abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96019790
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:23 schreef James1988 het volgende:
Liever een spoorlijn Breda - Utrecht dan -2 op Utrecht - Amsterdam. Daar hebben per saldo meer reizigers iets aan. :)
Daar ben ik het dan weer mee eens. Het zou ook de druk op de a27 verlagen, want die gaat nu naar 4-baans.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_96019885
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:25 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan weer mee eens. Het zou ook de druk op de a27 verlagen, want die gaat nu naar 4-baans.
Een weg verbreden is stukken goedkoper.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_96020062
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:26 schreef Temlin het volgende:

[..]

Een weg verbreden is stukken goedkoper.
Dat klopt, maar het voegt wel iets zinvollers toe. En met een verkeersdruk van 90k op delen van de A27 is zo'n lijn behoorlijk te rechtvaardigen. Komt nog bij dat je Dordrecht er ook een directe verbinding met Utrecht mee kan geven en je Oosterhout ontsluit. Zinvoller ook dan de aanleg van de Hanzelijn eigenlijk.
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:30:31 #155
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_96020155
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:06 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja maar de snelheid naar 200 vereist NU extra mat en levert nauwelijks tijdswinst op in het Sneltreinenspoor van Nederland.
Nonsens. Het hoeft niet in één keer meteen zo snel, het kan toch ook in kleinere stappen?

1. Er rijdt al een trein tussen Amsterdam en Utrecht die 200 kan (ICE) kan die meteen lekker snel rijden.
2. Laten we eerst eens beginnnen om eindelijk eens 160 te gaan rijden. We hebben hier al meer dan 30 jaar treinen rondrijden die dat kunnen, waar wachten we nog op?

(En -2 op Amsterdam-Utrecht is wél zinvol, maakt het spoorwegnet betrouwbaarder. Dan worden al die net gemiste overstappen ineens wél gehaald!)
pi_96020534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:29 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het voegt wel iets zinvollers toe. En met een verkeersdruk van 90k op delen van de A27 is zo'n lijn behoorlijk te rechtvaardigen. Komt nog bij dat je Dordrecht er ook een directe verbinding met Utrecht mee kan geven en je Oosterhout ontsluit. Zinvoller ook dan de aanleg van de Hanzelijn eigenlijk.
Hanzelijn was redelijk makkelijk aan te leggen. Utrecht - Breda zal zeker 2/3 miljard gaan kosten.
pi_96021485
SLT heeft al ERTMS. Zouden deze dan niet op korte termijn 160 kunnen gaan rijden, tussen Amsterdam en Utrecht?
pi_96021553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:49 schreef KapiteinT het volgende:
SLT heeft al ERTMS. Zouden deze dan niet op korte termijn 160 kunnen gaan rijden, tussen Amsterdam en Utrecht?
Nee
pi_96021636
SLT stopt bij Den Bosch: Deuren in de hele SLT gaan niet open, deuren gaan nog steeds niet open...

Na een volle minuut (is toch eigenlijk wel lang als je eruit wilt) gaan ze dan eindelijk open.

Ben blij dat de trein niet gewoon weer weg reed, hoewel de conducteur denk ik toch wel had gemerkt dat er niemand die trein uit -of in loopt.
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:58:07 #160
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_96022029
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:38 schreef greavy het volgende:
LLT is Losse Loc Trein
Wij noemen dat gewoon LL, losse loc. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_96022060
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:50 schreef Temlin het volgende:

[..]

Nee
Want?
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:01:56 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96022307
Het rijdend personeel moet ervoor worden opgeleid en de softwareversies moeten met elkaar compatibel zijn. Ook moet er ruimte voor zijn in de dienstregeling.
pi_96022989
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nonsens. Het hoeft niet in één keer meteen zo snel, het kan toch ook in kleinere stappen?

1. Er rijdt al een trein tussen Amsterdam en Utrecht die 200 kan (ICE) kan die meteen lekker snel rijden.
Ja en dat kan dus niet want de bovenleiding moet dan naar 25 kV. Daarnaast rijdt de ICE 1x per 2 uur en is die verliesgevend.
quote:
2. Laten we eerst eens beginnnen om eindelijk eens 160 te gaan rijden. We hebben hier al meer dan 30 jaar treinen rondrijden die dat kunnen, waar wachten we nog op?
Op het feit dat de 2-sporige trajecten dit niet aankunnen en er op 2 van de 3 4-sporige trajecten nu een HSL dezelfde route aflegt.
Met 4-sporige trajecten bedoel ik dan langere routes.
quote:
(En -2 op Amsterdam-Utrecht is wél zinvol, maakt het spoorwegnet betrouwbaarder. Dan worden al die net gemiste overstappen ineens wél gehaald!)
Nee dat maakt het het niet. De reden dat Amsterdam-Utrecht onebtrouwbaar is, is omdat de Zuidtak vol zit, waar richting Schiphol ook de westtak bij invoegt en Bijlmer-centraal is ook maar 2-sporig. Voor de rest zijn die IC's ruim zat geplanned en lopen ze eerder vertraging op, omdat ze bij Geldermalsen niet kunnen passeren bijvoorbeeld.

Ongetwijfeld zal uiteindelijk de snelheid omhoog gaan, maar dan moet je het grootschalig aanpakken. Flevolijn en veluwelijn met inhaalsporen, dan kan je tot groningen doorkachelen. Dat heeft zin. Niet de drukke spoorwegen waar de stoptreinen al krap tussen passen willen versnellen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:22:02 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96023673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:01 schreef James1988 het volgende:
Het rijdend personeel moet ervoor worden opgeleid en de softwareversies moeten met elkaar compatibel zijn. Ook moet er ruimte voor zijn in de dienstregeling.
Sorry hoor James :D

Het rijdend personeel moet "opgeleid worden" omdat ze nu wel 140 maar niet 160 kunnen rijden? Jij hebt ook een apart rijbewijs moeten halen voordat je door een stoplicht heen mocht rijden of zo?

Enneh ruimte voor zijn in de dienstregeling? Ruimte MAAK je door sneller te rijden. Daar heb je geen ruimte voor NODIG.

Maar ik zal het wel weer veel te simpel zien allemaal :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96023963
Ze kunnen beter wat onnodige intercity stations opheffen dan sneller gaan rijden.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:32:24 #166
45532 ziggyziggyziggy
pi_96024270
Flash: ze moeten opgeleid worden om met ERTMS om te gaan natuurlijk, niet om 160 te kunnen rijden.
pi_96024348
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:26 schreef Temlin het volgende:
Ze kunnen beter wat onnodige intercity stations opheffen dan sneller gaan rijden.
Precies !

Den helder zuid, Anna pauwelona, Schagen, heerhugowaard, alkmaar noord, Bovenkarspel flora,Grotebroek, hoogkarspel, hoorn kerseboogaard, Castricum, Heillo, Lelylaan, duivendrecht, Leiden Lammenschans,Bodegraven, Woerden, Vleuten, Kreuningen-yerseke, deurne, horst-servenum, nijmegen-lent, Elst, Arnhem-Zuid, Olst, wijhe, Meppel, Hoogeveen, beilen, Wolvega, Akkrum,steenwijk en Grou-Jinsum. :D
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:38:18 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96024573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Flash: ze moeten opgeleid worden om met ERTMS om te gaan natuurlijk, niet om 160 te kunnen rijden.
Nou wat spannend. 1-2 daagjes instructie, met cabinesignalering erbij en al. Is het ZO ontzettend gecompliceerd allemaal? Dat zal toch niet? :?
pi_96024720
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:38 schreef greavy het volgende:
LLT is Losse Loc Trein
Algemeen bekend.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:43:04 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96024804
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Algemeen bekend.
Hou jij eens op vervelend jong.
pi_96025267
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Hou jij eens op vervelend jong.
Wat heb je de laatste tijd tegen mij? Het lijkt wel een hetze.

Voor de duidelijkheid: ik heb met niemand in het treinentopic `problemen´.
pi_96025342
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

Precies !

Den helder zuid, Anna pauwelona, Schagen, heerhugowaard, alkmaar noord, Bovenkarspel flora,Grotebroek, hoogkarspel, hoorn kerseboogaard, Castricum, Heillo, Lelylaan, duivendrecht, Leiden Lammenschans,Bodegraven, Woerden, Vleuten, Kreuningen-yerseke, deurne, horst-servenum, nijmegen-lent, Elst, Arnhem-Zuid, Olst, wijhe, Meppel, Hoogeveen, beilen, Wolvega, Akkrum,steenwijk en Grou-Jinsum. :D
Een heel stel van deze stations liggen in het verlengde van een echt intercitytraject. In sommige gevallen is dat laatste stuk zo kort, dat ik me kan voorstellen dat het voor NS voordeliger is om de intercity nog wat verder te laten doorrijden in plaats van een echte stoptrein in te zetten.
pi_96025383
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:11 schreef Ascendancy het volgende:
Ongetwijfeld zal uiteindelijk de snelheid omhoog gaan, maar dan moet je het grootschalig aanpakken. Flevolijn en veluwelijn met inhaalsporen, dan kan je tot groningen doorkachelen. Dat heeft zin. Niet de drukke spoorwegen waar de stoptreinen al krap tussen passen willen versnellen.
Dit is echt onzin. Complete lijnen geschikt maken voor 160 zal gigantisch veel geld kosten, en maar een paar minuten tijdwinst opleveren.

Je kan beter de knelpunten oplossen, zodat treinen niet onnodig lang stil hoeven te staan voor en/of op stations. Ook zorgen dat treinen door kunnen rijden, en niet achter (vertraagde) stoppers zitten, scheelt flink in tijd.

Hiermee maak je de treinen niet alleen een stuk sneller, maar de dienstregeling wordt er ook nog betrouwbaarder door.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:55:24 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96025459
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat heb je de laatste tijd tegen mij? Het lijkt wel een hetze.

Voor de duidelijkheid: ik heb met niemand in het treinentopic `problemen´.
Nee, ik ook niet. En ik heb je een aantal keren ontmoet en leren kennen als een prima gast.

Daarom begrijp ik ook niet waarom je de laatste tijd ZO negatief op zoek bent naar elke aandacht die je maar kunt krijgen. Waar heeft iemand als jij dat voor nodig? Ik vind het gewoon oprecht jammer -O-
pi_96025463
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:53 schreef lyolyrc het volgende:
Een heel stel van deze stations liggen in het verlengde van een echt intercitytraject. In sommige gevallen is dat laatste stuk zo kort, dat ik me kan voorstellen dat het voor NS voordeliger is om de intercity nog wat verder te laten doorrijden in plaats van een echte stoptrein in te zetten.
Onzin. Niemand zit te wachten op stops te bijvoorbeeld Wijhe en Olst. Vroeger reed er ook één intercity per uur deze stations voorbij en dat maakte de reis tussen Zwolle en Deventer een stuk comfortabeler.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:56:28 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96025513
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:54 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dit is echt onzin. Complete lijnen geschikt maken voor 160 zal gigantisch veel geld kosten, en maar een paar minuten tijdwinst opleveren.

Je kan beter de knelpunten oplossen, zodat treinen niet onnodig lang stil hoeven te staan voor en/of op stations. Ook zorgen dat treinen door kunnen rijden, en niet achter (vertraagde) stoppers zitten, scheelt flink in tijd.

Hiermee maak je de treinen niet alleen een stuk sneller, maar de dienstregeling wordt er ook nog betrouwbaarder door.
Lees ik hier dat je concreet meer inhaalmogelijkheden en meer viersporigheid wilt? Of? If so dan ben ik het daar best mee eens trouwens :Y
pi_96025538
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Onzin. Niemand zit te wachten op stops te bijvoorbeeld Wijhe en Olst. Vroeger reed er ook één intercity per uur deze stations voorbij en dat maakte de reis tussen Zwolle en Deventer een stuk comfortabeler.
Ik zeg ook niet dat dit voor alle stations opgaat. Sowieso is de intercity tussen Roosendaal en Zwolle een apart geval.
pi_96025553
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lees ik hier dat je concreet meer inhaalmogelijkheden en meer viersporigheid wilt? Of? If so dan ben ik het daar best mee eens trouwens :Y
Dat ja. :Y

Kleine toevoeging: ik weet niet hoe Amsterdam-Utrecht voor de verdubbeling was, maar de intercity's die er nu rijden zijn (ondanks dat ze maar 140 gaan) heel snel. Ze kunnen in 1 keer doorkachelen naar Utrecht. Jammer dat ze daar vaak weer moeten wachten, voordat ze het station in kunnen.
pi_96025663
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

Precies !

Duivendrecht een nutteloos IC station? Heb je daar wel eens in de spits gekeken? Een groot deel van Amsterdam is (via de metro) afhankelijk van Duivendrecht, als je in de richting van Amersfoort of Almere wilt reizen.

En jij wilt een losse intercity en een losse stoptrein laten rijden tussen Hoorn en Enkhuizen? Betaal jij?
  woensdag 27 april 2011 @ 00:01:35 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96025747
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:

En jij wilt een losse intercity en een losse stoptrein laten rijden tussen Hoorn en Enkhuizen? Betaal jij?
Alleen een stoptrein lijkt me ruim voldoende. Naar Roodefuckingschool rijden ook geen Intercities.
pi_96025817
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alleen een stoptrein lijkt me ruim voldoende. Naar Roodefuckingschool rijden ook geen Intercities.
Die stoptrein bestaat nu toch als een doorgetrokken intercity? Dan kan je Hoogekarspel etc toch geen nutteloze IC-stations noemen? Het zijn gewoon geen IC-stations.
  woensdag 27 april 2011 @ 00:08:12 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96026097
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:03 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Die stoptrein bestaat nu toch als een doorgetrokken intercity? Dan kan je Hoogekarspel etc toch geen nutteloze IC-stations noemen? Het zijn gewoon geen IC-stations.
Nee na Hoorn hoeft dat geen IC meer te heten idd. Maar goed, iedere stoeptegel in Nederland wil tegenwoordig zijn eigen IC-station. Ooit hadden we van die IC-stops die uit persoonlijk belang geboren waren (denk aan Voorburg, Geleen Oost). Dat soort onzin wordt nu steeds meer uitgebannen, maar we krijgen er ander gekut voor terug (Woerden t/m Lammenschans) -O-
pi_96026244
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:03 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Zo staan ze inderdaad ook niet te boek. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Eindhoven-Venlo. Die stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick. Maar ze staan niet aangegeven als IC-stations. Het is dus gewoon slimme inzet van materieel.

Dat moet er natuurlijk niet toe leiden dat allerlei tussengelegen stations allemaal een IC-stop willen. Al sluit ik niet uit dat NS met een zak geld van lokale overheden misschien wel over te halen is. :{
pi_96026255
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee na Hoorn hoeft dat geen IC meer te heten idd. Maar goed, iedere stoeptegel in Nederland wil tegenwoordig zijn eigen IC-station. Ooit hadden we van die IC-stops die uit persoonlijk belang geboren waren (denk aan Voorburg, Geleen Oost). Dat soort onzin wordt nu steeds meer uitgebannen, maar we krijgen er ander gekut voor terug (Woerden t/m Lammenschans) -O-
Dat is maar net welke naam je er aan geeft. Vroeger was dat tenslotte gewoon een stoptrein, en was er niks aan de hand.

Ik ben dan ook van mening dat de term Sneltrein gewoon terug moet komen voor dit soort treinen.
  woensdag 27 april 2011 @ 00:16:42 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96026501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:11 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat is maar net welke naam je er aan geeft. Vroeger was dat tenslotte gewoon een stoptrein, en was er niks aan de hand.

Ik ben dan ook van mening dat de term Sneltrein gewoon terug moet komen voor dit soort treinen.
Ja precies. Wat is daar nou helemaal mis mee?

