quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:48 schreef sbientje het volgende:
[..]
hahahah das helemaal mooihet enige waar ik voor omfiets is een rouwkaart, maar die zitten nooit bij de gecodeerde post dus dat is hypotetisch
maar als die los onderin mijn tas zou zitten, dan zou ik daar wel voor terugfietsen.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Het is dat ik niet meer consequent bezorg, maar ik nam het bezorgen altijd wel serieus. Alle verkeerd gezette post voor mijn wijk sorteerde ik tijdens het lopen op omgekeerde volgorde, zodat ik na afloop mijn wijk gewoon terug kon fietsen om alle post alsnog te bestellen.
Maar ik ben misschien wel iets te serieus. Als het een beetje kan loop ik net zoveel extra wijken totdat het VBG leeg is. Ik ben regelmatig tot 2000/2100 uur bezig geweest. Het probleem zelf ligt natuurlijk op hoger niveau, maar toch maak ik er mijn probleem van.Ik denk altijd van; er zal maar een concertticket oid inzitten, die post móet gewoon weg als het kan.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:50 schreef lbeew het volgende:
[..]
Het wordt de laatste tijd toch echt te gek met de bezetting. Gewoon veel te weinig mensen.
Ik neem mijn werk ook serieus, absoluut. Maar ik heb mijn grenzen. Het management verzint allerlei idioterie en uiteindelijk mogen de mensen op straat (de laagstbetaalden nota bene) de puinhopen gaan oplossen, al dan niet in eigen tijd.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Het is dat ik niet meer consequent bezorg, maar ik nam het bezorgen altijd wel serieus. Alle verkeerd gezette post voor mijn wijk sorteerde ik tijdens het lopen op omgekeerde volgorde, zodat ik na afloop mijn wijk gewoon terug kon fietsen om alle post alsnog te bestellen.
Maar ik ben misschien wel iets te serieus. Als het een beetje kan loop ik net zoveel extra wijken totdat het VBG leeg is. Ik ben regelmatig tot 2000/2100 uur bezig geweest. Het probleem zelf ligt natuurlijk op hoger niveau, maar toch maak ik er mijn probleem van. Ik denk altijd van; er zal maar een concertticket oid inzitten, die post móet gewoon weg als het kan.
Je mag ook absoluut geen post op de oranje brievenbus doen!quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem mijn werk ook serieus, absoluut. Maar ik heb mijn grenzen. Het management verzint allerlei idioterie en uiteindelijk mogen de mensen op straat (de laagstbetaalden nota bene) de puinhopen gaan oplossen, al dan niet in eigen tijd.
Ze zijn er als de kippen bij om een kwartier van je wijk af te snoepen omdat er geen HAH is of je een extra voorbereiding in je mik te douwen omdat de computer heeft berekend dat het rustig is. Of dat klopt met de realiteit maakt daarbij niet uit, want TNT-managers mogen dan gek zijn op rekenmodellen en computersimulaties, met de realiteit hebben ze weinig uitstaan. Maar volgens Koorstra is dat wat wij postbodes "de realiteit" noemen slechts onze perceptie, die niet strookt met hun statistieken. En aangezien statistieken altijd de enige en absolute waarheid zijn, volgt daar automatisch uit dat onze perceptie niet juist is. Ze lullen maar wat uit hun nekharen, die bestellers.
Dus voor mij gaat de aardigheid er ook vanaf. Moet ik mij geroepen voelen om fouten van de machine te gaan herstellen terwijl er door mismanagement hele wijken blijven staan? En bij wie kan ik dat kwartier omfietsen voor die foutloper dan declareren? Ik weet nu het antwoord al.
Nee hoor, foutlopers gaan bij mij gewoon de oranje bus in, of ik leg ze op het depot in de foutlopersbak, of desnoods neem ik ze mee naar huis (in m'n binnenzak) zodat ze de volgende dag hersteld kunnen worden. Voor rouwkaarten, maak ik nog wel een uitzondering, maar that's it!
Ze zijn vast heel blij met je, de waardering zal er wel vanaf spatten en je krijgt vast en zeker regelmatig een extratje voor je inzet neem ik aan?quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Maar ik ben misschien wel iets te serieus. Als het een beetje kan loop ik net zoveel extra wijken totdat het VBG leeg is. Ik ben regelmatig tot 2000/2100 uur bezig geweest. Het probleem zelf ligt natuurlijk op hoger niveau, maar toch maak ik er mijn probleem van.Ik denk altijd van; er zal maar een concertticket oid inzitten, die post móet gewoon weg als het kan.
Opzich zijn de TCs hier prima lui hoorquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:58 schreef lololo het volgende:
[..]
Ze zijn vast heel blij met je, de waardering zal er wel vanaf spatten en je krijgt vast en zeker regelmatig een extratje voor je inzet neem ik aan?
ach, ik heb eens een nog vreemdere klacht gehad. Man klaagde er over dat ik een brief bij hem had bezorgd die voor zijn buurman bestemd was.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:41 schreef lbeew het volgende:
Ik heb maar een keer een klacht gehad. Per ongeluk hah bij iemand met een sticker op de bus gegooid. Nouja, iedereen daar bij die batterijbrievenbus had de sticker op de klep, behalve waar ik HAH in had gegooid, die persoon had de sticker eronder geplakt. Wat wel bizar was, woensdag ofzo hah besteld, donderdagochtend lag de klacht op mij te wachten
Dit in bijna 4 jaar tijd.
Daarnaast soms klachten van teamcoach dat bocoscore niet erg hoog was. (0,0 voor acceleratie)
Ik ben gewoon helemaal murw gebeukt en geef er niks meer omquote:Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Opzich zijn de TCs hier prima lui hoorQua uren zijn ze ook vrij soepel, dus je krijgt extra tijd zeker uitbetaald als je wat extra's doet. Maar ik doe het niet voor de waardering van de TCs. Ik krijg gewoon wroeging als ik wegga terwijl er nog wijken staan.
Er mag zoveel niet. Je mag ook niet stelen, maar als ik de Harmony uitdraai zo zie heeft menig TC daar niet echt een boodschap aan.quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:45 schreef lbeew het volgende:
[..]
Je mag ook absoluut geen post op de oranje brievenbus doen!
ik snap er niets van...quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach, ik heb eens een nog vreemdere klacht gehad. Man klaagde er over dat ik een brief bij hem had bezorgd die voor zijn buurman bestemd was.
Mja, dat kan een keer gebeuren, maar in dit geval had ik de brief op het juiste adres bezorgd, maar omdat beiden dezelfde achternaam hebben (en ook nog ruzie hebben) kon ik dat gewoon niet weten. Hij ging helemaal uit zijn plaat, eerst over de telefoon en later tegen een collega van mij (had net die dag vrij).
Hij had dus helemaal geen gegronde klacht
Ik heb daar geen last meer van. Zou jij ook niet moeten doen. Moet jij je schuldig voelen om fouten van een ander? Voelt jouw TC zich schuldig als er een wijk blijft staan doordat hij weer eens niet heeft opgelet met het maken van de planning? Nee hoor, dus dan zou jij het helemaal niet hoeven doen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:04 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Opzich zijn de TCs hier prima lui hoorQua uren zijn ze ook vrij soepel, dus je krijgt extra tijd zeker uitbetaald als je wat extra's doet. Maar ik doe het niet voor de waardering van de TCs. Ik krijg gewoon wroeging als ik wegga terwijl er nog wijken staan.
Ja. Alleen had ik dat niet kunnen weten omdat beiden dezelfde achternaam dragen, want het zijn broers van elkaar. Dat ze elkaar niet kunnen luchten maakt het nog wat gecompliceerder en daarom letten wij er bij het zetten altijd extra op.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:20 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik snap er niets van...
jij had de brief op het juiste adres bezorgd, maar de brief was voor de buurman?![]()
In zo'n geval zou ik zeggen "geef de rouwkaarten maar dan breng ik die wel weg en gooi de rest van de post er dinsdag maar tussen".quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:24 schreef TokenW het volgende:
Vandaag weer een topdag. De ene maandag ben je niet nodig, de andere maandag mag je het hele DVG voorbereiden, de enige vaste medewerker was ziek en ik zou hulp krijgen van een uitzendkracht (die dit werk nota bene nog nooit gedaan had). Uiteraard is de uitzendkracht met post van zaterdag de straat opgestuurd. Sta je daar alleen voor de VOS, de complete voorbereiding van 24 kanten (10.500 afgiftepunten) en vervolgens nog het weglopen van 2 buitenwijken. Komt de vervangend teamcoach naar me toe of ik nog een wijk of 7 extra weg wil brengen. Aangezien ik toch bij Parnassia bezorg heb ik maar gevraagd of ik hem daar ook niet kon afleveren.
Vroegah had je natuurlijk ook jarenlang dezelfde postbode, die wist wel waar meneer de Vries woonde. Maar ik moet het ook vaak uitleggen dat we op adres bezorgen en niet op naam.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:22 schreef Jojoortje het volgende:
Sommige mensen verwachten ook dat je de naam van de persoon weetDus dan gooi je de brief wel in de juiste bus, want het adres klopt, maar er staat dan een verkeerde naam boven.
"Ja, maar ik ben toch geen meneer de Vries?"
"Tja, ik kijk alleen naar het adres en niet naar de namen, sorry heur"
quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:24 schreef TokenW het volgende:
aangezien ik toch bij Parnassia bezorg heb ik maar gevraagd of ik hem daar ook niet kon afleveren.
ja idd, ik bezorg ook op adres... Dat is anders niet te doen. Misschien als je in je eigen dorp bezorgt, maar niet in mijn wijk. Het wisselt ook zo snel joh..quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:22 schreef Jojoortje het volgende:
Sommige mensen verwachten ook dat je de naam van de persoon weetDus dan gooi je de brief wel in de juiste bus, want het adres klopt, maar er staat dan een verkeerde naam boven.
"Ja, maar ik ben toch geen meneer de Vries?"
"Tja, ik kijk alleen naar het adres en niet naar de namen, sorry heur"
het adres was dus fout? Of stond er geen huisnummer op ofzo? Of ben ik zo dom?quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja. Alleen had ik dat niet kunnen weten omdat beiden dezelfde achternaam dragen, want het zijn broers van elkaar. Dat ze elkaar niet kunnen luchten maakt het nog wat gecompliceerder en daarom letten wij er bij het zetten altijd extra op.
Het adres dat er op stond zal fout zijn geweest ja, maar dat was door die vent al reden genoeg om scheldkannonades naar mijn collega's te slingeren.quote:
oh, dat is niet zo netjes dan iddquote:Op maandag 4 oktober 2010 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het adres dat er op stond zal fout zijn geweest ja, maar dat was door die vent al reden genoeg om scheldkannonades naar mijn collega's te slingeren.
Kan gebeuren toch? Kan me goed voorstellen dat je niet meteen naar de oranje brievenbus rent en dat dat ding maar wat blijft liggen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:37 schreef sbientje het volgende:
[..]
oh, dat is niet zo netjes dan idd![]()
Ik had laatst ook iemand die naar buiten kwam met een verkeerd bezorgde brief... Ik vroeg wanneer dat gebeurd was... had ie m al een week binnen liggen.. Pff...
nou dat vind ik eerlijk gezegd niet echt normaal hoorquote:Op maandag 4 oktober 2010 22:38 schreef lololo het volgende:
[..]
Kan gebeuren toch? Kan me goed voorstellen dat je niet meteen naar de oranje brievenbus rent en dat dat ding maar wat blijft liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |