abonnement Unibet Coolblue
pi_43167282
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post, voorheen TPG Post.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!


Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20

Handige linkjes voor klanten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

TNT Zakelijk


Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering


Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers


Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:



De OP is hier te vinden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_43167361
Welkom in het eerste TNT Medewerkerstopic

De naamsverandering was half oktober al, maar het duurde even voordat het vorige topic vol zat. (en de persoon die het vorige topic had volgemaakt, vond het niet nodig om even een nieuw topic te openen)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 november 2006 @ 12:34:47 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43167379
Centraal
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 2 november 2006 @ 12:36:30 #4
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43167430
Mijn eerste post als oud-medewerker.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_43167567
(TN)TVP
pi_43172456
tufp
pi_43175514
Uit Trouw van vorige week:
quote:
Vrachtvervoer / TNT slankt af maar spekt kern

TNT Post trekt na de verkoop van de divisie logistiek de lijn naar een eenvoudiger bedrijf door en zet nu ook de kleinere divisie vrachtvervoer in de etalage. De kern van post en pakjes doet het ondertussen goed.
Amper twee jaar na de aanschaf ervan denkt TNT alweer dat zijn vrachtvervoer beter af is bij een andere eigenaar. Desondanks komt het besluit niet als een verrassing. Vrachtmanagement werd als logisch verlengstuk van de divisie logistiek in huis gehaald. Maar die divisie is juist een paar manden geleden verkocht omdat de combinatie van logistiek met post en express-zendingen toch niet zo veel synergievoordelen bleek op te leveren als gehoopt. Daarmee werd vrachtvervoer een losstaand bedrijfsonderdeel.

Volgens topman Peter Bakker wil TNT de vrachtpoot weliswaar zo snel mogelijk verkopen, maar geenszins omdat vracht een blok aan het been zou zijn. Het bedrijf, met 2300 medewerkers in 28 landen, zag de omzet in het afgelopen kwartaal met 8 procent groeien en ook de winst ging omhoog. Bakker rekent er dan ook op dat er genoeg gegadigden zullen zijn die een goede prijs voor de vrachtpoot zullen willen betalen. Het grootste onderdeel ervan, het Zweedse Wilson, werd in augustus 2004 voor 257 miljoen euro overgenomen.

De kernactiviteiten van TNT, de divisies express en post, hebben een goed derde kwartaal achter de rug. Samen maakten zij 169 miljoen euro winst, maar door een verlies op de verkoop van logistiek resteerde een nettowinst van 67 miljoen, tegen 148 miljoen een jaar eerder.

Express zag de omzet met ruim 14 procent groeien, de grootste groei in jaren, en kon de brutowinst zelfs met bijna een derde opvoeren. Het aantal poststukken dat TNT in Nederland mocht bezorgen, nam met 6,4 procent af. Consumenten versturen minder brieven en bedrijven doen dat vaker via concurrenten van TNT. Tegenover deze krimp op de thuismarkt staat echter een grotere groei in het buitenland. Mede dankzij overnames in vooral Duitsland en Engeland kon TNT in het derde kwartaal buiten Nederland een kwart meer post bezorgen.

Post en Postbank gaan aparte winkels testen
De Postbank en TNT Post beginnen in Nijmegen een proef met twee aparte winkels voor bank- en postzaken. Ze sluiten er een postkantoor, maar dat is beslist geen begin van een groots plan om een eind te maken aan de samenwerking in alle postkantoren, aldus TNT-topman Peter Bakker. „We testen voortdurend nieuwe formules, zoals zegelverkoop in supermarkten. En dit is ook weer zo'n test.”

De twee nieuwe filialen worden geëxploiteerd door Postkantoren, het samenwerkingsverband van TNT en Postbank. Als de proef een succes wordt, komen er wel meer gescheiden winkels in grote steden.

Donderdag wil de Postbank van haar kant meer details geven over de proef in Nijmegen.

TNT denkt met een winkel beter aan de wensen van de klanten te kunnen voldoen. Zo kunnen winkels eerder open gaan en later sluiten dan postkantoren. In het filiaal kunnen klanten voor alle postzaken terecht.
pi_43176860
Is het bij jullie ook normaal dat je als zaterdagmedewerker 's morgens om 7 uur begint om wijken in te gooien en voorbereiden die je helemaal niet kent. Om vervolgens wel je eigen wijk (die ik ten slotte zelf het beste ken) weg te brengen

Ik zoek me tot half 11 helemaal suf met die onbekende wijken, hoe frustrerend is dat
pi_43177656
Het is gebruikelijk dat je gewoon een vast rooster krijgt (wekelijks of tweewekelijks), zodat je bekend kan worden met je wijken... 'k heb al 'n jaar vier wijken voorbereiden, één wijk wegbrengen. Da's gewoon wat je krijgt als je met postbezorgers gaat werken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 2 november 2006 @ 17:56:44 #10
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43177786
Hm, ik heb eigenlijk altijd m'n eigen wijken voorbereid én weggebracht... afgezien van wat incidenteel bijspringen dan...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_43179388
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:52 schreef Jordy-B het volgende:
Het is gebruikelijk dat je gewoon een vast rooster krijgt (wekelijks of tweewekelijks), zodat je bekend kan worden met je wijken... 'k heb al 'n jaar vier wijken voorbereiden, één wijk wegbrengen. Da's gewoon wat je krijgt als je met postbezorgers gaat werken.
Bij mijn kantoor dus niet

Ik heb de laatste maand geloof ik iedere zaterdag een andere wijk moeten rijden. Daarnaast andere wijken moeten voorbereiden die ik niet ken, en waar ik waarschijnlijk ook nooit zal komen.

Maar ze zoeken het maar uit, het 'team' moet er toch gezamelijk voor zorgen dat alles klaar is. Dus ben ik om half 11, 11 uur altijd wel de deur uit
pi_43185003
Nu moet alles in de OP ook aangepast worden naar TNT hè

En ja, het is hier gebruikelijk dat niemand zijn eigen wijk voorbereid. Vaak loopt iedereen wel een vaste wijk, maar de voorbereiding is variabel.
pi_43185147
quote:
Op donderdag 2 november 2006 21:10 schreef Carport het volgende:
Nu moet alles in de OP ook aangepast worden naar TNT hè
Dude... waar denk je dat ik een halfuur mee bezig ben geweest?

De link naar het intranet was nog gewoon geldig en de vorige topics zijn gewoon uit de TPG-tijd... verder is alles aangepast, volgens mij...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_43187444
Ja, je hebt gelijk inderdaad. De links naar de oude TPG topics kunnen natuurlijk gewoon de TPG naam blijven houden
pi_43197379
Vraagje over het versturen van een pakket naar het buitenland, wellicht dat iemand hiet het weet.

Met Internationeel Plus EU kan je het pakket ook traceren via Track&Trace, maar tot hoe ver loopt deze trace? Valt er ook te zien of het pakket afgeleverd is?

Tweede: de verzekering is tot ¤500 op het pakket. In het slechtste geval, wat zou je moeten doen om een vergoeding te krijgen als het pakket onderweg kwijtraakt?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43200372
hoi
  FOK!fotograaf vrijdag 3 november 2006 @ 16:36:40 #17
73911 ultra_ivo
pi_43208613
Volgende week weer een weekje sorteren in Den Bosch. Bevalt me wel dat werken daar.
pi_43210100
Hoi.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_43239247
Weten jullie ook of de Track&Trace-pagina in het weekend wordt bijgewerkt met informatie? Heb gistermiddag een pakket afgegeven bij het postkantoor, maar zie nog geen informatie op de track&trace pagina.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43240939
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef vw_caddy het volgende:
Vraagje over het versturen van een pakket naar het buitenland, wellicht dat iemand hiet het weet.

Met Internationeel Plus EU kan je het pakket ook traceren via Track&Trace, maar tot hoe ver loopt deze trace? Valt er ook te zien of het pakket afgeleverd is?
Via Track&Trace kan je, dacht ik, tot aan de Nederlandse grens de status bekijken. Wil je ook over de grens kijken (het pakket krijgt dan ook vaak nog een ander traceernummer), kan je het best even bellen met de klantenservice. Zij weten precies hoe het zit, het verschilt namelijk nogal per verzendmethode en land.
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef vw_caddy het volgende:
Tweede: de verzekering is tot ¤500 op het pakket. In het slechtste geval, wat zou je moeten doen om een vergoeding te krijgen als het pakket onderweg kwijtraakt?
Naast de verhoogde aansprakelijkheid (die ¤500) is het ook mogelijk om een pakket verzekerd op te sturen. In dat tweede geval gaat het pakket aangetekend en is de maximale vergoedingswaarde ¤5.400. Het is alleen wel zo dat aangetekende pakketten maar tot 2 kilo gaan, daarna is aangetekend niet meer mogelijk. Uit m'n hoofd zeg ik dat ik wel eens de verhoogde aansprakelijkheid heb aangepast (van die ¤500 naar iets van ¤2000) voor een klant, maar je kan het best even je situatie uitleggen bij een Business Point of postkantoor. Daar krijgen ze namelijk direct alle mogelijkheden te zien als je het pakket op de weegschaal legt en de gewenste verzendmethode selecteert. En dat heb ik hier niet
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:53 schreef vw_caddy het volgende:
Weten jullie ook of de Track&Trace-pagina in het weekend wordt bijgewerkt met informatie? Heb gistermiddag een pakket afgegeven bij het postkantoor, maar zie nog geen informatie op de track&trace pagina.
Over het algemeen geldt dat de informatie eens per zoveel tijd wordt ge-update. Verschillende backoffices communiceren 's nachts met elkaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Carport op 04-11-2006 19:55:48 ]
pi_43241136
he carport. Zoals hierboven staat, eergisteren heen gebracht. Pakket was 2.8 KG, en dat is automatisch Internationaal Pakket Plus EU. Pakket gaat naar Engeland toe, en dat is te traceren tot aan de eindbestemming vanwege goede afspraken met Royal Mail in de UK. (bron: postkantoormedewerker) Pakket is verzekerd tot ¤500, en dat is genoeg.

Weet jij eventueel nog een antwoord op mijn laatste vraag? (zie twee posts hierboven)
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43241176
Ja, ik las je tweede bericht later pas Nouja, mijn informatie klopt in ieder geval

Het antwoord heb ik net ge-edit
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:53 schreef vw_caddy het volgende:
Weten jullie ook of de Track&Trace-pagina in het weekend wordt bijgewerkt met informatie? Heb gistermiddag een pakket afgegeven bij het postkantoor, maar zie nog geen informatie op de track&trace pagina.
Over het algemeen geldt dat de informatie eens per zoveel tijd wordt ge-update. Verschillende backoffices communiceren 's nachts met elkaar.
pi_43241349
Ok, de Track&Trace pagina zegt namelijk dat je 24 uur later de status kan bekijken, maar hij kent de barcode nog steeds niet. Bedankt voor de info in ieder geval.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43241450
Kijk maandag maar, grote kans dat 'ie er dan wel in staat.

Asjeblieft in ieder geval
pi_43252950
Je mag kennelijk ook alleen een postcode + huisnummer op je enveloppe schrijven om hem bezorgd te krijgen... maar is het dan niet zo dat de bezorger je het liefst deaud wil hebben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')