abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43167282
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post, voorheen TPG Post.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20

Handige linkjes voor klanten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers

Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_43167361
Welkom in het eerste TNT Medewerkerstopic

De naamsverandering was half oktober al, maar het duurde even voordat het vorige topic vol zat. (en de persoon die het vorige topic had volgemaakt, vond het niet nodig om even een nieuw topic te openen)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 november 2006 @ 12:34:47 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43167379
Centraal
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 2 november 2006 @ 12:36:30 #4
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43167430
Mijn eerste post als oud-medewerker.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_43167567
(TN)TVP
pi_43172456
tufp
pi_43175514
Uit Trouw van vorige week:
quote:
Vrachtvervoer / TNT slankt af maar spekt kern

TNT Post trekt na de verkoop van de divisie logistiek de lijn naar een eenvoudiger bedrijf door en zet nu ook de kleinere divisie vrachtvervoer in de etalage. De kern van post en pakjes doet het ondertussen goed.
Amper twee jaar na de aanschaf ervan denkt TNT alweer dat zijn vrachtvervoer beter af is bij een andere eigenaar. Desondanks komt het besluit niet als een verrassing. Vrachtmanagement werd als logisch verlengstuk van de divisie logistiek in huis gehaald. Maar die divisie is juist een paar manden geleden verkocht omdat de combinatie van logistiek met post en express-zendingen toch niet zo veel synergievoordelen bleek op te leveren als gehoopt. Daarmee werd vrachtvervoer een losstaand bedrijfsonderdeel.

Volgens topman Peter Bakker wil TNT de vrachtpoot weliswaar zo snel mogelijk verkopen, maar geenszins omdat vracht een blok aan het been zou zijn. Het bedrijf, met 2300 medewerkers in 28 landen, zag de omzet in het afgelopen kwartaal met 8 procent groeien en ook de winst ging omhoog. Bakker rekent er dan ook op dat er genoeg gegadigden zullen zijn die een goede prijs voor de vrachtpoot zullen willen betalen. Het grootste onderdeel ervan, het Zweedse Wilson, werd in augustus 2004 voor 257 miljoen euro overgenomen.

De kernactiviteiten van TNT, de divisies express en post, hebben een goed derde kwartaal achter de rug. Samen maakten zij 169 miljoen euro winst, maar door een verlies op de verkoop van logistiek resteerde een nettowinst van 67 miljoen, tegen 148 miljoen een jaar eerder.

Express zag de omzet met ruim 14 procent groeien, de grootste groei in jaren, en kon de brutowinst zelfs met bijna een derde opvoeren. Het aantal poststukken dat TNT in Nederland mocht bezorgen, nam met 6,4 procent af. Consumenten versturen minder brieven en bedrijven doen dat vaker via concurrenten van TNT. Tegenover deze krimp op de thuismarkt staat echter een grotere groei in het buitenland. Mede dankzij overnames in vooral Duitsland en Engeland kon TNT in het derde kwartaal buiten Nederland een kwart meer post bezorgen.

Post en Postbank gaan aparte winkels testen
De Postbank en TNT Post beginnen in Nijmegen een proef met twee aparte winkels voor bank- en postzaken. Ze sluiten er een postkantoor, maar dat is beslist geen begin van een groots plan om een eind te maken aan de samenwerking in alle postkantoren, aldus TNT-topman Peter Bakker. „We testen voortdurend nieuwe formules, zoals zegelverkoop in supermarkten. En dit is ook weer zo'n test.”

De twee nieuwe filialen worden geëxploiteerd door Postkantoren, het samenwerkingsverband van TNT en Postbank. Als de proef een succes wordt, komen er wel meer gescheiden winkels in grote steden.

Donderdag wil de Postbank van haar kant meer details geven over de proef in Nijmegen.

TNT denkt met een winkel beter aan de wensen van de klanten te kunnen voldoen. Zo kunnen winkels eerder open gaan en later sluiten dan postkantoren. In het filiaal kunnen klanten voor alle postzaken terecht.
pi_43176860
Is het bij jullie ook normaal dat je als zaterdagmedewerker 's morgens om 7 uur begint om wijken in te gooien en voorbereiden die je helemaal niet kent. Om vervolgens wel je eigen wijk (die ik ten slotte zelf het beste ken) weg te brengen

Ik zoek me tot half 11 helemaal suf met die onbekende wijken, hoe frustrerend is dat
pi_43177656
Het is gebruikelijk dat je gewoon een vast rooster krijgt (wekelijks of tweewekelijks), zodat je bekend kan worden met je wijken... 'k heb al 'n jaar vier wijken voorbereiden, één wijk wegbrengen. Da's gewoon wat je krijgt als je met postbezorgers gaat werken.
  donderdag 2 november 2006 @ 17:56:44 #10
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43177786
Hm, ik heb eigenlijk altijd m'n eigen wijken voorbereid én weggebracht... afgezien van wat incidenteel bijspringen dan...
pi_43179388
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:52 schreef Jordy-B het volgende:
Het is gebruikelijk dat je gewoon een vast rooster krijgt (wekelijks of tweewekelijks), zodat je bekend kan worden met je wijken... 'k heb al 'n jaar vier wijken voorbereiden, één wijk wegbrengen. Da's gewoon wat je krijgt als je met postbezorgers gaat werken.
Bij mijn kantoor dus niet

Ik heb de laatste maand geloof ik iedere zaterdag een andere wijk moeten rijden. Daarnaast andere wijken moeten voorbereiden die ik niet ken, en waar ik waarschijnlijk ook nooit zal komen.

Maar ze zoeken het maar uit, het 'team' moet er toch gezamelijk voor zorgen dat alles klaar is. Dus ben ik om half 11, 11 uur altijd wel de deur uit
pi_43185003
Nu moet alles in de OP ook aangepast worden naar TNT hè

En ja, het is hier gebruikelijk dat niemand zijn eigen wijk voorbereid. Vaak loopt iedereen wel een vaste wijk, maar de voorbereiding is variabel.
pi_43185147
quote:
Op donderdag 2 november 2006 21:10 schreef Carport het volgende:
Nu moet alles in de OP ook aangepast worden naar TNT hè
Dude... waar denk je dat ik een halfuur mee bezig ben geweest?

De link naar het intranet was nog gewoon geldig en de vorige topics zijn gewoon uit de TPG-tijd... verder is alles aangepast, volgens mij...
pi_43187444
Ja, je hebt gelijk inderdaad. De links naar de oude TPG topics kunnen natuurlijk gewoon de TPG naam blijven houden
pi_43197379
Vraagje over het versturen van een pakket naar het buitenland, wellicht dat iemand hiet het weet.

Met Internationeel Plus EU kan je het pakket ook traceren via Track&Trace, maar tot hoe ver loopt deze trace? Valt er ook te zien of het pakket afgeleverd is?

Tweede: de verzekering is tot ¤500 op het pakket. In het slechtste geval, wat zou je moeten doen om een vergoeding te krijgen als het pakket onderweg kwijtraakt?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43200372
hoi
  FOK!fotograaf vrijdag 3 november 2006 @ 16:36:40 #17
73911 ultra_ivo
pi_43208613
Volgende week weer een weekje sorteren in Den Bosch. Bevalt me wel dat werken daar.
pi_43210100
Hoi.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_43239247
Weten jullie ook of de Track&Trace-pagina in het weekend wordt bijgewerkt met informatie? Heb gistermiddag een pakket afgegeven bij het postkantoor, maar zie nog geen informatie op de track&trace pagina.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43240939
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef vw_caddy het volgende:
Vraagje over het versturen van een pakket naar het buitenland, wellicht dat iemand hiet het weet.

Met Internationeel Plus EU kan je het pakket ook traceren via Track&Trace, maar tot hoe ver loopt deze trace? Valt er ook te zien of het pakket afgeleverd is?
Via Track&Trace kan je, dacht ik, tot aan de Nederlandse grens de status bekijken. Wil je ook over de grens kijken (het pakket krijgt dan ook vaak nog een ander traceernummer), kan je het best even bellen met de klantenservice. Zij weten precies hoe het zit, het verschilt namelijk nogal per verzendmethode en land.
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef vw_caddy het volgende:
Tweede: de verzekering is tot ¤500 op het pakket. In het slechtste geval, wat zou je moeten doen om een vergoeding te krijgen als het pakket onderweg kwijtraakt?
Naast de verhoogde aansprakelijkheid (die ¤500) is het ook mogelijk om een pakket verzekerd op te sturen. In dat tweede geval gaat het pakket aangetekend en is de maximale vergoedingswaarde ¤5.400. Het is alleen wel zo dat aangetekende pakketten maar tot 2 kilo gaan, daarna is aangetekend niet meer mogelijk. Uit m'n hoofd zeg ik dat ik wel eens de verhoogde aansprakelijkheid heb aangepast (van die ¤500 naar iets van ¤2000) voor een klant, maar je kan het best even je situatie uitleggen bij een Business Point of postkantoor. Daar krijgen ze namelijk direct alle mogelijkheden te zien als je het pakket op de weegschaal legt en de gewenste verzendmethode selecteert. En dat heb ik hier niet
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:53 schreef vw_caddy het volgende:
Weten jullie ook of de Track&Trace-pagina in het weekend wordt bijgewerkt met informatie? Heb gistermiddag een pakket afgegeven bij het postkantoor, maar zie nog geen informatie op de track&trace pagina.
Over het algemeen geldt dat de informatie eens per zoveel tijd wordt ge-update. Verschillende backoffices communiceren 's nachts met elkaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Carport op 04-11-2006 19:55:48 ]
pi_43241136
he carport. Zoals hierboven staat, eergisteren heen gebracht. Pakket was 2.8 KG, en dat is automatisch Internationaal Pakket Plus EU. Pakket gaat naar Engeland toe, en dat is te traceren tot aan de eindbestemming vanwege goede afspraken met Royal Mail in de UK. (bron: postkantoormedewerker) Pakket is verzekerd tot ¤500, en dat is genoeg.

Weet jij eventueel nog een antwoord op mijn laatste vraag? (zie twee posts hierboven)
pi_43241176
Ja, ik las je tweede bericht later pas Nouja, mijn informatie klopt in ieder geval

Het antwoord heb ik net ge-edit
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:53 schreef vw_caddy het volgende:
Over het algemeen geldt dat de informatie eens per zoveel tijd wordt ge-update. Verschillende backoffices communiceren 's nachts met elkaar.
pi_43241349
Ok, de Track&Trace pagina zegt namelijk dat je 24 uur later de status kan bekijken, maar hij kent de barcode nog steeds niet. Bedankt voor de info in ieder geval.
pi_43241450
Kijk maandag maar, grote kans dat 'ie er dan wel in staat.

Asjeblieft in ieder geval
pi_43252950
Je mag kennelijk ook alleen een postcode + huisnummer op je enveloppe schrijven om hem bezorgd te krijgen... maar is het dan niet zo dat de bezorger je het liefst deaud wil hebben?
pi_43256386
De sorteermachines lezen de postcode en het huisnummer en printen dat ook op de envelop. Zolang de post machinaal verwerkt wordt zal er geen postbode zijn die het iets boeit (sterker nog, ze zien die enveloppen niet eens). Op het moment dat je de brief tegenkomt, zal je wel even raar staan kijken, maar als de postcode overeenkomt met de postcode bij de andere brieven, zal niemand moeilijk doen.
pi_43259766
Dat kan wel, maar wordt niet gewaardeerd. Zeker niet als het om grote enveloppen gaat, want die moeten met de hand verwerkt worden en dan is het dus wel tof als er gewoon de straatnaam op staat.

Postcode + Huisnummer is wel prima om als retouradres op de envelop te zetten. (Het is sowieso geen overbodige luxe om even een retouradres op de envelop te vermelden... )
  maandag 6 november 2006 @ 12:32:28 #28
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_43287987
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:33 schreef Jordy-B het volgende:
Welkom in het eerste TNT Medewerkerstopic

De naamsverandering was half oktober al, maar het duurde even voordat het vorige topic vol zat. (en de persoon die het vorige topic had volgemaakt, vond het niet nodig om even een nieuw topic te openen)
Sorry. Kreeg ook al een uitbrander van "Dormael"...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_43288139
carport, het nummer wordt online nog steeds niet herkend (wat dat betreft kunnen zie nog iets leren van de UPS Tracesystem), maar de klantenservice melde dat het pakket vandaag nog met het vliegtuig naar de UK gaat.
pi_43289501
Ja, naar de UK gaat het meestal wel vrij snel inderdaad.
Een paar maanden terug (rond een van die feestdagen in april), had ik een klant aan de balie die een pakket naar Engeland wilde versturen. Zo snel mogelijk, het liefst morgen daar, de prijs maakte niet uit. Nouja, goed, ik een beetje uitzoeken enzo en had een leuke mogelijkheid gevonden. Komt die man de volgende dag 's avonds terug naar de balie om te vertellen dat het pakket al was aangekomen (!)
Gezien er in het weekend niet echt wordt getransporteerd, zal het bij jou ook wel vrij snel gaan nu.
pi_43289573
Pakketten die ik stuur die echt de volgende dag moeten aankomen, biedt ik vaak aan bij UPS. Komt een gegarandeerde datum uit waarop ze het pakket aanbieden bij de ontvanger, kreeg zelfs een keer financiele compensatie omdat ze vier uur te laat waren. Pakketten die geen haast hebben doe ik altijd via TNT.
  FOK!fotograaf maandag 6 november 2006 @ 16:59:19 #32
73911 ultra_ivo
pi_43295207
Heeft iemand de link naar de kledingsite (mischien iets voor in de openingspost). Ik ben net van computer moeten wisellen, ben dus m'n favorietent.
pi_43298179
http://www.tpgpost.id-cf.nl/render.do

Ik lees nu trouwens net dat de naam van dat bedrijf wéér gaat veranderen. Zelfs PTT/TPG/TNT doet dat niet zo vaak
pi_43323101
Carport: vanmorgen weer eens gebeld (nummer is nog steeds niet te vinden op de T&T Website), pakket stond in het nationale systeem op 'interne pakketdienst Zwolle', in het DPD-systeem kon ze nog niets zien. Weet jij wat DPD is?
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:41:03 #35
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43328178
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:44 schreef vw_caddy het volgende:
Carport: vanmorgen weer eens gebeld (nummer is nog steeds niet te vinden op de T&T Website), pakket stond in het nationale systeem op 'interne pakketdienst Zwolle', in het DPD-systeem kon ze nog niets zien. Weet jij wat DPD is?
Een pakkettenboer, net als DHL en zo. Ik zie er tenminste regelmatig vrachtwagentjes van rijden. Geen idee wat de connectie met TNT is.
pi_43331713
In mijn geval ging het pakket naar Engeland, daar zullen ze wel geen DPD hebben dus denk dat het wat anders is.
pi_43334991
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:44 schreef vw_caddy het volgende:
Op zich is het niet erg netjes dat het nummer nog niet via TrackTrace opvraagbaar is, maar dat even terzijde
DPD is een internationale 'parcel service', pakkettendistributeur dus. TNT Express heeft met GeoPost (later veranderd in DPD) een contract lopen waarbij internationale pakketten met elkaar worden uitgewisseld. De precieze overeenkomst in dat contract ken ik niet, maar het zal erop neerkomen dat het pakket nu in handen van DPD is en dat de medewerker voor je in dat traceersysteem heeft gekeken.
pi_43335161
Dank voor de informatie, top. Ik begrijp dat dergelijke pakketten in het buitenland besteld worden door DPD en niet door de lokale postboer?

Het is me 1x eerder gebeurd dat het nummer niet te vinden is op de T&T-pagina, en wat me opvalt is dat dat altijd gebeurd als ik het pakket vlak voor het weekend aanbiedt, ook dit pakket heb ik op vrijdag aangeboden. De dames achter 0900-0570 zouden niet weten hoe dat komt, maar dat zijn ook halve digibeten denk ik.

[ Bericht 12% gewijzigd door vw_caddy op 07-11-2006 19:58:01 ]
pi_43336397
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:51 schreef vw_caddy het volgende:
Dank voor de informatie, top. Ik begrijp dat dergelijke pakketten in het buitenland besteld worden door DPD en niet door de lokale postboer?
Pakketten in het buitenland worden door een aangewezen distributeur verzorgd. Binnen de UK zal dat waarschijnlijk wel DPD of TNT zelf zijn. Geen idee verder in hoeverre dat binnen de UK eventueel weer uitbesteed is aan subcontractors (zoals in Nederland wel voorkomt). Ik zit zelf niet bij pakketservice
pi_43393829
TNT heeft nog steeds geen scaninfo vanuit Engeland binnengekregen, en de ontvanger heeft mijn pakket nog niet. Als het maandag nog niet is aangekomen, dan start TNT een onderzoek. Toch ergens blij dat er een schadevergoeding tot ¤500 op zit.
pi_43414082
Stuur bloemen en ze worden door de postbode bezorgd...

(http://www.stuurbloemen.nl/scripts/default.asp)

Geweldig... zie het al voor me...
Zo'n doos tussen de post in m'n tassen... en dan door een net te krappe brievenbus, uiteraard met een naar binneklap klep en een dikke veer erachter...
  donderdag 9 november 2006 @ 23:14:21 #42
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_43414561
Ik zal ze met genoegen door een mini-busje duwen. Buspakjes die niet door iemand te kleine bus passen slopen is mijn grootste post-hobby.
  vrijdag 10 november 2006 @ 16:27:58 #43
157991 Dormael
Going Postal
pi_43430392
Hahahahahahaha hoe bedoel je ik vind iets geweldigs uit maar kan me niet schelen of de postbode er wat mee kan....
pi_43432861
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:27 schreef Dormael het volgende:
Hahahahahahaha hoe bedoel je ik vind iets geweldigs uit maar kan me niet schelen of de postbode er wat mee kan....
Dat is wel vaker zo... Eigenlijk zou je de medewerkers van marketingbedrijven verplicht een dagje moeten laten meelopen met de post, want de ideeën die je soms tegenkomt geven niet echt het gevoel dat er is nagedacht over de verspreiding.
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:10:24 #45
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_43443770
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat is wel vaker zo... Eigenlijk zou je de medewerkers van marketingbedrijven verplicht een dagje moeten laten meelopen met de post, want de ideeën die je soms tegenkomt geven niet echt het gevoel dat er is nagedacht over de verspreiding.
Ik vind het eigenlijk nog stuitender dat TNT zélf ook van die ondingen aan haar klanten verstuurt! Van die kleine, dikke, gladde kutdoosjes...
pi_43443807
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:10 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk nog stuitender dat TNT zélf ook van die ondingen aan haar klanten verstuurt! Van die kleine, dikke, gladde kutdoosjes...
Dat doosje met die twee zakjes snoep en die cadeaubon en kortingsbonnenboekje erin was ook wel erg, ja...
pi_43447351
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 00:10 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Ook om te sorteren zijn die dingen een ramp, je moet ze steeds iets draaien om door de reflecties op het plastic heen te kunnen kijken.
pi_43453563
Jaren geleden hadden we ook een keer een leuke hah: schoonmaakdoekjes van Bounty (niet met het gelijknamige chocolademerk te verwarren). Die waren zo dik (en glad) dat we iedere dag maar 2 rijtjes van de sorteerkast hoefden te doen.

Meer recent: Die leuke zogenaamde taartdoosjes van KPN.

Iets minder recent: Echte vlaaidozen (met vlaai als inhoud). Niet geschikt om mee te nemen in de voet-fietsbestelling. Probeer maar eens zo'n taart door een bus te schuiven. Sowieso regende het keihard, dus de kartonnen doos was verpulverd, en de vlaai geheel doorweekt.

Ook waren diverse bewoners niet thuis, dus dan moest je op zo'n verregende doos een GG-sticker plakken. Op de vestiging verdween de gebakdoos in een postzak, samen met andere pakketten, en kwam uiteindelijk (uiteraard niet gekoeld bewaard) in onherkenbare staat op het Postkantoor terecht.

En wat te denken van die enorme dozen met decoders die Casema aangetekend aan iedereen ongevraagd opstuurde? Niemand had die dingen besteld, dus 99% van de mensen weigerde ze. Ging je zwaar overladen de straat op, maar kwam je ook afgeladen weer terug!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_43454137
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Goed plan! Dan mogen de dames en heren van het postkantoor ook een dagje meelopen. Ze schijnen niet te snappen dat dat kartonnen brievenbusmalletje achter het loket niet strookt met de werkelijkheid...Dan past het net volgens de betreffende medewerker en sta ik bij een standaardbrievenbus te duwen (na aangebeld te hebben natuurlijk) om er vervolgens achter te komen dat het laatste stukje niet past, maar dat terughalen ook geen optie is. Zeker met regen is dat erg jammer of een speels huisdiersoort achter de deur....
pi_43456753
Die mal klopt wel. Als het in de werkelijkheid niet klopt, voldoet de bus gewoon niet aan de gestelde eisen. Als je het pakje niet in de bus krijgt en de mensen (en hun buren) zijn niet thuis, vervalt de tweede aanbieding en mogen ze het komen ophalen op het postkantoor.

Ik heb wel altijd kennisgevingen bij me voor dat soort dingen. (ook als je hem bij de buren aflevert, moet je een kennisgeving schrijven, zodat de geadresseerde weet dat het pakje bij de buren ligt en bij welke buren).

Het gat van de brievenbus heeft een bepaald minimumformaat, maar de diepte van de bus ook. Als bij die verticale buitenbussen het gat aan de voorkant zit, voldoet de diepte gewoonweg niet.
pi_43457787
Als je het pakje niet in de bus krijgt en de mensen (en hun buren) zijn niet thuis, vervalt de tweede aanbieding en mogen ze het komen ophalen op het postkantoor.

Quote: "Ik heb wel altijd kennisgevingen bij me voor dat soort dingen. (ook als je hem bij de buren aflevert, moet je een kennisgeving schrijven, zodat de geadresseerde weet dat het pakje bij de buren ligt en bij welke buren).

Het gat van de brievenbus heeft een bepaald minimumformaat, maar de diepte van de bus ook. Als bij die verticale buitenbussen het gat aan de voorkant zit, voldoet de diepte gewoonweg niet."

Vreselijk irritant jah... van die buitenbussen ook met het gat aan de voorkant. Meest simpele buspakjes kunnen daar niet eens in.
Schrijf altijd meteen een afhaalkennisgeving uit. Niet eens voor het dichstbijzijnde servicepunt, gewoon het postkantoor. Laat ze maar wat moeite doen. Briefje met informatie over de juiste brievenbusafmetingen met de kennisgeving mee naar binnen... en laat ze het maar lekker op het postkantoor zelf ophalen. Kost mij ook veel moeite en tijd ... probeer het pakje dus ook zeker niet bij buren af te leveren.
  zaterdag 11 november 2006 @ 18:33:55 #52
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_43458333
Waarom laat TNT klanten die een te kleine bus hebben en buspakjes ontvangen die niet passen niet gewoon strafport betalen op het postkantoor? Nu hebben we voor 1,78 net zoveel gezeik als voor 6,20, dat slaat nergens op.
pi_43458392
Ja, maar ik heb bijna altijd middagwijken en kom niet terug op het postkantoor. Het is voor mij dus extra werk als ik een pakje naar het postkantoor moet brengen. Ik ga dan ook liever bij de buren langs om te kijken of ik dat spul daar kan dumpen.

De kennisgeving vul ik gewoon in, waarna ik bij de buren ga kijken of ik het daar kwijt kan. Als dat kan, streep ik het deel door dat ze het op het postkantoor op kunnen halen en schrijf ik op een leeg vlak dat ik het pakje heb achtergelaten bij de buren op nummer zoveel.
pi_43461304
Heb ut er wel voor over dan om een keer terug te fietsen naar kantoor.
Doe dat haast nog liever dan dat ik ze mats door het bij de buren af te geven.

Bovendien kan ik dan meteen m'n nabrengzakken/labels kwijt... zijn ze thuis ook blij mee,
ligt dat spul ook niet een hele week in de garage
pi_43463129
Voor de nabrengzakken heb je als-het-goed-is op het kantoor een rode envelop liggen. Daar doe je de nabrengzakken, sleutel, etc. in. De rode envelop gooi je in de rode brievenbus, waarna de envelop door diegene die de buslichting doet naar kantoor wordt gebracht.

Maar hier gaat op zaterdag om 15.30 het hek dicht, dus moet ik het pakje direct naar het postkantoor in de stad brengen. Dat is ongeveer een kwartier om.
pi_43463633
Ik kom toch vrijwel direct langs het postkantoor als ik naar huis rij. Zijn m'n collega's ook blij mee
Tenminste, als ik niet in Den Bosch werk
pi_43464259
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 21:30 schreef Jordy-B het volgende:
Voor de nabrengzakken heb je als-het-goed-is op het kantoor een rode envelop liggen. Daar doe je de nabrengzakken, sleutel, etc. in. De rode envelop gooi je in de rode brievenbus, waarna de envelop door diegene die de buslichting doet naar kantoor wordt gebracht.

Maar hier gaat op zaterdag om 15.30 het hek dicht, dus moet ik het pakje direct naar het postkantoor in de stad brengen. Dat is ongeveer een kwartier om.
Rooie enveloppen? Sleutels? Doen ze bij ons niej aan denk ik
pi_43464317
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 22:22 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]

Rooie enveloppen? Sleutels? Doen ze bij ons niej aan denk ik
Hier heb je voor veel nabrengadressen een sleutel nodig. Omdat die sleutels maandag (nou ja, eigenlijk dinsdag) weer nodig zijn, moet je ze terugbrengen of je doet ze dus in zo'n rooie envelop (duurzame envelop van een soort kunstleer)
pi_43464408
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 22:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hier heb je voor veel nabrengadressen een sleutel nodig. Omdat die sleutels maandag (nou ja, eigenlijk dinsdag) weer nodig zijn, moet je ze terugbrengen of je doet ze dus in zo'n rooie envelop (duurzame envelop van een soort kunstleer)
Neej da is bij ons weer niet.
Nabrengzak vol met post, dichtknopen met touw, label er aan, verzegelen en zo gaan ze naar het nabrengadres.
Die labels willen ze graag terug, zown zak is nog niet zo'n probleem.
pi_43475062
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 21:30 schreef Jordy-B het volgende:
Dat gaat op iedere vestiging weer anders

Hier gaat het kantoor pas dicht als de laatste medewerker terug/klaar is. Onderbaksleutels zijn bij ons in sommige gevallen ook op naam uitgereikt (en die mag je dus gewoon houden).
pi_43475369
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 22:31 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]

Neej da is bij ons weer niet.
Nabrengzak vol met post, dichtknopen met touw, label er aan, verzegelen en zo gaan ze naar het nabrengadres.
Die labels willen ze graag terug, zown zak is nog niet zo'n probleem.
We werken hier met papieren labels (Er zijn wel plastic labels, maar die zitten vast aan de zak, voor de wijken die bijna altijd een nabrengzak nodig hebben)... Papieren labels zijn gewoon wegwerpmateriaal. De zak hoeft ook niet direct terug te zijn, het gaat gewoon om de sleutel van het nabrengadres.

Hier doet op zaterdag rond half-vier de laatste chauffeur het licht uit en het hek dicht. Er staan een stuk of 10-15 auto's op het terrein (waaronder vier tweetonners) en die staan een stuk veiliger als het terrein wordt afgesloten door een zwaar hek.
pi_43514330
Ik ga vanaf morgen ook voor TPG werken. Niet onder contract maar via een subcontractor..
Ik moet zakken met pakketten van het distributiecentrum naar postkantoren in de regio brengen en daarnaast ga ik ook pakketroutes rijden

Vanaf januari ga ik 40 uur per week werken als het niet meer is....

[ Bericht 11% gewijzigd door Conflict op 13-11-2006 19:20:24 ]
pi_43536489
Zo, klaar

Morgen weer
pi_43587063
Voor diegenen die 't nog niet wisten, in de Kerstperiode hebben we weer 2x HAH op zaterdag! WaaronderAppe Heijn op zaterdag 23 december, wat sowieso al de drukste dag van de hele KNJ gaat worden. Sowieso is (hier althans) de zaterdag zo'n beetje de drukste dag van de week, alleen dinsdag is soms drukker, omdat je dan altijd 3xhah hebt (Appie, Gamma of andere bouwmarkt, en die altijd fijne afgevende folder der MediaMarkt)
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  woensdag 15 november 2006 @ 20:28:59 #65
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43587332
Ah, de KNJ. Ik ben nét op tijd gestopt .

Twee jaar geleden ofzo was'ie wel briljant. Toen viel een van de kerstdagen en nieuwjaar op zaterdag!
pi_43588215
verdamme... Het hele jaar geen HAH op zaterdag, behalve tijdens de kerst... Hoe krijgen ze het toch ook voor elkaar.

(één voordeel: tijdens de kerst kan ik mijn wijk toch met goed fatsoen niet op de fiets doen, dus dan vertraagt die HAH ook nauwelijks)
pi_43590388
Lekker die HAH weer
Wat dachten ze daarboven? Chaos wordt het toch wel, laten we het dan maar helemaal in de soep lopen?
  donderdag 16 november 2006 @ 13:21:19 #68
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_43605958
Ach, dan is het toch uren schrijven hier, dus het maakt me niet zoveel uit. Lekker rustig aan doen, en de rest van het jaar een beetje compenseren.
pi_43606497
quote:
Op donderdag 9 november 2006 13:55 schreef vw_caddy het volgende:
TNT heeft nog steeds geen scaninfo vanuit Engeland binnengekregen, en de ontvanger heeft mijn pakket nog niet. Als het maandag nog niet is aangekomen, dan start TNT een onderzoek. Toch ergens blij dat er een schadevergoeding tot ¤500 op zit.
Even melden hoe het is afgelopen: TNT heeft uiteindelijk een onderzoek ingesteld samen met Royal Mail. Het pakket bleek nog steeds in een sorteercentrum van Royal Mail te liggen, werd niets meegedaan. Alsnog afgeleverd.
pi_43619446
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Voor diegenen die 't nog niet wisten, in de Kerstperiode hebben we weer 2x HAH op zaterdag! WaaronderAppe Heijn op zaterdag 23 december, wat sowieso al de drukste dag van de hele KNJ gaat worden. Sowieso is (hier althans) de zaterdag zo'n beetje de drukste dag van de week, alleen dinsdag is soms drukker, omdat je dan altijd 3xhah hebt (Appie, Gamma of andere bouwmarkt, en die altijd fijne afgevende folder der MediaMarkt)
Vraagje 2x HAH: bedoel je daarmee twee HAH op een dag of twee keer 1 HAH op twee zaterdagen in december? Je zegt "waaronder" maar noemt vervolgens een datum (laat het een keer 2x HAH op 1 dag zijn.. )
pi_43620004
Ik neem aan dat ze niet met de kerst twee soorten HAH op één zaterdag doen.

Volgens mij is woensdag trouwens de drukste dag, vanwege de tv-gidsen. (En hier hebben ze op woensdag doorgaans meerdere soorten HAH). Qua post is dinsdag trouwens de rustigste dag van de week (vrijdag is vaak ook rustig, maar lang niet iedere week)
pi_43658191
Vorige week wat misgegaan met de stemlijsten, en vandaag elk huishouden een excuusbrief van de gemeente. Zo kun je ook werk genereren.

Zag vandaag ook dat ik maar 1.10 uur heb om m'n wijk voor te bereiden. Yeah right .... !
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_43660327
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 15:52 schreef zjroentje het volgende:
Vorige week wat misgegaan met de stemlijsten, en vandaag elk huishouden een excuusbrief van de gemeente. Zo kun je ook werk genereren.

Zag vandaag ook dat ik maar 1.10 uur heb om m'n wijk voor te bereiden. Yeah right .... !
Ik heb maar liefst 1.30 voor mijn wijk, maar daar vallen op zaterdag dan ook 8 kratten plaatwerk in. In de praktijk ben je minstens 2 uur aan het voorbereiden, plus de 15 a 30 minuten vertraging die je hebt doordat ivm de hoeveelheid plaatwerk op zaterdag de VOS steevast uitloopt. Gelukkig staat bij mijn wijk de looptijd heel riant, 2.30 uur, terwijl je hem makkelijk in 1.45 uur kan lopen. Zo kan ik de tijd die ik binnen tekort kwam weer goedmaken.

Gisteren hadden wij ook alweer overheidsverspreiding. Er was besloten de stemcomputers niet te gebruiken, en gewoon met het rode potlood te stemmen. Vervelend huis-aan-huisje, 1 velletje A4-papier, waarbij je goed moest opletten er geen 4 tegelijk te pakken, en bovendien verfrommelden ze ook in de wind. Leve het HAH-los achter de hand systeem . Ik heb liever 3 HAH tussen de post, dan 1-tje los (behalve als het een klein handzaam dingetje is).
pi_43663492
Looptijd van m'n wijk is 3.20 uur, ik loop het meestal in zo'n 3 uur.

Echt lachwekkend ook dat je de post bij het sorteren direct moet neerzetten als je het huisnummer ziet. Dus gewoon grote en kleine stukken door elkaar knallen. Wat voor een malloot heeft dat bedacht?
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_43664742
quote:
Op donderdag 16 november 2006 20:24 schreef Jordy-B het volgende:
Ik neem aan dat ze niet met de kerst twee soorten HAH op één zaterdag doen.
jij werkt er net?
pi_43665153
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:00 schreef zjroentje het volgende:

Echt lachwekkend ook dat je de post bij het sorteren direct moet neerzetten als je het huisnummer ziet. Dus gewoon grote en kleine stukken door elkaar knallen. Wat voor een malloot heeft dat bedacht?
Dat is ook onzin, maar de baas wil je zo snel mogelijk de straat op hebben. Hoe lang je er daar over doet, maakt blijkbaar niet zoveel uit.
In het compartiment waar ik werk worden altijd de grote stukken achter de kleine stukken gezet. Dit kost nauwelijks meer tijd, je maakt minder snel fouten (heb ik het idee) en het loopt een stuk prettiger weg... Bij m'n collega's van het naburige codegebied zie je wel regelmatig dat ze de grote stukken gewoon tussen de kleine stukken doen ipv erachter.
Ieder z'n meug... Er wordt sowieso niet op de officiële manier gezet (met je rooie bakje HSM-post in zo'n rek aan de werktafel en één vakje per keer uit je rode bakje halen, enzo).
Ik gooi zelf altijd een half rood bakje in één keer in het zetblok. Aan de scheidingskaarten kan je wel zien waar het vakje eindigt en je hoeft op die manier alleen nog maar de post uit het vakje van de sorteerkast te halen. Werkt een stuk vlotter.
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:42 schreef Smeich het volgende:

[..]

jij werkt er net?
Ik werk er al een jaartje of zeven, maar ik kan me niet herinneren dat ze op een zaterdag voor de kerst meerdere soorten HAH hadden.
pi_43665268
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:56 schreef Jordy-B het volgende:

In het compartiment waar ik werk worden altijd de grote stukken achter de kleine stukken gezet. Dit kost nauwelijks meer tijd, je maakt minder snel fouten (heb ik het idee) en het loopt een stuk prettiger weg... Bij m'n collega's van het naburige codegebied zie je wel regelmatig dat ze de grote stukken gewoon tussen de kleine stukken doen ipv erachter.
Ieder z'n meug...
Is ook gewoon veel logischer, zo doe ik het ook gewoon.
quote:
Er wordt sowieso niet op de officiële manier gezet (met je rooie bakje HSM-post in zo'n rek aan de werktafel en één vakje per keer uit je rode bakje halen, enzo).
Ik gooi zelf altijd een half rood bakje in één keer in het zetblok. Aan de scheidingskaarten kan je wel zien waar het vakje eindigt en je hoeft op die manier alleen nog maar de post uit het vakje van de sorteerkast te halen. Werkt een stuk vlotter.
Zoals ik het vandaag hoorde, moet je een aantal vakken tegelijk in je zetblok zetten, en daarnaast alle post uit de vakken op een stapeltje en dan maar doorknallen. Echt waanzin.
pi_43666924
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 20:01 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Is ook gewoon veel logischer, zo doe ik het ook gewoon.
[..]

Zoals ik het vandaag hoorde, moet je een aantal vakken tegelijk in je zetblok zetten, en daarnaast alle post uit de vakken op een stapeltje en dan maar doorknallen. Echt waanzin.
Ik doe niet alle post uit de vakken op één stapeltje, maar ik pak wel meerdere vakken in één keer uit de kast en leg ze in een rijtje... Ik ga dan tijdens het zetten zo het rijtje af.

Misschien waanzin, maar op het voorbereiden verlies je de meeste tijd... Als je een manier weet om het sneller te doen, zou ik het vooral niet laten.
pi_43667688
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 19:00 schreef zjroentje het volgende:

Dat hebben ze bedacht om je te dwingen op straat alle post door te lopen voordat je 'm induwt. Zelfs dan werkt het nog handiger om de grootste stukken achter te hebben.
pi_43679584
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:02 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat hebben ze bedacht om je te dwingen op straat alle post door te lopen voordat je 'm induwt. Zelfs dan werkt het nog handiger om de grootste stukken achter te hebben.
Nee, dat hebben ze bedacht om het tussenzetten sneller te laten verlopen. Ik heb een tijdje op een vestiging gewerkt waar dit inderdaad gebruikelijk was. Wat ze daar ook een tijdje hebben gedaan is op dezelfde manier het HAH er tussen zetten, dus soms zat het voor de post, soms ertussen, soms halverwege. Het resultaat was, dat je niet meer kon zien bij welk adres het hoorde. Die folder tussen nr 10 en 12 kon dus zowel voor 10 als voor 12 zijn. Dat was zo'n ramp, daar zijn ze gelukkig van terug gekomen.

Op de vestiging waar ik nu zit is hier met verbazing op gereageerd. Het is inderdaad niet de bedoeling dat je de machinepost opnieuw op grootte gaat zetten, maar het plaatwerk wordt hier gewoon achter de dunne post gezet. Ik heb nog nooit officieel gehoord dat dat niet mocht. Ook pak ik meestal maar 1 segment tegelijk, tenzij er heel weinig dikke post is. Meestal pak ik eerst het plaatwerk, zet dat snel op volgorde. Dan zet ik het segment in het zetblok, en zet het plaatwerk (wat al op volgorde ligt) ertussen. Dan hoef ik nml maar 1x door het segment heen te lopen.

Als het een vakje is waar je vingers handig tussenpassen (bijv 1-11 of 12-2) loop ik 1x door het segment heen, en zet mijn vingers ertussen. Vervolgens knal ik het plaatwerk er snel tussen.

Ook moet je officieel zodra je een of meerdere segmenten gezet hebt, deze afbundelen en in je tas stoppen. Weinig mensen doen dat. Behalve dat die slappe leren tassen bij bundel 3 omvallen, is het heel vervelend als er nog wat laatste post binnen komt (of een stapel tijdschriften voor jouw wijk) terwijl er al van alles is afgebundeld en ingepakt. Als je de segmenten teruglegt in je kast, kan je die foutlopers er nog snel tussen stoppen.
pi_43679700
Ik heb gisteren voor het eerst een pakketroute gereden.

Het moeilijkste vond ik het sorteren van de pakketten en het inladen van de auto. Ik zou 60 pakjes meekrijgen, maar dat werden er 100. Ik reed om half 11 weg uit Gorinchem en om 19 uur was ik weer thuis
pi_43679809
Maar met zo'n grote TNT-bus kan je wel overal voorrang afdwingen
  zondag 19 november 2006 @ 12:07:07 #83
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_43680274
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:43 schreef Carport het volgende:
Tenzij je een subcontractor in een aftands busje bent.
pi_43680426
quote:
Op zondag 19 november 2006 11:43 schreef Carport het volgende:
Ik heb een Opel Combo

En die is niet van TNT, maar ik heb 'm geleend. Als ik door de proeftijd heen ben ga ik investeren in een VW Transporter.
pi_43680470
quote:
Op zondag 19 november 2006 12:07 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Tenzij je een subcontractor in een aftands busje bent.
Met een aftands busje ben je niet welkom, er worden nogal wat eisen gesteld.

Het mag alleen een witte Vito of Transporter zijn, mag geen roest op zitten en moet voorzien zijn van centrale vergrendeling.
pi_43680574
Een oranje Mercedes Sprinter hier
pi_43680635
quote:
Op zondag 19 november 2006 12:20 schreef Carport het volgende:
Een oranje Mercedes Sprinter hier
Oranje zullen ze niet zo moeilijk om doen bij TNT
pi_43680742