien. Mensen die ik daar ken gaan uit in breda of rotterdam.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ben je wel eens in Dordrecht geweest?
Heel wat meer te beleven dan Zoetermeer of Almere hoor. Dort ligt dicht bij Rotterdam, maar was al eeuwen een relevante stad.
VETquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:14 schreef Yreal het volgende:
ik mag onverwachte waarschijnlijk mee met de trein naar sziget![]()
Den haag HS -> Budapest.. dat word nog een hele zit..
Er komen opzich wel leuk dingen en je kan je er voor een paar centen de tering in zuipenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VET
Dat festival zou ik verder links laten liggen trouwens, maar okee
Datquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:22 schreef Yreal het volgende:
hé zo'n lange treinrit voor nop is natuurlijk een buitenkansje![]()
![]()
Zo kut is dat nou ook weer nietquote:
Ik ben jaren terug 1x met de trein naar Praag geweest, de trein die ik toen had vanaf Berlijn reed door naar Budapest. Weet niet precies meer hoe laat die uit Berlijn vertrok, ik weet wel dat we om 16:00 uur ofzo in Praag waren, en dat die trein om 23:30 in Budapest zou aankomen! Dat duurt best even jaquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Er komen opzich wel leuk dingen en je kan je er voor een paar centen de tering in zuipen![]()
Maatje belde me net op dat degene waarmee hij ging moeilijk loopt te doen, maar hé zo'n lange treinrit voor nop is natuurlijk een buitenkansje![]()
Maar god, hoe fucking lang zal dat wel niet zitten zijn?
De rit met grotendeels ICE via wenen duurt al 20 uur![]()
tot wenen !
Nee man denk om je kilometersquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:36 schreef Yreal het volgende:
Mmm, praag is 17:49 + 5,30 is meer dan een dag.. de neukDan lijken die ICE's, railjets of desnoods het vliegtuig toch wel een stuk aantrekkelijker..
Oei, dat begint echt welzorgelijke proporties aan te nemen nuquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zit pas aan 9.796km dit jaar... Ik ben maar een beetje een nep-treinnerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |