abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67019401

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.

Laatste bericht uit topic 36:
quote:
Morgen weer C1000 HAH, een boekje met stickers
Kunnen ze niet elke week zo'n boekje doen? Veel makkelijker om te bezorgen! Dat krantje moet je eerst 4 keer vouwen voordat ie door de brievenbus past...

Enne... ik wil muziek luisteren tijdens het bezorgen (loopwijk), oortjes in lijkt me niet verstandig i.v.m veiligheid En mag ook niet, Maar bijv. via een speakertje in je zak of een mobiel met muziek aanzetten, kijken mensen dan raar op als je voorbij loopt met muziek aan, of zou je het normaal vinden?

[ Bericht 77% gewijzigd door Deezertje op 13-03-2009 23:14:41 ]
pi_67019556
Ik ken best wel veel postbodes die gewoon met muziek in de oren lopen hoor, maar zelf doe ik het niet. En een speakertje gebruiken zou ik echt niet doen, volgens mij vindt de buurt dat vrij asociaal.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 20:23:09 #3
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_67019818
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 20:15 schreef seventhseagulll het volgende:
Ik ken best wel veel postbodes die gewoon met muziek in de oren lopen hoor, maar zelf doe ik het niet. En een speakertje gebruiken zou ik echt niet doen, volgens mij vindt de buurt dat vrij asociaal.
Liep ook altijd gewoon met oordopjes in, de keren dat mensen wat vroegen is het gewoon een kwestie van die dingen uit doen en vragen wat ze zeiden.
Op de speaker deed ik ook weleens, geen vreemde reacties gehad destijds.

* Lastpost wil ook wel weer aan de slag bij de TNT.
pi_67019876
Dat telefoon speakertje gedoe is echt te pauperig voor woorden, doe gewoon oordoppen in.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_67020267
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 20:24 schreef Jesse_ het volgende:
Dat telefoon speakertje gedoe is echt te pauperig voor woorden, doe gewoon oordoppen in.
Volledig mee eens. Met oordopjes in zou ik het gevoel krijgen dat je nog enigszins rekening houdt met je omgeving.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 maart 2009 @ 22:20:20 #6
73911 ultra_ivo
pi_67024489
Bij ons hebben we zelfs moeten tekenen dat we niet naar muziek luisteren onderweg.
pi_67025114
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij ons hebben we zelfs moeten tekenen dat we niet naar muziek luisteren onderweg.
Volkomen belachelijk, zolang je goed blijft bezorgen zou die muziek geen enkel probleem moeten zijn.
pi_67025677
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:26 schreef Deezertje het volgende:
..., oortjes in lijkt me niet verstandig i.v.m veiligheid En mag ook niet.
Mag dat niet? Ik doe het eigenlijk nooit, omdat ik me mp3-speler steeds vergat. Vorige week had ik hem echter wel bij me. Ik doe dan maar één oortje in. Ik vind het namelijk heel vervelend als ik niet meer kan horen wat er om me heen gebeurt.

En de OP staat toch hier
---> http://www.freewebs.com/tntmedewerkerstopic/opening.htm

Stond in de vorige topic al vermeld hoor...
pi_67026379
Ik heb altijd muziek op tijdens het bestellen, hoofdtelefoon, niet te hard.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 02:52:41 #10
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67030772
Ik heb bij mijn vaste autoroute sinds kort een gloednieuwe kangoo tot mijn beschikking en daar zit gelukkig een goede radio in die op een wat harder volume ook nog steeds prima aan te horen is. :-)
Maar als ik een gewone route loop/fiets heb ik nooit oordopjes oid in. Voel me er op de een of andere manier wat ongemakkelijk bij.
Nothing is what it seems
pi_67031142
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:50 schreef WNDYYY het volgende:

[..]

Mag dat niet? Ik doe het eigenlijk nooit, omdat ik me mp3-speler steeds vergat. Vorige week had ik hem echter wel bij me. Ik doe dan maar één oortje in. Ik vind het namelijk heel vervelend als ik niet meer kan horen wat er om me heen gebeurt.
Ik heb altijd mijn mp3speler bij me en doe ook maar één oortje in om diezelfde reden
Zonder mp3speler is bestellen te saai

En nu lekker VOS!
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_67034702
Redelijke rustige zaterdag vandaag. Wat me opviel was dat er veel meer pakjes waren dan een normale zaterdag. Maar daarnaast was er geen drol. Alleen nog een halve mailing van V&D met hun stunts ofzo. Dacht lekker vroeg klaar te zijn vandaag maar moest op mijn zakje wachten. Desondanks toch weer een uur eerder klaar dan dat voor mijn wijk staat.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 maart 2009 @ 14:01:42 #13
73911 ultra_ivo
pi_67038053
Op dat V&D spul gooide je je wel suf in de VOS.
Wel lekker weer, voor het eerst dit jaar in korte broek besteld.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 14:55:56 #14
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67039702
Wat een rotweer vandaag. Terwijl het de laatste tijd telkens beter werd! Ook was het best wel fris moet ik zeggen voor de tijd van het jaar. Voor de rest een rustige zaterdag. Voor mijn wijk die normaal een dikke 2 zakken heeft had ik vandaag maar een schamel zakje. Ingooien duurde dan ook maar 5 minuutjes bijvoorbeeld..............
Nothing is what it seems
pi_67040411
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 14:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Wel lekker weer, voor het eerst dit jaar in korte broek besteld.
Dan ben je wel een echte diehard Toen ik klaar was met m'n wijken begon het net te miezeren, dus wat dat betreft had ik 't wel goed getimed vandaag. Ik vind deze HAH boekjes idd ook fijner werken dan die dunne krantjes, deze gaan makkelijker de bus in.

Ik heb trouwens 1 keer geprobeerd met muziek op te bestellen, maar ik kon d'r ook niet fijn mee werken. Hooguit tien minuten volgehouden ofzo. Hier mag het wel gewoon trouwens, net als koffie drinken op de zaal bijvoorbeeld. Toch apart dat die regels per vestiging verschillen (aan de andere kant ook wel weer logisch, iedereen heeft zo z'n eigen gewoontes natuurlijk).
pi_67041460
Bij ons zie ik soms wel mensen met oordopjes in bestellen, maar ik rijd zelf een buitenwijkje en ik ga dus echt niet muziek luisteren als ik op de brommer zit Veel te gevaarlijk.
pi_67042189
Het begon vandaag zo mooi, met een lekker zonnetje, maar binnen no time trok het dicht en begon het te miezeren.

Aan het eind van deze maand gaat C1000 de belans opmaken of ze verder willen met TNT. Vandaag hield onze teamcoach een donderpreek omdat de kwaliteit van de C 1000 bezorging zwaar te wensen overliet. Er waren landelijk vele duizenden klachten ontvangen van mensen die het boekje niet hadden gehad. (Of wel gehad hadden, maar via deze slinkse weg nog een tweede stickervel hoopten te bemachtigen?)
TNT gaat zelf de bezorging controleren, maar laat het ook doen door een extern bureau.

Dus jullie zijn gewaarschuwd. Niet meer de hah in de sloot gooien of zelf de stickers eruit jatten!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_67042197
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 02:52 schreef Viper86 het volgende:
Ik heb bij mijn vaste autoroute sinds kort een gloednieuwe kangoo tot mijn beschikking en daar zit gelukkig een goede radio in die op een wat harder volume ook nog steeds prima aan te horen is. :-)
Maar als ik een gewone route loop/fiets heb ik nooit oordopjes oid in. Voel me er op de een of andere manier wat ongemakkelijk bij.
En rijdt die gloednieuwe kangoo beter dan de oude? Op lange diensten vind ik 'm zwaar in de pedalen en ook met één hand sturen (veel te glad). Doe mij die caddy's maar!
  zaterdag 14 maart 2009 @ 16:32:17 #19
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67042518
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:21 schreef CihV het volgende:

[..]

En rijdt die gloednieuwe kangoo beter dan de oude? Op lange diensten vind ik 'm zwaar in de pedalen en ook met één hand sturen (veel te glad). Doe mij die caddy's maar!
Ja, deze nieuwe kangoo rijd echt veel beter dan de oude Kangoo. Ik heb tot nu toe nog niet last gehad van vermoeide voeten ofzoiets door de pedalen. Maar dat had ik ook niet bij die oude Kangoo, uiteindelijk was ik compleet vergroeid met die oude Kangoo: zoveel km's heb ik daar in gereden. Als je vermoeide voeten oid hebt moet je gewoon je stoel goed stellen voordat je vertrekt. Bij die oude kangoo kon ik inderdaad ook niet met één hand een bocht nemen. Dat kan daarentegen wel gemakkelijk in een Transporter, Caddy of een Transit Connect. ( auto's die wij hebben )
Én ja, gelukkig is dat nu ook verbeterd bij de nieuwe Kangoo! Echt heerlijk om je oude vertrouwde route met zo'n nieuwe auto mét goede radio te rijden. Bochten die je al zo vaak hebt gereden gaan nu nog sneller en smoother. De eerste keer met deze auto had ik meer het gevoel alsof ik een nieuwe dienst reed en soms alsof ik in een mobiele disco reed op de lange achteraf-boerenweggetjes en een liedje dat ik leuk vind een stukje harder zette. ;P
Nothing is what it seems
pi_67043097
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:32 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ja, deze nieuwe kangoo rijd echt veel beter dan de oude Kangoo. Ik heb tot nu toe nog niet last gehad van vermoeide voeten ofzoiets door de pedalen. Maar dat had ik ook niet bij die oude Kangoo, uiteindelijk was ik compleet vergroeid met die oude Kangoo: zoveel km's heb ik daar in gereden. Als je vermoeide voeten oid hebt moet je gewoon je stoel goed stellen voordat je vertrekt. Bij die oude kangoo kon ik inderdaad ook niet met één hand een bocht nemen. Dat kan daarentegen wel gemakkelijk in een Transporter, Caddy of een Transit Connect. ( auto's die wij hebben )
Én ja, gelukkig is dat nu ook verbeterd bij de nieuwe Kangoo! Echt heerlijk om je oude vertrouwde route met zo'n nieuwe auto mét goede radio te rijden. Bochten die je al zo vaak hebt gereden gaan nu nog sneller en smoother. De eerste keer met deze auto had ik meer het gevoel alsof ik een nieuwe dienst reed en soms alsof ik in een mobiele disco reed op de lange achteraf-boerenweggetjes en een liedje dat ik leuk vind een stukje harder zette. ;P
Ik bedoelde ook de oude kangoo idd In de nieuwe heb ik nog nooit gereden maar ik geloof je op je woord. Vandaag ook weer ruim 4,5 uur in de kangoo gezeten, laatste halfuur overgestapt op een caddy van een collega die al klaar was . Die van mij heeft nu 90.000 op de teller dus ik ben benieuwd wanneer die eruit gaat. En wat er voor terugkomt. Miss weet jij wanneer een bestelauto uit het wagenpark gaat?

Wij hebben naast caddy's en transit connect ook doblo's voor in de bestelling. Lichtere motor, dus zuiniger. Maar daarentegen geen enkel pit als je rekening moet houden met je boco.
pi_67045154
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het begon vandaag zo mooi, met een lekker zonnetje, maar binnen no time trok het dicht en begon het te miezeren.

Aan het eind van deze maand gaat C1000 de belans opmaken of ze verder willen met TNT. Vandaag hield onze teamcoach een donderpreek omdat de kwaliteit van de C 1000 bezorging zwaar te wensen overliet. Er waren landelijk vele duizenden klachten ontvangen van mensen die het boekje niet hadden gehad. (Of wel gehad hadden, maar via deze slinkse weg nog een tweede stickervel hoopten te bemachtigen?)
TNT gaat zelf de bezorging controleren, maar laat het ook doen door een extern bureau.

Dus jullie zijn gewaarschuwd. Niet meer de hah in de sloot gooien of zelf de stickers eruit jatten!
Met al die klachten zijn we nu misschien wel van die HAH af
pi_67045737
Was vandaag weer een mooi rustig dagje. Ik kreeg vanochtend ook een klacht binnen. Iemand had geen C1000 gekregen vorige week zaterdag. Ja nogal logisch, want ik heb op zaterdag nooit C1000. Zag op de klachtenlijst, dat wel meer mensen over de C1000 hadden gezeurt.

Enige wat ik op zaterdag had, was in het begin van De Plus dat bonnenboekje.

Sowieso vind ik het een krom iets, de bepaling welk dorp er wel of geen HAH krijgt.
pi_67046039
Er was hier echt weinig post!!
Ik kon voor één loop (een kleintje, meestal 1 volle tas en dan nog HAH) alles, INCLUSIEF HAH in mijn schoudertas kwijt! Ik had echt het gevoel dat ik iets was vergeten. Maar ik had toch echt alles...
En nog een andere kleine loop (normaal 1,5/2 tassen aan post) was nu maar een halve tas.
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Was super vroeg klaar.
pi_67047400
Hier in Utrecht was er ook niet in echt veel post. 1 van mijn 3 wijken had echter wel 3 x HAH ( C1000, Wehkamp, en een blaadje van TNT zelf) Vooral die Wehkamp was irritant. Een nogal dik blaadje. In één wijk had ik 2 tassen HAH en één tas Post.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 maart 2009 @ 20:23:29 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67049518
Vandaag echt ruim binnen de tijd gebleven met folders

En ja die oude Kangoo was redelijk zwaar om in te rijden. Als ik een autodienst had, pakte ik als het even kon de VW Caddy waar ik behalve met de reclame op dinsdag tevreden over was. Met reclame was die oude Kangoo weer handiger, omdat je daar met het dashboardkastje open de reclame snel kon pakken
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')