quote:Morgen weer C1000 HAH, een boekje met stickers
Kunnen ze niet elke week zo'n boekje doen? Veel makkelijker om te bezorgen! Dat krantje moet je eerst 4 keer vouwen voordat ie door de brievenbus past...
Enne... ik wil muziek luisteren tijdens het bezorgen (loopwijk), oortjes in lijkt me niet verstandig i.v.m veiligheidEn mag ook niet, Maar bijv. via een speakertje in je zak of een mobiel met muziek aanzetten, kijken mensen dan raar op als je voorbij loopt met muziek aan, of zou je het normaal vinden?
Liep ook altijd gewoon met oordopjes in, de keren dat mensen wat vroegen is het gewoon een kwestie van die dingen uit doen en vragen wat ze zeiden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:15 schreef seventhseagulll het volgende:
Ik ken best wel veel postbodes die gewoon met muziek in de oren lopen hoor, maar zelf doe ik het niet. En een speakertje gebruiken zou ik echt niet doen, volgens mij vindt de buurt dat vrij asociaal.
Volledig mee eens. Met oordopjes in zou ik het gevoel krijgen dat je nog enigszins rekening houdt met je omgeving.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 20:24 schreef Jesse_ het volgende:
Dat telefoon speakertje gedoe is echt te pauperig voor woorden, doe gewoon oordoppen in.
Volkomen belachelijk, zolang je goed blijft bezorgen zou die muziek geen enkel probleem moeten zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij ons hebben we zelfs moeten tekenen dat we niet naar muziek luisteren onderweg.
Mag dat niet? Ik doe het eigenlijk nooit, omdat ik me mp3-speler steeds vergat. Vorige week had ik hem echter wel bij me. Ik doe dan maar één oortje in. Ik vind het namelijk heel vervelend als ik niet meer kan horen wat er om me heen gebeurt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:26 schreef Deezertje het volgende:
..., oortjes in lijkt me niet verstandig i.v.m veiligheidEn mag ook niet.
Ik heb altijd mijn mp3speler bij me en doe ook maar één oortje in om diezelfde redenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:50 schreef WNDYYY het volgende:
[..]
Mag dat niet? Ik doe het eigenlijk nooit, omdat ik me mp3-speler steeds vergat. Vorige week had ik hem echter wel bij me. Ik doe dan maar één oortje in. Ik vind het namelijk heel vervelend als ik niet meer kan horen wat er om me heen gebeurt.
Dan ben je wel een echte diehardquote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Wel lekker weer, voor het eerst dit jaar in korte broek besteld.
En rijdt die gloednieuwe kangoo beter dan de oude? Op lange diensten vind ik 'm zwaar in de pedalen en ook met één hand sturen (veel te glad). Doe mij die caddy's maar!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 02:52 schreef Viper86 het volgende:
Ik heb bij mijn vaste autoroute sinds kort een gloednieuwe kangoo tot mijn beschikking en daar zit gelukkig een goede radio in die op een wat harder volume ook nog steeds prima aan te horen is. :-)
Maar als ik een gewone route loop/fiets heb ik nooit oordopjes oid in. Voel me er op de een of andere manier wat ongemakkelijk bij.
Ja, deze nieuwe kangoo rijd echt veel beter dan de oude Kangoo. Ik heb tot nu toe nog niet last gehad van vermoeide voeten ofzoiets door de pedalen. Maar dat had ik ook niet bij die oude Kangoo, uiteindelijk was ik compleet vergroeid met die oude Kangoo: zoveel km's heb ik daar in gereden. Als je vermoeide voeten oid hebt moet je gewoon je stoel goed stellen voordat je vertrekt. Bij die oude kangoo kon ik inderdaad ook niet met één hand een bocht nemen. Dat kan daarentegen wel gemakkelijk in een Transporter, Caddy of een Transit Connect. ( auto's die wij hebben )quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:21 schreef CihV het volgende:
[..]
En rijdt die gloednieuwe kangoo beter dan de oude? Op lange diensten vind ik 'm zwaar in de pedalen en ook met één hand sturen (veel te glad). Doe mij die caddy's maar!
Ik bedoelde ook de oude kangoo iddquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:32 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ja, deze nieuwe kangoo rijd echt veel beter dan de oude Kangoo. Ik heb tot nu toe nog niet last gehad van vermoeide voeten ofzoiets door de pedalen. Maar dat had ik ook niet bij die oude Kangoo, uiteindelijk was ik compleet vergroeid met die oude Kangoo: zoveel km's heb ik daar in gereden. Als je vermoeide voeten oid hebt moet je gewoon je stoel goed stellen voordat je vertrekt. Bij die oude kangoo kon ik inderdaad ook niet met één hand een bocht nemen. Dat kan daarentegen wel gemakkelijk in een Transporter, Caddy of een Transit Connect. ( auto's die wij hebben )
Én ja, gelukkig is dat nu ook verbeterd bij de nieuwe Kangoo!Echt heerlijk om je oude vertrouwde route met zo'n nieuwe auto mét goede radio te rijden. Bochten die je al zo vaak hebt gereden gaan nu nog sneller en smoother. De eerste keer met deze auto had ik meer het gevoel alsof ik een nieuwe dienst reed en soms alsof ik in een mobiele disco reed op de lange achteraf-boerenweggetjes en een liedje dat ik leuk vind een stukje harder zette. ;P
Met al die klachten zijn we nu misschien wel van die HAH afquote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het begon vandaag zo mooi, met een lekker zonnetje, maar binnen no time trok het dicht en begon het te miezeren.
Aan het eind van deze maand gaat C1000 de belans opmaken of ze verder willen met TNT. Vandaag hield onze teamcoach een donderpreek omdat de kwaliteit van de C 1000 bezorging zwaar te wensen overliet. Er waren landelijk vele duizenden klachten ontvangen van mensen die het boekje niet hadden gehad. (Of wel gehad hadden, maar via deze slinkse weg nog een tweede stickervel hoopten te bemachtigen?)
TNT gaat zelf de bezorging controleren, maar laat het ook doen door een extern bureau.
Dus jullie zijn gewaarschuwd. Niet meer de hah in de sloot gooien of zelf de stickers eruit jatten!
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:58 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Met al die klachten zijn we nu misschien wel van die HAH af![]()
Relaxed is niet echt het juiste woord. Het is vaak flink sjouwen door weer en wind. Je hebt maar een klein contractje (15 uur is het absolute maximum) en je verdient het minimumloon. De looptijden voor de wijken staan soms best krap, en niet iedere vestiging is even makkelijk met uitbetalen. Meestal krijg je gewoon de standaardtijd uitbetaald, en haal je dat niet, dan heb je pech (en werk je dus voor minder dan het minimumloon). Maar dat beleid verschilt per vestiging. Je bent wel lekker gezond bezig in de buitenlucht, dus als dat je aanspreekt, en je hebt geen problemen met hard werken voor weinig geld, dan kan het best leuk zijn.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:09 schreef LoggedIn het volgende:
Is het nou een beetje leuk om als postbezorger te werken? Ik zie ze hier altijd een beetje chill lopen met een schoudertas, dan lijkt het me best relaxed.
Kijk, dat je als TNT - rookie romantisch tegen postlopen aan kijkt als je toevallig eens een keer vanuit de bus een student, die als bijbaantje post bezorgt, hebt zien rondlopen met een smile op zijn/haar gezicht terwijl hij/zij aan dat geweldige feest van de avond erop denkt begrijp ik wel. Maar je moet ook begrijpen dat je op telkens strakkere tijden werkt en dat TNT Post onder grote druk staat door de veranderende postmarkt en verminderende postvolumes. Hierdoor komen er telkens scherpere CAO's die uiteindelijk moeten leiden tot een bedrijf die zo efficient mogelijk werkt met zo laag mogelijke bedrijfskosten. .....En dat laatste heeft een grote impact op het loon en dus het leven van de 10.000'en TNT werknemers.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:20 schreef LoggedIn het volgende:
Maar het lijkt me vooral zorgeloos werk. En als het regent is het kut, maar zeker als de lente straks is, is het natuurlijk heerlijk om sochtends in je tshirt ff je wijk te lopen. Kan m'n studentenbuikje ook wel gebruiken. Verder, geen gezeik met collega's enzow, lekker werken op je eigen tempo. En dat het kut betaald, da's wel jammer ja8 euro per uur, da's een derde van ik hiervoor verdiende
Hier zijn de mensen op zaterdag juist capabeler dan doordeweeksquote:Op maandag 16 maart 2009 17:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Hier hing een brief op de deur dat er veel klachten zijn en dat de komende twee zaterdagen cruciaal zijn voor de C1000 wbt blijven bij de TNT of niet.
Maar wat wil je, als je ziet wat hier voor een sjakies rondlopen op zaterdag
Bij ons is het ongeveer gelijk en doordeweek hebben we al een capabele ploegquote:Op maandag 16 maart 2009 17:37 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Hier zijn de mensen op zaterdag juist capabeler dan doordeweeks
Inderdaad. C1000 heeft de meting zelf gedaan, dat zegt al genoeg lijkt me.quote:Op maandag 16 maart 2009 18:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Ja klachten. Mensen die een 2e velletje willen hebben en zeggen dat ze niks gekregen hebben. Of 'vergeten' er bij te zeggen dat ze een sticker hebben.
Geloof het niet, zo aan de berichten in Mail te lezenquote:Op maandag 16 maart 2009 20:11 schreef RamonAZ het volgende:
Krijgen we nog een winstuitkering? de winst is wel aardig wat lager als vorig jaar, maar toch..
De winst was wel wat lager dan vorig jaar, maar met 720 miljoen toch nog heel behoorlijk.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geloof het niet, zo aan de berichten in Mail te lezen
Ik weet ff niet meer hoeveel km er met de oude kangoo waren gereden. Gek eigenlijk, terwijl je zo'n getal zo vaak hebt opgeschreven... Ben blijkbaar niet zo'n getallenman. Iig wordt een auto beoordeeld op aantal gereden km's en conditie van de auto.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:51 schreef CihV het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook de oude kangoo iddIn de nieuwe heb ik nog nooit gereden maar ik geloof je op je woord. Vandaag ook weer ruim 4,5 uur in de kangoo gezeten, laatste halfuur overgestapt op een caddy van een collega die al klaar was
. Die van mij heeft nu 90.000 op de teller dus ik ben benieuwd wanneer die eruit gaat. En wat er voor terugkomt. Miss weet jij wanneer een bestelauto uit het wagenpark gaat?
Wij hebben naast caddy's en transit connect ook doblo's voor in de bestelling. Lichtere motor, dus zuiniger. Maar daarentegen geen enkel pit als je rekening moet houden met je boco.
Ik let er nooit zo op, maar komt die uitkering dan zo rond deze tijd, dan?quote:Op maandag 16 maart 2009 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De winst was wel wat lager dan vorig jaar, maar met 720 miljoen toch nog heel behoorlijk.
Wij hebben een lijst gekregen met de adressen waar de C1000 HAH niet bezorgd zou zijn. Voor mijn wijk stonden er drie adressen. 1tje zou kunnen kloppen, 1tje had ik absoluut 100% zeker weten wel bezorgd en 1tje heeft gewoon een dikke vette NEE-NEE sticker op de bus (heb ik speciaal nog even nagekeken)..... heerlijk eerlijke manier van controleren dit.... alsof een klant van de C1000 er bij stil gaat staan dat wij de klachten krijgen. Die denken gewoon "Oeh, boekje vergeten/ik heb een sticker op mn bus, dan zeg ik toch gewoon dat ik hem vergeten ben!"quote:Op maandag 16 maart 2009 20:48 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. C1000 heeft de meting zelf gedaan, dat zegt al genoeg lijkt me.
Ik heb overigens liever dat we zien in welke wijken het zogenaamd mis is gegaan. Hoe kun je dit nu ooit gaan terugkoppelen?
Ik vond het ook altijd heerlijk werk, deed het dan wel partime (16 uur) over 4 dagen versprijdt maar had het zó de hele dag gedaan als het kon.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:20 schreef LoggedIn het volgende:
Maar het lijkt me vooral zorgeloos werk. En als het regent is het kut, maar zeker als de lente straks is, is het natuurlijk heerlijk om sochtends in je tshirt ff je wijk te lopen. Kan m'n studentenbuikje ook wel gebruiken. Verder, geen gezeik met collega's enzow, lekker werken op je eigen tempo. En dat het kut betaald, da's wel jammer ja8 euro per uur, da's een derde van ik hiervoor verdiende
Reken er maar op dat 'ie blijft, of in elk geval vervangen wordt door een ander HAH blaadje.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:29 schreef Row-1 het volgende:
Postbode uit Veldhoven meldt zich:
Ja in mei of juni komt die uitkering, ik dacht tegelijk met vakantiegeld.
Jammer dat het mooie weer na het weekend weg is
Hoelang duurt die C1000 HAH eigenlijk nog, word er schijtziek van op zaterdag.
Voilá, dat bedoelde ik dus. Overigens vraag ik me af wat voor nut die folders hebben, bij ons is er niet eens echt een C1000 in de buurt, en voor die 50 cent ga je niet omrijden...quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wij hebben een lijst gekregen met de adressen waar de C1000 HAH niet bezorgd zou zijn. Voor mijn wijk stonden er drie adressen. 1tje zou kunnen kloppen, 1tje had ik absoluut 100% zeker weten wel bezorgd en 1tje heeft gewoon een dikke vette NEE-NEE sticker op de bus (heb ik speciaal nog even nagekeken)..... heerlijk eerlijke manier van controleren dit.... alsof een klant van de C1000 er bij stil gaat staan dat wij de klachten krijgen. Die denken gewoon "Oeh, boekje vergeten/ik heb een sticker op mn bus, dan zeg ik toch gewoon dat ik hem vergeten ben!"
Ik vind die c1000 HAH zo nutteloos, er zit hier ook al geen c1000 in de buurt, bestaan er uberhaubt nog wel veel c1000's in NL?quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Reken er maar op dat 'ie blijft, of in elk geval vervangen wordt door een ander HAH blaadje.
(Al vanaf de kerst wordt tegen ons gezegd "Ja nog 3 weken (PLUS)!" Ja nog 8 weken en dan is het over (c1000)" en afgelopen zaterdag kregen we weer te horen "Ja nog 5 weken!"......
Zie ik zo gebeuren danquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:59 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Dan moeten ze tegen elkaar opbiedenOf de TNT verzint weer een regeltje dat je meer folders kan bezorgen dan 3
Tja, ik vind die C1000 ook maar een vage winkel. De uitstraling van de Bas vd Heijden maar duurder nog dan Albert Heijn. Aan de andere kant, werk is werk, en zolang ik de tijd die ik kwijt ben aan dat spul netjes betaald krijg vind ik het allemaal wel best zo.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:54 schreef Viper86 het volgende:
Hmmm, best wel een vreemde en interessante gedachte. Dat een simpele derderangs supermarkt als de C1000 het werk en dus het leven van 10.000'en mensen kan beïnvloeden..........
Stel nou dat opeens allemaal supermarkten, bouwmarkten, restaurants, warenhuizen etc.etc. ook op deze manier hun folders zouden willen verspreiden. Zouden wij dan straks elke (zater-)dag 3 folders moeten bezorgen? Want 3 is het maximum aan folders dat je op een dag mag bezorgen. Maar stel nu dat er 20 bedrijven folders willen laten bezorgen, dan kan dat dus niet over de 5 werkdagen verdeeld worden: 5*3 = 15, kom je er nog 5 tekort. Je kunt ze niet aan de VSP geven, want die bedrijven willen de kwaliteit van TNT Post.
Best wel vreemd dus.
1 april volgens mij.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:45 schreef Viper86 het volgende:
Weet iemand wanneer de nieuwe periode begint wat betreft het aantal min - of plusuren? Dus wanneer je uren opnieuw ingesteld worden en je weer met 0 plus of minuren begint.
Hmmm... Doordat het management de uren niet fatsoenlijk kan verdelen lossen ze het maar via ons op.........quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:00 schreef lisje het volgende:
[..]
1 april volgens mij.
Ik heb dezelfde problemen als jij, deze week maar 5 uurtjes werk
Ik denk zelfs op 30 maart nog, omdat dat op een maandag is. Maar dat weet ik niet zeker. Ik tel gewoon 4 weken bij het laatste tijdvak op die we op ons salarisstrookje hebben gekregen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:00 schreef lisje het volgende:
[..]
1 april volgens mij.
Ik heb dezelfde problemen als jij, deze week maar 5 uurtjes werk
Oké ik lees je vorige bericht nu pasquote:Op woensdag 18 maart 2009 01:24 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik weet ff niet meer hoeveel km er met de oude kangoo waren gereden. Gek eigenlijk, terwijl je zo'n getal zo vaak hebt opgeschreven... Ben blijkbaar niet zo'n getallenman. Iig wordt een auto beoordeeld op aantal gereden km's en conditie van de auto.
Voor de rest ben ik deze laatste weken van deze periode een soort van urenbuffer voor de vaste werknemers. In de afgelopen 3 weken hoefde ik maar 1 keer te werken. En aanstaande zaterdag wordt zelfs mijn vaste middagwijkje van me afgenomen... Maar naar verluid worden binnenkort alle uren weer gereset? Hoe lang duurt eigenlijk zo'n periode? En komt het bij jullie vaak voor dat zaw's op deze manier gebruikt worden om een minuren - probleem op te lossen? Ik heb dit namelijk nog niet eerder meegemaakt in de kleine 2 jaar dat ik er nu werk.
Hoezo?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:59 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Weer een makkie vandaag. Volgende week wordt wat minder fijn
Beetje respect voor de postbodes mag wel hoor. En als je dat niet hebt, dan kan een van mijn collega's zomaar je brievenbus voorbij lopen en dan mag je met hangende pootjes naar een kantoor komen om je post op gaan te halenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:11 schreef CoExist het volgende:
Jullie postbodes moeten gewoon nokken met ouwehoeren over het weer maar gewoon ff mijn U2 tickets bezorgen GVD!
Respect krijg je van mij als je goed je werk doet.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
Beetje respect voor de postbodes mag wel hoor. En als je dat niet hebt, dan kan een van mijn collega's zomaar je brievenbus voorbij lopen en dan mag je met hangende pootjes naar een kantoor komen om je post op gaan te halen
Meer post, meer HAH op de zaterdag? Of vrijdags?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Meer post, meer HAH en 4 mensen weg en daarvoor geen vervanging
Ja, dat doet iedereen bij de TNTquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:19 schreef CoExist het volgende:
[..]
Respect krijg je van mij als je goed je werk doet.
Dat betekent dus dat je geen pakketjes met waarde bij de buren af geeft of in mijn vuilnis container dondert!
Zoiets valt ook niet goed te praten, maar er zijn genoeg die wel het beste met je voor hebben hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:19 schreef CoExist het volgende:
[..]
Respect krijg je van mij als je goed je werk doet.
Dat betekent dus dat je geen pakketjes met waarde bij de buren af geeft of in mijn vuilnis container dondert!
Jippie! Ik kreeg het mooie oranje strookje ook net binnen!quote:
Wij werken ook al een hele tijd met carré`s. Alleen stapelen we alleen de blauwe bakken op de containers. De rode bakken hebben we altijd op een aparte container. Er passen als het goed is 5 blauwe bakken op de container en meestal is dat wel genoeg. Als er meer blauwe bakken zijn komt het nog wel eens voor dat deze gewoon bij de desbetreffende ochtendwijk wordt neergezet.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wij werken sinds een tijdje met een carré van containers bij het VOS-sen. Op papier een leuk idee, maar in de praktijk werkt het alleen als er geen reet post is. Omdat nu dus alle post voor 1 wijk (rode bakken, blauwe bakken, en 1 of 2 bakken met hah) op elkaar worden gestapeld sta je al heel snel boven je macht te werken, en kan je er vaak gewoon helemaal niet meer bij. Drie blauwe bakken en 2 rode, dan zit de container al vol, en daar zit je toch al gauw aan bij een ochtendwijk op een gemiddelde dag. Aangezien de pilots met deze werkmethode uiteraard een doorslaand succes waren (zoals gebruikelijk bij de pilots bij TNT) vraag ik me toch af wat wij dan fout doen. Moeten we het carré groter maken, en dan niet meer 4 wijken per container doen maar 2? Hoe zijn jullie ervaringen met het carré ?
Maar hoe gaat dat dan bij middagwijken? De tijd dat de grote wijken ochtendwijken waren en de kleine wijken middagwijken ligt bij ons namelijk al achter ons, sinds de komst van de postbezorger. Dus soms moeten op 1 kast wel 3 grote wijken worden klaargemaakt, en 1 kleinere. Als je dan alles al bij de kast zet wordt het daar erg vol. Bovendien was het carré toch juist bedoeld om tijd te besparen? Maar ik zie totaal geen besparing. In plaats van de plattestukkenkast gebruik je nu een carré. Er was gezegd dat je niet meer hoefde te vakkentrekken, maar dat is niet zo. Je moet nog steeds de VOS-kasten leeghalen, en ipv de plattestukkenkast haal je nu een carré leeg. Maar omdat de SMK en SMG post nu niet meer rechtstreeks bij je kast wordt neergezet, maar eerst in het carré wordt geplaatst waar je het vervolgens weer vandaan moet gaan halen, ben je zelfs langer bezig. Vanmorgen waren we met VOS-sen een half uur uitgelopen, terwijl er echt heel weinig post was!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:26 schreef DonHenkie het volgende:
[..]
Wij werken ook al een hele tijd met carré`s. Alleen stapelen we alleen de blauwe bakken op de containers. De rode bakken hebben we altijd op een aparte container. Er passen als het goed is 5 blauwe bakken op de container en meestal is dat wel genoeg. Als er meer blauwe bakken zijn komt het nog wel eens voor dat deze gewoon bij de desbetreffende ochtendwijk wordt neergezet.
De losse post gooien we hier ook nog steeds in de VOS-kasten, uitgezonderd bol.com-achtige pakjes, die gooien we wel in het carré. Het is nooit een optie geweest om alles in het carré te vossen, want we staan hier afhankelijk van de drukte met 6 tot 8 man/vrouw te vossen, en dat past inderdaad nooit in 1 carré. Met z'n 2-en is het al krap, want er moeten ook nog rolcontainers met plaatwerk bij, pallets en wiegwagens. Maar als je vervolgens gaat vakkentrekken moet je de bakken met vospost wel weer in het carré zetten, dus dan sta je daar met 7 man voor een paar containers te dringen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Volgens de theorie moet de Carré tijd besparen. Wij besparen er in ons DVG iig geen tijd mee. Het overzicht ben je ook totaal kwijt. Mis je bijv. Iets controleren als er iets fout gaat is totaal onmogelijk geworden. Uiteindelijk gooien we alle losse post dus weer gewoon in de VOS-kasten. Die zijn we uiteindelijk ook maar weer gewoon gaan trekken. Anders bleef er steevast iets liggen, zeker als je iedere dag het aantal VOS-kasten aanpaste aan de hoeveelheid post. Met meer dan 2 man pakjes/bundels/dikgoed/losse post uitgooien in de Carré lukt niet, dan sta je op elkaars tenen of loop je met de koppen tegen elkaar.
Ik weet dat er op IntranetMail (http://medewerkers.tntpost.nl/) een toelichting staat voor de salarisstrook.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:07 schreef Hojdhopper het volgende:
Beste collega's,
Vandaag ontving ik mijn eerste loonstrook van TNT, eerder al van Olympia voor TNT, maar ik snap echt geen zak van wat er nou allemaal staat. Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen?
Waar staat het aantal gewerkte uren?
Waar staan nou het registernummer en werknemersnummer?
In de tweede kolom staat 'Berekenen over' en dan het getal 1040. Wat is dat?
Misschien heeft iemand een voorbeeld loonstrook?
Alvast bedankt!
Ik heb als zaw-er ook nog Maandelijkse uitk op mijn loonstrookje staan, onder Extra tsl 15%. Waar heb ik dat aan te danken?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:44 schreef WNDYYY het volgende:
[..]
Ik weet dat er op IntranetMail (http://medewerkers.tntpost.nl/) een toelichting staat voor de salarisstrook.
Je gaat dan naar HR-PORTAAL
Vervolgens SALARIS en dan SALARIS SPECIFICATIE
Bij TOELICHTING OP SALARISSPECIFICATIE staan er 4, dus je moet even kijken welke voor jou van toepassing is. Ikzelf ben zaterdagbesteller, dus de onderste is voor mij.
Misschien dat je er dan wijzer van wordt.
Oke, allemaal leuk en aardig, maar voor Intranet moet je toch aanmelden, en voor die aanmelding heb je weer een registernummer etc. nodig.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:44 schreef WNDYYY het volgende:
[..]
Ik weet dat er op IntranetMail (http://medewerkers.tntpost.nl/) een toelichting staat voor de salarisstrook.
Je gaat dan naar HR-PORTAAL
Vervolgens SALARIS en dan SALARIS SPECIFICATIE
Bij TOELICHTING OP SALARISSPECIFICATIE staan er 4, dus je moet even kijken welke voor jou van toepassing is. Ikzelf ben zaterdagbesteller, dus de onderste is voor mij.
Misschien dat je er dan wijzer van wordt.
Dat wil ik best doen hoor! Stuur mij een prive bericht met je mailadres en ik stuur het je wel door!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:09 schreef Hojdhopper het volgende:
WNDYYY, zou je niet voor mij zo'n voorbeeld kunnen opslaan en mij kunnen mailen? Ik heb namelijk moeite met aanmelden en allemaal gerotzooi enzo. Ik ben ook zaterdagbezorger dus dat is dan wat makkelijker? 't Zou een uitkomst zijn!:)
Haha alsof je het met je buren hebt over C1000 foldertjes en alsof je voor je buren zo'n foldertje gaat halenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:21 schreef Ohrpolster. het volgende:
Prachtige dag vandaag, jammer dat ik maar één wijk kon lopen...
Komt er zo'n pauper naast me fietsen: Ja hallo mag ik wat vragen?
Ik: Ja hoor
Pauper: Ja ik woon daar en daar (niet eens in mijn wijk), en ik heb zo'n boekje gehad (laat C1000 boekje zien), maar mijn buren hebben niks gekregen.
Ik: Oh, nou dan zullen ze wel een sticker hebben he...
Pauper: Nee, nee, ze hebben geen sticker hoor. Ze hebben gewoon niks gekregen. Dus kan jij me er nu niet eentje geven.
Ik: Nee, sorry, anders kom ik straks te kort (heb altijd over trouwens), als uw buren nog een foldertje willen dan moeten ze naar TNT bellen.
Pauper: Oh... (druipt af)
Echt, je weet gewoon dat zo'n vent gewoon een extra boekje wil voor zichzelf. Sommige mensenAls ie gewoon eerlijk had gevraagd of ie misschien een extra boekje kon krijgen als ik over had, had ik 't 'm best willen geven. Maar kom niet met zo'n lulverhaal aanzetten
Precies, als iemand een tweede foldertje wil mogen ze dat gerust vragen, maar ik erger me dood aan allerlei lulverhalen en onterechte klachten van mensen. Vorige week had ik ook een klacht uit m'n wijk, ben daar vandaag langs geweest, hadden ze gvd een sticker! Ik heb nog aangebeld om te vragen waarom ze onterecht klachten over mij indienen , maar helaas was er niemand thuis. Ik heb ze uiteraard weer geen folder gegeven, benieuwd of ik volgende week weer een klacht heb.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:02 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha alsof je het met je buren hebt over C1000 foldertjes en alsof je voor je buren zo'n foldertje gaat halenWel tof dat de folders gewaardeerd worden, heeft het toch nut ze langs te brengen
(heb altijd zo'n idee dat t rechtstreeks door de brievenbus de papierbak in gaat)
Ik had het toch wel behoorlijk warm vandaag, dat wordt nog wat in de zomer
Sterker nog, bij de c1000 in ons dorp hebben ze bij de ingang stápels met van die folders liggenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Trouwens, als je naar de C 1000 gaat en je zegt bij de klantenservice dat je geen folder hebt gehad omdat je een nee/nee sticker hebt, kun je er daar ook eentje krijgen.
Hier ook, maar daar zitten die stickers dan niet in.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:31 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Sterker nog, bij de c1000 in ons dorp hebben ze bij de ingang stápels met van die folders liggen
Omgquote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:21 schreef Ohrpolster. het volgende:
Prachtige dag vandaag, jammer dat ik maar één wijk kon lopen...
Komt er zo'n pauper naast me fietsen: Ja hallo mag ik wat vragen?
Ik: Ja hoor
Pauper: Ja ik woon daar en daar (niet eens in mijn wijk), en ik heb zo'n boekje gehad (laat C1000 boekje zien), maar mijn buren hebben niks gekregen.
Ik: Oh, nou dan zullen ze wel een sticker hebben he...
Pauper: Nee, nee, ze hebben geen sticker hoor. Ze hebben gewoon niks gekregen. Dus kan jij me er nu niet eentje geven.
Ik: Nee, sorry, anders kom ik straks te kort (heb altijd over trouwens), als uw buren nog een foldertje willen dan moeten ze naar TNT bellen.
Pauper: Oh... (druipt af)
Echt, je weet gewoon dat zo'n vent gewoon een extra boekje wil voor zichzelf. Sommige mensenAls ie gewoon eerlijk had gevraagd of ie misschien een extra boekje kon krijgen als ik over had, had ik 't 'm best willen geven. Maar kom niet met zo'n lulverhaal aanzetten
Bedoel je met containers van die karretjes met wieltjes waar je die bakken op stapelt? Dat hadden wij ook, maar daar zijn we snel vanaf gestapt. Alleen de al gesorteerde blauwe bakken en de HSM-bakken worden daarop gezet.. Het is wel handig als er in de vos-kasten veel post zit, je pakt een container, rijdt die erheen en haalt de post uit de VOS-kasten en gooit die in bakken die je op de container zet, krijg je alle post in 1 keer lopen mee, plus dat je niet krom hoeft te lopen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar hoe gaat dat dan bij middagwijken? De tijd dat de grote wijken ochtendwijken waren en de kleine wijken middagwijken ligt bij ons namelijk al achter ons, sinds de komst van de postbezorger. Dus soms moeten op 1 kast wel 3 grote wijken worden klaargemaakt, en 1 kleinere. Als je dan alles al bij de kast zet wordt het daar erg vol. Bovendien was het carré toch juist bedoeld om tijd te besparen? Maar ik zie totaal geen besparing. In plaats van de plattestukkenkast gebruik je nu een carré. Er was gezegd dat je niet meer hoefde te vakkentrekken, maar dat is niet zo. Je moet nog steeds de VOS-kasten leeghalen, en ipv de plattestukkenkast haal je nu een carré leeg. Maar omdat de SMK en SMG post nu niet meer rechtstreeks bij je kast wordt neergezet, maar eerst in het carré wordt geplaatst waar je het vervolgens weer vandaan moet gaan halen, ben je zelfs langer bezig. Vanmorgen waren we met VOS-sen een half uur uitgelopen, terwijl er echt heel weinig post was!
6 weken pas?quote:Op maandag 23 maart 2009 17:50 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ah, hier is ie.
Wij hebben nu al godverre 6 weken achter elkaar C1000 HAH.![]()
[offtopic]Waar heb je het over?[/offtopic]quote:Op maandag 23 maart 2009 18:41 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Hier al wat langer idd.
offtopic: heb je nou nog steeds je kerstavatar?
http://www.spitsnieuws.nl(...)at_toe_in_zutph.htmlquote:Neppostbode slaat toe in Zutphen Een man die zich uitgeeft voor postbode heeft in Zutphen twee mensen opgelicht. Hij deed dat door de gedupeerden onder valse voorwendselen aan de deur te laten pinnen. Met de mobiele pinapparatuur kopieerde de man echter de pasgegevens, maakte de politie maandag bekend.
De man belde aan in een jas die lijkt op de bedrijfskleding van TNT Post. Hij vroeg de gedupeerden te pinnen om een pakketje in ontvangst te nemen. Het pinnen mislukte, waarna de neppostbode weer vertrok. Twee inwoonsters van Zupthen werden donderdag slachtoffer van deze werkwijze. Een van hen vertrouwde het niet en liet haar pas blokkeren, de andere vrouw werd voor honderden euro's gedupeerd.
Onderzoek
In januari hadden twee identieke gevallen van oplichting plaats in Dordrecht en Delft. Of er een verband is tussen deze gevallen en die in Zutphen, wist de politie nog niet. ,,We gaan dit zeker onderzoeken'', aldus een woordvoerder. Volgens de politie laat TNT consumenten nooit aan de deur
quote:Op maandag 23 maart 2009 18:16 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wen er vast aan, blijft voorlopig nog wel zo als 't "goed" is...
Ja, zeker waar je voor moet betalen. Pakketjes waar ik voor moet betalen en die ik niet zelf heb besteld, weiger ik bij voorbaat...quote:Op maandag 23 maart 2009 19:56 schreef Zipportal het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)at_toe_in_zutph.html
Dat mensen hier in trappen.Je weet toch wel of je pakketjes verwacht of niet...
quote:Senaat akkoord met vrije postmarkt
De Eerste Kamer heeft dinsdag ingestemd met de nieuwe Postwet, waardoor de postmarkt per 1 april 2009 vrij wordt.
TNT Post heeft dan niet langer het alleenrecht om brieven tot 50 gram te bezorgen. Verwacht wordt dat daardoor de concurrentie echt zal losbarsten.
Niet alleen bedrijven, maar ook verenigingen en goede doelen zullen daardoor goedkoper uit zijn.
Cao
Het kabinet wilde pas overgaan tot het volledig vrij maken van de markt, als er voldoende uitzicht zou zijn op sociaal aanvaardbare arbeidsvoorwaarden voor bezorgers bij nieuwe postbedrijven. Onlangs werd een cao gesloten die daaraan voldoet.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:09 schreef Viper86 het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)vrije-postmarkt.html
[..]
www.eerstekamer.nl lijkt me niet heel erg moeilijk te vindenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:37 schreef CihV het volgende:
[..]
![]()
Ik ben wel benieuwd naar de stemming, wie voor en wie tegen heeft gestemd. Maar kan het nergens vinden..
quote:De Eerste Kamer heeft vandaag de
* Liberalisering van de postmarkt en garantie van de universele dienstverlening (Postwet 20..) (30.536)
na stemming bij zitten en opstaan aangenomen. GroenLinks, SGP, D66, OSF, SP, PvdD en de fractie Yildirim stemden tegen.
wtfquote:Ooit schreef marktplaatsadvertentie het volgende:
De trend voor woonaccesoires van nu, de ouderwetse PTT postzak.
Van kussenhoes tot plaid, waszak of poef!
Als je echt wilt improviseren pak je toch gewoon je fietstassen. In december kon ik echt niet zonder.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zie nog steeds meer oude dan nieuwe zakken. De inzettassen zijn de nieuwe rage. Goed onder standaard omstandigheden maar met weinig flexibiliteit voor als je moet improviseren. Collectie gebruikt nog gewoon de oude zakken net als veel andere afdelingen.
Ook daar past voor december niet genoeg inquote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:23 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Als je echt wilt improviseren pak je toch gewoon je fietstassen. In december kon ik echt niet zonder.
Die V&D hadden wij vandaag hier. Zijn best zware jongens is niet echt handig om achter de post te leggen. Ook hier was het erg druk met de post. Had 10 blauwe bakken vol (waar ik op een normale woensdag max 6 bakken heb).quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:57 schreef apexia87 het volgende:
Vandaag erg veel, wij hadden de nieuwe gemeente gidsen waar ik woon, superrrrrrrr dikke krengen... Had gewoon 7 tassen HaH bij 1 wijk. En die gemeente gidsen zijn nog 100% bezorging ook. 10 uur begonnen 6 uur klaar wel 3 wijken gelopen.
Morgen kut weer heel de dag regen, vandaag droog gehouden...
EN morgen weer HaH, het lijkt er wel op dat we het iedere dag gaan hebben morgen weer V&D prijzencircus krantje ook wel een forse jongen..
Tja en een vaste wijk heb ik dus niet. Ik ben de gaatjes vuller. Hahaha!quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:18 schreef Peterselieman het volgende:
Als je een vaste wijk hebt, krijg je niet iedere week een briefje meer. Tenminste dat is bij ons het geval.
Dit is echtquote:TNT dreigt post uit te besteden
door Jan Trommelen . vrijdag 27 maart 2009 | 10:42 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 27 maart 2009 | 13:11
DEN HAAG - TNT Post dreigt er mee om de post drie dagen per week niet meer zelf te bestellen, maar dat uit te besteden. Als de medewerkers niet instemmen met de salarisverlaging van vijftien procent, dan wil TNT Post voor de bezorging op maandag, woensdag en vrijdag andere bedrijven inhuren, die het goedkoper kunnen.
Dat zeggen de vakbonden CNV en Abvakabo FNV en de ondernemingsraad van TNT Post.
TNT erkent dat er een plan op de plank ligt om de gewone postbezorging op maandag uit te besteden. Er is volgens een woordvoerster geen sprake van dat het om drie dagen zou gaan. Uitbesteding zou enorm veel postbodes hun baan kosten. TNT is er verantwoordelijk voor dat de post zes dagen per week komt, maar is niet verplicht om dat zelf te doen.
Volgens CNV-bestuurder Inge Bakker zegt de directie de laatste maanden openlijk tegen vakbonden en medewerkers dat het bedrijf op minder dagen gaat bezorgen als de medewerkers geen loon inleveren. "Ze kunnen de andere dagen uitbesteden aan hun eigen drukwerkverspreider Netwerk VSP, aan sociale werkplaatsen of andere onderaannemers."
Voorzitter Bernard de Vries van de ondernemingsraad denkt dat TNT sowieso op den duur zal uitbesteden. TNT krijgt jaarlijks zo'n vier procent minder post te verwerken en die krimp zou wel eens harder kunnen gaan. Want per 1 april wordt de postmarkt helemaal vrijgegeven, dan mogen concurrenten als Sandd en SelektMail ook gewone brieven bezorgen.
Momenteel raadplegen de vakbonden de TNT-medewerkers over het CAO-akkoord dat begin maart werd gesloten. TNT geeft een werkgelegenheidsgarantie van drie jaar en nog eens drie jaar onder voorwaarden, als de brutolonen vijftien procent omlaag gaan. TNT Post dreigt er mee om de post drie dagen per week niet meer zelf te bestellen, maar dat uit te besteden.
Ik denk dat 'chantage' hier een heel net woord voor is.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor dit soort taktieken hebben we woorden die ik hier maar niet zal noemen.
Omgquote:Op vrijdag 27 maart 2009 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Het is echt slikken of stikken nu.
Hoorde vanavond dat ons kantoor in september dichtgaat
Het valt mee. Wij zaten al op papier bij een grotere vestiging, maar fysiek niet. Voor mij maakt het niet uit. Ik heb nog een contract tot 1 april 2010, maar dat ga ik niet volledig uitdienenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:20 schreef Viper86 het volgende:
@peterselie:
Wat erg!Betekent dat dat je je baan of bijbaantje dan kwijt raakt of kun je nog naar een andere vestiging?
In het citaat staat nadrukkelijk dat de post 6 dagen pw bezorgd zal worden door ONZE postbodes, en dus niet door postbodes van een ander bedrijf. Tenzij TNT van plan is de sociale werkplaats op te kopen........quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:20 schreef Viper86 het volgende:
Post blijft wel 6 dagen week bezorgd worden, alleen dan niet door ons, maar ook door 16 jarige folderjongetjes of werklozen die per se wegens solicitatieplicht alle open vacatures moeten aannemen
*duimt mee en hoopt dat het dan ook droog blijft tot ongeveer 2 uur / half 3*quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:41 schreef xxiessiexx het volgende:
*duimt dat het stopt met regenen voor half elf*
En dat bleef het!!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:39 schreef WNDYYY het volgende:
[..]
*duimt mee en hoopt dat het dan ook droog blijft tot ongeveer 2 uur / half 3*
Hmmm, dat is idd niet zo slim van je zusje. Vreemd dat ze dat dan vergeet.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:16 schreef WNDYYY het volgende:
Wat een rot C1000 vandaag.
Dunne dingetjes. Had er steeds 2 te pakken ipv 1.
Ook dit nog:
Kom ik in de schuur om mn fiets te pakken en naar de TNT te gaan.. Fiets weg!
En mn zusjes fiets staat er nog wel, terwijl die al naar dr werk was.
Dus ik bel dr op: "Lekker bijdehand ben jij! Ik moet werken."
"Ow... vergeten..", zegt ze.
Dus ik vraag dr wat ik nou moet, want ze had dr eigen fiets niet mee omdat die kapot is, dus die kon ik niet pakken. En die van mijn ouders hebben zo'n dunne bagagedrager, dan kan ik die tassen niet aan hangen.
Tja, daar had ze natuurlijk geen oplossing voor.
Wel wilde ze nog even zeggen dat ik niet zo boos moest doen.
Ja, hehe.. Ik heb een stevige fiets nodig. Zij kan ook die van mn moeder lenen.
En hoe kan je nou vergeten dat je zus ook werkt op zaterdag?
Maar goed, heb dr wel een klein beetje laten schrikken voor niets.
Ik had de wijk waar de TNT aan ligt, dus ik kon gewoon zo'n kar bakken.
Maar ze moest natuurlijk wel even weten dat ze niet handig bezig was.
Oke, dan begreep ik het ff niet goed. Je onderstreepte het gedeelte van de 6 dagen per week bezorging. Dacht dat je daar op doelde. Maar inderdaad, de vaste postbodes worden op deze manier zeker genaaid. Hoe meer en meer ik van zulke berichten lees, hoe meer en meer mijn beeld van het bedrijf bijgesteld word. In negatieve richting.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 05:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In het citaat staat nadrukkelijk dat de post 6 dagen pw bezorgd zal worden door ONZE postbodes, en dus niet door postbodes van een ander bedrijf. Tenzij TNT van plan is de sociale werkplaats op te kopen........
En dat terwijl hier op onze vestiging allemaal zaw'ers thuis worden gehouden omdat er stelselmatig te veel uren worden gedraaid. Ik wil juist extra werken en extra wijken lopen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:03 schreef TokenW het volgende:
Als ze het wagen om 1 van de collega's waar ik al jaren mee samenwerk te ontslaan of dermate te naaien dat voor hun de situatie onwerkbaar wordt ben ik pleite. Dan zoeken ze het zelf maar uit met de minstens 10 wijken die op zaterdag blijven staan.
Oke, gelukkig maar.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het valt mee. Wij zaten al op papier bij een grotere vestiging, maar fysiek niet. Voor mij maakt het niet uit. Ik heb nog een contract tot 1 april 2010, maar dat ga ik niet volledig uitdienen
Daar werken we hier al een paar maanden mee, wat ik zelf niet begrijp aan dat nieuwe werken is waarom er op drukke dagen geen mannetje meer ingezet wordt........ en je zo NOG meer over je tijd heen looptquote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:45 schreef Zipportal het volgende:
Wat een tering dag. Kom ik binnen, een complete chaos omdat ze nu ook bij ons het "nieuwe werken" ook hebben ingevoerd. Met man en macht werd er nog gevost. Blijkbaar hebben ze dat met een uurtje vooruit geschoven. Echt een tering bende, alle post wordt dus nu in blauwe bakken gemieterd i.p.v. in de stelling. Al die kut karren ook in de weg. Mag je eerst weer alles bij af lopen, om te kijken waar je post nu weer ligt. Denk je dat al je post bij één hebt, blijken er nog twee blauwe bakken voor je klaar te staan.
Daarna meteen even gekeken of ik nog hah had. Ja hoor, de C1000 van die rommelige stumperfoldertjes waar je er gemakkelijk, twee van pakt. In heel 2009 nog nooit C1000 gehad. Hier is overigens in geen 10km een C1000 te bekennen.
En er was ook nog eens hoop post. Die flutkaartjes van de TNT post zelf, met dat energielabel. En een hoop tijdschriften. Vooral de boeren kregen erg veel. En het was ook nog eens kut weer.
Enige pluspunt van vandaag is, dat ik geen aangetekende post had.
Nee echt geweldig dat nieuwe werken.
Werken jullie al volgens de volledig nieuwe methode van Toekomst VBG, of is alleen het Carre nieuw? Wij hebben nu ook een tijdje zo'n Carre, en ik ben er al redelijk aan gewend, hoewel de tijdswinst volgens mij nul komma nul is. Het grootste voordeel is dat je bij het uitgooien van buspakjes en vaste bundels niet meer heen en weer loopt langs een plaatwerkkast, maar dat de bakken om je heen staan. En als een bak vol zit, zet je er een nieuwe op. Grootste nadeel is dat je al snel boven je macht staat te werken, met 4 wijken op 1 container. Een beetje grote ochtendwijk heeft toch al gauw 5 a 6 blauwe bakken op een gemiddelde dag, laat staan als het druk is.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:45 schreef Zipportal het volgende:
Wat een tering dag. Kom ik binnen, een complete chaos omdat ze nu ook bij ons het "nieuwe werken" ook hebben ingevoerd. Met man en macht werd er nog gevost. Blijkbaar hebben ze dat met een uurtje vooruit geschoven. Echt een tering bende, alle post wordt dus nu in blauwe bakken gemieterd i.p.v. in de stelling. Al die kut karren ook in de weg. Mag je eerst weer alles bij af lopen, om te kijken waar je post nu weer ligt. Denk je dat al je post bij één hebt, blijken er nog twee blauwe bakken voor je klaar te staan.
Daarna meteen even gekeken of ik nog hah had. Ja hoor, de C1000 van die rommelige stumperfoldertjes waar je er gemakkelijk, twee van pakt. In heel 2009 nog nooit C1000 gehad. Hier is overigens in geen 10km een C1000 te bekennen.
En er was ook nog eens hoop post. Die flutkaartjes van de TNT post zelf, met dat energielabel. En een hoop tijdschriften. Vooral de boeren kregen erg veel. En het was ook nog eens kut weer.
Enige pluspunt van vandaag is, dat ik geen aangetekende post had.
Nee echt geweldig dat nieuwe werken.
Hier regende het pijpenstelen tot 14.50. En die folders waren idd knap waardeloos. Het was het net niet. Ze gingen in ieder geval niet makkelijk door de bus. Gelukkig had ik wel 40 stuks te weinig, maar dat was geen verrassing, omdat ik dat gisteravond al gezien had. Toen heb ik er niets van gezegdquote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
En dat bleef het!!![]()
C1000 folders waren wel behoorlijk waardeloos trouwens.
Uh, uh, uh, denk om de 16 Business - Principles van TNT!!quote:Op zondag 29 maart 2009 14:10 schreef Saekerhett het volgende:
Door die kutregen kreeg je door die KUTFOLDERS van de C1000 een soort van papiermaché. Natuurlijk ook nog eens superveel bereklauw-brievenbussen met een zodanig sterke veer dat je een fucking koevoet nodig hebt om dat ding open te houden...
Gevolg: "Postbode, mijn C1000-foldertje is helemaal nat en kapot door de brievenbus geduwd"
Sterf hoer
Bij ons hebben ze dat ook een tijdje terug tegen alle zdw's gezegd. Ze maakten teveel uren en zouden voortaan doordeweeks nauwelijks nog worden ingezet. Dat hebben ze exact 2 weken volgehouden. Regelmatig gaan er fulltimers weg (andere baan, of overplaatsing naar ander DVG) en de postbezorgers die daarvoor in de plaats komen zijn in 50% van de gevallen al na een paar weken vertrokken (behalve als ze op dag 1 gelijk al niet komen opdagen). Bovendien kun je postbodes niet volledig door postbezorgers vervangen, want wie doet dan de voorbereiding? Dat kun je wel aan andere postbodes geven, dat verdeelwerk, maar een fulltimer kan ook niet 8 uur per dag wijken in elkaar draaien. De laatste postbezorgerswijken moeten nml om 12.00 uur af zijn, om op tijd op het depot te liggen. Bovendien zijn de postbodes bij ons ingedeeld in groepen die rouleren over een aantal diensten. Iedere groep heeft een reserve, om ziekte en verlof op te vangen. Ook bij de groep zaterdagbestellers zijn er 2 zonder vaste dienst, die je op die manier kunt gebruiken. Maar bij postbezorgers heb je geen reserve, iemand die flexibel inzetbaar is en alle wijken kent. Vaak kennen ze alleen hun eigen wijk(jes) en zijn ze verre van flexibel (ivm kinderen uit school halen, zwemles, etc).quote:Op zondag 29 maart 2009 17:08 schreef TokenW het volgende:
En dat terwijl hier op onze vestiging allemaal zaw'ers thuis worden gehouden omdat er stelselmatig te veel uren worden gedraaid. Ik wil juist extra werken en extra wijken lopen.
@Viper,
Als je in de buurt van Den Haag-zuid woont, er is hier altijd werk voor je, mensen tekort voor de binnendienst en de buitendienst.
Komt gewoon weer bij je terug.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:55 schreef Klonk het volgende:
ah, de klantenservice van TNT op FOK!
stel je stuurt een aangetekend pakketje, en op T&T staat:
Zending niet afgeleverd; geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
En als afzender staat op het pakket alleen mijn postcode en huisnummer, komt dat dan goed of verdwijnt het pakketje in de donkere krochten van het sorteercentrum ?
Geen cd-speler!!!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 02:52 schreef Viper86 het volgende:
Ik heb bij mijn vaste autoroute sinds kort een gloednieuwe kangoo tot mijn beschikking en daar zit gelukkig een goede radio in die op een wat harder volume ook nog steeds prima aan te horen is. :-)
3 HAH is bij ons standaard op de dinsdag. Gamma, Albert Heijn en de Poiesz. Maar dat mag toch niet dat de C1000 dinsdag wordt bezorgd? Ik zou zeggen aankaarten bij C1000quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:50 schreef RTB het volgende:
3 hah vandaag, die stomme c1000 hadden ze erbij gestoken!
zo kan ik het ook wel!
Mooi zo, weer een tevreden klant! Sure we canquote:
quote:Monopolie TNT morgen voorbij.
Steeds vaker zal er op verschillende momenten van de dag een stapeltje post op de mat ploffen. Dat is wat consumenten op korte termijn merken van de liberalisering van de postmarkt die morgen ingaat.
"Mensen krijgen af en toe al op verschillende momenten van de dag post en dat zal vaker gebeuren", zegt een woordvoerder van postbedrijf Sandd, een van de concurrenten van TNT Post.
Tot en met vandaag mogen de concurrenten van TNT, behalve Sandd ook SelektMail, alleen geadresseerd drukwerk boven de 50 gram zoals tijdschriften en catalogi rondbrengen. "Vanaf 1 april mogen we ook bijvoorbeeld bankafschriften en rekeningen bezorgen." Het bedrijf zegt al verschillende contacten en contracten te hebben met bedrijven.
TNT rekent op merktrouw
Oud-monopolist TNT rekent intussen op de merktrouw van de Nederlandse brievenbusbezitter. In een nieuwe reclamecampagne verwelkomt het bedrijf de nieuwkomers op de markt, maar tegelijkertijd start een nieuwe actie: de oranje TNT brievenbus. Deze vervanger van de huidige standaard brievenbus heeft een klepje, dat gemotoriseerd opent als een TNT-bezorger, uitgerust met een speciale RFID-chip, in de buurt is. Voor de concurrentie blijft de klep dicht.
In een persbericht geeft het postbedrijf aan in te spelen op de sympathie die Nederland voor de ouderwetse TNT postbode heeft. "Wij verwachten dat veel consumenten voor deze nieuwe brievenbus zullen kiezen. Serieuze en leuke post wordt immers al 200 jaar door onze postbode zes dagen in de week door weer en wind bezorgd," zo beweert het bedrijf op de dag voordat de aprilgrappen losbarsten.
Wat een guiten toch, bij die TNT. Ik heb al lang een soortgelijk systeem, genaamd Wodan. De gewone postbode kan veilig bij de bus komen, maar iedereen met een blauwe of gele jas wordt aan stukken gescheurd.quote:
Wat een enige 1 april grap.quote:een nieuwe actie: de oranje TNT brievenbus. Deze vervanger van de huidige standaard brievenbus heeft een klepje, dat gemotoriseerd opent als een TNT-bezorger, uitgerust met een speciale RFID-chip, in de buurt is. Voor de concurrentie blijft de klep dicht.
Ik zie net aan de advertentie dat TNT mijn idee heeft gejat. Eerst m'n geld stelen, nu mijn ideeen?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een guiten toch, bij die TNT. Ik heb al lang een soortgelijk systeem, genaamd Wodan. De gewone postbode kan veilig bij de bus komen, maar iedereen met een blauwe of gele jas wordt aan stukken gescheurd.
quote:Op donderdag 2 april 2009 13:43 schreef Karammel het volgende:
20 jaar, tijdelijk werk als postbode.. Wat is het uurloon dat ik kan verwachten?
Per 1 januariquote:Op donderdag 2 april 2009 14:18 schreef Jesse_ het volgende:
Wanneer ga je eigenlijk een schaaljaar omhoog ?:P
Dat duurt dan nog wel evenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |