abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218695600
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 23:31 schreef YBouncer het volgende:
Ik wil de boekhouder van PostNL wel eens spreken over hoeveel geld er over de balk is gegooid in de laatste 5 jaar met al die reorganisaties.
Elk jaar een ander systeem voor hoe het zogenaamd efficiënter zal werken met het daarbij behorende (dure) hulpmiddel.
Elk jaar meer post in tassen proppen op piekdagen, en dan tijd van wijken afhalen, Daarna de OR in een nieuwsbrief laten zeggen, tegen het personeel, dat plussen veel geld kost voor het bedrijf.
Vervolgens geld uitgeven aan wielrenners en dure app nonsens zoals Tradler.
Elk jaar dure onderzoekbedrijven inhuren die gaan vertellen waarom het niet werkt.
Elk jaar topsalarissen voor kantoorpersoneel blijven uitbetalen terwijl er wijken blijven staan, want postbezorgers krijgen het niet weg op een dag door de hoeveelheid post en tekort aan personeel.
Elk jaar minder kwaliteit leveren en liever het geld in eigen zak steken dan te investeren in een verbetering of terugdraaien van de faux pas.
Elk jaar verbaasd zijn over zoveel klachten met als resultaat dat mensen geen post meer willen sturen.
alllemaal goede en juist genoemde punten,zat net even bij de collega's van Nu te kijken(reactie's )er zitten een hoop mensen tussen die het allemaal wel weten,alleen durven ze er zelf niet rond te lopen,wat een absurde reactie's staan er tussen.
pi_218696643
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:35 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
alllemaal goede en juist genoemde punten,zat net even bij de collega's van Nu te kijken(reactie's )er zitten een hoop mensen tussen die het allemaal wel weten,alleen durven ze er zelf niet rond te lopen,wat een absurde reactie's staan er tussen.
Altijd van die reacties in de trant van "geef die paar brieven maar met de pakketservice mee". Zich niet realiserend dat we nog steeds dagelijks ruim 6 miljoen brieven bezorgen versus ruim 1 miljoen pakketten. Een gemiddelde pakketbezorger bezorgt ongeveer 200-250 pakketten op een dag. Dus die zou dan elke dag 1500 brieven moeten meenemen, dat zijn 2 a 3 piekwijken aan post. Dan moet die arme bezorger 85 uur per week werken. _O-
Dan kun je bij wijze van spreken nog beter die "paar" pakjes aan de postbezorger meegeven. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218715950
quote:
Zucht. Altijd weer die journalisten die zich onvoldoende in het onderwerp verdiepen. Om te beginnen die kop van het artikel: PostNL wil niet af van de briefpostbezorging, PostNL wil af van de UPD. En de UPD is niet hetzelfde als briefpost en/of postzegelpost. De post die onder de UPD valt is alle enkelstuks briefpost tot 2kg en enkelstuks pakketpost tot 10 kg. Daarnaast vallen rouwkaarten, medische post, braillezendingen en een groot deel van de post uit het buitenland ook onder de UPD. De 85% briefpost die niet onder de UPD valt (partijenpost van bedrijven en overheid), daar wil PostNL absoluut niet vanaf.En natuurlijk weer ter afsluiting het obligate geraaskal van meneer Schinkel.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_218716293
quote:
Hoe het PostNL eigenlijk de niet-UPD-post afhandelen als ze alle sorteercentra moeten afstaan aan de overheid?
pi_218716448
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 17:43 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Hoe moet PostNL eigenlijk de niet-UPD-post afhandelen als ze alle sorteercentra moeten afstaan aan de overheid?
Dat vraag ik mij ook af. Die Schinkel heeft het steeds over het nationaliseren van het netwerk van PostNL, maar als je kijkt naar wat er volgens hem onder het netwerk van PostNL valt (oranje brievenbussen, sorteercentra, auto's, een deel van de medewerkers), dan blijft er van PostNL zonder netwerk wel heel erg weinig over. Hooguit wat kantoren met managers en ondersteunend personeel. Dan kun je beter HEEL PostNL nationaliseren.
  maandag 8 september 2025 @ 23:04:08 #182
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_218718896
Ik vermoed dat van schinkel zichzelf gewoon niet zo goed heeft ingelezen in wat er daadwerkelijk nodig is voor de upd. Ik hoorde eerder al dat het heel lastig is op precies te bepalen wat de upd kost omdat postnl sommige kosten zo heen en weer schuift. Dus het zou ook nog kunnen dat postnl wel degelijk een deel van de sorteercapaciteit afschuift op de upd... Dan zullen ze bv 15% van de sorteermachtines moeten afstaan ofzo...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_218718907
"PostNL stelt dat het de afgelopen jaren al honderden miljoenen heeft bespaard door slimmer te gaan werken. ‘Die mogelijkheden zijn nu, door de huidige wettelijke UPD-eisen, uitgeput’, aldus PostNL-directeur Maurice Unck eerder deze week in een rondetafelgesprek in de Tweede Kamer."

Dit snap ik niet.
Met de UPD-eisen die de afgelopen jaren golden konden ze blijkbaar honderden miljoenen euros besparen, maar er is toch op heden nog steeds niets verandert aan die UPD-eisen?
Die zijn toch nog steeds hetzelfde als die afgelopen jaren?

Hoezo zijn de UPD-eisen dan opeens onredelijk?
Omdat je geld op is?
Waar zijn die honderden miljoenen aan uitgegeven dan?
pi_218719446
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 23:06 schreef YBouncer het volgende:
Hoezo zijn de UPD-eisen dan opeens onredelijk?
Omdat je geld op is?
Waar zijn die honderden miljoenen aan uitgegeven dan?
Bonussen en aandeelhouders?
pi_218725671
Er is weer een nieuwe editie uit:

https://www.rodemorgen.nl(...)20september-mail.pdf
pi_218725680
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 23:06 schreef YBouncer het volgende:
al honderden miljoenen heeft bespaard door slimmer te gaan werken
slimmer ja slimmer afnemen van de uitvoering,stelletje boeven.
pi_218732180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 04:54 schreef liedetector het volgende:

[..]
Bonussen en aandeelhouders?
Gouden handdruk Herna Verhagen?
pi_218784556
De overheid zou postnl financieel is goed door moeten lichten. Grote kans dat er op plekken waar wij als bezorgers niks van merken en die niks bijdragen gesmeten wordt met geld. Het bezorgen word alleen maar zwaarder, elke dag een enorme piekwijk met doorgeschoven pakjes. Ik plus me tegenwoordig gek, maar nog steeds zijn er mensen met een uitkering of weinig zelfvertrouwen die dat niet doen.
pi_218788018
Plussen is ook hier aan de orde van de dag. Vanmiddag werd ik gebeld over mijn wijk in een ander dorp dat ze daar de helft van de wijken gaan uitbesteden dus dat ik daar niet meer perse nodig zal zijn. Geen mensen te vinden. Scheelt voor mij dan weer op en neer fietsen maar goed nu gooien ze daar dus de handdoek in de ring daar.

Morgen komt de grote baas van PostNL met nieuws, we gaan het zien.
pi_218789590
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:50 schreef Semargofni het volgende:
Plussen is ook hier aan de orde van de dag. Vanmiddag werd ik gebeld over mijn wijk in een ander dorp dat ze daar de helft van de wijken gaan uitbesteden dus dat ik daar niet meer perse nodig zal zijn. Geen mensen te vinden. Scheelt voor mij dan weer op en neer fietsen maar goed nu gooien ze daar dus de handdoek in de ring daar.

Morgen komt de grote baas van PostNL met nieuws, we gaan het zien.
Het zal mij benieuwen. Enerzijds vraagt PostNL om subsidie omdat naar eigen zeggen de mogelijkheden voor verder reorganiseren en bezuinigen uitgeput zijn. Anderzijds dreigen ze met gedwongen ontslagen als er geen subsidie komt. Dat komt op mij tegenstrijdig over. Als er nog op grote schaal banen geschrapt kunnen worden, dan zijn de mogelijkheden voor verder bezuinigen duidelijk NIET uitgeput.

Maar ik zie wel welk konijn er morgen uit de hoge hoed getoverd wordt.
pi_218789998
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het zal mij benieuwen. Enerzijds vraagt PostNL om subsidie omdat naar eigen zeggen de mogelijkheden voor verder reorganiseren en bezuinigen uitgeput zijn. Anderzijds dreigen ze met gedwongen ontslagen als er geen subsidie komt. Dat komt op mij tegenstrijdig over. Als er nog op grote schaal banen geschrapt kunnen worden, dan zijn de mogelijkheden voor verder bezuinigen duidelijk NIET uitgeput.

Maar ik zie wel welk konijn er morgen uit de hoge hoed getoverd wordt.
Gewoon weer een concrete) dreiging: als de overheid niet tegemoet komt gaan er 5000 bezorgers uit of stopt PostNL eind 2028 met bezorgen. Zoiets.
pi_218795537
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:25 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Gewoon weer een concrete) dreiging: als de overheid niet tegemoet komt gaan er 5000 bezorgers uit of stopt PostNL eind 2028 met bezorgen. Zoiets.
Niet dus. PostNL lijkt wel als een blad aan een boom gedraaid. Ineens is het geen 5 voor 12 meer, maar zijn wij een solide bedrijf en verwacht men over 3 jaar weer miljoenenwinsten. Er zijn nog talloze manieren gevonden om efficiënter te werken en geld te besparen. En voor wat betreft de UPD wil PostNL op een constructieve manier de dialoog aangaan met de politiek. Worden nu de lopende rechtszaken stopgezet? Heeft Pim Berendsen geconcludeerd dat zijn methode van met gestrekt been erin gaan averechts werkt, en probeert hij het nu volgens de Herna-methode? Of wordt er hier een rookgordijn opgetrokken met mooie woorden en eufemismen? Wordt die constructieve dialoog in de rechtszaal gevoerd, en betekent het behoud van duizenden arbeidsplaatsen eigenlijk dat er ook duizenden uitvliegen, maar dat het glas half vol zit?
pi_218796592
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Niet dus. PostNL lijkt wel als een blad aan een boom gedraaid. Ineens is het geen 5 voor 12 meer, maar zijn wij een solide bedrijf en verwacht men over 3 jaar weer miljoenenwinsten. Er zijn nog talloze manieren gevonden om efficiënter te werken en geld te besparen. En voor wat betreft de UPD wil PostNL op een constructieve manier de dialoog aangaan met de politiek. Worden nu de lopende rechtszaken stopgezet? Heeft Pim Berendsen geconcludeerd dat zijn methode van met gestrekt been erin gaan averechts werkt, en probeert hij het nu volgens de Herna-methode? Of wordt er hier een rookgordijn opgetrokken met mooie woorden en eufemismen? Wordt die constructieve dialoog in de rechtszaal gevoerd, en betekent het behoud van duizenden arbeidsplaatsen eigenlijk dat er ook duizenden uitvliegen, maar dat het glas half vol zit?
600 pakketautomaten per jaar plaatsen en de ontvanger 'stimuleren' (lees: moeilijk maken) om voor thuisbezorging te kiezen zal wel tot een hogere winst voor de top leiden toch? En zo niet dan weer huilen over 2 jaar en hopen tot onze Tsjechische vriend 100% van de aandelen overneemt en samenvoegt met GLS en DPD.
pi_218813337
quote:
PostNL dreigt briefbezorging te versoberen, als kabinet niet ingrijpt

Als het kabinet niet met een oplossing komt voor de verlieslatende postbezorging bij PostNL, dan zal het bedrijf zelf maatregelen nemen, zegt ceo Pim Berendsen. Dan denkt de topman aan bezorging binnen twee werkdagen, in plaats van één, en het weghalen van postbussen op locaties waar die nauwelijks gebruikt worden.

‘Zo kan het niet langer’, aldus Berendsen in een gesprek met het FD naar aanleiding van de beleggersdag van PostNL woensdag. Hier maakte de onderneming zijn groei- en winstverwachtingen bekend voor de komende drie jaar. PostNL denkt te kunnen groeien van ¤3,2 mrd omzet in 2024 naar ¤4 mrd in 2028. Ook voor het genormaliseerde bedrijfsresultaat (ebit) voorziet Berendsen groei, van ¤53 mln nu naar ¤175 mln in 2028.

Maar om dat voor elkaar te krijgen moet er iets gebeuren bij de postbezorging. PostNL en het kabinet hebben al tijden een conflict over de brievenpost. PostNL is bij wet het aangewezen bedrijf om de Universele Postdienst (UPD) uit te voeren. Dat houdt onder meer in dat 95% van de brieven de volgende werkdag moet worden bezorgd. Volgens Berendsen zorgt die verplichting voor forse verliezen bij PostNL. Het eiste daarom van de staat een subsidie van ¤68 mln voor de komende twee jaar. Dat weigerde demissionair minister van Economische Zaken Vincent Karremans (VVD).

Het bedrijf startte een rechtszaak bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven om de subsidie alsnog af te dwingen, maar afgelopen september gaf die PostNL ongelijk. De rechter vindt dat het kabinet niet verplicht is tot staatsteun. Ook is niet gebleken dat de postbezorging leidt tot een ‘onevenredige financiële last’, aldus de rechter.

Voor Berendsen was het daarmee niet klaar. Hij verzoekt de minister PostNL te ontslaan van de wettelijke verplichtingen. Hij geeft Karremans twee maanden, tot begin november, de tijd om met een oplossing te komen. Eerder zegde het kabinet al toe dat PostNL vanaf juli 2026 post niet langer binnen 24 maar binnen 48 uur mag bezorgen.

Maar dat is volgens Berendsen niet afdoende. Hij voegt er daarom nu aan toe: ‘Als de minister niet tijdig met noodzakelijke veranderingen komt, dan zullen wij zelf stappen nemen. Dat zou kunnen betekenen dat we naar day+twee [tweedaagse bezorging, red.] gaan en dat we nadenken of er wel 10.000 brievenbussen in Nederland moeten staan, die voor de helft leeg zijn en waar we toch iedere dag langs moeten’. Verder wil de topman niet concreet maken wat de maatregelen zouden kunnen zijn. ‘De bal ligt nu eerst bij de minister om met een plan te komen.’

Op de vraag of dit een realistische eis is aan de minister, gezien het vertrek van twee partijen uit het kabinet en de komende verkiezingen, zegt Berendsen: ‘Waarom moet dat het probleem van PostNL zijn? De minister is in functie en dat is hij over twee maanden waarschijnlijk ook nog. Dus we wachten zijn keuze af en kijken dan verder.’

Berendsen is niet bang dat PostNL teruggefloten wordt vanwege de wettelijke verplichting. ‘Gezien het hele voortraject denk ik niet dat dat zal gebeuren. We hebben aangegeven dat deze leidt tot een onevenredige last. Toezichthouder ACM zegt dat er structureel iets moet veranderen. We zijn al jaren in gesprek. Ik ben de tel kwijt hoeveel ministers van Economische Zaken er zijn geweest, die hier geen besluit over genomen hebben. Op een gegeven moment kun je in alle redelijkheid niet van een commerciële partij verlangen dat het structureel verlies maakt op een opgelegde taak, waar niemand in de vrije markt op zit te wachten.’

Bij een commerciëlere opstelling van PostNL ziet Berendsen goede kansen voor het halen van de groeiprognoses, zoals woensdag aangekondigd. Het bedrijf wil inzetten op een verdubbeling van het aantal pakketautomaten in 2028 en investeren in betere bezorging van online bestelde pakketten, zogeheten e-commerce. ‘Daar valt aanzienlijk meer winstmarge op te maken. Onze ambities zijn niet gelijk morgen geregeld, maar wij kunnen onze beloftes zeker waarmaken’, zegt Berendsen.

Analisten waarschuwen echter dat PostNL de lat hoog legt. ‘De ambities liggen fors hoger dan de huidige realiteit’, zei zakenbank Degroof Petercam. Daar is Berendsen het niet mee eens. ‘Tegenover concurrenten zijn wij bij verre de leverancier waar consumenten het tevredenst over zijn. We hebben het meest fijnmazige netwerk en zijn de grootste qua capaciteit. We zijn goed gepositioneerd om met de markt mee te groeien.’
Bovenstaande stukje komt uit een recent interview dat Pim Berendsen gaf aan het Financieel Dagblad. Het constructieve overleg met de overheid waar hij eerder deze week nog over sprak is hij alweer vergeten, lijkt het. De overheid MOET de postwet aanpassen volgens de eisen van Pim, en doen ze dat niet dan gaat PostNL de postwet gewoon doelbewust overtreden door bezorgdagen te schrappen en oranje brievenbussen weg te halen. Meneer Berendsen verwacht dat wij daar straffeloos mee weg gaan komen, en dat de ACM er wel begrip voor zal hebben. We halen immers ook al jaren de 95% norm voor de overkomstduur niet, en daar zijn we ook al jarenlang straffeloos mee weg gekomen, moet hij gedacht hebben. Ik vraag me af of die vlieger wel opgaat. Als post vertraagt door personeelsgebrek, dus een wijk blijft een dag liggen omdat er geen bezorger is, dan kun je nog wel een beroep op overmacht doen. Op het moment dat je gaat dreigen met gedwongen ontslagen, dan wordt het al een ander verhaal. Gedwongen ontslagen vallen over het algemeen bij bedrijven die onvoldoende werk voor het personeel hebben, en dus een personeelsoverschot. Dus of dat personeelstekort bij PostNL is een verzinsel, of dat dreigen met ontslagen is bluf. En wijken laten staan en brievenbussen weghalen volgens een vooropgezet plan, is geen overmacht.
pi_218814622
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vraag me af of die vlieger wel opgaat. Als post vertraagt door personeelsgebrek, dus een wijk blijft een dag liggen omdat er geen bezorger is, dan kun je nog wel een beroep op overmacht doen.
nog sterker en dat heb ik jaren terug dat ze met dit gekke gedoe begonnen al aangegeven bij de dame die die planning maakte, dat het ook iedere keer dezelfde wijken waren die bleven staan...... ik snapte al die klachten wel....
Echt ik blijf meelezen omdat ik toch een jaar of 10 voor dat bedrijf gewerkt heb, sommige mensen echt nog steeds be st vaak spreek, maar ik ben zo blij dat ik nu binnen een organisatie werk waar mensen WEL worden gewaardeerd, ondanks dat echt niet alles soepel loopt
pi_218832252
https://archive.ph/BgY76

lekker snugger,alle toestellen zijn uiteindelijk ook traceerbaar o.a. door een imeinr.
invoeren jaarlijkse screening(kost wel geld)scheelt een hoop misstanden,het gaat wel om spullen van klanten,
de relatie die ze met ons hebben komt door dit soort dingen in een kwaad daglicht.
pi_218832360
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
uit deze bron:
https://www.fnv.nl/nieuws(...)ekomstAantrekkelijke werkgever

PostNL zegt een aantrekkelijke en inclusieve werkgever te willen blijven en de betrokkenheid van medewerkers verder te willen vergroten. Onze ervaring is dat heel veel werknemers niet de mening delen dat PostNL een aantrekkelijke werkgever is.

Kan me daar niet echt in vinden momenteel,wie wel?
pi_218832417
Het werk is leuk, de werkgever waardeloos vandaar dat ik ook blij ben dat ik post bezorg van post NL zonder post NL als werkgever te hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')