abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 april 2011 @ 10:27:35 #201
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_96034842
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Algemeen bekend.
Op Somda of OHIH misschien...
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 27 april 2011 @ 10:30:41 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96034915
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 10:33:18 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96034984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Dienstregeling betrouwbaarder maken zodat er minder speling nodig is (als die nu al nodig is) kan al zoveel schelen!
Enkel voorbeeldje: De IC Hilversum - Schiphol (waar ik sporadisch in zit) staat op Duivendrecht makkelijk 2-3 minuten stil (en waarschijnlijk zo links en rechts onderweg ook nog wel een paar minuten).
Zulke dingen eruit halen kan volgens mij al een hoop verschil maken, zeker icm harder binnenrijden van stations etc.
Dat komt omdat de zuidtak bij Amsterdam nogal vol is. Als één trein vertraging heeft dan krijgen meer treinen dat. Het viersporig maken van het stuk tussen Schiphol en de Utrechtboog zou al veel helpen, zeker als ze Riekerpolder aansluiting (voor de treinen Amsterdam-Schiphol) en de aansluiting van de Utrechtboog gaan vorken zoals de plannen in de toekomst zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96035136

Voetbalclub Hertha BSC uit Berlijn wordt gesponsord door de Deutsche Bahn en zodoende rijdt er dan ook een lok met reclame voor hun door heel Duitsland. Met aan de haak IC 2023 uit Hamburg-Altona naar Frankfurt(Main) Hbf wordt de stadsmuur in Oberwesel gepasseerd. Zaterdag 23 april 2011

Sinds enkele weken heeft Husa Transportation Railway Services in samenwerking met GTS en Crossrail een nieuwe shuttle opgezet tussen de Botlek en het Italiaanse Bologna. Deze treinen bestaan met name uit de vrij eentonige GTS-containers. Tussen Bologna en de Duits-Zwitserse grens bij Basel zijn GTS en Crossrail samen verantwoordelijk. Vanaf Weil am Rhein neemt onwijs fraai gekleurde 189 096 de trein over tot aan de terminal in het Rotterdamse havengebied. Met de wetenschap dat de trein op woensdag, vrijdag en zondagavond langs de linkeroever van de Rijn naar Nederland rijdt, werd een poging gewaagd de trein bij Gau-Algesheim op de foto te zetten. Toen het licht op vrijdag 22 april op zijn mooist werd, was de Bologna-shuttle nog steeds niet gemeld op het DSO-forum. Toch kon een fotograferende Fahrdienstleiter vier Hollanders binnen een kwartier helemaal gek maken. Met de mededeling dat de trein 'nu' in Mainz was, sloeg in een mum van tijd de relaxte sfeer om in helse stress. Want niet alleen een planmatige IC van achter kon de plaat verstieren, ook enkele wolken leken even roet in het eten te gooien. Niets was minder waar toen de zon weer volledig 'aan' ging bij het passeren van deze fraaie trein. Normaliter behoort deze trein rond 18:45 hier te passeren, maar vanwege aanstaande werkzaamheden bij Karlsruhe heeft de trein een nieuwe dienstregeling gekregen en reed daardoor flink wat uren vroeger. Als DGS 93204 (Weil am Rhein - Emmerich) liep de trein vervolgens weer 3,5 uur vertraging op maar passeerde zo gelukkig wel prima voor de zon in Gaulsheim, op weg naar Emmerich en verder. In Nederland rijdt deze trein helaas als het donker is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zug-Chef op 27-04-2011 10:52:04 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 11:27:02 #205
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_96036869
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:11 schreef Ascendancy het volgende:

Nee dat maakt het het niet. De reden dat Amsterdam-Utrecht onebtrouwbaar is, is omdat de Zuidtak vol zit, waar richting Schiphol ook de westtak bij invoegt en Bijlmer-centraal is ook maar 2-sporig. Voor de rest zijn die IC's ruim zat geplanned en lopen ze eerder vertraging op, omdat ze bij Geldermalsen niet kunnen passeren bijvoorbeeld.
De IC's Amsterdam-Utrecht zijn vooral onbetrouwbaar omdat Prorail het vaak nodig vindt vlak voor Utrecht een goederentrein er voor langs te sturen waardoor een op tijd rijdende IC + 5 oploopt. Verder zijn die IC's dus echt niet ruim gepland, het is maar nét te doen (als er geen goederentrein in de weg zit). IC Utrecht-Amsterdam komt in de spits standaard 2 minuten te laat in Amstel aan doordat het gewoon te krap gepland is.
pi_96037226
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vorken
Wat bedoel je daar precies mee? Lees het wel vaker.. :?
pi_96037409
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vorkaansluiting
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 11:40:54 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96037452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Vorken is dat één spoor overgaat in meerdere sporen, zonder dat er conflicten in rijwegen kunnen ontstaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96041064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 07:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik denk bij deze uitspraken even terug aan dat Japan document. De gewone japanse treinen, hebben een hogere gemiddelde snelheid. Terwijl de maximale baanvaksnelheid (bijna) hetzelfde is als in Nederland. Treinen kunnen daar op hogere snelheid stations dichter naderen. Het is van de gekken dat de intercity naar Utrecht zodra deze Houten passeert begint met afremmen om vanaf Lunetten met zo'n 40 km door te pruttelen. Volgens mij is er veel meer (en vooral goedkoper) tijdwinst te behalen met die 40km/h stukken op te schroeven naar 60km/h of zelfs 80km/h. Dan hebben we het over 50% en 100% toename van snelheid.
Idd, bij station Arnhem zijn al de onnodige wissels verwijdert en gezorgd voor een hogere snelheid (80 km/h geloof ik), waarbij het vroeger 40 km/h was. Daarnaast zit er veel vertraging in het wachten op een vrij pad, door ongelijkvloerse kruisingen, slimmere inzet kunnen dat soort dingen voorkomen worden.
  woensdag 27 april 2011 @ 13:20:24 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96041120
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 04:09 schreef dennistd het volgende:
Nieuws over de toilletten in de SLT's (of beter gezegd: het tot op heden ontbreken daarvan):

[..]

Aldus de doorgaans zeer goed geïnformeerde broek53 op somda
Yay!
quote:
4s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens?
Iets met het vermogen dat de bovenleiding kan leveren afgezet tegen de hoeveelheid treinen die er gebruik van willen maken.
pi_96041381
quote:
4s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens?
Dat was toch het probleem met 200? Dat de bovenleiding de stroomsterkte niet kon leveren. Sowieso weet ik dat de ICE 3M met wisselspanning nog niet de helft van het vermogen gaan aanspreken, maar hoe zich dit exact verhoudt weet ik niet, daar vermogen en snelheid niet lineair zijn.

Ik persoonlijk denk dat op dit moment Schiedam-Rijswijk viersporig prioriteit dient te hebben, samen met een efficiente knoop bij Den Bosch en Vught.
Daarna de 3600 versnellen.
Ik snap ook niet waarom al die bogen naar de Betuweroute niet via fly-overs zijn. Dat is bijvoorbeeld moordend voor de capaciteit.

Verder inderdaad dat Japanverhaal. Net als dat je bij Zwolle zo traag doorkachelt en alle veel te lange stops op Utrecht en Rotterdam en Dergelijke. De1900 staat daar ook zo lang stil, omdat er op Delft te weinig capaciteit is.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 27 april 2011 @ 13:33:39 #212
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_96041656
Schiedam-Rijswijk zijn ze druk mee aan de slag, iig in het centrum van Delft, daar is het één grote bouwput. Maar dat verhaal duurt nog wel even, voordat dat klaar is. Ten zuiden van Delft is nog geen enkel teken van werkzaamheden trouwens, ik neem toch wel aan dat ook daar het tracé viersporig wordt gemaakt? Of doen ze alleen 't stukje Rijswijk-Delft?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_96042695
Tot aan Schiedam is ruimte zat. Daar gaan 2 sporen aangesloten worden op de sporen die nu nog naar de hoekse lijn lopen.
Maar de 2e tunnelbuis wordt eerst zonder sporen aangelegd. Zal lekker kaal worden in station delft.
pi_96042720
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:33 schreef V2 het volgende:
Schiedam-Rijswijk zijn ze druk mee aan de slag, iig in het centrum van Delft, daar is het één grote bouwput. Maar dat verhaal duurt nog wel even, voordat dat klaar is. Ten zuiden van Delft is nog geen enkel teken van werkzaamheden trouwens, ik neem toch wel aan dat ook daar het tracé viersporig wordt gemaakt? Of doen ze alleen 't stukje Rijswijk-Delft?
lijkt me niet zinnig . De ics gaan stoppen op Delft en kunnen er in Schiedam weer langs.
pi_96042856
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

lijkt me niet zinnig . De ics gaan stoppen op Delft en kunnen er in Schiedam weer langs.
Ja en wat gebeurt er bij de minste vertraging?
Nu past het ook allemaal precies, maar in de praktijk staat de IC in de ochtendspits stil in midden-Delfland. En die stopt dan nog in Delft ook.
Wil je de 1900 ieder kwartier gaan laten rijden en dan nog de Sneltrein naar Haarlem er sowieso tussen, dan wordt het geheel toch erg krap.
pi_96042929
1900 ieder kwartier? Waarom zou dat ooit gaan gebeuren?
  woensdag 27 april 2011 @ 14:07:16 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96042960
@Zug-Chef: gaaf die Hertha loc. :) Vrij bijzonder dat een sponsor zich in de kleuren van de gesponsorde hijst. Normaal is dat precies andersom :)

@ Greavy: Ik maak vanavond het geld over, ben nu onderweg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96043168
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:03 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja en wat gebeurt er bij de minste vertraging?
Nu past het ook allemaal precies, maar in de praktijk staat de IC in de ochtendspits stil in midden-Delfland. En die stopt dan nog in Delft ook.
Wil je de 1900 ieder kwartier gaan laten rijden en dan nog de Sneltrein naar Haarlem er sowieso tussen, dan wordt het geheel toch erg krap.
in principe gaat alles stoppen in delft en daarna kunnen ze er in schiedam langs. Als je zou gaan verbreden moet toch alles op de snelle baan...
pi_96043223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

in principe gaat alles stoppen in delft en daarna kunnen ze er in schiedam langs. Als je zou gaan verbreden moet toch alles op de snelle baan...
even beeldvormend: Je krijgt daar minimaal: 6 ic's, 4 stoptreinen(waarschijnlijk 6), je wilt ook nog goederenpaden daarbij. Je kan dan beter volledige ontvlechting, dan een situatie waarin de stoptreinen voor dat stukje moeten wisselen.
pi_96043465
Maar dat die ICs in delft gaan stoppen creeèrt ook weer wat extra ruimte..
pi_96043592
Houdt er rekening mee dat de stoptreinen stoppen in Delft Zuid en de afstand tussen de treinen zo'n 5 minuten zal zijn. Tevens rijdt de 1900 dan in kwartiersdienst, als die zover komt, waardoor de sneltrein daar tussenin moet in 1 van de kwartieren. en er dus een stoptrein tussen ic's met een 7.5 ligging moet.
pi_96045316
tot delft zuid 4 sporen kan ik opzich wel inkomen, maar verder hoeft ook niet. Gouda Goverwelle naar Woerden is ook maar 2 sporig en daar rijden veel meer treinen
pi_96045417
Eens
pi_96048195
http://img576.imageshack.us/img576/152/aafyra.jpg (copy/paste deze link)
:')
  woensdag 27 april 2011 @ 17:07:39 #225
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96050523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:13 schreef Ireyon het volgende:
[ http://img576.imageshack.us/img576/152/aafyra.jpg (copy/paste deze link) ]
:')
Of gebruik een normale hoster. Geen zin in c/p op mijn smartphone.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')