abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73354791

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
pi_73354808
Vorig topic:

[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 44

Laatste bericht:
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 03:45 schreef JMT het volgende:
Ik vind het ook hooguit irritant als er een dametje in een flat de hele tijd zit te wachten op dr post terwijl ik bezig ben. Zo'n gevoel van "over de schouders meekijken". Bij andere mensen van diezelfde flat, of andere flats, zoek ik zonder probleem ff hun post op uit m'n bundel en overhandig ze dat, als ze er om vragen, maar dit dametje is wel een beetje ehm...nogal irritant ja :/

Moet er btw niet aan denken dat, als ik me kar ffies laat staan omdat ik ff de huisjes rondom bedien, er iemand in gaat lopen snuffelen, dan zou ik wel gelijk me pb+ inlichten sowieso. Mocht hij er niet zijn dan de TC of desnoods uiteindelijk de politie. Ik zou er gewoon melding van maken Chevhb!

Laat staan dat... je ergens post door de gleuf van een deur duwt met al dan niet afgeplakte ruiten, en je ziet een hulpeloos danwel levenloos dametje in de gang liggen... Dan is het gewoon gelijk 112 bellen. Hoop 't alleen nooit mee te maken ondanks ik relatief gezien veel alleenstaande ouderen heb in mn wijk... ;x
pi_73354912
Gisteren feesie van de TNT, maar bijna niemand van mijn team was er
Maar toch met m'n zussie de Bohemian Raphsody keihard meegezongen en Wie-is-Het met de fanfare-leden gedaan. (Echt, ze speelden iets van 2 uur, was niet om aan te horen)
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 oktober 2009 @ 13:07:50 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73355031
Gezellig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73355133
Bij bejaardenflats mogen mensen wachten tot ik het hele bussenfront klaar heb. Ik accepteer het niet als mensen zich ertussenwurmen om hun post uit de bus te pakken, terwijl ik nog zes keer aan die kant van het bussenfront moet zijn.

Als mensen mij de post "alvast" vragen, ligt het heel erg aan de situatie of ze het ook krijgen. Ik wil heus wel even een margriet pakken voor mensen die in een caravanslepende auto zitten en op het punt staan om op vakantie te gaan.
Mensen die hun post opeisen hebben echter vette pech. Ik weet niet wat ik zou doen als iemand het gore lef zou hebben om in m'n fietstassen te zitten, eigenlijk. Ik denk dat ik zo witheet zou zijn dat diegene gelijk tegen de grond gewerkt wordt en/of even op de politie mag wachten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_73355215
Ik heb tot nu toe nog nooit mensen meegemaakt die hun post opeisen of in mijn tassen zoeken. Ze blijven soms zelfs heel beleefd wachten bij een bussenfront tot ik alles heb gedaan! Nou, dan vraag ik zelf aan die mensen op wat voor huisnummer ze wonen en geef de post haha Maar meestal vragen ze of ik nog post heb, en vooral als dat me een stuk lopen naar de voordeur scheelt, geef ik maar al te graag de post af
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 oktober 2009 @ 13:20:47 #7
Maffe Fries
pi_73355429
Ik heb op die punten idd alleen nog maar beleefde mensen gezien gelukkig. Nu scheelt het denk ik ook dat ik de mensen ook ken en zij mij

Heb wel een keer meegemaakt dat een vrouw met haast de postkar wilde verplaatsen die in een smalle straat midden op de weg stond. Uiteraard geen toestemming gegeven. Al had ik dat voor de grap best kunnen doen, want de kar was op dat moment loeizwaar
pi_73355658
Kan een TNT mij het volgende verklaren
Ik stuur een pakket, aangetekend en verzekerd naar adres X
Nu vroeg de persoon van adres X ik zie dat de zending is uitgelverd aan iemand maar ik heb niets ontvangen.
Ik zeg volgens mij mag dat geheel niet, maar vraag even aan de buren van adres XX en ja inderdaad daar was het pakket. De persoon had geen aflever briefje gehad en er was gewoon voor getekend.
Is dit normale gang van zaken? en hoe kan ik dit voorkomen de volgende keer?
pi_73355847
Nee, dat mag niet. Ik zou contact opnemen met de klantenservice over de gang van zaken. Die kunnen dan de klacht doorsturen naar de betreffende afdeling die vervolgens de betreffende pakketchauffeur een tik op de vingers verkoopt, want aangetekende stukken mogen niet bij de buren worden afgeleverd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_73355972
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:35 schreef Jordy-B het volgende:
Nee, dat mag niet. Ik zou contact opnemen met de klantenservice over de gang van zaken. Die kunnen dan de klacht doorsturen naar de betreffende afdeling die vervolgens de betreffende pakketchauffeur een tik op de vingers verkoopt, want aangetekende stukken mogen niet bij de buren worden afgeleverd.
De persoon waar ik heen gestuurd heb wil er verder geen extra werk van maken, aangezien hij het pakket nu heeft zonder gedoe, Als ik nu de volgende keer ALLEEN HUISADRES erop zet is de TNT'r dan slimmer?
pi_73356022
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:40 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

De persoon waar ik heen gestuurd heb wil er verder geen extra werk van maken, aangezien hij het pakket nu heeft zonder gedoe, Als ik nu de volgende keer ALLEEN HUISADRES erop zet is de TNT'r dan slimmer?
Nee, want aangetekende stukken mogen sowieso niet bij de buren worden aangeboden. TNT geeft zelf aan dat je juist gebruik kan maken van aanvullende diensten om te voorkomen dat een pakket bij de buren wordt aangeboden, dus dan moeten ze aanvullende diensten ook niet bij de buren aanbieden.

En het is niet zo dat alleen de ontvanger een klacht kan sturen, dat kan de afzender als betalende klant natuurlijk ook.
pi_73356053
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, want aangetekende stukken mogen sowieso niet bij de buren worden aangeboden. TNT geeft zelf aan dat je juist gebruik kan maken van aanvullende diensten om te voorkomen dat een pakket bij de buren wordt aangeboden, dus dan moeten ze aanvullende diensten ook niet bij de buren aanbieden.

En het is niet zo dat alleen de ontvanger een klacht kan sturen, dat kan de afzender als betalende klant natuurlijk ook.
Ok Jordy-B bedankt voor je informatie
  FOK!fotograaf zondag 4 oktober 2009 @ 13:55:58 #13
73911 ultra_ivo
pi_73356342
Psst Viper, Jouw dialect
Zitten daar wat betweters die denken dat er alleen nog maar Nederlands gesproken wordt.
pi_73356948
Zucht, ik heb echt een hekel aan m'n nieuwe werktijden, ik mag pas om 12:00 beginnen... Toch is kijken of daar niks mee te schuiven valt... Bij ons zijn er trouwens vacatures voor de "frontsorteringen", enig idee wat dat is? Is dat voor de postbezorgers de wijken klaar maken ofzo? :S

Volgende week iig lekker een zaterdag vrij!
pi_73360692
Hier komen ze nooit meer met hun mooie oranje bus. Nou enkel van die soort koeriers die ingehuurd worden door tnt
pi_73361271
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:17 schreef silliegirl het volgende:
Zucht, ik heb echt een hekel aan m'n nieuwe werktijden, ik mag pas om 12:00 beginnen... Toch is kijken of daar niks mee te schuiven valt... Bij ons zijn er trouwens vacatures voor de "frontsorteringen", enig idee wat dat is? Is dat voor de postbezorgers de wijken klaar maken ofzo? :S

Volgende week iig lekker een zaterdag vrij!
Frontsortering, is dat niet in de postbussen werken?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_73361379
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:27 schreef F04 het volgende:
Hier komen ze nooit meer met hun mooie oranje bus. Nou enkel van die soort koeriers die ingehuurd worden door tnt
Volgens mij is 99,9% van de pakketservice door TNT uitbesteed werk. Hier rijden ze ook van een lokaal koeriersbedrijf. Het gaat nu gelukkig al beter dan vroeger. In het verleden waren het figuren die bijv. het verschil tussen de Rijnenburgstraat en de Rijnenburgdwarsstraat niet wisten, aangetekende pakketten bij de buren afgaven of, nog erger, in het portiek zetten en dan zelf tekenden, maar na een aantal klachtentelefoontjes van mij komt dat gelukkig niet meer voor. Wel hebben ze nog steeds moeite met het goed invullen en in de bus gooien van kennisgevingen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_73361578
Kort maar krachtig: tvp
Tok.
pi_73362327
Soms vraag ik me echt af waar die gasten zo'n wagen vandaan halen op hun 21-jarige leeftijd.

Zeker ff patsen met de bak van je vader .
Ga toch zelf werken voor zo'n auto
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 oktober 2009 @ 18:02:05 #21
Maffe Fries
pi_73363067
quote:
Dat is echt triest. Zo iemand moet gewoon snoeihard aangepakt worden
  Redactie Frontpage zondag 4 oktober 2009 @ 18:22:45 #22
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_73363588
tvp
pi_73374626
tvp
pi_73386699
Wel jammer dat we die Makro zaterdag hadden. Scheelde anders een hele hoop qua werk.
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:14:23 #25
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_73390563
Pfff, wat gaat dit topic toch snel!
Straks halen we het AH - medewerkerstopic nog in!
Nothing is what it seems
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')