In ons team hebben we geen postbezorgers meer, teveel lastige wijken en dus teveel klachten (zowel van bezorgers als klanten). Dus ook geen bezorgrapportenquote:Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef pussywillow het volgende:
Dat is wel heel slecht.Hier is er ook vaak wel wat teveel of wat te weinig, maar dat is dan meer in de orde van grootte van 10-20 stuks.
Volgens mij is het de bedoeling dat je op het bezorgrapport invult of je teveel danwel te weinig HAH had, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik 3 wijken loop ga ik echt niet per wijk onthouden hoeveel ik er over of tekort had. Op is op, en overschot verdwijnt aan het eind van de dag in de container
hier ook, meestal tussen de 25 teveel en 10 te weinig. Meestal teveel overigens, gelukkigquote:Op maandag 11 april 2011 21:48 schreef pussywillow het volgende:
Dat is wel heel slecht.Hier is er ook vaak wel wat teveel of wat te weinig, maar dat is dan meer in de orde van grootte van 10-20 stuks.
Volgens mij is het de bedoeling dat je op het bezorgrapport invult of je teveel danwel te weinig HAH had, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Als ik 3 wijken loop ga ik echt niet per wijk onthouden hoeveel ik er over of tekort had. Op is op, en overschot verdwijnt aan het eind van de dag in de container
Bij de 2 DVG's die onder mijn teamcoach vallen staan de meeste wijken ook veels te krap. Het verloop onder postbezorgers was zo groot dat ze mij gevraagd hebben om de daadwerkelijke tijden die je nodig hebt op te schrijven om ze maar te gaan aanpassen. Het kan dus blijkbaar wel (het heeft wel een jaar geduurt, maar dat terzijde).quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:47 schreef Lastpost het volgende:
HAH overschotten heb ik hier ook altijd, mijn wijken bestaan uit 240 huizen en 390 huizen en die eerste wijk is altijd in orde en voor die 2e gooi ik altijd standaard al een bundel (20-25 stuks) of 6 uit de grijze tassen omdat ik toch al weet dat ze over zijn.
En iedere keer maar weer noteren op die blaadjes en in je bezorg rapport, en er iets mee doen? Tuurlijk niet.
Hier op kantoor heeft geloof ik echt iedere postbezorger ondertussen een rotgevoel bij het werk door alle randzaken die niet in orde zijn, wijken die niet eens klaar staan of nog gewoon in de kast, TC onbereikbaar, afspraken die niet nagekomen worden, uren gemaakt die niet uitbetaald worden, minuren die onterecht worden weggestreept met overuren, idiote tijden om je wijken op te halen terwijl er andere dingen besproken zijn (vooral die huismoeders die kids op school hebben), studenten die voor lul verschijnen omdat ze ineens niet nodig zijn, ineens een andere wijk krijgen zonder op de hoogte gesteld te worden ... ga zo maar door.
Ik kan prima begrijpen dat er een boel zoiets hebben van, bekijk het lekker.![]()
En met alle nieuwe veranderingen die eraan staan te komen (dat veredelde bomgordel-systeem van bezorgen, de post ophalen in een schuurtje i.p.v kantoor, nog minder bereikbaarheid van leidinggevenden) moet ik zeggen dat ik ook blij ben dat ik van de zomer klaar ben hier.
Van al het geld dat hier is gespendeerd aan recruiting en bijscholing van het managementteam hadden ze denk ik een hele hoop overuren kunnen betalen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:18 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij de 2 DVG's die onder mijn teamcoach vallen staan de meeste wijken ook veels te krap. Het verloop onder postbezorgers was zo groot dat ze mij gevraagd hebben om de daadwerkelijke tijden die je nodig hebt op te schrijven om ze maar te gaan aanpassen. Het kan dus blijkbaar wel (het heeft wel een jaar geduurt, maar dat terzijde).
Officieel moet je het meenemen volgens mij, maar kan best dat ze het je ook meegeven als je je alleen maar kan legitimeren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:53 schreef leejow het volgende:
Lieve TNT-vrinden, als ik een pakketje moet ophalen bij het lokale postkantoor (omdat ik niet thuis was), moet ik dan persé dat brief je mee nemen? Ik hoef alleen te tekenen voor de zending, dus dan lijkt mij dat ik dat 'niet thuis'-briefje thuis kan laten?
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
Dat briefje moet je meenemen. Dat is namelijk het bewijs dat het pakket voor je bestemd is. Ook even legitimatie meenemen, want ook daar wordt regelmatig naar gevraagd.
Mja, je en nee. De achterzijde van die briefjes moet officieel namelijk ingevuld worden en ingenomen worden. Dit als controlemiddel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.
Aha op die manier.quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, je en nee. De achterzijde van die briefjes moet officieel namelijk ingevuld worden en ingenomen worden. Dit als controlemiddel.
Jouw naam hoeft niet uniek te zijn, de code die op dat briefje staat welquote:Op dinsdag 12 april 2011 14:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is krom zeg, wanneer jouw naam overeenkomt met de naam op het pakje moet dat toch gewoon voldoen lijkt me.
Mwa zou er absoluut geen zorgen over maken. Code 5 file er naast schrijven, onderop de signaleringslijst even uitleggen. Dan zal je waarschijnlijk er niemand over horen. Oh en gemist is erger dan te laat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Think_Pad het volgende:
Moest vandaag voor de eerste keer alleen een bepaalde route rijden, en het ging echt kut.
Het begon al in dezelfde plaats als de vestiging, ik moest naar een adres waar ik nog nooit geweest was, ook niet toen ik met iemand mee ging voor opleiding.
En tot overmaat van ramp was dat adres nogal afgezonderd door allemaal verbouwingen e.d.
Ik ben dus een kwartier bezig geweest om daar te komen, waardoor ik bij de (minstens) 5 adressen daarna op de lijst te laat kwamDan rij je ook niet fijn, want dan moet je er tegen racen.
En toen kwam ik uiteindelijk weer terug op de vestiging, was zo'n beetje iedereen al naar huis. Gelukkig waren er nog wel een paar die mij gelijk kwamen helpen om de bus (VW Transporter) uit te laden, die zat namelijk stampvol.
Weet iemand hoe zoiets verder gaat? Krijg ik er nog wat over te horen dat ik te laat was? Ik ben er niet bang voor hoor, maar ik vind dit gewoon een vervelende situatie.
Ik heb er nooit iets bijzonders over gehoord, sommige teamleiders vragen wel of ik de reden waarom ik te laat was op de controlelijst wil zetten maar vaak hoor ik er ook nooit iets over, ook heb ik nooit klachten van klanten gehad. Ligt er natuurlijk wel aan of je vaak te laat komt en of dat dan om een paar minuten gaat of een halfuur (in mijn geval is het meestal tussen de 1-3 minuten maar 9 van de 10 keer ben ik gewoon op tijd).quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Think_Pad het volgende:
Moest vandaag voor de eerste keer alleen een bepaalde route rijden, en het ging echt kut.
Het begon al in dezelfde plaats als de vestiging, ik moest naar een adres waar ik nog nooit geweest was, ook niet toen ik met iemand mee ging voor opleiding.
En tot overmaat van ramp was dat adres nogal afgezonderd door allemaal verbouwingen e.d.
Ik ben dus een kwartier bezig geweest om daar te komen, waardoor ik bij de (minstens) 5 adressen daarna op de lijst te laat kwamDan rij je ook niet fijn, want dan moet je er tegen racen.
En toen kwam ik uiteindelijk weer terug op de vestiging, was zo'n beetje iedereen al naar huis. Gelukkig waren er nog wel een paar die mij gelijk kwamen helpen om de bus (VW Transporter) uit te laden, die zat namelijk stampvol.
Weet iemand hoe zoiets verder gaat? Krijg ik er nog wat over te horen dat ik te laat was? Ik ben er niet bang voor hoor, maar ik vind dit gewoon een vervelende situatie.
Haha, als je alle chauffeurs ontslaat die of vaak te laat komen of vaak te vroeg of die schijtirritant lang doen over hun auto lossen dan heb je hier nog maar de helft aan chauffeurs over.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik heb er nooit iets bijzonders over gehoord, sommige teamleiders vragen wel of ik de reden waarom ik te laat was op de controlelijst wil zetten maar vaak hoor ik er ook nooit iets over, ook heb ik nooit klachten van klanten gehad. Ligt er natuurlijk wel aan of je vaak te laat komt en of dat dan om een paar minuten gaat of een halfuur (in mijn geval is het meestal tussen de 1-3 minuten maar 9 van de 10 keer ben ik gewoon op tijd).
Ik ben trouwens ook een keer te laat voor twee postkantoren gekomen (was op de zaterdag en ik was even vergeten dat die dingen dan al om 13.00 uur ofzo sluiten, dus die heb ik gewoon echt gemist) en ik werk er nog steeds, dus volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |