De belangrijkste reden daarvoor is volgens mij het opvangen van vertragingen. Zo heeft de vertrekkende trein pas vertraging als de binnenkomende 30min te laat is.quote:Op zondag 31 juli 2011 05:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Keert daarom de 1900 niet op zichzelf maar op de volgende trein?
i stand corrected, tis de grootste van de beneluxquote:Op zondag 31 juli 2011 08:27 schreef Ireyon het volgende:
Tilburg heeft niet de grootste kermis van de EU hoor.. In zowat elke Duitse stad staat een stuk meer.
Het is makkelijker, maar als één machinist zijn sleutel vergeet dan kan de trein niet van zijn plaats komen. Door de sleutel van de ene naar de andere kant van de trein te brengen voorkom je zoiets.quote:Op zondag 31 juli 2011 00:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hebben de machinisten dan niet zulke sleutel bij zich? Is toch veel makkelijker werken, meen ik dan..
Het is ook vanwege veiligheid. Een onderhoudsmedewerker of storingsmonteur weet dat een trein niet kan gaan rijden als hij de sleutel zelf heeft.quote:Op zondag 31 juli 2011 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is makkelijker, maar als één machinist zijn sleutel vergeet dan kan de trein niet van zijn plaats komen. Door de sleutel van de ene naar de andere kant van de trein te brengen voorkom je zoiets.
Gaaf! Ook die reactie "Bonitos colores"quote:Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers rijden trouwens al in Argentinië rond: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/5991711597
Eh de stuurstroomsleutel, zou wel kunnen. Heeft een treinstel dat niet? VIRM heeft volgens mij alleen een DOM-sleutel.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:23 schreef dennistd het volgende:
Heb je bij ICRm geen bepaalde sleutel uit de loc nodig voor de stuurstand? In dat geval moet de mcn de hele stam aflopen, en kun je niet snel keren met een wisselmachinist.
edit: wat psm zegt dus
Wauw dat is gaaf! Daar ga ik thuis eens goed naar kijken.quote:Op zondag 31 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
De Wadlopers rijden trouwens al in Argentinië rond: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/5991711597
quote:Treinreizigers in Hilversum zijn gisteren opnieuw gedupeerd door falende renovatiewerkzaamheden.
Vrijdagochtend ontaarde (sic) de opening van het traverse bij station Hilversum-Noord Mediapark in een fiasco. Toen de nieuwe loopbrug om zeven uur ’s ochtends geopend zou worden, bleek de sleutel van het hekwerk kwijt. Pas na een uur kon met een slijptol het hangslot worden verwijderd.
Dat bleek niet het enige. Reizigers die reisden met hun OV-chipkaart en vroegen waar zij bij de nieuwe loopbrug konden uitchecken, werd met het schaamrood op de kaken verteld dat de poortjes nog bij de inmiddels afgesloten oude loopbrug stonden. In allerijl werd daarop het hekwerk rondom de oude loopbrug verwijderd.
Your own fail.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
vuile vieze smerige hoere syntus![]()
Kan ik vet op saldo reizen, betaal ik daar gewoon vol tariefOok meteen afgelopen dus. Lijers.
NS:quote:De Voordeelurenkaart is niet actief op de OV-chipkaart voor de treinen van Syntus, Connexxion en Veolia; u blijft voorlopig reizen zoals u gewend bent met een 'papieren kaartje'. Als hier verandering in komt, wordt hierover tijdig gecommuniceerd.
Bij overstappen
Wanneer u heeft gereisd met NS, checkt u na het verlaten van de NS trein uit bij één van de NS-kaartlezers op het perron/station. Voor de reis bij Syntus gebruikt u een 'papieren' kaartje.
Voorheen was er ook al zoveel ophef over. Alleen bij Arriva kan je wel met je VDU inchecken. Maar met papieren kaartje blijf je goedkoper (ivm 2x instaptarief)quote:Syntus
Op de trajecten van Syntus in Oost-Nederland kunt u reizen met uw OV-chipkaart. Reist u met een NS-Voordeelurenabonnement, dan krijgt u niet automatisch 40% korting als u incheckt bij Syntus. Wat u kunt doen om 40% korting te krijgen, leest u op de website van Syntus.
Ik had best willen kijken, lijkt mij prachtig om te zien. Maar aangezien ik er net 8 uur werken op heb zitten toch maar nietquote:In de nacht van zondag 31 juli op maandag 1 augustus, tussen 20.00 uur en 04.00 uur wordt het sporendek op zijn plaats – onder spoor 14 en 15 – geschoven.
Inschuiven sporendek
Dit sporendek is het afgelopen half jaar – zichtbaar voor reizigers en voorbijgangers – gebouwd aan de Provenierszijde van het station. Het inschuiven gebeurt met grote vijzels over een soort ‘glijbaan’ en duurt ongeveer 6 uur. Als het dek goed is verankerd, worden de nieuwe spoorstaven aangebracht en wordt het nieuwe spoor afgebouwd. Vanaf 6 augustus zullen er weer treinen over de sporen 14 en 15 rijden. De bouw van dit sporendek zorgt ervoor dat de reizigerstunnel straks in één keer in gebruik genomen kan worden.
Kijklocatie
Speciaal voor geïnteresseerden is het mogelijk om het inschuiven te volgen. Op spoor 15 is een kijklocatie, vanwaar u een prima uitzicht heeft op de sporen en de plaats waar het dek op zijn plaats geschoven wordt. Als u daar komende dagen kijkt, ziet u dat men druk bezig is met het treffen van alle voorbereidende werkzaamheden voor het inschuiven. Het spoor is inmiddels verwijderd, net als een deel van de oude perronoverkapping.
Greavy krijg de pest. in Veolia treinen wordt het on-board bekend gemaakt ja. Zelfs dat gebeurt niet bij syntusquote:Op zondag 31 juli 2011 22:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Your own fail.
Is altijd duidelijk gecommuniceerd.
Goed zo. Dat is dan dus niet ineens mijn schuldquote:Op zondag 31 juli 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
Maar Syntus is kut. Die hebben toch geen schermen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |