De TNT is alleen verantwoordelijk voor de verzending van de zending. Wanneer het pakket geaccepteerd is, is het bedrijf verantwoordelijk om het pakket op een juiste wijze te bezorgen. Wanneer een postbode/pakketchauffeur het pakket bij jou thuis aanbiedt, heb je de keuze om het pakket aan te nemen of te weigeren. Neem je het aan, ben je verplicht om het remboursbedrag te betalen. Of je dan vervolgens het bestelde product, een niet gerepareerd product of een baksteen in het pakket vindt, is verder geen zaak meer van de TNT.
Hoe lastig het ook kan zijn, maar als jij belazerd wordt door dat bedrijf, is dat een zaak tussen jou en dat bedrijf, de TNT staat daar geheel buiten. Een postbode/pakketchauffeur zal dan ook niet mogen toestaan om het pakket eerst 'ter controle' aan je te overhandigen omdat geopende pakketten niet meer retour mogen worden genomen. Wanneer je het pakket aanneemt ben je verplicht om het remboursgeld te voldoen en is de verzending voor de TNT voltooid.
Ik begrijp jouw situatie heel goed, maar met de huidige regelgeving van de TNT kan het personeel daar helaas niets aan doen. De enige mogelijkheid die je hebt als je het niet vertrouwt, is het pakket niet aannemen. Dan wordt het zonder kosten retour afzender gestuurd.