ALmere is altijd ellende. Ik moest harder lachen toen ik om 11 uur een ingangscontrole had op weespquote:Op woensdag 27 april 2011 17:10 schreef KapiteinT het volgende:
Midden op de dag toegangscontrole op Almere Centrum. Is dat normaal?
Daar rijden inderdaad meer treinen, maar daar liggen geen stations tussen.quote:Op woensdag 27 april 2011 15:04 schreef Yreal het volgende:
tot delft zuid 4 sporen kan ik opzich wel inkomen, maar verder hoeft ook niet. Gouda Goverwelle naar Woerden is ook maar 2 sporig en daar rijden veel meer treinen
1) gebruik een decent host als www.xkcd.nlquote:Op woensdag 27 april 2011 16:13 schreef Ireyon het volgende:
[ http://img576.imageshack.us/img576/152/aafyra.jpg (copy/paste deze link) ]
Een kwartiersdienst voor de volledige 1900 (IC Den haag - Venlo) heeft totaal geen nut. Leg dan een extra serie in Den Haag-Eindhoven, dat zal nog reizigers trekken. Maar Eindhoven-Venlo rijden voor de elk halfuur rijdende IC erg weinig reizigers mee..quote:Op woensdag 27 april 2011 14:24 schreef Ascendancy het volgende:
Houdt er rekening mee dat de stoptreinen stoppen in Delft Zuid en de afstand tussen de treinen zo'n 5 minuten zal zijn. Tevens rijdt de 1900 dan in kwartiersdienst, als die zover komt, waardoor de sneltrein daar tussenin moet in 1 van de kwartieren. en er dus een stoptrein tussen ic's met een 7.5 ligging moet.
Tussen delft en schiedam ook alleen maar delft zuid.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Daar rijden inderdaad meer treinen, maar daar liggen geen stations tussen.
De 3600 versnellen is haast een onmogelijke taak, alle aansluitingen instandhouden betekent dat de hele dienstregeling op de schop kanquote:Op woensdag 27 april 2011 13:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat was toch het probleem met 200? Dat de bovenleiding de stroomsterkte niet kon leveren. Sowieso weet ik dat de ICE 3M met wisselspanning nog niet de helft van het vermogen gaan aanspreken, maar hoe zich dit exact verhoudt weet ik niet, daar vermogen en snelheid niet lineair zijn.
Ik persoonlijk denk dat op dit moment Schiedam-Rijswijk viersporig prioriteit dient te hebben, samen met een efficiente knoop bij Den Bosch en Vught.
Daarna de 3600 versnellen.
Ik snap ook niet waarom al die bogen naar de Betuweroute niet via fly-overs zijn. Dat is bijvoorbeeld moordend voor de capaciteit.
Verder inderdaad dat Japanverhaal. Net als dat je bij Zwolle zo traag doorkachelt en alle veel te lange stops op Utrecht en Rotterdam en Dergelijke. De1900 staat daar ook zo lang stil, omdat er op Delft te weinig capaciteit is.
Dat weet ik, maar dat doet niets af aan mijn verhaal. Maar er gaan minimaal 6 ic's over de oude lijn bij Delft. Misschien zelfs 8.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Een kwartiersdienst voor de volledige 1900 (IC Den haag - Venlo) heeft totaal geen nut. Leg dan een extra serie in Den Haag-Eindhoven, dat zal nog reizigers trekken. Maar Eindhoven-Venlo rijden voor de elk halfuur rijdende IC erg weinig reizigers mee..
En Delft. Daar stopt ook niet alles.quote:Op woensdag 27 april 2011 17:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tussen delft en schiedam ook alleen maar delft zuid.
De 3600 knoopt toch op elke kruising goed op de aansluitingen aan?quote:Op woensdag 27 april 2011 17:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
De 3600 versnellen is haast een onmogelijke taak, alle aansluitingen instandhouden betekent dat de hele dienstregeling op de schop kan.
Op Amsterdam - Utrecht is voldoende vermogen beschikbaar om met de ICE 200 km/u te rijden.quote:Op woensdag 27 april 2011 13:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Iets met het vermogen dat de bovenleiding kan leveren afgezet tegen de hoeveelheid treinen die er gebruik van willen maken.
Ehm, we hebben het hier wel over de toekomstige situatie. Waarin alle IC's in Delft stoppen en de oude lijn alle sporen in Schiedam kan gebruiken (omdat de Hoekse lijn metro wordt).quote:Op woensdag 27 april 2011 18:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En Delft. Daar stopt ook niet alles.
Ook moet je Schiedam mee tellen. Daar worden ook maar 2 sporen voor de oude lijn gebruikt.
Nee. De IC uit Utrecht geeft een aansluiting van -2 minuten op de IC naar Breda. Dat kan ik niet 'goed' noemen.quote:Op woensdag 27 april 2011 18:42 schreef Peter het volgende:
[..]
De 3600 knoopt toch op elke kruising goed op de aansluitingen aan?
Den Haag-Venlo, Zwolle-Roosendaalquote:
Ergste is imho dat de IC geen aansluiting in Den Bosch geeft op Maastricht - Den Helderquote:Op woensdag 27 april 2011 19:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
[..]
Nee. De IC uit Utrecht geeft een aansluiting van -2 minuten op de IC naar Breda. Dat kan ik niet 'goed' noemen.
[..]
Richting Den Helder bedoel je dan? Die 5 man die vanuit Tilburg/Breda naar den Helder moeten wachten maar of gaan maar met de fyra.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ergste is imho dat de IC geen aansluiting in Den Bosch geeft op Maastricht - Den Helder. Dat vind ik met een wachttijd van 23 min behoorlijk teleurstellend.
Is dat overal met die nieuwe constructie? Want de oude portalen kunnen deze niet leveren toch?quote:Op woensdag 27 april 2011 19:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op Amsterdam - Utrecht is voldoende vermogen beschikbaar om met de ICE 200 km/u te rijden.
Elektrisch vermogen wordt geleverd door onderstations. Bij de spoorverdubbeling is de energievoorziening op het baanvak ook aangepast.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is dat overal met die nieuwe constructie? Want de oude portalen kunnen deze niet leveren toch?
Dat zorgt voor de zig-zag in de rijdraad. En die is weer nodig voor een gelijkmatige slijtage van de sleepstukken op de pantografen.quote:Ik had trouwens nog een vraagje over de bovenleiding in het algemeen. Overal zie je, waar 2 sporen of meer naast elkaar liggen, dat eerst de linker "houder" korter is en daarna steeds de rechter. Waarom is dit niet gewoon symmetrisch?
Is alleen uit de richting Eindhoven - Nijmegen, maar het is jammer dat zulke aansluitingen bestaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ergste is imho dat de IC geen aansluiting in Den Bosch geeft op Maastricht - Den Helder. Dat vind ik met een wachttijd van 23 min behoorlijk teleurstellend.
Ah, ik dacht het meer te maken had met de constructie van de draad op zichzelf. Met de stroomsterktes die er bij nodig zijn heb je natuurlijk wel gigantische warmteontwikkeling.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Elektrisch vermogen wordt geleverd door onderstations. Bij de spoorverdubbeling is de energievoorziening op het baanvak ook aangepast.
Dankje. Technische spoorencyclopedie Duvelquote:[..]
Dat zorgt voor de zig-zag in de rijdraad. En die is weer nodig voor een gelijkmatige slijtage van de sleepstukken op de pantografen.
Wat bedoel je? Op Eindhoven-Nijmegen heb je een overstap van 8 minuten, wat heel redelijk is voor een baanvak waar de richtingen gelijkvloers kruisen. En verder naar het zuiden reis je via veolia.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is alleen uit de richting Eindhoven - Nijmegen, maar het is jammer dat zulke aansluitingen bestaan.
Ja, de draad wordt warm, maar de stroom die wordt afgenomen wordt niet hoger (en de draad dus niet warmer) want de stroomafname is binnen het 1500V-systeem begrensd. De ICE haalt dus de 200 wel, maar het duurt ff.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ah, ik dacht het meer te maken had met de constructie van de draad op zichzelf. Met de stroomsterktes die er bij nodig zijn heb je natuurlijk wel gigantische warmteontwikkeling.
quote:Op woensdag 27 april 2011 19:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, de draad wordt warm, maar de stroom die wordt afgenomen wordt niet hoger (en de draad dus niet warmer) want de stroomafname is binnen het 1500V-systeem begrensd. De ICE haalt dus de 200 wel, maar het duurt ff.
Ik ben er zelf ook wat in de war, het komt omdat de IC en de stoptrein ongeveer tegelijk in Nijmegen aankomen. Wil je met de IC door naar Arnhem of Zutphen dan zit je dus:quote:Op woensdag 27 april 2011 19:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ah, ik dacht het meer te maken had met de constructie van de draad op zichzelf. Met de stroomsterktes die er bij nodig zijn heb je natuurlijk wel gigantische warmteontwikkeling.
[..]
Dankje. Technische spoorencyclopedie Duvel![]()
[..]
Wat bedoel je? Op Eindhoven-Nijmegen heb je een overstap van 8 minuten, wat heel redelijk is voor een baanvak waar de richtingen gelijkvloers kruisen. En verder naar het zuiden reis je via veolia.
| 1 2 3 4 | 20:32 Eindhoven 5 Hertogenbosch ('s) Intercity (NS) 20:51 Hertogenbosch ('s) 3 21:14 Hertogenbosch ('s) 4a Nijmegen Intercity (NS) 22:06 Arnhem 3 |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |