abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96000592
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Jij bent oerconservatief, en dat zie ik in bijna al je posts terug... :{w
Nee ik ben een realist.
Er is geen enkele noodzaak om het nederlandse spoor op te waarderen naar ERTMS. De economische nadelen zijn namelijk veel groter dan de economische voordelen.
Daarnaast is de mobiliteit van Nederlanders binnen Nederland al zo groot dat er allee geen relaties zijn op de plekken waar deze groepen maar heel klein zijn.

Je moet treintjes rijden, omdat ze functioneel zijn, niet omdat het kan. En de grootste reden dat mensen liever de auto pakken is, naast het voor en na transport, de belachelijke kosten. En die verlaag je met de inbouw van ERTMS niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:41:06 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96002288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:05 schreef Ascendancy het volgende:

En de grootste reden dat mensen liever de auto pakken is, naast het voor en na transport, de belachelijke kosten. En die verlaag je met de inbouw van ERTMS niet.
Ehm, nee. Vooral de flexibiliteit. Qua totale kosten is het OV echt wel goedkoper dan de auto hoor. Bij mij wel tenminste.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_96002388
op de meest afstand wonen -> werken is een jaartraject kaart net zoveel als 1 goede ronde onderhoud.

En dan ook nog afschrijvingen, benzine en verzekeringen. Een auto komt echt nooit goedkoper uit het ov hoor
pi_96002391
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehm, nee. Vooral de flexibiliteit. Qua totale kosten is het OV echt wel goedkoper dan de auto hoor. Bij mij wel tenminste.
Punt is dat mensen die auto sowieso wel hebben, om bij tante Trien op de koffie te gaan, waar de bus maar 1x per jaar langskomt en die dus geen optie is, Daarom moet je afschrijving van de auto niet meetellen, want die is er bij de meesten ook al.
Of ik later een treinforens wordt of niet, er zal hier een auto voor de deur staan.
pi_96002447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:43 schreef Yreal het volgende:
op de meest afstand wonen -> werken is een jaartraject kaart net zoveel als 1 goede ronde onderhoud.

En dan ook nog afschrijvingen, benzine en verzekeringen. Een auto komt echt nooit goedkoper uit het ov hoor
Kekke auto heb je als je onderhoudsbeurt boven de 3500 komt(relatie Eindhoven-Utrecht)
Daarnaast heb je ook nog een trajectkaart nodig voor het OV er voor en erna. En kost het je doorgaans meer tijd.
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:50:16 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96002665
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:43 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Punt is dat mensen die auto sowieso wel hebben, om bij tante Trien op de koffie te gaan, waar de bus maar 1x per jaar langskomt en die dus geen optie is, Daarom moet je afschrijving van de auto niet meetellen, want die is er bij de meesten ook al.
Of ik later een treinforens wordt of niet, er zal hier een auto voor de deur staan.
Ja :')

En Luik is echt wel kleiner dan Utrecht :')

Niet zo veel naar de Fabeltjeskrant kijken jij :*
  Redactie Sport dinsdag 26 april 2011 @ 17:53:50 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_96002802
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_96003015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:43 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja maar in het sommetje moet je kijken naar auto OF ov. Tuurlijk is het OV+auto duurder dan een auto. Maar denk aan afstand Zoetermeer -> Leiden,den haag, utrecht of rotterdam. Dan ben je met een eurotje of 1000 wel klaar. Daar rij je nooit geen auto voor.
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:59:12 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96003057
Wij hebben allebei een trajectabonnement voor woon/werk en samen één auto. En die maakt ook zo'n 15 à 20.000 km per jaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:59:45 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96003089
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:53 schreef dennistd het volgende:
Hoezo opvallend? https://picasaweb.google.(...)fmCA?feat=directlink ...
Whoa! BNSF!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_96003316
Maakte ik `vroeger´ gemiddeld nog 10.000 autokilometers per jaar. Sinds ik naast een Intercitystation woon, is het aantal autokilometers gedaald naar exact 146 in het jaar 2011.

Tegelijkertijd is het aantal afgelegde treinkilometers in de eerste 4 maanden van 2011 al bijna meer dan in heel 2010.
pi_96003354
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:04 schreef Socios het volgende:
Maakte ik `vroeger´ gemiddeld nog 10.000 autokilometers per jaar. Sinds ik naast een Intercitystation woon, is het aantal autokilometers gedaald naar exact 146 in het jaar 2011.
mag hopen dat je daar geen auto voor aanhoudt :')
pi_96003398
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:04 schreef Yreal het volgende:
mag hopen dat je daar geen auto voor aanhoudt :')
Ik deel een auto met iemand anders, maar ik maak er dus nauwelijks meer gebruik van. _O-
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:07:44 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96003507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:53 schreef dennistd het volgende:
Hoezo opvallend? https://picasaweb.google.(...)fmCA?feat=directlink ...
Nou, lelijk is anders hoor :) Qua kleurstelling dan :)
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:20:02 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96004124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:04 schreef Socios het volgende:

Tegelijkertijd is het aantal afgelegde treinkilometers in de eerste 4 maanden van 2011 al bijna meer dan in heel 2010.
Ik doe zo goed als al mijn familiebezoek per auto omdat dat heel veel tijd scheelt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:35:34 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_96004921
Ik heb een leaseauto die ik ook privé mag gebruiken. Kost me dus per maand een vast bedrag en onderhoud, brandstof en alles zit erbij :s). Heb daarnaast een VDU wat ik zeer intensief gebruik (Breda - Utrecht met de trein is net zo snel of sneller met het OV dan met de auto) en ik prefereer ook de trein.

De auto gebruik ik vooral wanneer ik óf naar klanten/locaties moet die moeilijk met OV zijn te bereiken, of privé om bijvoorbeeld vrienden te bezoeken (en 's nachts terug naar huis te brengen :+ )
pi_96005442
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik doe zo goed als al mijn familiebezoek per auto omdat dat heel veel tijd scheelt.
En daarom zal iedereen ook altijd een auto hebben, omdat je anders op veel plekken niet kan komen. En is het als gevolg veel goedkoper om de rest ook met de auto te doen.

Daarnaast: Een trajectkaart zal best goedkoop zijn, maar als je opeens ergens moet zijn en er wel een beetje op tijd wilt zijn of gewoon thuis wil eten, dan mag je de volle pond betalen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:51:14 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_96005672
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:46 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En daarom zal iedereen ook altijd een auto hebben, omdat je anders op veel plekken niet kan komen. En is het als gevolg veel goedkoper om de rest ook met de auto te doen.

Daarnaast: Een trajectkaart zal best goedkoop zijn, maar als je opeens ergens moet zijn en er wel een beetje op tijd wilt zijn of gewoon thuis wil eten, dan mag je de volle pond betalen.
Mijn baas betaalt mijn trajectkaart.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:57:37 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96005984
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 18:46 schreef Ascendancy het volgende:
Je overschat wel het aantal mensen dat "op veel plekken moet komen" hoor ;) Voor sommige mensen is een auto gewoon niet te betalen. Hoe dan ook is "iedereen zal altijd een auto hebben" niet een klein beetje naast de waarheid.
pi_96006234
77% van de huishoudens heeft een auto en niet ieder huishouden heeft potentiële forensen, dus daar zal het getal nog hoger liggen. En hoe bedoel je "het op veel plekken komen"?
Ik hoor van veel mensen in de trein dat voornamelijk de baas betaald of dat de partner de auto gebruikt.

Maar het ging hier om de investering in ERTMS die het gewoon simpelweg niet waard is. Forenzenontmoediging lijkt me op dit moment een veel beter streven dan Amsterdam-Utrecht 2 minuten versnellen wat echt compleet zinloos is.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:12:05 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_96006670
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:03 schreef Ascendancy het volgende:
77% van de huishoudens heeft een auto en niet ieder huishouden heeft potentiële forensen, dus daar zal het getal nog hoger liggen.
Dan neem je even aan dat huishoudens zonder potentiële forensen (whatever dat ook mogen zijn) minder of geen auto hebben. Waar is dat op gebaseerd?

quote:
En hoe bedoel je "het op veel plekken komen"?
Net zoals jij het bedoelt 8)7

quote:
Ik hoor van veel mensen in de trein dat voornamelijk de baas betaald of dat de partner de auto gebruikt.
Mensen praten daarover met jou in de trein bedoel je? :?

quote:
Maar het ging hier om de investering in ERTMS die het gewoon simpelweg niet waard is. Forenzenontmoediging lijkt me op dit moment een veel beter streven dan Amsterdam-Utrecht 2 minuten versnellen wat echt compleet zinloos is.
Mja, daar zijn we het wel eens idd. Nederland is gewoon te klein voor al die hippe hogesnelheids-shizzle. Kost miljarden en kan nooit heel veel opleveren.
pi_96007156
Wat een kutmentaliteit :N

Neem eens een voorbeeld aan de Belgen. Bochtje bij Leuven is te krap? Hoppaa, dan leggen we toch gewoon een nieuwe bocht en tevens viaduct aan, die ICE en Thalys moeten immers wel met minstens 200 door 't station heen razen hoor ^O^ .

Ja maar dat is een hogesnelheidslijn. Ach, ook voor de IC A die 1x per uur rijdt, snijden we wel een bochtje af al moeten we daar een complete berg voor afgraven ^O^ .
pi_96007383
Correctie op de OP:

Blijbol (kilometers) werkt wel in Firefox als je via de link http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.html gaat.
Hooray for beer.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:29:35 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96007612
Voor degenen die in Dordrecht (of in de buurt) wonen: EETC 1252+6005(=een V60D)+VolkerRail 106-2 Babbel en 106-1 Knabbel (beide ook V60D) staan op het Dok (emplacement beneden de Brug ri Zwijndrecht). Rond 4:30 aanstaande ochtend vertrekt dit convooi naar Kleiweg Rotterdam, waar de V60D's achterblijven. De 1252 gaat LLT door naar Watergraafsmeer (vertrek Kleiweg ca. 8:30).
Hiermee heeft EETC opnieuw 2 V60D's van de sloop gered, ditmaal die van VolkerRail.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:29:59 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_96007642
Hallo iedereen,

Ik kan met vreugde mededelen dat het mij gelukt is om een rondleiding bij Keyrail Kijfhoek te organiseren voor de geïntresseerden.

Let op: Minimum leeftijd voor de rondleiding is 18 jaar ivm veiligheidseisen op de Kijfhoek. Zorg dat je geldige Identificatiepapieren hebt (ID-kaart, rijbewijs, paspoort)

Wat houdt de rondleiding in?
- Presentatie over het bedrijf met bijhorende werkzaamheden
- Informatie krijgen over de seinzaal (nog niet zeker of wij er ook daadwerkelijk naar binnen mogen met de groep)
- Rondleiding over het terrein de Kijfhoek (dus langs de goederentreinen en dergelijke!)
- Rondleiding door het gebouw bij Keyrail voor de werkzaamheden
Et cetera

Wanneer is het, waar verzamelen et cetera?
De rondleiding is woensdag 4 mei, aan het eind van de middag
Om 15:30/15:45 word er verzameld bij station Zwijndrecht. Vanaf station Zwijndrecht word er vertrokken met een touringcar of historische bus. Wat het word, is nog niet zeker.
Deelnemers kunnen niet op eigen vervoer naar de Kijfhoek !!
Verzamelen bij station is 15:30!

De duur van de rondleiding is circa 2 uur.

Aanmelden
Aanmelden kan door middel van een mail te sturen naar: rondleidingen@durkhoutsma.nl
In deze mail moet de volgende informatie staan:
* Volledige naam, leeftijd, woonplaats
* Als je voor meer deelnemers je aanmeld graag voor ieder vermelden
Vervolgens word er een mail gestuurd naar de eerste 30 aanmeldingen om het bedrag van ¤15,00 over te maken naar de betreffende bankrekening.
Waarom via de mail? Omdat er een maximum geld van 30 mensen. En niet onnodige betalingen te hoeven ontvangen en terug te boeken, heb ik dit besloten.

Ik hoop met vreugde de aanmeldingen tegemoet te zien!

Groet,

Durk Houtsma
Organisatie van de rondleiding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')