abonnement Unibet Coolblue
pi_58380354


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 28



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
BuBa = Business Balie (op sorteercentrum)
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
SC(HT) = SorteerCentrum ('s-Hertogenbosch)
VBG = Voor Bereidings Gebied
VOS = Vroege Ochtend Sorteering




Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers



En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:






De OP is hier te vinden.
pi_58380401
Vandaag staking op het Sorteercentrum in Rotterdam. Op radio 1 in 'het filiaal' een stukje erover:

http://portal.omroep.nl/mplayer?mpstream=wmbb&mpurl=http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio1/nos/uitzendingen/29-08.wma&genre=Journaal&titel=8:00 uur Radio 1 Journaal&nav=xagrnCsHEbGcZtHjIfK&refered=ukdrnCsHEbGcZtHnSopBzoB

Vanaf 38:00 minuten.

Na de stakingen in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam zullen de volgende stakingen volgen:
- Eindhoven 6 mei
- Groningen 14 mei
- Arnhem 16 mei
- Den Bosch 19 mei
- Nieuwegein (datum onbekend)
- Zwolle (datum onbekend)
- nogmaals Amsterdam 23 mei

Als dit dan nog steeds niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd volgt er op dinsdag 27 mei een landelijke staking.

[ Bericht 13% gewijzigd door ruben3123 op 29-04-2008 14:35:33 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 april 2008 @ 15:22:41 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58381471
Mja, even afwachten dus of er nog wat schot in de zaak zit met betrekking tot de onderhandelingen over de nieuwe CAO
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58382941
jullie deden normaal toch ook al geen flikker?

Ontopic: als sorteerder van selektmail vind ik het wel interessant om te volgen
I'm not the man you think I am!
  dinsdag 29 april 2008 @ 16:34:32 #5
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_58383000
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 16:31 schreef l3laster het volgende:
jullie deden normaal toch ook al geen flikker?

Ontopic: als sorteerder van selektmail vind ik het wel interessant om te volgen
wat verdien je nu zo ongeveer bij selektmail?
pi_58383008
Ik heb echt 0,0 gemerkt van de staking. Het was zoals de laatste tijd wel vaker, superdruk.
pi_58383356
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, even afwachten dus of er nog wat schot in de zaak zit met betrekking tot de onderhandelingen over de nieuwe CAO
Val jij niet onder de zaterdagwerkers cao dan?
(maw compleet nutteloos voor jou dus )
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 april 2008 @ 16:58:45 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58383471
Ik val wel onder de zaterdagwerkers CAO, maar toch hebben we naar mijn mening zijdelings met deze zaak te maken, want als de voorwaarden voor de normale postbodes verslechterd worden, er waarschijnlijk hetzelfde staat te gebeuren voor de zaterdagwerkers.

Verder vandaag gehoord dat contract 3 wel per 1 augustus as. ingaat, maar dan wel een contract is tot 1 april 2010 Ze hadden me bij het verlengen van het contract per ongeluk aangezien voor een tijdelijke kracht
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58383614
Dat contract is toch prima?
Wij moeten na het derde contract allemaal drie maanden maar wat anders gaan doen

En ach als de voorwaarden erg verslechteren zoeken de meeste zaterdag werkers wel ander werk.
Ik wel iig
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 april 2008 @ 17:08:26 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58383683
Mja, had het eerder al over de verrassing dat het contract zo kort verlengd was en dat dat via een nieuw contract in juli rechtgezet wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_58385062
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, had het eerder al over de verrassing dat het contract zo kort verlengd was en dat dat via een nieuw contract in juli rechtgezet wordt.
Daar was ik niet van op de hoogte
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_58396063
Gister aangetikt door een tokkie in een golf, toen ik een straat uitreed. Van achter. Fiets geen schade, ik alleen een verwaarloosbaar hoofdwondje, maar wel een complete tas HAH door- en doorzeiknat.

Was wel redelijk typerend voor de chaos gister.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  woensdag 30 april 2008 @ 13:48:44 #13
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_58397878
Terugvindcollega's
  FOK!fotograaf woensdag 30 april 2008 @ 17:04:22 #14
73911 ultra_ivo
pi_58400245
Gister was er inderdaad absurd veel post. Vrijwel alle periodieken die je normaal in de eerste helft van de week hebt. Ik ben benieuwd hoe het vrijdag gaat.
pi_58401451
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik val wel onder de zaterdagwerkers CAO, maar toch hebben we naar mijn mening zijdelings met deze zaak te maken, want als de voorwaarden voor de normale postbodes verslechterd worden, er waarschijnlijk hetzelfde staat te gebeuren voor de zaterdagwerkers.

Verder vandaag gehoord dat contract 3 wel per 1 augustus as. ingaat, maar dan wel een contract is tot 1 april 2010 Ze hadden me bij het verlengen van het contract per ongeluk aangezien voor een tijdelijke kracht

Hmm.. ik heb gewoon een contract voor onbepaalde tijd gekregen..

Doen ze tegenwoordig niet meer aan contracten voor onbepaalde tijd voor zaterdagwerkers?
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_58401473
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:53 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

Hmm.. ik heb gewoon een contract voor onbepaalde tijd gekregen..

Doen ze tegenwoordig niet meer aan contracten voor onbepaalde tijd voor zaterdagwerkers?
Wat is tegenwoordig? Het is toch al zeker vijf jaar zo
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_58401528
quote:
Op woensdag 30 april 2008 17:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Gister was er inderdaad absurd veel post. Vrijwel alle periodieken die je normaal in de eerste helft van de week hebt. Ik ben benieuwd hoe het vrijdag gaat.
Ik verwacht vrijdag wederom grote drukte. Op dinsdag hadden we bij ons wel alle TV gidsen in 1x (muv de Tros-kompas), maar nog niet de rest van de tijdschriften. Dus vrijdag verwacht ik sowieso de Elsevier, Intermediair, Libelle, Margriet, Donald Duck, Carp etc. Hoe druk het zaterdag is weet ik niet, maar we hebben al zo lang geen drukke zaterdag meer gehad dat ik me niet kan indenken dat er nog veel komt. Tenzij er dingen vrijdag blijven staan natuurlijk, verkeerd weggezette bakken of tassen op depots.

Waarom praten trouwens alle managers de directeur na, als ze het hebben over (fonetisch geschreven) deppoos? In welke taal spreek je het zo uit? Of is dit een typisch "nieuwe kleren van de keizer" geval, waarin niemand de directeur erop durft te wijzen dat hij het woord (fonetisch) deepoo verkeerd uitspreekt?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_58401572
quote:
Op woensdag 30 april 2008 18:53 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

Hmm.. ik heb gewoon een contract voor onbepaalde tijd gekregen..

Doen ze tegenwoordig niet meer aan contracten voor onbepaalde tijd voor zaterdagwerkers?
Dat rare gedoe met na 3 contracten eerst 3 maanden thuis zitten en dan de cyclus weer herhalen is volgens mij iets wat alleen op bepaalde vestigingen gebeurt. Bij ons is (althans bij zaterdagwerkers en postbezorger) het 4e contract automatisch voor onbepaalde tijd. Alleen in uitzonderlijke gevallen wordt zo iemand na contract nr 3 weggestuurd, meestal omdat de mdw niet goed functioneerde of overhoop lag met de teamcoach.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_58408270
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 16:34 schreef Patjakker het volgende:
Ik heb echt 0,0 gemerkt van de staking. Het was zoals de laatste tijd wel vaker, superdruk.
De staking in Rotterdam is ook mislukt; ook in Rotterdam was het net zo druk als normaal. Met uitzendkrachten en hoger personeel schijnt de boel gewoon draaiende gehouden te zijn, als het klopt wat je in de reacties leest op www.tnt.medewerkers.org en www.reddepostbode.nl. De bonden schrijven echter nog steeds dat Rotterdam dinsdag vrijwel geen postbezorging heeft gehad.
pi_58422528
Ik ben toch wel benieuwd morgen. Normaal komt de post hier voor de 2e wijk (postbezorgers) om 14.00 uur. Als je daar eens 16.00 uur van maakt en er 50 procent meer post is, dan ben je al gauw tot 19.00 uur bezig.
pi_58432183
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 20:24 schreef sempron2400 het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd morgen. Normaal komt de post hier voor de 2e wijk (postbezorgers) om 14.00 uur. Als je daar eens 16.00 uur van maakt en er 50 procent meer post is, dan ben je al gauw tot 19.00 uur bezig.
Ben ook benieuwd ja, dinsdag werd ik opgebeld dat ik ipv 1 uur pas om 2 uur kon beginnen. Mijn hoeveelheid post viel wel mee, alleen een extra tas voor de HAH
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_58436466
En welke mongool heeft HAH op zaterdag bedacht?

Het begint zo langzamerhand hier meer regel dan uitzondering te worden, grafzooi.
pi_58436792
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 15:00 schreef Saekerhett het volgende:
En welke mongool heeft HAH op zaterdag bedacht?

Het begint zo langzamerhand hier meer regel dan uitzondering te worden, grafzooi.
Yup, das bij ons nu ook zo.
pi_58436816
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 15:00 schreef Saekerhett het volgende:
En welke mongool heeft HAH op zaterdag bedacht?

Het begint zo langzamerhand hier meer regel dan uitzondering te worden, grafzooi.
Ik weet nog toen ik aangenomen werd: "huis aan huis is er maar maximaal één keer per jaar met kerst"
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_58437302
Morgen lekker vroeg beginnen (vossen), nog nooit gedaan, maar kan niet zo moeilijk zijn toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')