Betaal jij het?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:23 schreef James1988 het volgende:
Liever een spoorlijn Breda - Utrecht dan -2 op Utrecht - Amsterdam. Daar hebben per saldo meer reizigers iets aan.
Daar ben ik het dan weer mee eens. Het zou ook de druk op de a27 verlagen, want die gaat nu naar 4-baans.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:23 schreef James1988 het volgende:
Liever een spoorlijn Breda - Utrecht dan -2 op Utrecht - Amsterdam. Daar hebben per saldo meer reizigers iets aan.
Een weg verbreden is stukken goedkoper.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan weer mee eens. Het zou ook de druk op de a27 verlagen, want die gaat nu naar 4-baans.
Dat klopt, maar het voegt wel iets zinvollers toe. En met een verkeersdruk van 90k op delen van de A27 is zo'n lijn behoorlijk te rechtvaardigen. Komt nog bij dat je Dordrecht er ook een directe verbinding met Utrecht mee kan geven en je Oosterhout ontsluit. Zinvoller ook dan de aanleg van de Hanzelijn eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:26 schreef Temlin het volgende:
[..]
Een weg verbreden is stukken goedkoper.
Nonsens. Het hoeft niet in één keer meteen zo snel, het kan toch ook in kleinere stappen?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja maar de snelheid naar 200 vereist NU extra mat en levert nauwelijks tijdswinst op in het Sneltreinenspoor van Nederland.
Hanzelijn was redelijk makkelijk aan te leggen. Utrecht - Breda zal zeker 2/3 miljard gaan kosten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het voegt wel iets zinvollers toe. En met een verkeersdruk van 90k op delen van de A27 is zo'n lijn behoorlijk te rechtvaardigen. Komt nog bij dat je Dordrecht er ook een directe verbinding met Utrecht mee kan geven en je Oosterhout ontsluit. Zinvoller ook dan de aanleg van de Hanzelijn eigenlijk.
Neequote:Op dinsdag 26 april 2011 22:49 schreef KapiteinT het volgende:
SLT heeft al ERTMS. Zouden deze dan niet op korte termijn 160 kunnen gaan rijden, tussen Amsterdam en Utrecht?
Wij noemen dat gewoon LL, losse loc.quote:
Ja en dat kan dus niet want de bovenleiding moet dan naar 25 kV. Daarnaast rijdt de ICE 1x per 2 uur en is die verliesgevend.quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nonsens. Het hoeft niet in één keer meteen zo snel, het kan toch ook in kleinere stappen?
1. Er rijdt al een trein tussen Amsterdam en Utrecht die 200 kan (ICE) kan die meteen lekker snel rijden.
Op het feit dat de 2-sporige trajecten dit niet aankunnen en er op 2 van de 3 4-sporige trajecten nu een HSL dezelfde route aflegt.quote:2. Laten we eerst eens beginnnen om eindelijk eens 160 te gaan rijden. We hebben hier al meer dan 30 jaar treinen rondrijden die dat kunnen, waar wachten we nog op?
Nee dat maakt het het niet. De reden dat Amsterdam-Utrecht onebtrouwbaar is, is omdat de Zuidtak vol zit, waar richting Schiphol ook de westtak bij invoegt en Bijlmer-centraal is ook maar 2-sporig. Voor de rest zijn die IC's ruim zat geplanned en lopen ze eerder vertraging op, omdat ze bij Geldermalsen niet kunnen passeren bijvoorbeeld.quote:(En -2 op Amsterdam-Utrecht is wél zinvol, maakt het spoorwegnet betrouwbaarder. Dan worden al die net gemiste overstappen ineens wél gehaald!)
Sorry hoor Jamesquote:Op dinsdag 26 april 2011 23:01 schreef James1988 het volgende:
Het rijdend personeel moet ervoor worden opgeleid en de softwareversies moeten met elkaar compatibel zijn. Ook moet er ruimte voor zijn in de dienstregeling.
Precies !quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:26 schreef Temlin het volgende:
Ze kunnen beter wat onnodige intercity stations opheffen dan sneller gaan rijden.
Nou wat spannend. 1-2 daagjes instructie, met cabinesignalering erbij en al. Is het ZO ontzettend gecompliceerd allemaal? Dat zal toch niet?quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Flash: ze moeten opgeleid worden om met ERTMS om te gaan natuurlijk, niet om 160 te kunnen rijden.
Wat heb je de laatste tijd tegen mij? Het lijkt wel een hetze.quote:
Een heel stel van deze stations liggen in het verlengde van een echt intercitytraject. In sommige gevallen is dat laatste stuk zo kort, dat ik me kan voorstellen dat het voor NS voordeliger is om de intercity nog wat verder te laten doorrijden in plaats van een echte stoptrein in te zetten.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies !
Den helder zuid, Anna pauwelona, Schagen, heerhugowaard, alkmaar noord, Bovenkarspel flora,Grotebroek, hoogkarspel, hoorn kerseboogaard, Castricum, Heillo, Lelylaan, duivendrecht, Leiden Lammenschans,Bodegraven, Woerden, Vleuten, Kreuningen-yerseke, deurne, horst-servenum, nijmegen-lent, Elst, Arnhem-Zuid, Olst, wijhe, Meppel, Hoogeveen, beilen, Wolvega, Akkrum,steenwijk en Grou-Jinsum.
Dit is echt onzin. Complete lijnen geschikt maken voor 160 zal gigantisch veel geld kosten, en maar een paar minuten tijdwinst opleveren.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:11 schreef Ascendancy het volgende:
Ongetwijfeld zal uiteindelijk de snelheid omhoog gaan, maar dan moet je het grootschalig aanpakken. Flevolijn en veluwelijn met inhaalsporen, dan kan je tot groningen doorkachelen. Dat heeft zin. Niet de drukke spoorwegen waar de stoptreinen al krap tussen passen willen versnellen.
Nee, ik ook niet. En ik heb je een aantal keren ontmoet en leren kennen als een prima gast.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat heb je de laatste tijd tegen mij? Het lijkt wel een hetze.
Voor de duidelijkheid: ik heb met niemand in het treinentopic `problemen´.
Onzin. Niemand zit te wachten op stops te bijvoorbeeld Wijhe en Olst. Vroeger reed er ook één intercity per uur deze stations voorbij en dat maakte de reis tussen Zwolle en Deventer een stuk comfortabeler.quote:Op dinsdag 26 april 2011 23:53 schreef lyolyrc het volgende:
Een heel stel van deze stations liggen in het verlengde van een echt intercitytraject. In sommige gevallen is dat laatste stuk zo kort, dat ik me kan voorstellen dat het voor NS voordeliger is om de intercity nog wat verder te laten doorrijden in plaats van een echte stoptrein in te zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |