abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96025817
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alleen een stoptrein lijkt me ruim voldoende. Naar Roodefuckingschool rijden ook geen Intercities.
Die stoptrein bestaat nu toch als een doorgetrokken intercity? Dan kan je Hoogekarspel etc toch geen nutteloze IC-stations noemen? Het zijn gewoon geen IC-stations.
  woensdag 27 april 2011 @ 00:08:12 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96026097
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:03 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Die stoptrein bestaat nu toch als een doorgetrokken intercity? Dan kan je Hoogekarspel etc toch geen nutteloze IC-stations noemen? Het zijn gewoon geen IC-stations.
Nee na Hoorn hoeft dat geen IC meer te heten idd. Maar goed, iedere stoeptegel in Nederland wil tegenwoordig zijn eigen IC-station. Ooit hadden we van die IC-stops die uit persoonlijk belang geboren waren (denk aan Voorburg, Geleen Oost). Dat soort onzin wordt nu steeds meer uitgebannen, maar we krijgen er ander gekut voor terug (Woerden t/m Lammenschans) -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96026244
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:03 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Zo staan ze inderdaad ook niet te boek. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Eindhoven-Venlo. Die stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick. Maar ze staan niet aangegeven als IC-stations. Het is dus gewoon slimme inzet van materieel.

Dat moet er natuurlijk niet toe leiden dat allerlei tussengelegen stations allemaal een IC-stop willen. Al sluit ik niet uit dat NS met een zak geld van lokale overheden misschien wel over te halen is. :{
pi_96026255
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee na Hoorn hoeft dat geen IC meer te heten idd. Maar goed, iedere stoeptegel in Nederland wil tegenwoordig zijn eigen IC-station. Ooit hadden we van die IC-stops die uit persoonlijk belang geboren waren (denk aan Voorburg, Geleen Oost). Dat soort onzin wordt nu steeds meer uitgebannen, maar we krijgen er ander gekut voor terug (Woerden t/m Lammenschans) -O-
Dat is maar net welke naam je er aan geeft. Vroeger was dat tenslotte gewoon een stoptrein, en was er niks aan de hand.

Ik ben dan ook van mening dat de term Sneltrein gewoon terug moet komen voor dit soort treinen.
  woensdag 27 april 2011 @ 00:16:42 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96026501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:11 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat is maar net welke naam je er aan geeft. Vroeger was dat tenslotte gewoon een stoptrein, en was er niks aan de hand.

Ik ben dan ook van mening dat de term Sneltrein gewoon terug moet komen voor dit soort treinen.
Ja precies. Wat is daar nou helemaal mis mee?

Op deze manier geef je gewoon aan dat je je reet veegt met de term InterCity. Doodzonde, en niet nodig.
pi_96026799
Wie gaat er van fok ook mee naar die rondleiding van keyrail?
  woensdag 27 april 2011 @ 00:26:50 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96026901
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wie gaat er van fok ook mee naar die rondleiding van keyrail?
Ik zit stiekem toch een beetje eraan te denken, maar het zal inmiddels wel te laat zijn :)
pi_96026929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zit stiekem toch een beetje eraan te denken, maar het zal inmiddels wel te laat zijn :)
Ik denk dat je zo'n kans niet weer snel krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 00:31:12 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 00:32:51 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96027165
toch maar even eenmailtje dan :)
  woensdag 27 april 2011 @ 01:50:57 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96029621
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sorry hoor James :D

Het rijdend personeel moet "opgeleid worden" omdat ze nu wel 140 maar niet 160 kunnen rijden? Jij hebt ook een apart rijbewijs moeten halen voordat je door een stoplicht heen mocht rijden of zo?
Bediening van de apparatuur, het begrijpen van de instructies die de ERTMS-computer je geeft (vooral Bombardier-apparatuur schijnt er een handje van hebben om soms in het Duits te gaan brabbelen). Dus opleiding.
quote:
Enneh ruimte voor zijn in de dienstregeling? Ruimte MAAK je door sneller te rijden. Daar heb je geen ruimte voor NODIG.
Het is leuk dat je sneller ergens bent, maar als daar dan nog een trein geparkeerd staat op het perron ga je je tijdwinst toch weer verliezen. Dat moet dus allemaal ingepast worden in de dienstregeling.
quote:
Maar ik zal het wel weer veel te simpel zien allemaal :+
Jep. :+
  Redactie Sport woensdag 27 april 2011 @ 04:09:20 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96031284
Nieuws over de toilletten in de SLT's (of beter gezegd: het tot op heden ontbreken daarvan):
quote:
[SLT] 2432 is naar Haarlem RB [RevisieBedrijf) om bekeken te worden op inbouwbaarheid etcetera van een toilet. Kennelijk gaat NedTrain zich er ook mee bemoeien...
Aldus de doorgaans zeer goed geïnformeerde broek53 op somda
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 27 april 2011 @ 06:49:35 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96031550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik denk dat je zo'n kans niet weer snel krijgt.
Dat klopt zeker, ik heb er de moeite wel voor moeten doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En er is nog plaats, op dit moment nog voor 4 mensen. Na jou aanmelding dus.
pi_96031676
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nonsens. Het hoeft niet in één keer meteen zo snel, het kan toch ook in kleinere stappen?

1. Er rijdt al een trein tussen Amsterdam en Utrecht die 200 kan (ICE) kan die meteen lekker snel rijden.
2. Laten we eerst eens beginnnen om eindelijk eens 160 te gaan rijden. We hebben hier al meer dan 30 jaar treinen rondrijden die dat kunnen, waar wachten we nog op?

(En -2 op Amsterdam-Utrecht is wél zinvol, maakt het spoorwegnet betrouwbaarder. Dan worden al die net gemiste overstappen ineens wél gehaald!)
Ik denk bij deze uitspraken even terug aan dat Japan document. De gewone japanse treinen, hebben een hogere gemiddelde snelheid. Terwijl de maximale baanvaksnelheid (bijna) hetzelfde is als in Nederland. Treinen kunnen daar op hogere snelheid stations dichter naderen. Het is van de gekken dat de intercity naar Utrecht zodra deze Houten passeert begint met afremmen om vanaf Lunetten met zo'n 40 km door te pruttelen. Volgens mij is er veel meer (en vooral goedkoper) tijdwinst te behalen met die 40km/h stukken op te schroeven naar 60km/h of zelfs 80km/h. Dan hebben we het over 50% en 100% toename van snelheid.
  woensdag 27 april 2011 @ 07:35:49 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96031783
quote:
AMSTERDAM - Politie en openbaar ministerie zullen dit jaar tijdens Koninginnedag streng optreden tegen mensen die op het spoor lopen of aan de noodrem trekken. Ze moeten meteen een boete van ¤200,- betalen per pin.

De Spoorwegpolitie van het korps landelijke politie diensten (KLPD) zet extra mensen in voor de handhaving van deze maatregel.

Het merendeel van de bezoekers op Koninginnedag komt van buiten de stad en reist met het openbaar vervoer. Dit zorgt voor veel druk op de stations. Daarom is het van belang dat de toe- en uitstroom van de bezoekers zo soepel mogelijk verloopt.

Vorig jaar trokken treinreizigers tussen station Sloterdijk en het Centraal Station aan de noodrem, om vervolgens over het spoor verder te lopen. Dit zorgde voor gevaarlijke situaties en ontregeling van het treinverkeer, met ernstige vertragingen tot gevolg. Die situaties moeten dit jaar niet meer voorkomen, licht algemeen commandant van politie Amsterdam-Amstelland, Erik van der Hulst, toe. We adviseren mensen nu bovendien vooral via station Zuid te reizen.
pi_96032104
Koninginnedag is zo'n beetje de enige dag in het jaar dat ik de trein bewust mijd.
  woensdag 27 april 2011 @ 08:47:16 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96032588
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja en dat kan dus niet want de bovenleiding moet dan naar 25 kV.
Onderbouw dat eens?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96032701
Ik heb vandaag anti-vertraging, ben een kwartier eerder op mijn bestemming dan volgens de dienstregeling zou moeten. Moet ik nu bijbetalen, of is dat ook pas vanaf 30 minuten. :P
pi_96033618
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Noem het gewoon een stoptrein en pak al dan niet purmerend dan ook nog even mee.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:11 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zo staan ze inderdaad ook niet te boek. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Eindhoven-Venlo. Die stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick. Maar ze staan niet aangegeven als IC-stations. Het is dus gewoon slimme inzet van materieel.

Dat moet er natuurlijk niet toe leiden dat allerlei tussengelegen stations allemaal een IC-stop willen. Al sluit ik niet uit dat NS met een zak geld van lokale overheden misschien wel over te halen is. :{
Voor alleen horst-sevenum is dit de enige trein, de rest heeft allemaal een stoptrein. Trek dan dat ding dat gaat van Deurne tot nijmegen door naar Blerick of venlo. Haal je een tijdswinst van 6-8 minuten voor de ic

[ Bericht 0% gewijzigd door Yreal op 27-04-2011 09:52:35 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 10:14:09 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96034494
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 07:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik denk bij deze uitspraken even terug aan dat Japan document. De gewone japanse treinen, hebben een hogere gemiddelde snelheid. Terwijl de maximale baanvaksnelheid (bijna) hetzelfde is als in Nederland. Treinen kunnen daar op hogere snelheid stations dichter naderen. Het is van de gekken dat de intercity naar Utrecht zodra deze Houten passeert begint met afremmen om vanaf Lunetten met zo'n 40 km door te pruttelen. Volgens mij is er veel meer (en vooral goedkoper) tijdwinst te behalen met die 40km/h stukken op te schroeven naar 60km/h of zelfs 80km/h. Dan hebben we het over 50% en 100% toename van snelheid.
Dat zijn ze ook wel wat van plan. Niet voor niets is het emplacement van Arnhem aan de westzijde bijvoorbeeld om de schop gegaan en zal Utrecht het in de toekomst met veel minder wissels moeten gaan stellen. Zo kun je een veel betrouwbaardere dienstregeling gaan leveren. Op veel snelheidswinst moet je echter niet gaan rekenen, omdat de Nederlandse dienstregeling nogal wat knopen kent onderweg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96034619
Dienstregeling betrouwbaarder maken zodat er minder speling nodig is (als die nu al nodig is) kan al zoveel schelen!
Enkel voorbeeldje: De IC Hilversum - Schiphol (waar ik sporadisch in zit) staat op Duivendrecht makkelijk 2-3 minuten stil (en waarschijnlijk zo links en rechts onderweg ook nog wel een paar minuten).
Zulke dingen eruit halen kan volgens mij al een hoop verschil maken, zeker icm harder binnenrijden van stations etc.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:27:35 #201
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_96034842
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Algemeen bekend.
Op Somda of OHIH misschien...
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 27 april 2011 @ 10:30:41 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96034915
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 10:33:18 #203
Maffe Fries
pi_96034984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Dienstregeling betrouwbaarder maken zodat er minder speling nodig is (als die nu al nodig is) kan al zoveel schelen!
Enkel voorbeeldje: De IC Hilversum - Schiphol (waar ik sporadisch in zit) staat op Duivendrecht makkelijk 2-3 minuten stil (en waarschijnlijk zo links en rechts onderweg ook nog wel een paar minuten).
Zulke dingen eruit halen kan volgens mij al een hoop verschil maken, zeker icm harder binnenrijden van stations etc.
Dat komt omdat de zuidtak bij Amsterdam nogal vol is. Als één trein vertraging heeft dan krijgen meer treinen dat. Het viersporig maken van het stuk tussen Schiphol en de Utrechtboog zou al veel helpen, zeker als ze Riekerpolder aansluiting (voor de treinen Amsterdam-Schiphol) en de aansluiting van de Utrechtboog gaan vorken zoals de plannen in de toekomst zijn.
pi_96035136

Voetbalclub Hertha BSC uit Berlijn wordt gesponsord door de Deutsche Bahn en zodoende rijdt er dan ook een lok met reclame voor hun door heel Duitsland. Met aan de haak IC 2023 uit Hamburg-Altona naar Frankfurt(Main) Hbf wordt de stadsmuur in Oberwesel gepasseerd. Zaterdag 23 april 2011

Sinds enkele weken heeft Husa Transportation Railway Services in samenwerking met GTS en Crossrail een nieuwe shuttle opgezet tussen de Botlek en het Italiaanse Bologna. Deze treinen bestaan met name uit de vrij eentonige GTS-containers. Tussen Bologna en de Duits-Zwitserse grens bij Basel zijn GTS en Crossrail samen verantwoordelijk. Vanaf Weil am Rhein neemt onwijs fraai gekleurde 189 096 de trein over tot aan de terminal in het Rotterdamse havengebied. Met de wetenschap dat de trein op woensdag, vrijdag en zondagavond langs de linkeroever van de Rijn naar Nederland rijdt, werd een poging gewaagd de trein bij Gau-Algesheim op de foto te zetten. Toen het licht op vrijdag 22 april op zijn mooist werd, was de Bologna-shuttle nog steeds niet gemeld op het DSO-forum. Toch kon een fotograferende Fahrdienstleiter vier Hollanders binnen een kwartier helemaal gek maken. Met de mededeling dat de trein 'nu' in Mainz was, sloeg in een mum van tijd de relaxte sfeer om in helse stress. Want niet alleen een planmatige IC van achter kon de plaat verstieren, ook enkele wolken leken even roet in het eten te gooien. Niets was minder waar toen de zon weer volledig 'aan' ging bij het passeren van deze fraaie trein. Normaliter behoort deze trein rond 18:45 hier te passeren, maar vanwege aanstaande werkzaamheden bij Karlsruhe heeft de trein een nieuwe dienstregeling gekregen en reed daardoor flink wat uren vroeger. Als DGS 93204 (Weil am Rhein - Emmerich) liep de trein vervolgens weer 3,5 uur vertraging op maar passeerde zo gelukkig wel prima voor de zon in Gaulsheim, op weg naar Emmerich en verder. In Nederland rijdt deze trein helaas als het donker is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zug-Chef op 27-04-2011 10:52:04 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 11:27:02 #205
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_96036869
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:11 schreef Ascendancy het volgende:

Nee dat maakt het het niet. De reden dat Amsterdam-Utrecht onebtrouwbaar is, is omdat de Zuidtak vol zit, waar richting Schiphol ook de westtak bij invoegt en Bijlmer-centraal is ook maar 2-sporig. Voor de rest zijn die IC's ruim zat geplanned en lopen ze eerder vertraging op, omdat ze bij Geldermalsen niet kunnen passeren bijvoorbeeld.
De IC's Amsterdam-Utrecht zijn vooral onbetrouwbaar omdat Prorail het vaak nodig vindt vlak voor Utrecht een goederentrein er voor langs te sturen waardoor een op tijd rijdende IC + 5 oploopt. Verder zijn die IC's dus echt niet ruim gepland, het is maar nét te doen (als er geen goederentrein in de weg zit). IC Utrecht-Amsterdam komt in de spits standaard 2 minuten te laat in Amstel aan doordat het gewoon te krap gepland is.
pi_96037226
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vorken
Wat bedoel je daar precies mee? Lees het wel vaker.. :?
pi_96037409
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vorkaansluiting
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 11:40:54 #208
Maffe Fries
pi_96037452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Vorken is dat één spoor overgaat in meerdere sporen, zonder dat er conflicten in rijwegen kunnen ontstaan.
pi_96041064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 07:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Idd, bij station Arnhem zijn al de onnodige wissels verwijdert en gezorgd voor een hogere snelheid (80 km/h geloof ik), waarbij het vroeger 40 km/h was. Daarnaast zit er veel vertraging in het wachten op een vrij pad, door ongelijkvloerse kruisingen, slimmere inzet kunnen dat soort dingen voorkomen worden.
  woensdag 27 april 2011 @ 13:20:24 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96041120
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 04:09 schreef dennistd het volgende:
Nieuws over de toilletten in de SLT's (of beter gezegd: het tot op heden ontbreken daarvan):

[..]

Aldus de doorgaans zeer goed geïnformeerde broek53 op somda
Yay!
quote:
4s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens?
Iets met het vermogen dat de bovenleiding kan leveren afgezet tegen de hoeveelheid treinen die er gebruik van willen maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')