Hu?quote:Op maandag 25 april 2011 14:09 schreef greavy het volgende:
Stoomloc 23 058 met vertraging naar Nederland
Een onverwachte tegenvaller voor de Friese Stoomtrein Maatschappij FStM. Stoomloc 23 058 werd een uur voor het vertrek de toegang tot het Zwitserse spoor geweigerd. Daardoor was de geplande overbrenging op 24 april naar Stadskanaal niet mogelijk.
Zowat al het Belgische treinpersoneel spreekt gewoon Nederlands hoor. Ben nou al meerdere keren op station Luik-Paleis in het Nederlands te woord gestaan, dan geloof ik niet dat ze op het hoofdstation ineens alleen Frans kunnen.quote:Op maandag 25 april 2011 14:02 schreef greavy het volgende:
En die gasten daar spreken "alleen" maar Frans.. Ze mogen op zijn minst 2 talig (+Engels) en beter nog, 3 talig(+Nederlands) zijn daar..
Vroeger was dat 50:50, nu is het 70:30 ten gunste van Vlaanderen.quote:Op maandag 25 april 2011 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja, over dat megalomane station in Luik: was er geen regel in België dat elke grote investering in Vlaanderen een even grote investering in Wallonië verplicht, ook al is dat niet nodig of nuttig?
Belgenquote:Op maandag 25 april 2011 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Oh ja, over dat megalomane station in Luik: was er geen regel in België dat elke grote investering in Vlaanderen een even grote investering in Wallonië verplicht, ook al is dat niet nodig of nuttig?
Jupquote:Op maandag 25 april 2011 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat is ridicuul. Vlaanderen heeft 2x zoveel inwoners en een veel hoger GDPquote:Op maandag 25 april 2011 16:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb er gewoon anderhalf uur over gedaan toen mijn koffer gejat was in de ICE. Bij de ticketbalie gemeld, 3 van de 4 die ik sprak wouden geen Engels cq Nederland, maar uiteindelijk werd ik naar die bagage afdeling gestuurd. Daar werd ik in het Frans tewoord gestaan en hij snapte er geen snars van het Engels en Nederlands...quote:Op maandag 25 april 2011 14:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Zowat al het Belgische treinpersoneel spreekt gewoon Nederlands hoor. Ben nou al meerdere keren op station Luik-Paleis in het Nederlands te woord gestaan, dan geloof ik niet dat ze op het hoofdstation ineens alleen Frans kunnen.
Als je het over de normale mensen hebt dan heb je wel gelijk ja. Maar ergens heeft dat ook wel wat, zo is Wallonië tenminste echt buitenland.
Fixed!quote:
Maar waarom wil je dan alleen Nederlands en Engels praten als je op school ook Frans hebt geleerd?quote:Op maandag 25 april 2011 19:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb er gewoon anderhalf uur over gedaan toen mijn koffer gejat was in de ICE. Bij de ticketbalie gemeld, 3 van de 4 die ik sprak wouden geen Engels cq Nederland, maar uiteindelijk werd ik naar die bagage afdeling gestuurd. Daar werd ik in het Frans tewoord gestaan en hij snapte er geen snars van het Engels en Nederlands...![]()
Toen ging hij ineens bellen en werd ik weggestuurd met - wat ik kon begrijpen - even naar de ticketbalie. Daar aangekomen werd voor mij in het Frans een klein briefje gegeven met wat er aan de hand was.. Mocht ik wéér terug. En toen kwam er uit 'dat ik maar naar Brussel moest want daar zou hij wel liggen'... Uiteindelijk lag mijn koffer in Aken(wat ik anderhalve maand later wist), en is hij later bij de DB gebracht, die hem weer naar Wuppertal bracht en ik hem daar kon ophalen..
Ik kan bijna geen Frans, en ja, dat heb ik allang geprobeerd toen hoor.. Maarja, het is geweestquote:Op maandag 25 april 2011 19:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar waarom wil je dan alleen Nederlands en Engels praten als je op school ook Frans hebt geleerd?
En anders zou ik toch tenminste even "Parlez vous Néerlandais" uit je hoofd leren, denk dat dat ook een hoop kan helpen. Want ik weet zeker dat het meer een kwestie van willen dan kunnen is.
Nogeens proberen dan. Ik had echt een Godsgloeiend lekker dingquote:Op maandag 25 april 2011 14:55 schreef Ireyon het volgende:
Qua talen maak ik het volgens mij niet gauw erger mee dan in Freiburg. Zat er zo'n zuid-Duits gigawijf achter het loket, ik gewoon in m'n beste Duits proberen een zitplaats te reserveren. Begint ze op hoog tempo met accent terug te praten.. "Eh.. langsamer bitte?". NEIN, <hetzelfde geratel>.. "Eh.. English?". NEIN, DEUTSCH, <hetzelfde geratel>.
Echt, 'k scheet zeven kleuren stront
Jammer dan hoorrrquote:Je bent permanent verbannen van dit forum.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de beheerder.
De reden waarom je verbannen bent: Dit IP adres hoort bij een gebande gebruiker
Deze ban is van toepassing op je IP-adres.
Dit gaat goed met de trein? ivm andere spanning?quote:Op maandag 25 april 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Het SLT op de Betuweroute: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=329082#p329082
Hoofdschakelaar is er op tijd uit gesprongen, dus er was geen schade.quote:Op maandag 25 april 2011 20:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dit gaat goed met de trein? ivm andere spanning?
Die rijden ook nog op de RB47 Soligen-Remscheid-Wuppertal.quote:Op maandag 25 april 2011 20:20 schreef greavy het volgende:
Weet iemand of de N-wagens tussen Bonn en Bad Münstereifel ook buiten de spitsen worden ingezet? En of er nog veel trajecten zijn waar de BR628 rijdt in het NRW?
Oja: BR628 is:
[ afbeelding ]
Die kwam ik te Gerolstein tegen, en gingen naar Trier. Maar op welke RE/RB ze rijden..
Of simpeler, gewoon via de iPhone, of via een proxify ofzo (anonypost.com etc)quote:Op maandag 25 april 2011 20:25 schreef James1988 het volgende:
Een IP-ban zelfs![]()
Gewoon je router een ander WAN-MAC-adres geven, reconnecten, en je krijgt een nieuw IP. Bij Ziggo tenminste.
Hangt er vanaf wat je simpel noemt.quote:Op maandag 25 april 2011 20:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Of simpeler, gewoon via de iPhone, of via een proxify ofzo (anonypost.com etc)
Wat is hier gebeurdquote:Op maandag 25 april 2011 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Foutje (of storinkje) bedankt trouwens:
[ afbeelding ]
Een loc die op vol vermogen doorgedraaid heeft terwijl een zware trein stilstond lijkt mequote:
Ik geloof dat Gladbach - Grevenbroich - Köln en Horrem - Grevenbroich - Neuss nog met BR628 zijn. En Solingen - Remscheid - Wuppertal over de hoogste spoorbrug van Europa (!)quote:Op maandag 25 april 2011 20:20 schreef greavy het volgende:
Weet iemand of de N-wagens tussen Bonn en Bad Münstereifel ook buiten de spitsen worden ingezet? En of er nog veel trajecten zijn waar de BR628 rijdt in het NRW?
Oja: BR628 is:
[ afbeelding ]
Die kwam ik te Gerolstein tegen, en gingen naar Trier. Maar op welke RE/RB ze rijden..
Gerolstein is best leuk, want er komen ook railbussen naar Ulmen:
[ afbeelding ]
Maar verder is het er doodsaai met die *.* Talent treintjes..
Ja, ALS het een site zou betreffen waar je OOIT nog op terug zou WILLEN komen.quote:Op maandag 25 april 2011 20:25 schreef James1988 het volgende:
Een IP-ban zelfs![]()
Gewoon je router een ander WAN-MAC-adres geven, reconnecten, en je krijgt een nieuw IP. Bij Ziggo tenminste.
Dan is het te hopen dat ze daar geen trein meer overheen sturen.quote:Op maandag 25 april 2011 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een loc die op vol vermogen doorgedraaid heeft terwijl een zware trein stilstond lijkt me
Daar zat ik ook aan te denkenquote:Op maandag 25 april 2011 21:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan is het te hopen dat ze daar geen trein meer overheen sturen.
De Müngstener Brücke heeft nog wat bruggen boven zich hoor..quote:Op maandag 25 april 2011 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
En Solingen - Remscheid - Wuppertal over de hoogste spoorbrug van Europa (!)
Eh. Oh. Dusquote:Op maandag 25 april 2011 21:21 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De Müngstener Brücke heeft nog wat bruggen boven zich hoor..
http://www.highestbridges(...)hest_Railway_Bridges
schitterende foto!quote:Op maandag 25 april 2011 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het stadje Oberwesel heeft enkele prachtige restanten uit de Middeleeuwen, die anno 2011 goed bewaard zijn gebleven. Prominent in beeld is de uit 1375 stammende Liebfrauenkirche. Rechts is tevens een van Turmen van de stadsmuur te zien. Het Regionalverkehr wordt tussen Köln, Koblenz en Mainz uitgevoerd door TransRegio. Met het product 'Mittelrheinbahn' wordt elk uur op en neer gependeld met deze apart uitziende treinstellen van het type Desiro Mainline. De 460 003 is zojuist als trein 25323 vertrokken uit Oberwesel en zet zijn reis voort naar Bingen(Rhein) en Mainz Hbf. Rechts staat de 212 084 van het DB Museum met stomer 44 1681 ingeklemd tussen 2 rijtuigen aan de kant voor een smeerbeurt. Oberwesel; zaterdag 23 april 2011
Aha, oké, danku!quote:Op maandag 25 april 2011 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik geloof dat Gladbach - Grevenbroich - Köln en Horrem - Grevenbroich - Neuss nog met BR628 zijn. En Solingen - Remscheid - Wuppertal over de hoogste spoorbrug van Europa (!)
Ik had er vandaag een kijkje willen nemen, maar het liep een beetje anders![]()
Gladbach - Grevenbroic - Köln reed met een dubbel setje 425 vanmiddag trouwens, dus die kan je doorstrepen.
Ieder uur om :41quote:Op maandag 25 april 2011 22:04 schreef greavy het volgende:
Weet iemand of de DRGL van de Hellertalbahn zo belabberd is, of er een foutje bij de site van de DB staat?
Tussen 10:36 en 13:39 krijg ik van Betzdorf(Sieg) en Haiger geen treinen te zien..
Lijkt mij best een interesant lijntje..
Kun je net zo goed direct IP-spoofen in plaats van het WAN-MAC-adres te veranderen. Gereedschap moet je zelf zoeken...quote:Op maandag 25 april 2011 20:25 schreef James1988 het volgende:
Een IP-ban zelfs![]()
Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik zal tzt nog eens kijken, ben alvast een ongeveer plan aan het uitwerken.quote:Op maandag 25 april 2011 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
probeer het later nogeens. Mss heeft die lokale vervoerder nog geen Fahrplan voor Haiger - Siegen bepaald voor juli.
Whaha, die 2 dagen worden goed volgepland hoor, zit daar maar niet over inquote:Op maandag 25 april 2011 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
beetje laf rondje wel. Woensdag ben je in een uurtje klaar. Donderdag doe je helemaal niks.
Nachttreintje Luxemburg - Marseille v.v. lijkt me een gevalletje "kleine moeite, groot plezier"
Kan me herinneren dat er bij Nieuwerkerk aan de ijssel nogeens veel te hard door een wissel heen geknoert is....quote:Op maandag 25 april 2011 22:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag zes jaar geleden: het ongeluk bij Amagasaki. Met 120 km/h door een bocht die is berekend op 70 bleek geen goed idee.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/4480031.stm
Door een leerling machinist toch? Dat is toen goed gegaan.quote:Op maandag 25 april 2011 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat er bij Nieuwerkerk aan de ijssel nogeens veel te hard door een wissel heen geknoert is....
Fraai plaatje. Weet je al waar je naartoe gaat aankomende zaterdag?quote:Op maandag 25 april 2011 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het stadje Oberwesel heeft enkele prachtige restanten uit de Middeleeuwen, die anno 2011 goed bewaard zijn gebleven. Prominent in beeld is de uit 1375 stammende Liebfrauenkirche. Rechts is tevens een van Turmen van de stadsmuur te zien. Het Regionalverkehr wordt tussen Köln, Koblenz en Mainz uitgevoerd door TransRegio. Met het product 'Mittelrheinbahn' wordt elk uur op en neer gependeld met deze apart uitziende treinstellen van het type Desiro Mainline. De 460 003 is zojuist als trein 25323 vertrokken uit Oberwesel en zet zijn reis voort naar Bingen(Rhein) en Mainz Hbf. Rechts staat de 212 084 van het DB Museum met stomer 44 1681 ingeklemd tussen 2 rijtuigen aan de kant voor een smeerbeurt. Oberwesel; zaterdag 23 april 2011
Reizigers tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht kunnen omreizen via Breda.quote:Op dinsdag 26 april 2011 08:35 schreef Duvel het volgende:
Wat heeft er hobbel-hobbel gedaan tussen Dordt en Lage Zwaluwe?
slechts 16kmquote:Op dinsdag 26 april 2011 08:48 schreef Fixers het volgende:
Hoever is dat eigenlijk. Ik heb als ik er met de trein langskom het gevoel dat de stations tegen elkaar aanliggen met alleen die brug ertussen. Wat zal het zijn, 5km?
Op Breda riepen ze om dat het om een ontspoorde werktrein gaat. Naar verwachting moet 'ie om 12.00 weg zijn. Greavy, kan jij niet eens foto's gaan maken? Het is in je achtertuin.
Altijd leuk, die extra treinenquote:Op dinsdag 26 april 2011 10:06 schreef Ireyon het volgende:
Aan de positieve kant; Rsd - Utrecht non-stop is ook wat waard
Een werktreinquote:Op dinsdag 26 april 2011 08:35 schreef Duvel het volgende:
Wat heeft er hobbel-hobbel gedaan tussen Dordt en Lage Zwaluwe?
Precies zoals het gepland was dus! Die Hanzelijn is tenminste een keer een spoorwegproject dat gewoon volgens plan verloopt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste treinen rijden trouwens al over de nieuwe spoorbrug bij Zwolle
Misschien dat je er daarom zo weinig over hoort? Jammer wel, eigenlijk..quote:Op dinsdag 26 april 2011 11:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Precies zoals het gepland was dus! Die Hanzelijn is tenminste een keer een spoorwegproject dat gewoon volgens plan verloopt.
De Fyra was iig weer eens toeslagvrij zo werd gemeldquote:Op dinsdag 26 april 2011 09:07 schreef Fixers het volgende:
Zover nog? Echt waar?Ik dacht dat het nooit verder kon zijn dan de afstand tussen bijvoorbeeld Houten en Utrecht (dat is zo'n 8km).
De benelux is omgeleid overigens, zie 'm net langzij komen op spoor 4 in Utrecht. Konden ze die niet over de HSL sturen? Of mensen over latenstappen op de fyra?
Ondertussen weer een NSR pen gescoord net, reizigers enquete in de trein.
Mja, dat zou misschien wel leuk zijn, maar technisch vrij onmogelijk. Op de HSL is namelijk niet het standaard beveiligingssysteem wat op de rest van het Nederlandse spoor gebruikt wordt (ATB, in een paar variaties), maar alleen het hippe nieuwe europese ERTMS systeem. De 'gewone' NS treinen snappen niets van ERTMS en mogen/kunnen dus niet zomaar de HSL opquote:Op dinsdag 26 april 2011 09:12 schreef Yreal het volgende:
Dat zat ik me ook al te bedenken. Als de gewone NS trein ook de HSL op mag hadden ze de ICs naar venlo daar op kunnen sturen en had je opzich een minimale verhindering gehad.
Dat snap ik nog wel.. maar als !quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Mja, dat zou misschien wel leuk zijn, maar technisch vrij onmogelijk. Op de HSL is namelijk niet het standaard beveiligingssysteem wat op de rest van het Nederlandse spoor gebruikt wordt (ATB, in een paar variaties), maar alleen het hippe nieuwe europese ERTMS systeem. De 'gewone' NS treinen snappen niets van ERTMS en mogen/kunnen dus niet zomaar de HSL op
Als de v250 ooit klaar is, gaan ze in reizigersdienst, maar vind je dat erg geloofwaardig>quote:
Waarom zou je geen ERTMS in oudere typen treinen kunnen inbouwen? Het grootste probleem is toch echt de bovenleidingsspanning, gewone NS-treinen komen niet zo ver onder 25kV.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De 'gewone' NS treinen snappen niets van ERTMS en mogen/kunnen dus niet zomaar de HSL op
En HSA is weer van NS... dus wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:43 schreef Ascendancy het volgende:
Het mag niet, want de HSL is een losse aanbesteding en alleen de HSL is binnenlands van de HSA.
Oneerlijke concurrentie dacht ik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:12 schreef ReisT het volgende:
En HSA is weer van NS... dus wat is het probleem dan?
Ja, heel erg leuk, maar je hele VIRM park ombouwen voor zo'n klein stukje is ronduit belachelijk. Je hebt ze er niet allemaal nodig. Daarnaast rijdt virm amper op de 1900, omdat de capaciteit daar relatief flexibel is en je dus geen onverwacht hoge spitscapaciteit nodig hebt, zo is mij hier verteld. Dus dan haal je nog op trajecten waar het wel nodig is virm weg ook.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:17 schreef James1988 het volgende:
Retrofitting van ERTMS is prima mogelijk, er rijden iets van 20 6400's rond die een ERTMS-installatie aan boord hebben, en ook de Thalystreinen hebben ERTMS gekregen. VIRM (zelfde leeftijd) kan dat dus ook krijgen.
VIRM is eveneens voorbereid op 25 kV, wat wil zeggen dat de benodigde ruimte is vrijgehouden in het ontwerp. Er staan nu een paar stoelen.
Even wachten...quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:32 schreef James1988 het volgende:
VIRM rijdt wel veel op de as Utrecht - Amsterdam/Schiphol, waar ook ERTMS ligt. Door het VIRM te retrofitten kun je daar een snelheidsverhoging behalen naar 160 km/h zodat je een minuut of 2 van de dienstregeling kunt schaven.
't Moet ook niet meer zijn dan 2 minuten he, pas maar op, anders moet je straks een VIRM-toeslag gaan betalenquote:Op dinsdag 26 april 2011 16:33 schreef Ascendancy het volgende:
Even wachten...
Je wilt alle VIRMS gaan ombouwen zodat ze 2 minuten sneller in Amsterdam/Schiphol zijn?
Áls je gaat beginnen met het ombouwen van een materieelpark om voordelen ergens van te plukken (zoals de HSL) kun je andere voordelen mooi meenemen. VIRM aanpassen alleen zodat ze 2 minuten sneller van Utrecht naar Amsterdam kunnen gaan is gekkenwerk natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Even wachten...
Je wilt alle VIRMS gaan ombouwen zodat ze 2 minuten sneller in Amsterdam/Schiphol zijn?
Jij bent oerconservatief, en dat zie ik in bijna al je posts terug...quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Even wachten...
Nee ik ben een realist.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jij bent oerconservatief, en dat zie ik in bijna al je posts terug...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |