abonnement Unibet Coolblue
pi_44713089
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!


Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21

Handige linkjes voor klanten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

TNT Zakelijk


Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering


Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers


Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:



De OP is hier te vinden.
  zondag 24 december 2006 @ 17:45:17 #2
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_44713315
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:37 schreef Carport het volgende:
Hier worden er ook weer contracten omgezet naar contracten voor onbepaalde tijd. Niet voor iedereen, maar als je drie jaar lang goed hebt gewerkt, doen ze wel je best voor je.
Haha, zouden we hier eens moeten proberen. Ik snap er trouwens ook niks van, waarom zijn ze daar zo bang voor? Denken ze echt dat ik daar na m'n afstuderen jaren blijf hangen voor 3 uur op zaterdag?
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_44714132
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:45 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Haha, zouden we hier eens moeten proberen. Ik snap er trouwens ook niks van, waarom zijn ze daar zo bang voor? Denken ze echt dat ik daar na m'n afstuderen jaren blijf hangen voor 3 uur op zaterdag?
En dan nog... Ervaren zaterdagwerkers kunnen behoorlijk belangrijk zijn om de boel soepel te laten verlopen.

Ze hebben hier onlangs nog wel een paar postbezorgers een contract voor onbepaalde tijd gegeven, maar dat had er ook mee te maken dat er geen vervanging gevonden was, en die postbezorgers behoorlijk snel zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Licht Ontvlambaar zondag 24 december 2006 @ 19:14:32 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44715609
En centraal
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44716564
Zo, de kerstperiode ook weer voorbij!
pi_44717253
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En dan nog... Ervaren zaterdagwerkers kunnen behoorlijk belangrijk zijn om de boel soepel te laten verlopen.
Klopt. Zeker als ze ook nog in de vakantie's bijspringen.
pi_44717783
Of zelfs doordeweeks. Ik spring al een aantal maanden op zeer regelmatige basis bij. Dadelijk kan ik nog een verruiming van mijn contract opeisen.
pi_44737245
Ik heb een vraagje aan de mensen die bij TNT pakketpost afleveren...

Is het mogelijk om het geld betaald voor een rembours zending vast te houden o.i.d.??

Het verhaal is namelijk zo dat ik iets heb opgestuurd, en dat onder rembours weer wordt terug gestuurd naar me, maar ik lees op internet dat het bedrijf in kwestie nog wel is de boel flest, waardoor ik dus eigenlijk mijn (onder rembours) retour gezonden apparaat moet openschroeven om te kijken of de gevraagde reparatie ook daadwerkelijk na mijn specifieke vraag is uitgevoerd.

Maar ik begrijp ook dat de TNT bezorger niet op z,n geld gaat staan wachten terwijl ik eerst wil zien of ik niet belazerd wordt door dat bedrijf.

Weet ook niet hoe het gaat als je het pakket in zo,n situatie zou weigeren....

Is er iemand die me daar iets over kan vertellen...
Wat doen weekdieren in het weekend?
pi_44737855
De TNT is alleen verantwoordelijk voor de verzending van de zending. Wanneer het pakket geaccepteerd is, is het bedrijf verantwoordelijk om het pakket op een juiste wijze te bezorgen. Wanneer een postbode/pakketchauffeur het pakket bij jou thuis aanbiedt, heb je de keuze om het pakket aan te nemen of te weigeren. Neem je het aan, ben je verplicht om het remboursbedrag te betalen. Of je dan vervolgens het bestelde product, een niet gerepareerd product of een baksteen in het pakket vindt, is verder geen zaak meer van de TNT.

Hoe lastig het ook kan zijn, maar als jij belazerd wordt door dat bedrijf, is dat een zaak tussen jou en dat bedrijf, de TNT staat daar geheel buiten. Een postbode/pakketchauffeur zal dan ook niet mogen toestaan om het pakket eerst 'ter controle' aan je te overhandigen omdat geopende pakketten niet meer retour mogen worden genomen. Wanneer je het pakket aanneemt ben je verplicht om het remboursgeld te voldoen en is de verzending voor de TNT voltooid.

Ik begrijp jouw situatie heel goed, maar met de huidige regelgeving van de TNT kan het personeel daar helaas niets aan doen. De enige mogelijkheid die je hebt als je het niet vertrouwt, is het pakket niet aannemen. Dan wordt het zonder kosten retour afzender gestuurd.
pi_44741416
Dank je voor je duidelijke uitleg.
Zal hem gewoon aannemen en betalen.

Begrijp wel dat het jullie "pakkie an" niet is, maar ik vroeg het me gewoon af.
Maar inderdaad...geopend is geopend,...

Ik zal in het vervolg ook ff beter moeten opletten waar ik iets laat doen....op internet..
Wat doen weekdieren in het weekend?
  dinsdag 26 december 2006 @ 12:56:13 #11
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_44748390
tvp
pi_44767541
Heb dit topic met ergernissen en prettige ervaringen een tijdje gevolgd en nu heb ik even een vraag, dus ben benieuwd of iemand me hier iets meer over kan vertellen.

Ik heb laatst een functioneringsgesprek gehad, dat ging allemaal prima, kwam erop neer dat alles in orde was. Nu kreeg ik zaterdag oid. een brief van TNT waarin stond dat ik periodieke loonsverhoging krijg omdat ik nog niet in de top van mijn schaal zit en mijn functioneren goed is.

Weet iemand hoeveel die verhoging is?

Ik ben nu 18 en verdien 6,10 oid.

Ik 'verdenk' ze ervan om me gewoon blij te maken met de 'inflatieverhoging' van 5-10 cent of is het een marginaal bedrag?
pi_44768088
Wat voor contract heb je? Deeltijd, voltijd, zaterdagwerker?
pi_44768417
Zaterdagwerker
Volgens het contract 3 uur per week, postbode
Ben sinds mei 2005 in dienst, mocht dat nog iets uitmaken
pi_44768672
quote:
Op woensdag 27 december 2006 17:39 schreef Bartaz het volgende:
Zaterdagwerker
Volgens het contract 3 uur per week, postbode
Ben sinds mei 2005 in dienst, mocht dat nog iets uitmaken
Je gaat naar EUR 6,83 volgens het CAO boekje. Gefeliciteerd
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_44768774
Flinke achterstand aan kerstpost trouwens. Vandaag drie rode bakjes voor m'n ochtendtranche (en wat losse meuk: geen plaatwerk). Deze waren vrijwel allemaal op 20 en 21/12 afgestempeld!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_44769607
nog steeds heel veel fouten (en nog veel kaarten) achter de rooie kaart.
wat voor apen hebben ze op die sorteercentra rondlopen zeg
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_44770900
quote:
Op woensdag 27 december 2006 17:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je gaat naar EUR 6,83 volgens het CAO boekje. Gefeliciteerd
Dat is toch een aardig verschil

Bedankt voor het nazoeken
  Redactie Frontpage woensdag 27 december 2006 @ 19:45:55 #19
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_44772305
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:21 schreef Beach het volgende:
nog steeds heel veel fouten (en nog veel kaarten) achter de rooie kaart.
wat voor apen hebben ze op die sorteercentra rondlopen zeg
Mwah heb al het één en ander gehoord van een collega die in Nieuwegein rondhangt. Analfabeten, blowende uitzendkrachten en gekleurde medemensen die pas actief worden in de pauze.
pi_44773091
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:45 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Mwah heb al het één en ander gehoord van een collega die in Nieuwegein rondhangt. Analfabeten, blowende uitzendkrachten en gekleurde medemensen die pas actief worden in de pauze.
Owh, die gasten die in de pauzes naar hun familie in het thuisland gingen bellen, waardoor er nu geen openbare telefoons meer zijn binnen de Post?
pi_44779709
Hallo,
Kort vraagje;
Wat was ook al weer de afkorting voor bezorgen bij de buren als iemand niet thuis is??

BGGBBB ofzoiets??
pi_44779771
BGGB

Bij Geen Gehoor Buren
pi_44780097
Ja precies, ik zat in de buurt!
Bedankt!
pi_44809149
Vanaf 1 januari lopen we allemaal verplicht met HAH (ook bij 3 soorten!) los achter de hand. Ik las net op Intranet dat dat stelletje ruggegraatloze kontlikkers wat zich OR noemt (en dus geacht wordt voor onze belangen op te komen!) akkoord is. Degene die deze methode bedacht heeft mag van mij naast Saddam Hoessein worden opgehangen. Smerige tyfushond!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_44812154
Bedoel je dat het niet meer gezet wordt en je het dus al lopend bij elkaar moet rapen??
Pfffffffffffffffffffffffffff :|
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')