abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219788416
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Ten eerste vind ik jullie allemaal helden met dit weer. Bijna absurd dat jullie moeten werken terwijl er gewaarschuwd wordt dat iedereen thuis moet blijven tenzij het niet anders kan, maar jullie moeten gewoon uren lang naar buiten over fietspaden die de gemeenten niet schoon maken want geen prioriteit.
Dit bedrijf is knettergek. De afgelopen week met name op dinsdag en woensdag (en vooruit, nog op donderdag ook, zeer lokaal) glibberend en glijdend door de wijken gegaan, en PostNL doet niks. En nu in het grootste deel van het land de sneeuw al vrijwel overal weggedooid en geregend is komen ze met aangepaste roosters. Gisteren en vandaag lopen/liepen we alleen in de piekwijken alle post, en in de dalwijken alleen de rouwpost. En morgen lopen we in ALLE wijken enkel de rouwpost en de pakjes. En alle sneeuw en ijs zijn hier al lang weg. Echt, ik snap dit bedrijf niet. Zelfs financieel gezien slaat het nergens op.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_219788516
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 13:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Dit bedrijf is knettergek. De afgelopen week met name op dinsdag en woensdag (en vooruit, nog op donderdag ook, zeer lokaal) glibberend en glijdend door de wijken gegaan, en PostNL doet niks. En nu in het grootste deel van het land de sneeuw al vrijwel overal weggedooid en geregend is komen ze met aangepaste roosters. Gisteren en vandaag lopen/liepen we alleen in de piekwijken alle post, en in de dalwijken alleen de rouwpost. En morgen lopen we in ALLE wijken enkel de rouwpost en de pakjes. En alle sneeuw en ijs zijn hier al lang weg. Echt, ik snap dit bedrijf niet. Zelfs financieel gezien slaat het nergens op.
Thuiswerkende mensen achter een laptop die de boodschappen thuis laten bezorgen die dit beleid bepalen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219788628
Hier trouwens gisteren en vandaag (nog) geen post ontvangen. De post van donderdag zal wel naar zaterdag worden verschoven. Hier hele dag regen, sneeuw is alweer weg.
pi_219788639
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 13:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dinsdag lekker driedubbele lading post of in sommige regio's gaan ze maandag nog post bezorgen om de achterstand weg te werken..

[ Bericht 3% gewijzigd door IsItMeOrYou op 09-01-2026 15:20:03 ]
pi_219790214
Ik dacht even te kijken hier hoe het jullie allemaal is vergaan de laatste dagen. Duidelijk is het niet veel beter gegaan dan bij mij.
Dinsdag en woensdag waren de diensten alsof er niets aan de hand was. Donderdag was mijn dal vervangen door tbs en heb ik naast mijn piekwijk rouwkaarten bezorgd en nog eventjes een collega geholpen. Vandaag had de voorbereiding er weer een puinhoop van gemaakt en voor de helft van het depot alle wijken onze kant op gestuurd terwijl dat niet de bedoeling was. Sowieso hadden de dalwijken alleen pakjes en rouwpost.
Tot mijn grote vreugde kwam ik er halverwege mijn piekwijk achter dat ze de pakjes van vandaag en gisteren apart van elkaar in tassen hadden gegooid in plaats van dat ze ze bij elkaar hadden gevoegd. Toen mocht ik dus nogmaals de halve wijk door in de bagger.
Nu alleen morgen nog. Ik ben benieuwd hoe dat dan weer gaat.

Een aantal maanden geleden is de voorbereiding hier verhuisd naar Amsterdam en sindsdien is het elke dag weer de vraag wat er nu weer mis is gegaan. Wijken die niet compleet zijn, tassen of hele karren naar verkeerde depots, gebrek aan chauffeurs en vertragingen, ladingen post voor andere gebieden in de bundels. En uiteraard is met de verhuizing ook de aanleveringstijd 1 tot 1,5 uur opgeschoven. Qua communicatie is de eilandjescultuur nog erger geworden. De afstand tussen de verschillende eilanden is nu helemaal enorm geworden. Niemand weet nog wat er op het andere eiland speelt, en het lijkt ook niemand te interesseren.
pi_219790704
Die ervaring heb ik ook. Niemand weet iets of maakt het iets uit maar ondertussen zoveel mogelijk flexibiliteit terug verwachten.

Vandaag 2x piek hoeveelheid omdat afgelopen woensdag niks geleverd is. Sowieso belachelijk aangezien hier nog best veel ijs lag vandaag en hele stukken niet te fietsen waren. Ontbrak alle grote post voor de wijk. Chauffeur zei dat er nog een levering kwam. Doorgegeven via Signal groep in de ochtend maar krijg je gewoon geen reactie. Uiteindelijk iemand SCO gebeld maar die moest over half uur nog maar eens terugbellen omdat ze in de vergadering zaten. Uiteindelijk na contact met BC zou het niet meer komen en wist niemand waar het gebleven was.

Hoop niet dat ze het aankomende dinsdag bij de dalwijk leveren, en er 4-5 tassen grote post staan.
pi_219790791
hoe zit dat met pakket bezorging?

ik snap dat ivm met sneeuw enzo de boel vertraagd is, prima.
echter heb ik nu al 3x een melding gehad dat het pakket echt vandaag bezorgd zou worden bij het afhaalpunt :')
de tracking geeft ook elke keer aan dat hij gesorteerd is en dat de bezorger onderweg is.

verder postbode bij werk ook veel success gewenst enzo want er lag veel sneeuw, en weinig verkeer
pi_219790991
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:08 schreef mschol het volgende:
hoe zit dat met pakket bezorging?

ik snap dat ivm met sneeuw enzo de boel vertraagd is, prima.
echter heb ik nu al 3x een melding gehad dat het pakket echt vandaag bezorgd zou worden bij het afhaalpunt :')
de tracking geeft ook elke keer aan dat hij gesorteerd is en dat de bezorger onderweg is.

verder postbode bij werk ook veel success gewenst enzo want er lag veel sneeuw, en weinig verkeer
Meer doen dan wachten kan je niet doen. Sommige Pakketpunten zijn ook niet goed bereikbaar of vol omdat mensen minder paketten komen ophalen.
pi_219791313
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 14:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Dinsdag lekker driedubbele lading post of in sommige regio's gaan ze maandag nog post bezorgen om de achterstand weg te werken..

ja voor dezelfde tijd als normaal
pi_219791321
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:06 schreef Rafierafie het volgende:
Ik dacht even te kijken hier hoe het jullie allemaal is vergaan de laatste dagen. Duidelijk is het niet veel beter gegaan dan bij mij.
Dinsdag en woensdag waren de diensten alsof er niets aan de hand was. Donderdag was mijn dal vervangen door tbs en heb ik naast mijn piekwijk rouwkaarten bezorgd en nog eventjes een collega geholpen. Vandaag had de voorbereiding er weer een puinhoop van gemaakt en voor de helft van het depot alle wijken onze kant op gestuurd terwijl dat niet de bedoeling was. Sowieso hadden de dalwijken alleen pakjes en rouwpost.
Tot mijn grote vreugde kwam ik er halverwege mijn piekwijk achter dat ze de pakjes van vandaag en gisteren apart van elkaar in tassen hadden gegooid in plaats van dat ze ze bij elkaar hadden gevoegd. Toen mocht ik dus nogmaals de halve wijk door in de bagger.

Een aantal maanden geleden is de voorbereiding hier verhuisd naar Amsterdam en sindsdien is het elke dag weer de vraag wat er nu weer mis is gegaan. Wijken die niet compleet zijn, tassen of hele karren naar verkeerde depots, gebrek aan chauffeurs en vertragingen, ladingen post voor andere gebieden in de bundels. En uiteraard is met de verhuizing ook de aanleveringstijd 1 tot 1,5 uur opgeschoven. Qua communicatie is de eilandjescultuur nog erger geworden. De afstand tussen de verschillende eilanden is nu helemaal enorm geworden. Niemand weet nog wat er op het andere eiland speelt, en het lijkt ook niemand te interesseren.
ik kwam je nog tegen bij nu :) ja wat een neerbuigende figuren zitten daar,tot ze het zelf ook moeten gaan doen.
pi_219792488
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 14:11 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Ik heb hier nog niks gehoord, maar die maandag kunnen ze bij mij vergeten. Ik heb sinds ze die maandagbezorging af hebben geschaft nooit mer op een maandag voor het bedrijf gewerkt en ik ben niet van plan dat weer te gaan doen. Maar misschien laat ik morgen mijn telefoon op mute staan of zet ik de simkaart even uit, just in case.
pi_219792673
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 18:32 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Meer doen dan wachten kan je niet doen. Sommige Pakketpunten zijn ook niet goed bereikbaar of vol omdat mensen minder paketten komen ophalen.
dit is een albert heijn die verder goed bereikbaar is; Ik vrees dat ze dan misschien vol zijn?
weer is het bezorgmoment niet gehaald
pi_219792940
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:11 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ik kwam je nog tegen bij nu :) ja wat een neerbuigende figuren zitten daar,tot ze het zelf ook moeten gaan doen.
Sorry, ik heb je niet gezien. Had je niet even kunnen zwaaien dan? ;)
Nu is een van de weinige plekken waar je in ieder geval nog kan proberen om mensen uit te leggen hoe dingen in hun werk gaan bij de post. Helaas willen velen het niet begrijpen.
pi_219793009
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:45 schreef zerebus het volgende:

[..]
Ik heb hier nog niks gehoord, maar die maandag kunnen ze bij mij vergeten. Ik heb sinds ze die maandagbezorging af hebben geschaft nooit mer op een maandag voor het bedrijf gewerkt en ik ben niet van plan dat weer te gaan doen. Maar misschien laat ik morgen mijn telefoon op mute staan of zet ik de simkaart even uit, just in case.
Waarom niet gewoon opnemen als ze wel bellen en zeggen dat je niet beschikbaar bent? Ze kunnen je echt niet verplichten en je bent ze verder geen uitleg verschuldigd waarom je niet zou kunnen werken. Gewoon zeggen dat je niet kunt.
En anders neem je gewoon niet op.

Ik heb ook in geen jaren meer voor de post gewerkt op de maandag. En nu ben ik al helemaal niet bereid om dat te doen. Ze verwachten al dat ik een deel van de zooi opruim omdat ik een van de weinigen ben die op zaterdag werkt. De meeste wijken die zijn blijven staan zijn van collega's die de hele week geen zin hadden om te werken. Daar ga ik mijn lijf niet extra voor op het spel zetten tegen iets meer dan minimumloon.
pi_219796655
Hier zag ik de bezorger net wel in de straat maar mijn post en tijdschriften van donderdag (woensdag gesorteerd) nog niet ontvangen dus die schuiven allemaal door naar dinsdag.. maak jullie borst maar nat.
pi_219803077
https://www.nhnieuws.nl/n(...)er-te-zijn-overleden

altijd weer die verhalen over het moeilijk kunnen vinden van mensen(isschien beter betalen,en betere voorwaarden).

het vorige bericht over die mevrouw:

https://www.nhnieuws.nl/n(...)jes-verkeerd-bezorgd

een recente:

https://archive.is/202512(...)in-het-bos~a89e5699/
pi_219803122
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:30 schreef Rafierafie het volgende:
Sorry, ik heb je niet gezien. Had je niet even kunnen zwaaien dan?
ik had je bericht geliked.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 23:08:09 #268
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_219804240
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:06 schreef Rafierafie het volgende:

Onze post komt ook uit Amsterdam. Dikke nachtmerrie dat. Na jaren hebben ze het daar nog steeds niet op orde.

Deze week was op zijn zachts gezegd interessant. Nooit gedacht dat we zo'n op eenstapeling van rommel konden doen.

Dinsdag zou een normale dag zijn. Maar daar miste we al grote post. Oa de DD die naar dinsdag zouden gaan waren er niet. Woensdag zouden er al geen dallen worden geleverd. Die hebben we wel geleverd gekregen en dus ook maar gewoon gelopen. Donderdag was mijn dal er niet. De piek zou normaal zijn. Ware het niet dat het een halve tas grote post werd met een tas klein en een paar pakketjes. Geen weektijdschriften bv. Vrijdag geen dal en geen collega's die hulp wilde bij piek en dus mocht ik lekker thuis blijven. Vandaag had ik een gigalading pakjes verwacht. Die waren er niet, slechts 3 tassen. Denk dat volgende week dinsdag/woensdag een chaos wordt. Want die weektijdschriften en achtergebleven pakjes moeten nog gedaan worden en de kampioen komt er ook weer aan.

Normaal met slecht weer draai ik altijd lekker dik in de plus. Vind dat 1 van de "prettige dingen" aan zulke extra uitdagingen. Nu sta ik door die belachelijk lage basistijden en dat gerommel een paar uur in de min. Zeer balen, moet ik dat weer ergens gaan inhalen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_219805180
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:45 schreef zerebus het volgende:

[..]
Waarom zou je dat doen? Nee is ook een antwoord, en wat dachten ze, dat ze met hun goddelijke arbeidsvoorwaarden dat je ging inspringen wanneer het hun uitkomt? Een bedrijf als PostNL doet er alles aan om op de randjes te lopen wat mogelijk is, daar word totaal geen ruimte ingeplanned voor enige slack, en dat is precies ook het probleem, zolang mensen dit soort verzoeken blijven gehoorzamen verander je ook niet aan je omstandigheden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219806468
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 05:58 schreef raptorix het volgende:
zolang mensen dit soort verzoeken blijven gehoorzamen verander je ook niet aan je omstandigheden.
ja net als di postvestfiguren,ze aanbeden het zowat,plus de prpaganda eromheen,en wat bereiken ze ,nul komma nada,veel bezorgers zijn ook bang,voor wat is me nog steeds een raadsel,ze kieperen je er zo uit, wanneer het hun uit komt.
pi_219806496
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:47 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja net als di postvestfiguren,ze aanbeden het zowat,plus de prpaganda eromheen,en wat bereiken ze ,nul komma nada,veel bezorgers zijn ook bang,voor wat is me nog steeds een raadsel,ze kieperen je er zo uit, wanneer het hun uit komt.
Laat me raden, ze gebruiken binnen het bedijrf ook termen als: "Familie" ?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219807158
.

[ Bericht 99% gewijzigd door KrekelJapie op 11-01-2026 12:48:07 ]
pi_219807200
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:45 schreef KrekelJapie het volgende:
.
Wat heeft dit met Post NL te maken?
pi_219809046
Ik heb het gisteren overleefd, maar vraag me niet hoe. De fietspaden waren voor het grootste gedeelte een hobbelige ijsmassa. De doorgaande wegen waren goed te doen. Op de wegen die de wijken ingaan, kon ik in de ijslaag mijn reflectie zien en de wegen in de wijk zelf waren ook een grote ijslaag.
We stonden met 11 man ingepland op een depot met 32 wijken, dus ik neem aan dat ik dinsdagochtend een vol depot binnenloop. Als het goed is heb ik wel alle rouwpost weg weten te krijgen en ik heb zelfs nog een extra wijk van twee dagen extra meegenomen.
Het meest storende vond ik nog dat bericht in de app over de aangepaste bezorging op zaterdag.
quote:
Beste collega,

Door de weersomstandigheden deze week geldt zaterdag 10 januari 2026 een aangepaste bezorging in het hele land. We bezorgen die dag alleen rouwpost en brievenbuspakjes. Gebruik de resterende tijd die je nog hebt om de achterstanden op jouw depot samen in te lopen.
Spoort die man wel helemaal? Welke resterende tijd?? Ik heb op een van de drie wijken 5 minuten overgehouden omdat ik alles in een keer mee had genomen. In de andere twee wijken ging ik gigantisch over de tijd heen. En zelfs als ik wel tijd overhield, had ik nog liever gigantisch gemind dan dat ik een minuut langer in de vrieskou zou moeten lopen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 23:08 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Onze post komt ook uit Amsterdam. Dikke nachtmerrie dat. Na jaren hebben ze het daar nog steeds niet op orde.

Deze week was op zijn zachts gezegd interessant. Nooit gedacht dat we zo'n op eenstapeling van rommel konden doen.

Dinsdag zou een normale dag zijn. Maar daar miste we al grote post. Oa de DD die naar dinsdag zouden gaan waren er niet. Woensdag zouden er al geen dallen worden geleverd. Die hebben we wel geleverd gekregen en dus ook maar gewoon gelopen. Donderdag was mijn dal er niet. De piek zou normaal zijn. Ware het niet dat het een halve tas grote post werd met een tas klein en een paar pakketjes. Geen weektijdschriften bv. Vrijdag geen dal en geen collega's die hulp wilde bij piek en dus mocht ik lekker thuis blijven. Vandaag had ik een gigalading pakjes verwacht. Die waren er niet, slechts 3 tassen. Denk dat volgende week dinsdag/woensdag een chaos wordt. Want die weektijdschriften en achtergebleven pakjes moeten nog gedaan worden en de kampioen komt er ook weer aan.

Normaal met slecht weer draai ik altijd lekker dik in de plus. Vind dat 1 van de "prettige dingen" aan zulke extra uitdagingen. Nu sta ik door die belachelijk lage basistijden en dat gerommel een paar uur in de min. Zeer balen, moet ik dat weer ergens gaan inhalen.
Het verschilt vanuit Amsterdam ook gigantisch welk team de voorbereiding van je wijken doet. Op mijn depot krijgen we twee leveringen en worden er drie verschillende kleuren labels gebruikt. Ik heb elke dag dezelfde twee wijken die allebei dezelfde kleur labels hebben. Als er problemen zijn met met de levering van de wijken, gaat het vrijwel altijd om wijken met dezelfde kleur labels.
Het vervelende is dat ik er als depothouder altijd als eerste moet zijn. Als er dan weer problemen zijn, is de kans groot dat tenminste een van mijn wijken incompleet is en ik geacht wordt te wachten tot de rest wordt gebracht. Als de boel incompleet is, neem ik tegenwoordig mee wat er wel is. De rest komt de volgende dag wel weer :W
pi_219809690
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:36 schreef Rafierafie het volgende:
Het meest storende vond ik nog dat bericht in de app over de aangepaste bezorging op zaterdag.

ja bij 22 graden vanachter de computer is het makkelijk verhaaltjes vertellen,respect hadden ze gekregen ,wanneer ze er zelf ook stonden te bezorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')