nee, die site is best goed en ik heb zelf ook een auto over laten schrijven in zo'n flutkantoortje dus het klopt wel.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:33 schreef Banaapies het volgende:
[..]
Haha nee, maar het zou kunnen dat die criteria niet kloppen en dat gewoon elk TNT- post loket zichtbaar is. Maar zal wel goed zijn dan!
Waarom heet dat overkoepelende orgaan eigenlijk Werkgeversvereniging Postverspreiders Nederland? Zo lang ze al die mensen nog steeds OVO's aanbieden zijn ze helemaal geen werkgever! Ze hadden "Opdrachtgeversvereniging" moeten heten. Saillant detail is overigens dat ook VSP (van TNT) in de club zit!quote:Op donderdag 30 september 2010 10:27 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Bron
Als Sandd en Selektmail inderdaad over de kop gaan zou dat positief zijn voor TNT, dunkt me. Dat zou dan toch een reden kunnen zijn om het aantal verplichte ontslagen te beperken?
Ook wel heel raar trouwens dat Netwerk VSP een dochterbedrijf is van TNT... lopen ze te klagen over de concurrentie die per poststuk betaalt
Hoe herkenbaar... Komt zowat precies overeen als hier 't geval vaak is... Maar ok... Ikzelf kijk het nog eventjes aan..quote:Op donderdag 30 september 2010 08:59 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Het wordt dan natuurlijk sowieso een lekker zooitje, er lopen hier nu al bijzonder veel huisvrouwen met allerlei lichamelijke klachten en problemen en een hoop ongemotiveerde jeugd, dat zal de kwaliteit niet verbeteren als straks alle vaste krachten ook weg moeten.
Maar ja, ze denken het allemaal weer beter te weten, hier is de sfeer ook onder het vriespunt en voor ons als bezorgers wordt het steeds vervelender, geen belletje meer, boekjes die niet ingevuld of meegeleverd worden, HAH met zware tekorten of juist een flink overschot, veel foutlopers, slecht gesorteerd, met gemak 10 tassen post terwijl het ook in 4 grijze tassen past, maar ach hun hoeven er toch niet mee te lopen, altijd stond de boel voor de middag rond 11 uur klaar, nu met mazzel rond een uur of 1 en zo heb ik nog wel 100 voorbeelden.
Nee, ik ben blij dat ik in augustus ermee kap.
Ik begin weer met een studie, vandaar.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 02:18 schreef JMT het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar... Komt zowat precies overeen als hier 't geval vaak is... Maar ok... Ikzelf kijk het nog eventjes aan..
Hier is geen druppel gevallenquote:
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:37 schreef sbientje het volgende:
wat een verschrikkelijk stomme rotdag was vandaag. Stond eerst vanmorgen al bij het stoplicht, rijdt er een of andere slaperd zo achter tegen mijn fiets aanToen had ik al om moeten keren en me ziek moeten melden
Er waren weer te weinig mensen binnen, dus uiteindelijk heeft men 1,5 wijk van mijn uitvoering weggehaald en had ik binnendienst. Was helemaal alleen in mijn team, gelukkig kreeg ik hulp van 2 mensen uit een ander team. Samen alle wijken gezet, maar echt blij ben ik er niet van geworden..
Die is wel smerig ja. Dan zag mijn Kangootje er vandaag toch heel wat schoner uit, al was die voor onze begrippen ook redelijk smerig.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:48 schreef rub3n het volgende:
Oh ja, wat een modderboel trouwens vandaag op het platteland!
[ afbeelding ]
Wtf, da's wel extreem langquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:39 schreef rub3n het volgende:
Heerlijke dag gehad vandaag!
Om 9:00 begonnen met 2 wijken voorbereiden en mijn boerenwijk wegrijden!
Toen kwam ik om 16:00 terug. Toen was een collega aan het werk ALLE herstelpost aan het wegwerken. Was hem gevraagd door de TC. Hoe lang het ook zou duren.
Was lachen, pizza'tje besteld (hopelijk op kosten van TNT haha)
Dus ik hem maar geholpen. 4 uur mee bezig geweest. Om 20:00 waren we klaar. Maar was wel ALLES af!
Het kenteken van de auto waar ik mijn vaste wijk mee bestel eindigt ook op -vzd-6.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:48 schreef rub3n het volgende:
Oh ja, wat een modderboel trouwens vandaag op het platteland!
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. Wij hebben morgen dus ook alleen "verse" brievenbuspost, maar de vuilkast lag nog vol toen ik gistermiddag van m'n bestelling terugkwam. En hoe gaan ze dat dan doen met bedrijven die zaterdag dicht zijn? Mijn wijk omvat bijv. een bedrijvencomplex waarvan op zaterdag de voordeur op slot zit, dus het bussenfrontje daarachter is onbruikbaar. Dus die post blijft liggen voor maandag. En moet ik dat nu allemaal retour gaan sturen? Dat zijn al gauw 300 poststukken! Dat zal me een stortvloed aan klachten geven, zeg!quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:58 schreef rub3n het volgende:
We hebben 8 blauwe bakken herstel post verwerkt (gestickerd en beschreven (retour of herstel) en 3 rode bakken (daar gaat vet veel in, die dingen krijg je amper vol! haha)
2 rollen stickers erdoor gejaagd!
bij ons is de herstelkast extra leeggehaald overdag. Degene van de herstelpost heeft de hele morgen heen en weer gelopen en omgeroepen dat mensen hun post bij moesten halen. Ook voor je wegging moest je de kast nog leeghalen (dat moet altijd, maar doet nooit iemandquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. Wij hebben morgen dus ook alleen "verse" brievenbuspost, maar de vuilkast lag nog vol toen ik gistermiddag van m'n bestelling terugkwam. En hoe gaan ze dat dan doen met bedrijven die zaterdag dicht zijn? Mijn wijk omvat bijv. een bedrijvencomplex waarvan op zaterdag de voordeur op slot zit, dus het bussenfrontje daarachter is onbruikbaar. Dus die post blijft liggen voor maandag. En moet ik dat nu allemaal retour gaan sturen? Dat zijn al gauw 300 poststukken! Dat zal me een stortvloed aan klachten geven, zeg!
Wij mogen de kast niet eens meer leeghalen, dat moet de postverdeler doen! Die komt op gezette tijden langs met de "laatste post". Maar die is ook wel eens koffie drinken of roken, of gewoon de straat al op¨!quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:40 schreef sbientje het volgende:
[..]
bij ons is de herstelkast extra leeggehaald overdag. Degene van de herstelpost heeft de hele morgen heen en weer gelopen en omgeroepen dat mensen hun post bij moesten halen. Ook voor je wegging moest je de kast nog leeghalen (dat moet altijd, maar doet nooit iemand)
die hebben wij nog niet, aangezien we nog niet met optivo werkenquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij mogen de kast niet eens meer leeghalen, dat moet de postverdeler doen! Die komt op gezette tijden langs met de "laatste post". Maar die is ook wel eens koffie drinken of roken, of gewoon de straat al op¨!
Hier in Utrecht werd verteld dat bedrijven die dicht zijn een uitzondering zijn. Deze post mag wel blijven liggen tot te maandag. Maar deze klanten moeten dan wel bekend zijn bij TNT.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat dan doen met bedrijven die zaterdag dicht zijn? Mijn wijk omvat bijv. een bedrijvencomplex waarvan op zaterdag de voordeur op slot zit, dus het bussenfrontje daarachter is onbruikbaar. Dus die post blijft liggen voor maandag. En moet ik dat nu allemaal retour gaan sturen? Dat zijn al gauw 300 poststukken! Dat zal me een stortvloed aan klachten geven, zeg!
Post voor bedrijven mocht hier ook blijven liggen.Van m'n TC moest ik bij het afsluiten van ons kantoor alle voskasten nogmaals controleren of er nog post in zat. Heb uiteindelijk toch nog een redelijke stapel moeten stickeren, gelukkig mochten alle poststukken ter grootte van een A4'tje zonder sticker in de blauwe bak.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Hier in Utrecht werd verteld dat bedrijven die dicht zijn een uitzondering zijn. Deze post mag wel blijven liggen tot te maandag. Maar deze klanten moeten dan wel bekend zijn bij TNT.
Is er bij jullie ook niet iemand die het kantoor afsluit en wellicht de opdracht heeft gekregen om alle voskasten leeg te halen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. Wij hebben morgen dus ook alleen "verse" brievenbuspost, maar de vuilkast lag nog vol toen ik gistermiddag van m'n bestelling terugkwam. En hoe gaan ze dat dan doen met bedrijven die zaterdag dicht zijn? Mijn wijk omvat bijv. een bedrijvencomplex waarvan op zaterdag de voordeur op slot zit, dus het bussenfrontje daarachter is onbruikbaar. Dus die post blijft liggen voor maandag. En moet ik dat nu allemaal retour gaan sturen? Dat zijn al gauw 300 poststukken! Dat zal me een stortvloed aan klachten geven, zeg!
zo zat het bij ons ook precies...quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:31 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Post voor bedrijven mocht hier ook blijven liggen.Van m'n TC moest ik bij het afsluiten van ons kantoor alle voskasten nogmaals controleren of er nog post in zat. Heb uiteindelijk toch nog een redelijke stapel moeten stickeren, gelukkig mochten alle poststukken ter grootte van een A4'tje zonder sticker in de blauwe bak.![]()
De post voor alle postbussen heb ik maar laten liggen, hebben jullie deze wel verwerkt?
Uiteindelijk bleek vanmorgen dat de voskasten zaterdag helemaal niet waren leeggehaald! Dus niks Optima en 30% minder post. Gewoon evenveel post als op andere maandagen. En ook nog een paar wijken van zaterdag die waren blijven liggen (deels of geheel). Maar dat zijn natuurlijk maar incidenten.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:48 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Is er bij jullie ook niet iemand die het kantoor afsluit en wellicht de opdracht heeft gekregen om alle voskasten leeg te halen?
Ben benieuwd wat er uit deze controle komt, het lijkt me sterk dat de 95% of hoger gehaald gaat worden....
Nee, deze brief (postzegelpost) moet sowieso nog mee op de zaterdag. Dus indien die persoon al de deur uit is neemt b.v. een steunpuntenchauffeur deze brief mee. Als je over de hele vestiging kijkt zullen dit er uiteraard tientallen zijn en of het nou echt zo slim is om deze allemaal aan chauffeurs mee te geven? :Squote:Op maandag 4 oktober 2010 18:01 schreef Troeta het volgende:
Belachelijk eigenlijk. Als de brief die ik vrijdag gepost heb per ongeluk niet meegaat zaterdag komt die brief dus later aan dan de brief die ik zondag gepost heb..
natuurlijk niet, wat denk je zelf. Als in de laatste wijk die ik voorbereid een brief komt die meemoet met een ochtendwijk, denk ik niet dat die nog bezorgd wordt... dat is helemaal geldverspilling, voor 1 brief nog gaan rijden. En dan blijft ie dus wel liggen tot dinsdag.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:11 schreef lbeew het volgende:
[..]
Nee, deze brief (postzegelpost) moet sowieso nog mee op de zaterdag. Dus indien die persoon al de deur uit is neemt b.v. een steunpuntenchauffeur deze brief mee. Als je over de hele vestiging kijkt zullen dit er uiteraard tientallen zijn en of het nou echt zo slim is om deze allemaal aan chauffeurs mee te geven? :S
haha ik zie hem al rijden met z'n 100 losse brieven..quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:11 schreef lbeew het volgende:
[..]
Nee, deze brief (postzegelpost) moet sowieso nog mee op de zaterdag. Dus indien die persoon al de deur uit is neemt b.v. een steunpuntenchauffeur deze brief mee. Als je over de hele vestiging kijkt zullen dit er uiteraard tientallen zijn en of het nou echt zo slim is om deze allemaal aan chauffeurs mee te geven? :S
Bij ons moeten alle postzegelpost dus nog wel weggebracht worden, door de chauffeur. Grootste onzin.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:28 schreef sbientje het volgende:
[..]
natuurlijk niet, wat denk je zelf. Als in de laatste wijk die ik voorbereid een brief komt die meemoet met een ochtendwijk, denk ik niet dat die nog bezorgd wordt... dat is helemaal geldverspilling, voor 1 brief nog gaan rijden. En dan blijft ie dus wel liggen tot dinsdag.
zoals ik het zie blijft er alleen maar meer post liggen... ook niet echt kwaliteit..
Are you kidding me? Het hele idee van die Optima was toch juist om efficienter te werken? Met als achterliggende gedachte dat als bezorging binnen 24 uur niet meer gaat, het ook niet meer uitmaakt of het dan 48 uur duurt of 72.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:11 schreef lbeew het volgende:
[..]
Nee, deze brief (postzegelpost) moet sowieso nog mee op de zaterdag. Dus indien die persoon al de deur uit is neemt b.v. een steunpuntenchauffeur deze brief mee. Als je over de hele vestiging kijkt zullen dit er uiteraard tientallen zijn en of het nou echt zo slim is om deze allemaal aan chauffeurs mee te geven? :S
dat is idd echt ongelofelijk, moet iemand alle wijken van het vbg door voor 1 of 2 brieven per wijk. Goed plan, not.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Are you kidding me? Het hele idee van die Optima was toch juist om efficienter te werken? Met als achterliggende gedachte dat als bezorging binnen 24 uur niet meer gaat, het ook niet meer uitmaakt of het dan 48 uur duurt of 72.
Maar als er dan op zaterdagmiddag nog even een paar chauffeurs het hele VBG gaan doorkruisen met een paar brieven dan kost dat toch veel meer geld!
Of schijt meneer Koorstra 7 kleuren stront voor de Opta?
bij ons is er wel de hele dag iemand voor de herstelpost, dat dan weer wel.. maar er komt ook gewoon foute post uit de rode bakken... en de laatste wijk is soms pas om 2 uur klaar, terwijl de eersten om 9 u de deur uitgaan..quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:37 schreef Troeta het volgende:
[..]
haha ik zie hem al rijden met z'n 100 losse brieven..
En er is ook altijd iemand om de herstelpost de hele dag door te doen. Er zijn zelfs geen mensen voor lopen of hele diensten.
Wat een bedrijf.....
Is dat serieus de regel ja? Loool, wie doet dat nou idd?quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:46 schreef lbeew het volgende:
Tevens moet je als je een foutloper hebt in je bestelling (dus b.v. fout gecodeerd door machine, andere wijk die dichtbij is) en je kan hem herstellen binnen 15 minuten, moet je dit doen... Dus ff naar die wijk gaan fietsen en die ene brief door de brievenbus doen. Alsof ook maar iemand dat werkelijk gaat doen.
Alsof het wel bestellen van enkele brieven hele wijken die dagelijks blijven staan compenseren?
hahahah das helemaal mooiquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:46 schreef lbeew het volgende:
Tevens moet je als je een foutloper hebt in je bestelling (dus b.v. fout gecodeerd door machine, andere wijk die dichtbij is) en je kan hem herstellen binnen 15 minuten, moet je dit doen... Dus ff naar die wijk gaan fietsen en die ene brief door de brievenbus doen. Alsof ook maar iemand dat werkelijk gaat doen.
Alsof het wel bestellen van enkele brieven hele wijken die dagelijks blijven staan compenseren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |