quote:Op zaterdag 14 maart 2009 17:58 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Met al die klachten zijn we nu misschien wel van die HAH af![]()
Relaxed is niet echt het juiste woord. Het is vaak flink sjouwen door weer en wind. Je hebt maar een klein contractje (15 uur is het absolute maximum) en je verdient het minimumloon. De looptijden voor de wijken staan soms best krap, en niet iedere vestiging is even makkelijk met uitbetalen. Meestal krijg je gewoon de standaardtijd uitbetaald, en haal je dat niet, dan heb je pech (en werk je dus voor minder dan het minimumloon). Maar dat beleid verschilt per vestiging. Je bent wel lekker gezond bezig in de buitenlucht, dus als dat je aanspreekt, en je hebt geen problemen met hard werken voor weinig geld, dan kan het best leuk zijn.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:09 schreef LoggedIn het volgende:
Is het nou een beetje leuk om als postbezorger te werken? Ik zie ze hier altijd een beetje chill lopen met een schoudertas, dan lijkt het me best relaxed.
Kijk, dat je als TNT - rookie romantisch tegen postlopen aan kijkt als je toevallig eens een keer vanuit de bus een student, die als bijbaantje post bezorgt, hebt zien rondlopen met een smile op zijn/haar gezicht terwijl hij/zij aan dat geweldige feest van de avond erop denkt begrijp ik wel. Maar je moet ook begrijpen dat je op telkens strakkere tijden werkt en dat TNT Post onder grote druk staat door de veranderende postmarkt en verminderende postvolumes. Hierdoor komen er telkens scherpere CAO's die uiteindelijk moeten leiden tot een bedrijf die zo efficient mogelijk werkt met zo laag mogelijke bedrijfskosten. .....En dat laatste heeft een grote impact op het loon en dus het leven van de 10.000'en TNT werknemers.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:20 schreef LoggedIn het volgende:
Maar het lijkt me vooral zorgeloos werk. En als het regent is het kut, maar zeker als de lente straks is, is het natuurlijk heerlijk om sochtends in je tshirt ff je wijk te lopen. Kan m'n studentenbuikje ook wel gebruiken. Verder, geen gezeik met collega's enzow, lekker werken op je eigen tempo. En dat het kut betaald, da's wel jammer ja8 euro per uur, da's een derde van ik hiervoor verdiende
Hier zijn de mensen op zaterdag juist capabeler dan doordeweeksquote:Op maandag 16 maart 2009 17:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Hier hing een brief op de deur dat er veel klachten zijn en dat de komende twee zaterdagen cruciaal zijn voor de C1000 wbt blijven bij de TNT of niet.
Maar wat wil je, als je ziet wat hier voor een sjakies rondlopen op zaterdag
Bij ons is het ongeveer gelijk en doordeweek hebben we al een capabele ploegquote:Op maandag 16 maart 2009 17:37 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Hier zijn de mensen op zaterdag juist capabeler dan doordeweeks
Inderdaad. C1000 heeft de meting zelf gedaan, dat zegt al genoeg lijkt me.quote:Op maandag 16 maart 2009 18:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Ja klachten. Mensen die een 2e velletje willen hebben en zeggen dat ze niks gekregen hebben. Of 'vergeten' er bij te zeggen dat ze een sticker hebben.
Geloof het niet, zo aan de berichten in Mail te lezenquote:Op maandag 16 maart 2009 20:11 schreef RamonAZ het volgende:
Krijgen we nog een winstuitkering? de winst is wel aardig wat lager als vorig jaar, maar toch..
De winst was wel wat lager dan vorig jaar, maar met 720 miljoen toch nog heel behoorlijk.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geloof het niet, zo aan de berichten in Mail te lezen
Ik weet ff niet meer hoeveel km er met de oude kangoo waren gereden. Gek eigenlijk, terwijl je zo'n getal zo vaak hebt opgeschreven... Ben blijkbaar niet zo'n getallenman. Iig wordt een auto beoordeeld op aantal gereden km's en conditie van de auto.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 16:51 schreef CihV het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook de oude kangoo iddIn de nieuwe heb ik nog nooit gereden maar ik geloof je op je woord. Vandaag ook weer ruim 4,5 uur in de kangoo gezeten, laatste halfuur overgestapt op een caddy van een collega die al klaar was
. Die van mij heeft nu 90.000 op de teller dus ik ben benieuwd wanneer die eruit gaat. En wat er voor terugkomt. Miss weet jij wanneer een bestelauto uit het wagenpark gaat?
Wij hebben naast caddy's en transit connect ook doblo's voor in de bestelling. Lichtere motor, dus zuiniger. Maar daarentegen geen enkel pit als je rekening moet houden met je boco.
Ik let er nooit zo op, maar komt die uitkering dan zo rond deze tijd, dan?quote:Op maandag 16 maart 2009 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De winst was wel wat lager dan vorig jaar, maar met 720 miljoen toch nog heel behoorlijk.
Wij hebben een lijst gekregen met de adressen waar de C1000 HAH niet bezorgd zou zijn. Voor mijn wijk stonden er drie adressen. 1tje zou kunnen kloppen, 1tje had ik absoluut 100% zeker weten wel bezorgd en 1tje heeft gewoon een dikke vette NEE-NEE sticker op de bus (heb ik speciaal nog even nagekeken)..... heerlijk eerlijke manier van controleren dit.... alsof een klant van de C1000 er bij stil gaat staan dat wij de klachten krijgen. Die denken gewoon "Oeh, boekje vergeten/ik heb een sticker op mn bus, dan zeg ik toch gewoon dat ik hem vergeten ben!"quote:Op maandag 16 maart 2009 20:48 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. C1000 heeft de meting zelf gedaan, dat zegt al genoeg lijkt me.
Ik heb overigens liever dat we zien in welke wijken het zogenaamd mis is gegaan. Hoe kun je dit nu ooit gaan terugkoppelen?
Ik vond het ook altijd heerlijk werk, deed het dan wel partime (16 uur) over 4 dagen versprijdt maar had het zó de hele dag gedaan als het kon.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:20 schreef LoggedIn het volgende:
Maar het lijkt me vooral zorgeloos werk. En als het regent is het kut, maar zeker als de lente straks is, is het natuurlijk heerlijk om sochtends in je tshirt ff je wijk te lopen. Kan m'n studentenbuikje ook wel gebruiken. Verder, geen gezeik met collega's enzow, lekker werken op je eigen tempo. En dat het kut betaald, da's wel jammer ja8 euro per uur, da's een derde van ik hiervoor verdiende
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |