Nope door heel Nederland.quote:Op zondag 26 september 2010 14:24 schreef sbientje het volgende:
moeten de pakketjes naar hetzelfde adres/postcodegebied? Zo niet, zou ik het idd bij de bus zoeken. Sowieso zou ik even bellen met de klantenservice
ik heb een contract van 5 uur 20 minuten, werk van 10 tot 15.20 officieelquote:Op maandag 27 september 2010 16:59 schreef Bigapple het volgende:
Ik werk nu sinds 2 maanden als chauffeur collecte.
Nu zit ik te denken om ook als zaterdag post te gaan bezorgen?
Is dit ook mogelijk?. Is dit financieel rendabel om dat er dan bij te doen.
En wat zijn ongeveer een beetje de werktijden van zaterdagbezorger? ( op de site van tnt stonden nog iets van 15 vacatures over als zaterdagbezorger)
Thnx
Jij bent toch geen zaterdagbezorger?quote:Op maandag 27 september 2010 17:07 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb een contract van 5 uur 20 minuten, werk van 10 tot 15.20 officieelmeestal ben ik wel wat eerder klaar maar ik word nu wat rondgeschoven met mijn wijken dus duurt het af en toe wat langer..
ik ben zaterdagpostbodequote:Op maandag 27 september 2010 18:02 schreef TokenW het volgende:
[..]
Jij bent toch geen zaterdagbezorger?
Net gemist natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:47 schreef lololo het volgende:
Harry Koorstra zometeen bij Eenvandaag:
http://www.tvgids.nl/programma/9884535/E%E9nVandaag/
Net gekeken, ik moet toegeven dat die Koorstra een goede mediatraining gehad heeft. Hij kwam buitengewoon vertrouwenwekkend en zelfverzekerd over, en ik zou hem haast geloven als ik niet had geweten dat hij stond te liegen dat 'ie barstte. Twaalfhonderd lopen per jaar die blijven staan, nou echt niet! Uitgaande van 52 x 6 dagen betekent dat dat er elke dag landelijk 4 wijken blijven staan. Daar geloof ik niets van: er zijn periodes dat op mijn vestiging alleen al dagelijks dit aantal (of meer) blijft staan. Ook vond ik zijn reactie op die ingezonden brief van postbodes in het AD erg flauw. Natuurlijk is die brief niet ondertekend. Voor je het weet word je smaad ten laste gelegd en ben jij een van de eersten die gedwongen ontslagen wordt, zonder 1 cent vergoeding!quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:47 schreef lololo het volgende:
Harry Koorstra zometeen bij Eenvandaag:
http://www.tvgids.nl/programma/9884535/E%E9nVandaag/
Het verschil tussen bruto en netto is geen 50% hoor, collega. Bovendien waren de bedragen die ik noemde al bruto, dus voordat er belastingen en premies afgaan. Kijk, ik geloof best dat een postbode 23 euro per uur KOST (uitgaande van postbode in schaal 3 in het hoogste schaaljaar) maar dat is dus niet hetzelfde als dat Koorstra die postbode EUR 23 per uur BETAALT. Hij beweert nu nml in feite dat het bruto uurloon van een postbode EUR 23 is, en dat is echt niet waar.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
23 euro per uur kan prima kloppen trouwens. Het is het verschil tussen bruto en netto. Bij bruto zitten bijvoorbeeld het pensioen, ziektekosten, belastingen en andere premies inbegrepen.
Niet helemaal. Bij TNT post heb je een premievrij pensioen, dus het is niet zo dat er nog pensioenpremie van je brutoloon afgaat. En de premie ZVW wordt gecompenseerd door de werkgever, dus da's ook niet iets wat van je brutoloon afgaat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik legde het idd niet helemaal goed uit, maar je begrijpt wat ik bedoel ja. En dat van het bruto-uurloon is idd niet waar, want daarbovenop komen dus nog wat premies e.d.
Logisch, maar de leek die zo naar die uitzending kijkt zal inderdaad denken, tering 23 euro, dat verdien ik niet eens en dan krijgen wij weer de zwarte piet toebedeeld.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wat ik probeerde uit te leggen dat er voor het bedrijf bovenop het brutoloon nog kosten zijn. Die zie je niet, maar zijn er voor het bedrijf meestal wel. Dat zal die 23 zijn en bruto kom je misschien op 18 of nog minder. Dan blijft er netto niet veel over.
Dat begrijp ik heus wel, van die extra kosten. Maar waar het mij om gaat is dat Koorstra zegt dat hij de postbodes 23 euro per uur betaalt, waarop jij reageert met "dat kan wel kloppen". Maar mijn punt is dat het helemaal niet klopt. Ik snap wel waar die 23 euro vandaan komt, maar de bewering van Koorstra dat hij dat aan de postbode betaalt klopt niet. Ik kost hem misschien 23 euro per uur, maar hij betaalt mij GEEN 23 euro per uur!quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wat ik probeerde uit te leggen dat er voor het bedrijf bovenop het brutoloon nog kosten zijn. Die zie je niet, maar zijn er voor het bedrijf meestal wel. Dat zal die 23 zijn en bruto kom je misschien op 18 of nog minder. Dan blijft er netto niet veel over.
Zoals ik jaquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:48 schreef Cerbie het volgende:
Lekker handig voor de studenten die in het weekend nog komen bezorgen.
Of ikquote:
4 per dag kan ook betekenen: de ene dag 8, en de andere 0. Het is een gemiddelde. Of die liegt weet ik niet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Net gekeken, ik moet toegeven dat die Koorstra een goede mediatraining gehad heeft. Hij kwam buitengewoon vertrouwenwekkend en zelfverzekerd over, en ik zou hem haast geloven als ik niet had geweten dat hij stond te liegen dat 'ie barstte. Twaalfhonderd lopen per jaar die blijven staan, nou echt niet! Uitgaande van 52 x 6 dagen betekent dat dat er elke dag landelijk 4 wijken blijven staan. Daar geloof ik niets van: er zijn periodes dat op mijn vestiging alleen al dagelijks dit aantal (of meer) blijft staan. Ook vond ik zijn reactie op die ingezonden brief van postbodes in het AD erg flauw. Natuurlijk is die brief niet ondertekend. Voor je het weet word je smaad ten laste gelegd en ben jij een van de eersten die gedwongen ontslagen wordt, zonder 1 cent vergoeding!
En wat hij vertelde over de lonen klopt ook niet: De concurrent betaalt geen 8 euro per uur, want de concurrent betaalt per poststuk. En alleen de allersnelsten halen daarmee OMGEREKEND 8 euro per uur, en da's nog zonder doorbetaling bij ziekte of vakantiegeld!
Ook moet ik maar eens om opslag gaan vragen, want Koorstra beweert dat hij de postbodes 23 euro per uur betaalt. Ook weer niet waar, helaas. Ik zelf zit iets boven een tientje, en de ouderwetse fulttimers in schaal 3 krijgen iets van 14 euro per uur. Hij zal bedoelen dat de loonkosten van een postbode 23 euro per uur bedragen, maar dat is toch echt iets wezenlijks anders.
Maar zo zie je hoe hij slim probeert de publieke opinie te bespelen. Nu denkt iedereen: "Wat? 23 euro per uur voor ongeschoold werk? Wat schandalig veel! En dan nog weigerden ze loon in te leveren!" Terwijl in realiteit de gemiddelde postbode in schaal 2 of 3 het moet stellen met ongeveer de helft van dit bedrag. Geen slecht salaris, maar ook weer niet zo idioot veel, als je bedenkt dat het minimumloon tegenwoordig ongeveer 9 euro per uur is.
Liegen is misschien wat te hard geformuleerd. Laten we het erop houden dat hij onwaarheden verkondigd.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:03 schreef rub3n het volgende:
[..]
4 per dag kan ook betekenen: de ene dag 8, en de andere 0. Het is een gemiddelde. Of die liegt weet ik niet.
quote:Op woensdag 29 september 2010 13:39 schreef SonicVolcano het volgende:
De concurrent heeft gewoon van die "'Word TNT postbezorger!" folders verspreid. Ik ben dan wel een tijdelijke werknemer, toch vind ik dit ronduit triest. Ze waren ook niet zo blij gisteren op het werk. De GVD's vlogen de zaal rond
Ik ga ook niet, ga geen 2,5 uur reizen ervoorquote:Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Of ik
Ik zou niet gaan, ik ben voor zaterdag aangenomen niet om de hele week klaar te staan.
blijven er bij jullie echt dagelijks 4 wijken staan?? bij ons echt maar zelden..quote:Op woensdag 29 september 2010 13:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Liegen is misschien wat te hard geformuleerd. Laten we het erop houden dat hij onwaarheden verkondigd.
Dat die 4 een gemiddelde is weet ik heus wel. Maar als er alleen al op mijn kantoor gemiddeld 4 lopen per dag blijven staan dan zou dat landelijke gemiddelde alleen kunnen kloppen als wij de ENIGE vestiging zijn waar post blijft staan. En dat is echt niet zo. Sterker nog: er zijn vestigingen waar veel meer blijft staan dan bij ons.
Niet in mijn DVG, hoor, maar over de hele vestiging gemeten zal het er niet ver naast zitten.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:42 schreef sbientje het volgende:
[..]
blijven er bij jullie echt dagelijks 4 wijken staan?? bij ons echt maar zelden..
Bij ons blijven er soms weken geen enkele wijk staan. Dat brengt het gemiddelde dus flink naar beneden.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Liegen is misschien wat te hard geformuleerd. Laten we het erop houden dat hij onwaarheden verkondigd.
Dat die 4 een gemiddelde is weet ik heus wel. Maar als er alleen al op mijn kantoor gemiddeld 4 lopen per dag blijven staan dan zou dat landelijke gemiddelde alleen kunnen kloppen als wij de ENIGE vestiging zijn waar post blijft staan. En dat is echt niet zo. Sterker nog: er zijn vestigingen waar veel meer blijft staan dan bij ons.
Daar tegenover staan vestigingen waar er veel vaker nog dan hij ons wijken blijven staan. Ik hoor verhalen over oa de Koperstraat waar de honden geen brood van lusten.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:07 schreef rub3n het volgende:
[..]
Bij ons blijven er soms weken geen enkele wijk staan. Dat brengt het gemiddelde dus flink naar beneden.
Heb net even op de site gekeken, alleen voor de jas, de broeken en het regenpak hebben ze aparte maten voor lengte en breedte, de rest is gewoon XS, S, M, L, XL, 2XL en 3XL.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Zo, net een heel kledingpakket ontvangen! Probleem is dat er nogal wat te groot is, namelijk:
- Afritsbroek
- Jeanspantalon
- Checkshirt
- Poloshirt
- Regenpak
Ik weet alle goede maten wel, behalve van het poloshirt. Ik heb nu L, lengte is goed, maar hij is te breed. Weet iemand of een M (veel) korter is, of alleen smaller? En kan ik anders ook een "M extra lang" aanvragen ofzo?
Dat zou helemaal erg zijn geweest. Maar gewoon het idee dat die folders verspreid worden. Ze zijn allemaal erg gefrustreerd hieroquote:Op woensdag 29 september 2010 13:44 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Nee die dingen bezorgen als TNT bezorger met een ontslag boven je hoofd is leuk
dat is ook logisch toch?quote:Op woensdag 29 september 2010 22:06 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dat zou helemaal erg zijn geweest. Maar gewoon het idee dat die folders verspreid worden. Ze zijn allemaal erg gefrustreerd hiero
Het wordt dan natuurlijk sowieso een lekker zooitje, er lopen hier nu al bijzonder veel huisvrouwen met allerlei lichamelijke klachten en problemen en een hoop ongemotiveerde jeugd, dat zal de kwaliteit niet verbeteren als straks alle vaste krachten ook weg moeten.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:38 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat is ook logisch toch?
bij ons is iedereen al ruim aan het solliciteren. Straks draaien ze een deel van die ontslagen terug en dan zijn alle goede postbodes weg.. dat is dan ook lekker...
Bronquote:Selektmail en Sandd in acuut levensgevaar
woensdag 29 september 2010 | 10:46 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 29 september 2010 | 10:54
Tekstgrootte
Het hoofdkantoor van postbedrijf SANDD in Apeldoorn. ANP
DEN HAAG - Het voortbestaan van de postbedrijven Sandd en SelektMail hangt aan een zijden draadje. Als er op 1 januari geen CAO is moeten de bedrijven volgens de Postwet meteen al hun bezorgers een arbeidscontract geven. En dat kunnen ze niet betalen.
Zie ook:
Cao-onderhandelingen postbezorgers mislukt
Daarmee zou de concurrentie voor TNT Post verdwijnen. "Bedrijven zullen over de kop gaan", zegt secretaris Ron Follon van de Werkgeversvereniging Postverspreiders Nederland (WPN). CNV-bestuurder Inge Bakker: "In elk geval Sandd valt om. Achter SelektMail zit Deutsche Post, dat kan er heel lang geld bij leggen."
Maandagavond liep het CAO-overleg stuk. De werkgevers legden het eindbod van de vakbonden naast zich neer. De vakbonden willen niet meer praten over een CAO. "De bedrijven houden zich keer op keer niet aan afspraken", aldus CNV-bestuurder Inge Bakker.
Begin vorig jaar sloten de bonden en bedrijven een CAO voor de bezorgers. Sandd, SelektMail en Netwerk VSP (eigendom van TNT) beloofden toen dat ze hun bezorgers stap voor stap in loondienst zouden nemen. In 2012 moest tachtig procent van hen een contract hebben. Daarmee zou een eind komen aan het stukloon. Maar van dat in dienst nemen komt niets terecht.
Slechts een half procent van de bezorgers heeft een contract. Volgens de werkgevers willen de bezorgers dat helemaal niet. "Het is voor hen een bijbaantje", aldus Follon. Bovendien zijn de tarieven op de postmarkt zo ver gezakt, dat de bedrijven hogere loonkosten niet kunnen betalen.
Nu er geen CAO is gaat op 1 januari de Algemene Maatregel van Bestuur uit de Postwet in. Die is er gekomen op aandringen van de Tweede Kamer als stok achter de deur om de CAO na te leven. De bedrijven zouden er op kunnen gokken dat het nieuwe rechtse kabinet die maatregel schrapt. Maar dat ligt niet voor de hand. Ook de nieuwe Tweede Kamer - inclusief de PVV - steunde in meerderheid een motie om de postbedrijven aan de CAO te houden.
De WPN begint een bodemprocedure tegen de Staat om de verplichting uit de wet te krijgen. In april verloor de werkgeversorganisatie het hoger beroep over deze zaak. Sandd en SelektMail waren niet voor commentaar bereikbaar.
Haha nee, maar het zou kunnen dat die criteria niet kloppen en dat gewoon elk TNT- post loket zichtbaar is. Maar zal wel goed zijn dan!quote:Op donderdag 30 september 2010 12:22 schreef Troeta het volgende:
ja, anders staat het toch niet op de site banaapies:D
nee, die site is best goed en ik heb zelf ook een auto over laten schrijven in zo'n flutkantoortje dus het klopt wel.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:33 schreef Banaapies het volgende:
[..]
Haha nee, maar het zou kunnen dat die criteria niet kloppen en dat gewoon elk TNT- post loket zichtbaar is. Maar zal wel goed zijn dan!
Waarom heet dat overkoepelende orgaan eigenlijk Werkgeversvereniging Postverspreiders Nederland? Zo lang ze al die mensen nog steeds OVO's aanbieden zijn ze helemaal geen werkgever! Ze hadden "Opdrachtgeversvereniging" moeten heten. Saillant detail is overigens dat ook VSP (van TNT) in de club zit!quote:Op donderdag 30 september 2010 10:27 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Bron
Als Sandd en Selektmail inderdaad over de kop gaan zou dat positief zijn voor TNT, dunkt me. Dat zou dan toch een reden kunnen zijn om het aantal verplichte ontslagen te beperken?
Ook wel heel raar trouwens dat Netwerk VSP een dochterbedrijf is van TNT... lopen ze te klagen over de concurrentie die per poststuk betaalt
Hoe herkenbaar... Komt zowat precies overeen als hier 't geval vaak is... Maar ok... Ikzelf kijk het nog eventjes aan..quote:Op donderdag 30 september 2010 08:59 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Het wordt dan natuurlijk sowieso een lekker zooitje, er lopen hier nu al bijzonder veel huisvrouwen met allerlei lichamelijke klachten en problemen en een hoop ongemotiveerde jeugd, dat zal de kwaliteit niet verbeteren als straks alle vaste krachten ook weg moeten.
Maar ja, ze denken het allemaal weer beter te weten, hier is de sfeer ook onder het vriespunt en voor ons als bezorgers wordt het steeds vervelender, geen belletje meer, boekjes die niet ingevuld of meegeleverd worden, HAH met zware tekorten of juist een flink overschot, veel foutlopers, slecht gesorteerd, met gemak 10 tassen post terwijl het ook in 4 grijze tassen past, maar ach hun hoeven er toch niet mee te lopen, altijd stond de boel voor de middag rond 11 uur klaar, nu met mazzel rond een uur of 1 en zo heb ik nog wel 100 voorbeelden.
Nee, ik ben blij dat ik in augustus ermee kap.
Ik begin weer met een studie, vandaar.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 02:18 schreef JMT het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar... Komt zowat precies overeen als hier 't geval vaak is... Maar ok... Ikzelf kijk het nog eventjes aan..
Hier is geen druppel gevallenquote:
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:37 schreef sbientje het volgende:
wat een verschrikkelijk stomme rotdag was vandaag. Stond eerst vanmorgen al bij het stoplicht, rijdt er een of andere slaperd zo achter tegen mijn fiets aanToen had ik al om moeten keren en me ziek moeten melden
Er waren weer te weinig mensen binnen, dus uiteindelijk heeft men 1,5 wijk van mijn uitvoering weggehaald en had ik binnendienst. Was helemaal alleen in mijn team, gelukkig kreeg ik hulp van 2 mensen uit een ander team. Samen alle wijken gezet, maar echt blij ben ik er niet van geworden..
Die is wel smerig ja. Dan zag mijn Kangootje er vandaag toch heel wat schoner uit, al was die voor onze begrippen ook redelijk smerig.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:48 schreef rub3n het volgende:
Oh ja, wat een modderboel trouwens vandaag op het platteland!
[ afbeelding ]
Wtf, da's wel extreem langquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:39 schreef rub3n het volgende:
Heerlijke dag gehad vandaag!
Om 9:00 begonnen met 2 wijken voorbereiden en mijn boerenwijk wegrijden!
Toen kwam ik om 16:00 terug. Toen was een collega aan het werk ALLE herstelpost aan het wegwerken. Was hem gevraagd door de TC. Hoe lang het ook zou duren.
Was lachen, pizza'tje besteld (hopelijk op kosten van TNT haha)
Dus ik hem maar geholpen. 4 uur mee bezig geweest. Om 20:00 waren we klaar. Maar was wel ALLES af!
Het kenteken van de auto waar ik mijn vaste wijk mee bestel eindigt ook op -vzd-6.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:48 schreef rub3n het volgende:
Oh ja, wat een modderboel trouwens vandaag op het platteland!
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. Wij hebben morgen dus ook alleen "verse" brievenbuspost, maar de vuilkast lag nog vol toen ik gistermiddag van m'n bestelling terugkwam. En hoe gaan ze dat dan doen met bedrijven die zaterdag dicht zijn? Mijn wijk omvat bijv. een bedrijvencomplex waarvan op zaterdag de voordeur op slot zit, dus het bussenfrontje daarachter is onbruikbaar. Dus die post blijft liggen voor maandag. En moet ik dat nu allemaal retour gaan sturen? Dat zijn al gauw 300 poststukken! Dat zal me een stortvloed aan klachten geven, zeg!quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:58 schreef rub3n het volgende:
We hebben 8 blauwe bakken herstel post verwerkt (gestickerd en beschreven (retour of herstel) en 3 rode bakken (daar gaat vet veel in, die dingen krijg je amper vol! haha)
2 rollen stickers erdoor gejaagd!
bij ons is de herstelkast extra leeggehaald overdag. Degene van de herstelpost heeft de hele morgen heen en weer gelopen en omgeroepen dat mensen hun post bij moesten halen. Ook voor je wegging moest je de kast nog leeghalen (dat moet altijd, maar doet nooit iemandquote:Op zondag 3 oktober 2010 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. Wij hebben morgen dus ook alleen "verse" brievenbuspost, maar de vuilkast lag nog vol toen ik gistermiddag van m'n bestelling terugkwam. En hoe gaan ze dat dan doen met bedrijven die zaterdag dicht zijn? Mijn wijk omvat bijv. een bedrijvencomplex waarvan op zaterdag de voordeur op slot zit, dus het bussenfrontje daarachter is onbruikbaar. Dus die post blijft liggen voor maandag. En moet ik dat nu allemaal retour gaan sturen? Dat zijn al gauw 300 poststukken! Dat zal me een stortvloed aan klachten geven, zeg!
Wij mogen de kast niet eens meer leeghalen, dat moet de postverdeler doen! Die komt op gezette tijden langs met de "laatste post". Maar die is ook wel eens koffie drinken of roken, of gewoon de straat al op¨!quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:40 schreef sbientje het volgende:
[..]
bij ons is de herstelkast extra leeggehaald overdag. Degene van de herstelpost heeft de hele morgen heen en weer gelopen en omgeroepen dat mensen hun post bij moesten halen. Ook voor je wegging moest je de kast nog leeghalen (dat moet altijd, maar doet nooit iemand)
die hebben wij nog niet, aangezien we nog niet met optivo werkenquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij mogen de kast niet eens meer leeghalen, dat moet de postverdeler doen! Die komt op gezette tijden langs met de "laatste post". Maar die is ook wel eens koffie drinken of roken, of gewoon de straat al op¨!
Hier in Utrecht werd verteld dat bedrijven die dicht zijn een uitzondering zijn. Deze post mag wel blijven liggen tot te maandag. Maar deze klanten moeten dan wel bekend zijn bij TNT.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dat dan doen met bedrijven die zaterdag dicht zijn? Mijn wijk omvat bijv. een bedrijvencomplex waarvan op zaterdag de voordeur op slot zit, dus het bussenfrontje daarachter is onbruikbaar. Dus die post blijft liggen voor maandag. En moet ik dat nu allemaal retour gaan sturen? Dat zijn al gauw 300 poststukken! Dat zal me een stortvloed aan klachten geven, zeg!
Post voor bedrijven mocht hier ook blijven liggen.Van m'n TC moest ik bij het afsluiten van ons kantoor alle voskasten nogmaals controleren of er nog post in zat. Heb uiteindelijk toch nog een redelijke stapel moeten stickeren, gelukkig mochten alle poststukken ter grootte van een A4'tje zonder sticker in de blauwe bak.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Hier in Utrecht werd verteld dat bedrijven die dicht zijn een uitzondering zijn. Deze post mag wel blijven liggen tot te maandag. Maar deze klanten moeten dan wel bekend zijn bij TNT.
Is er bij jullie ook niet iemand die het kantoor afsluit en wellicht de opdracht heeft gekregen om alle voskasten leeg te halen?quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. Wij hebben morgen dus ook alleen "verse" brievenbuspost, maar de vuilkast lag nog vol toen ik gistermiddag van m'n bestelling terugkwam. En hoe gaan ze dat dan doen met bedrijven die zaterdag dicht zijn? Mijn wijk omvat bijv. een bedrijvencomplex waarvan op zaterdag de voordeur op slot zit, dus het bussenfrontje daarachter is onbruikbaar. Dus die post blijft liggen voor maandag. En moet ik dat nu allemaal retour gaan sturen? Dat zijn al gauw 300 poststukken! Dat zal me een stortvloed aan klachten geven, zeg!
zo zat het bij ons ook precies...quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:31 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Post voor bedrijven mocht hier ook blijven liggen.Van m'n TC moest ik bij het afsluiten van ons kantoor alle voskasten nogmaals controleren of er nog post in zat. Heb uiteindelijk toch nog een redelijke stapel moeten stickeren, gelukkig mochten alle poststukken ter grootte van een A4'tje zonder sticker in de blauwe bak.![]()
De post voor alle postbussen heb ik maar laten liggen, hebben jullie deze wel verwerkt?
Uiteindelijk bleek vanmorgen dat de voskasten zaterdag helemaal niet waren leeggehaald! Dus niks Optima en 30% minder post. Gewoon evenveel post als op andere maandagen. En ook nog een paar wijken van zaterdag die waren blijven liggen (deels of geheel). Maar dat zijn natuurlijk maar incidenten.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:48 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Is er bij jullie ook niet iemand die het kantoor afsluit en wellicht de opdracht heeft gekregen om alle voskasten leeg te halen?
Ben benieuwd wat er uit deze controle komt, het lijkt me sterk dat de 95% of hoger gehaald gaat worden....
Nee, deze brief (postzegelpost) moet sowieso nog mee op de zaterdag. Dus indien die persoon al de deur uit is neemt b.v. een steunpuntenchauffeur deze brief mee. Als je over de hele vestiging kijkt zullen dit er uiteraard tientallen zijn en of het nou echt zo slim is om deze allemaal aan chauffeurs mee te geven? :Squote:Op maandag 4 oktober 2010 18:01 schreef Troeta het volgende:
Belachelijk eigenlijk. Als de brief die ik vrijdag gepost heb per ongeluk niet meegaat zaterdag komt die brief dus later aan dan de brief die ik zondag gepost heb..
natuurlijk niet, wat denk je zelf. Als in de laatste wijk die ik voorbereid een brief komt die meemoet met een ochtendwijk, denk ik niet dat die nog bezorgd wordt... dat is helemaal geldverspilling, voor 1 brief nog gaan rijden. En dan blijft ie dus wel liggen tot dinsdag.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:11 schreef lbeew het volgende:
[..]
Nee, deze brief (postzegelpost) moet sowieso nog mee op de zaterdag. Dus indien die persoon al de deur uit is neemt b.v. een steunpuntenchauffeur deze brief mee. Als je over de hele vestiging kijkt zullen dit er uiteraard tientallen zijn en of het nou echt zo slim is om deze allemaal aan chauffeurs mee te geven? :S
haha ik zie hem al rijden met z'n 100 losse brieven..quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:11 schreef lbeew het volgende:
[..]
Nee, deze brief (postzegelpost) moet sowieso nog mee op de zaterdag. Dus indien die persoon al de deur uit is neemt b.v. een steunpuntenchauffeur deze brief mee. Als je over de hele vestiging kijkt zullen dit er uiteraard tientallen zijn en of het nou echt zo slim is om deze allemaal aan chauffeurs mee te geven? :S
Bij ons moeten alle postzegelpost dus nog wel weggebracht worden, door de chauffeur. Grootste onzin.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:28 schreef sbientje het volgende:
[..]
natuurlijk niet, wat denk je zelf. Als in de laatste wijk die ik voorbereid een brief komt die meemoet met een ochtendwijk, denk ik niet dat die nog bezorgd wordt... dat is helemaal geldverspilling, voor 1 brief nog gaan rijden. En dan blijft ie dus wel liggen tot dinsdag.
zoals ik het zie blijft er alleen maar meer post liggen... ook niet echt kwaliteit..
Are you kidding me? Het hele idee van die Optima was toch juist om efficienter te werken? Met als achterliggende gedachte dat als bezorging binnen 24 uur niet meer gaat, het ook niet meer uitmaakt of het dan 48 uur duurt of 72.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:11 schreef lbeew het volgende:
[..]
Nee, deze brief (postzegelpost) moet sowieso nog mee op de zaterdag. Dus indien die persoon al de deur uit is neemt b.v. een steunpuntenchauffeur deze brief mee. Als je over de hele vestiging kijkt zullen dit er uiteraard tientallen zijn en of het nou echt zo slim is om deze allemaal aan chauffeurs mee te geven? :S
dat is idd echt ongelofelijk, moet iemand alle wijken van het vbg door voor 1 of 2 brieven per wijk. Goed plan, not.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Are you kidding me? Het hele idee van die Optima was toch juist om efficienter te werken? Met als achterliggende gedachte dat als bezorging binnen 24 uur niet meer gaat, het ook niet meer uitmaakt of het dan 48 uur duurt of 72.
Maar als er dan op zaterdagmiddag nog even een paar chauffeurs het hele VBG gaan doorkruisen met een paar brieven dan kost dat toch veel meer geld!
Of schijt meneer Koorstra 7 kleuren stront voor de Opta?
bij ons is er wel de hele dag iemand voor de herstelpost, dat dan weer wel.. maar er komt ook gewoon foute post uit de rode bakken... en de laatste wijk is soms pas om 2 uur klaar, terwijl de eersten om 9 u de deur uitgaan..quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:37 schreef Troeta het volgende:
[..]
haha ik zie hem al rijden met z'n 100 losse brieven..
En er is ook altijd iemand om de herstelpost de hele dag door te doen. Er zijn zelfs geen mensen voor lopen of hele diensten.
Wat een bedrijf.....
Is dat serieus de regel ja? Loool, wie doet dat nou idd?quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:46 schreef lbeew het volgende:
Tevens moet je als je een foutloper hebt in je bestelling (dus b.v. fout gecodeerd door machine, andere wijk die dichtbij is) en je kan hem herstellen binnen 15 minuten, moet je dit doen... Dus ff naar die wijk gaan fietsen en die ene brief door de brievenbus doen. Alsof ook maar iemand dat werkelijk gaat doen.
Alsof het wel bestellen van enkele brieven hele wijken die dagelijks blijven staan compenseren?
hahahah das helemaal mooiquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:46 schreef lbeew het volgende:
Tevens moet je als je een foutloper hebt in je bestelling (dus b.v. fout gecodeerd door machine, andere wijk die dichtbij is) en je kan hem herstellen binnen 15 minuten, moet je dit doen... Dus ff naar die wijk gaan fietsen en die ene brief door de brievenbus doen. Alsof ook maar iemand dat werkelijk gaat doen.
Alsof het wel bestellen van enkele brieven hele wijken die dagelijks blijven staan compenseren?
Het wordt de laatste tijd toch echt te gek met de bezetting. Gewoon veel te weinig mensen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 20:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Het is dat ik niet meer consequent bezorg, maar ik nam het bezorgen altijd wel serieus. Alle verkeerd gezette post voor mijn wijk sorteerde ik tijdens het lopen op omgekeerde volgorde, zodat ik na afloop mijn wijk gewoon terug kon fietsen om alle post alsnog te bestellen.
Maar ik ben misschien wel iets te serieus. Als het een beetje kan loop ik net zoveel extra wijken totdat het VBG leeg is. Ik ben regelmatig tot 2000/2100 uur bezig geweest. Het probleem zelf ligt natuurlijk op hoger niveau, maar toch maak ik er mijn probleem van.Ik denk altijd van; er zal maar een concertticket oid inzitten, die post móet gewoon weg als het kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |