Ja, dat doet iedereen bij de TNTquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:19 schreef CoExist het volgende:
[..]
Respect krijg je van mij als je goed je werk doet.
Dat betekent dus dat je geen pakketjes met waarde bij de buren af geeft of in mijn vuilnis container dondert!
Zoiets valt ook niet goed te praten, maar er zijn genoeg die wel het beste met je voor hebben hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:19 schreef CoExist het volgende:
[..]
Respect krijg je van mij als je goed je werk doet.
Dat betekent dus dat je geen pakketjes met waarde bij de buren af geeft of in mijn vuilnis container dondert!
Jippie! Ik kreeg het mooie oranje strookje ook net binnen!quote:
Wij werken ook al een hele tijd met carré`s. Alleen stapelen we alleen de blauwe bakken op de containers. De rode bakken hebben we altijd op een aparte container. Er passen als het goed is 5 blauwe bakken op de container en meestal is dat wel genoeg. Als er meer blauwe bakken zijn komt het nog wel eens voor dat deze gewoon bij de desbetreffende ochtendwijk wordt neergezet.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wij werken sinds een tijdje met een carré van containers bij het VOS-sen. Op papier een leuk idee, maar in de praktijk werkt het alleen als er geen reet post is. Omdat nu dus alle post voor 1 wijk (rode bakken, blauwe bakken, en 1 of 2 bakken met hah) op elkaar worden gestapeld sta je al heel snel boven je macht te werken, en kan je er vaak gewoon helemaal niet meer bij. Drie blauwe bakken en 2 rode, dan zit de container al vol, en daar zit je toch al gauw aan bij een ochtendwijk op een gemiddelde dag. Aangezien de pilots met deze werkmethode uiteraard een doorslaand succes waren (zoals gebruikelijk bij de pilots bij TNT) vraag ik me toch af wat wij dan fout doen. Moeten we het carré groter maken, en dan niet meer 4 wijken per container doen maar 2? Hoe zijn jullie ervaringen met het carré ?
Maar hoe gaat dat dan bij middagwijken? De tijd dat de grote wijken ochtendwijken waren en de kleine wijken middagwijken ligt bij ons namelijk al achter ons, sinds de komst van de postbezorger. Dus soms moeten op 1 kast wel 3 grote wijken worden klaargemaakt, en 1 kleinere. Als je dan alles al bij de kast zet wordt het daar erg vol. Bovendien was het carré toch juist bedoeld om tijd te besparen? Maar ik zie totaal geen besparing. In plaats van de plattestukkenkast gebruik je nu een carré. Er was gezegd dat je niet meer hoefde te vakkentrekken, maar dat is niet zo. Je moet nog steeds de VOS-kasten leeghalen, en ipv de plattestukkenkast haal je nu een carré leeg. Maar omdat de SMK en SMG post nu niet meer rechtstreeks bij je kast wordt neergezet, maar eerst in het carré wordt geplaatst waar je het vervolgens weer vandaan moet gaan halen, ben je zelfs langer bezig. Vanmorgen waren we met VOS-sen een half uur uitgelopen, terwijl er echt heel weinig post was!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:26 schreef DonHenkie het volgende:
[..]
Wij werken ook al een hele tijd met carré`s. Alleen stapelen we alleen de blauwe bakken op de containers. De rode bakken hebben we altijd op een aparte container. Er passen als het goed is 5 blauwe bakken op de container en meestal is dat wel genoeg. Als er meer blauwe bakken zijn komt het nog wel eens voor dat deze gewoon bij de desbetreffende ochtendwijk wordt neergezet.
De losse post gooien we hier ook nog steeds in de VOS-kasten, uitgezonderd bol.com-achtige pakjes, die gooien we wel in het carré. Het is nooit een optie geweest om alles in het carré te vossen, want we staan hier afhankelijk van de drukte met 6 tot 8 man/vrouw te vossen, en dat past inderdaad nooit in 1 carré. Met z'n 2-en is het al krap, want er moeten ook nog rolcontainers met plaatwerk bij, pallets en wiegwagens. Maar als je vervolgens gaat vakkentrekken moet je de bakken met vospost wel weer in het carré zetten, dus dan sta je daar met 7 man voor een paar containers te dringen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Volgens de theorie moet de Carré tijd besparen. Wij besparen er in ons DVG iig geen tijd mee. Het overzicht ben je ook totaal kwijt. Mis je bijv. Iets controleren als er iets fout gaat is totaal onmogelijk geworden. Uiteindelijk gooien we alle losse post dus weer gewoon in de VOS-kasten. Die zijn we uiteindelijk ook maar weer gewoon gaan trekken. Anders bleef er steevast iets liggen, zeker als je iedere dag het aantal VOS-kasten aanpaste aan de hoeveelheid post. Met meer dan 2 man pakjes/bundels/dikgoed/losse post uitgooien in de Carré lukt niet, dan sta je op elkaars tenen of loop je met de koppen tegen elkaar.
Ik weet dat er op IntranetMail (http://medewerkers.tntpost.nl/) een toelichting staat voor de salarisstrook.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:07 schreef Hojdhopper het volgende:
Beste collega's,
Vandaag ontving ik mijn eerste loonstrook van TNT, eerder al van Olympia voor TNT, maar ik snap echt geen zak van wat er nou allemaal staat. Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen?
Waar staat het aantal gewerkte uren?
Waar staan nou het registernummer en werknemersnummer?
In de tweede kolom staat 'Berekenen over' en dan het getal 1040. Wat is dat?
Misschien heeft iemand een voorbeeld loonstrook?
Alvast bedankt!
Ik heb als zaw-er ook nog Maandelijkse uitk op mijn loonstrookje staan, onder Extra tsl 15%. Waar heb ik dat aan te danken?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:44 schreef WNDYYY het volgende:
[..]
Ik weet dat er op IntranetMail (http://medewerkers.tntpost.nl/) een toelichting staat voor de salarisstrook.
Je gaat dan naar HR-PORTAAL
Vervolgens SALARIS en dan SALARIS SPECIFICATIE
Bij TOELICHTING OP SALARISSPECIFICATIE staan er 4, dus je moet even kijken welke voor jou van toepassing is. Ikzelf ben zaterdagbesteller, dus de onderste is voor mij.
Misschien dat je er dan wijzer van wordt.
Oke, allemaal leuk en aardig, maar voor Intranet moet je toch aanmelden, en voor die aanmelding heb je weer een registernummer etc. nodig.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:44 schreef WNDYYY het volgende:
[..]
Ik weet dat er op IntranetMail (http://medewerkers.tntpost.nl/) een toelichting staat voor de salarisstrook.
Je gaat dan naar HR-PORTAAL
Vervolgens SALARIS en dan SALARIS SPECIFICATIE
Bij TOELICHTING OP SALARISSPECIFICATIE staan er 4, dus je moet even kijken welke voor jou van toepassing is. Ikzelf ben zaterdagbesteller, dus de onderste is voor mij.
Misschien dat je er dan wijzer van wordt.
Dat wil ik best doen hoor! Stuur mij een prive bericht met je mailadres en ik stuur het je wel door!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:09 schreef Hojdhopper het volgende:
WNDYYY, zou je niet voor mij zo'n voorbeeld kunnen opslaan en mij kunnen mailen? Ik heb namelijk moeite met aanmelden en allemaal gerotzooi enzo. Ik ben ook zaterdagbezorger dus dat is dan wat makkelijker? 't Zou een uitkomst zijn!:)
Haha alsof je het met je buren hebt over C1000 foldertjes en alsof je voor je buren zo'n foldertje gaat halenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:21 schreef Ohrpolster. het volgende:
Prachtige dag vandaag, jammer dat ik maar één wijk kon lopen...
Komt er zo'n pauper naast me fietsen: Ja hallo mag ik wat vragen?
Ik: Ja hoor
Pauper: Ja ik woon daar en daar (niet eens in mijn wijk), en ik heb zo'n boekje gehad (laat C1000 boekje zien), maar mijn buren hebben niks gekregen.
Ik: Oh, nou dan zullen ze wel een sticker hebben he...
Pauper: Nee, nee, ze hebben geen sticker hoor. Ze hebben gewoon niks gekregen. Dus kan jij me er nu niet eentje geven.
Ik: Nee, sorry, anders kom ik straks te kort (heb altijd over trouwens), als uw buren nog een foldertje willen dan moeten ze naar TNT bellen.
Pauper: Oh... (druipt af)
Echt, je weet gewoon dat zo'n vent gewoon een extra boekje wil voor zichzelf. Sommige mensenAls ie gewoon eerlijk had gevraagd of ie misschien een extra boekje kon krijgen als ik over had, had ik 't 'm best willen geven. Maar kom niet met zo'n lulverhaal aanzetten
Precies, als iemand een tweede foldertje wil mogen ze dat gerust vragen, maar ik erger me dood aan allerlei lulverhalen en onterechte klachten van mensen. Vorige week had ik ook een klacht uit m'n wijk, ben daar vandaag langs geweest, hadden ze gvd een sticker! Ik heb nog aangebeld om te vragen waarom ze onterecht klachten over mij indienen , maar helaas was er niemand thuis. Ik heb ze uiteraard weer geen folder gegeven, benieuwd of ik volgende week weer een klacht heb.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:02 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha alsof je het met je buren hebt over C1000 foldertjes en alsof je voor je buren zo'n foldertje gaat halenWel tof dat de folders gewaardeerd worden, heeft het toch nut ze langs te brengen
(heb altijd zo'n idee dat t rechtstreeks door de brievenbus de papierbak in gaat)
Ik had het toch wel behoorlijk warm vandaag, dat wordt nog wat in de zomer
Sterker nog, bij de c1000 in ons dorp hebben ze bij de ingang stápels met van die folders liggenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Trouwens, als je naar de C 1000 gaat en je zegt bij de klantenservice dat je geen folder hebt gehad omdat je een nee/nee sticker hebt, kun je er daar ook eentje krijgen.
Hier ook, maar daar zitten die stickers dan niet in.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:31 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Sterker nog, bij de c1000 in ons dorp hebben ze bij de ingang stápels met van die folders liggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |