abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221708684
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 20:55 schreef DoubleDip het volgende:
Huh prio rouwpost als aparte categorie? Rouwpost (de kaarten) heeft altijd prio? Wtf..
Sinds 12 juli heeft rouwpost alleen nog prioriteit als het met de speciale priorouwzegel van ¤ 3,25 per stuk wordt verzonden. Met de reguliere postzegel of de oude rouwzegel van ¤ 1,40 is het geen priopost meer, maar 48 uurs post.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221709899
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Sinds 12 juli heeft rouwpost alleen nog prioriteit als het met de speciale priorouwzegel van ¤ 3,25 per stuk wordt verzonden. Met de reguliere postzegel of de oude rouwzegel van ¤ 1,40 is het geen priopost meer, maar 48 uurs post.
Dan laten ze ons wel goed in de stront zakken zeg!
pi_221711661
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dan laten ze ons wel goed in de stront zakken zeg!
Ja, sorry, ik heb het ook niet bedacht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221713808
Ik had vandaag een rouwkaart die 28 augustus gestempeld was. Hij zat ook nog in een verkeerde wijk.
En de crematie stond gepland voor 3 september...
Je denkt toch als rouwcentrum dat je op tijd de kaarten hebt verstuurd, maar dan blijkt dat PostNL er naast 24- en 48 uurs post ook 120 uurs post op na houdt.
Ik hoop dat die arme mensen het nog voor elkaar krijgen om morgen op de crematie aanwezig te zijn.
pi_221713848
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:33 schreef YBouncer het volgende:
Ik had vandaag een rouwkaart die 28 augustus gestempeld was. Hij zat ook nog in een verkeerde wijk.
Je denkt toch als rouwcentrum dat je op tijd de kaarten hebt verstuurd, maar dan blijkt dat PostNL er naast 24- en 48 uurs post ook 120 uurs post op na houdt.
Ik hoop dat die arme mensen het nog voor elkaar krijgen om morgen op de crematie aanwezig te zijn.
Schofterig gewoon
pi_221714142
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 19:33 schreef YBouncer het volgende:
Nou dit bedoel ik dus.
Je zou maar een uitvaart missen omdat ze te besodemieterd zijn om er prio aan te geven!
  woensdag 2 september 2026 @ 23:03:20 #207
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_221715343
Ik heb niet het idee dat de rouwzegel prio veel gebruikt wordt. Ik heb echt nog altijd de gewone in mijn tas. Veel te veel om alleen bedankkaart te zijn. Ik denk dat het bedrijf het zo ook wel prima vind. Geen extra werk en toch de klanten houden.

Het feit dat ze er zo lang over doen is meer kenmerkend voor hoe lang alle postzegelpost er over doet. 28 zou in theorie op zaterdag mee kunnen gaan. Maar gezien de lage hoeveelheid post daarop is die kans klein. Het bedrijf doet die zaterdag gewoon ook al niet mee tellen. Dan is voor een Y vandaag pas de eerste bezorgdag.

Het hele idee is ook krom. Als je al 2 keer in de week wil bezorgen zou je dat gelijkmatig over de week moeten verdelen. Niet al 4 dagen achter elkaar uitsluiten. Dat is bizar. Je zou dan eigenlijk maandag-dinsdag en donderdag-vrijdag als bezorgdagen moeten nemen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_221720132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 23:03 schreef V__L_N het volgende:
Het hele idee is ook krom. Als je al 2 keer in de week wil bezorgen zou je dat gelijkmatig over de week moeten verdelen. Niet al 4 dagen achter elkaar uitsluiten. Dat is bizar. Je zou dan eigenlijk maandag-dinsdag en donderdag-vrijdag als bezorgdagen moeten nemen.
Met dit mooie verhaal van hun was het al in het begin bekend dat het zou gaan mislukken, ze weten immers alles beter,en leggen zowel de klanten als pbz veel bedrijfsrisico op,terwijl ze hier uiteraard zelf ,als "ondernemer" voor verantwoordelijk zijn.
pi_221720149
Hier gisteren en vandaag en afgelopen do/vrij megaveel, je trekt rustig excl. een reistijd van 1:15/1:30uur 6/6,5 uur per dag,daar gaan ze nog wel op aangesproken worden.
pi_221720176
https://archive.is/202609(...)-terugkeer~ae63eb26/

gelukkig zijn er ook nog leuke klanten,ondanks alle misere die het bedrijf landelijk veroorzaakt.
pi_221720740
Ik let tegenwoordig extra op post met zegels en frankering. Gewoon om te kijken hoe lang ze er over doen.
Vandaag weer ziekenhuispost met 24-uurs stempel met een frankering van de 27e en ik had een brief met postzegel die op de 26e gestempeld was.
Gaat goed hoor PostNL.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')