abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95176348

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over TNT Post<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>

De OP is hier te vinden.

Laatste post uit het vorige deel:

quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:45 schreef kip_zonder-kop het volgende:
TNT Post bekt inderdaad een stuk lekkerder!

Leuk trouwens dat die busjes nu wit worden van de voorkant. Af en toe heb ik al eens naar wildvreemden in een oranje busje mijn hand opgestoken omdat ik dacht dat het collega`s waren. Zal wat worden met het aantal witte busjes dat rondrijden. :o
Tok.
  donderdag 7 april 2011 @ 17:54:07 #2
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_95176513
POSTNL :D
Of was het nou andersom?
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 april 2011 @ 18:16:37 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95177293
Wij hebben hier net allemaal nieuwe brievenbussen staan, worden ze verdomme weer veranderd. Wiedefuck betaalt dat allemaal? :').
pi_95177685
De bedrijfskleur blijft gewoon oranje, dus waarom zou je wéér al die brievenbussen gaan vervangen? Gewoon een stickertje met een nieuw logo erop en klaar :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 april 2011 @ 18:43:20 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_95178442
Precies. Dat zal niet het meeste gaan kosten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_95180067
Ze hadden nog meer kunnen besparen door ipv witte busjes gewoon het oranje aan te houden en dan het oranje POSTNL logo op het witte vlak.
Het blijft een naam+logo die niet eens waardig is voor die 3e rangs concurrenten.

Overigens heeft iemand hier al iemand gesproken die het wel een goede naam vond?

[ Bericht 33% gewijzigd door carboni op 07-04-2011 19:40:39 ]
  donderdag 7 april 2011 @ 19:52:06 #7
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_95181998
Oke leuk een nieuwe naam; PostNL.
Maar krijgen we nu ook allemaal nieuwe kleding en nieuwe fietstassen?
Zal denk wel nog ff duren voordat je iemand met nieuwe jas op de straat ziet :P
pi_95183272
Wel nieuwe fietstassen en kleding, binnen 3 jaar
Denk dat ze gaan proberen het uit te stellen totdat ze elke voltijdwerker/partimewerker er uitgewerkt is. Dan met het verloop van postbezorgers kun je elke maand een nieuwe naam voeren zonder ook maar een bestaand uniform te vervangen.
pi_95187303
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:15 schreef carboni het volgende:
Overigens heeft iemand hier al iemand gesproken die het wel een goede naam vond?
Dat zou me verbazen. Niet omdat het nou echt zo'n vreselijk slechte naam is, maar omdat altijd als er bij TNT iets verandert mensen daar alleen maar over lopen te klagen. :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_95190481
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:08 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Dat zou me verbazen. Niet omdat het nou echt zo'n vreselijk slechte naam is, maar omdat altijd als er bij TNT iets verandert mensen daar alleen maar over lopen te klagen. :P
Haha, TNT kent wel een echte klaagcultuur ja. Als er niks te klagen valt, word er maar geklaagd over dat er geklaagd word.
  vrijdag 8 april 2011 @ 02:25:06 #11
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_95203816
Eigenlijk moet een modje nu even de TT aanpassen... :')
pi_95203974
We heten nu nog even TNT Post dus volgens mij is dat nog niet nodig. ;)
Tok.
pi_95210427
Christus, wat een gepruts weer. Ik stond voor gisteren niet op het rooster, d.w.z., in het vakje achter mijn naam was de donderdag leeg. Dat heb ik woensdagmiddag rond 14:30 nog gecheckt, dus ik ben er vanuit gegaan dat ik vrij had en ben thuisgebleven. Word ik net gebeld met de vraag waar ik gisteren was, want ik had een wijk moeten lopen en dat stond echt op het rooster :? Ja, inmiddels vast wel, die TC heeft het al eens eerder gepresteerd om iets achteraf pas op het rooster te zetten :') Of is het redelijk om van mij te verwachten dat ik op dagen waarop ik niet op het rooster sta alsnog 's ochtends de TC bel of ik niet per ongeluk tóch moet werken? Dat is toch de omgekeerde wereld?
pi_95210732
Absoluut ja! Dat kan echt niet. Zo hebben ze mij eens op zaterdag ineens op 8u gezet, terwijl ik standaard half tien begin. Ik ga echt niet iedere week checken of ik niet toevallig op een andere tijd hoef hoor, bel maar
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_95215759
Pff bijna klaar met mn wijken, mn handen zijn helemaal zwart van die wildkamp folder :/
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:48:34 #16
329156 Peem
Skiddelly
pi_95218031
Hehe, zoveel bezuinigen, en wel een kapitaal investeren voor een nieuwe huisstijl :)
---
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:19:40 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_95219226
Bezorgd TNT ook pakketten op zaterdag?
pi_95219327
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:19 schreef Blik het volgende:
Bezorgd TNT ook pakketten op zaterdag?
Ja, maar geen rembourszendingen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_95219352
Soms wel, maar dat is eigenlijk een foutje :')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_95220643
Ik vind de nieuwe naam, logo en huisstijl prima! De auto's zijn geen problemen. Hier sparen ze juist geld mee uit. De huidige auto's blijven zo rijden. De nieuwe auto's zijn fabrieks-af wit! (goedkoper dus)

Bij ons op 't kantoor vond iedereen de naam en het logo eigenlijk wel prima!
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:18:09 #21
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95224462
IK HAAT TNT!
en alle medewerkers ook
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_95225028
Even een vraag he. Gebeurt het wel eens dat een wijk gewoon een dag niet gelopen wordt bij TNT?

Sinds de laatste paar maanden vaak dagen geen post en dan in ene een hele vracht. Ook behoor ik elke vrijdag een weekblad thuis te krijgen en dit is nu al de vijfde keer dit jaar dat dit blad gewoon niet op vrijdag wordt bezorgd terwijl het toch wel degelijk op donderdag wordt verstuurd.
pi_95226627
Bij ons gebeurt het eigenlijk nooit dat er een wijk blijft staan, maar er zijn vast vestigingen waarbij dat wel eens voorkomt. Maar echt structureel en steeds dezelfde wijk? Lijkt mij toch sterk...
pi_95227109
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:33 schreef Niltag het volgende:
Even een vraag he. Gebeurt het wel eens dat een wijk gewoon een dag niet gelopen wordt bij TNT?

Sinds de laatste paar maanden vaak dagen geen post en dan in ene een hele vracht. Ook behoor ik elke vrijdag een weekblad thuis te krijgen en dit is nu al de vijfde keer dit jaar dat dit blad gewoon niet op vrijdag wordt bezorgd terwijl het toch wel degelijk op donderdag wordt verstuurd.
heb je al gebeld naar de klantenservice? het kan zijn dat je een postbezorger hebt met kuren, dat komt hier weleens voor. dan zetten ze het gewoon in t schuurtje.. erg vervelend. Ik zou zeker eventjes melding maken als je dat nog niet gedaan hebt. En vraag je buren ook :)

telefoon 0900-0990 (10 cent pm) of via de website:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/klacht/
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_95227192
Gaan ze vanaf deze maand beginnen met de agt's over te plaatsen naar de pakketservice?
  vrijdag 8 april 2011 @ 18:51:02 #26
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_95228244
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaan ze vanaf deze maand beginnen met de agt's over te plaatsen naar de pakketservice?
Dat geloof ik wel. Maar ik ben benieuwd hoe dat hier gestalte gaat krijgen. De pakketservice is in deze contreien namelijk al volledig uitbesteed aan subcontractors. Ik heb de lokale onderaannemer pas nog gevraagd wanneer ze precies onze aangetekenden zouden overnemen, en deze barstte uit in een tirade waarin onze fijne werkgever in 1 adem werd genoemd met allerlei vervelende ziektes. Samengevat: ze hadden onvoldoende capaciteit om ook nog ± 50 aangetekenden per dag (want zoveel heeft ons DVG er gemiddeld, met uitschieters naar 100) er bij te doen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_95228736
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_95228884
quote:
Op zich is dat niet slecht, concurrent minder die op de been werd gehouden met geld uit Duitsland. Daar kan je niet tegen concurreren.... :{
pi_95229504
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat geloof ik wel. Maar ik ben benieuwd hoe dat hier gestalte gaat krijgen. De pakketservice is in deze contreien namelijk al volledig uitbesteed aan subcontractors. Ik heb de lokale onderaannemer pas nog gevraagd wanneer ze precies onze aangetekenden zouden overnemen, en deze barstte uit in een tirade waarin onze fijne werkgever in 1 adem werd genoemd met allerlei vervelende ziektes. Samengevat: ze hadden onvoldoende capaciteit om ook nog ± 50 aangetekenden per dag (want zoveel heeft ons DVG er gemiddeld, met uitschieters naar 100) er bij te doen.
Haha, hier zie je ook dat de subcontrators steeds minder worden aangezien ze steeds minder betalen. Kan me voorstellen dat ze die agt er niet bij willen en zeker niet de gerechtelijke. Zie je zal schrijven? Ze kunnen soms al geen Nederlands :D.
AGT moeten gewoon naar de autounit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 april 2011 @ 19:30:44 #30
Maffe Fries
pi_95230163
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:18 schreef alexmeijer het volgende:
IK HAAT TNT!
en alle medewerkers ook
Dank je.

En nu uitleggen wat er gebeurd is :P
pi_95231042
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dank je.

Ik werk er zelf en haat het bedrijf en een groot gedeelte van de medewerkers ook.
pi_95231524
De enige reden dat ik zelf nog klant ben bij TNT Post is dat er gewoonweg geen geschikte concurrent is.
Als de vbg'en dicht gaan zal de kwaliteit net zo worden als bij Sandd en dan zal ik echt alles digitaal moeten gaan doen.

Oh en waarom staat hieronder nog een advertentie "word bezorger bij DHL" die gasten zijn toch nu met Sandd?
pi_95233696
Mja, ik werd laatst gefotografeerd toen ik mijn wijk uit zo'n garagebox pakte.
Echt tof vond ik het niet, want ik weet niet wat hij gaat doen met die foto.
Zeker iemand die er last van had.
  vrijdag 8 april 2011 @ 20:49:58 #35
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95234319
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2011 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dank je.

1. Ik importeer veel (zakelijk) gewoon via TNT.
Maar vorige maand zijn de helft van de pakjes retour afzender gegaan.
Wij hebben noooit een briefje in de bus gehad.

2. vandaag ging ik pakje ophalen @ postkantoor, krijg je te horen: sorry we hebben nu geen tijd om te kijken.. WTF?!
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 april 2011 @ 20:58:24 #36
Maffe Fries
pi_95234841
Dat is mooi klote ja

Maar dan hoef je toch niet meteen alle medewerkers te haten?
pi_95237092
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:49 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

1. Ik importeer veel (zakelijk) gewoon via TNT.
Maar vorige maand zijn de helft van de pakjes retour afzender gegaan.
Wij hebben noooit een briefje in de bus gehad.

2. vandaag ging ik pakje ophalen @ postkantoor, krijg je te horen: sorry we hebben nu geen tijd om te kijken.. WTF?!
Ok je haat dus medewerkers van TNT Post.
Even een gokje en een veilig gokje aangezien er nog maar heel weinig echte TNT Postkantoren zijn. Degene die je verteld dat ze geen tijd hebben was een medewerker van sigarenzaak, apotheek, supermarkt of pompstation. No worries ik haat ze ook, ze kunnen geen flikker en ze kunnen nog geen antwoordnummer van postbus onderscheiden qua frankering.
Pakketten zouden daar 3 weken moeten blijven liggen anders METEEN klacht indienen

Degene die geen briefje in de bus flikkerde was van pakketservice, pakketservice besteed 90% van het werk uit aan de goedkoopste subcontractor (geen medewerker van TNT Post). Die gasten krijgen een schijntje betaald per afgeleverd pakket. Toch zouden ze een briefje moeten afgeven, dus klacht indienen.

058 - 2 333 333 of 0900 - 0990 (10 ct pm) of @tntpostwebcare

Conclusie, je haat tegens TNT Post en zijn kutbeleid om ook maar elke cent te bezuiniging ten koste van kwaliteit, is terecht. Gelukkig is er vrije marktwerking en zijn de huisvrouwen van selektvracht/dhl4you binnen de kortste keren beter dan TNT Post.
De medewerkers die je moet haten zijn de managers, de reorganisatiefetisjsten en de cijferrukkers.
pi_95246425
Oke, wie heeft hier ECCO schoenen en kan dat aanbevelen?
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:29:58 #39
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95253446
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kramerica. :P ( als ik me dat zo goed herinner O-) )
Nothing is what it seems
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:30:13 #40
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95253452
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:34 schreef sbientje het volgende:
Absoluut ja! Dat kan echt niet. Zo hebben ze mij eens op zaterdag ineens op 8u gezet, terwijl ik standaard half tien begin. Ik ga echt niet iedere week checken of ik niet toevallig op een andere tijd hoef hoor, bel maar
Gebeurt hier ook regelmatig ja, erg irritant. Zeker 's ochtends om 06:30 als er nog geen TC aanwezig is en er een zaterdagwerker niet komt opdagen omdat ie niet goed is geinformeerd over z'n begintijd. Dan moet er ten eerste iemand mensen uit bed gaan bellen om te vragen of ze als de sodemieter naar kantoor kunnen komen en ten tweede loopt het hele vosproces in de soep, de wijken die direct na het vossen gezet worden lopen daardoor ook weer vertraging etcetera. Als er dan ook nog eens veel post is ben je helemaal de pineut. :P

Mja, wij hebben dan een klein kantoor, maar kan me voorstellen dat op grotere kantoren zulksoort dingen structureel gebeurt.
Nothing is what it seems
pi_95255723
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 april 2011 20:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mja, ik werd laatst gefotografeerd toen ik mijn wijk uit zo'n garagebox pakte.
Echt tof vond ik het niet, want ik weet niet wat hij gaat doen met die foto.
Zeker iemand die er last van had.
Bij ons is er ook eens een gast van de gemeente langs geweest op een depot in een garage, maar dat was bij iemand met garage naast het huis. Daar is uiteindelijk niks tegen gedaan.

Een ander depot dat vanuit een 'losse' garagebox werd gerund is wel gesloten, niet direct op gezag van de gemeente maar de verhuurder kreeg zoveel klachten van zijn buren dat hij het die paar euro niet waard vond.
pi_95256798
* Think_Pad is voor het eerst sinds tijden op zaterdag weer vrij :D

Wel wennen hoor :P
  zaterdag 9 april 2011 @ 13:38:47 #43
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95257579
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 13:20 schreef Think_Pad het volgende:
[me=Think_Pad] is voor het eerst sinds tijden op zaterdag weer vrij :D
[/me]

Wel wennen hoor :P
Ik ook. Een collega had te weinig uren staan en daardoor mocht ik natuurlijk het veld ruimen. :P

Maar ja, hindert niks, heb toch genoeg voor school te doen. O-)
Nothing is what it seems
pi_95260316
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Inderdaad. Prima dingen, ze zitten heerlijk. Ze slijten alleen wel vrij snel naar mijn gevoel (de zolen), maar ze worden natuurlijk intensief gebruikt. En omdat de zool een samenstelling is van een harde waterdichte buitenlaag en een poreuze schokabsorberende binnenkant, verliezen de zolen hun waterdichtheid zodra de buitenlaag op sommige plekken zo ver is doorgesleten dat je de binnenlaag er doorheen ziet (meestal bij de hak). En door deze samenstelling kun je ze ook niet opnieuw laten verzolen.

Ik heb overigens de Track II, in 't zwart.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_95260889
was vandaag weer eens meer folders lopen dan post ... eigenlijk 4HAH, de C1000 drank-folder zit in de gewone folder gevouwen.

Wel lekker weer ^O^
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:34:02 #46
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_95261487
PostNL? Ik vind dat geen mooie naam. Wat is er mis met TNT Post?
't klinkt zo goedkoop, PostNL. Klinkt zo webshopachtig.
How can I make this topic about me?
pi_95262050
Is het trouwens slim om nu aandelen te kopen in TNT?

Het is gezakt met 12% afgelopen vrijdag :') Maar kans is groot dat het weer stijgt na deze bekendmaking, toch?
Ik ben scheel als ik geen bril draag, so what?
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:37:07 #48
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_95264158
Zo ,,weer heerlijk gewerkt. Het was wel een lange dag voor mij zeg.
Eerst een werkvergadering, waar je eigenlijk niks nieuws te horen krijgt, alleen een beetje gezeik dat de HAH nog beter gelopen moet worden. Daarna me eigen wijken gelopen, en daarna nog voor een collega een halve wijk weggebracht, omdat ie heel nodig weg moest. Achja het was prima weer :).
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 april 2011 @ 16:58:50 #49
Maffe Fries
pi_95264896
Had vandaag 3 folders, een zooi kampioenen en de Marko, dus het was druk te noemen
pi_95265050
wat een hectische dag zeg.. Ben blij dat ik thuisben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')