abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:35:31 #1
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59157126
Ik had hem volgespammed, dus hier de nieuwe...

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 28
[Centraal] TNT Medewerkerstopic Deel 29 Staken zulllen we!

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  FOK!fotograaf donderdag 5 juni 2008 @ 22:42:31 #2
73911 ultra_ivo
pi_59157319
Mooi, eindelijk iemand die direct een nieuw topic opent.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 juni 2008 @ 22:45:06 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59157386
Kan morgen bijna wel in kortebroek naar het werk, want het zal warm worden hier. Mja, ik moet om 8.15 beginnen, dus ik denk dat ik het toch maar niet doe, want ik moet beginnen met de brengrit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_59157401
Ik was 2 weken lang postbode, daarna was ik meteen gestopt
Betaalt erg slecht en ik vond et grafwerk.
ACDC hooligan
pi_59157414
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:22 schreef kvdv het volgende:
Had trouwens vandaag 1 zo'n Rexona ding om aan de deur te hangen...
Komt daar nu nog een HaH zending van oid? Want ze zijn best wel groot eigelijk...
Nee, alleen als men het zelf aanvraagd, en ze worden alleen op donderdag geleverd / vrijdag eventueel weer mee terug genomen
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:47:36 #6
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59157451
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:45 schreef kutaapmnhondisdood het volgende:
Ik was 2 weken lang postbode, daarna was ik meteen gestopt
Betaalt erg slecht en ik vond et grafwerk.
Tsja, postbode zijn is niet voor iedereen weggelegd

Ik vind het in ieder geval best fijn werk, blijf in beweging, je kunt je gedachte lekker laten gaan, en voor je het weet zijn die tassen weer leeg. Ben het eigelijk voornamelijk gaan doen om weer wat structuur te krijgen (was gestopt met school en m'n slaapritme enzo was behoorlijk f*cked up)
pi_59158138
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:47 schreef kvdv het volgende:

[..]

Tsja, postbode zijn is niet voor iedereen weggelegd

Ik vind het in ieder geval best fijn werk, blijf in beweging, je kunt je gedachte lekker laten gaan, en voor je het weet zijn die tassen weer leeg. Ben het eigelijk voornamelijk gaan doen om weer wat structuur te krijgen (was gestopt met school en m'n slaapritme enzo was behoorlijk f*cked up)
Idd, je moet ervan houden; lopen en fietsen.

verticale brievenbussen gawd... ik wil die er echt uitslopen of als er zo'n stenen smalle ingang is, leg ik het gewoon vaak voor de deur neer... "zie maar wat je ermee doet, het is een hint dat je een nieuw brievenbus moet halen."
I pwn u!
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:27:58 #8
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_59158618
Ooh hier zijn we

Ik heb morgen een postbezorger in de opleiding. Dan vraag ik me toch af. Wat moet je zo iemand nou leren. Dit is je bundel, en die bezorg je in de straat
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_59158865
Bij mijn opleider kwam het er op neer dat ik nog geluk had dat hij meehielp met bezorgen, dat was hij nl. niet verplicht. Heb hem toen maar gezegd dat hij maar mee ging helpen anders ging ik gewoon weg. Met z'n tweeen werk je toch veel sneller. Hij eerder vrij, ik eerder vrij
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:49:40 #10
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_59159274
Mja ik heb een ingewikkelde wijk. Dat moet ik natuurlijk wel even uitleggen. Veel bis-nummers en dan ook nog soms bis-A, bis-B en A, B en C etc. Daar kom je wel echt sneller achter als je het zelf loopt, met mij in de buurt. En het zijn twee hele lange straten, dus dan ga je ook niet effe snel de overkant lopen. Naja we zien wel.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_59160998
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:35 schreef MCH het volgende:
Bij mijn opleider kwam het er op neer dat ik nog geluk had dat hij meehielp met bezorgen, dat was hij nl. niet verplicht. Heb hem toen maar gezegd dat hij maar mee ging helpen anders ging ik gewoon weg. Met z'n tweeen werk je toch veel sneller. Hij eerder vrij, ik eerder vrij
Yup, ik heb maar 1 keer meegelopen voor de eerste wijk, die andere kon ik dan zelf wel uitzoeken

Maar ach, zo moeilijk is het allemaal niet inderdaad.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 juni 2008 @ 05:13:01 #12
73911 ultra_ivo
pi_59162759
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Kan morgen bijna wel in kortebroek naar het werk, want het zal warm worden hier. Mja, ik moet om 8.15 beginnen, dus ik denk dat ik het toch maar niet doe, want ik moet beginnen met de brengrit.
Ik werk al maanden in korte broek. 's Ochtends ook gewoon in korte broek erheen fietsen, bergaf.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 juni 2008 @ 11:58:16 #13
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_59168158
En we blijven wachten op de vernieuwde Gleuvenvullers.nl

tvp dus
pi_59168591
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:49 schreef Sjoewe het volgende:
Mja ik heb een ingewikkelde wijk. Dat moet ik natuurlijk wel even uitleggen. Veel bis-nummers en dan ook nog soms bis-A, bis-B en A, B en C etc. Daar kom je wel echt sneller achter als je het zelf loopt, met mij in de buurt. En het zijn twee hele lange straten, dus dan ga je ook niet effe snel de overkant lopen. Naja we zien wel.
Loop je toch alletwee een rondje? Als dat niet kan alletwee een bundel.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:35:40 #15
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_59169144
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:27 schreef Sjoewe het volgende:
Ooh hier zijn we

Ik heb morgen een postbezorger in de opleiding. Dan vraag ik me toch af. Wat moet je zo iemand nou leren. Dit is je bundel, en die bezorg je in de straat
En verder nog wat zaken als,
-kennisgevingen (voor de buspakjes die niet door die kleine rotbusjes passen)
-sterretje eenentwintig
-hah los achter de hand en stickeradressen. Leg ook uit dat een JA/NEE sticker (ja, wel hah bladen) niet betekent dat je daar wel hah moet bezorgen, omdat wat TNT hah noemt door de rest van Nederland wordt aangeduid als reclamefolders.
-hoe hou je de bundel vast en het hah (meerdere mogelijkheden)
-controleren van de post tijdens het lopen
-hoe douw je de post door de brievenbus zonder dat je de rest uit je handen laat vallen.

Eigenlijk hele elementaire zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, maar voor iemand die nieuw binnenkomt (en uberhaupt nog nooit bezorgwerk heeft gedaan) is NIETS van dit alles vanzelfsprekend!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 6 juni 2008 @ 14:01:37 #16
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_59171459
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 12:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En verder nog wat zaken als,
-kennisgevingen (voor de buspakjes die niet door die kleine rotbusjes passen)
-sterretje eenentwintig
-hah los achter de hand en stickeradressen. Leg ook uit dat een JA/NEE sticker (ja, wel hah bladen) niet betekent dat je daar wel hah moet bezorgen, omdat wat TNT hah noemt door de rest van Nederland wordt aangeduid als reclamefolders.
-hoe hou je de bundel vast en het hah (meerdere mogelijkheden)
-controleren van de post tijdens het lopen
-hoe douw je de post door de brievenbus zonder dat je de rest uit je handen laat vallen.

Eigenlijk hele elementaire zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, maar voor iemand die nieuw binnenkomt (en uberhaupt nog nooit bezorgwerk heeft gedaan) is NIETS van dit alles vanzelfsprekend!
precies wat ik gedaan heb
pi_59173335
Hier hebben we hele strakke regels als het gaat om opleiding geven.
Wel minder maar je merkt dat mensen minder vragen hebben na hun opleidingsdagen.

Ikzelf heb een aanbod gekregen om operator te worden maar ik weet bijgod niet hoe die machines hun werk doen etc.
En of het zwaar werk is??

Ik bereid nu veel wijken voor en help vaak bij de postbussen of het vosproces.

Iemand toevallig operator hier?
Vandaag zijn trouwens weer heel wat vliegjes in mn ogen beland
Morgen korte broek
  FOK!fotograaf vrijdag 6 juni 2008 @ 15:32:43 #18
73911 ultra_ivo
pi_59174097
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:03 schreef tntster het volgende:
Iemand toevallig operator hier?
Vandaag zijn trouwens weer heel wat vliegjes in mn ogen beland
Morgen korte broek
Reserveoperater HSM en soms uitgeleend operator SMG hier

Als je een beetje feeling voor machines hebt en goed tegen stress kunt is de HSM prima werken. En je moet geen wrakke rechterschouder hebben. Zwaar werk is het zeker niet. Ik ben geen volledig operatior HSM geworden vanwege m'n wrakke rechterschouder, je moet namelijk forse stapels post van rechts over een band duwen, daar kon m'n schouder niet tegen. Voor de rest wel prima werk. Soms hectisch, daar moet je tegenkunnen

Over opleiden gesproken, ik moet de mensen soms eerst eens fatsoenlijk op de fiets zetten en leren hoe ze moeten kijken in het verkeer.
pi_59174943
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:32 schreef ultra_ivo het volgende:

Over opleiden gesproken, ik moet de mensen soms eerst eens fatsoenlijk op de fiets zetten en leren hoe ze moeten kijken in het verkeer.
Fietsen is idd erg moeilijk voor veel mensen blijkt. Vooral de huisvrouwen die postbezorger worden zijn vaak gewoon bang om te fietsen met posttassen achterop. De meesten hebben dan ook de neiging om alles te gaan lopen met de fiets in de hand, ook als de eerstvolgende brievenbus 20 meter verder is.

Grrrrrrrr:"Dit stukje moet je even fietsen, kost teveel tijd als je dit lopend doet omdat de bussen/huizen te ver uit elkaar staan.".

Postmuts in opleiding:"Ja ik loop dit even hoor, dat fietsen met post kan ik niet!"

Grrrrrrrr: *mentale zucht. "Probeer het gewoon eens, je leert het alleen door te doen "

Postmuts in opleiding:"Hooooooeeeeeeee! Wat moeilijk!! Ik loop toch liever!" *stapt af.

1 dag later
Teamcoach:"wtf?!?! 4 1/2 uur over een wijk van 2 uur gedaan?!?!"
Grrrrrrrr:"Weer zo'n eigenwijs geval dat niet luistert naar mijn tips en aanwijzingen coach....".

Postmuts in opleiding:"Zeg, ik zou eigenlijk maar 2 uur per dag hoeven te werken maar ik gisteren deden we er 4 1/2 uur over!! Dat is niet de bedoeling! Hebben jullie geen kleinere wijk??"
Grrrrrrrr: "Dat moet je even met de TC of de postbode plus overleggen...."
Postmuts in opleiding:"Oh, kan ik dat niet met jou doen dan?":{
Grrrrrrrr:"Nee, daar ga ik niet over" ( )
Postmuts in opleiding:"Heb jij daar het nummer van?"
Grrrrrrrr:"Oh, hebben ze je dat niet gegeven?" (Alsof ze dat ooit doen bij een nieuwe medewerker.... )
Grrrrrrrr:"Hiero"

Week tot een maand later
*tringggg, tringgggg!
Postmuts die elke dag minstens een uur langer over haar wijk van 2 uur doet:"Ja dit is toch niks voor mij, ik stop ermee!"

Dat is zo ongeveer hoe het er gemiddeld de afgelopen 2 jaar bij ons met postbezorgers er aan toe gaat . Let wel, gemiddeld, er zitten dus (sporadisch) gevallen tussen waar het een stuk beter mee gaat maar helaas ook stukken slechter.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 6 juni 2008 @ 21:14:04 #20
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_59183057
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 15:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Fietsen is idd erg moeilijk voor veel mensen blijkt. Vooral de huisvrouwen die postbezorger worden zijn vaak gewoon bang om te fietsen met posttassen achterop. De meesten hebben dan ook de neiging om alles te gaan lopen met de fiets in de hand, ook als de eerstvolgende brievenbus 20 meter verder is.

Grrrrrrrr:"Dit stukje moet je even fietsen, kost teveel tijd als je dit lopend doet omdat de bussen/huizen te ver uit elkaar staan.".

Postmuts in opleiding:"Ja ik loop dit even hoor, dat fietsen met post kan ik niet!"

Grrrrrrrr: *mentale zucht. "Probeer het gewoon eens, je leert het alleen door te doen "

Postmuts in opleiding:"Hooooooeeeeeeee! Wat moeilijk!! Ik loop toch liever!" *stapt af.

1 dag later
Teamcoach:"wtf?!?! 4 1/2 uur over een wijk van 2 uur gedaan?!?!"
Grrrrrrrr:"Weer zo'n eigenwijs geval dat niet luistert naar mijn tips en aanwijzingen coach....".

Postmuts in opleiding:"Zeg, ik zou eigenlijk maar 2 uur per dag hoeven te werken maar ik gisteren deden we er 4 1/2 uur over!! Dat is niet de bedoeling! Hebben jullie geen kleinere wijk??"
Grrrrrrrr: "Dat moet je even met de TC of de postbode plus overleggen...."
Postmuts in opleiding:"Oh, kan ik dat niet met jou doen dan?":{
Grrrrrrrr:"Nee, daar ga ik niet over" ( )
Postmuts in opleiding:"Heb jij daar het nummer van?"
Grrrrrrrr:"Oh, hebben ze je dat niet gegeven?" (Alsof ze dat ooit doen bij een nieuwe medewerker.... )
Grrrrrrrr:"Hiero"

Week tot een maand later
*tringggg, tringgggg!
Postmuts die elke dag minstens een uur langer over haar wijk van 2 uur doet:"Ja dit is toch niks voor mij, ik stop ermee!"

Dat is zo ongeveer hoe het er gemiddeld de afgelopen 2 jaar bij ons met postbezorgers er aan toe gaat . Let wel, gemiddeld, er zitten dus (sporadisch) gevallen tussen waar het een stuk beter mee gaat maar helaas ook stukken slechter.
Wel herkenbaar, in het begin ben je gewoon niet zo snel/efficient. Ik had het geluk dat ik op maandagen structureel minimaal een uur in m'n eigen tijd werkte. Dit omdat ik weer 'ns 6 onbekende wijken kreeg, zelf moest voorbereiden etc. Er wordt dan ook niet gesproken over wat te doen als je langer bezig bent, en je wordt al helemaal niet gauw (op een enkele uitzondering na) geholpen met bijv. ingooien (wat bij mij vandaag de dag nog steeds moeizaam gaat).

Is dan best frustrerend, je hebt je benen onder je vandaan gelopen, je fiets naar de knoppen gefietst en bent nog te laat.

Werk er nu sinds januari, en ben alleen de afgelopen 2 maandagen binnen de tijd klaar geweest. (heb overigens niet vanaf het begin op maandagen gewerkt)
pi_59192139
tvp
pi_59192685
Vandaag lekker snel klaar, omdat er niet zoveel post is.

Tegen half 11 maar even lopen en dan ben ik tegen 2 uur wel klaar.

Het is vet gezellig altijd op het postkantoor in Emmen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 juni 2008 @ 17:09:36 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59196573
Had vanmiddag voor 2 uur de auto al aan de kant staan en kon daarna op mijn gemakje naar huis fietsen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_59196934
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 21:14 schreef kvdv het volgende:

[..]

Wel herkenbaar, in het begin ben je gewoon niet zo snel/efficient. Ik had het geluk dat ik op maandagen structureel minimaal een uur in m'n eigen tijd werkte. Dit omdat ik weer 'ns 6 onbekende wijken kreeg, zelf moest voorbereiden etc. Er wordt dan ook niet gesproken over wat te doen als je langer bezig bent, en je wordt al helemaal niet gauw (op een enkele uitzondering na) geholpen met bijv. ingooien (wat bij mij vandaag de dag nog steeds moeizaam gaat).

Is dan best frustrerend, je hebt je benen onder je vandaan gelopen, je fiets naar de knoppen gefietst en bent nog te laat.

Werk er nu sinds januari, en ben alleen de afgelopen 2 maandagen binnen de tijd klaar geweest. (heb overigens niet vanaf het begin op maandagen gewerkt)
Lullig dat je niet gewoon uitbetaald krijgt wat je werkt.... Dat is bij ons dus wel gelukkig.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 7 juni 2008 @ 19:04:07 #25
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_59199492
tvp [14.gif]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')