abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2026 @ 22:51:53 #276
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219814072
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:36 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Spoort die man wel helemaal? Welke resterende tijd?? Ik heb op een van de drie wijken 5 minuten overgehouden omdat ik alles in een keer mee had genomen. In de andere twee wijken ging ik gigantisch over de tijd heen. En zelfs als ik wel tijd overhield, had ik nog liever gigantisch gemind dan dat ik een minuut langer in de vrieskou zou moeten lopen.

Het hele verhaal is een beetje ver van de wereld af. Eerlijk, ik had zaterdag echt wel tijd over. Voor de hele week heb ik iets van 3 uur minder gewerkt dan normaal. Maar laten we wel zijn, waarom zou ik met mijn slechte been op spekgladde straten willen ronddolen. Wetende dat als ik val het bedrijf dat als excuus zal gebruiken om er van alles aan op te hangen. Het hele concept van dit soort maatregelen is zodat bezorgers minder risico uren zouden hebben. Als je op het zelfde aantal uren uitkomt is het risico niet verminderd.

Al met al was het slimmer geweest om juist in dit geval maatwerk te leveren aan de mensen en wijken die het nodig hebben. Maar dat kunnen ze al jaren niet. Elke beroerde weersomstandigheden gaat het het zelfde, het bedrijf kan geen zorg dragen voor het personeel in deze.

quote:
[..]
Het verschilt vanuit Amsterdam ook gigantisch welk team de voorbereiding van je wijken doet. Op mijn depot krijgen we twee leveringen en worden er drie verschillende kleuren labels gebruikt. Ik heb elke dag dezelfde twee wijken die allebei dezelfde kleur labels hebben. Als er problemen zijn met met de levering van de wijken, gaat het vrijwel altijd om wijken met dezelfde kleur labels.
Het vervelende is dat ik er als depothouder altijd als eerste moet zijn. Als er dan weer problemen zijn, is de kans groot dat tenminste een van mijn wijken incompleet is en ik geacht wordt te wachten tot de rest wordt gebracht. Als de boel incompleet is, neem ik tegenwoordig mee wat er wel is. De rest komt de volgende dag wel weer :W
Er zit ook verschil in de verschillende teams. Maar al jaren lopen we tegen dezelfde problemen aan. Echt vooruitgang zit er niet in. Dat grapje van dinsdag dat er dan ineens te weinig groot is, terugkerend. Regelmatig dat er dan weer wat is doorgeschoven. Maar ik kan ook kwartetten met gele kaarten, verkeerd labelen of tassen op de verkeerde rolcontainers. Er is geen week dat het niet gebeurt. Pakjes is helemaal een interessant fenomeen. Die blijven dan staan, en dan ineens na 2/3 dagen worden we overspoelt en loop je ineens met 6/7 tassen extra.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219817932
Ze dringen die pakketautomaten steeds meer op. Nu bij openen van de PostNL app moet je actief weigeren om een pakketautomaat je standaard bezorgvoorkeur te maken.
pi_219818659
En als je dan standaard de pakketautomaat als bezorgvoorkeur hebt staan, zoals ik, worden al je pakketten alsnog naar de Primera gebracht want de automaat zit altijd vol. Van de 10 pakketten moet ik er zeker 8 ophalen bij Primera.
pi_219819360
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 16:00 schreef YBouncer het volgende:
En als je dan standaard de pakketautomaat als bezorgvoorkeur hebt staan, zoals ik, worden al je pakketten alsnog naar de Primera gebracht want de automaat zit altijd vol. Van de 10 pakketten moet ik er zeker 8 ophalen bij Primera.
Precies de reden dat ik de pakketautomaten niet meer gebruik. Ze zitten altijd vol! En dan heeft PostNL ook nog bedacht dat ze wel gedeeld konden worden met Fedex en GLS! Zorg er eerst even voor dat je voldoende capaciteit hebt voor je eigen pakjes, PostNL!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')