abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juli 2026 @ 03:11:40 #1
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_221212360

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.

Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Ja postnl, niet post.nl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen en de oneindige stroom aan reorganisaties, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden. We doen dit nog maar 3 keer in de week, maar we brengen dan wel extra veel op die dagen. De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar de echte postbezorger fietst geregeld dit topic in.

[ Bericht 23% gewijzigd door V__L_N op 02-07-2026 03:18:08 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_221212674
Ik heb min of meer geluk met het nieuwe rooster. In het dorpje waar ik woon stopt de bezorgster omdat de post niet meer in haar kist maar 2 km verderop bezorgd wordt. Dus mag ik het doen. Het rooster dat.ik daarvoor gekregen had was tenenkrommend en volgens leiding bepaalt door een algoritme. Ze bedoelden gewoon lak aan je voorkeuren/vaste wijken en we blijven treiteren want overbezetting.
pi_221216290
Heeft het trouwens zin om te 'klagen' over een postbezorger? In de wijk waar ik woon hebben we sinds kort een nieuwe bezorger meer die vouwt dus alle post dubbel. En dat hoeft dus niet want mijn brievenbus is gewoon prima. Alle tijdschriften en brieven komen nu met een flinke vouw binnen.. of de sortering moet dermate slecht zijn geworden dat ze alle elastieken verkeerd zetten.
pi_221216719
Wie straks op Flex of TBS staat, wordt ingepland op wat open ligt door verlof en ziekte. Is er niemand ziek, dan moet je met een collega mee in opleiding. In opleiding? Ik werk hier al dik 25 jaar, ik ken alle wijken van mijn depot van achteren naar voren en weer terug. Ze zijn geschuffeld. _O-
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221216793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wie straks op Flex of TBS staat, wordt ingepland op wat open ligt door verlof en ziekte. Is er niemand ziek, dan moet je met een collega mee in opleiding. In opleiding? Ik werk hier al dik 25 jaar, ik ken alle wijken van mijn depot van achteren naar voren en weer terug. Ze zijn geschuffeld. _O-
Ik zie niets van de toekomst :)na 12juli, zit er landelijk weer verschil in?
pi_221216821
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 17:28 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
De ene collega kan 2 weken vooruit kijken in het rooster, de ander niet. Zelfs binnen 1 depot verschilt het. Geen peil op te trekken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_221217230
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
De ene collega kan 2 weken vooruit kijken in het rooster, de ander niet. Zelfs binnen 1 depot verschilt het. Geen peil op te trekken.
ja apart iets weer.
  donderdag 2 juli 2026 @ 23:09:07 #8
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_221220095
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 16:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Heeft het trouwens zin om te 'klagen' over een postbezorger? In de wijk waar ik woon hebben we sinds kort een nieuwe bezorger meer die vouwt dus alle post dubbel. En dat hoeft dus niet want mijn brievenbus is gewoon prima. Alle tijdschriften en brieven komen nu met een flinke vouw binnen.. of de sortering moet dermate slecht zijn geworden dat ze alle elastieken verkeerd zetten.
Voor dat soort dingen heeft dat geen zin, doen ze niks mee. Alleen echt verdwenen post of echt zware dingen. En dan nog wordt er heel langzaam gereageerd.

Ik vouw trouwens ook vaak tijdschriften dubbel. Gooit zo lekker snel vooral met bezempjes. Maar daar krijg je toch geen vouwen van, dan moet je ze echt plat duwen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik vind dit ook zo dom. Ik werk er 15 jaar. De volgende met ervaring zit er 6 jaar korter. Ik denk dat ik een brievenbus zelf ook nog wel zal kunnen vinden. Bovendien, leuk bedacht. Maar ik begin pas om 3 uur omdat ik daarvoor andere plichten heb. Ik zie letterlijk nooit iemand en verwacht dat ook niet want iedereen staat er om half 10.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 17:28 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Ik ook niet. In het verleden kon je op je telefoon 2,5 week vooruitkijken en op de computer 1,5. Maar mijn rooster bestaat voor de eerste week nog steeds uit Er zijn geen diensten gepland vandaag. Alleen op vrijdag staat 2 uur overige... Vind het echt hoog irritant dit
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')