abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95176348

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over TNT Post<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>

De OP is hier te vinden.

Laatste post uit het vorige deel:

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:45 schreef kip_zonder-kop het volgende:
TNT Post bekt inderdaad een stuk lekkerder!

Leuk trouwens dat die busjes nu wit worden van de voorkant. Af en toe heb ik al eens naar wildvreemden in een oranje busje mijn hand opgestoken omdat ik dacht dat het collega`s waren. Zal wat worden met het aantal witte busjes dat rondrijden. :o
Tok.
  donderdag 7 april 2011 @ 17:54:07 #2
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_95176513
POSTNL :D
Of was het nou andersom?
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 april 2011 @ 18:16:37 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95177293
Wij hebben hier net allemaal nieuwe brievenbussen staan, worden ze verdomme weer veranderd. Wiedefuck betaalt dat allemaal? :').
pi_95177685
De bedrijfskleur blijft gewoon oranje, dus waarom zou je wéér al die brievenbussen gaan vervangen? Gewoon een stickertje met een nieuw logo erop en klaar :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 april 2011 @ 18:43:20 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95178442
Precies. Dat zal niet het meeste gaan kosten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95180067
Ze hadden nog meer kunnen besparen door ipv witte busjes gewoon het oranje aan te houden en dan het oranje POSTNL logo op het witte vlak.
Het blijft een naam+logo die niet eens waardig is voor die 3e rangs concurrenten.

Overigens heeft iemand hier al iemand gesproken die het wel een goede naam vond?

[ Bericht 33% gewijzigd door carboni op 07-04-2011 19:40:39 ]
  donderdag 7 april 2011 @ 19:52:06 #7
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_95181998
Oke leuk een nieuwe naam; PostNL.
Maar krijgen we nu ook allemaal nieuwe kleding en nieuwe fietstassen?
Zal denk wel nog ff duren voordat je iemand met nieuwe jas op de straat ziet :P
pi_95183272
Wel nieuwe fietstassen en kleding, binnen 3 jaar
Denk dat ze gaan proberen het uit te stellen totdat ze elke voltijdwerker/partimewerker er uitgewerkt is. Dan met het verloop van postbezorgers kun je elke maand een nieuwe naam voeren zonder ook maar een bestaand uniform te vervangen.
pi_95187303
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:15 schreef carboni het volgende:
Overigens heeft iemand hier al iemand gesproken die het wel een goede naam vond?
Dat zou me verbazen. Niet omdat het nou echt zo'n vreselijk slechte naam is, maar omdat altijd als er bij TNT iets verandert mensen daar alleen maar over lopen te klagen. :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_95190481
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:08 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Dat zou me verbazen. Niet omdat het nou echt zo'n vreselijk slechte naam is, maar omdat altijd als er bij TNT iets verandert mensen daar alleen maar over lopen te klagen. :P
Haha, TNT kent wel een echte klaagcultuur ja. Als er niks te klagen valt, word er maar geklaagd over dat er geklaagd word.
  vrijdag 8 april 2011 @ 02:25:06 #11
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_95203816
Eigenlijk moet een modje nu even de TT aanpassen... :')
pi_95203974
We heten nu nog even TNT Post dus volgens mij is dat nog niet nodig. ;)
Tok.
pi_95210427
Christus, wat een gepruts weer. Ik stond voor gisteren niet op het rooster, d.w.z., in het vakje achter mijn naam was de donderdag leeg. Dat heb ik woensdagmiddag rond 14:30 nog gecheckt, dus ik ben er vanuit gegaan dat ik vrij had en ben thuisgebleven. Word ik net gebeld met de vraag waar ik gisteren was, want ik had een wijk moeten lopen en dat stond echt op het rooster :? Ja, inmiddels vast wel, die TC heeft het al eens eerder gepresteerd om iets achteraf pas op het rooster te zetten :') Of is het redelijk om van mij te verwachten dat ik op dagen waarop ik niet op het rooster sta alsnog 's ochtends de TC bel of ik niet per ongeluk tóch moet werken? Dat is toch de omgekeerde wereld?
pi_95210732
Absoluut ja! Dat kan echt niet. Zo hebben ze mij eens op zaterdag ineens op 8u gezet, terwijl ik standaard half tien begin. Ik ga echt niet iedere week checken of ik niet toevallig op een andere tijd hoef hoor, bel maar
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_95215759
Pff bijna klaar met mn wijken, mn handen zijn helemaal zwart van die wildkamp folder :/
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:48:34 #16
329156 Peem
Skiddelly
pi_95218031
Hehe, zoveel bezuinigen, en wel een kapitaal investeren voor een nieuwe huisstijl :)
---
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:19:40 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_95219226
Bezorgd TNT ook pakketten op zaterdag?
pi_95219327
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:19 schreef Blik het volgende:
Bezorgd TNT ook pakketten op zaterdag?
Ja, maar geen rembourszendingen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_95219352
Soms wel, maar dat is eigenlijk een foutje :')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_95220643
Ik vind de nieuwe naam, logo en huisstijl prima! De auto's zijn geen problemen. Hier sparen ze juist geld mee uit. De huidige auto's blijven zo rijden. De nieuwe auto's zijn fabrieks-af wit! (goedkoper dus)

Bij ons op 't kantoor vond iedereen de naam en het logo eigenlijk wel prima!
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:18:09 #21
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95224462
IK HAAT TNT!
en alle medewerkers ook
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_95225028
Even een vraag he. Gebeurt het wel eens dat een wijk gewoon een dag niet gelopen wordt bij TNT?

Sinds de laatste paar maanden vaak dagen geen post en dan in ene een hele vracht. Ook behoor ik elke vrijdag een weekblad thuis te krijgen en dit is nu al de vijfde keer dit jaar dat dit blad gewoon niet op vrijdag wordt bezorgd terwijl het toch wel degelijk op donderdag wordt verstuurd.
pi_95226627
Bij ons gebeurt het eigenlijk nooit dat er een wijk blijft staan, maar er zijn vast vestigingen waarbij dat wel eens voorkomt. Maar echt structureel en steeds dezelfde wijk? Lijkt mij toch sterk...
pi_95227109
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:33 schreef Niltag het volgende:
Even een vraag he. Gebeurt het wel eens dat een wijk gewoon een dag niet gelopen wordt bij TNT?

Sinds de laatste paar maanden vaak dagen geen post en dan in ene een hele vracht. Ook behoor ik elke vrijdag een weekblad thuis te krijgen en dit is nu al de vijfde keer dit jaar dat dit blad gewoon niet op vrijdag wordt bezorgd terwijl het toch wel degelijk op donderdag wordt verstuurd.
heb je al gebeld naar de klantenservice? het kan zijn dat je een postbezorger hebt met kuren, dat komt hier weleens voor. dan zetten ze het gewoon in t schuurtje.. erg vervelend. Ik zou zeker eventjes melding maken als je dat nog niet gedaan hebt. En vraag je buren ook :)

telefoon 0900-0990 (10 cent pm) of via de website:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/klacht/
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_95227192
Gaan ze vanaf deze maand beginnen met de agt's over te plaatsen naar de pakketservice?
  vrijdag 8 april 2011 @ 18:51:02 #26
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_95228244
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaan ze vanaf deze maand beginnen met de agt's over te plaatsen naar de pakketservice?
Dat geloof ik wel. Maar ik ben benieuwd hoe dat hier gestalte gaat krijgen. De pakketservice is in deze contreien namelijk al volledig uitbesteed aan subcontractors. Ik heb de lokale onderaannemer pas nog gevraagd wanneer ze precies onze aangetekenden zouden overnemen, en deze barstte uit in een tirade waarin onze fijne werkgever in 1 adem werd genoemd met allerlei vervelende ziektes. Samengevat: ze hadden onvoldoende capaciteit om ook nog ± 50 aangetekenden per dag (want zoveel heeft ons DVG er gemiddeld, met uitschieters naar 100) er bij te doen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_95228736
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_95228884
quote:
Op zich is dat niet slecht, concurrent minder die op de been werd gehouden met geld uit Duitsland. Daar kan je niet tegen concurreren.... :{
pi_95229504
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat geloof ik wel. Maar ik ben benieuwd hoe dat hier gestalte gaat krijgen. De pakketservice is in deze contreien namelijk al volledig uitbesteed aan subcontractors. Ik heb de lokale onderaannemer pas nog gevraagd wanneer ze precies onze aangetekenden zouden overnemen, en deze barstte uit in een tirade waarin onze fijne werkgever in 1 adem werd genoemd met allerlei vervelende ziektes. Samengevat: ze hadden onvoldoende capaciteit om ook nog ± 50 aangetekenden per dag (want zoveel heeft ons DVG er gemiddeld, met uitschieters naar 100) er bij te doen.
Haha, hier zie je ook dat de subcontrators steeds minder worden aangezien ze steeds minder betalen. Kan me voorstellen dat ze die agt er niet bij willen en zeker niet de gerechtelijke. Zie je zal schrijven? Ze kunnen soms al geen Nederlands :D.
AGT moeten gewoon naar de autounit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 april 2011 @ 19:30:44 #30
Maffe Fries
pi_95230163
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:18 schreef alexmeijer het volgende:
IK HAAT TNT!
en alle medewerkers ook
Dank je.

En nu uitleggen wat er gebeurd is :P
pi_95231042
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dank je.

Ik werk er zelf en haat het bedrijf en een groot gedeelte van de medewerkers ook.
pi_95231524
De enige reden dat ik zelf nog klant ben bij TNT Post is dat er gewoonweg geen geschikte concurrent is.
Als de vbg'en dicht gaan zal de kwaliteit net zo worden als bij Sandd en dan zal ik echt alles digitaal moeten gaan doen.

Oh en waarom staat hieronder nog een advertentie "word bezorger bij DHL" die gasten zijn toch nu met Sandd?
pi_95233696
Mja, ik werd laatst gefotografeerd toen ik mijn wijk uit zo'n garagebox pakte.
Echt tof vond ik het niet, want ik weet niet wat hij gaat doen met die foto.
Zeker iemand die er last van had.
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:49:58 #35
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95234319
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dank je.

1. Ik importeer veel (zakelijk) gewoon via TNT.
Maar vorige maand zijn de helft van de pakjes retour afzender gegaan.
Wij hebben noooit een briefje in de bus gehad.

2. vandaag ging ik pakje ophalen @ postkantoor, krijg je te horen: sorry we hebben nu geen tijd om te kijken.. WTF?!
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 april 2011 @ 20:58:24 #36
Maffe Fries
pi_95234841
Dat is mooi klote ja

Maar dan hoef je toch niet meteen alle medewerkers te haten?
pi_95237092
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:49 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

1. Ik importeer veel (zakelijk) gewoon via TNT.
Maar vorige maand zijn de helft van de pakjes retour afzender gegaan.
Wij hebben noooit een briefje in de bus gehad.

2. vandaag ging ik pakje ophalen @ postkantoor, krijg je te horen: sorry we hebben nu geen tijd om te kijken.. WTF?!
Ok je haat dus medewerkers van TNT Post.
Even een gokje en een veilig gokje aangezien er nog maar heel weinig echte TNT Postkantoren zijn. Degene die je verteld dat ze geen tijd hebben was een medewerker van sigarenzaak, apotheek, supermarkt of pompstation. No worries ik haat ze ook, ze kunnen geen flikker en ze kunnen nog geen antwoordnummer van postbus onderscheiden qua frankering.
Pakketten zouden daar 3 weken moeten blijven liggen anders METEEN klacht indienen

Degene die geen briefje in de bus flikkerde was van pakketservice, pakketservice besteed 90% van het werk uit aan de goedkoopste subcontractor (geen medewerker van TNT Post). Die gasten krijgen een schijntje betaald per afgeleverd pakket. Toch zouden ze een briefje moeten afgeven, dus klacht indienen.

058 - 2 333 333 of 0900 - 0990 (10 ct pm) of @tntpostwebcare

Conclusie, je haat tegens TNT Post en zijn kutbeleid om ook maar elke cent te bezuiniging ten koste van kwaliteit, is terecht. Gelukkig is er vrije marktwerking en zijn de huisvrouwen van selektvracht/dhl4you binnen de kortste keren beter dan TNT Post.
De medewerkers die je moet haten zijn de managers, de reorganisatiefetisjsten en de cijferrukkers.
pi_95246425
Oke, wie heeft hier ECCO schoenen en kan dat aanbevelen?
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:29:58 #39
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95253446
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kramerica. :P ( als ik me dat zo goed herinner O-) )
Nothing is what it seems
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:30:13 #40
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95253452
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:34 schreef sbientje het volgende:
Absoluut ja! Dat kan echt niet. Zo hebben ze mij eens op zaterdag ineens op 8u gezet, terwijl ik standaard half tien begin. Ik ga echt niet iedere week checken of ik niet toevallig op een andere tijd hoef hoor, bel maar
Gebeurt hier ook regelmatig ja, erg irritant. Zeker 's ochtends om 06:30 als er nog geen TC aanwezig is en er een zaterdagwerker niet komt opdagen omdat ie niet goed is geinformeerd over z'n begintijd. Dan moet er ten eerste iemand mensen uit bed gaan bellen om te vragen of ze als de sodemieter naar kantoor kunnen komen en ten tweede loopt het hele vosproces in de soep, de wijken die direct na het vossen gezet worden lopen daardoor ook weer vertraging etcetera. Als er dan ook nog eens veel post is ben je helemaal de pineut. :P

Mja, wij hebben dan een klein kantoor, maar kan me voorstellen dat op grotere kantoren zulksoort dingen structureel gebeurt.
Nothing is what it seems
pi_95255723
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mja, ik werd laatst gefotografeerd toen ik mijn wijk uit zo'n garagebox pakte.
Echt tof vond ik het niet, want ik weet niet wat hij gaat doen met die foto.
Zeker iemand die er last van had.
Bij ons is er ook eens een gast van de gemeente langs geweest op een depot in een garage, maar dat was bij iemand met garage naast het huis. Daar is uiteindelijk niks tegen gedaan.

Een ander depot dat vanuit een 'losse' garagebox werd gerund is wel gesloten, niet direct op gezag van de gemeente maar de verhuurder kreeg zoveel klachten van zijn buren dat hij het die paar euro niet waard vond.
pi_95256798
* Think_Pad is voor het eerst sinds tijden op zaterdag weer vrij :D

Wel wennen hoor :P
  zaterdag 9 april 2011 @ 13:38:47 #43
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95257579
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 13:20 schreef Think_Pad het volgende:
[me=Think_Pad] is voor het eerst sinds tijden op zaterdag weer vrij :D
[/me]

Wel wennen hoor :P
Ik ook. Een collega had te weinig uren staan en daardoor mocht ik natuurlijk het veld ruimen. :P

Maar ja, hindert niks, heb toch genoeg voor school te doen. O-)
Nothing is what it seems
pi_95260316
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Inderdaad. Prima dingen, ze zitten heerlijk. Ze slijten alleen wel vrij snel naar mijn gevoel (de zolen), maar ze worden natuurlijk intensief gebruikt. En omdat de zool een samenstelling is van een harde waterdichte buitenlaag en een poreuze schokabsorberende binnenkant, verliezen de zolen hun waterdichtheid zodra de buitenlaag op sommige plekken zo ver is doorgesleten dat je de binnenlaag er doorheen ziet (meestal bij de hak). En door deze samenstelling kun je ze ook niet opnieuw laten verzolen.

Ik heb overigens de Track II, in 't zwart.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_95260889
was vandaag weer eens meer folders lopen dan post ... eigenlijk 4HAH, de C1000 drank-folder zit in de gewone folder gevouwen.

Wel lekker weer ^O^
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:34:02 #46
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_95261487
PostNL? Ik vind dat geen mooie naam. Wat is er mis met TNT Post?
't klinkt zo goedkoop, PostNL. Klinkt zo webshopachtig.
How can I make this topic about me?
pi_95262050
Is het trouwens slim om nu aandelen te kopen in TNT?

Het is gezakt met 12% afgelopen vrijdag :') Maar kans is groot dat het weer stijgt na deze bekendmaking, toch?
Ik ben scheel als ik geen bril draag, so what?
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:37:07 #48
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_95264158
Zo ,,weer heerlijk gewerkt. Het was wel een lange dag voor mij zeg.
Eerst een werkvergadering, waar je eigenlijk niks nieuws te horen krijgt, alleen een beetje gezeik dat de HAH nog beter gelopen moet worden. Daarna me eigen wijken gelopen, en daarna nog voor een collega een halve wijk weggebracht, omdat ie heel nodig weg moest. Achja het was prima weer :).
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 april 2011 @ 16:58:50 #49
Maffe Fries
pi_95264896
Had vandaag 3 folders, een zooi kampioenen en de Marko, dus het was druk te noemen
pi_95265050
wat een hectische dag zeg.. Ben blij dat ik thuisben!
pi_95266520
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Inderdaad. Prima dingen, ze zitten heerlijk. Ze slijten alleen wel vrij snel naar mijn gevoel (de zolen), maar ze worden natuurlijk intensief gebruikt. En omdat de zool een samenstelling is van een harde waterdichte buitenlaag en een poreuze schokabsorberende binnenkant, verliezen de zolen hun waterdichtheid zodra de buitenlaag op sommige plekken zo ver is doorgesleten dat je de binnenlaag er doorheen ziet (meestal bij de hak). En door deze samenstelling kun je ze ook niet opnieuw laten verzolen.

Ik heb overigens de Track II, in 't zwart.
Ah oke, want ik vind de sneakers waar ik nu op loop echt alles behalve comfortabel.
pi_95266800
ik vind ecco schoenen wel heel fijn, maar ze slijten wel snel vind ik ook. Ik heb die van mij eind van de zomervakantie gekocht en nu hangt de zool er al onderuit :S Niet echt kwaliteit, vind ik..
pi_95267003
Ik werk alleen maar op zaterdag, misschien gaan ze dan ietsje langer mee?
pi_95268088
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef sbientje het volgende:
ik vind ecco schoenen wel heel fijn, maar ze slijten wel snel vind ik ook. Ik heb die van mij eind van de zomervakantie gekocht en nu hangt de zool er al onderuit :S Niet echt kwaliteit, vind ik..
Je moet ook zeker geen sneakers oid kopen en daar je wijken mee gaan doen, die loop je zo aan flarden idd.

Maar ze hebben prima wandelschoenen.
  zaterdag 9 april 2011 @ 18:23:24 #55
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_95268386
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef sbientje het volgende:
Ecco schoenen zijn fijn om in te lopen, maar voor veel loopwerk moet je toch uitkijken naar échte wandelschoenen. Zelf loop ik al een jaar op "Human Nature" van ANWB, ik heb een loopwijk van twee tot twee-en half uur met HAH, 4 x per week, er mankeert nog niks aan. *O*
Leven en laten leven
pi_95268550
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 18:23 schreef Miepiekiekuut het volgende:

[..]

Ecco schoenen zijn fijn om in te lopen, maar voor veel loopwerk moet je toch uitkijken naar échte wandelschoenen. Zelf loop ik al een jaar op "Human Nature" van ANWB, ik heb een loopwijk van twee tot twee-en half uur met HAH, 4 x per week, er mankeert nog niks aan. *O*
ik heb echte wandelschoenen, maar dat zijn van die halve bergschoenen zeg maar.. dus dat is me net iets teveel van het goede (wel lekker in de winter enzo). Maar die wandelschoenen hebben idd vaak wel een iets hardere zool.. ik had mijn vorige wandelschoenen 4 jaar en heel veel gedragen, maar eigenlijk was de zool nog bijna helemaal als nieuw.. paar plekjes die wel wat slijtage lieten zien...
pi_95272173
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:45 schreef BrillieSmurf het volgende:
Is het trouwens slim om nu aandelen te kopen in TNT?

Het is gezakt met 12% afgelopen vrijdag :') Maar kans is groot dat het weer stijgt na deze bekendmaking, toch?
Zou geen aandelen TNT kopen, de top heeft geen lange noch kortetermijnvisie en zelf lullen ze het liefste hoe slecht het gaat met de postmarkt.

Hier ook Kampioenen en Makro druk + wat afwezigen. Ben maar stilletjes de vestiging uit gelopen en mijn telefoon uitgezet :D
pi_95297231
Pfff, hier zijn KPN en een ander bedrijf aan het 'concurreren' om een glasvezel netwerk wat resulteert in elke week geaddresseerde huis-aan-huis post. Super irritant!! Hebben jullie dat ook? Had gisteren 5 rode bakken met zetpost, normaal zijn er dat 2 op Zaterdag.

En afgelopen woensdag/vrijdag, van die pakjes van Ons Brabantnet. Die waren pas vervelend!! Voor elk huis, zelfs huisnummers die (nog) niet bestaan of onbewoonde huizen. Heb gewoon 10 nabreng zakken moeten maken voor een hele wijk, waar er normaal op woensdag maar 4 voor zijn.

Hoop dat ze aankomende week mooi achterwege blijven.
pi_95297608
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:22 schreef ellenatmars het volgende:
Pfff, hier zijn KPN en een ander bedrijf aan het 'concurreren' om een glasvezel netwerk wat resulteert in elke week geaddresseerde huis-aan-huis post. Super irritant!! Hebben jullie dat ook? Had gisteren 5 rode bakken met zetpost, normaal zijn er dat 2 op Zaterdag.

En afgelopen woensdag/vrijdag, van die pakjes van Ons Brabantnet. Die waren pas vervelend!! Voor elk huis, zelfs huisnummers die (nog) niet bestaan of onbewoonde huizen. Heb gewoon 10 nabreng zakken moeten maken voor een hele wijk, waar er normaal op woensdag maar 4 voor zijn.

Hoop dat ze aankomende week mooi achterwege blijven.
Hier is UPC bezig een glasvezelnetwerk initiatief te frustreren met mailings. Hadden ze de hele stad een kaart gestuurd. HSM deed er eeuwen over om een prutsresultaat af te leveren :(
pi_95333100
Bij het laatste werkoverleg dacht ik even met een verlate 1 aprilgrap te maken te hebben, maar de leiding was toch echt serieus. Iedereen kent ongetwijfeld de Rotterdamse methode (controlekaartjes tussen de post), wel, wij krijgen daar nu een variant op, met controlekaartjes tussen het hah! |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 april 2011 @ 10:45:34 #61
Maffe Fries
pi_95334619
WTF :')
pi_95334699
ahahahha wat kansloos zeg!
  maandag 11 april 2011 @ 10:50:32 #63
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_95334787
Die Rotterdamse methode hebben we hier inderdaad, totaal nutteloos en overbodig aangezien die brieven ten eerste gestempeld zijn en praktisch 0 brieven er zo uitzien bij ons en ze altijd een dusdanig apart formaat hebben dat ze al bij het pakken van de bundel opvallen.

En hier laten ze degene die aangetekenden doen de controle uitvoeren m.b.t HAH, altijd handig dat die figuren eerder in mijn wijk rijden dan dat ik begin met dezelfde wijk. :P
Oja en sporadisch bellen ze eens of laten ze onderzoek doen waarbij figuren de straten doorgaan en willekeurig aanbellen bij huizen.
pi_95337218
die rotterdamse methode vind ik toch zo schlemielig... Het zal vast nodig zijn, maar ik vind het niet netjes. Krijg regelmatig als ik een wijk bezorg de controlekaarten los bovenop :')

Zometeen maar weer aan het werk.
pi_95338096
er zijn wijken genoeg waar je vaak een hele bundel h.a.h. overhoudt, laat daar nou net zo'n kaartje inzitten |:( dat gaat toch niemand controleren ..
  maandag 11 april 2011 @ 13:48:30 #66
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95340862
Echt, wtf. :')

Toen ik net begon bij de post ( paar jaar geleden ) werd er nog weleens op de bezorging gecontroleerd. Stelde niet echt veel voor overigens, de kooimedewerker die ze er altijd tussen stopte deed het nogal op een opzichtige manier of vertelde vlak voordat je wegging dat je even moest opletten. Waarop zei ie dan niet, maar dat liet zich natuurlijk wel raden. :P

De laatste jaren eigenlijk nooit meer meegemaakt dat er gecontroleerd werd. Weet niet of dit ook te maken heeft met het feit dat ik alleen maar autodiensten rijd en in het begin nog weleens fietswijken bezorgde?
Nothing is what it seems
pi_95347930
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij het laatste werkoverleg dacht ik even met een verlate 1 aprilgrap te maken te hebben, maar de leiding was toch echt serieus. Iedereen kent ongetwijfeld de Rotterdamse methode (controlekaartjes tussen de post), wel, wij krijgen daar nu een variant op, met controlekaartjes tussen het hah! |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Dat doen ze bij ons al een jaar...en het slaat idd nergens op nee
pi_95348015
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef Troeta het volgende:

[..]

Wat zeggen ze zelf eigenlijk dat het voor nut heeft? :?
pi_95348934
Nooit meegemaakt hier...

Hoe komt het eigenlijk dat er op maandag altijd van die vreemde post is? Ik heb dan altijd best veel van die loterij-achtige spamzooi (PERSOONLIJK AANBOD MAAK SNEL OPEN! CASH GELD OF EEN AUTO!) en het komt altijd uit het buitenland. De rest van de week zie ik zulke brieven eigenlijk nooit (maar misschien zijn ze er wel maar vallen ze dan minder op tussen de andere post).
Beetje jammer altijd, er is dan al zo weinig post en dan is de helft ook nog van die rare meuk :P Al valt het me op andere dagen ook wel op dat je eigenlijk vooral reclame aan het bezorgen bent.
pi_95349007
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef pussywillow het volgende:
Nooit meegemaakt hier...

Hoe komt het eigenlijk dat er op maandag altijd van die vreemde post is? Ik heb dan altijd best veel van die loterij-achtige spamzooi (PERSOONLIJK AANBOD MAAK SNEL OPEN! CASH GELD OF EEN AUTO!) en het komt altijd uit het buitenland. De rest van de week zie ik zulke brieven eigenlijk nooit (maar misschien zijn ze er wel maar vallen ze dan minder op tussen de andere post).
Beetje jammer altijd, er is dan al zo weinig post en dan is de helft ook nog meuk :P
ja dat valt mij ook weleens op idd! altijd van die rare dingen.. Het was hier vandaag best druk, voor een maandag dan :)
pi_95350136
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef Troeta het volgende:

[..]

Echt waar, ook tussen het hah? En ga je die bundels dan ook echt folder voor folder controleren? En hoe zien die controlebriefjes er uit? Die tussen de post waren bij ons aanvankelijk gewone dichtgeplakte enveloppen, geadresseerd aan de vestiging. Tegenwoordig zijn het kleine briefjes (ongeveer 10 x 8 cm) met de aanhef "geachte bewoner" en een volgnummer rechtsboven.
pi_95353917
Kleine stevige witte controlekaartjes, ik denk die je beschrijft.
Wij hebben die ook altijd tussen de post gehad eigenlijk, dat jullie echte enveloppen hebben zeg, dat is nog gemener!
Maar ze vallen wel goed op hoor tussen de post en tussen het HAH...en eerlijk is eerlijk...het werkt wel, HAH gaat altijd een stuk beter in de weken dat we die krengen weer hebben.
En als er bundels HAH gevonden worden weten ze van welke wijk het is.
pi_95356818
Die witte controlekaarten ja haha, het zijn er altijd 5 en vaak liggen ze bovenop.
Helemaal leuk als je wijken wegloopt dit je zelf voorbereid. Krijg je ze er ook bij en vragen ze nog "kun je ze er even instoppen" :')
pi_95360136
Heb er hier nog 6 van die controlekaartjes thuisliggen van een aantal weken geleden. Wordt niet eens feedback op gegeven.
pi_95363260
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 19:17 schreef Troeta het volgende:
Kleine stevige witte controlekaartjes, ik denk die je beschrijft.
Wij hebben die ook altijd tussen de post gehad eigenlijk, dat jullie echte enveloppen hebben zeg, dat is nog gemener!
Maar ze vallen wel goed op hoor tussen de post en tussen het HAH...en eerlijk is eerlijk...het werkt wel, HAH gaat altijd een stuk beter in de weken dat we die krengen weer hebben.
En als er bundels HAH gevonden worden weten ze van welke wijk het is.
Maar het komt regelmatig voor dat ik veel te veel hah meekrijg. Dat gaat dan op het depot zo een grijze zak in, en de volgende morgen worden al die grijze tassen op de vestiging leeggekieperd in de oudpapiercontainer. En er is best een gerede kans dat daar ook nog kaartjes tussen zaten. Ik vraag me trouwens af wanneer ze die kaartjes er tussen gaan doen, en wie dat doet. Het hah wordt bij ons gestapeld afgeleverd door VSP, in bundels van meestal 23 stuks, met tiewraps er omheen, en in grijze binnentassen. Die gaan rechtstreeks naar de depots, zonder tussenkomst van de bestellers. Gaat er dan iemand die tassen uitzoeken, uitpakken, en kaartjes er tussen schuiven? Dan zullen ze neem ik aan in de bovenste bundel(s) zitten, want anders moeten ze al die tassen helemaal uitpakken en opnieuw inpakken!
pi_95364009
De postbodeplus doet dat er tussen. En er moet ook opgeschreven worden als een wijk teveel HAH krijgt en dat moet dan worden doorgegeven aan VSP en dan moet er minder bij die wijk komen.
Dat dat niet helemaal denderend gaat tja...haha

We krijgen er altijd 2 tussen trouwens en je kan ze makkelijk vinden hoor tussen HAH wat je over hebt.
pi_95364504
Ze kunnen de pestpleuris krijgen. Als ik overal HAH heb bezorgd en dan 200 stuks over heb ga ik echt geen kaartjes er tussenuit vissen hoor.

Bij ons heeft elke wijk teveel HAH. Sommige wijken hebben zelfs 350 stuks o.i.d. terwijl 20 genoeg is... Ja zo gek is het. Tevens moeten we op een lijst zetten of je HAH over/tekort hebt. Niet dat daar ooit iets mee gebeurt hoor, dus niemand doet het. Ze geven je zelfs meer.

500 stuks waar 150 genoeg is, dat soort dingen.
lama
pi_95364833
Dat is wel heel slecht. :o Hier is er ook vaak wel wat teveel of wat te weinig, maar dat is dan meer in de orde van grootte van 10-20 stuks.

Volgens mij is het de bedoeling dat je op het bezorgrapport invult of je teveel danwel te weinig HAH had, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik 3 wijken loop ga ik echt niet per wijk onthouden hoeveel ik er over of tekort had. Op is op, en overschot verdwijnt aan het eind van de dag in de container :P
pi_95365082
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef pussywillow het volgende:
Dat is wel heel slecht. :o Hier is er ook vaak wel wat teveel of wat te weinig, maar dat is dan meer in de orde van grootte van 10-20 stuks.

Volgens mij is het de bedoeling dat je op het bezorgrapport invult of je teveel danwel te weinig HAH had, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik 3 wijken loop ga ik echt niet per wijk onthouden hoeveel ik er over of tekort had. Op is op, en overschot verdwijnt aan het eind van de dag in de container :P
In ons team hebben we geen postbezorgers meer, teveel lastige wijken en dus teveel klachten (zowel van bezorgers als klanten). Dus ook geen bezorgrapporten :).
lama
pi_95368358
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef pussywillow het volgende:

hier ook, meestal tussen de 25 teveel en 10 te weinig. Meestal teveel overigens, gelukkig :)
pi_95370733
Wijken van 200 stuks teveel komen ook hier wel voor, wijken met richting de 100 stuks te weinig echter ook, vaak vergeten ze bij twee verschillende viercijferige postcodes in een wijk, gewoon het HAH bij 1 van de 2 te doen.

Tekorten doet VSP niet zomaar wat aan, eerst moet er opnieuw zo'n HAH-lijst worden ingevult, waar je per adres een eentje of nulletje bij moet zetten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 april 2011 @ 23:18:10 #82
Maffe Fries
pi_95370981
lang leve die Paarse krokodil in het systeem
pi_95374379
Sinds een paar maanden rij ik weer regelmatig de rit waar ik mee begon toen ik pas bij TNT Post kwam te werken. Nu is het zo dat ze in deze rit een TNT Servicepunt ertussen gegooid hebben en ik moet zeggen dat het daarom echt scheuren geblazen is. :P Dat Servicepunt heeft altijd keiveel pakketten en de klant daarvoor heeft ook vaak een hele container en soms zelfs twee containers vol met postzakken, waardoor de minuten snel voorbij tikken. Bij de laatste klant was ik vandaag stipt op tijd maar toch ben ik ook wel een paar keer iets van twee minuten te laat gekomen. Toch wel opmerkelijk want bij andere ritten moet je soms juist een halfuur wachten bij een klant, terwijl je bij deze dus eigenlijk tijd tekort komt. :')
Tok.
pi_95374734
Ik ken het.

Ik moet morgen bijv. ook een bepaalde route rijden die op meerdere manieren kan. Als je hem volgens de lijst doet moet je aan 1 stuk doorrijden zo'n beetje, terwijl als je hem in een iets andere volgorde doet (een bepaald depot wat eigenlijk pas later op de lijst aan bod komt, iets eerder pakken) dan heb ik ineens een kwartier tijdwinst :D

Morgen trouwens ook even bellen met m'n oude TC van postbezorgen, heb nogsteeds regenjas, fietstassen, sleutel van depot hier liggen, moet ook maar eens terug :+
  dinsdag 12 april 2011 @ 08:47:34 #85
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_95378493
HAH overschotten heb ik hier ook altijd, mijn wijken bestaan uit 240 huizen en 390 huizen en die eerste wijk is altijd in orde en voor die 2e gooi ik altijd standaard al een bundel (20-25 stuks) of 6 uit de grijze tassen omdat ik toch al weet dat ze over zijn.
En iedere keer maar weer noteren op die blaadjes en in je bezorg rapport, en er iets mee doen? Tuurlijk niet. _O-

Hier op kantoor heeft geloof ik echt iedere postbezorger ondertussen een rotgevoel bij het werk door alle randzaken die niet in orde zijn, wijken die niet eens klaar staan of nog gewoon in de kast, TC onbereikbaar, afspraken die niet nagekomen worden, uren gemaakt die niet uitbetaald worden, minuren die onterecht worden weggestreept met overuren, idiote tijden om je wijken op te halen terwijl er andere dingen besproken zijn (vooral die huismoeders die kids op school hebben), studenten die voor lul verschijnen omdat ze ineens niet nodig zijn, ineens een andere wijk krijgen zonder op de hoogte gesteld te worden ... ga zo maar door.
Ik kan prima begrijpen dat er een boel zoiets hebben van, bekijk het lekker. :+

En met alle nieuwe veranderingen die eraan staan te komen (dat veredelde bomgordel-systeem van bezorgen, de post ophalen in een schuurtje i.p.v kantoor, nog minder bereikbaarheid van leidinggevenden) moet ik zeggen dat ik ook blij ben dat ik van de zomer klaar ben hier.

[ Bericht 53% gewijzigd door Lastpost op 12-04-2011 08:53:44 ]
pi_95383445
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:47 schreef Lastpost het volgende:
HAH overschotten heb ik hier ook altijd, mijn wijken bestaan uit 240 huizen en 390 huizen en die eerste wijk is altijd in orde en voor die 2e gooi ik altijd standaard al een bundel (20-25 stuks) of 6 uit de grijze tassen omdat ik toch al weet dat ze over zijn.
En iedere keer maar weer noteren op die blaadjes en in je bezorg rapport, en er iets mee doen? Tuurlijk niet. _O-

Hier op kantoor heeft geloof ik echt iedere postbezorger ondertussen een rotgevoel bij het werk door alle randzaken die niet in orde zijn, wijken die niet eens klaar staan of nog gewoon in de kast, TC onbereikbaar, afspraken die niet nagekomen worden, uren gemaakt die niet uitbetaald worden, minuren die onterecht worden weggestreept met overuren, idiote tijden om je wijken op te halen terwijl er andere dingen besproken zijn (vooral die huismoeders die kids op school hebben), studenten die voor lul verschijnen omdat ze ineens niet nodig zijn, ineens een andere wijk krijgen zonder op de hoogte gesteld te worden ... ga zo maar door.
Ik kan prima begrijpen dat er een boel zoiets hebben van, bekijk het lekker. :+

En met alle nieuwe veranderingen die eraan staan te komen (dat veredelde bomgordel-systeem van bezorgen, de post ophalen in een schuurtje i.p.v kantoor, nog minder bereikbaarheid van leidinggevenden) moet ik zeggen dat ik ook blij ben dat ik van de zomer klaar ben hier.
Bij de 2 DVG's die onder mijn teamcoach vallen staan de meeste wijken ook veels te krap. Het verloop onder postbezorgers was zo groot dat ze mij gevraagd hebben om de daadwerkelijke tijden die je nodig hebt op te schrijven om ze maar te gaan aanpassen. Het kan dus blijkbaar wel (het heeft wel een jaar geduurt, maar dat terzijde).
pi_95387970
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:18 schreef TokenW het volgende:

[..]

Bij de 2 DVG's die onder mijn teamcoach vallen staan de meeste wijken ook veels te krap. Het verloop onder postbezorgers was zo groot dat ze mij gevraagd hebben om de daadwerkelijke tijden die je nodig hebt op te schrijven om ze maar te gaan aanpassen. Het kan dus blijkbaar wel (het heeft wel een jaar geduurt, maar dat terzijde).
Van al het geld dat hier is gespendeerd aan recruiting en bijscholing van het managementteam hadden ze denk ik een hele hoop overuren kunnen betalen.
Ben ook weg wanneer de vestiging sluit.
pi_95393478
Lieve TNT-vrinden, als ik een pakketje moet ophalen bij het lokale postkantoor (omdat ik niet thuis was), moet ik dan persé dat brief je mee nemen? Ik hoef alleen te tekenen voor de zending, dus dan lijkt mij dat ik dat 'niet thuis'-briefje thuis kan laten?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 april 2011 @ 14:55:09 #89
Maffe Fries
pi_95393596
Dat briefje moet je meenemen. Dat is namelijk het bewijs dat het pakket voor je bestemd is. Ook even legitimatie meenemen, want ook daar wordt regelmatig naar gevraagd.
pi_95393617
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:53 schreef leejow het volgende:
Lieve TNT-vrinden, als ik een pakketje moet ophalen bij het lokale postkantoor (omdat ik niet thuis was), moet ik dan persé dat brief je mee nemen? Ik hoef alleen te tekenen voor de zending, dus dan lijkt mij dat ik dat 'niet thuis'-briefje thuis kan laten?
Officieel moet je het meenemen volgens mij, maar kan best dat ze het je ook meegeven als je je alleen maar kan legitimeren.
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:56:39 #91
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_95393664
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dat briefje moet je meenemen. Dat is namelijk het bewijs dat het pakket voor je bestemd is. Ook even legitimatie meenemen, want ook daar wordt regelmatig naar gevraagd.
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me. _O-
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 april 2011 @ 14:57:40 #92
Maffe Fries
pi_95393710
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:56 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me. _O-
Mja, je en nee. De achterzijde van die briefjes moet officieel namelijk ingevuld worden en ingenomen worden. Dit als controlemiddel.
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:59:29 #93
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_95393780
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, je en nee. De achterzijde van die briefjes moet officieel namelijk ingevuld worden en ingenomen worden. Dit als controlemiddel.
Aha op die manier.
Weer wat geleerd. ^O^
pi_95395216
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:56 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Jouw naam hoeft niet uniek te zijn, de code die op dat briefje staat wel ;) . Het is gewoon een veiligheidsmaatregel ook. :)
pi_95396790
Ach alsof die servicepunten/supermarkten zich houden aan procedures, die zijn al lang blij dat ze weer wat ruimte krijgen in die veel te krappe balies.
pi_95406639
Moest vandaag voor de eerste keer alleen een bepaalde route rijden, en het ging echt kut.

Het begon al in dezelfde plaats als de vestiging, ik moest naar een adres waar ik nog nooit geweest was, ook niet toen ik met iemand mee ging voor opleiding.

En tot overmaat van ramp was dat adres nogal afgezonderd door allemaal verbouwingen e.d.

Ik ben dus een kwartier bezig geweest om daar te komen, waardoor ik bij de (minstens) 5 adressen daarna op de lijst te laat kwam :( Dan rij je ook niet fijn, want dan moet je er tegen racen.

En toen kwam ik uiteindelijk weer terug op de vestiging, was zo'n beetje iedereen al naar huis. Gelukkig waren er nog wel een paar die mij gelijk kwamen helpen om de bus (VW Transporter) uit te laden, die zat namelijk stampvol.

Weet iemand hoe zoiets verder gaat? Krijg ik er nog wat over te horen dat ik te laat was? Ik ben er niet bang voor hoor, maar ik vind dit gewoon een vervelende situatie.
pi_95407195
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Think_Pad het volgende:
Moest vandaag voor de eerste keer alleen een bepaalde route rijden, en het ging echt kut.

Het begon al in dezelfde plaats als de vestiging, ik moest naar een adres waar ik nog nooit geweest was, ook niet toen ik met iemand mee ging voor opleiding.

En tot overmaat van ramp was dat adres nogal afgezonderd door allemaal verbouwingen e.d.

Ik ben dus een kwartier bezig geweest om daar te komen, waardoor ik bij de (minstens) 5 adressen daarna op de lijst te laat kwam :( Dan rij je ook niet fijn, want dan moet je er tegen racen.

En toen kwam ik uiteindelijk weer terug op de vestiging, was zo'n beetje iedereen al naar huis. Gelukkig waren er nog wel een paar die mij gelijk kwamen helpen om de bus (VW Transporter) uit te laden, die zat namelijk stampvol.

Weet iemand hoe zoiets verder gaat? Krijg ik er nog wat over te horen dat ik te laat was? Ik ben er niet bang voor hoor, maar ik vind dit gewoon een vervelende situatie.
Mwa zou er absoluut geen zorgen over maken. Code 5 file er naast schrijven, onderop de signaleringslijst even uitleggen. Dan zal je waarschijnlijk er niemand over horen. Oh en gemist is erger dan te laat.
Te laatjes kunnen altijd gebeuren door file's en te strakke routes. Zeker als je nieuw bent.
pi_95416796
tvp
pi_95423894
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Think_Pad het volgende:

Ik heb er nooit iets bijzonders over gehoord, sommige teamleiders vragen wel of ik de reden waarom ik te laat was op de controlelijst wil zetten maar vaak hoor ik er ook nooit iets over, ook heb ik nooit klachten van klanten gehad. Ligt er natuurlijk wel aan of je vaak te laat komt en of dat dan om een paar minuten gaat of een halfuur (in mijn geval is het meestal tussen de 1-3 minuten maar 9 van de 10 keer ben ik gewoon op tijd).

Ik ben trouwens ook een keer te laat voor twee postkantoren gekomen (was op de zaterdag en ik was even vergeten dat die dingen dan al om 13.00 uur ofzo sluiten, dus die heb ik gewoon echt gemist) en ik werk er nog steeds, dus volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken. ;)
Tok.
pi_95435274
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ik heb er nooit iets bijzonders over gehoord, sommige teamleiders vragen wel of ik de reden waarom ik te laat was op de controlelijst wil zetten maar vaak hoor ik er ook nooit iets over, ook heb ik nooit klachten van klanten gehad. Ligt er natuurlijk wel aan of je vaak te laat komt en of dat dan om een paar minuten gaat of een halfuur (in mijn geval is het meestal tussen de 1-3 minuten maar 9 van de 10 keer ben ik gewoon op tijd).

Ik ben trouwens ook een keer te laat voor twee postkantoren gekomen (was op de zaterdag en ik was even vergeten dat die dingen dan al om 13.00 uur ofzo sluiten, dus die heb ik gewoon echt gemist) en ik werk er nog steeds, dus volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken. ;)
Haha, als je alle chauffeurs ontslaat die of vaak te laat komen of vaak te vroeg of die schijtirritant lang doen over hun auto lossen dan heb je hier nog maar de helft aan chauffeurs over.
pi_95500491
Wat ik overigens wel positief aan de tnt vind, is dat ze een online verzendservice in het leven hebben geroepen. Ik hoef nu nooit meer postzegels in huis te hebben als ik een pakje wil verzenden. Label uitprinten en klaar :9
pi_95517075
Dit is ook wel netjes
https://onlineverzendservice.tntpost.nl/#
kijken wanneer je pakketchauffeur komt.
pi_95518974
Iemand hier al aangenomen bij het Autobedrijf?
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:26:45 #104
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_95539541
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:17 schreef carboni het volgende:
Dit is ook wel netjes
https://onlineverzendservice.tntpost.nl/#
kijken wanneer je pakketchauffeur komt.
Vr 15 apr 08:30 - 21:30
Za 16 apr 08:30 - 21:30
Ma 18 apr 08:30 - 21:30

:')
pi_95541135
Ik wordt echt
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:26 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Vr 15 apr 08:30 - 21:30
Za 16 apr 08:30 - 21:30
Ma 18 apr 08:30 - 21:30

Meestal is de chauffeur al langs geweest voordat ik op heel die track en trace heb kunnen kijken :') .
pi_95542464
Is er trouwens een hogere kans dat je je banden lek rijdt tijdens het postbezorgen (door het gewicht enzo)? ik heb namelijk in 2 weken tijd 2x mn banden lek gereden en dat was na het bezorgen...
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:51:40 #107
252219 BanaanTelefoon
Boo-ba-doo-ba-doop!
pi_95547863
Hoe zit het eigenlijk met koninginnendag en Bevrijdingsdag? Moet ik dan werken? :)
badgers
pi_95548575
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:51 schreef BanaanTelefoon het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met koninginnendag en Bevrijdingsdag? Moet ik dan werken? :)
Koninginnedag niet, bevrijdingsdag wel. Bevrijdingsdag is maar 1 keer in de 5 jaar een feestdag/vrije dag voor de post en die viel vorig jaar :P
pi_95548635
Morgen lekker maar één wijk lopen, want een binnenkant die ik een paar weken liep hoef ik niet meer te doen. Ik verdenk mijn TC ervan me te hebben afgeluisterd toen ik vorige week heel erg over die wijk liep te klagen O-)
pi_95549053
Digitale loonstrook is binnen.
lama
pi_95549809
Yep! Veel uren gemaakt in maart. Ik heb zelfs zoveel verdiend dat er loonheffing wordt ingehouden :+
pi_95550097
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:22 schreef lbeew het volgende:
Digitale loonstrook is binnen.
Huh? Zo vroeg al?
pi_95553184
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:32 schreef Warren het volgende:
Is er trouwens een hogere kans dat je je banden lek rijdt tijdens het postbezorgen (door het gewicht enzo)? ik heb namelijk in 2 weken tijd 2x mn banden lek gereden en dat was na het bezorgen...
Je fietst meer dus de kans dat je lek rijdt is navenant hoger + je komt eigenlijk in elke straat van een wijk.
Overigens kun je, afaik, als postbezorger bonnetjes indienen van de fietsenmaker. Wij als zaterdagwerkers en postbodes krijgen een te verwaarlozen fietsvergoeding.
Schwalbe banden zijn het beste, zijn duur maar de banden van Halfords zijn half zo duur maar gaan half zo lang mee.
Volgens de consumentenbond is schwalbe na 5000 km nog als nieuw, terwijl Halfords compleet versleten was.
pi_95555130
Als je kosten maakt om je fiets te laten repareren kun je die inderdaad declareren. Zelf ook al eens gedaan toen ik een nieuwe binnen- en buitenband nodig had.
pi_95555422
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:

[..]

Je fietst meer dus de kans dat je lek rijdt is navenant hoger + je komt eigenlijk in elke straat van een wijk.
Overigens kun je, afaik, als postbezorger bonnetjes indienen van de fietsenmaker. Wij als zaterdagwerkers en postbodes krijgen een te verwaarlozen fietsvergoeding.
Schwalbe banden zijn het beste, zijn duur maar de banden van Halfords zijn half zo duur maar gaan half zo lang mee.
Volgens de consumentenbond is schwalbe na 5000 km nog als nieuw, terwijl Halfords compleet versleten was.
Die fietsvergoeding die ik als postbode krijg kan ik gemiddeld genomen echt wel mijn fiets van onderhouden.

Als postbezorger kan je idd gewoon je reparaties claimen, officieel pas als je toestemming hebt gekregen van je leidinggevende las ik laatst trouwens :') .

"Hoi chef, mijn band is aan gort, mag ik er een nieuwe op laten leggen?
"Nou, beste postbezorger, ik weet niet of ik dat wel kan goedkeuren, kan je niet een tijdje op je velgen verder rijden?"

Wel altijd voor de kwaliteitsonderdelen gaan dus als postbezorger, het bedrijf betaald toch :)

Als postbode trouwens ook, paar tientjes per jaar beknibbelen op onderdelen en dan steeds met een kapotte fiets in je wijk staan is nie tof :X
pi_95556064
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:

[..]
Bij mijn Schwalbe achterband kwam na 18 maanden de binnenband via een scheur in de zijkant naar buiten, het profiel was toen nog wel prima ;(
Sinds ik een paar jaar geleden dure buitenbanden ben gaan gebruiken heb ik geen enkele lekke band meer gekregen :7 (*klopt af*)
Achterwiel laten rechten als er een slag in komt, kapotte spaken vervangen en een goede achterband is eigenlijk het enige noemenswaardige onderhoud benodigd voor een postfiets.
pi_95580560
Dat is het dan Optivo is bij ons begonnen :P en ik mag blijven lopen rara :P wel om 6 uur beginnen ;(
pi_95581049
Sinds deze week werken wij ook met die kant-en-klare HAH bundels van VSP.
Wat een ramp is dat zeg!

Elke bundel is 'gestript' inclusief een briefje (waarom bij élke bundel?!)
De bundels waren vroeger veel groter, nu moet ik bijna bij elke straat een nieuwe bundel openen! :(
Ben er nog niet positief over.
Vooral dat briefje met gegevens bij élke bundel is irritant.

En had maar eens een pakje besteld wat hopelijk vandaag zou aankomen (is altijd wel leuk als je het in het weekend nog kan gebruiken...)

Gistermiddag was ie al gesorteerd en vannacht nog een keer. Meestal is de volgende dag dan 'de chauffeur onderweg' maar nu staat er doodleuk: Zending nog niet verwerkt. Er is nog geen statusinformatie. Manco distributie.

Mag hopen dat mijn pakje dan maar 'gewoon' maandag komt, en niet kwijt is....
Bevindt zich overigens in Sliedrecht zo te zien.... (waar ik in de verste nog nooit van gehoord heb, dus woon er zeker niet!)

Ondanks dat ik zelf al wat jaartjes bij TNT werk, zie ook ik het bedrijf steeds meer achteruit gaan... helaas :(
pi_95581163
Oh lol.
Chauffeur belt net gewoon aan met pakje....
lang leve TNT's eigen Track en Trace :p
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:08:44 #120
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_95581852
Ik heb laatst ook op 2 pakjes 7 en 8 dagen moeten wachten, het 3e pakje was er wel in normale tijd...
pi_95583283
Binnenkort loopt mijn contract af en heb ik er drie zaterdagbesteller éénjaarscontracten opzitten.
Normaal gesproken zou een werkgever (dit geval TNT of PostNL) mij vast in dienst moeten nemen.

Is er nog ergens waar ik op dien te letten als ik 'gewoon' een contract voor onbepaalde tijd krijg?
Ik had gehoord dat er tegenwoordig zogenoemde 'zaterdagbezorgers' zijn, maar dit gewoon postbezorgers zijn die op zaterdag werken. Zo'n contract wil ik absoluut niet. (geen fietsvergoeding, lager loon, en nog meer van zulke grapjes)

Ik heb nu aangegeven dat ik wil dat mijn zaterdagbesteller contract wordt omgezet naar een vast contract en wanneer ze mij een (zaterdag)bezorgcontract proberen aan te smeren, dat ik dan weg ben.

Ze zijn wel tevreden met me , dus heb goede hoop. :)
Ideale baan voor op de zaterdag en in vakanties, vooralsnog dan...... je weet nooit wanneer het hele bedrijf straks op de beurs keihard onderuit gaat hé....
pi_95583350
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik overigens wel positief aan de tnt vind, is dat ze een online verzendservice in het leven hebben geroepen. Ik hoef nu nooit meer postzegels in huis te hebben als ik een pakje wil verzenden. Label uitprinten en klaar :9
Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten). Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels. Dus ik ga er geen gebruik meer van maken, en gewoon weer in de rij staan voor de klantenservice/rookwarenbalie van de supermarkt.
pi_95583550
Minuren vandaag :( Echt voor het eerst in een half jaar geloof ik :D Heel weinig post, we waren om kwart voor 12 al helemaal klaar met de voorbereiding (normaal pas tegen 1uur) en het was ook heerlijk bezorgweer vond ik! Soepel dagje dus *O*
pi_95585526
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten).
Ik had er geen problemen mee, eigenlijk.. als het goed werkt is het wel handig. :@

quote:
Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels.
:') !!! Ontmoedigingsbeleid.
pi_95585776
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben er nog niet enthousiast over. Om te beginnen zou je op z'n minst korting verwachten omdat je zelf het werk doet, ipv een postkantoormedewerker. Maar nee, je moet zelfs meer betalen (transactiekosten). Vervolgens verschijnt er een verzendlabel in een PDF, met een grote gekleurde balk er overheen waarop je moet klikken. Dan zou je 'm moeten kunnen uitprinten, maar bij mij komt er dan alleen de boodschap dat ik het bestand maar 1x kan openen, en verder niets. Vervolgens kun je een restitutieformulier invullen, maar ze vergoeden alleen je portokosten (en niet de transactiekosten). Bovendien kun je dat formulier alleen via de post versturen, dus dat kost je ook weer postzegels. Dus ik ga er geen gebruik meer van maken, en gewoon weer in de rij staan voor de klantenservice/rookwarenbalie van de supermarkt.
Zo denken grote bedrijven dus niet...

Online tickets kopen voor een optreden ofzo: je print ze uit met je eigen printer, je eigen inkt, je eigen papier en toch betaal je nog eens 'transactiekosten' en is de servicetoeslag net zo belachelijk hoog als dat je het kaartje bij een fysiek punt gaat kopen.

Internetbankieren: banken hebben hele hordes filialen kunnen sluiten door de digitalisering en nog steeds moet je betalen voor het voorrecht om te mogen internetbankieren :') .
pi_95585778
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:55 schreef Deezertje het volgende:
Binnenkort loopt mijn contract af en heb ik er drie zaterdagbesteller éénjaarscontracten opzitten.
Normaal gesproken zou een werkgever (dit geval TNT of PostNL) mij vast in dienst moeten nemen.

Is er nog ergens waar ik op dien te letten als ik 'gewoon' een contract voor onbepaalde tijd krijg?
Ik had gehoord dat er tegenwoordig zogenoemde 'zaterdagbezorgers' zijn, maar dit gewoon postbezorgers zijn die op zaterdag werken. Zo'n contract wil ik absoluut niet. (geen fietsvergoeding, lager loon, en nog meer van zulke grapjes)

Ik heb nu aangegeven dat ik wil dat mijn zaterdagbesteller contract wordt omgezet naar een vast contract en wanneer ze mij een (zaterdag)bezorgcontract proberen aan te smeren, dat ik dan weg ben.

Ideale baan voor op de zaterdag en in vakanties, vooralsnog dan...... je weet nooit wanneer het hele bedrijf straks op de beurs keihard onderuit gaat hé....
Onder de 27 jaar mag tegenwoordig 4 jaarcontracten / 3 x verlengen voordat vast contract moet worden aangeboden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 april 2011 @ 17:32:17 #127
Maffe Fries
pi_95586268
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 16:04 schreef sbientje het volgende:
Minuren vandaag :( Echt voor het eerst in een half jaar geloof ik :D Heel weinig post, we waren om kwart voor 12 al helemaal klaar met de voorbereiding (normaal pas tegen 1uur) en het was ook heerlijk bezorgweer vond ik! Soepel dagje dus *O*
Het leek hier ook soepel te gaan met de voorbereiding, maar een lekke band gooide onderweg roet in het eten. Daarom pas na half vier klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 16-04-2011 17:55:36 ]
pi_95586960
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:55 schreef Deezertje het volgende:

De TC bood mij uit zichzelf een vast contract aan, schijnt nogal uitzonderlijk te zijn (op de meeste vestigingen). Duimen dat je een vast contract krijgt dus. Ziet er niet veel anders uit dan je tijdelijke contract, gewoon doorlezen en dan komt het vast goed.
pi_95593388
Vandaag lekker een dagje vrij geweest! Volgende week zaterdag nog ff, en dan is het alweer 30 April dus weer vrij!

Was 't bij jullie ook zo'n gedoe om 2 Mei (maandag) rond te krijgen? Bij ons leek dat in eerste instantie echt niet goed te komen. Heb nu toch maar toegezegd ('t is maar een klein wijkje), dus dat wordt die week 6 dagen werken! Wordt dus hopelijk een mooi resultaat aan het eind van de maand..

Hier is 't digitale loonstrookje ook binnen, toch wel aangenaam verrast :9
  zondag 17 april 2011 @ 10:48:53 #130
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95613317
Gister druk dagje gehad. Was wel lekker weer gelukkig, dat maakte veel goed. En dan is een autodienst toch wel ideaal. 8-)

Vandaag de laatste zondagbuslichting in m'n oude woonplaats.Geeft wel een vreemd gevoel na zoveel jaren deze dienst gedraaid te hebben. :P
Nothing is what it seems
pi_95614491
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 10:48 schreef Viper86 het volgende:
Gister druk dagje gehad. Was wel lekker weer gelukkig, dat maakte veel goed. En dan is een autodienst toch wel ideaal. 8-)

Vandaag de laatste zondagbuslichting in m'n oude woonplaats.Geeft wel een vreemd gevoel na zoveel jaren deze dienst gedraaid te hebben. :P
ik heb juist de fiets gepakt omdat ik geen zin had met dat lekkere weer steeds in die auto te moeten zitten :D
  zondag 17 april 2011 @ 11:41:49 #132
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95614563
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:39 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb juist de fiets gepakt omdat ik geen zin had met dat lekkere weer steeds in die auto te moeten zitten :D
Mijn route is 75 km. lang dus dat gaat een beetje lastig worden. :P
Nothing is what it seems
pi_95622571
Waar kun je die digitale loonstrook opvragen? Rabo NotaBox zie ik. Kost geen geld toch?

En ik zie een reclamebalk van DHL in dit topic :')
  zondag 17 april 2011 @ 15:46:07 #134
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95623289
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:30 schreef Think_Pad het volgende:
Waar kun je die digitale loonstrook opvragen? Rabo NotaBox zie ik. Kost geen geld toch?

En ik zie een reclamebalk van DHL in dit topic :')
Als het goed is kost dat niks inderdaad. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Viper86 op 17-04-2011 15:54:28 ]
Nothing is what it seems
pi_95688996
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:21 schreef carboni het volgende:

[..]

O ja? Ik werk twee dagen per week en hoeveel euro kan ik dan declareren?
pi_95692559
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:41 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Mijn route is 75 km. lang dus dat gaat een beetje lastig worden. :P
haha ging me meer om dat je zei dat het lekker was met dit weer een autoroute te hebben (ofzo) terwijl ik toch liever op de fiets zit :D Vind het zo heet in de auto nu!
pi_95693100
Morgen geen HAH hier, volgens het rooster :? Dat heb ik nog nooit meegemaakt! Rest van de week is het er trouwens wel, beetje jammer :P
  maandag 18 april 2011 @ 22:41:42 #138
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95693485
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:28 schreef sbientje het volgende:

[..]

haha ging me meer om dat je zei dat het lekker was met dit weer een autoroute te hebben (ofzo) terwijl ik toch liever op de fiets zit :D Vind het zo heet in de auto nu!
Nee, klopt, vind een autodienst niet zo heel erg als het warm is. Alleen ik wou je de übergrap die ik had bedacht niet laten missen. :P

Raampje open, zonnebril op, soms een pet op en het is naar mijn mening best prettig werken in de auto. 8-)
Nothing is what it seems
pi_95696608
Vind autodiensten in de warmte ook niet zo erg, in de auto kun je tenminste nog een liter water meenemen.
  maandag 18 april 2011 @ 23:46:00 #140
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95697285
Inderdaad. Als je 5 uur lang in een auto zit en het is gloeiend heet heb je niet genoeg aan 1 flesje. Neem meestal ook een kleine thermoskan mee met koffie of thee. :9
Nothing is what it seems
pi_95706283
Ik heb altijd een pak ICE TEA (1,5L) en een flesje water (0,75L). En in de zomer gaat dat in een koeltasje waar precies dat pak ice tea, flesje water, en 6 boterhammen inpassen en 2 bevroren koelelementen.

Ik zit 4,25 uur in de auto ongeveer.

Mijn e.dentifier is LEEG! :@ Ik kan dus mijn digitale loonstrook niet bekijken. Issie er al?
pi_95706679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:14 schreef rub3n het volgende:
Ik heb altijd een pak ICE TEA (1,5L) en een flesje water (0,75L). En in de zomer gaat dat in een koeltasje waar precies dat pak ice tea, flesje water, en 6 boterhammen inpassen en 2 bevroren koelelementen.

Mijn e.dentifier is LEEG! :@ Ik kan dus mijn digitale loonstrook niet bekijken. Issie er al?
al sinds vrijdag :)
pi_95708892
Ik kan 'm dus niet kijken!:O
pi_95710343
Inmiddels al 4 maanden uit dienst maar nog niet van de TNT af *O*

Ik heb nog recht op de vakantietoeslag van 2010 en uitbetaling van een aantal verlofuren. Eind februari al contact over gehad, en het zou uiterlijk april op mijn rekening moeten staan. Niet dus. Wat een gedoe ook altijd met HR. Schijnbaar was ik uitgeschreven op de laatste dag van 2010 waardoor er in 2011 geen werknemer meer was waarop de uren van 2010 overgeschreven konden worden om vervolgens in januari 2011 uit te betalen.

Ik vind het wel mooi geweest, als het morgenvroeg nog niet op mijn rekening staat ga ik toch eens informeren naar de wettelijke rente.

</TNT-frustraties>

[ Bericht 2% gewijzigd door Cerbie op 19-04-2011 13:28:21 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_95710803
Verder mis ik het postbode zijn soms wel hoor :P Vooral met dit weer, heerlijk.
pi_95712298
Ben nu aan het lopen en ik kan bevestigen dat het inderdaad prima te doen is :P
pi_95713988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:16 schreef Cerbie het volgende:
Inmiddels al 4 maanden uit dienst maar nog niet van de TNT af *O*

Ik heb nog recht op de vakantietoeslag van 2010 en uitbetaling van een aantal verlofuren. Eind februari al contact over gehad, en het zou uiterlijk april op mijn rekening moeten staan. Niet dus. Wat een gedoe ook altijd met HR. Schijnbaar was ik uitgeschreven op de laatste dag van 2010 waardoor er in 2011 geen werknemer meer was waarop de uren van 2010 overgeschreven konden worden om vervolgens in januari 2011 uit te betalen.

Ik vind het wel mooi geweest, als het morgenvroeg nog niet op mijn rekening staat ga ik toch eens informeren naar de wettelijke rente.

</TNT-frustraties>
April is nog niet afgelopen. En niemand heeft het loon nog.
pi_95714040
Zo weer lekker bussen lichten! :)

Dat wordt in de korte broek bussen lichten! :)
pi_95714457
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:47 schreef rub3n het volgende:

[..]

April is nog niet afgelopen. En niemand heeft het loon nog.
Vandaag is de betaaldag (volgens de tabel in de OP ;) ). Ik had het loon altijd al rond 12:00 op mijn ING-rekening staan.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:38:58 #150
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_95716091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:05 schreef pussywillow het volgende:
Ben nu aan het lopen en ik kan bevestigen dat het inderdaad prima te doen is :P
Op de 4 a 5 Linda.'s per adres na :%
pi_95722960
wth is er met die lindas aan de hand... tis wel vaker zo :P
pi_95724470
Uitbetaling is altijd op of na de 21e..
pi_95724534
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:40 schreef Troeta het volgende:
Uitbetaling is altijd op of na de 21e..

Niet deze maand. :P
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:43:44 #154
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95724616
Ach, dat ene dagje wachten. :P
Nothing is what it seems
pi_95724656
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:43 schreef Viper86 het volgende:
Ach, dat ene dagje wachten. :P
Was het maar een dagje. Verder niets tegen de TNT hoor, heb er een prima tijd gehad. Maar de afdeling uitbetaling is waardeloos.
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:47:55 #156
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95724828
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Was het maar een dagje. Verder niets tegen de TNT hoor, heb er een prima tijd gehad. Maar de afdeling uitbetaling is waardeloos.
Het kan inderdaad vervelend zijn als je het echt op dit moment nodig hebt. Dan kan een dagje best lang zijn.
Nothing is what it seems
pi_95725089
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:47 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Het kan inderdaad vervelend zijn als je het echt op dit moment nodig hebt. Dan kan een dagje best lang zijn.
Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt ;)
Deze betaling had eind januari al gedaan moeten zijn.
  dinsdag 19 april 2011 @ 18:59:36 #158
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95725364
Hmm, ja, dan is het een ander verhaal. :N Had niet alle berichten teruggelezen. :P
Nothing is what it seems
pi_95725778
Lijkt me sterk dat het na al die jaren ineens op de 20e komt, maar ben benieuwd!
Ik snap niet dat je hebt gepikt dat het geld er nog niet is, dit hoort gewoon aan het einde van ej contract of bij ontslag uitbetaald te worden.
pi_95726424
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:08 schreef Troeta het volgende:
Lijkt me sterk dat het na al die jaren ineens op de 20e komt, maar ben benieuwd!
Ik snap niet dat je hebt gepikt dat het geld er nog niet is, dit hoort gewoon aan het einde van ej contract of bij ontslag uitbetaald te worden.
Nu ik het zo opschrijf verbaas ik me er ook over, maar ik ben er dan ook al in februari achteraan gegaan toen ik niets ontving op de betaaldatum. Situatie werd duidelijk uitgelegd en het was een oerdomme fout aan hun kant, maar wel te begrijpen.
Toen hebben we de afspraak gemaakt dat het maart uiterlijk april op mijn rekening zou staan, nou niet dus.

Iemand heeft me ook nog gewaarschuwd in dit topic dat de uitbetalingen na ontslag zo moeilijk gaan :P
pi_95726461
[henk en ingrid modus] Tof dat loon dan een dag eerder komt, elke dag op de TNT rekening is een te veel. Hoge heren in Den Haag die bonus trekken van onze centen moeten ook gestopt worden.[/henk ingrid modus]

Een-na-laatste strookje van PostNL, over 11 dagen zullen al je extra uren uitbetaald worden door PostNL/PostaNaaL/PostiNheL/PostNogLater.

Heb ook wel gehoord dat uitbetalingen na ontslag altijd moeilijk gaan, gewoon elke dag bellen zal wel helpen
pi_95726497
PostiNheL _O-
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:30:48 #163
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95727098
Nothing is what it seems
pi_95728144
PostNihiL
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:52:02 #165
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_95740726
Vandaag voor het eerst de post niet opgehaald op ons VBG maar in zo'n veredelde schuur in de buurt.
Maakt het er echt gezelliger op allemaal, alleen in zo'n donker schuurtje je grijze tassen pakken en de boel daar weer neer neerplempen.

Wel irritant dat ze dan geen gegevens ophangen m.b.t de HAH, overgebleven post, verkeerd gesorteerden etc. maar dat zal ik morgen dan maar even navragen. :+
pi_95742740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:52 schreef Lastpost het volgende:
Vandaag voor het eerst de post niet opgehaald op ons VBG maar in zo'n veredelde schuur in de buurt.
Maakt het er echt gezelliger op allemaal, alleen in zo'n donker schuurtje je grijze tassen pakken en de boel daar weer neer neerplempen.

Wel irritant dat ze dan geen gegevens ophangen m.b.t de HAH, overgebleven post, verkeerd gesorteerden etc. maar dat zal ik morgen dan maar even navragen. :+
Die moet je in de oranje bezorgmap stopppen en die achterlaten in het hondenhok/depot. Tenminste hier gaat het zo.
Hier hebben ze nog op 3 van de 5 depots een Senseo, een heeft er een WC en een een Dixie. Echt onhandig is dat er nu twee depot gewoon dichtgaan om 4 uur op zaterdag.
Overigens haat ik post ophalen bij depots, altijd als ik een wijk moet doen vanaf een depot gaat er iets mis, post die der nog niet staat, wijk die al weggebracht word.
pi_95743038
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 14:48 schreef rub3n het volgende:
Dat wordt in de korte broek bussen lichten! :)
Hoe moeilijk word daarover gedaan? Enige wat ik van TNT heb is een jas :') Verder NIKS

Met dit warme weer ga ik die jas echt niet aan doen, maar hoe erg is het als je bij haalklanten in korte broek aan komt?

Ik moet vrijdag (Goede Vrijdag) werken trouwens, zal wel aardig rustig zijn dan vermoed ik?

En over salaris, ik ben ook wel weer toe aan salaris ja, hoop dat het lekker veel is, volgens mij krijg ik nog flink wat overuren uitbetaald namelijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2011 @ 23:30:05 #168
Maffe Fries
pi_95743084
Bij haalklanten moet je zichtbaar als TNT'er zijn. Over korte broeken doen ze meestal niet lastig.
pi_95743199
Dan zal ik m'n TC wel even een schop geven dat ik kleding nodig heb. Of moet ik daar zelf achteraan gaan? Officiëel gaat het via zo'n site toch? Maar ik heb al vaak voorbij zien komen in dit topic dat dat waardeloos is etc etc
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:33:15 #170
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_95743254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:24 schreef carboni het volgende:

[..]

Die moet je in de oranje bezorgmap stopppen en die achterlaten in het hondenhok/depot. Tenminste hier gaat het zo.
Hier hebben ze nog op 3 van de 5 depots een Senseo, een heeft er een WC en een een Dixie. Echt onhandig is dat er nu twee depot gewoon dichtgaan om 4 uur op zaterdag.
Overigens haat ik post ophalen bij depots, altijd als ik een wijk moet doen vanaf een depot gaat er iets mis, post die der nog niet staat, wijk die al weggebracht word.
Hier staat een tafel en twee stoelen, geen eens een lamp ofzo, laat staan een sanitaire voorziening. _O-
En dat was het, niets geen mappen of iets in die richting, totaal niets.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2011 @ 23:33:53 #171
Maffe Fries
pi_95743294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:32 schreef Think_Pad het volgende:
Dan zal ik m'n TC wel even een schop geven dat ik kleding nodig heb. Of moet ik daar zelf achteraan gaan? Officiëel gaat het via zo'n site toch? Maar ik heb al vaak voorbij zien komen in dit topic dat dat waardeloos is etc etc
Officieel gaat het idd via een site, maar we zullen allemaal wel nieuwe kleding krijgen over een tijdje :')
pi_95743837
quote:
Bij mij duurde het negen maanden voordat ik mijn kleding had. Je moet op internet je maten invallen, maar daar wordt dan nog niks mee gedaan. Ik moest nog 14x zeuren voordat mijn tc het daadwerkelijk uitvoerde (lees: uitbesteden aan iemand op het kantoor die het weer moest regelen).
pi_95744003
Pfff, ik heb een half jaar contract, dus ik ga waarschijnlijk uniform-loos door mijn tijd heen.
Als ik het zo hoor.
pi_95746811
quote:
Op de website moet je maatgegevens invoeren, eerste kledingpakket (voor zaterdagwerkers iig) moet teamcoach bestellen. Dan ga je na 3 jaar ofzo pas punten opbouwen en kun je zelf dingen bestellen (als zaterdagwerker).
lama
pi_95746893
Ik ben nu 2 maanden bij TNT in dienst en loop ook nog altijd in mijn eigen kleding. Het staat pauper (net alsof je geen "echte" postbezorger bent) en het zorgt best wel eens voor verwarring bij mensen, maar ja. Niet mijn probleem, moeten ze me maar kleding geven. Ik heb mijn maten lang geleden al achtergelaten op die stomme website van ze :P
pi_95746931
Ik kan niet eens wat invullen op de website, want ik heb geen registratienummer, noch id-kaart van de TNT :')
pi_95746948
Volgens mij heeft elk VBG/CBG wel een hok met kleding. Afritsbroek/overhemd ftw.

Uit intresse: wat is het uurloon van een Tijdelijke Hulpkracht ouder dan 23? Miniumloon maar op welke arbeidsomvang. Heb gezocht op google maar lijkt groot geheim
pi_95747008
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 01:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik kan niet eens wat invullen op de website, want ik heb geen registratienummer, noch id-kaart van de TNT :')
Regnr. staat op loonstrook boven adres. Persnr op harmony rooster
pi_95747028
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 01:08 schreef carboni het volgende:

[..]

Regnr. staat op loonstrook boven adres
Ik ben deze maand pas officieel in dienst, heb nog geen loonstrook gekregen.
pi_95747052
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 01:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik ben deze maand pas officieel in dienst, heb nog geen loonstrook gekregen.
dan krijg je het dus morgen :)
pi_95747966
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:14 schreef rub3n het volgende:

Het enige wat ik neem tijdens de rit is een blikje cola, maar die heb ik dan wel altijd standaard bij me. Sinds kort mogen we overigens niet meer eten/drinken in de auto``s. :')

Afgelopen zondag trouwens voor het eerst op de zondag gewerkt. Dat was een hele korte rit maar als het goed is mag ik dan over niet al te lange tijd gaan voor "het echte werk", namelijk een stuk of 80 brievenbussen legen. :P
Tok.
  woensdag 20 april 2011 @ 09:07:37 #182
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_95750110
Salaris weer binnen, een verdubbeling van vorige maand. :9
pi_95750296
ik wil ook me salaris, ben nieuwsgierig
pi_95750665
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2011 01:06 schreef carboni het volgende:
Volgens mij heeft elk VBG/CBG wel een hok met kleding. Afritsbroek/overhemd ftw.

Uit intresse: wat is het uurloon van een Tijdelijke Hulpkracht ouder dan 23? Miniumloon maar op welke arbeidsomvang. Heb gezocht op google maar lijkt groot geheim
Officieel zou het 37 uur moeten zijn (standaard fulltime contract bij TNT Post), maar bij postbezorgers bijv. hanteren ze een geheel fictieve 38 uur, dus het zou zomaar kunnen dat dit bij THK'ers zelfs 40 is. Daarom vind ik ook dat het minimum(jeugd)loon in Nederland gewoon een uurloon zou moeten zijn, want de huidige berekeningssystematiek leent zich teveel voor gesjoemel.
pi_95750783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 01:10 schreef carboni het volgende:

[..]

dan krijg je het dus morgen :)
Hihi, ik ben benieuwd.
pi_95751924
Hier ook salaris binnen, maar ik heb 2 overboekingen? Wel 2 verschillende bedragen.

Klopt dat wel?

Allebei een ander RNR nummer. Of zou dat komen omdat ik nu bij Collectie werk, en laatst een nieuw contract heb getekend, waardoor de ene boeking nog van m'n post contract is, en de andere van het collectie contract?

Alhoewel, dat kan ik wel controleren zodra ik loonstrookje heb ontvangen, die ene die begint met 09 is m'n oude, als op het loonstrookje die andere (14....) staat dan klopt het wel denk ik.

[ Bericht 12% gewijzigd door Think_Pad op 20-04-2011 10:56:35 ]
pi_95753261
ik krijg binnenkort opleiding voor nog 2 industriewijken inmijn team (heb er al 1 gehad een tijd terug), voor in de vakantie.. Vind ik wel leuk dat ik datmag doen.
pi_95753278
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 09:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Officieel zou het 37 uur moeten zijn (standaard fulltime contract bij TNT Post), maar bij postbezorgers bijv. hanteren ze een geheel fictieve 38 uur, dus het zou zomaar kunnen dat dit bij THK'ers zelfs 40 is. Daarom vind ik ook dat het minimum(jeugd)loon in Nederland gewoon een uurloon zou moeten zijn, want de huidige berekeningssystematiek leent zich teveel voor gesjoemel.
Ja het is zeer vaag, ideaal voor uitzuigers als TNT. Verbaast me echt dat ze nog steeds tijdelijke hulpkrachten kunnen vinden. Is gewoon dikke halve euro lager dan zaterdagwerkers. En dit terwijl de lonen van zaterdagwerkers al sinds 2008 vast liggen.
pi_95753326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 02:34 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Het enige wat ik neem tijdens de rit is een blikje cola, maar die heb ik dan wel altijd standaard bij me. Sinds kort mogen we overigens niet meer eten/drinken in de auto``s. :')

Afgelopen zondag trouwens voor het eerst op de zondag gewerkt. Dat was een hele korte rit maar als het goed is mag ik dan over niet al te lange tijd gaan voor "het echte werk", namelijk een stuk of 80 brievenbussen legen. :P
Maar, hoe groot is die "rit" van je dan?
4,5 uur (10:30-15:00) moet ik toch echt ook vreten hebben.
pi_95753360
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:10 schreef Think_Pad het volgende:
Hier ook salaris binnen, maar ik heb 2 overboekingen? Wel 2 verschillende bedragen.

Klopt dat wel?

Allebei een ander RNR nummer. Of zou dat komen omdat ik nu bij Collectie werk, en laatst een nieuw contract heb getekend, waardoor de ene boeking nog van m'n post contract is, en de andere van het collectie contract?
[ afbeelding ]

Alhoewel, dat kan ik wel controleren zodra ik loonstrookje heb ontvangen, die ene die begint met 09 is m'n oude, als op het loonstrookje die andere (14....) staat dan klopt het wel denk ik.
Klopt helemaal. Nieuw contract (geen verlenging dus) is vaak een nieuw reg. nr.

Ik heb mijn loon ook binnen. Een kleine 770 euro. HELEMAAL BLIJ! :)
pi_95753752
waarom heeft iedereen ze loon al, en ik niet :'(
  woensdag 20 april 2011 @ 11:23:28 #192
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95754286
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:51 schreef sbientje het volgende:
ik krijg binnenkort opleiding voor nog 2 industriewijken inmijn team (heb er al 1 gehad een tijd terug), voor in de vakantie.. Vind ik wel leuk dat ik datmag doen.
Industriewijken zijn altijd wel relaxed ja. 8-) Heb er tot nu toe 2 geleerd en vind ze zelf leuker dan boerderijenroutes.

Heb m'n loon ook binnen! *O*
Nothing is what it seems
pi_95754297
Goh, het salaris is er idd :o
pi_95755013
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:54 schreef rub3n het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Nieuw contract (geen verlenging dus) is vaak een nieuw reg. nr.

Ik haal net de loonstrookjes uit de brievenbus (heb er dus ook 2 gekregen) en klopt inderdaad.

Ik was al bang dat ik het misschien ten onrechte had gekregen, en weer terug kon betalen, maar dat is dus niet zo :9 :9~

Waar kan ik trouwens m'n uurloon zien? Middelste kolom onderaan (Berekeningsgegevens) en dan een van die twee uurlonen? Ik vind loonstrookjes altijd (niet alleen bij TNT) zo onduidelijk :?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 april 2011 @ 11:45:43 #195
Maffe Fries
pi_95755049
Jep. Dat zijn ze
pi_95755079
Die grens dat ze net loonheffing eraf halen is kut zeg, 550 euro ofzo, zit er al 3 keer aan nu. Weer 70 euro die je pas na een jaar terug krijgt van de belasting.

Uurloon staat bij Berekeningsgegevens; uurloon overwerk,ort is volgens mij altijd gelijk aan uurloon normaal.
Ergens op intranet staat een demonstratiePDF waarop je kan klikken voor uitleg
pi_95755175
Dan heb ik dus een hoger uurloon dan wat ik te horen kreeg toen ik ging solliciteren :P

Ze hadden het tijdens solliciteren over 6,80 maar op m'n loonstrookje staat 8,29 :D

Ik ben 19 overigens.
pi_95755203
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:48 schreef Think_Pad het volgende:
Dan heb ik dus een hoger uurloon dan wat ik te horen kreeg toen ik ging solliciteren :P

Ze hadden het daar over 6,80 maar op m'n loonstrookje staat 8,29 :D

Ik ben 19
Das best hoog, 19-jarige zaterdagbestellers krijgen maar 7.03.

Volgende maand vakantietoeslag :)
Hier 700 euro's extra dan, plus belasting die ik terug krijg van vorig jaar :)
pi_95755291
Ik werk alleen doordeweeks he, collectie werkt niet op zaterdagen.

Nog 1 vraagje, en dan weet ik weer genoeg :P :
Waar kun je het aantal gewerkte uren zien?
pi_95755346
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:23 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Industriewijken zijn altijd wel relaxed ja. 8-) Heb er tot nu toe 2 geleerd en vind ze zelf leuker dan boerderijenroutes.

Heb m'n loon ook binnen! *O*
vind het ook leuk ja, boerenwijken hebben we niet in ons team dus daar heb ik geen ervaring mee.. Industrie is prima te doen!
pi_95755692
Haha, kneuzen van brievenbusplaatsing (ze zijn hier 2 gewoon vergeten en 1 konden ze niet vinden) zijn ook lekker bezig geweest in Zwolle.
http://www.destentor.nl/r(...)gen-onbereikbaar.ece
Hier heb je trouwens ook 1, waar je op donderdag tussen twee kraampjes langs door moet om de bus vlak achter het zeil van die kraam te lichten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 april 2011 @ 12:05:21 #202
Maffe Fries
pi_95755751
_O-
pi_95755925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:03 schreef carboni het volgende:
Haha, kneuzen van brievenbusplaatsing (ze zijn hier 2 gewoon vergeten en 1 konden ze niet vinden) zijn ook lekker bezig geweest in Zwolle.
http://www.destentor.nl/r(...)gen-onbereikbaar.ece
Hier heb je trouwens ook 1, waar je op donderdag tussen twee kraampjes langs door moet om de bus vlak achter het zeil van die kraam te lichten.
haha, die heeft mijn twitter gehaald! :P
pi_95756019
Zoals een collega altijd zegt op elk probleem
quote:
Niks mee te maken, gewoon je uren maken
Winkelcentrum dicht ivm schietpartij? Niks mee te maken, gewoon je uren maken.

Ach, die plaatsers wisten natuurlijk ook niet hoe die markt eruit zag op een niet-markt dag.
pi_95756074
hahahhaha die bussen _O-
pi_95756096
Nou, hier krijg je je uren niet meer hoor. Hier wordt elke "maatwerk-rustig" dag op een knop gedrukt: hoppa bij iedereen 18% van de voorbereidingstijd af!

Ik hoorde gisteren 3 collega's praten, dat ze dat misschien maar niet meer moesten pikken.

Ben benieuwd...
pi_95756438
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:16 schreef rub3n het volgende:
Nou, hier krijg je je uren niet meer hoor. Hier wordt elke "maatwerk-rustig" dag op een knop gedrukt: hoppa bij iedereen 18% van de voorbereidingstijd af!

Ik hoorde gisteren 3 collega's praten, dat ze dat misschien maar niet meer moesten pikken.

Ben benieuwd...
Ja maatwerk rustig :r. Ok als het echt zo rustig is als afgelopen zaterdag. Maar vaak is het best druk als ze zelf er maatwerk rustig bij hebben gefantaseerd.
pi_95757147
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:27 schreef carboni het volgende:

[..]

Ja maatwerk rustig :r. Ok als het echt zo rustig is als afgelopen zaterdag. Maar vaak is het best druk als ze zelf er maatwerk rustig bij hebben gefantaseerd.
Dat kan niet, komt zo uit de computer rollen. Scenario's kunnen ze niks aan veranderen.
lama
pi_95757181
Je krijgt de uren die je werkt altijd, kwestie van oranje kaart invullen ;)

Je kan je gewerkte uren bereken door de contracturen (bedrag bovenaan) en je extra gewerkte uren (daar weer onder) op te tellen en deze te delen door je uurloon.
  woensdag 20 april 2011 @ 12:53:02 #210
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_95757351
Ik heb gehoord dat zo'n oranje kaart een trucje is waarbij je kans hebt tot overplaatsing naar een andere vestiging/team
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_95758032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:48 schreef tntster het volgende:

Je kan je gewerkte uren bereken door de contracturen (bedrag bovenaan) en je extra gewerkte uren (daar weer onder) op te tellen en deze te delen door je uurloon.
het kloterige aan die maatwerk knop is dat tijden zoals die op het rooster staan al flexibel zijn. Enige manier om te controleren is dan een week later de uitdraaien minitieus te controleren.
krijg mn uren wel maar het word een steeds groter gedoe
pi_95761179
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:52 schreef Think_Pad het volgende:
Ik werk alleen doordeweeks he, collectie werkt niet op zaterdagen.

Nog 1 vraagje, en dan weet ik weer genoeg :P :
Waar kun je het aantal gewerkte uren zien?
Harmony-uitdraaien bekijken. Bij ons zitten die in een map die in de kantine ligt, maar misschien hebben andere vestigingen er een betere plek voor. :P Daar staat gewoon per medewerker het aantal gewerkte uren.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 12:48 schreef tntster het volgende:

Dat werkt ook niet altijd, ik krijg bijv. voor de extra gewerkte uren een ander bedrag per uur dan voor de contracturen :?
pi_95766238
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:36 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Harmony-uitdraaien bekijken. Bij ons zitten die in een map die in de kantine ligt, maar misschien hebben andere vestigingen er een betere plek voor. :P Daar staat gewoon per medewerker het aantal gewerkte uren.

[..]

Dat werkt ook niet altijd, ik krijg bijv. voor de extra gewerkte uren een ander bedrag per uur dan voor de contracturen :?
Bij ons worden elke week de uitdraaien gemaild naar iedereen die aan de TC zijn/haar e-mailadres heeft doorgegeven. Reuze handig, zeker omdat er hier regelmatig grove fouten worden gemaakt. En dan heb ik het niet over een kwartiertje te veel of te weinig, maar hele uren (en soms zelfs een hele dag) die niet geboekt is.

Die oranje kaart is een mislukking wat mij betreft, Je moet 'm binnen een week na de betwiste urenboeking inleveren, een termijn die al bijna verstreken is als je de uitdraai onder ogen krijgt. En dan moet je eerst proberen om er met je direct leidinggevende uit te komen, en pas als deze weigert je uren te betalen, kun je zo'n kaart indienen (die beide partijen moeten invullen en ondertekenen). Maar als je zo'n TC hebt als ik, die zegt dat hij er naar zal kijken of een herstelboeking belooft (en vervolgens heel snel op een ander onderwerp overschakelt), wat vervolgens dan niet gebeurt, en waar je dan wederom zelf achteraan moet, dan heb je niets aan zo'n kaart. Het is in mijn geval ook niet zo dat hij de uren expres niet boekt, maar gewoon dat die man ontzettend chaotisch is, en iedere vorm van overzicht mist.
pi_95766724
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:18 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Nu ik het zo opschrijf verbaas ik me er ook over, maar ik ben er dan ook al in februari achteraan gegaan toen ik niets ontving op de betaaldatum. Situatie werd duidelijk uitgelegd en het was een oerdomme fout aan hun kant, maar wel te begrijpen.
Toen hebben we de afspraak gemaakt dat het maart uiterlijk april op mijn rekening zou staan, nou niet dus.

Iemand heeft me ook nog gewaarschuwd in dit topic dat de uitbetalingen na ontslag zo moeilijk gaan :P
En heb je het gekregen?
  woensdag 20 april 2011 @ 17:44:01 #215
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95768514
Ik vind dat ze het invoeren van de uren moeten centraliseren en niet meer moeten laten invoeren door de TC / PB+. Misschien in het begin onhandig, maar er is vast wel een of ander systeem voor te bedenken. Het overkomt me elke zomer / KNJ ook weer geregeld dat er uren niet geboekt worden die ik wel gemaakt heb, ongeacht welke TC het invoert.

Ik vind dat de gemiddelde TC ( vaak een ex - postbode die op een natuurlijke manier is doorgeschoven naar de TC functie ) gewoon niet geschikt is voor zulke zaken.
Nothing is what it seems
pi_95768872
bij ons vind ik de TC's juist echt van die managermannetjes hahah
pi_95769031
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:44 schreef Viper86 het volgende:
Ik vind dat ze het invoeren van de uren moeten centraliseren en niet meer moeten laten invoeren door de TC / PB+. Misschien in het begin onhandig, maar er is vast wel een of ander systeem voor te bedenken. Het overkomt me elke zomer / KNJ ook weer geregeld dat er uren niet geboekt worden die ik wel gemaakt heb, ongeacht welke TC het invoert.

Ik vind dat de gemiddelde TC ( vaak een ex - postbode die op een natuurlijke manier is doorgeschoven naar de TC functie ) gewoon niet geschikt is voor zulke zaken.
Liever niet, hier gaat het met inboeken juist vaak mis als er iemand zit die totaal niet weet wat ie aan het invullen is.... Elke bijzonderheid wordt genegeerd en die lui fantaseren er zelf van alles bij (nou ja, er van AF doorgaans :') ).
  woensdag 20 april 2011 @ 18:01:45 #218
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95769156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:58 schreef lololo het volgende:

[..]

Liever niet, hier gaat het met inboeken juist vaak mis als er iemand zit die totaal niet weet wat ie aan het invullen is.... Elke bijzonderheid wordt genegeerd en die lui fantaseren er zelf van alles bij (nou ja, er van AF doorgaans :') ).
:') _O-

Bij ons soms ook van die invalTC's die denken het zo allemaal ff te kunnen doen. Meestal hoor je een week later nog allemaal klachten. :')
Nothing is what it seems
pi_95770049
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:01 schreef Viper86 het volgende:

[..]

:') _O-

Bij ons soms ook van die invalTC's die denken het zo allemaal ff te kunnen doen. Meestal hoor je een week later nog allemaal klachten. :')
Wat me ook altijd opvalt, en dat doet echt elke TC die ik meegemaakt heb: als ze een bezorgrapport missen of iets niet duidelijk ingevuld is, dan maken ze er zelf iets van.

Niet eventjes bellen ofzo naar de betreffende bezorger/postbode ofzo :{
pi_95770386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:25 schreef lololo het volgende:

[..]

Wat me ook altijd opvalt, en dat doet echt elke TC die ik meegemaakt heb: als ze een bezorgrapport missen of iets niet duidelijk ingevuld is, dan maken ze er zelf iets van.

Niet eventjes bellen ofzo naar de betreffende bezorger/postbode ofzo :{
Als we hier rittenlijst niet allemaal OK hebben en je gooit de lijst weg hoor je er ook nooit iets over hoor.
lama
pi_95770397
quote:

Je snapt het niet, hun zijn juist geschikt. TNT wil zo min mogelijk uren geboekt hebben en er zijn veel mensen die hun uren niet controleren of niks durven te zeggen.
Die paar zeikerds die wel controleren maakt dan niet zoveel uit.
pi_95771639
quote:

Haha, jij denkt dat al die fouten per ongeluk gaan, ooit meegemaakt dat je teveel uren krijgt?
TC's, VM's en PB+ worden afgerekend op het aantal uren wat ze boeken, als er 5 minuten bij een dienst moet gaan ze al janken, want op hun functioneringsgesprek moeten ze het verantwoorden. VM's krijgen dikke bonussen als ze flink overhouden op hun budget.
Daarom moet je over elke minuut zeiken, dan merk je vanzelf dat er dan nauwelijks fouten worden gemaakt.

Als het centraal gaat ben je helemaal de controle kwijt, plus de TC heeft tenminste nog een idee of de dingen die je zegt gedaan te hebben ook gedaan hebt.
pi_95773541
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:33 schreef lbeew het volgende:

[..]

Als we hier rittenlijst niet allemaal OK hebben en je gooit de lijst weg hoor je er ook nooit iets over hoor.
Als je hier je rittenlijst "verduisterd" ligt er een de volgende dag een ontslagbrief klaar gok ik zo.
pi_95774117
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:03 schreef carboni het volgende:

[..]

Haha, jij denkt dat al die fouten per ongeluk gaan, ooit meegemaakt dat je teveel uren krijgt?
TC's, VM's en PB+ worden afgerekend op het aantal uren wat ze boeken, als er 5 minuten bij een dienst moet gaan ze al janken, want op hun functioneringsgesprek moeten ze het verantwoorden. VM's krijgen dikke bonussen als ze flink overhouden op hun budget.
Daarom moet je over elke minuut zeiken, dan merk je vanzelf dat er dan nauwelijks fouten worden gemaakt.

Als het centraal gaat ben je helemaal de controle kwijt, plus de TC heeft tenminste nog een idee of de dingen die je zegt gedaan te hebben ook gedaan hebt.
Nog niet zo lang geleden kreeg ik inderdaad uit het niets zo maar 3 uur teveel geboekt. Dat was overigens wel een uitzondering.
  woensdag 20 april 2011 @ 20:07:10 #225
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95775110
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:03 schreef carboni het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wel weer waar. Bij ons werken / werkten een aantal TC's die overkomen alsof ze van de meeste zaken geen kaas gegeten hebben.
Dan heb ik zoiets van, laat de ècht belangrijke dingen dan door professionals doen. Maar ja, je zult wel gelijk hebben, als ze zich ook nog eens aan regels moeten houden zoals jij aangeeft kan het inderdaad beter gedaan worden door een TC die je meestal nog enigszins kunt manipuleren. :P
Nothing is what it seems
pi_95776082
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef rub3n het volgende:

[..]

Als je hier je rittenlijst "verduisterd" ligt er een de volgende dag een ontslagbrief klaar gok ik zo.
Hoezo dat, zoveel boeiends staat er niet op.
lama
pi_95777597
Verkeerde topic, jonge

[ Bericht 90% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 20-04-2011 21:20:31 ]
pi_95779142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 20:49 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
300% op Koninginnedag _O_
Wat ga je doen dan?
lama
pi_95785406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef rub3n het volgende:

[..]

Heb wel eens gehad dat die pokkescanner niet wou uitlezen. Gebeurd ook wel minstens 1 keer per week bij collega's. Nog niemand ontslagen zien worden.
Kijk als iemand zonder lijst opeens 10 klachten krijgt....
  woensdag 20 april 2011 @ 23:07:08 #230
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95785700
Op zondag kunnen we niet eens de scanners uitlezen omdat de scanlezer in de kooi staat. En die is zondags op slot...
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 april 2011 @ 23:12:27 #231
Maffe Fries
pi_95786048
Die scanners _O-

Heb zo'n ding ook regelmatig een klap moeten verkopen voordat ie het deed :P
pi_95787163
Overigens draait het systeem niet alleen op die uitdraaien. Er zit nog een hele database achter waar ook klantservice meteen kan kijken na het uitlezen. Heb 1 keer een uitdraai gezien toen ze zich afvroegen waarom een hele rit op gemist stond. Was er weer iemand die het de verkeerde startbarcode gebruikte.

Bij de autounit schijnen er nieuwe scanners te komen, van die dingen waar die pakketchauffeurs mee lopen. Die dingen registreren de handtekening vaak maar half.
  donderdag 21 april 2011 @ 09:27:29 #233
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95794882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:31 schreef carboni het volgende:
Overigens draait het systeem niet alleen op die uitdraaien. Er zit nog een hele database achter waar ook klantservice meteen kan kijken na het uitlezen. Heb 1 keer een uitdraai gezien toen ze zich afvroegen waarom een hele rit op gemist stond. Was er weer iemand die het de verkeerde startbarcode gebruikte.

Bij de autounit schijnen er nieuwe scanners te komen, van die dingen waar die pakketchauffeurs mee lopen. Die dingen registreren de handtekening vaak maar half.

Daarmee moest ik ook een keer voor een pakket tekenen, kon niet eens het display goed zien omdat de helderheid heel laag stond. Heb toen maar een willekeurig krabbeltje gezet, geen idee wat ik precies schreef. :')
Nothing is what it seems
pi_95795325
Die dingen zijn echt een drama, ja. Je moet je handtekening er zo'n beetje inkerven met hamer en beitel.
  donderdag 21 april 2011 @ 11:50:01 #235
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_95799482
Even een vraagje. :P

Vakantiegeld krijgen we toch in juni?
En gaat dat alleen over de de contracturen die je het hele jaar hebt gewerkt of alle gewerkte uren?
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  donderdag 21 april 2011 @ 11:53:48 #236
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95799633
Vakantiegeld krijg je in mei. :)

Volgens mij wordt het berekend over alle gewerkte uren, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Nothing is what it seems
pi_95799863
Vakantiegeld is 8% over alles van 1 juni 2010 tot 31mei 2011. Wat je al opgebouwd hebt staat op loonstrook onder "totalen t/m deze berekeningen" onder "recht vt". Krijgen we in Mei.

In juni krijgen we winstuitkeringen wat een spectaculaire 1,5% is van 1 juni 2010 tot 30 juni 2011. Ongeveer recht vt / 8
pi_95800174
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:59 schreef carboni het volgende:
Vakantiegeld is 8% over alles van 1 juni 2010 tot 31mei 2011. Wat je al opgebouwd hebt staat op loonstrook onder "totalen t/m deze berekeningen" onder "recht vt". Krijgen we in Mei.

In juni krijgen we winstuitkeringen wat een spectaculaire 1,5% is van 1 juni 2010 tot 30 juni 2011. Ongeveer recht vt / 8
ik weet niet, maar 8 / 8 is toch geen 1,5 :') ik zou zeggen deel het door 6, dan zit je op 1,25 haha.. wordt het nog wat meer..

edit ik kan ook niet rekenen.. 1,33 zit je dan :D
pi_95800472
Even een vraag over een VOG formulier, waarschijnlijk weten jullie dat vast wel.

Het is toch de bedoeling dat TNT je een aanvraagformulier geeft?
Aangezien ik op de website van het gemeentehuis zie dat dit vereist is.
Er is namelijk ook ruimte op het aanvraagformulier wat TNT zelf moet invullen.

De postbode + zat mij heel raar aan te kijken toen ik dit vroeg, maar toen ik nog bij pakketservice werkte was het net zo. Toen kreeg ik een formulier van de TNT inclusief stempel mee.
pi_95800777
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:07 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik weet niet, maar 8 / 8 is toch geen 1,5 :') ik zou zeggen deel het door 6, dan zit je op 1,25 haha.. wordt het nog wat meer.

edit ik kan ook niet rekenen.. 1,33 zit je dan :D
Het is maar een benadering, bij de meeste hier zal die winstuitkering toch niet meer dan 20 euro zijn. Zowiezo is het goede berekening; aangezien er nog 2 maanden loon bij komt + vakantietoeslag

Ik kreeg ook aan aanvraagformulier mee voor VOG, geloof ook niet dat het zonder kan want ze kijken naar de punten die je werkgever aanstipt op de aanvraag.
pi_95800812
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:24 schreef carboni het volgende:

Ik kreeg ook aan aanvraagformulier mee voor VOG, geloof ook niet dat het zonder kan want ze kijken naar de punten die je werkgever aanstipt op de aanvraag.
Dacht ik ook, bedankt voor je antwoord. :)
Eigenlijk wel een rare situatie, ik werk er al vanaf november... zonder dat ze ooit een vog hebben gezien.
pi_95800856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dacht ik ook, bedankt voor je antwoord. :)
Eigenlijk wel een rare situatie, ik werk er al vanaf november... zonder dat ze ooit een vog hebben gezien.
Haha toen ik begon zeiden ze dat je automatisch ontslagen werd als je geen VOG inleverde. Maar ben je tijdelijke kracht? Geloof dat tijdelijke hulpkrachten geen VOG hoeven in te leveren.
pi_95800987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:27 schreef carboni het volgende:

[..]

Haha toen ik begon zeiden ze dat je automatisch ontslagen werd als je geen VOG inleverde. Maar ben je tijdelijke kracht? Geloof dat tijdelijke hulpkrachten geen VOG hoeven in te leveren.
Das wel drastisch :o
Bij pakketservice was het beter geregeld, toen kreeg ik gewoon een formuliertje mee, zonder dat ik het hoefde te vragen.

Ik werkte daarvoor bij het uitzendbureau voor TNT, nu heb ik een halfjaar contract gekregen.

Zaterdag zal ik het opnieuw onder de aandacht brengen, maar ik heb zo'n idee dat de TC dergelijke dingen moet regelen (ook mijn kledingpakket) en die zie ik bijna nooit meer :')
pi_95801741
Je moet inderdaad even bij je TC om een aanvraagformulier bedelen :P Die kan dat zo uitdraaien en invullen.
pi_95801848
Vandaag opleiding gehad op de HSM.

Leuk maar wel zwaar werk.
lama
pi_95802007
Wordt er morgen eigenlijk gewoon gewerkt?

En bij wie moet ik klagen over mijn uren, deze maand ineens veel minder dan normaal verdiend.
pi_95802229
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wordt er morgen eigenlijk gewoon gewerkt?

En bij wie moet ik klagen over mijn uren, deze maand ineens veel minder dan normaal verdiend.
Ja morgen wordt gewoon gewerkt, hoezo zou er niet gewerkt worden?
lama
pi_95802250
Goede vrijdag, denk ik.
pi_95802288
Misschien dat het eens in de 5 jaar een vrije dag is. Weet niet meer zeker. Morgen iig geen vrij.
lama
  donderdag 21 april 2011 @ 13:19:30 #250
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_95802876
Ik kreeg wel te horen; 'dinsdag na pasen is geen dienst'.

En dat VOG formulier kreeg ik ook half ingevuld mee, oftewel ik moest terug en weer naar het gemeentehuis. :{
pi_95803134
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2011 13:19 schreef Ataraxy het volgende:

En dat VOG formulier kreeg ik ook half ingevuld mee, oftewel ik moest terug en weer naar het gemeentehuis. :{
Nou dan ga ik maar even goed kijken of ze het volledig invullen.
Zo'n pretje vind ik het niet, om te wachten in een of ander muf gemeentehuis.
pi_95805566
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 14:36 schreef pussywillow het volgende:

[..]

[..]

Dan nog kun je het terugrekenen door je extra uren door je andere uurloon te delen ;-)Bevrijdingsdag heb je om de 5 jaar vrij i.v.m. lustrum
De dinsdag na pasen wordt er gewerkt als een maandag dus sommigen zijn van zichzelf roostervrij...
De week erop (2 mei) is bij ons zo goed als verplicht om te komen 8)7
  donderdag 21 april 2011 @ 14:27:28 #253
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_95805862
Mij hadden ze gevraagd of ik wilde 2 mei, heb ze er alleen niet meer over gehoord want ik zou erover nadenken.
Morgen maar even doorgeven dat ik toch echt niet beschikbaar ben.
pi_95806588
Ze kunnen weer goed de drukte voorspellen met hun geweldige prognoses, maar niet heus. Het zou deze hele week tussen rustig en maatwerk rustig zijn, nou vandaag stond de post tot het plafond: diverse ochtendwijken hadden iets van 10 blauwe bakken. Maar denk maar niet dat ze extra mensen inzetten. Als het rustig is zijn ze er als de kippen bij om wijken op te delen, maar als het druk is komt er heus geen hulp. Ik zit nu thuis even uit te hijgen, en ik ga straks nog maar even mijn bestelling afmaken (uurtje lopen nog, denk ik).
  donderdag 21 april 2011 @ 14:54:44 #255
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_95806797
Ik moet nog een kleine 2 uur, eerst even eten.
pi_95807059
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 14:27 schreef Lastpost het volgende:
Mij hadden ze gevraagd of ik wilde 2 mei, heb ze er alleen niet meer over gehoord want ik zou erover nadenken.
Morgen maar even doorgeven dat ik toch echt niet beschikbaar ben.
En als ze de planning niet rond krijgen kunnen ze mensen dwingen om toch te komen werken die dag. Artikel zoveel zoveel van de CAO.

En dan moet je echt een heel goede reden om te kunnen weigeren. Van het niveau dat je geopereerd moet worden die dag. :+
pi_95807334
@ hierboven

Ik was voor 12en al klaar met mn bestelling :P

9.15 de deur uit
lama
pi_95807732
bij ons zijn zaterdag zo ongeveer ALLE vaste krachten vrij. Erg raar datze dat toegestaan hebben, en ik ben benieuwd hoe het opgelost wordt. niet mijn probleem, ik ben op vakantie haha
  donderdag 21 april 2011 @ 15:53:25 #259
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_95808987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:59 schreef carboni het volgende:

Dat is wel raar, er staat nu een niet nader te noemen bedrag die alleen al in de zomer van 2010 bij elkaar hebt gewerkt. En dat was nadat ik mijn vakantiegeld had gehad!
pi_95809648
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 15:53 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Dat is wel raar, er staat nu een niet nader te noemen bedrag die alleen al in de zomer van 2010 bij elkaar hebt gewerkt. En dat was nadat ik mijn vakantiegeld had gehad!
het gaat om 8 % van je totaal verdiende salaris.. ongeveer een maandsalaris dus, als je iedere maand evenveel uren maakt :)
  donderdag 21 april 2011 @ 16:31:51 #261
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_95810805
Ik heb je even een PM gestuurd
pi_95811503
Voor 2 mei hebben ze me heel lang geleden al gestrikt. Ik vind het best, ik ben allang blij dat het geen normale maandagdienst is want daar heb ik best wel een hekel aan :P En mijn TC kennende heeft hij in blinde paniek veel teveel mensen gevraagd, want dat doet hij altijd als het druk dreigt te worden, en zit ik me daar op 2 mei te vervelen. (Als het een keer daadwerkelijk druk is - en er uiteraard te weinig mensen zijn - gedraagt hij zich als die Irakese minister van Informatie toentertijd en ontkent hij gewoon dat het druk is :P) Of hij is vergeten dat hij mij heeft gevraagd, daar zie ik hem ook wel voor aan.
pi_95811711
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 16:48 schreef pussywillow het volgende:
(Als het een keer daadwerkelijk druk is - en er uiteraard te weinig mensen zijn - gedraagt hij zich als die Irakese minister van Informatie toentertijd en ontkent hij gewoon dat het druk is :P) Of hij is vergeten dat hij mij heeft gevraagd, daar zie ik hem ook wel voor aan.
pi_95812189
Wanneer ontvangen we onze loonstrook? Ik heb m nog niet, terwijl we al wel uitbetaald zijn :{ Je ontvangt toch sowieso altijd de papieren versie, ookal heb je je aangemeld bij die NotaBox van Rabobank? :?
pi_95812275
volgens mij krijg je hem dan alleen nog digitaal toch?als je dat gedaan hebt. ik weet het niet ik heb nog steeds alleen papier :P Papieren loonstrook gister al gekregen
pi_95812327
Je krijgt het alleen digitaal als je digitale loonstrook aanvraagt.
lama
pi_95812858
Grmbl, werkt dat echt zo? ik wil m op papier }:| 't is handig dat je je loonstrook dan eerder kunt inzien, maar ik ontvang m toch liever op papier.
pi_95813046
Dan print je de digitale loonstrook uit. Voila, papier!
pi_95831427
Morgen haalritje doen, zal wel rustiger zijn dan normaal denk ik ivm goede vrijdag ? . Lekker vlot klaar hopelijk
pi_95839896
Tijd om aan 't werk te gaan!
lama
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:28:18 #271
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_95842800
Net te horen gekregen dat ik zaterdag moet beginnen om 06.15 om te Vossen.
Ben een beetje de extra hulp / invaller van de vroege diensten.

Moet dan nog een aantal wijken voorbereiden en 1tje lopen. Gaat wel 2/3 worden denk ik, minimaal.
Had vorige week een buitenwijk en met dat weer is dat echt een genot. O+
pi_95843369
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:25 schreef ellenatmars het volgende:
Grmbl, werkt dat echt zo? ik wil m op papier }:| 't is handig dat je je loonstrook dan eerder kunt inzien, maar ik ontvang m toch liever op papier.
tjee, huilie.. print m gewoon uit :D staat precies hetzelfde op!
  vrijdag 22 april 2011 @ 11:37:01 #273
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95845274
Je loon wordt er niet minder op door het uit te printen ipv een gewoon loonstrookje. :P
Nothing is what it seems
pi_95857304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:28 schreef Dionysiou het volgende:
Net te horen gekregen dat ik zaterdag moet beginnen om 06.15 om te Vossen.
Ben een beetje de extra hulp / invaller van de vroege diensten.

Moet dan nog een aantal wijken voorbereiden en 1tje lopen. Gaat wel 2/3 worden denk ik, minimaal.
Had vorige week een buitenwijk en met dat weer is dat echt een genot. O+
Heb je dan geen vaste begintijd? Dat is toch ook helemaal niks om je maar aan te moeten passen aan de grollen van je teamcoach.
  vrijdag 22 april 2011 @ 18:31:15 #275
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_95858405
Officieel begin ik pas 10.00 uur. Vroeger begon ik altijd 08.00 uur. Maar ik ben nog maar een keer in die half jaar dat het is veranderd om 10.00 uur begonnen. De rest is er altijd een zieke, teveel werk of mensen op vakantie of wat dan ook.

Vroeger had ik altijd een vaste dienst en deed ik wel eens wat extra's lopen.. maarja, het voordeel hier van is wel dat ik 100% uren uitbetaald krijg en niet een bepaald tarief per wijk krijg aangezien ik ''vliegende'' keep ben.
Van de zomer ook, ik ken bijna alle wijken.. dus ik heb al gezegd laat mij maar de hele zomer sorteren en lopen 5 - 6 uurtjes per dag, heerlijk! Kan daar zo van genieten met dit weer, echt!
pi_95859757
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 18:31 schreef Dionysiou het volgende:
Officieel begin ik pas 10.00 uur. Vroeger begon ik altijd 08.00 uur. Maar ik ben nog maar een keer in die half jaar dat het is veranderd om 10.00 uur begonnen. De rest is er altijd een zieke, teveel werk of mensen op vakantie of wat dan ook.

Vroeger had ik altijd een vaste dienst en deed ik wel eens wat extra's lopen.. maarja, het voordeel hier van is wel dat ik 100% uren uitbetaald krijg en niet een bepaald tarief per wijk krijg aangezien ik ''vliegende'' keep ben.
Van de zomer ook, ik ken bijna alle wijken.. dus ik heb al gezegd laat mij maar de hele zomer sorteren en lopen 5 - 6 uurtjes per dag, heerlijk! Kan daar zo van genieten met dit weer, echt!
Bij ons is er ook iemand die net zo'n soort dienst heeft als dat jij hebt, maar die krijgt de grootste rotdiensten. Ben dan ook blij dat ik een korte vaste dienst met alleen binnenwerk heb. Heb ik geen zin, dan ben ik 11:00 thuis, en er staat altijd wel een latere dienst of een aantal wijken open om extra uren te maken.
  vrijdag 22 april 2011 @ 19:55:27 #277
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_95861800
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:08 schreef TokenW het volgende:

[..]

Bij ons is er ook iemand die net zo'n soort dienst heeft als dat jij hebt, maar die krijgt de grootste rotdiensten. Ben dan ook blij dat ik een korte vaste dienst met alleen binnenwerk heb. Heb ik geen zin, dan ben ik 11:00 thuis, en er staat altijd wel een latere dienst of een aantal wijken open om extra uren te maken.
Nja, ik vind de afwisseling erg fijn. En gewoon dat ik elke minuut uitbetaald krijg. Als ik vroeg moet werken en de baas ook, haalt ie me thuis helemaal op omdat ik anders zit te kloten met treinvervoer. En van de rest, tja rotdiensten.. de wijken zijn fijn.. maar ik werk dan regelmatig van 06.00 tot 16.00 of 17.00.
pi_95862539
wij hebben gelukkig geen 'restdienst' zeg maar. Wel binnendiensten op zaterdag, en ook weleens dat er een wijkje blijft staan en dat die persoon dat dan meepikt. Maar er is niet iemand die de vrijgevallen diensten standaard doet.

Zit wel veel verschil in, ik ben best bereid om een extra wijk mee te nemen bijvoorbeeld, of wat aangetekenden ofzo, maar er zijn ook collegas die ecth doen wat er op hun dienst staat en verder helemaal niets.. Hun goed recht hoor, maar wel opvallend :)
  vrijdag 22 april 2011 @ 20:44:55 #279
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95864384
De eerste paar jaar heb ik ook veel extra gewerkt, doordeweeks buslichten, zaterdags na m'n vaste dienst extra wijken lopen enzo. Maar omdat m'n vaste dienst een extra postbezorgerswijkvoorbereiding erbij kreeg en ik niet per se extra hoef te werken doe ik het ook niet zoveel meer. Doordeweeks werken heb ik zelfs al een half jaar ofzo niet meer gedaan, behalve bij de KNJ dan.
Nothing is what it seems
pi_95867847
Ik ben wel degene die elke week een andere dienst heeftt, ben ik wel blij mee, maar als het een rotdienst is mag er altijd wel een kantje vanaf ofzo.
pi_95870136
Vind zelf dat elke week dezelfde dienst erg gaat vervelen, voordeel is wel dat je goed kan inschatten wanneer je klaar bent en hij gaat altijd op het snelst.
Heb zelf wel eens 2 weken achter elkaar dezelfde rit gedaan, op het laatst ging ie zo automatisch dat ik nauwelijks kon herinneren hoe ik die rit gereden had. Snap niet hoe die chauffeurs en postbezorgers dat overleven.
pi_95870405
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:23 schreef carboni het volgende:
Vind zelf dat elke week dezelfde dienst erg gaat vervelen, voordeel is wel dat je goed kan inschatten wanneer je klaar bent en hij gaat altijd op het snelst.
Heb zelf wel eens 2 weken achter elkaar dezelfde rit gedaan, op het laatst ging ie zo automatisch dat ik nauwelijks kon herinneren hoe ik die rit gereden had. Snap niet hoe die chauffeurs en postbezorgers dat overleven.
Ik heb elke week dezelfde boerenwijk heerlijk. Zonder nadenken alles doen. Dus je hebt alle tijd om de rest van je leven te overdenken. Heerlijk
pi_95870726
Op dit moment heb ik dezelfde wijk, maar volgens mij kan dat elk moment veranderen.
Ik vind het eigenlijk niet erg, want wat afwisseling is ook wel leuk.

Ik hoop wel dat ik dezelfde wijk mag blijven voorbereiden, dat gaat toch het snelst.
  vrijdag 22 april 2011 @ 23:03:06 #284
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95872410
Ik heb al bijna 3 jaar lang elke zaterdag dezelfde autowijk. Daarnaast vaak ook in vakanties deze wijk gereden.

De eerste paar maanden vond ik het wel leuk. Daarna begon het te vervelen en heb ik meerdere malen gevraagd of ik een andere dienst mocht, maar nu ik 'm bijna 3 jaar gereden heb vind ik het ook wel weer prettig. Snap opzich wel waarom sommige postbodes altijd dezelfde wijk hebben en dat ook wìllen. Je kent elke scheefstaande stoeptegel en hobbel in de weg, leert alle details kennen en mensen die je weleens tegenkomt en een praatje mee maakt. En het gaat uiteindelijk op z'n snelst, zoals carboni al zei.
Nothing is what it seems
pi_95872709
Ik ben er ook alleen maar voor het "vuile werk", ik heb geen vaste wijk of dienst. Sommige wijken staan vaker open dan andere dus ik heb wel regelmatig dezelfde wijken, maar geen enkele dag is hetzelfde. Best irritant, je weet nooit waar je aan toe bent en kunt eigenlijk niks buiten het werk om plannen. Aan de andere kant is afwisseling inderdaad ook wel fijn, ik heb in december een tijd dezelfde wijk gehad en dan ga je je ook wel kapot vervelen (ik wel, tenminste :P). Stond laatst met de vaste bezorger van die wijk te praten en toen had-ie 'm andersom gezet zodat hij hem achterstevoren kon lopen, gewoon omdat het kon :')
pi_95872974
natuurlijk kan je wel buiten werk om plannen. Gewoon zeggen dat je om 2 uur klaar moet zijn.
de rest doet iemand anders dan maar.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 april 2011 @ 23:15:38 #287
Maffe Fries
pi_95872999
_O-

Ik heb twee wijken die ik regelmatig afwissel. Allebei hebben ze hun plus en minpunten. De ene wijk kan ik bijna met mijn ogen dicht doen zo goed ken ik die wel. Vervelen gaat het niet, al heb ik wel dat ik vaak blij ben dat ik een bepaald uithoekje over kan slaan :P
pi_95874158
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:15 schreef Troeta het volgende:
natuurlijk kan je wel buiten werk om plannen. Gewoon zeggen dat je om 2 uur klaar moet zijn.
de rest doet iemand anders dan maar.
Mja, maar dat is natuurlijk ook gewoon slecht te plannen als je alleen maar bezorgt. Een wijk kan later voorbereid zijn dan normaal, er kan ineens veel post zijn, er kan veel HAH zijn waardoor je langer bezig bent... in mijn ervaring werkt het veel beter als je zegt dat je pas vanaf een bepaalde tijd kunt beginnen, dus afspraken plan ik zoveel mogelijk in de ochtend. :P
pi_95880148
Hey tuig van de richel! Waar blijft mijn nieuwe U2.com CD? De bezorging is al 2 dagen overdue!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_95880412
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 08:35 schreef CoExist het volgende:
Hey tuig van de richel! Waar blijft mijn nieuwe U2.com CD? De bezorging is al 2 dagen overdue!
Komt morgen
pi_95883183
Gister moest ik dus een haalrit doen, was zoals ik al dacht, lekker rustig ivm Goede vrijdag.

Heerlijk cruisen, SlamFM aan, armpje uit het raam 8-) en was ook lekker vlot weer terug.

Ik vind het echt een prima studentenbaantje zo, lekker autorijden, en er ook nog voor betaald krijgen ook :9
  zaterdag 23 april 2011 @ 13:40:21 #292
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_95886406
Heerlijk weertje! Wel lange sorteerdag.. 06.00 tot 12.00. En nu nog een buitenwijk van 3-4 uur. Even wat eten en we gaan weer O+
Lekker geld verdienen zo!
  zaterdag 23 april 2011 @ 16:13:18 #293
342418 VKV
Plausibel
pi_95889724
Vandaag de huurverhogingsbrieven hier, maakte het voorbereidingswerk toch wat minder aangenaam.
  zaterdag 23 april 2011 @ 16:25:54 #294
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_95889960
Zo, 10 uurtjes gewerkt. Ben echt kapot. :P
  zaterdag 23 april 2011 @ 20:36:36 #295
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95896918
Hier van 08:00 tot 15:30 gewerkt. Lang genoeg. :P

Volgende week vrij! *O*
Nothing is what it seems
pi_95990636
morgen half 6 paraat, keer meekijken met de operators :P
  dinsdag 26 april 2011 @ 12:46:16 #297
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_95990710
Zo meteen maar weer een paar uurtjes.
pi_96016553
Weet iemand wat het salaris van een medewerker collectie is voor een 18 jarige?

Misschien een leuk bijbaantje naast mijn huidige baan als zatermedewerker...
Out for my own, to live my own way...
pi_96038843
Tussen de 6 en de 8 euro per uur. Ik weet het niet precies, want toen ik op m'n 19e ging solliciteren hadden ze het over 6,80 per uur, maar op m'n contract staat nu iets van 8 euro per uur. Misschien komt dat ook door schaaljaren, en dat ik hiervoor ook zaterdagmedewerker was.

Ik heb ongeveer dezelfde stap gemaakt (alleen heb ik het post bezorgen op zaterdag laten vervallen), en kan het zeker aanraden. Ik vind dit fijner dan werken op zaterdag. Ik werk nu ongeveer 2 avondjes per week, en dan iedere keer 2 a 3 uurtjes, en dat bevalt me prima, heb ik de zaterdag lekker voor mezelf.
pi_96039179
Was het nog druk gisteren?
pi_96063495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Was het nog druk gisteren?
Geloof het niet, volgens mij was er ook geen buslichting maandag en zondag. Dus dan loop je met wat herstelpost en wat buitenland post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')