Op deze manier geef je gewoon aan dat je je reet veegt met de term InterCity. Doodzonde, en niet nodig.
pi_96026799
Wie gaat er van fok ook mee naar die rondleiding van keyrail?
  woensdag 27 april 2011 @ 00:26:50 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96026901
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wie gaat er van fok ook mee naar die rondleiding van keyrail?
Ik zit stiekem toch een beetje eraan te denken, maar het zal inmiddels wel te laat zijn :)
pi_96026929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zit stiekem toch een beetje eraan te denken, maar het zal inmiddels wel te laat zijn :)
Ik denk dat je zo'n kans niet weer snel krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 00:31:12 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 00:32:51 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96027165
toch maar even eenmailtje dan :)
  woensdag 27 april 2011 @ 01:50:57 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96029621
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sorry hoor James :D

Het rijdend personeel moet "opgeleid worden" omdat ze nu wel 140 maar niet 160 kunnen rijden? Jij hebt ook een apart rijbewijs moeten halen voordat je door een stoplicht heen mocht rijden of zo?
Bediening van de apparatuur, het begrijpen van de instructies die de ERTMS-computer je geeft (vooral Bombardier-apparatuur schijnt er een handje van hebben om soms in het Duits te gaan brabbelen). Dus opleiding.
quote:
Enneh ruimte voor zijn in de dienstregeling? Ruimte MAAK je door sneller te rijden. Daar heb je geen ruimte voor NODIG.
Het is leuk dat je sneller ergens bent, maar als daar dan nog een trein geparkeerd staat op het perron ga je je tijdwinst toch weer verliezen. Dat moet dus allemaal ingepast worden in de dienstregeling.
quote:
Maar ik zal het wel weer veel te simpel zien allemaal :+
Jep. :+
  Redactie Sport woensdag 27 april 2011 @ 04:09:20 #191
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96031284
Nieuws over de toilletten in de SLT's (of beter gezegd: het tot op heden ontbreken daarvan):
quote:
[SLT] 2432 is naar Haarlem RB [RevisieBedrijf) om bekeken te worden op inbouwbaarheid etcetera van een toilet. Kennelijk gaat NedTrain zich er ook mee bemoeien...
Aldus de doorgaans zeer goed geïnformeerde broek53 op somda
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 27 april 2011 @ 06:49:35 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96031550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik denk dat je zo'n kans niet weer snel krijgt.
Dat klopt zeker, ik heb er de moeite wel voor moeten doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En er is nog plaats, op dit moment nog voor 4 mensen. Na jou aanmelding dus.
pi_96031676
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ik denk bij deze uitspraken even terug aan dat Japan document. De gewone japanse treinen, hebben een hogere gemiddelde snelheid. Terwijl de maximale baanvaksnelheid (bijna) hetzelfde is als in Nederland. Treinen kunnen daar op hogere snelheid stations dichter naderen. Het is van de gekken dat de intercity naar Utrecht zodra deze Houten passeert begint met afremmen om vanaf Lunetten met zo'n 40 km door te pruttelen. Volgens mij is er veel meer (en vooral goedkoper) tijdwinst te behalen met die 40km/h stukken op te schroeven naar 60km/h of zelfs 80km/h. Dan hebben we het over 50% en 100% toename van snelheid.
  woensdag 27 april 2011 @ 07:35:49 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96031783
quote:
AMSTERDAM - Politie en openbaar ministerie zullen dit jaar tijdens Koninginnedag streng optreden tegen mensen die op het spoor lopen of aan de noodrem trekken. Ze moeten meteen een boete van ¤200,- betalen per pin.

De Spoorwegpolitie van het korps landelijke politie diensten (KLPD) zet extra mensen in voor de handhaving van deze maatregel.

Het merendeel van de bezoekers op Koninginnedag komt van buiten de stad en reist met het openbaar vervoer. Dit zorgt voor veel druk op de stations. Daarom is het van belang dat de toe- en uitstroom van de bezoekers zo soepel mogelijk verloopt.

Vorig jaar trokken treinreizigers tussen station Sloterdijk en het Centraal Station aan de noodrem, om vervolgens over het spoor verder te lopen. Dit zorgde voor gevaarlijke situaties en ontregeling van het treinverkeer, met ernstige vertragingen tot gevolg. Die situaties moeten dit jaar niet meer voorkomen, licht algemeen commandant van politie Amsterdam-Amstelland, Erik van der Hulst, toe. We adviseren mensen nu bovendien vooral via station Zuid te reizen.
pi_96032104
Koninginnedag is zo'n beetje de enige dag in het jaar dat ik de trein bewust mijd.
  woensdag 27 april 2011 @ 08:47:16 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96032588
quote:

[..]

Ja en dat kan dus niet want de bovenleiding moet dan naar 25 kV.
Onderbouw dat eens?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96032701
Ik heb vandaag anti-vertraging, ben een kwartier eerder op mijn bestemming dan volgens de dienstregeling zou moeten. Moet ik nu bijbetalen, of is dat ook pas vanaf 30 minuten. :P
pi_96033618
quote:
15s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Noem het gewoon een stoptrein en pak al dan niet purmerend dan ook nog even mee.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:11 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zo staan ze inderdaad ook niet te boek. Kijk bijvoorbeeld naar de IC Eindhoven-Venlo. Die stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick. Maar ze staan niet aangegeven als IC-stations. Het is dus gewoon slimme inzet van materieel.

Dat moet er natuurlijk niet toe leiden dat allerlei tussengelegen stations allemaal een IC-stop willen. Al sluit ik niet uit dat NS met een zak geld van lokale overheden misschien wel over te halen is. :{
Voor alleen horst-sevenum is dit de enige trein, de rest heeft allemaal een stoptrein. Trek dan dat ding dat gaat van Deurne tot nijmegen door naar Blerick of venlo. Haal je een tijdswinst van 6-8 minuten voor de ic

[ Bericht 0% gewijzigd door Yreal op 27-04-2011 09:52:35 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 10:14:09 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_96034494
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 07:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik denk bij deze uitspraken even terug aan dat Japan document. De gewone japanse treinen, hebben een hogere gemiddelde snelheid. Terwijl de maximale baanvaksnelheid (bijna) hetzelfde is als in Nederland. Treinen kunnen daar op hogere snelheid stations dichter naderen. Het is van de gekken dat de intercity naar Utrecht zodra deze Houten passeert begint met afremmen om vanaf Lunetten met zo'n 40 km door te pruttelen. Volgens mij is er veel meer (en vooral goedkoper) tijdwinst te behalen met die 40km/h stukken op te schroeven naar 60km/h of zelfs 80km/h. Dan hebben we het over 50% en 100% toename van snelheid.
Dat zijn ze ook wel wat van plan. Niet voor niets is het emplacement van Arnhem aan de westzijde bijvoorbeeld om de schop gegaan en zal Utrecht het in de toekomst met veel minder wissels moeten gaan stellen. Zo kun je een veel betrouwbaardere dienstregeling gaan leveren. Op veel snelheidswinst moet je echter niet gaan rekenen, omdat de Nederlandse dienstregeling nogal wat knopen kent onderweg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_96034619
Dienstregeling betrouwbaarder maken zodat er minder speling nodig is (als die nu al nodig is) kan al zoveel schelen!
Enkel voorbeeldje: De IC Hilversum - Schiphol (waar ik sporadisch in zit) staat op Duivendrecht makkelijk 2-3 minuten stil (en waarschijnlijk zo links en rechts onderweg ook nog wel een paar minuten).
Zulke dingen eruit halen kan volgens mij al een hoop verschil maken, zeker icm harder binnenrijden van stations etc.
  woensdag 27 april 2011 @ 10:27:35 #201
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_96034842
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Algemeen bekend.
Op Somda of OHIH misschien...
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 27 april 2011 @ 10:30:41 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96034915
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 10:33:18 #203
Maffe Fries
pi_96034984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Dienstregeling betrouwbaarder maken zodat er minder speling nodig is (als die nu al nodig is) kan al zoveel schelen!
Enkel voorbeeldje: De IC Hilversum - Schiphol (waar ik sporadisch in zit) staat op Duivendrecht makkelijk 2-3 minuten stil (en waarschijnlijk zo links en rechts onderweg ook nog wel een paar minuten).
Zulke dingen eruit halen kan volgens mij al een hoop verschil maken, zeker icm harder binnenrijden van stations etc.
Dat komt omdat de zuidtak bij Amsterdam nogal vol is. Als één trein vertraging heeft dan krijgen meer treinen dat. Het viersporig maken van het stuk tussen Schiphol en de Utrechtboog zou al veel helpen, zeker als ze Riekerpolder aansluiting (voor de treinen Amsterdam-Schiphol) en de aansluiting van de Utrechtboog gaan vorken zoals de plannen in de toekomst zijn.
pi_96035136

Voetbalclub Hertha BSC uit Berlijn wordt gesponsord door de Deutsche Bahn en zodoende rijdt er dan ook een lok met reclame voor hun door heel Duitsland. Met aan de haak IC 2023 uit Hamburg-Altona naar Frankfurt(Main) Hbf wordt de stadsmuur in Oberwesel gepasseerd. Zaterdag 23 april 2011

Sinds enkele weken heeft Husa Transportation Railway Services in samenwerking met GTS en Crossrail een nieuwe shuttle opgezet tussen de Botlek en het Italiaanse Bologna. Deze treinen bestaan met name uit de vrij eentonige GTS-containers. Tussen Bologna en de Duits-Zwitserse grens bij Basel zijn GTS en Crossrail samen verantwoordelijk. Vanaf Weil am Rhein neemt onwijs fraai gekleurde 189 096 de trein over tot aan de terminal in het Rotterdamse havengebied. Met de wetenschap dat de trein op woensdag, vrijdag en zondagavond langs de linkeroever van de Rijn naar Nederland rijdt, werd een poging gewaagd de trein bij Gau-Algesheim op de foto te zetten. Toen het licht op vrijdag 22 april op zijn mooist werd, was de Bologna-shuttle nog steeds niet gemeld op het DSO-forum. Toch kon een fotograferende Fahrdienstleiter vier Hollanders binnen een kwartier helemaal gek maken. Met de mededeling dat de trein 'nu' in Mainz was, sloeg in een mum van tijd de relaxte sfeer om in helse stress. Want niet alleen een planmatige IC van achter kon de plaat verstieren, ook enkele wolken leken even roet in het eten te gooien. Niets was minder waar toen de zon weer volledig 'aan' ging bij het passeren van deze fraaie trein. Normaliter behoort deze trein rond 18:45 hier te passeren, maar vanwege aanstaande werkzaamheden bij Karlsruhe heeft de trein een nieuwe dienstregeling gekregen en reed daardoor flink wat uren vroeger. Als DGS 93204 (Weil am Rhein - Emmerich) liep de trein vervolgens weer 3,5 uur vertraging op maar passeerde zo gelukkig wel prima voor de zon in Gaulsheim, op weg naar Emmerich en verder. In Nederland rijdt deze trein helaas als het donker is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zug-Chef op 27-04-2011 10:52:04 ]
  woensdag 27 april 2011 @ 11:27:02 #205
146033 ReisT
pi_96036869
quote:

Nee dat maakt het het niet. De reden dat Amsterdam-Utrecht onebtrouwbaar is, is omdat de Zuidtak vol zit, waar richting Schiphol ook de westtak bij invoegt en Bijlmer-centraal is ook maar 2-sporig. Voor de rest zijn die IC's ruim zat geplanned en lopen ze eerder vertraging op, omdat ze bij Geldermalsen niet kunnen passeren bijvoorbeeld.
De IC's Amsterdam-Utrecht zijn vooral onbetrouwbaar omdat Prorail het vaak nodig vindt vlak voor Utrecht een goederentrein er voor langs te sturen waardoor een op tijd rijdende IC + 5 oploopt. Verder zijn die IC's dus echt niet ruim gepland, het is maar nét te doen (als er geen goederentrein in de weg zit). IC Utrecht-Amsterdam komt in de spits standaard 2 minuten te laat in Amstel aan doordat het gewoon te krap gepland is.
pi_96037226
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vorken
Wat bedoel je daar precies mee? Lees het wel vaker.. :?
pi_96037409
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vorkaansluiting
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 11:40:54 #208
Maffe Fries
pi_96037452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Vorken is dat één spoor overgaat in meerdere sporen, zonder dat er conflicten in rijwegen kunnen ontstaan.
pi_96041064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 07:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Idd, bij station Arnhem zijn al de onnodige wissels verwijdert en gezorgd voor een hogere snelheid (80 km/h geloof ik), waarbij het vroeger 40 km/h was. Daarnaast zit er veel vertraging in het wachten op een vrij pad, door ongelijkvloerse kruisingen, slimmere inzet kunnen dat soort dingen voorkomen worden.
  woensdag 27 april 2011 @ 13:20:24 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96041120
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 04:09 schreef dennistd het volgende:
Nieuws over de toilletten in de SLT's (of beter gezegd: het tot op heden ontbreken daarvan):

[..]

Aldus de doorgaans zeer goed geïnformeerde broek53 op somda
Yay!
quote:
4s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens?
Iets met het vermogen dat de bovenleiding kan leveren afgezet tegen de hoeveelheid treinen die er gebruik van willen maken.
pi_96041381
quote:
4s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens?
Dat was toch het probleem met 200? Dat de bovenleiding de stroomsterkte niet kon leveren. Sowieso weet ik dat de ICE 3M met wisselspanning nog niet de helft van het vermogen gaan aanspreken, maar hoe zich dit exact verhoudt weet ik niet, daar vermogen en snelheid niet lineair zijn.

Ik persoonlijk denk dat op dit moment Schiedam-Rijswijk viersporig prioriteit dient te hebben, samen met een efficiente knoop bij Den Bosch en Vught.
Daarna de 3600 versnellen.
Ik snap ook niet waarom al die bogen naar de Betuweroute niet via fly-overs zijn. Dat is bijvoorbeeld moordend voor de capaciteit.

Verder inderdaad dat Japanverhaal. Net als dat je bij Zwolle zo traag doorkachelt en alle veel te lange stops op Utrecht en Rotterdam en Dergelijke. De1900 staat daar ook zo lang stil, omdat er op Delft te weinig capaciteit is.
  woensdag 27 april 2011 @ 13:33:39 #212
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_96041656
Schiedam-Rijswijk zijn ze druk mee aan de slag, iig in het centrum van Delft, daar is het één grote bouwput. Maar dat verhaal duurt nog wel even, voordat dat klaar is. Ten zuiden van Delft is nog geen enkel teken van werkzaamheden trouwens, ik neem toch wel aan dat ook daar het tracé viersporig wordt gemaakt? Of doen ze alleen 't stukje Rijswijk-Delft?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_96042695
Tot aan Schiedam is ruimte zat. Daar gaan 2 sporen aangesloten worden op de sporen die nu nog naar de hoekse lijn lopen.
Maar de 2e tunnelbuis wordt eerst zonder sporen aangelegd. Zal lekker kaal worden in station delft.
pi_96042720
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:33 schreef V2 het volgende:
Schiedam-Rijswijk zijn ze druk mee aan de slag, iig in het centrum van Delft, daar is het één grote bouwput. Maar dat verhaal duurt nog wel even, voordat dat klaar is. Ten zuiden van Delft is nog geen enkel teken van werkzaamheden trouwens, ik neem toch wel aan dat ook daar het tracé viersporig wordt gemaakt? Of doen ze alleen 't stukje Rijswijk-Delft?
lijkt me niet zinnig . De ics gaan stoppen op Delft en kunnen er in Schiedam weer langs.
pi_96042856
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

lijkt me niet zinnig . De ics gaan stoppen op Delft en kunnen er in Schiedam weer langs.
Ja en wat gebeurt er bij de minste vertraging?
Nu past het ook allemaal precies, maar in de praktijk staat de IC in de ochtendspits stil in midden-Delfland. En die stopt dan nog in Delft ook.
Wil je de 1900 ieder kwartier gaan laten rijden en dan nog de Sneltrein naar Haarlem er sowieso tussen, dan wordt het geheel toch erg krap.
pi_96042929
1900 ieder kwartier? Waarom zou dat ooit gaan gebeuren?
  woensdag 27 april 2011 @ 14:07:16 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96042960
@Zug-Chef: gaaf die Hertha loc. :) Vrij bijzonder dat een sponsor zich in de kleuren van de gesponsorde hijst. Normaal is dat precies andersom :)

@ Greavy: Ik maak vanavond het geld over, ben nu onderweg.
pi_96043168
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:03 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja en wat gebeurt er bij de minste vertraging?
Nu past het ook allemaal precies, maar in de praktijk staat de IC in de ochtendspits stil in midden-Delfland. En die stopt dan nog in Delft ook.
Wil je de 1900 ieder kwartier gaan laten rijden en dan nog de Sneltrein naar Haarlem er sowieso tussen, dan wordt het geheel toch erg krap.
in principe gaat alles stoppen in delft en daarna kunnen ze er in schiedam langs. Als je zou gaan verbreden moet toch alles op de snelle baan...
pi_96043223
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

in principe gaat alles stoppen in delft en daarna kunnen ze er in schiedam langs. Als je zou gaan verbreden moet toch alles op de snelle baan...
even beeldvormend: Je krijgt daar minimaal: 6 ic's, 4 stoptreinen(waarschijnlijk 6), je wilt ook nog goederenpaden daarbij. Je kan dan beter volledige ontvlechting, dan een situatie waarin de stoptreinen voor dat stukje moeten wisselen.
pi_96043465
Maar dat die ICs in delft gaan stoppen creeèrt ook weer wat extra ruimte..
pi_96043592
Houdt er rekening mee dat de stoptreinen stoppen in Delft Zuid en de afstand tussen de treinen zo'n 5 minuten zal zijn. Tevens rijdt de 1900 dan in kwartiersdienst, als die zover komt, waardoor de sneltrein daar tussenin moet in 1 van de kwartieren. en er dus een stoptrein tussen ic's met een 7.5 ligging moet.
pi_96045316
tot delft zuid 4 sporen kan ik opzich wel inkomen, maar verder hoeft ook niet. Gouda Goverwelle naar Woerden is ook maar 2 sporig en daar rijden veel meer treinen
pi_96045417
Eens
pi_96048195
http://img576.imageshack.us/img576/152/aafyra.jpg (copy/paste deze link)
:')
  woensdag 27 april 2011 @ 17:07:39 #225
45532 ziggyziggyziggy
pi_96050523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:13 schreef Ireyon het volgende:
[ http://img576.imageshack.us/img576/152/aafyra.jpg (copy/paste deze link) ]
Of gebruik een normale hoster. Geen zin in c/p op mijn smartphone.
pi_96050650
Midden op de dag toegangscontrole op Almere Centrum. Is dat normaal? 8)7
pi_96050743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:10 schreef KapiteinT het volgende:
Midden op de dag toegangscontrole op Almere Centrum. Is dat normaal? 8)7
ALmere is altijd ellende. Ik moest harder lachen toen ik om 11 uur een ingangscontrole had op weesp :')
pi_96051095
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 15:04 schreef Yreal het volgende:
tot delft zuid 4 sporen kan ik opzich wel inkomen, maar verder hoeft ook niet. Gouda Goverwelle naar Woerden is ook maar 2 sporig en daar rijden veel meer treinen
Daar rijden inderdaad meer treinen, maar daar liggen geen stations tussen.
  woensdag 27 april 2011 @ 17:35:57 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96051623
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:13 schreef Ireyon het volgende:
[ http://img576.imageshack.us/img576/152/aafyra.jpg (copy/paste deze link) ]
1) gebruik een decent host als www.xkcd.nl
2) Die conducteurs trainmanagers moeten zo onderhand wel stickervellen vol bij zich hebben. :')
  woensdag 27 april 2011 @ 17:42:03 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96051844
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:24 schreef Ascendancy het volgende:
Houdt er rekening mee dat de stoptreinen stoppen in Delft Zuid en de afstand tussen de treinen zo'n 5 minuten zal zijn. Tevens rijdt de 1900 dan in kwartiersdienst, als die zover komt, waardoor de sneltrein daar tussenin moet in 1 van de kwartieren. en er dus een stoptrein tussen ic's met een 7.5 ligging moet.
Een kwartiersdienst voor de volledige 1900 (IC Den haag - Venlo) heeft totaal geen nut. Leg dan een extra serie in Den Haag-Eindhoven, dat zal nog reizigers trekken. Maar Eindhoven-Venlo rijden voor de elk halfuur rijdende IC erg weinig reizigers mee..
pi_96051880
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:22 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Daar rijden inderdaad meer treinen, maar daar liggen geen stations tussen.
Tussen delft en schiedam ook alleen maar delft zuid.
pi_96052156
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat was toch het probleem met 200? Dat de bovenleiding de stroomsterkte niet kon leveren. Sowieso weet ik dat de ICE 3M met wisselspanning nog niet de helft van het vermogen gaan aanspreken, maar hoe zich dit exact verhoudt weet ik niet, daar vermogen en snelheid niet lineair zijn.

Ik persoonlijk denk dat op dit moment Schiedam-Rijswijk viersporig prioriteit dient te hebben, samen met een efficiente knoop bij Den Bosch en Vught.
Daarna de 3600 versnellen.
Ik snap ook niet waarom al die bogen naar de Betuweroute niet via fly-overs zijn. Dat is bijvoorbeeld moordend voor de capaciteit.

Verder inderdaad dat Japanverhaal. Net als dat je bij Zwolle zo traag doorkachelt en alle veel te lange stops op Utrecht en Rotterdam en Dergelijke. De1900 staat daar ook zo lang stil, omdat er op Delft te weinig capaciteit is.
De 3600 versnellen is haast een onmogelijke taak, alle aansluitingen instandhouden betekent dat de hele dienstregeling op de schop kan :').
pi_96052627
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Een kwartiersdienst voor de volledige 1900 (IC Den haag - Venlo) heeft totaal geen nut. Leg dan een extra serie in Den Haag-Eindhoven, dat zal nog reizigers trekken. Maar Eindhoven-Venlo rijden voor de elk halfuur rijdende IC erg weinig reizigers mee..
Dat weet ik, maar dat doet niets af aan mijn verhaal. Maar er gaan minimaal 6 ic's over de oude lijn bij Delft. Misschien zelfs 8.
Ik denk dat de 1900 tot aan Eindhoven sowieso een kwartiersdienst verdiend. Relatief drukke trein overdag.
pi_96053550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Tussen delft en schiedam ook alleen maar delft zuid.
En Delft. Daar stopt ook niet alles.
Ook moet je Schiedam mee tellen. Daar worden ook maar 2 sporen voor de oude lijn gebruikt.
pi_96054184
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 17:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

De 3600 versnellen is haast een onmogelijke taak, alle aansluitingen instandhouden betekent dat de hele dienstregeling op de schop kan :').
De 3600 knoopt toch op elke kruising goed op de aansluitingen aan?
dag
  woensdag 27 april 2011 @ 19:02:14 #236
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96055094
Wat is de 1900? En de 3600?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 27 april 2011 @ 19:03:28 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96055152
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Iets met het vermogen dat de bovenleiding kan leveren afgezet tegen de hoeveelheid treinen die er gebruik van willen maken.
Op Amsterdam - Utrecht is voldoende vermogen beschikbaar om met de ICE 200 km/u te rijden.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 27 april 2011 @ 19:06:28 #238
146033 ReisT
pi_96055310
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:26 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

En Delft. Daar stopt ook niet alles.
Ook moet je Schiedam mee tellen. Daar worden ook maar 2 sporen voor de oude lijn gebruikt.
Ehm, we hebben het hier wel over de toekomstige situatie. Waarin alle IC's in Delft stoppen en de oude lijn alle sporen in Schiedam kan gebruiken (omdat de Hoekse lijn metro wordt).

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:42 schreef Peter het volgende:

[..]

De 3600 knoopt toch op elke kruising goed op de aansluitingen aan?
Nee. De IC uit Utrecht geeft een aansluiting van -2 minuten op de IC naar Breda. Dat kan ik niet 'goed' noemen.

quote:
5s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:02 schreef Duvel het volgende:
Wat is de 1900? En de 3600?
Den Haag-Venlo, Zwolle-Roosendaal ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 april 2011 @ 19:10:24 #239
Maffe Fries
pi_96055503
Ach ja, de verbinding Noord-zuid geeft in Utrecht ook al zo'n fijne aansluiting. Bij aankomst van de Noord-Oost in Utrecht rijdt net de IC naar Heerlen en Maastricht weg. Met wat mazzel is de aansluiting soms te halen. Als je in de spits de voortrein uit Amersfoort neemt, dan moet het helemaal lukken.
pi_96056523
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:06 schreef ReisT het volgende:

[..]

[..]

Nee. De IC uit Utrecht geeft een aansluiting van -2 minuten op de IC naar Breda. Dat kan ik niet 'goed' noemen.

[..]

Ergste is imho dat de IC geen aansluiting in Den Bosch geeft op Maastricht - Den Helder :(. Dat vind ik met een wachttijd van 23 min behoorlijk teleurstellend.
pi_96056648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ergste is imho dat de IC geen aansluiting in Den Bosch geeft op Maastricht - Den Helder :(. Dat vind ik met een wachttijd van 23 min behoorlijk teleurstellend.
Richting Den Helder bedoel je dan? Die 5 man die vanuit Tilburg/Breda naar den Helder moeten wachten maar of gaan maar met de fyra.
Richting Maastricht pak je uiteraard de IC naar Eindhoven.
pi_96056736
quote:
3s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op Amsterdam - Utrecht is voldoende vermogen beschikbaar om met de ICE 200 km/u te rijden.
Is dat overal met die nieuwe constructie? Want de oude portalen kunnen deze niet leveren toch?

Ik had trouwens nog een vraagje over de bovenleiding in het algemeen. Overal zie je, waar 2 sporen of meer naast elkaar liggen, dat eerst de linker "houder" korter is en daarna steeds de rechter. Waarom is dit niet gewoon symmetrisch?
  woensdag 27 april 2011 @ 19:37:51 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96056846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is dat overal met die nieuwe constructie? Want de oude portalen kunnen deze niet leveren toch?
Elektrisch vermogen wordt geleverd door onderstations. Bij de spoorverdubbeling is de energievoorziening op het baanvak ook aangepast.
quote:
Ik had trouwens nog een vraagje over de bovenleiding in het algemeen. Overal zie je, waar 2 sporen of meer naast elkaar liggen, dat eerst de linker "houder" korter is en daarna steeds de rechter. Waarom is dit niet gewoon symmetrisch?
Dat zorgt voor de zig-zag in de rijdraad. En die is weer nodig voor een gelijkmatige slijtage van de sleepstukken op de pantografen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96057005
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Is alleen uit de richting Eindhoven - Nijmegen, maar het is jammer dat zulke aansluitingen bestaan.
pi_96057315
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Elektrisch vermogen wordt geleverd door onderstations. Bij de spoorverdubbeling is de energievoorziening op het baanvak ook aangepast.
Ah, ik dacht het meer te maken had met de constructie van de draad op zichzelf. Met de stroomsterktes die er bij nodig zijn heb je natuurlijk wel gigantische warmteontwikkeling.
quote:
[..]

Dat zorgt voor de zig-zag in de rijdraad. En die is weer nodig voor een gelijkmatige slijtage van de sleepstukken op de pantografen.
Dankje. Technische spoorencyclopedie Duvel _O_
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:40 schreef Brembo het volgende:

[..]

Is alleen uit de richting Eindhoven - Nijmegen, maar het is jammer dat zulke aansluitingen bestaan.
Wat bedoel je? Op Eindhoven-Nijmegen heb je een overstap van 8 minuten, wat heel redelijk is voor een baanvak waar de richtingen gelijkvloers kruisen. En verder naar het zuiden reis je via veolia.
  woensdag 27 april 2011 @ 19:50:02 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96057522
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ah, ik dacht het meer te maken had met de constructie van de draad op zichzelf. Met de stroomsterktes die er bij nodig zijn heb je natuurlijk wel gigantische warmteontwikkeling.
Ja, de draad wordt warm, maar de stroom die wordt afgenomen wordt niet hoger (en de draad dus niet warmer) want de stroomafname is binnen het 1500V-systeem begrensd. De ICE haalt dus de 200 wel, maar het duurt ff.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96058791
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, de draad wordt warm, maar de stroom die wordt afgenomen wordt niet hoger (en de draad dus niet warmer) want de stroomafname is binnen het 1500V-systeem begrensd. De ICE haalt dus de 200 wel, maar het duurt ff.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

[..]

Dankje. Technische spoorencyclopedie Duvel _O_

[..]

Wat bedoel je? Op Eindhoven-Nijmegen heb je een overstap van 8 minuten, wat heel redelijk is voor een baanvak waar de richtingen gelijkvloers kruisen. En verder naar het zuiden reis je via veolia.
Ik ben er zelf ook wat in de war, het komt omdat de IC en de stoptrein ongeveer tegelijk in Nijmegen aankomen. Wil je met de IC door naar Arnhem of Zutphen dan zit je dus:
1
2
3
4
20:32     Eindhoven     5     Hertogenbosch ('s)     Intercity (NS)
20:51     Hertogenbosch ('s)     3         
21:14     Hertogenbosch ('s)     4a     Nijmegen     Intercity (NS)
22:06     Arnhem     3         
pi_96059457
tjoek tjoek

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 20:58:09 ]
pi_96059470
sorry ging wat fout :')

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 20:44:04 ]
pi_96061052
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
sorry ging wat fout :')
Nou, verzin dan nog maar even een leuk verhaaltje om in die andere post te editten :P :Y
pi_96064362
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

[..]

Ik ben er zelf ook wat in de war, het komt omdat de IC en de stoptrein ongeveer tegelijk in Nijmegen aankomen. Wil je met de IC door naar Arnhem of Zutphen dan zit je dus:

[ code verwijderd ]

Ja, dat komt omdat na 8 uur de IC eindhoven-Schiphol niet meer rijdt. Dan krijg je zo'n overstap. Maar overdag is het prima :)
  woensdag 27 april 2011 @ 21:40:34 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96064452

Bron: http://www.ctv.ca/CTVNews(...)in-overturns-110427/

[ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 27-04-2011 21:50:13 ]
pi_96064868
Wow.
Zaten daar mensen in?
  woensdag 27 april 2011 @ 21:48:22 #254
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_96064962
Zes doden, dus ja, er zaten mensen in :{
  woensdag 27 april 2011 @ 21:49:34 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96065052
Zie de bron.

quote:
The Government Information Office said the crash injured 61 other people, 23 seriously. T
quote:
A popular tourist train overturned in Taiwan's southern mountains Wednesday, killing at least six Chinese visitors, the island's president said.
Tegenwerkende informatiebronnen, maar dus wel gewonden cq doden.
  woensdag 27 april 2011 @ 21:55:57 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96065493
Nou issie sjtuk -O-
  woensdag 27 april 2011 @ 22:56:25 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96069993

Mooie trein he :)
pi_96070120
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Absoluut! Topmaterieel.
pi_96071953
quote:
Zo, die is kapot.
pi_96075313
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een slechte foto d'r groeit een paal uit de loc en er steekt een bordje uit dat stuurstandrijtuig.
  donderdag 28 april 2011 @ 00:43:40 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96075339
ja ik zag het. Jammer wel. Ik was eigenlijk te laat. Of te vroeg :')
pi_96075424
quote:
12s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat een slechte foto d'r groeit een paal uit de loc en er steekt een bordje uit dat stuurstandrijtuig.
En geen sluitseinen o|O
pi_96075432
En de hoek t.o.v. de stuurstandwagen is ook fout :{w
En de stand van de zon.. je had de zon wat meer naar links moeten draaien :Y.
dag
pi_96075600
Station Zutphen als ik het goed heb ?
pi_96075695
Maakt het uit waar het is? Het is een foto die niet voldoet aan de regels. Soundragon, waar is die mod toch als je 'm nodig hebt, doe flash eens bannen wegens plaatsen van forum onwaardig materiaal!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_96075876
haha zijn er egt zo veel treinspotters :P vind het mooie dinge daar nie van maar je ga tog nie in je vrije tijd er heen om fotos te makne :P
Ne mutlu Türküm diyene
pi_96076161
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 01:01 schreef amenth het volgende:
haha zijn er egt zo veel treinspotters :P vind het mooie dinge daar nie van maar je ga tog nie in je vrije tijd er heen om fotos te makne :P
Inderdaad, jij kan beter geen tijd besteden aan treinen en treinspotten. Wat tijd besteden aan een cursus nederlandse taal daarentegen... Als je dan toch bij de LOI bent, pak er gelijk een cursus filosofie bij, wellicht dat je daar wat verdraagzamer jegens andere hobby's van wordt.
pi_96076576
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 01:13 schreef Fixers het volgende:

[..]

Inderdaad, jij kan beter geen tijd besteden aan treinen en treinspotten. Wat tijd besteden aan een cursus nederlandse taal daarentegen... Als je dan toch bij de LOI bent, pak er gelijk een cursus filosofie bij, wellicht dat je daar wat verdraagzamer jegens andere hobby's van wordt.
hap hap :')
pi_96078017
Daarnaast had Fles de trein ook wel even mogen wassen vantevoren.
  donderdag 28 april 2011 @ 07:57:03 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96078221
En die streep bij de rand van het perron ziet er ook niet uit... Fles had ook het perron wel even opnieuw mogen bestraten. :+
  donderdag 28 april 2011 @ 08:19:20 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96078472
Hm, opvallend. Ik ben een week niet met de trein geweest, kom nu weer op het station (Breda) en wat denk je? Hebben ze de CTA's vervangen door die nieuwe schermen. Echt een vlag op een modderschuit :')

En lekker staaltje duidelijkheid: de schermen meldden dat de Fyra van 8.24 niet zou rijden. Trein staat er echter gewoon en ook het personeel wist van niks, trein zou volgens hun gewoon gaan rijden. Nu staat hij weer op het bord. Vage shizzle. :+

Edit: en diezelfde Fyra rijdt nog steeds niet. Er staat een defecte trein op de HSL die kennelijk blokkerend is voor deze Fyra richting Amsterdam. Ik vraag me wel af waar die trein dan stilstaat...

[ Bericht 13% gewijzigd door James1988 op 28-04-2011 08:29:08 ]
pi_96078611
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 01:13 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dit is PTA, geen TTK.
pi_96078637
Dat jullie zo kunnen zeuren om een foto zeg. :')

Het maakt allemaal geen reet uit. Het is gewoon een mooie foto van ICRm. :P
  donderdag 28 april 2011 @ 08:41:35 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96078812
En de Fyra faalt weer lekker verder: we zijn al met +9 uit Breda vertrokken, en we zijn net aan een slakkengangetje langs de overloopwissels richting de HSL gegaan. We rijden nu echt aan een slakkengang over conventioneel spoor. :')
  donderdag 28 april 2011 @ 09:04:58 #275
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_96079168
Maar de toeslag gaat nog steeds gelden vanaf zondag? :+
  donderdag 28 april 2011 @ 09:05:55 #276
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_96079185
Over die modderschuit gesproken, als ik de Bredaasche media moet geloven, dan gaat eind dit jaar echt eens begonnen worden met dat station. Maar goed, dat zei men in 2005 ook, dus ik blijf nog even sceptisch.
pi_96079505
Ik weet niet of dit al eens is langsgekomen, maar ik vond deze docu over de bouw van een loc serie 1200.

pi_96080185
Grappig, er rijdt hier een husa loc met een speno werktrein voorbij.
  donderdag 28 april 2011 @ 09:56:25 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96080284
Ook grappig trouwens: in de Fyra met een sukkeldrafje langs station Dordrecht (jawel, je leest het goed: Dordrecht) rijden, terwijl op de CTA "Internationale trein: Amsterdam Centraal" staat. Genoeg vreemd kijkende mensen op het perron, want de Fyra stopte natuurlijk niet in Dordrecht.

40 minuten gedaan over Breda - Rotterdam, waar NS Hispeed 20 belooft. En ook de tijdwinst op Rotterdam - Amsterdam is voor reizigers weg.

M'n medereizigers keken me trouwens vreemd aan toen ik vlak na vertrek tegen ze zei dat de rit langer ging duren (we passeerden de overloopwissels/fly-over naar de HSL). "Hoe weet je dat, werk je bij het spoor ofzo?" antwoord: "Ik ben een hobbyist, en ik let goed op details. We hadden hier naar de HSL moeten gaan maar dat deden we niet."

Overigens weten veel mensen kennelijk ook niet dat je vanaf +15 al recht hebt op geld terug bij NS Hispeed.
  donderdag 28 april 2011 @ 10:24:45 #280
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_96081054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:24 schreef von_Preussen het volgende:
Ik weet niet of dit al eens is langsgekomen, maar ik vond deze docu over de bouw van een loc serie 1200.

Prachtig :D
  donderdag 28 april 2011 @ 11:19:28 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96082748
quote:
6s.gif Op donderdag 28 april 2011 00:46 schreef Peter het volgende:
En de hoek t.o.v. de stuurstandwagen is ook fout :{w
En de stand van de zon.. je had de zon wat meer naar links moeten draaien :Y.
ja. Klote zon. Was er wel zon trouwens? :')

Klopt Marko, dit is in Zutphen :Y
  donderdag 28 april 2011 @ 11:31:50 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96083184
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:05 schreef JDude het volgende:
Over die modderschuit gesproken, als ik de Bredaasche media moet geloven, dan gaat eind dit jaar echt eens begonnen worden met dat station. Maar goed, dat zei men in 2005 ook, dus ik blijf nog even sceptisch.
Modderschuit? Turfschip zal je bedoelen :P
pi_96083243
quote:
3s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nog net geen trekschuit? :P
dag
  donderdag 28 april 2011 @ 11:42:16 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96083565
Het Turfschip is een fenomeen in Breda ;)
  donderdag 28 april 2011 @ 11:56:40 #285
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_96084053
quote:
3s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

Welnee, over het Turfschip wordt in Breda nog met trots gesproken. Dit in tegenstelling tot de "OV-terminal".
pi_96086561
Over die OV-terminal zal nooit met trots gesproken worden. Als ik op de artist impressions moet afgaan is dat gebouw net zo architectonisch verantwoord als Hoog Catherijne. Kunnen we het bij voorbaat niet slopen en gewoon opnieuw beginnen met ontwerpen?
  donderdag 28 april 2011 @ 13:45:43 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96087788
Lijkt me een goed plan. Het gebouw ziet er niet echt mooi uit... station Arnhem ziet er vele malen beter uit. Als dat tenminste eens een keer gebouwd wordt. :+
pi_96087929
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:45 schreef James1988 het volgende:
Lijkt me een goed plan. Het gebouw ziet er niet echt mooi uit... station Arnhem ziet er vele malen beter uit. Als dat tenminste eens een keer gebouwd wordt. :+
'k Was afgelopen dinsdag nog best verbaasd over hoe ver ze al waren en hoe mooi 't is geworden. Geen idee wat de planning is maar het openen van die tunnel duurt volgens mij niet lang meer :) .
  donderdag 28 april 2011 @ 14:13:31 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96088817
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:49 schreef Ireyon het volgende:
Geen idee wat de planning is
Arnhem? Daar hebben ze toch pasgeleden een grote aftelklok onthuld? Ik dacht nog een dag of 75-80 nu :)
  donderdag 28 april 2011 @ 15:18:55 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96091121
Alex! Alstom:

Alleen is hij alweer terug in de RRF kleuren..
  donderdag 28 april 2011 @ 15:21:15 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96091188
Owja, nog een leuke:
Zitten ze te miepen dat de camera 0,2 cm naar rechts moet _O- _O- _O- _O- -O-
pi_96091454
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:50 schreef Duvel het volgende:
Is het niet zo dat in de praktijk de spanning soms wel 1800 V is, in plaats van 1500 V?

Ik vraag me trouwens ook af waarom het traject tussen Olst en Deventer enkelsporig is. Op het hele traject staan portalen voor dubbelspoor en een brug bij Deventer is dubbel uitgevoerd. De grond voor dat tweede spoor zal dus ook al wel aangekocht zijn. En toch is het enkelspoor. Waarom?

Grappig is trouwens wel weer dat er bij Olst drie sporen liggen. :')
  donderdag 28 april 2011 @ 15:31:31 #293
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_96091566
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:21 schreef greavy het volgende:
Owja, nog een leuke:
[ afbeelding ]
Zitten ze te miepen dat de camera 0,2 cm naar rechts moet _O- _O- _O- _O- -O-
Nou ja, puur fotografisch gezien ís het jammer van die schaduw, dat mag je toch gewoon zeggen, als opbouwende kritiek? Maar op zich krijg je dan weer andere problemen qua compositie, dus ook dat is niet ideaal. En over die "foto-regeltjes"-discussie van laatst: dat lijstje dat langskwam vond ik een prima lijst met tips om mooie treinfotos te maken. Waarbij natuurlijk gezegd moet worden dat regels er zijn om te breken, en dat lang niet alle regels altijd zinvol/nuttig zijn om klakkeloos op te volgen.
  Redactie Sport donderdag 28 april 2011 @ 15:37:51 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96091854
quote:
5s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:28 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Is het niet zo dat in de praktijk de spanning soms wel 1800 V is, in plaats van 1500 V?
De spanning die erop gezet wordt bij de onderstations is 1800V, maar door weerstand en stroomafname kan dat teruglopen. Vroeger was die stroomafname minder, waardoor er toen verderop aan de lijn nog wel genoeg spanning was met 1500V.
quote:
Ik vraag me trouwens ook af waarom het traject tussen Olst en Deventer enkelsporig is. Op het hele traject staan portalen voor dubbelspoor en een brug bij Deventer is dubbel uitgevoerd. De grond voor dat tweede spoor zal dus ook al wel aangekocht zijn. En toch is het enkelspoor. Waarom?
Men heeft ooit bedacht dat als men alles al vast voorbereid op twee sporen de aanleg van het tweede spoor veel goedkoper is :P
Dat is er alleen nooit van gekomen omdat het gewoon niet nodig is voor de dienstregeling (als alles redelijk op tijd rijdt). Inmiddels is het trouwens wel weer duurder geworden om er een tweede spoor naast te leggen: op de plaats van dat tweede spoor staan relaiskasten e.d.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_96093157
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:37 schreef dennistd het volgende:
De spanning die erop gezet wordt bij de onderstations is 1800V, maar door weerstand en stroomafname kan dat teruglopen. Vroeger was die stroomafname minder, waardoor er toen verderop aan de lijn nog wel genoeg spanning was met 1500V.
Da's duidelijk! Overigens hadden we hier natuurlijk beter 3000 V kunnen hebben, net als de Belgen. Dan kun je met lagere stroomsterktes hetzelfde vermogen bereiken als nu, terwijl hogere vermogens ook gemakkelijker te halen zijn.
quote:
Men heeft ooit bedacht dat als men alles al vast voorbereid op twee sporen de aanleg van het tweede spoor veel goedkoper is :P
Dat is er alleen nooit van gekomen omdat het gewoon niet nodig is voor de dienstregeling (als alles redelijk op tijd rijdt). Inmiddels is het trouwens wel weer duurder geworden om er een tweede spoor naast te leggen: op de plaats van dat tweede spoor staan relaiskasten e.d.
Volgens mij rijdt er ook alleen maar de 3600 (Roosendaal <-> Zwolle) als reizigerstrein, maar ik niet weet wat daar nog rijdt aan goederenvervoer. Zo bekeken is de noodzaak van het tweede spoor is er ook niet echt. In Streetview was mij ook al opgevallen dat spoorbomen op het traject van het tweede spoor waren geplaatst. Hebben ze weer goed over nagedacht. :')

Ik snap dan alleen nog steeds de driesporigheid van station Olst niet. Je zou dan haast gaan denken dat men daar een gigantische reizigerstoename verwachtte.
pi_96093165
quote:

[..]

[..]

De Duitsers hebben in de 2e W.O. alle onnodige stukken spoor weggehaald ten behoeve van de oorlogsindustrie. Een van deze stukken was het dubbelspoor tussen Zwolle - Deventer. Met de huidige dienstregeling is het allemaal prima te berijden echter wanneer een station Zwolle-Zuid komt zal de noodzaak voor een stoptrein wel komen.
  donderdag 28 april 2011 @ 16:24:36 #297
146033 ReisT
pi_96093769
Lang niet alle stukken spoor die ooit zijn 'verenkeld' zijn de schuld van de Duitsers...

quote:
5s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:28 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Het is ook zo dat in de praktijk de spanning soms maar 1200V.

En wat de ICE betreft, die heeft ook onder 1500V nog steeds behoorlijk veel vermogen (meer dan 4000kW)
  donderdag 28 april 2011 @ 16:38:15 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96094349
quote:

[..]

Volgens de norm is de maximale permanente spanning van een 1500V-systeem 1800V. Net als er in België 3600V op de draad staat (en op de Betuweroute en de HSL ook meer dan 25kV).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96094473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 09:24 schreef von_Preussen het volgende:

Tof, spannend muziekje op de achtergrond wel.
  Redactie Sport donderdag 28 april 2011 @ 16:58:35 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96095164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:11 schreef Brembo het volgende:

[..]

De Duitsers hebben in de 2e W.O. alle onnodige stukken spoor weggehaald ten behoeve van de oorlogsindustrie. Een van deze stukken was het dubbelspoor tussen Zwolle - Deventer. Met de huidige dienstregeling is het allemaal prima te berijden echter wanneer een station Zwolle-Zuid komt zal de noodzaak voor een stoptrein wel komen.
Dat tweede spoor was NIET Deventer-Zwolle, maar Deventer-Raalte. Dit spoor lag er dan ook maar tot de halte 'De Platvoet', ter hoogte van de Overstichtlaan.
PM mij!
pi_96097831
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat tweede spoor was NIET Deventer-Zwolle, maar Deventer-Raalte. Dit spoor lag er dan ook maar tot de halte 'De Platvoet', ter hoogte van de Overstichtlaan.
Wikipedia over staatslijn A:
quote:
De gehele spoorlijn is net als de meeste belangrijke spoorlijnen aan het begin van de 20e eeuw verdubbeld. Tijdens de Tweede Wereldoorlog is een groot deel van deze spoorverdubbeling echter weer ongedaan gemaakt. Na de Tweede Wereldoorlog is het grootste deel van het traject opnieuw voorzien van dubbelspoor. Enkele gedeelten blijven uit kostenoverweging voorlopig enkelsporig. Bij de elektrificatie op 5 januari 1953 van het traject Arnhem - Zutphen, op 17 mei 1953 van het traject Zutphen - Zwolle en op (17) 18 mei 1952 van het traject Zwolle - Leeuwarden zijn de trajecten Deventer - Olst en Steenwijk - Wolvega nog enkelsporig.Het deel tussen Deventer en Olst is tot op de dag van vandaag nog altijd enkelsporig. Hoewel regelmatig geopperd wordt om ook dit laatste enkelsporige deel van de IJssellijn te verdubbelen[1] zijn er nog altijd geen concrete plannen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 april 2011 @ 18:06:34 #302
Maffe Fries
pi_96097861
En daar is weer eens een schommelboot met schade. Is gebeurd bij de eerste overweg vanaf Leeuwarden gezien: http://www.lc.nl/frieslan(...)%2C-passagier-gewond

Reed een tractor achteruit het spoor op met op de aanhanger twee 20 meter lange buizen die 2500 kilo per stuk wogen. Stel schijnt behoorlijk wat schade te hebben en ook zijn er enkele gewonden. Eén van die buizen schijnt een heel eind door de lucht gevlogen te zijn ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')