Nee, alleen als men het zelf aanvraagd, en ze worden alleen op donderdag geleverd / vrijdag eventueel weer mee terug genomenquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:22 schreef kvdv het volgende:
Had trouwens vandaag 1 zo'n Rexona ding om aan de deur te hangen...
Komt daar nu nog een HaH zending van oid? Want ze zijn best wel groot eigelijk...
Tsja, postbode zijn is niet voor iedereen weggelegdquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:45 schreef kutaapmnhondisdood het volgende:
Ik was 2 weken lang postbode, daarna was ik meteen gestopt![]()
Betaalt erg slecht en ik vond et grafwerk.![]()
Idd, je moet ervan houden; lopen en fietsen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:47 schreef kvdv het volgende:
[..]
Tsja, postbode zijn is niet voor iedereen weggelegd![]()
![]()
Ik vind het in ieder geval best fijn werk, blijf in beweging, je kunt je gedachte lekker laten gaan, en voor je het weet zijn die tassen weer leeg. Ben het eigelijk voornamelijk gaan doen om weer wat structuur te krijgen (was gestopt met school en m'n slaapritme enzo was behoorlijk f*cked up)
Yup, ik heb maar 1 keer meegelopen voor de eerste wijk, die andere kon ik dan zelf wel uitzoekenquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:35 schreef MCH het volgende:
Bij mijn opleider kwam het er op neer dat ik nog geluk had dat hij meehielp met bezorgen, dat was hij nl. niet verplicht.Heb hem toen maar gezegd dat hij maar mee ging helpen anders ging ik gewoon weg. Met z'n tweeen werk je toch veel sneller.
Hij eerder vrij, ik eerder vrij
Ik werk al maanden in korte broek. 's Ochtends ook gewoon in korte broek erheen fietsen, bergaf.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Kan morgen bijna wel in kortebroek naar het werk, want het zal warm worden hier. Mja, ik moet om 8.15 beginnen, dus ik denk dat ik het toch maar niet doe, want ik moet beginnen met de brengrit.
Loop je toch alletwee een rondje? Als dat niet kan alletwee een bundel.quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:49 schreef Sjoewe het volgende:
Mja ik heb een ingewikkelde wijk. Dat moet ik natuurlijk wel even uitleggen. Veel bis-nummers en dan ook nog soms bis-A, bis-B en A, B en C etc. Daar kom je wel echt sneller achter als je het zelf loopt, met mij in de buurt. En het zijn twee hele lange straten, dus dan ga je ook niet effe snel de overkant lopen. Naja we zien wel.
En verder nog wat zaken als,quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:27 schreef Sjoewe het volgende:
Ooh hier zijn we
Ik heb morgen een postbezorger in de opleiding. Dan vraag ik me toch af. Wat moet je zo iemand nou leren. Dit is je bundel, en die bezorg je in de straat
precies wat ik gedaan hebquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En verder nog wat zaken als,
-kennisgevingen (voor de buspakjes die niet door die kleine rotbusjes passen)
-sterretje eenentwintig
-hah los achter de hand en stickeradressen. Leg ook uit dat een JA/NEE sticker (ja, wel hah bladen) niet betekent dat je daar wel hah moet bezorgen, omdat wat TNT hah noemt door de rest van Nederland wordt aangeduid als reclamefolders.
-hoe hou je de bundel vast en het hah (meerdere mogelijkheden)
-controleren van de post tijdens het lopen
-hoe douw je de post door de brievenbus zonder dat je de rest uit je handen laat vallen.
Eigenlijk hele elementaire zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, maar voor iemand die nieuw binnenkomt (en uberhaupt nog nooit bezorgwerk heeft gedaan) is NIETS van dit alles vanzelfsprekend!
Reserveoperater HSM en soms uitgeleend operator SMG hierquote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:03 schreef tntster het volgende:
Iemand toevallig operator hier?
Vandaag zijn trouwens weer heel wat vliegjes in mn ogen beland![]()
Morgen korte broek
Fietsen is idd erg moeilijk voor veel mensen blijkt. Vooral de huisvrouwen die postbezorger worden zijn vaak gewoon bang om te fietsen met posttassen achterop. De meesten hebben dan ook de neiging om alles te gaan lopen met de fiets in de hand, ook als de eerstvolgende brievenbus 20 meter verder is.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Over opleiden gesproken, ik moet de mensen soms eerst eens fatsoenlijk op de fiets zetten en leren hoe ze moeten kijken in het verkeer.
Wel herkenbaar, in het begin ben je gewoon niet zo snel/efficient. Ik had het geluk dat ik op maandagen structureel minimaal een uur in m'n eigen tijd werkte. Dit omdat ik weer 'ns 6 onbekende wijken kreeg, zelf moest voorbereiden etc. Er wordt dan ook niet gesproken over wat te doen als je langer bezig bent, en je wordt al helemaal niet gauw (op een enkele uitzondering na) geholpen met bijv. ingooien (wat bij mij vandaag de dag nog steeds moeizaam gaat).quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Fietsen is idd erg moeilijk voor veel mensen blijkt. Vooral de huisvrouwen die postbezorger worden zijn vaak gewoon bang om te fietsen met posttassen achterop. De meesten hebben dan ook de neiging om alles te gaan lopen met de fiets in de hand, ook als de eerstvolgende brievenbus 20 meter verder is.![]()
Grrrrrrrr:"Dit stukje moet je even fietsen, kost teveel tijd als je dit lopend doet omdat de bussen/huizen te ver uit elkaar staan.".
Postmuts in opleiding:"Ja ik loop dit even hoor, dat fietsen met post kan ik niet!"
Grrrrrrrr: *mentale zucht. "Probeer het gewoon eens, je leert het alleen door te doen"
Postmuts in opleiding:"Hooooooeeeeeeee! Wat moeilijk!! Ik loop toch liever!" *stapt af.
1 dag later
Teamcoach:"wtf?!?! 4 1/2 uur over een wijk van 2 uur gedaan?!?!"
Grrrrrrrr:"Weer zo'n eigenwijs geval dat niet luistert naar mijn tips en aanwijzingen coach....".
Postmuts in opleiding:"Zeg, ik zou eigenlijk maar 2 uur per dag hoeven te werken maar ik gisteren deden we er 4 1/2 uur over!! Dat is niet de bedoeling! Hebben jullie geen kleinere wijk??"
Grrrrrrrr:"Dat moet je even met de TC of de postbode plus overleggen...."
Postmuts in opleiding:"Oh, kan ik dat niet met jou doen dan?":{
Grrrrrrrr:"Nee, daar ga ik niet over" ()
Postmuts in opleiding:"Heb jij daar het nummer van?"
Grrrrrrrr:"Oh, hebben ze je dat niet gegeven?" (Alsof ze dat ooit doen bij een nieuwe medewerker....)
Grrrrrrrr:"Hiero"
Week tot een maand later
*tringggg, tringgggg!
Postmuts die elke dag minstens een uur langer over haar wijk van 2 uur doet:"Ja dit is toch niks voor mij, ik stop ermee!"
Dat is zo ongeveer hoe het er gemiddeld de afgelopen 2 jaar bij ons met postbezorgers er aan toe gaat. Let wel, gemiddeld, er zitten dus (sporadisch) gevallen tussen waar het een stuk beter mee gaat maar helaas ook stukken slechter.
Lullig dat je niet gewoon uitbetaald krijgt wat je werkt.... Dat is bij ons dus wel gelukkig.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:14 schreef kvdv het volgende:
[..]
Wel herkenbaar, in het begin ben je gewoon niet zo snel/efficient. Ik had het geluk dat ik op maandagen structureel minimaal een uur in m'n eigen tijd werkte. Dit omdat ik weer 'ns 6 onbekende wijken kreeg, zelf moest voorbereiden etc. Er wordt dan ook niet gesproken over wat te doen als je langer bezig bent, en je wordt al helemaal niet gauw (op een enkele uitzondering na) geholpen met bijv. ingooien (wat bij mij vandaag de dag nog steeds moeizaam gaat).
Is dan best frustrerend, je hebt je benen onder je vandaan gelopen, je fiets naar de knoppen gefietst en bent nog te laat.
Werk er nu sinds januari, en ben alleen de afgelopen 2 maandagen binnen de tijd klaar geweest. (heb overigens niet vanaf het begin op maandagen gewerkt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |