In de zomer rijdt er geloof 1x per dag een Thalys rechtstreeks van Amsterdam naar Marseille.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:40 schreef Derek010 het volgende:
[..]
Het kost al een aantal uur om vanuit Rotterdam in Parijs te komen. Om precies te zijn 3 uur.
Zeker overstappen in Parijs.
Idd. Dat maakt het complexer en het kost veel om plaatsen te maken waar intercities stoptreinen kunnen inhalen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:51 schreef Light het volgende:
[..]
En dan heb je ook nog te maken met de dienstregeling. Het zou me niets verbazen als op sommige trajecten de snelheid wel kan worden verhoogd, maar het niet wordt gedaan om aansluitingen mogelijk te maken. Het sporboekje is een grote puzzel.
Eindelijk, ik vond het al een heel gedoe. Twintig minuten wachten omdat je aan de draaistellen moet kloten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgend jaar gaat de HSL Perpignan - Barcelona open, als het goed is. Aangezien dat ook normaalspoor is (ipv het Spaanse breedspoor) kunnen de normale hogesnelheidstreinen daar dus ook over rijden. Dan kun je in een aantal uur tijd vanuit Rotterdam in Barcelona komen (waarschijnlijk overstappen in Parijs, maar het kan wel).
Ik hoop toch echt dat ze 4 sporigheid bedoelen met 25 KV en buitenste sporen 200 km/h. Tussen Utrecht en Arnehm. Net als utrecht - amsterdam bijlmer arena. Tussen Arnhem naar Zevenaar gewoon over bestaand spoor. Of 3e spoor aanleggen voor ICE.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:19 schreef Socios het volgende:
Het aanleggen van de HSL-Oost is laatst weer ter sprake gekomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |