Hu?quote:Op maandag 25 april 2011 14:09 schreef greavy het volgende:
Stoomloc 23 058 met vertraging naar Nederland
Een onverwachte tegenvaller voor de Friese Stoomtrein Maatschappij FStM. Stoomloc 23 058 werd een uur voor het vertrek de toegang tot het Zwitserse spoor geweigerd. Daardoor was de geplande overbrenging op 24 april naar Stadskanaal niet mogelijk.
Zowat al het Belgische treinpersoneel spreekt gewoon Nederlands hoor. Ben nou al meerdere keren op station Luik-Paleis in het Nederlands te woord gestaan, dan geloof ik niet dat ze op het hoofdstation ineens alleen Frans kunnen.quote:Op maandag 25 april 2011 14:02 schreef greavy het volgende:
En die gasten daar spreken "alleen" maar Frans.. Ze mogen op zijn minst 2 talig (+Engels) en beter nog, 3 talig(+Nederlands) zijn daar..
Vroeger was dat 50:50, nu is het 70:30 ten gunste van Vlaanderen.quote:Op maandag 25 april 2011 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja, over dat megalomane station in Luik: was er geen regel in België dat elke grote investering in Vlaanderen een even grote investering in Wallonië verplicht, ook al is dat niet nodig of nuttig?
Belgenquote:Op maandag 25 april 2011 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja, over dat megalomane station in Luik: was er geen regel in België dat elke grote investering in Vlaanderen een even grote investering in Wallonië verplicht, ook al is dat niet nodig of nuttig?
Jupquote:Op maandag 25 april 2011 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat is ridicuul. Vlaanderen heeft 2x zoveel inwoners en een veel hoger GDPquote:Op maandag 25 april 2011 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb er gewoon anderhalf uur over gedaan toen mijn koffer gejat was in de ICE. Bij de ticketbalie gemeld, 3 van de 4 die ik sprak wouden geen Engels cq Nederland, maar uiteindelijk werd ik naar die bagage afdeling gestuurd. Daar werd ik in het Frans tewoord gestaan en hij snapte er geen snars van het Engels en Nederlands...quote:Op maandag 25 april 2011 14:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Zowat al het Belgische treinpersoneel spreekt gewoon Nederlands hoor. Ben nou al meerdere keren op station Luik-Paleis in het Nederlands te woord gestaan, dan geloof ik niet dat ze op het hoofdstation ineens alleen Frans kunnen.
Als je het over de normale mensen hebt dan heb je wel gelijk ja. Maar ergens heeft dat ook wel wat, zo is Wallonië tenminste echt buitenland.
Fixed!quote:
Maar waarom wil je dan alleen Nederlands en Engels praten als je op school ook Frans hebt geleerd?quote:Op maandag 25 april 2011 19:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb er gewoon anderhalf uur over gedaan toen mijn koffer gejat was in de ICE. Bij de ticketbalie gemeld, 3 van de 4 die ik sprak wouden geen Engels cq Nederland, maar uiteindelijk werd ik naar die bagage afdeling gestuurd. Daar werd ik in het Frans tewoord gestaan en hij snapte er geen snars van het Engels en Nederlands...![]()
Toen ging hij ineens bellen en werd ik weggestuurd met - wat ik kon begrijpen - even naar de ticketbalie. Daar aangekomen werd voor mij in het Frans een klein briefje gegeven met wat er aan de hand was.. Mocht ik wéér terug. En toen kwam er uit 'dat ik maar naar Brussel moest want daar zou hij wel liggen'... Uiteindelijk lag mijn koffer in Aken(wat ik anderhalve maand later wist), en is hij later bij de DB gebracht, die hem weer naar Wuppertal bracht en ik hem daar kon ophalen..
Ik kan bijna geen Frans, en ja, dat heb ik allang geprobeerd toen hoor.. Maarja, het is geweestquote:Op maandag 25 april 2011 19:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar waarom wil je dan alleen Nederlands en Engels praten als je op school ook Frans hebt geleerd?
En anders zou ik toch tenminste even "Parlez vous Néerlandais" uit je hoofd leren, denk dat dat ook een hoop kan helpen. Want ik weet zeker dat het meer een kwestie van willen dan kunnen is.
Nogeens proberen dan. Ik had echt een Godsgloeiend lekker dingquote:Op maandag 25 april 2011 14:55 schreef Ireyon het volgende:
Qua talen maak ik het volgens mij niet gauw erger mee dan in Freiburg. Zat er zo'n zuid-Duits gigawijf achter het loket, ik gewoon in m'n beste Duits proberen een zitplaats te reserveren. Begint ze op hoog tempo met accent terug te praten.. "Eh.. langsamer bitte?". NEIN, <hetzelfde geratel>.. "Eh.. English?". NEIN, DEUTSCH, <hetzelfde geratel>.
Echt, 'k scheet zeven kleuren stront
Jammer dan hoorrrquote:Je bent permanent verbannen van dit forum.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de beheerder.
De reden waarom je verbannen bent: Dit IP adres hoort bij een gebande gebruiker
Deze ban is van toepassing op je IP-adres.
Dit gaat goed met de trein? ivm andere spanning?quote:Op maandag 25 april 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Het SLT op de Betuweroute: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=329082#p329082
Hoofdschakelaar is er op tijd uit gesprongen, dus er was geen schade.quote:Op maandag 25 april 2011 20:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dit gaat goed met de trein? ivm andere spanning?
Die rijden ook nog op de RB47 Soligen-Remscheid-Wuppertal.quote:Op maandag 25 april 2011 20:20 schreef greavy het volgende:
Weet iemand of de N-wagens tussen Bonn en Bad Münstereifel ook buiten de spitsen worden ingezet? En of er nog veel trajecten zijn waar de BR628 rijdt in het NRW?
Oja: BR628 is:
[ afbeelding ]
Die kwam ik te Gerolstein tegen, en gingen naar Trier. Maar op welke RE/RB ze rijden..
Of simpeler, gewoon via de iPhone, of via een proxify ofzo (anonypost.com etc)quote:Op maandag 25 april 2011 20:25 schreef James1988 het volgende:
Een IP-ban zelfs![]()
Gewoon je router een ander WAN-MAC-adres geven, reconnecten, en je krijgt een nieuw IP. Bij Ziggo tenminste.
Hangt er vanaf wat je simpel noemt.quote:Op maandag 25 april 2011 20:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Of simpeler, gewoon via de iPhone, of via een proxify ofzo (anonypost.com etc)
Wat is hier gebeurdquote:Op maandag 25 april 2011 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Foutje (of storinkje) bedankt trouwens:
[ afbeelding ]
Een loc die op vol vermogen doorgedraaid heeft terwijl een zware trein stilstond lijkt mequote:
Ik geloof dat Gladbach - Grevenbroich - Köln en Horrem - Grevenbroich - Neuss nog met BR628 zijn. En Solingen - Remscheid - Wuppertal over de hoogste spoorbrug van Europa (!)quote:Op maandag 25 april 2011 20:20 schreef greavy het volgende:
Weet iemand of de N-wagens tussen Bonn en Bad Münstereifel ook buiten de spitsen worden ingezet? En of er nog veel trajecten zijn waar de BR628 rijdt in het NRW?
Oja: BR628 is:
[ afbeelding ]
Die kwam ik te Gerolstein tegen, en gingen naar Trier. Maar op welke RE/RB ze rijden..
Gerolstein is best leuk, want er komen ook railbussen naar Ulmen:
[ afbeelding ]
Maar verder is het er doodsaai met die *.* Talent treintjes..
Ja, ALS het een site zou betreffen waar je OOIT nog op terug zou WILLEN komen.quote:Op maandag 25 april 2011 20:25 schreef James1988 het volgende:
Een IP-ban zelfs![]()
Gewoon je router een ander WAN-MAC-adres geven, reconnecten, en je krijgt een nieuw IP. Bij Ziggo tenminste.
Dan is het te hopen dat ze daar geen trein meer overheen sturen.quote:Op maandag 25 april 2011 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een loc die op vol vermogen doorgedraaid heeft terwijl een zware trein stilstond lijkt me
Daar zat ik ook aan te denkenquote:Op maandag 25 april 2011 21:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan is het te hopen dat ze daar geen trein meer overheen sturen.
De Müngstener Brücke heeft nog wat bruggen boven zich hoor..quote:Op maandag 25 april 2011 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
En Solingen - Remscheid - Wuppertal over de hoogste spoorbrug van Europa (!)
Eh. Oh. Dusquote:Op maandag 25 april 2011 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De Müngstener Brücke heeft nog wat bruggen boven zich hoor..
http://www.highestbridges(...)hest_Railway_Bridges
schitterende foto!quote:Op maandag 25 april 2011 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het stadje Oberwesel heeft enkele prachtige restanten uit de Middeleeuwen, die anno 2011 goed bewaard zijn gebleven. Prominent in beeld is de uit 1375 stammende Liebfrauenkirche. Rechts is tevens een van Turmen van de stadsmuur te zien. Het Regionalverkehr wordt tussen Köln, Koblenz en Mainz uitgevoerd door TransRegio. Met het product 'Mittelrheinbahn' wordt elk uur op en neer gependeld met deze apart uitziende treinstellen van het type Desiro Mainline. De 460 003 is zojuist als trein 25323 vertrokken uit Oberwesel en zet zijn reis voort naar Bingen(Rhein) en Mainz Hbf. Rechts staat de 212 084 van het DB Museum met stomer 44 1681 ingeklemd tussen 2 rijtuigen aan de kant voor een smeerbeurt. Oberwesel; zaterdag 23 april 2011
Aha, oké, danku!quote:Op maandag 25 april 2011 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik geloof dat Gladbach - Grevenbroich - Köln en Horrem - Grevenbroich - Neuss nog met BR628 zijn. En Solingen - Remscheid - Wuppertal over de hoogste spoorbrug van Europa (!)
Ik had er vandaag een kijkje willen nemen, maar het liep een beetje anders![]()
Gladbach - Grevenbroic - Köln reed met een dubbel setje 425 vanmiddag trouwens, dus die kan je doorstrepen.
Ieder uur om :41quote:Op maandag 25 april 2011 22:04 schreef greavy het volgende:
Weet iemand of de DRGL van de Hellertalbahn zo belabberd is, of er een foutje bij de site van de DB staat?
Tussen 10:36 en 13:39 krijg ik van Betzdorf(Sieg) en Haiger geen treinen te zien..
Lijkt mij best een interesant lijntje..
Kun je net zo goed direct IP-spoofen in plaats van het WAN-MAC-adres te veranderen. Gereedschap moet je zelf zoeken...quote:Op maandag 25 april 2011 20:25 schreef James1988 het volgende:
Een IP-ban zelfs![]()
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik zal tzt nog eens kijken, ben alvast een ongeveer plan aan het uitwerken.quote:Op maandag 25 april 2011 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
probeer het later nogeens. Mss heeft die lokale vervoerder nog geen Fahrplan voor Haiger - Siegen bepaald voor juli.
Whaha, die 2 dagen worden goed volgepland hoor, zit daar maar niet over inquote:Op maandag 25 april 2011 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
beetje laf rondje wel. Woensdag ben je in een uurtje klaar. Donderdag doe je helemaal niks.
Nachttreintje Luxemburg - Marseille v.v. lijkt me een gevalletje "kleine moeite, groot plezier"
Kan me herinneren dat er bij Nieuwerkerk aan de ijssel nogeens veel te hard door een wissel heen geknoert is....quote:Op maandag 25 april 2011 22:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag zes jaar geleden: het ongeluk bij Amagasaki. Met 120 km/h door een bocht die is berekend op 70 bleek geen goed idee.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4480031.stm
Door een leerling machinist toch? Dat is toen goed gegaan.quote:Op maandag 25 april 2011 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat er bij Nieuwerkerk aan de ijssel nogeens veel te hard door een wissel heen geknoert is....
Fraai plaatje. Weet je al waar je naartoe gaat aankomende zaterdag?quote:Op maandag 25 april 2011 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het stadje Oberwesel heeft enkele prachtige restanten uit de Middeleeuwen, die anno 2011 goed bewaard zijn gebleven. Prominent in beeld is de uit 1375 stammende Liebfrauenkirche. Rechts is tevens een van Turmen van de stadsmuur te zien. Het Regionalverkehr wordt tussen Köln, Koblenz en Mainz uitgevoerd door TransRegio. Met het product 'Mittelrheinbahn' wordt elk uur op en neer gependeld met deze apart uitziende treinstellen van het type Desiro Mainline. De 460 003 is zojuist als trein 25323 vertrokken uit Oberwesel en zet zijn reis voort naar Bingen(Rhein) en Mainz Hbf. Rechts staat de 212 084 van het DB Museum met stomer 44 1681 ingeklemd tussen 2 rijtuigen aan de kant voor een smeerbeurt. Oberwesel; zaterdag 23 april 2011
Reizigers tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht kunnen omreizen via Breda.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:35 schreef Duvel het volgende:
Wat heeft er hobbel-hobbel gedaan tussen Dordt en Lage Zwaluwe?
slechts 16kmquote:Op dinsdag 26 april 2011 08:48 schreef Fixers het volgende:
Hoever is dat eigenlijk. Ik heb als ik er met de trein langskom het gevoel dat de stations tegen elkaar aanliggen met alleen die brug ertussen. Wat zal het zijn, 5km?
Op Breda riepen ze om dat het om een ontspoorde werktrein gaat. Naar verwachting moet 'ie om 12.00 weg zijn. Greavy, kan jij niet eens foto's gaan maken? Het is in je achtertuin.
Altijd leuk, die extra treinenquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:06 schreef Ireyon het volgende:
Aan de positieve kant; Rsd - Utrecht non-stop is ook wat waard
Een werktreinquote:Op dinsdag 26 april 2011 08:35 schreef Duvel het volgende:
Wat heeft er hobbel-hobbel gedaan tussen Dordt en Lage Zwaluwe?
Precies zoals het gepland was dus! Die Hanzelijn is tenminste een keer een spoorwegproject dat gewoon volgens plan verloopt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste treinen rijden trouwens al over de nieuwe spoorbrug bij Zwolle
Misschien dat je er daarom zo weinig over hoort? Jammer wel, eigenlijk..quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Precies zoals het gepland was dus! Die Hanzelijn is tenminste een keer een spoorwegproject dat gewoon volgens plan verloopt.
De Fyra was iig weer eens toeslagvrij zo werd gemeldquote:Op dinsdag 26 april 2011 09:07 schreef Fixers het volgende:
Zover nog? Echt waar?Ik dacht dat het nooit verder kon zijn dan de afstand tussen bijvoorbeeld Houten en Utrecht (dat is zo'n 8km).
De benelux is omgeleid overigens, zie 'm net langzij komen op spoor 4 in Utrecht. Konden ze die niet over de HSL sturen? Of mensen over latenstappen op de fyra?
Ondertussen weer een NSR pen gescoord net, reizigers enquete in de trein.
Mja, dat zou misschien wel leuk zijn, maar technisch vrij onmogelijk. Op de HSL is namelijk niet het standaard beveiligingssysteem wat op de rest van het Nederlandse spoor gebruikt wordt (ATB, in een paar variaties), maar alleen het hippe nieuwe europese ERTMS systeem. De 'gewone' NS treinen snappen niets van ERTMS en mogen/kunnen dus niet zomaar de HSL opquote:Op dinsdag 26 april 2011 09:12 schreef Yreal het volgende:
Dat zat ik me ook al te bedenken. Als de gewone NS trein ook de HSL op mag hadden ze de ICs naar venlo daar op kunnen sturen en had je opzich een minimale verhindering gehad.
Dat snap ik nog wel.. maar als !quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Mja, dat zou misschien wel leuk zijn, maar technisch vrij onmogelijk. Op de HSL is namelijk niet het standaard beveiligingssysteem wat op de rest van het Nederlandse spoor gebruikt wordt (ATB, in een paar variaties), maar alleen het hippe nieuwe europese ERTMS systeem. De 'gewone' NS treinen snappen niets van ERTMS en mogen/kunnen dus niet zomaar de HSL op
Als de v250 ooit klaar is, gaan ze in reizigersdienst, maar vind je dat erg geloofwaardig>quote:
Waarom zou je geen ERTMS in oudere typen treinen kunnen inbouwen? Het grootste probleem is toch echt de bovenleidingsspanning, gewone NS-treinen komen niet zo ver onder 25kV.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De 'gewone' NS treinen snappen niets van ERTMS en mogen/kunnen dus niet zomaar de HSL op
En HSA is weer van NS... dus wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:43 schreef Ascendancy het volgende:
Het mag niet, want de HSL is een losse aanbesteding en alleen de HSL is binnenlands van de HSA.
Oneerlijke concurrentie dacht ik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:12 schreef ReisT het volgende:
En HSA is weer van NS... dus wat is het probleem dan?
Ja, heel erg leuk, maar je hele VIRM park ombouwen voor zo'n klein stukje is ronduit belachelijk. Je hebt ze er niet allemaal nodig. Daarnaast rijdt virm amper op de 1900, omdat de capaciteit daar relatief flexibel is en je dus geen onverwacht hoge spitscapaciteit nodig hebt, zo is mij hier verteld. Dus dan haal je nog op trajecten waar het wel nodig is virm weg ook.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:17 schreef James1988 het volgende:
Retrofitting van ERTMS is prima mogelijk, er rijden iets van 20 6400's rond die een ERTMS-installatie aan boord hebben, en ook de Thalystreinen hebben ERTMS gekregen. VIRM (zelfde leeftijd) kan dat dus ook krijgen.
VIRM is eveneens voorbereid op 25 kV, wat wil zeggen dat de benodigde ruimte is vrijgehouden in het ontwerp. Er staan nu een paar stoelen.
Even wachten...quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:32 schreef James1988 het volgende:
VIRM rijdt wel veel op de as Utrecht - Amsterdam/Schiphol, waar ook ERTMS ligt. Door het VIRM te retrofitten kun je daar een snelheidsverhoging behalen naar 160 km/h zodat je een minuut of 2 van de dienstregeling kunt schaven.
't Moet ook niet meer zijn dan 2 minuten he, pas maar op, anders moet je straks een VIRM-toeslag gaan betalenquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:33 schreef Ascendancy het volgende:
Even wachten...
Je wilt alle VIRMS gaan ombouwen zodat ze 2 minuten sneller in Amsterdam/Schiphol zijn?
Áls je gaat beginnen met het ombouwen van een materieelpark om voordelen ergens van te plukken (zoals de HSL) kun je andere voordelen mooi meenemen. VIRM aanpassen alleen zodat ze 2 minuten sneller van Utrecht naar Amsterdam kunnen gaan is gekkenwerk natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Even wachten...
Je wilt alle VIRMS gaan ombouwen zodat ze 2 minuten sneller in Amsterdam/Schiphol zijn?
Jij bent oerconservatief, en dat zie ik in bijna al je posts terug...quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Even wachten...
Nee ik ben een realist.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jij bent oerconservatief, en dat zie ik in bijna al je posts terug...
Ehm, nee. Vooral de flexibiliteit. Qua totale kosten is het OV echt wel goedkoper dan de auto hoor. Bij mij wel tenminste.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:05 schreef Ascendancy het volgende:
En de grootste reden dat mensen liever de auto pakken is, naast het voor en na transport, de belachelijke kosten. En die verlaag je met de inbouw van ERTMS niet.
Punt is dat mensen die auto sowieso wel hebben, om bij tante Trien op de koffie te gaan, waar de bus maar 1x per jaar langskomt en die dus geen optie is, Daarom moet je afschrijving van de auto niet meetellen, want die is er bij de meesten ook al.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm, nee. Vooral de flexibiliteit. Qua totale kosten is het OV echt wel goedkoper dan de auto hoor. Bij mij wel tenminste.
Kekke auto heb je als je onderhoudsbeurt boven de 3500 komt(relatie Eindhoven-Utrecht)quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:43 schreef Yreal het volgende:
op de meest afstand wonen -> werken is een jaartraject kaart net zoveel als 1 goede ronde onderhoud.
En dan ook nog afschrijvingen, benzine en verzekeringen. Een auto komt echt nooit goedkoper uit het ov hoor
Jaquote:Op dinsdag 26 april 2011 17:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Punt is dat mensen die auto sowieso wel hebben, om bij tante Trien op de koffie te gaan, waar de bus maar 1x per jaar langskomt en die dus geen optie is, Daarom moet je afschrijving van de auto niet meetellen, want die is er bij de meesten ook al.
Of ik later een treinforens wordt of niet, er zal hier een auto voor de deur staan.
Ja maar in het sommetje moet je kijken naar auto OF ov. Tuurlijk is het OV+auto duurder dan een auto. Maar denk aan afstand Zoetermeer -> Leiden,den haag, utrecht of rotterdam. Dan ben je met een eurotje of 1000 wel klaar. Daar rij je nooit geen auto voor.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Punt is dat mensen die auto sowieso wel hebben, om bij tante Trien op de koffie te gaan, waar de bus maar 1x per jaar langskomt en die dus geen optie is, Daarom moet je afschrijving van de auto niet meetellen, want die is er bij de meesten ook al.
Of ik later een treinforens wordt of niet, er zal hier een auto voor de deur staan.
Whoa! BNSF!quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:53 schreef dennistd het volgende:
Hoezo opvallend? https://picasaweb.google.(...)fmCA?feat=directlink ...
mag hopen dat je daar geen auto voor aanhoudtquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:04 schreef Socios het volgende:
Maakte ik `vroeger´ gemiddeld nog 10.000 autokilometers per jaar. Sinds ik naast een Intercitystation woon, is het aantal autokilometers gedaald naar exact 146 in het jaar 2011.
Ik deel een auto met iemand anders, maar ik maak er dus nauwelijks meer gebruik van.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:04 schreef Yreal het volgende:
mag hopen dat je daar geen auto voor aanhoudt
Nou, lelijk is anders hoorquote:Op dinsdag 26 april 2011 17:53 schreef dennistd het volgende:
Hoezo opvallend? https://picasaweb.google.(...)fmCA?feat=directlink ...
Ik doe zo goed als al mijn familiebezoek per auto omdat dat heel veel tijd scheelt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:04 schreef Socios het volgende:
Maakte ik `vroeger´ gemiddeld nog 10.000 autokilometers per jaar. Sinds ik naast een Intercitystation woon, is het aantal autokilometers gedaald naar exact 146 in het jaar 2011.
Tegelijkertijd is het aantal afgelegde treinkilometers in de eerste 4 maanden van 2011 al bijna meer dan in heel 2010.
En daarom zal iedereen ook altijd een auto hebben, omdat je anders op veel plekken niet kan komen. En is het als gevolg veel goedkoper om de rest ook met de auto te doen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik doe zo goed als al mijn familiebezoek per auto omdat dat heel veel tijd scheelt.
Mijn baas betaalt mijn trajectkaart.quote:Op dinsdag 26 april 2011 18:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En daarom zal iedereen ook altijd een auto hebben, omdat je anders op veel plekken niet kan komen. En is het als gevolg veel goedkoper om de rest ook met de auto te doen.
Daarnaast: Een trajectkaart zal best goedkoop zijn, maar als je opeens ergens moet zijn en er wel een beetje op tijd wilt zijn of gewoon thuis wil eten, dan mag je de volle pond betalen.
Je overschat wel het aantal mensen dat "op veel plekken moet komen" hoorquote:Op dinsdag 26 april 2011 18:46 schreef Ascendancy het volgende:
En daarom zal iedereen ook altijd een auto hebben, omdat je anders op veel plekken niet kan komen. En is het als gevolg veel goedkoper om de rest ook met de auto te doen.
Dan neem je even aan dat huishoudens zonder potentiële forensen (whatever dat ook mogen zijn) minder of geen auto hebben. Waar is dat op gebaseerd?quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:03 schreef Ascendancy het volgende:
77% van de huishoudens heeft een auto en niet ieder huishouden heeft potentiële forensen, dus daar zal het getal nog hoger liggen.
Net zoals jij het bedoeltquote:En hoe bedoel je "het op veel plekken komen"?
Mensen praten daarover met jou in de trein bedoel je?quote:Ik hoor van veel mensen in de trein dat voornamelijk de baas betaald of dat de partner de auto gebruikt.
Mja, daar zijn we het wel eens idd. Nederland is gewoon te klein voor al die hippe hogesnelheids-shizzle. Kost miljarden en kan nooit heel veel opleveren.quote:Maar het ging hier om de investering in ERTMS die het gewoon simpelweg niet waard is. Forenzenontmoediging lijkt me op dit moment een veel beter streven dan Amsterdam-Utrecht 2 minuten versnellen wat echt compleet zinloos is.
Studenten en werkelozen hebben vaker geen geld voor een auto dan andere huishoudens. Dat lijkt me een open deur.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan neem je even aan dat huishoudens zonder potentiële forensen (whatever dat ook mogen zijn) minder of geen auto hebben. Waar is dat op gebaseerd?
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die niet met enige regelmaat naar een andere plek moeten.quote:[..]
Net zoals jij het bedoelt
Ik praat wel eens met mensen in het OV. Sinds wanneer is dat raar?quote:[..]
Mensen praten daarover met jou in de trein bedoel je?
En pensionado's hebben vaker 3 auto's dan dat ze aan het arbeidsproces deelnemen. Dat lijkt me een open deur.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Studenten en werkelozen hebben vaker geen geld voor een auto dan andere huishoudens. Dat lijkt me een open deur.
Oh ja iedereen weet wat LLT is natuurlijk.quote:
Die betwijfel ik. Afgezien van eht feit dat de groep gepensioneerden vaak na een aantal jaar afgekeurd wordt voor de auto.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En pensionado's hebben vaker 3 auto's dan dat ze aan het arbeidsproces deelnemen. Dat lijkt me een open deur.
Lokaal Liberaal Twenteland.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja iedereen weet wat LLT is natuurlijk.
Weet ik veel wat 't kost, vast niet meer dan bijv. de aanschaf van een vliegtuig dat je niet nodig hebt. Maar je hebt nu wel een snel traject waarmee je weer een paar decennia vooruit kan. En ook in Nederland is er al een hoop geld geïnvesteerd om trajecten sneller te maken (Hoofddorp - Den Haag, Amsterdam - Utrecht, Boxtel - Eindhoven), 't is dan toch idioot om niet dat kleine beetje extra te investeren zodat er ook daadwerkelijk sneller gereden kan wordenquote:Op dinsdag 26 april 2011 19:34 schreef Ascendancy het volgende:
@Ireyon: Maak eens een kosten baten plaatje. Heel grof of zo. En je zult zien dat het gewoon geld down the drain is.
Leukquote:Op dinsdag 26 april 2011 20:03 schreef Temlin het volgende:
Met dank aan Stefan
http://hanzelijn-hattem.nl/nieuws/340/
Cool!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:03 schreef Temlin het volgende:
Met dank aan Stefan
http://hanzelijn-hattem.nl/nieuws/340/
Dit heeft niet zozeer met die bocht te maken hoor..quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:21 schreef Ireyon het volgende:
Ja maar dat is een hogesnelheidslijn. Ach, ook voor de IC A die 1x per uur rijdt, snijden we wel een bochtje af al moeten we daar een complete berg voor afgraven.
Whoa...!quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:38 schreef bork het volgende:
Het is me ook wel een verschil met die oude
[ afbeelding ]
Vanuit de buswe hebben geen auto
wel
[ afbeelding ]
Ja maar de snelheid naar 200 vereist NU extra mat en levert nauwelijks tijdswinst op in het Sneltreinenspoor van Nederland.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Weet ik veel wat 't kost, vast niet meer dan bijv. de aanschaf van een vliegtuig dat je niet nodig hebt. Maar je hebt nu wel een snel traject waarmee je weer een paar decennia vooruit kan. En ook in Nederland is er al een hoop geld geïnvesteerd om trajecten sneller te maken (Hoofddorp - Den Haag, Amsterdam - Utrecht, Boxtel - Eindhoven), 't is dan toch idioot om niet dat kleine beetje extra te investeren zodat er ook daadwerkelijk sneller gereden kan worden
Hij ziet er stoer uit.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:38 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Vanuit de buswe hebben geen auto
wel
[ afbeelding ]
Hij is groot. Wat een impact op het landschap. Maar hij is wel echt mooi.quote:Op dinsdag 26 april 2011 20:38 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Betaal jij het?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:23 schreef James1988 het volgende:
Liever een spoorlijn Breda - Utrecht dan -2 op Utrecht - Amsterdam. Daar hebben per saldo meer reizigers iets aan.
Daar ben ik het dan weer mee eens. Het zou ook de druk op de a27 verlagen, want die gaat nu naar 4-baans.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:23 schreef James1988 het volgende:
Liever een spoorlijn Breda - Utrecht dan -2 op Utrecht - Amsterdam. Daar hebben per saldo meer reizigers iets aan.
Een weg verbreden is stukken goedkoper.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan weer mee eens. Het zou ook de druk op de a27 verlagen, want die gaat nu naar 4-baans.
Dat klopt, maar het voegt wel iets zinvollers toe. En met een verkeersdruk van 90k op delen van de A27 is zo'n lijn behoorlijk te rechtvaardigen. Komt nog bij dat je Dordrecht er ook een directe verbinding met Utrecht mee kan geven en je Oosterhout ontsluit. Zinvoller ook dan de aanleg van de Hanzelijn eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:26 schreef Temlin het volgende:
[..]
Een weg verbreden is stukken goedkoper.
Nonsens. Het hoeft niet in één keer meteen zo snel, het kan toch ook in kleinere stappen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja maar de snelheid naar 200 vereist NU extra mat en levert nauwelijks tijdswinst op in het Sneltreinenspoor van Nederland.
Hanzelijn was redelijk makkelijk aan te leggen. Utrecht - Breda zal zeker 2/3 miljard gaan kosten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het voegt wel iets zinvollers toe. En met een verkeersdruk van 90k op delen van de A27 is zo'n lijn behoorlijk te rechtvaardigen. Komt nog bij dat je Dordrecht er ook een directe verbinding met Utrecht mee kan geven en je Oosterhout ontsluit. Zinvoller ook dan de aanleg van de Hanzelijn eigenlijk.
Neequote:Op dinsdag 26 april 2011 22:49 schreef KapiteinT het volgende:
SLT heeft al ERTMS. Zouden deze dan niet op korte termijn 160 kunnen gaan rijden, tussen Amsterdam en Utrecht?
Wij noemen dat gewoon LL, losse loc.quote:
Ja en dat kan dus niet want de bovenleiding moet dan naar 25 kV. Daarnaast rijdt de ICE 1x per 2 uur en is die verliesgevend.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nonsens. Het hoeft niet in één keer meteen zo snel, het kan toch ook in kleinere stappen?
1. Er rijdt al een trein tussen Amsterdam en Utrecht die 200 kan (ICE) kan die meteen lekker snel rijden.
Op het feit dat de 2-sporige trajecten dit niet aankunnen en er op 2 van de 3 4-sporige trajecten nu een HSL dezelfde route aflegt.quote:2. Laten we eerst eens beginnnen om eindelijk eens 160 te gaan rijden. We hebben hier al meer dan 30 jaar treinen rondrijden die dat kunnen, waar wachten we nog op?
Nee dat maakt het het niet. De reden dat Amsterdam-Utrecht onebtrouwbaar is, is omdat de Zuidtak vol zit, waar richting Schiphol ook de westtak bij invoegt en Bijlmer-centraal is ook maar 2-sporig. Voor de rest zijn die IC's ruim zat geplanned en lopen ze eerder vertraging op, omdat ze bij Geldermalsen niet kunnen passeren bijvoorbeeld.quote:(En -2 op Amsterdam-Utrecht is wél zinvol, maakt het spoorwegnet betrouwbaarder. Dan worden al die net gemiste overstappen ineens wél gehaald!)
Sorry hoor Jamesquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:01 schreef James1988 het volgende:
Het rijdend personeel moet ervoor worden opgeleid en de softwareversies moeten met elkaar compatibel zijn. Ook moet er ruimte voor zijn in de dienstregeling.
Precies !quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:26 schreef Temlin het volgende:
Ze kunnen beter wat onnodige intercity stations opheffen dan sneller gaan rijden.
Nou wat spannend. 1-2 daagjes instructie, met cabinesignalering erbij en al. Is het ZO ontzettend gecompliceerd allemaal? Dat zal toch niet?quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Flash: ze moeten opgeleid worden om met ERTMS om te gaan natuurlijk, niet om 160 te kunnen rijden.
Wat heb je de laatste tijd tegen mij? Het lijkt wel een hetze.quote:
Een heel stel van deze stations liggen in het verlengde van een echt intercitytraject. In sommige gevallen is dat laatste stuk zo kort, dat ik me kan voorstellen dat het voor NS voordeliger is om de intercity nog wat verder te laten doorrijden in plaats van een echte stoptrein in te zetten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies !
Den helder zuid, Anna pauwelona, Schagen, heerhugowaard, alkmaar noord, Bovenkarspel flora,Grotebroek, hoogkarspel, hoorn kerseboogaard, Castricum, Heillo, Lelylaan, duivendrecht, Leiden Lammenschans,Bodegraven, Woerden, Vleuten, Kreuningen-yerseke, deurne, horst-servenum, nijmegen-lent, Elst, Arnhem-Zuid, Olst, wijhe, Meppel, Hoogeveen, beilen, Wolvega, Akkrum,steenwijk en Grou-Jinsum.
Dit is echt onzin. Complete lijnen geschikt maken voor 160 zal gigantisch veel geld kosten, en maar een paar minuten tijdwinst opleveren.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:11 schreef Ascendancy het volgende:
Ongetwijfeld zal uiteindelijk de snelheid omhoog gaan, maar dan moet je het grootschalig aanpakken. Flevolijn en veluwelijn met inhaalsporen, dan kan je tot groningen doorkachelen. Dat heeft zin. Niet de drukke spoorwegen waar de stoptreinen al krap tussen passen willen versnellen.
Nee, ik ook niet. En ik heb je een aantal keren ontmoet en leren kennen als een prima gast.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat heb je de laatste tijd tegen mij? Het lijkt wel een hetze.
Voor de duidelijkheid: ik heb met niemand in het treinentopic `problemen´.
Onzin. Niemand zit te wachten op stops te bijvoorbeeld Wijhe en Olst. Vroeger reed er ook één intercity per uur deze stations voorbij en dat maakte de reis tussen Zwolle en Deventer een stuk comfortabeler.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:53 schreef lyolyrc het volgende:
Een heel stel van deze stations liggen in het verlengde van een echt intercitytraject. In sommige gevallen is dat laatste stuk zo kort, dat ik me kan voorstellen dat het voor NS voordeliger is om de intercity nog wat verder te laten doorrijden in plaats van een echte stoptrein in te zetten.
Lees ik hier dat je concreet meer inhaalmogelijkheden en meer viersporigheid wilt? Of? If so dan ben ik het daar best mee eens trouwensquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. Complete lijnen geschikt maken voor 160 zal gigantisch veel geld kosten, en maar een paar minuten tijdwinst opleveren.
Je kan beter de knelpunten oplossen, zodat treinen niet onnodig lang stil hoeven te staan voor en/of op stations. Ook zorgen dat treinen door kunnen rijden, en niet achter (vertraagde) stoppers zitten, scheelt flink in tijd.
Hiermee maak je de treinen niet alleen een stuk sneller, maar de dienstregeling wordt er ook nog betrouwbaarder door.
Ik zeg ook niet dat dit voor alle stations opgaat. Sowieso is de intercity tussen Roosendaal en Zwolle een apart geval.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:55 schreef Socios het volgende:
[..]
Onzin. Niemand zit te wachten op stops te bijvoorbeeld Wijhe en Olst. Vroeger reed er ook één intercity per uur deze stations voorbij en dat maakte de reis tussen Zwolle en Deventer een stuk comfortabeler.
Dat ja.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lees ik hier dat je concreet meer inhaalmogelijkheden en meer viersporigheid wilt? Of? If so dan ben ik het daar best mee eens trouwens
Duivendrecht een nutteloos IC station? Heb je daar wel eens in de spits gekeken? Een groot deel van Amsterdam is (via de metro) afhankelijk van Duivendrecht, als je in de richting van Amersfoort of Almere wilt reizen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies !
Den helder zuid, Anna pauwelona, Schagen, heerhugowaard, alkmaar noord, Bovenkarspel flora,Grotebroek, hoogkarspel, hoorn kerseboogaard, Castricum, Heillo, Lelylaan, duivendrecht, Leiden Lammenschans,Bodegraven, Woerden, Vleuten, Kreuningen-yerseke, deurne, horst-servenum, nijmegen-lent, Elst, Arnhem-Zuid, Olst, wijhe, Meppel, Hoogeveen, beilen, Wolvega, Akkrum,steenwijk en Grou-Jinsum.
Alleen een stoptrein lijkt me ruim voldoende. Naar Roodefuckingschool rijden ook geen Intercities.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:
En jij wilt een losse intercity en een losse stoptrein laten rijden tussen Hoorn en Enkhuizen? Betaal jij?
Die stoptrein bestaat nu toch als een doorgetrokken intercity? Dan kan je Hoogekarspel etc toch geen nutteloze IC-stations noemen? Het zijn gewoon geen IC-stations.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen een stoptrein lijkt me ruim voldoende. Naar Roodefuckingschool rijden ook geen Intercities.
Nee na Hoorn hoeft dat geen IC meer te heten idd. Maar goed, iedere stoeptegel in Nederland wil tegenwoordig zijn eigen IC-station. Ooit hadden we van die IC-stops die uit persoonlijk belang geboren waren (denk aan Voorburg, Geleen Oost). Dat soort onzin wordt nu steeds meer uitgebannen, maar we krijgen er ander gekut voor terug (Woerden t/m Lammenschans)quote:Op woensdag 27 april 2011 00:03 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Die stoptrein bestaat nu toch als een doorgetrokken intercity? Dan kan je Hoogekarspel etc toch geen nutteloze IC-stations noemen? Het zijn gewoon geen IC-stations.
Zo staan ze inderdaad ook niet te boek. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Eindhoven-Venlo. Die stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick. Maar ze staan niet aangegeven als IC-stations. Het is dus gewoon slimme inzet van materieel.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:03 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Die stoptrein bestaat nu toch als een doorgetrokken intercity? Dan kan je Hoogekarspel etc toch geen nutteloze IC-stations noemen? Het zijn gewoon geen IC-stations.
Dat is maar net welke naam je er aan geeft. Vroeger was dat tenslotte gewoon een stoptrein, en was er niks aan de hand.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee na Hoorn hoeft dat geen IC meer te heten idd. Maar goed, iedere stoeptegel in Nederland wil tegenwoordig zijn eigen IC-station. Ooit hadden we van die IC-stops die uit persoonlijk belang geboren waren (denk aan Voorburg, Geleen Oost). Dat soort onzin wordt nu steeds meer uitgebannen, maar we krijgen er ander gekut voor terug (Woerden t/m Lammenschans)
Ja precies. Wat is daar nou helemaal mis mee?quote:Op woensdag 27 april 2011 00:11 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat is maar net welke naam je er aan geeft. Vroeger was dat tenslotte gewoon een stoptrein, en was er niks aan de hand.
Ik ben dan ook van mening dat de term Sneltrein gewoon terug moet komen voor dit soort treinen.
Ik zit stiekem toch een beetje eraan te denken, maar het zal inmiddels wel te laat zijnquote:Op woensdag 27 april 2011 00:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wie gaat er van fok ook mee naar die rondleiding van keyrail?
Ik denk dat je zo'n kans niet weer snel krijgt.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zit stiekem toch een beetje eraan te denken, maar het zal inmiddels wel te laat zijn
Bediening van de apparatuur, het begrijpen van de instructies die de ERTMS-computer je geeft (vooral Bombardier-apparatuur schijnt er een handje van hebben om soms in het Duits te gaan brabbelen). Dus opleiding.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor James![]()
Het rijdend personeel moet "opgeleid worden" omdat ze nu wel 140 maar niet 160 kunnen rijden? Jij hebt ook een apart rijbewijs moeten halen voordat je door een stoplicht heen mocht rijden of zo?
Het is leuk dat je sneller ergens bent, maar als daar dan nog een trein geparkeerd staat op het perron ga je je tijdwinst toch weer verliezen. Dat moet dus allemaal ingepast worden in de dienstregeling.quote:Enneh ruimte voor zijn in de dienstregeling? Ruimte MAAK je door sneller te rijden. Daar heb je geen ruimte voor NODIG.
Jep.quote:Maar ik zal het wel weer veel te simpel zien allemaal
Aldus de doorgaans zeer goed geïnformeerde broek53 op somdaquote:[SLT] 2432 is naar Haarlem RB [RevisieBedrijf) om bekeken te worden op inbouwbaarheid etcetera van een toilet. Kennelijk gaat NedTrain zich er ook mee bemoeien...
Dat klopt zeker, ik heb er de moeite wel voor moeten doen.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo'n kans niet weer snel krijgt.
En er is nog plaats, op dit moment nog voor 4 mensen. Na jou aanmelding dus.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zit stiekem toch een beetje eraan te denken, maar het zal inmiddels wel te laat zijn
Ik denk bij deze uitspraken even terug aan dat Japan document. De gewone japanse treinen, hebben een hogere gemiddelde snelheid. Terwijl de maximale baanvaksnelheid (bijna) hetzelfde is als in Nederland. Treinen kunnen daar op hogere snelheid stations dichter naderen. Het is van de gekken dat de intercity naar Utrecht zodra deze Houten passeert begint met afremmen om vanaf Lunetten met zo'n 40 km door te pruttelen. Volgens mij is er veel meer (en vooral goedkoper) tijdwinst te behalen met die 40km/h stukken op te schroeven naar 60km/h of zelfs 80km/h. Dan hebben we het over 50% en 100% toename van snelheid.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nonsens. Het hoeft niet in één keer meteen zo snel, het kan toch ook in kleinere stappen?
1. Er rijdt al een trein tussen Amsterdam en Utrecht die 200 kan (ICE) kan die meteen lekker snel rijden.
2. Laten we eerst eens beginnnen om eindelijk eens 160 te gaan rijden. We hebben hier al meer dan 30 jaar treinen rondrijden die dat kunnen, waar wachten we nog op?
(En -2 op Amsterdam-Utrecht is wél zinvol, maakt het spoorwegnet betrouwbaarder. Dan worden al die net gemiste overstappen ineens wél gehaald!)
quote:AMSTERDAM - Politie en openbaar ministerie zullen dit jaar tijdens Koninginnedag streng optreden tegen mensen die op het spoor lopen of aan de noodrem trekken. Ze moeten meteen een boete van ¤200,- betalen per pin.
De Spoorwegpolitie van het korps landelijke politie diensten (KLPD) zet extra mensen in voor de handhaving van deze maatregel.
Het merendeel van de bezoekers op Koninginnedag komt van buiten de stad en reist met het openbaar vervoer. Dit zorgt voor veel druk op de stations. Daarom is het van belang dat de toe- en uitstroom van de bezoekers zo soepel mogelijk verloopt.
Vorig jaar trokken treinreizigers tussen station Sloterdijk en het Centraal Station aan de noodrem, om vervolgens over het spoor verder te lopen. Dit zorgde voor gevaarlijke situaties en ontregeling van het treinverkeer, met ernstige vertragingen tot gevolg. Die situaties moeten dit jaar niet meer voorkomen, licht algemeen commandant van politie Amsterdam-Amstelland, Erik van der Hulst, toe. We adviseren mensen nu bovendien vooral via station Zuid te reizen.
Onderbouw dat eens?quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja en dat kan dus niet want de bovenleiding moet dan naar 25 kV.
Noem het gewoon een stoptrein en pak al dan niet purmerend dan ook nog even mee.quote:Op woensdag 27 april 2011 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee na Hoorn hoeft dat geen IC meer te heten idd. Maar goed, iedere stoeptegel in Nederland wil tegenwoordig zijn eigen IC-station. Ooit hadden we van die IC-stops die uit persoonlijk belang geboren waren (denk aan Voorburg, Geleen Oost). Dat soort onzin wordt nu steeds meer uitgebannen, maar we krijgen er ander gekut voor terug (Woerden t/m Lammenschans)
Voor alleen horst-sevenum is dit de enige trein, de rest heeft allemaal een stoptrein. Trek dan dat ding dat gaat van Deurne tot nijmegen door naar Blerick of venlo. Haal je een tijdswinst van 6-8 minuten voor de icquote:Op woensdag 27 april 2011 00:11 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zo staan ze inderdaad ook niet te boek. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Eindhoven-Venlo. Die stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick. Maar ze staan niet aangegeven als IC-stations. Het is dus gewoon slimme inzet van materieel.
Dat moet er natuurlijk niet toe leiden dat allerlei tussengelegen stations allemaal een IC-stop willen. Al sluit ik niet uit dat NS met een zak geld van lokale overheden misschien wel over te halen is.
Dat zijn ze ook wel wat van plan. Niet voor niets is het emplacement van Arnhem aan de westzijde bijvoorbeeld om de schop gegaan en zal Utrecht het in de toekomst met veel minder wissels moeten gaan stellen. Zo kun je een veel betrouwbaardere dienstregeling gaan leveren. Op veel snelheidswinst moet je echter niet gaan rekenen, omdat de Nederlandse dienstregeling nogal wat knopen kent onderweg.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik denk bij deze uitspraken even terug aan dat Japan document. De gewone japanse treinen, hebben een hogere gemiddelde snelheid. Terwijl de maximale baanvaksnelheid (bijna) hetzelfde is als in Nederland. Treinen kunnen daar op hogere snelheid stations dichter naderen. Het is van de gekken dat de intercity naar Utrecht zodra deze Houten passeert begint met afremmen om vanaf Lunetten met zo'n 40 km door te pruttelen. Volgens mij is er veel meer (en vooral goedkoper) tijdwinst te behalen met die 40km/h stukken op te schroeven naar 60km/h of zelfs 80km/h. Dan hebben we het over 50% en 100% toename van snelheid.
Dat komt omdat de zuidtak bij Amsterdam nogal vol is. Als één trein vertraging heeft dan krijgen meer treinen dat. Het viersporig maken van het stuk tussen Schiphol en de Utrechtboog zou al veel helpen, zeker als ze Riekerpolder aansluiting (voor de treinen Amsterdam-Schiphol) en de aansluiting van de Utrechtboog gaan vorken zoals de plannen in de toekomst zijn.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Dienstregeling betrouwbaarder maken zodat er minder speling nodig is (als die nu al nodig is) kan al zoveel schelen!
Enkel voorbeeldje: De IC Hilversum - Schiphol (waar ik sporadisch in zit) staat op Duivendrecht makkelijk 2-3 minuten stil (en waarschijnlijk zo links en rechts onderweg ook nog wel een paar minuten).
Zulke dingen eruit halen kan volgens mij al een hoop verschil maken, zeker icm harder binnenrijden van stations etc.
De IC's Amsterdam-Utrecht zijn vooral onbetrouwbaar omdat Prorail het vaak nodig vindt vlak voor Utrecht een goederentrein er voor langs te sturen waardoor een op tijd rijdende IC + 5 oploopt. Verder zijn die IC's dus echt niet ruim gepland, het is maar nét te doen (als er geen goederentrein in de weg zit). IC Utrecht-Amsterdam komt in de spits standaard 2 minuten te laat in Amstel aan doordat het gewoon te krap gepland is.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:11 schreef Ascendancy het volgende:
Nee dat maakt het het niet. De reden dat Amsterdam-Utrecht onebtrouwbaar is, is omdat de Zuidtak vol zit, waar richting Schiphol ook de westtak bij invoegt en Bijlmer-centraal is ook maar 2-sporig. Voor de rest zijn die IC's ruim zat geplanned en lopen ze eerder vertraging op, omdat ze bij Geldermalsen niet kunnen passeren bijvoorbeeld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vorkaansluitingquote:Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Lees het wel vaker..
Vorken is dat één spoor overgaat in meerdere sporen, zonder dat er conflicten in rijwegen kunnen ontstaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Lees het wel vaker..
Idd, bij station Arnhem zijn al de onnodige wissels verwijdert en gezorgd voor een hogere snelheid (80 km/h geloof ik), waarbij het vroeger 40 km/h was. Daarnaast zit er veel vertraging in het wachten op een vrij pad, door ongelijkvloerse kruisingen, slimmere inzet kunnen dat soort dingen voorkomen worden.quote:Op woensdag 27 april 2011 07:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik denk bij deze uitspraken even terug aan dat Japan document. De gewone japanse treinen, hebben een hogere gemiddelde snelheid. Terwijl de maximale baanvaksnelheid (bijna) hetzelfde is als in Nederland. Treinen kunnen daar op hogere snelheid stations dichter naderen. Het is van de gekken dat de intercity naar Utrecht zodra deze Houten passeert begint met afremmen om vanaf Lunetten met zo'n 40 km door te pruttelen. Volgens mij is er veel meer (en vooral goedkoper) tijdwinst te behalen met die 40km/h stukken op te schroeven naar 60km/h of zelfs 80km/h. Dan hebben we het over 50% en 100% toename van snelheid.
Yay!quote:Op woensdag 27 april 2011 04:09 schreef dennistd het volgende:
Nieuws over de toilletten in de SLT's (of beter gezegd: het tot op heden ontbreken daarvan):
[..]
Aldus de doorgaans zeer goed geïnformeerde broek53 op somda
Iets met het vermogen dat de bovenleiding kan leveren afgezet tegen de hoeveelheid treinen die er gebruik van willen maken.quote:
Dat was toch het probleem met 200? Dat de bovenleiding de stroomsterkte niet kon leveren. Sowieso weet ik dat de ICE 3M met wisselspanning nog niet de helft van het vermogen gaan aanspreken, maar hoe zich dit exact verhoudt weet ik niet, daar vermogen en snelheid niet lineair zijn.quote:
lijkt me niet zinnig . De ics gaan stoppen op Delft en kunnen er in Schiedam weer langs.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:33 schreef V2 het volgende:
Schiedam-Rijswijk zijn ze druk mee aan de slag, iig in het centrum van Delft, daar is het één grote bouwput. Maar dat verhaal duurt nog wel even, voordat dat klaar is. Ten zuiden van Delft is nog geen enkel teken van werkzaamheden trouwens, ik neem toch wel aan dat ook daar het tracé viersporig wordt gemaakt? Of doen ze alleen 't stukje Rijswijk-Delft?
Ja en wat gebeurt er bij de minste vertraging?quote:Op woensdag 27 april 2011 14:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
lijkt me niet zinnig . De ics gaan stoppen op Delft en kunnen er in Schiedam weer langs.
in principe gaat alles stoppen in delft en daarna kunnen ze er in schiedam langs. Als je zou gaan verbreden moet toch alles op de snelle baan...quote:Op woensdag 27 april 2011 14:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja en wat gebeurt er bij de minste vertraging?
Nu past het ook allemaal precies, maar in de praktijk staat de IC in de ochtendspits stil in midden-Delfland. En die stopt dan nog in Delft ook.
Wil je de 1900 ieder kwartier gaan laten rijden en dan nog de Sneltrein naar Haarlem er sowieso tussen, dan wordt het geheel toch erg krap.
even beeldvormend: Je krijgt daar minimaal: 6 ic's, 4 stoptreinen(waarschijnlijk 6), je wilt ook nog goederenpaden daarbij. Je kan dan beter volledige ontvlechting, dan een situatie waarin de stoptreinen voor dat stukje moeten wisselen.quote:Op woensdag 27 april 2011 14:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
in principe gaat alles stoppen in delft en daarna kunnen ze er in schiedam langs. Als je zou gaan verbreden moet toch alles op de snelle baan...
Of gebruik een normale hoster. Geen zin in c/p op mijn smartphone.quote:Op woensdag 27 april 2011 16:13 schreef Ireyon het volgende:
[ http://img576.imageshack.us/img576/152/aafyra.jpg (copy/paste deze link) ]
ALmere is altijd ellende. Ik moest harder lachen toen ik om 11 uur een ingangscontrole had op weespquote:Op woensdag 27 april 2011 17:10 schreef KapiteinT het volgende:
Midden op de dag toegangscontrole op Almere Centrum. Is dat normaal?
Daar rijden inderdaad meer treinen, maar daar liggen geen stations tussen.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:04 schreef Yreal het volgende:
tot delft zuid 4 sporen kan ik opzich wel inkomen, maar verder hoeft ook niet. Gouda Goverwelle naar Woerden is ook maar 2 sporig en daar rijden veel meer treinen
1) gebruik een decent host als www.xkcd.nlquote:Op woensdag 27 april 2011 16:13 schreef Ireyon het volgende:
[ http://img576.imageshack.us/img576/152/aafyra.jpg (copy/paste deze link) ]
Een kwartiersdienst voor de volledige 1900 (IC Den haag - Venlo) heeft totaal geen nut. Leg dan een extra serie in Den Haag-Eindhoven, dat zal nog reizigers trekken. Maar Eindhoven-Venlo rijden voor de elk halfuur rijdende IC erg weinig reizigers mee..quote:Op woensdag 27 april 2011 14:24 schreef Ascendancy het volgende:
Houdt er rekening mee dat de stoptreinen stoppen in Delft Zuid en de afstand tussen de treinen zo'n 5 minuten zal zijn. Tevens rijdt de 1900 dan in kwartiersdienst, als die zover komt, waardoor de sneltrein daar tussenin moet in 1 van de kwartieren. en er dus een stoptrein tussen ic's met een 7.5 ligging moet.
Tussen delft en schiedam ook alleen maar delft zuid.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Daar rijden inderdaad meer treinen, maar daar liggen geen stations tussen.
De 3600 versnellen is haast een onmogelijke taak, alle aansluitingen instandhouden betekent dat de hele dienstregeling op de schop kanquote:Op woensdag 27 april 2011 13:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat was toch het probleem met 200? Dat de bovenleiding de stroomsterkte niet kon leveren. Sowieso weet ik dat de ICE 3M met wisselspanning nog niet de helft van het vermogen gaan aanspreken, maar hoe zich dit exact verhoudt weet ik niet, daar vermogen en snelheid niet lineair zijn.
Ik persoonlijk denk dat op dit moment Schiedam-Rijswijk viersporig prioriteit dient te hebben, samen met een efficiente knoop bij Den Bosch en Vught.
Daarna de 3600 versnellen.
Ik snap ook niet waarom al die bogen naar de Betuweroute niet via fly-overs zijn. Dat is bijvoorbeeld moordend voor de capaciteit.
Verder inderdaad dat Japanverhaal. Net als dat je bij Zwolle zo traag doorkachelt en alle veel te lange stops op Utrecht en Rotterdam en Dergelijke. De1900 staat daar ook zo lang stil, omdat er op Delft te weinig capaciteit is.
Dat weet ik, maar dat doet niets af aan mijn verhaal. Maar er gaan minimaal 6 ic's over de oude lijn bij Delft. Misschien zelfs 8.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Een kwartiersdienst voor de volledige 1900 (IC Den haag - Venlo) heeft totaal geen nut. Leg dan een extra serie in Den Haag-Eindhoven, dat zal nog reizigers trekken. Maar Eindhoven-Venlo rijden voor de elk halfuur rijdende IC erg weinig reizigers mee..
En Delft. Daar stopt ook niet alles.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tussen delft en schiedam ook alleen maar delft zuid.
De 3600 knoopt toch op elke kruising goed op de aansluitingen aan?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
De 3600 versnellen is haast een onmogelijke taak, alle aansluitingen instandhouden betekent dat de hele dienstregeling op de schop kan.
Op Amsterdam - Utrecht is voldoende vermogen beschikbaar om met de ICE 200 km/u te rijden.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Iets met het vermogen dat de bovenleiding kan leveren afgezet tegen de hoeveelheid treinen die er gebruik van willen maken.
Ehm, we hebben het hier wel over de toekomstige situatie. Waarin alle IC's in Delft stoppen en de oude lijn alle sporen in Schiedam kan gebruiken (omdat de Hoekse lijn metro wordt).quote:Op woensdag 27 april 2011 18:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En Delft. Daar stopt ook niet alles.
Ook moet je Schiedam mee tellen. Daar worden ook maar 2 sporen voor de oude lijn gebruikt.
Nee. De IC uit Utrecht geeft een aansluiting van -2 minuten op de IC naar Breda. Dat kan ik niet 'goed' noemen.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:42 schreef Peter het volgende:
[..]
De 3600 knoopt toch op elke kruising goed op de aansluitingen aan?
Den Haag-Venlo, Zwolle-Roosendaalquote:
Ergste is imho dat de IC geen aansluiting in Den Bosch geeft op Maastricht - Den Helderquote:Op woensdag 27 april 2011 19:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
[..]
Nee. De IC uit Utrecht geeft een aansluiting van -2 minuten op de IC naar Breda. Dat kan ik niet 'goed' noemen.
[..]
Richting Den Helder bedoel je dan? Die 5 man die vanuit Tilburg/Breda naar den Helder moeten wachten maar of gaan maar met de fyra.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ergste is imho dat de IC geen aansluiting in Den Bosch geeft op Maastricht - Den Helder. Dat vind ik met een wachttijd van 23 min behoorlijk teleurstellend.
Is dat overal met die nieuwe constructie? Want de oude portalen kunnen deze niet leveren toch?quote:Op woensdag 27 april 2011 19:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op Amsterdam - Utrecht is voldoende vermogen beschikbaar om met de ICE 200 km/u te rijden.
Elektrisch vermogen wordt geleverd door onderstations. Bij de spoorverdubbeling is de energievoorziening op het baanvak ook aangepast.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is dat overal met die nieuwe constructie? Want de oude portalen kunnen deze niet leveren toch?
Dat zorgt voor de zig-zag in de rijdraad. En die is weer nodig voor een gelijkmatige slijtage van de sleepstukken op de pantografen.quote:Ik had trouwens nog een vraagje over de bovenleiding in het algemeen. Overal zie je, waar 2 sporen of meer naast elkaar liggen, dat eerst de linker "houder" korter is en daarna steeds de rechter. Waarom is dit niet gewoon symmetrisch?
Is alleen uit de richting Eindhoven - Nijmegen, maar het is jammer dat zulke aansluitingen bestaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ergste is imho dat de IC geen aansluiting in Den Bosch geeft op Maastricht - Den Helder. Dat vind ik met een wachttijd van 23 min behoorlijk teleurstellend.
Ah, ik dacht het meer te maken had met de constructie van de draad op zichzelf. Met de stroomsterktes die er bij nodig zijn heb je natuurlijk wel gigantische warmteontwikkeling.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Elektrisch vermogen wordt geleverd door onderstations. Bij de spoorverdubbeling is de energievoorziening op het baanvak ook aangepast.
Dankje. Technische spoorencyclopedie Duvelquote:[..]
Dat zorgt voor de zig-zag in de rijdraad. En die is weer nodig voor een gelijkmatige slijtage van de sleepstukken op de pantografen.
Wat bedoel je? Op Eindhoven-Nijmegen heb je een overstap van 8 minuten, wat heel redelijk is voor een baanvak waar de richtingen gelijkvloers kruisen. En verder naar het zuiden reis je via veolia.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is alleen uit de richting Eindhoven - Nijmegen, maar het is jammer dat zulke aansluitingen bestaan.
Ja, de draad wordt warm, maar de stroom die wordt afgenomen wordt niet hoger (en de draad dus niet warmer) want de stroomafname is binnen het 1500V-systeem begrensd. De ICE haalt dus de 200 wel, maar het duurt ff.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ah, ik dacht het meer te maken had met de constructie van de draad op zichzelf. Met de stroomsterktes die er bij nodig zijn heb je natuurlijk wel gigantische warmteontwikkeling.
quote:Op woensdag 27 april 2011 19:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, de draad wordt warm, maar de stroom die wordt afgenomen wordt niet hoger (en de draad dus niet warmer) want de stroomafname is binnen het 1500V-systeem begrensd. De ICE haalt dus de 200 wel, maar het duurt ff.
Ik ben er zelf ook wat in de war, het komt omdat de IC en de stoptrein ongeveer tegelijk in Nijmegen aankomen. Wil je met de IC door naar Arnhem of Zutphen dan zit je dus:quote:Op woensdag 27 april 2011 19:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ah, ik dacht het meer te maken had met de constructie van de draad op zichzelf. Met de stroomsterktes die er bij nodig zijn heb je natuurlijk wel gigantische warmteontwikkeling.
[..]
Dankje. Technische spoorencyclopedie Duvel![]()
[..]
Wat bedoel je? Op Eindhoven-Nijmegen heb je een overstap van 8 minuten, wat heel redelijk is voor een baanvak waar de richtingen gelijkvloers kruisen. En verder naar het zuiden reis je via veolia.
| 1 2 3 4 | 20:32 Eindhoven 5 Hertogenbosch ('s) Intercity (NS) 20:51 Hertogenbosch ('s) 3 21:14 Hertogenbosch ('s) 4a Nijmegen Intercity (NS) 22:06 Arnhem 3 |
Ja, dat komt omdat na 8 uur de IC eindhoven-Schiphol niet meer rijdt. Dan krijg je zo'n overstap. Maar overdag is het primaquote:Op woensdag 27 april 2011 20:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
[..]
Ik ben er zelf ook wat in de war, het komt omdat de IC en de stoptrein ongeveer tegelijk in Nijmegen aankomen. Wil je met de IC door naar Arnhem of Zutphen dan zit je dus:
[ code verwijderd ]
quote:The Government Information Office said the crash injured 61 other people, 23 seriously. T
Tegenwerkende informatiebronnen, maar dus wel gewonden cq doden.quote:A popular tourist train overturned in Taiwan's southern mountains Wednesday, killing at least six Chinese visitors, the island's president said.
Zo, die is kapot.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:40 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: http://www.ctv.ca/CTVNews(...)in-overturns-110427/
Wat een slechte foto d'r groeit een paal uit de loc en er steekt een bordje uit dat stuurstandrijtuig.quote:
En geen sluitseinenquote:Op donderdag 28 april 2011 00:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat een slechte foto d'r groeit een paal uit de loc en er steekt een bordje uit dat stuurstandrijtuig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, jij kan beter geen tijd besteden aan treinen en treinspotten. Wat tijd besteden aan een cursus nederlandse taal daarentegen... Als je dan toch bij de LOI bent, pak er gelijk een cursus filosofie bij, wellicht dat je daar wat verdraagzamer jegens andere hobby's van wordt.quote:Op donderdag 28 april 2011 01:01 schreef amenth het volgende:
haha zijn er egt zo veel treinspottersvind het mooie dinge daar nie van maar je ga tog nie in je vrije tijd er heen om fotos te makne
hap hapquote:Op donderdag 28 april 2011 01:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Inderdaad, jij kan beter geen tijd besteden aan treinen en treinspotten. Wat tijd besteden aan een cursus nederlandse taal daarentegen... Als je dan toch bij de LOI bent, pak er gelijk een cursus filosofie bij, wellicht dat je daar wat verdraagzamer jegens andere hobby's van wordt.
Dit is PTA, geen TTK.quote:Op donderdag 28 april 2011 01:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Inderdaad, jij kan beter geen tijd besteden aan treinen en treinspotten. Wat tijd besteden aan een cursus nederlandse taal daarentegen... Als je dan toch bij de LOI bent, pak er gelijk een cursus filosofie bij, wellicht dat je daar wat verdraagzamer jegens andere hobby's van wordt.
Prachtigquote:Op donderdag 28 april 2011 09:24 schreef von_Preussen het volgende:
Ik weet niet of dit al eens is langsgekomen, maar ik vond deze docu over de bouw van een loc serie 1200.
ja. Klote zon. Was er wel zon trouwens?quote:Op donderdag 28 april 2011 00:46 schreef Peter het volgende:
En de hoek t.o.v. de stuurstandwagen is ook fout
En de stand van de zon.. je had de zon wat meer naar links moeten draaien.
Modderschuit? Turfschip zal je bedoelenquote:Op donderdag 28 april 2011 09:05 schreef JDude het volgende:
Over die modderschuit gesproken, als ik de Bredaasche media moet geloven, dan gaat eind dit jaar echt eens begonnen worden met dat station. Maar goed, dat zei men in 2005 ook, dus ik blijf nog even sceptisch.
nog net geen trekschuit?quote:Op donderdag 28 april 2011 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Modderschuit? Turfschip zal je bedoelen
Welnee, over het Turfschip wordt in Breda nog met trots gesproken. Dit in tegenstelling tot de "OV-terminal".quote:Op donderdag 28 april 2011 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Modderschuit? Turfschip zal je bedoelen
'k Was afgelopen dinsdag nog best verbaasd over hoe ver ze al waren en hoe mooi 't is geworden. Geen idee wat de planning is maar het openen van die tunnel duurt volgens mij niet lang meerquote:Op donderdag 28 april 2011 13:45 schreef James1988 het volgende:
Lijkt me een goed plan. Het gebouw ziet er niet echt mooi uit... station Arnhem ziet er vele malen beter uit. Als dat tenminste eens een keer gebouwd wordt.
Arnhem? Daar hebben ze toch pasgeleden een grote aftelklok onthuld? Ik dacht nog een dag of 75-80 nuquote:
Is het niet zo dat in de praktijk de spanning soms wel 1800 V is, in plaats van 1500 V?quote:Op woensdag 27 april 2011 19:50 schreef Duvel het volgende:
Ja, de draad wordt warm, maar de stroom die wordt afgenomen wordt niet hoger (en de draad dus niet warmer) want de stroomafname is binnen het 1500V-systeem begrensd. De ICE haalt dus de 200 wel, maar het duurt ff.
Nou ja, puur fotografisch gezien ís het jammer van die schaduw, dat mag je toch gewoon zeggen, als opbouwende kritiek? Maar op zich krijg je dan weer andere problemen qua compositie, dus ook dat is niet ideaal. En over die "foto-regeltjes"-discussie van laatst: dat lijstje dat langskwam vond ik een prima lijst met tips om mooie treinfotos te maken. Waarbij natuurlijk gezegd moet worden dat regels er zijn om te breken, en dat lang niet alle regels altijd zinvol/nuttig zijn om klakkeloos op te volgen.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:21 schreef greavy het volgende:
Owja, nog een leuke:
[ afbeelding ]
Zitten ze te miepen dat de camera 0,2 cm naar rechts moet![]()
![]()
![]()
![]()
De spanning die erop gezet wordt bij de onderstations is 1800V, maar door weerstand en stroomafname kan dat teruglopen. Vroeger was die stroomafname minder, waardoor er toen verderop aan de lijn nog wel genoeg spanning was met 1500V.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:28 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is het niet zo dat in de praktijk de spanning soms wel 1800 V is, in plaats van 1500 V?
Men heeft ooit bedacht dat als men alles al vast voorbereid op twee sporen de aanleg van het tweede spoor veel goedkoper isquote:Ik vraag me trouwens ook af waarom het traject tussen Olst en Deventer enkelsporig is. Op het hele traject staan portalen voor dubbelspoor en een brug bij Deventer is dubbel uitgevoerd. De grond voor dat tweede spoor zal dus ook al wel aangekocht zijn. En toch is het enkelspoor. Waarom?
Da's duidelijk! Overigens hadden we hier natuurlijk beter 3000 V kunnen hebben, net als de Belgen. Dan kun je met lagere stroomsterktes hetzelfde vermogen bereiken als nu, terwijl hogere vermogens ook gemakkelijker te halen zijn.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:37 schreef dennistd het volgende:
De spanning die erop gezet wordt bij de onderstations is 1800V, maar door weerstand en stroomafname kan dat teruglopen. Vroeger was die stroomafname minder, waardoor er toen verderop aan de lijn nog wel genoeg spanning was met 1500V.
Volgens mij rijdt er ook alleen maar de 3600 (Roosendaal <-> Zwolle) als reizigerstrein, maar ik niet weet wat daar nog rijdt aan goederenvervoer. Zo bekeken is de noodzaak van het tweede spoor is er ook niet echt. In Streetview was mij ook al opgevallen dat spoorbomen op het traject van het tweede spoor waren geplaatst. Hebben ze weer goed over nagedacht.quote:Men heeft ooit bedacht dat als men alles al vast voorbereid op twee sporen de aanleg van het tweede spoor veel goedkoper is
Dat is er alleen nooit van gekomen omdat het gewoon niet nodig is voor de dienstregeling (als alles redelijk op tijd rijdt). Inmiddels is het trouwens wel weer duurder geworden om er een tweede spoor naast te leggen: op de plaats van dat tweede spoor staan relaiskasten e.d.
De Duitsers hebben in de 2e W.O. alle onnodige stukken spoor weggehaald ten behoeve van de oorlogsindustrie. Een van deze stukken was het dubbelspoor tussen Zwolle - Deventer. Met de huidige dienstregeling is het allemaal prima te berijden echter wanneer een station Zwolle-Zuid komt zal de noodzaak voor een stoptrein wel komen.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
De spanning die erop gezet wordt bij de onderstations is 1800V, maar door weerstand en stroomafname kan dat teruglopen. Vroeger was die stroomafname minder, waardoor er toen verderop aan de lijn nog wel genoeg spanning was met 1500V.
[..]
Men heeft ooit bedacht dat als men alles al vast voorbereid op twee sporen de aanleg van het tweede spoor veel goedkoper is
Dat is er alleen nooit van gekomen omdat het gewoon niet nodig is voor de dienstregeling (als alles redelijk op tijd rijdt). Inmiddels is het trouwens wel weer duurder geworden om er een tweede spoor naast te leggen: op de plaats van dat tweede spoor staan relaiskasten e.d.
Het is ook zo dat in de praktijk de spanning soms maar 1200V.quote:Op donderdag 28 april 2011 15:28 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Is het niet zo dat in de praktijk de spanning soms wel 1800 V is, in plaats van 1500 V?
Volgens de norm is de maximale permanente spanning van een 1500V-systeem 1800V. Net als er in België 3600V op de draad staat (en op de Betuweroute en de HSL ook meer dan 25kV).quote:Op donderdag 28 april 2011 15:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tof, spannend muziekje op de achtergrond wel.quote:Op donderdag 28 april 2011 09:24 schreef von_Preussen het volgende:
Ik weet niet of dit al eens is langsgekomen, maar ik vond deze docu over de bouw van een loc serie 1200.
Dat tweede spoor was NIET Deventer-Zwolle, maar Deventer-Raalte. Dit spoor lag er dan ook maar tot de halte 'De Platvoet', ter hoogte van de Overstichtlaan.quote:Op donderdag 28 april 2011 16:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
De Duitsers hebben in de 2e W.O. alle onnodige stukken spoor weggehaald ten behoeve van de oorlogsindustrie. Een van deze stukken was het dubbelspoor tussen Zwolle - Deventer. Met de huidige dienstregeling is het allemaal prima te berijden echter wanneer een station Zwolle-Zuid komt zal de noodzaak voor een stoptrein wel komen.
Wikipedia over staatslijn A:quote:Op donderdag 28 april 2011 16:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat tweede spoor was NIET Deventer-Zwolle, maar Deventer-Raalte. Dit spoor lag er dan ook maar tot de halte 'De Platvoet', ter hoogte van de Overstichtlaan.
quote:De gehele spoorlijn is net als de meeste belangrijke spoorlijnen aan het begin van de 20e eeuw verdubbeld. Tijdens de Tweede Wereldoorlog is een groot deel van deze spoorverdubbeling echter weer ongedaan gemaakt. Na de Tweede Wereldoorlog is het grootste deel van het traject opnieuw voorzien van dubbelspoor. Enkele gedeelten blijven uit kostenoverweging voorlopig enkelsporig. Bij de elektrificatie op 5 januari 1953 van het traject Arnhem - Zutphen, op 17 mei 1953 van het traject Zutphen - Zwolle en op (17) 18 mei 1952 van het traject Zwolle - Leeuwarden zijn de trajecten Deventer - Olst en Steenwijk - Wolvega nog enkelsporig.Het deel tussen Deventer en Olst is tot op de dag van vandaag nog altijd enkelsporig. Hoewel regelmatig geopperd wordt om ook dit laatste enkelsporige deel van de IJssellijn te verdubbelen[1] zijn er nog altijd geen concrete plannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |