En dat bleef het!!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:39 schreef WNDYYY het volgende:
[..]
*duimt mee en hoopt dat het dan ook droog blijft tot ongeveer 2 uur / half 3*
Hmmm, dat is idd niet zo slim van je zusje. Vreemd dat ze dat dan vergeet.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:16 schreef WNDYYY het volgende:
Wat een rot C1000 vandaag.
Dunne dingetjes. Had er steeds 2 te pakken ipv 1.
Ook dit nog:
Kom ik in de schuur om mn fiets te pakken en naar de TNT te gaan.. Fiets weg!
En mn zusjes fiets staat er nog wel, terwijl die al naar dr werk was.
Dus ik bel dr op: "Lekker bijdehand ben jij! Ik moet werken."
"Ow... vergeten..", zegt ze.
Dus ik vraag dr wat ik nou moet, want ze had dr eigen fiets niet mee omdat die kapot is, dus die kon ik niet pakken. En die van mijn ouders hebben zo'n dunne bagagedrager, dan kan ik die tassen niet aan hangen.
Tja, daar had ze natuurlijk geen oplossing voor.
Wel wilde ze nog even zeggen dat ik niet zo boos moest doen.
Ja, hehe.. Ik heb een stevige fiets nodig. Zij kan ook die van mn moeder lenen.
En hoe kan je nou vergeten dat je zus ook werkt op zaterdag?
Maar goed, heb dr wel een klein beetje laten schrikken voor niets.
Ik had de wijk waar de TNT aan ligt, dus ik kon gewoon zo'n kar bakken.
Maar ze moest natuurlijk wel even weten dat ze niet handig bezig was.
Oke, dan begreep ik het ff niet goed. Je onderstreepte het gedeelte van de 6 dagen per week bezorging. Dacht dat je daar op doelde. Maar inderdaad, de vaste postbodes worden op deze manier zeker genaaid. Hoe meer en meer ik van zulke berichten lees, hoe meer en meer mijn beeld van het bedrijf bijgesteld word. In negatieve richting.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 05:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In het citaat staat nadrukkelijk dat de post 6 dagen pw bezorgd zal worden door ONZE postbodes, en dus niet door postbodes van een ander bedrijf. Tenzij TNT van plan is de sociale werkplaats op te kopen........
En dat terwijl hier op onze vestiging allemaal zaw'ers thuis worden gehouden omdat er stelselmatig te veel uren worden gedraaid. Ik wil juist extra werken en extra wijken lopen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:03 schreef TokenW het volgende:
Als ze het wagen om 1 van de collega's waar ik al jaren mee samenwerk te ontslaan of dermate te naaien dat voor hun de situatie onwerkbaar wordt ben ik pleite. Dan zoeken ze het zelf maar uit met de minstens 10 wijken die op zaterdag blijven staan.
Oke, gelukkig maar.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het valt mee. Wij zaten al op papier bij een grotere vestiging, maar fysiek niet. Voor mij maakt het niet uit. Ik heb nog een contract tot 1 april 2010, maar dat ga ik niet volledig uitdienen
Daar werken we hier al een paar maanden mee, wat ik zelf niet begrijp aan dat nieuwe werken is waarom er op drukke dagen geen mannetje meer ingezet wordt........ en je zo NOG meer over je tijd heen looptquote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:45 schreef Zipportal het volgende:
Wat een tering dag. Kom ik binnen, een complete chaos omdat ze nu ook bij ons het "nieuwe werken" ook hebben ingevoerd. Met man en macht werd er nog gevost. Blijkbaar hebben ze dat met een uurtje vooruit geschoven. Echt een tering bende, alle post wordt dus nu in blauwe bakken gemieterd i.p.v. in de stelling. Al die kut karren ook in de weg. Mag je eerst weer alles bij af lopen, om te kijken waar je post nu weer ligt. Denk je dat al je post bij één hebt, blijken er nog twee blauwe bakken voor je klaar te staan.
Daarna meteen even gekeken of ik nog hah had. Ja hoor, de C1000 van die rommelige stumperfoldertjes waar je er gemakkelijk, twee van pakt. In heel 2009 nog nooit C1000 gehad. Hier is overigens in geen 10km een C1000 te bekennen.
En er was ook nog eens hoop post. Die flutkaartjes van de TNT post zelf, met dat energielabel. En een hoop tijdschriften. Vooral de boeren kregen erg veel. En het was ook nog eens kut weer.
Enige pluspunt van vandaag is, dat ik geen aangetekende post had.
Nee echt geweldig dat nieuwe werken.
Werken jullie al volgens de volledig nieuwe methode van Toekomst VBG, of is alleen het Carre nieuw? Wij hebben nu ook een tijdje zo'n Carre, en ik ben er al redelijk aan gewend, hoewel de tijdswinst volgens mij nul komma nul is. Het grootste voordeel is dat je bij het uitgooien van buspakjes en vaste bundels niet meer heen en weer loopt langs een plaatwerkkast, maar dat de bakken om je heen staan. En als een bak vol zit, zet je er een nieuwe op. Grootste nadeel is dat je al snel boven je macht staat te werken, met 4 wijken op 1 container. Een beetje grote ochtendwijk heeft toch al gauw 5 a 6 blauwe bakken op een gemiddelde dag, laat staan als het druk is.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:45 schreef Zipportal het volgende:
Wat een tering dag. Kom ik binnen, een complete chaos omdat ze nu ook bij ons het "nieuwe werken" ook hebben ingevoerd. Met man en macht werd er nog gevost. Blijkbaar hebben ze dat met een uurtje vooruit geschoven. Echt een tering bende, alle post wordt dus nu in blauwe bakken gemieterd i.p.v. in de stelling. Al die kut karren ook in de weg. Mag je eerst weer alles bij af lopen, om te kijken waar je post nu weer ligt. Denk je dat al je post bij één hebt, blijken er nog twee blauwe bakken voor je klaar te staan.
Daarna meteen even gekeken of ik nog hah had. Ja hoor, de C1000 van die rommelige stumperfoldertjes waar je er gemakkelijk, twee van pakt. In heel 2009 nog nooit C1000 gehad. Hier is overigens in geen 10km een C1000 te bekennen.
En er was ook nog eens hoop post. Die flutkaartjes van de TNT post zelf, met dat energielabel. En een hoop tijdschriften. Vooral de boeren kregen erg veel. En het was ook nog eens kut weer.
Enige pluspunt van vandaag is, dat ik geen aangetekende post had.
Nee echt geweldig dat nieuwe werken.
Hier regende het pijpenstelen tot 14.50. En die folders waren idd knap waardeloos. Het was het net niet. Ze gingen in ieder geval niet makkelijk door de bus. Gelukkig had ik wel 40 stuks te weinig, maar dat was geen verrassing, omdat ik dat gisteravond al gezien had. Toen heb ik er niets van gezegdquote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
En dat bleef het!!![]()
C1000 folders waren wel behoorlijk waardeloos trouwens.
Uh, uh, uh, denk om de 16 Business - Principles van TNT!!quote:Op zondag 29 maart 2009 14:10 schreef Saekerhett het volgende:
Door die kutregen kreeg je door die KUTFOLDERS van de C1000 een soort van papiermaché. Natuurlijk ook nog eens superveel bereklauw-brievenbussen met een zodanig sterke veer dat je een fucking koevoet nodig hebt om dat ding open te houden...
Gevolg: "Postbode, mijn C1000-foldertje is helemaal nat en kapot door de brievenbus geduwd"
Sterf hoer
Bij ons hebben ze dat ook een tijdje terug tegen alle zdw's gezegd. Ze maakten teveel uren en zouden voortaan doordeweeks nauwelijks nog worden ingezet. Dat hebben ze exact 2 weken volgehouden. Regelmatig gaan er fulltimers weg (andere baan, of overplaatsing naar ander DVG) en de postbezorgers die daarvoor in de plaats komen zijn in 50% van de gevallen al na een paar weken vertrokken (behalve als ze op dag 1 gelijk al niet komen opdagen). Bovendien kun je postbodes niet volledig door postbezorgers vervangen, want wie doet dan de voorbereiding? Dat kun je wel aan andere postbodes geven, dat verdeelwerk, maar een fulltimer kan ook niet 8 uur per dag wijken in elkaar draaien. De laatste postbezorgerswijken moeten nml om 12.00 uur af zijn, om op tijd op het depot te liggen. Bovendien zijn de postbodes bij ons ingedeeld in groepen die rouleren over een aantal diensten. Iedere groep heeft een reserve, om ziekte en verlof op te vangen. Ook bij de groep zaterdagbestellers zijn er 2 zonder vaste dienst, die je op die manier kunt gebruiken. Maar bij postbezorgers heb je geen reserve, iemand die flexibel inzetbaar is en alle wijken kent. Vaak kennen ze alleen hun eigen wijk(jes) en zijn ze verre van flexibel (ivm kinderen uit school halen, zwemles, etc).quote:Op zondag 29 maart 2009 17:08 schreef TokenW het volgende:
En dat terwijl hier op onze vestiging allemaal zaw'ers thuis worden gehouden omdat er stelselmatig te veel uren worden gedraaid. Ik wil juist extra werken en extra wijken lopen.
@Viper,
Als je in de buurt van Den Haag-zuid woont, er is hier altijd werk voor je, mensen tekort voor de binnendienst en de buitendienst.
Komt gewoon weer bij je terug.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:55 schreef Klonk het volgende:
ah, de klantenservice van TNT op FOK!
stel je stuurt een aangetekend pakketje, en op T&T staat:
Zending niet afgeleverd; geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
En als afzender staat op het pakket alleen mijn postcode en huisnummer, komt dat dan goed of verdwijnt het pakketje in de donkere krochten van het sorteercentrum ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |