Ah oke, want ik vind de sneakers waar ik nu op loop echt alles behalve comfortabel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Inderdaad. Prima dingen, ze zitten heerlijk. Ze slijten alleen wel vrij snel naar mijn gevoel (de zolen), maar ze worden natuurlijk intensief gebruikt. En omdat de zool een samenstelling is van een harde waterdichte buitenlaag en een poreuze schokabsorberende binnenkant, verliezen de zolen hun waterdichtheid zodra de buitenlaag op sommige plekken zo ver is doorgesleten dat je de binnenlaag er doorheen ziet (meestal bij de hak). En door deze samenstelling kun je ze ook niet opnieuw laten verzolen.
Ik heb overigens de Track II, in 't zwart.
Je moet ook zeker geen sneakers oid kopen en daar je wijken mee gaan doen, die loop je zo aan flarden idd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef sbientje het volgende:
ik vind ecco schoenen wel heel fijn, maar ze slijten wel snel vind ik ook. Ik heb die van mij eind van de zomervakantie gekocht en nu hangt de zool er al onderuit :S Niet echt kwaliteit, vind ik..
Ecco schoenen zijn fijn om in te lopen, maar voor veel loopwerk moet je toch uitkijken naar échte wandelschoenen. Zelf loop ik al een jaar op "Human Nature" van ANWB, ik heb een loopwijk van twee tot twee-en half uur met HAH, 4 x per week, er mankeert nog niks aan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef sbientje het volgende:
ik vind ecco schoenen wel heel fijn, maar ze slijten wel snel vind ik ook. Ik heb die van mij eind van de zomervakantie gekocht en nu hangt de zool er al onderuit :S Niet echt kwaliteit, vind ik..
ik heb echte wandelschoenen, maar dat zijn van die halve bergschoenen zeg maar.. dus dat is me net iets teveel van het goede (wel lekker in de winter enzo). Maar die wandelschoenen hebben idd vaak wel een iets hardere zool.. ik had mijn vorige wandelschoenen 4 jaar en heel veel gedragen, maar eigenlijk was de zool nog bijna helemaal als nieuw.. paar plekjes die wel wat slijtage lieten zien...quote:Op zaterdag 9 april 2011 18:23 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Ecco schoenen zijn fijn om in te lopen, maar voor veel loopwerk moet je toch uitkijken naar échte wandelschoenen. Zelf loop ik al een jaar op "Human Nature" van ANWB, ik heb een loopwijk van twee tot twee-en half uur met HAH, 4 x per week, er mankeert nog niks aan.
Zou geen aandelen TNT kopen, de top heeft geen lange noch kortetermijnvisie en zelf lullen ze het liefste hoe slecht het gaat met de postmarkt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:45 schreef BrillieSmurf het volgende:
Is het trouwens slim om nu aandelen te kopen in TNT?
Het is gezakt met 12% afgelopen vrijdagMaar kans is groot dat het weer stijgt na deze bekendmaking, toch?
Hier is UPC bezig een glasvezelnetwerk initiatief te frustreren met mailings. Hadden ze de hele stad een kaart gestuurd. HSM deed er eeuwen over om een prutsresultaat af te leverenquote:Op zondag 10 april 2011 13:22 schreef ellenatmars het volgende:
Pfff, hier zijn KPN en een ander bedrijf aan het 'concurreren' om een glasvezel netwerk wat resulteert in elke week geaddresseerde huis-aan-huis post. Super irritant!! Hebben jullie dat ook? Had gisteren 5 rode bakken met zetpost, normaal zijn er dat 2 op Zaterdag.
En afgelopen woensdag/vrijdag, van die pakjes van Ons Brabantnet. Die waren pas vervelend!! Voor elk huis, zelfs huisnummers die (nog) niet bestaan of onbewoonde huizen. Heb gewoon 10 nabreng zakken moeten maken voor een hele wijk, waar er normaal op woensdag maar 4 voor zijn.
Hoop dat ze aankomende week mooi achterwege blijven.
Dat doen ze bij ons al een jaar...en het slaat idd nergens op neequote:Op maandag 11 april 2011 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij het laatste werkoverleg dacht ik even met een verlate 1 aprilgrap te maken te hebben, maar de leiding was toch echt serieus. Iedereen kent ongetwijfeld de Rotterdamse methode (controlekaartjes tussen de post), wel, wij krijgen daar nu een variant op, met controlekaartjes tussen het hah!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat zeggen ze zelf eigenlijk dat het voor nut heeft?quote:Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat doen ze bij ons al een jaar...en het slaat idd nergens op nee
ja dat valt mij ook weleens op idd! altijd van die rare dingen.. Het was hier vandaag best druk, voor een maandag danquote:Op maandag 11 april 2011 17:19 schreef pussywillow het volgende:
Nooit meegemaakt hier...
Hoe komt het eigenlijk dat er op maandag altijd van die vreemde post is? Ik heb dan altijd best veel van die loterij-achtige spamzooi (PERSOONLIJK AANBOD MAAK SNEL OPEN! CASH GELD OF EEN AUTO!) en het komt altijd uit het buitenland. De rest van de week zie ik zulke brieven eigenlijk nooit (maar misschien zijn ze er wel maar vallen ze dan minder op tussen de andere post).
Beetje jammer altijd, er is dan al zo weinig post en dan is de helft ook nog meuk
Echt waar, ook tussen het hah? En ga je die bundels dan ook echt folder voor folder controleren? En hoe zien die controlebriefjes er uit? Die tussen de post waren bij ons aanvankelijk gewone dichtgeplakte enveloppen, geadresseerd aan de vestiging. Tegenwoordig zijn het kleine briefjes (ongeveer 10 x 8 cm) met de aanhef "geachte bewoner" en een volgnummer rechtsboven.quote:Op maandag 11 april 2011 16:55 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat doen ze bij ons al een jaar...en het slaat idd nergens op nee
Maar het komt regelmatig voor dat ik veel te veel hah meekrijg. Dat gaat dan op het depot zo een grijze zak in, en de volgende morgen worden al die grijze tassen op de vestiging leeggekieperd in de oudpapiercontainer. En er is best een gerede kans dat daar ook nog kaartjes tussen zaten. Ik vraag me trouwens af wanneer ze die kaartjes er tussen gaan doen, en wie dat doet. Het hah wordt bij ons gestapeld afgeleverd door VSP, in bundels van meestal 23 stuks, met tiewraps er omheen, en in grijze binnentassen. Die gaan rechtstreeks naar de depots, zonder tussenkomst van de bestellers. Gaat er dan iemand die tassen uitzoeken, uitpakken, en kaartjes er tussen schuiven? Dan zullen ze neem ik aan in de bovenste bundel(s) zitten, want anders moeten ze al die tassen helemaal uitpakken en opnieuw inpakken!quote:Op maandag 11 april 2011 19:17 schreef Troeta het volgende:
Kleine stevige witte controlekaartjes, ik denk die je beschrijft.
Wij hebben die ook altijd tussen de post gehad eigenlijk, dat jullie echte enveloppen hebben zeg, dat is nog gemener!
Maar ze vallen wel goed op hoor tussen de post en tussen het HAH...en eerlijk is eerlijk...het werkt wel, HAH gaat altijd een stuk beter in de weken dat we die krengen weer hebben.
En als er bundels HAH gevonden worden weten ze van welke wijk het is.
In ons team hebben we geen postbezorgers meer, teveel lastige wijken en dus teveel klachten (zowel van bezorgers als klanten). Dus ook geen bezorgrapportenquote:Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef pussywillow het volgende:
Dat is wel heel slecht.Hier is er ook vaak wel wat teveel of wat te weinig, maar dat is dan meer in de orde van grootte van 10-20 stuks.
Volgens mij is het de bedoeling dat je op het bezorgrapport invult of je teveel danwel te weinig HAH had, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik 3 wijken loop ga ik echt niet per wijk onthouden hoeveel ik er over of tekort had. Op is op, en overschot verdwijnt aan het eind van de dag in de container
hier ook, meestal tussen de 25 teveel en 10 te weinig. Meestal teveel overigens, gelukkigquote:Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef pussywillow het volgende:
Dat is wel heel slecht.Hier is er ook vaak wel wat teveel of wat te weinig, maar dat is dan meer in de orde van grootte van 10-20 stuks.
Volgens mij is het de bedoeling dat je op het bezorgrapport invult of je teveel danwel te weinig HAH had, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik 3 wijken loop ga ik echt niet per wijk onthouden hoeveel ik er over of tekort had. Op is op, en overschot verdwijnt aan het eind van de dag in de container
Bij de 2 DVG's die onder mijn teamcoach vallen staan de meeste wijken ook veels te krap. Het verloop onder postbezorgers was zo groot dat ze mij gevraagd hebben om de daadwerkelijke tijden die je nodig hebt op te schrijven om ze maar te gaan aanpassen. Het kan dus blijkbaar wel (het heeft wel een jaar geduurt, maar dat terzijde).quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:47 schreef Lastpost het volgende:
HAH overschotten heb ik hier ook altijd, mijn wijken bestaan uit 240 huizen en 390 huizen en die eerste wijk is altijd in orde en voor die 2e gooi ik altijd standaard al een bundel (20-25 stuks) of 6 uit de grijze tassen omdat ik toch al weet dat ze over zijn.
En iedere keer maar weer noteren op die blaadjes en in je bezorg rapport, en er iets mee doen? Tuurlijk niet.
Hier op kantoor heeft geloof ik echt iedere postbezorger ondertussen een rotgevoel bij het werk door alle randzaken die niet in orde zijn, wijken die niet eens klaar staan of nog gewoon in de kast, TC onbereikbaar, afspraken die niet nagekomen worden, uren gemaakt die niet uitbetaald worden, minuren die onterecht worden weggestreept met overuren, idiote tijden om je wijken op te halen terwijl er andere dingen besproken zijn (vooral die huismoeders die kids op school hebben), studenten die voor lul verschijnen omdat ze ineens niet nodig zijn, ineens een andere wijk krijgen zonder op de hoogte gesteld te worden ... ga zo maar door.
Ik kan prima begrijpen dat er een boel zoiets hebben van, bekijk het lekker.![]()
En met alle nieuwe veranderingen die eraan staan te komen (dat veredelde bomgordel-systeem van bezorgen, de post ophalen in een schuurtje i.p.v kantoor, nog minder bereikbaarheid van leidinggevenden) moet ik zeggen dat ik ook blij ben dat ik van de zomer klaar ben hier.
Van al het geld dat hier is gespendeerd aan recruiting en bijscholing van het managementteam hadden ze denk ik een hele hoop overuren kunnen betalen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:18 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij de 2 DVG's die onder mijn teamcoach vallen staan de meeste wijken ook veels te krap. Het verloop onder postbezorgers was zo groot dat ze mij gevraagd hebben om de daadwerkelijke tijden die je nodig hebt op te schrijven om ze maar te gaan aanpassen. Het kan dus blijkbaar wel (het heeft wel een jaar geduurt, maar dat terzijde).
Officieel moet je het meenemen volgens mij, maar kan best dat ze het je ook meegeven als je je alleen maar kan legitimeren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:53 schreef leejow het volgende:
Lieve TNT-vrinden, als ik een pakketje moet ophalen bij het lokale postkantoor (omdat ik niet thuis was), moet ik dan persé dat brief je mee nemen? Ik hoef alleen te tekenen voor de zending, dus dan lijkt mij dat ik dat 'niet thuis'-briefje thuis kan laten?
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dat briefje moet je meenemen. Dat is namelijk het bewijs dat het pakket voor je bestemd is. Ook even legitimatie meenemen, want ook daar wordt regelmatig naar gevraagd.
Mja, je en nee. De achterzijde van die briefjes moet officieel namelijk ingevuld worden en ingenomen worden. Dit als controlemiddel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.
Aha op die manier.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, je en nee. De achterzijde van die briefjes moet officieel namelijk ingevuld worden en ingenomen worden. Dit als controlemiddel.
Jouw naam hoeft niet uniek te zijn, de code die op dat briefje staat welquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.
Mwa zou er absoluut geen zorgen over maken. Code 5 file er naast schrijven, onderop de signaleringslijst even uitleggen. Dan zal je waarschijnlijk er niemand over horen. Oh en gemist is erger dan te laat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Think_Pad het volgende:
Moest vandaag voor de eerste keer alleen een bepaalde route rijden, en het ging echt kut.
Het begon al in dezelfde plaats als de vestiging, ik moest naar een adres waar ik nog nooit geweest was, ook niet toen ik met iemand mee ging voor opleiding.
En tot overmaat van ramp was dat adres nogal afgezonderd door allemaal verbouwingen e.d.
Ik ben dus een kwartier bezig geweest om daar te komen, waardoor ik bij de (minstens) 5 adressen daarna op de lijst te laat kwamDan rij je ook niet fijn, want dan moet je er tegen racen.
En toen kwam ik uiteindelijk weer terug op de vestiging, was zo'n beetje iedereen al naar huis. Gelukkig waren er nog wel een paar die mij gelijk kwamen helpen om de bus (VW Transporter) uit te laden, die zat namelijk stampvol.
Weet iemand hoe zoiets verder gaat? Krijg ik er nog wat over te horen dat ik te laat was? Ik ben er niet bang voor hoor, maar ik vind dit gewoon een vervelende situatie.
Ik heb er nooit iets bijzonders over gehoord, sommige teamleiders vragen wel of ik de reden waarom ik te laat was op de controlelijst wil zetten maar vaak hoor ik er ook nooit iets over, ook heb ik nooit klachten van klanten gehad. Ligt er natuurlijk wel aan of je vaak te laat komt en of dat dan om een paar minuten gaat of een halfuur (in mijn geval is het meestal tussen de 1-3 minuten maar 9 van de 10 keer ben ik gewoon op tijd).quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Think_Pad het volgende:
Moest vandaag voor de eerste keer alleen een bepaalde route rijden, en het ging echt kut.
Het begon al in dezelfde plaats als de vestiging, ik moest naar een adres waar ik nog nooit geweest was, ook niet toen ik met iemand mee ging voor opleiding.
En tot overmaat van ramp was dat adres nogal afgezonderd door allemaal verbouwingen e.d.
Ik ben dus een kwartier bezig geweest om daar te komen, waardoor ik bij de (minstens) 5 adressen daarna op de lijst te laat kwamDan rij je ook niet fijn, want dan moet je er tegen racen.
En toen kwam ik uiteindelijk weer terug op de vestiging, was zo'n beetje iedereen al naar huis. Gelukkig waren er nog wel een paar die mij gelijk kwamen helpen om de bus (VW Transporter) uit te laden, die zat namelijk stampvol.
Weet iemand hoe zoiets verder gaat? Krijg ik er nog wat over te horen dat ik te laat was? Ik ben er niet bang voor hoor, maar ik vind dit gewoon een vervelende situatie.
Haha, als je alle chauffeurs ontslaat die of vaak te laat komen of vaak te vroeg of die schijtirritant lang doen over hun auto lossen dan heb je hier nog maar de helft aan chauffeurs over.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik heb er nooit iets bijzonders over gehoord, sommige teamleiders vragen wel of ik de reden waarom ik te laat was op de controlelijst wil zetten maar vaak hoor ik er ook nooit iets over, ook heb ik nooit klachten van klanten gehad. Ligt er natuurlijk wel aan of je vaak te laat komt en of dat dan om een paar minuten gaat of een halfuur (in mijn geval is het meestal tussen de 1-3 minuten maar 9 van de 10 keer ben ik gewoon op tijd).
Ik ben trouwens ook een keer te laat voor twee postkantoren gekomen (was op de zaterdag en ik was even vergeten dat die dingen dan al om 13.00 uur ofzo sluiten, dus die heb ik gewoon echt gemist) en ik werk er nog steeds, dus volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |