rondje nederland wat niks kost? wat heb ik gemistquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:52 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk die spoordeelweken
Rondje Nederland dat helemaal niets kost
Ergens in augustus maar eens doen, want ik heb nog een dagkaart liggen die voor half september op moet
de kaartjes zijn volgens mij niet geldig i.c.m. andere actie's?quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
ik ga wat kaartjes en dergelijke combineren, waardoor het wat aangenamer wordt.
Een tweede persoon kan zelfs helemaal gratis meereizen.
neuh, maar ik heb nog een gewone dagkaart liggenquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:30 schreef mschol het volgende:
[..]
de kaartjes zijn volgens mij niet geldig i.c.m. andere actie's?
ow... okequote:Op woensdag 27 juli 2011 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, maar ik heb nog een gewone dagkaart liggen
Is de Fyra tegenwoordig zo druk?quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:55 schreef James1988 het volgende:
Handig, 2 van de 6 rijtuigen van de Fyra waar ik nu in zit zijn defect. Tussen Schiphol en Rotterdam zaten de twee andere tweedeklas rijtuigen dus stampvol... maar er werd niet gedeclasseerd. Beetje jammer.
Wie om 8 uur 's ochtends in een hogesnelheidstrein zit die al bijna nooit rijdt, vraagt om roestrijdenquote:Op donderdag 28 juli 2011 08:08 schreef James1988 het volgende:
Opvallend: de Fyra waar ik nu in zit (911, V Breda 7.54) rijdt rechterspoor naar Rotterdam. Normaalgesproken wordt op de zuidtak van de HSL-Zuid linkerspoor gereden omdat men in België ook links rijdt (bij Rotterdam wordt al gewisseld).
Edit: in de tunnel bij Barendrecht werd er gewisseld naar linkerspoor.
Pff.. ik zat afgelopen zondag-middag om 17 uur ofzo in een roestrijdende slet van Rotterdam naar Hoek van Holland: vlak voor Maassluis naar links en 50m verder meteen weer naar rechts. Alle mensen die uit wilden stappen en al stonden bijna omgevallen enzoquote:Op donderdag 28 juli 2011 08:26 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Wie om 8 uur 's ochtends in een hogesnelheidstrein zit die al bijna nooit rijdt, vraagt om roestrijden
En dat soort volk mag zelfstandig over straat..quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:42 schreef computergirl het volgende:
ik was gisteren op Schiphol, bij de roltrappen naar perrons 1 en 2 stonden twee dames met koffers te twijfelen 'nee, hier moeten we niet zijn, we moeten naar perron 1-2'
Daarom doe ik het roestrijden meestal net ná vertrek van een trein.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Pff.. ik zat afgelopen zondag-middag om 17 uur ofzo in een roestrijdende slet van Rotterdam naar Hoek van Holland: vlak voor Maassluis naar links en 50m verder meteen weer naar rechts. Alle mensen die uit wilden stappen en al stonden bijna omgevallen enzo
Bron: Nu.nlquote:'Chinees treinongeluk kwam door ontwerpfout'
PEKING - De dodelijke botsing tussen twee hogesnelheidstreinen in China deze maand kwam door een ernstige ontwerpfout in de seinapparatuur.
Het staatspersbureau Xinhua meldde dat donderdag op gezag van het spoorbedrijf van Shanghai.
Zaterdagavond was een trein stilgevallen door blikseminslag. De machinist van een achteropkomende trein wist van niets en botste op de stilstaande trein.
Enkele wagons vielen van een viaduct: minstens 39 passagiers stierven en ruim 200 raakten gewond.
Groen
Door de ontwerpfout was het sein niet van groen op rood gesprongen, erkende de overheid. Officiële onderzoeksresultaten zijn echter niet bekendgemaakt.
Bij zeldzame protesten hadden Chinezen recentelijk geëist dat de overheid ''de ware reden van het ongeluk zou openbaren''.
Ze menen dat de overheid de oorzaak geheim houdt. Enkele gezinnen van slachtoffers weigeren zelfs de schadevergoeding aan te nemen zolang de echte oorzaak duidelijk is, aldus staatskrant China Daily donderdag.
''We hebben geen geld nodig. Wij willen de waarheid'', zei nabestaande Wang Hui. De overheid had nabestaanden 54.000 euro per dode geboden.
Problemen
Het is het ernstigste ongeluk met Chinese hsl-treinen ooit. Het land heeft een groot hsl-net, maar daar zijn veel problemen mee. Autoriteiten beloofden een snelle herziening van het spoorsysteem.
Premier Wen Jiabao is donderdag in Wenzhou aangekomen om de plaats van het ongeluk te bekijken.
Wat is fail safe in het Chinees? Oh wacht, blijkbaar kennen ze dat woord daar niet...quote:
Vertel eens wat meer? Welke lijnen?quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:57 schreef greavy het volgende:
Zo, nu weer naar Rotterdam onderweg uit Parijs. Was leuk om Parijs gezien te hebben zoals TER, SNCF, RATP etc :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |