abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86859950
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:24 schreef sbientje het volgende:
moeten de pakketjes naar hetzelfde adres/postcodegebied? Zo niet, zou ik het idd bij de bus zoeken. Sowieso zou ik even bellen met de klantenservice :)
Nope door heel Nederland.
Ik zal morgen anders wel ff bellen.
  Redactie Sport maandag 27 september 2010 @ 11:55:34 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86894607
Laat ik me ook maar eens melden:
Ik werk sinds 3 weken als pakketbezorger in Twente (via een ander bedrijf i.o.v. TNT). Ik doe 's ochtends postbuspakketten en daarna Aldipress (kratjes met tijdschriften).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 27 september 2010 @ 12:04:00 #203
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86894902
Nog maar 4 keer een middagrondje bezorgen en dan vakantie, heb er nu al zin in.
pi_86906413
Ik werk nu sinds 2 maanden als chauffeur collecte.
Nu zit ik te denken om ook als zaterdag post te gaan bezorgen?

Is dit ook mogelijk?. Is dit financieel rendabel om dat er dan bij te doen.

En wat zijn ongeveer een beetje de werktijden van zaterdagbezorger? ( op de site van tnt stonden nog iets van 15 vacatures over als zaterdagbezorger)

Thnx ;)
pi_86906763
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:59 schreef Bigapple het volgende:
Ik werk nu sinds 2 maanden als chauffeur collecte.
Nu zit ik te denken om ook als zaterdag post te gaan bezorgen?

Is dit ook mogelijk?. Is dit financieel rendabel om dat er dan bij te doen.

En wat zijn ongeveer een beetje de werktijden van zaterdagbezorger? ( op de site van tnt stonden nog iets van 15 vacatures over als zaterdagbezorger)

Thnx ;)
ik heb een contract van 5 uur 20 minuten, werk van 10 tot 15.20 officieel :) meestal ben ik wel wat eerder klaar maar ik word nu wat rondgeschoven met mijn wijken dus duurt het af en toe wat langer..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_86906803
pff vandaag een uitzendkracht bij het HAH zetten... dat duurde lang! die knakker heeft geloof ik 2 wijkjes gedaan in 4 uur tijd :') ik heb nog nooit iemand zo langzaam zien HAH-en haha...

Morgen hele dag werken, een nieuwe wijk lopen..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_86909163
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:07 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb een contract van 5 uur 20 minuten, werk van 10 tot 15.20 officieel :) meestal ben ik wel wat eerder klaar maar ik word nu wat rondgeschoven met mijn wijken dus duurt het af en toe wat langer..
Jij bent toch geen zaterdagbezorger?
pi_86910006
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:02 schreef TokenW het volgende:

[..]

Jij bent toch geen zaterdagbezorger?
ik ben zaterdagpostbode :D
pi_86948593
Harry Koorstra zometeen bij Eenvandaag:

http://www.tvgids.nl/programma/9884535/E%E9nVandaag/
pi_86950492
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:47 schreef lololo het volgende:

Net gemist natuurlijk. :(
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:48:09 #211
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86950707
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:41 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Net gemist natuurlijk. :(
www.uitzendinggemist.nl O-)
Nothing is what it seems
pi_86950772
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:48 schreef Viper86 het volgende:

[..]

www.uitzendinggemist.nl O-)
Maar dat duurt altijd zolang voordat het erop staat. ;(
pi_86950911
pffff... wat een boutdag! Had echt de rotste wijk gekregen geloof ik. 3,5 uur lopen rondsjouwen met die k*t HAH. Heel veel was ook niet goed gezet, van HAH, zodat ik soms losse v&d's had zonder de AH folder e.d.. En ik had zelf ook niet mijn beste dag met post zetten want ik moest 2 keer een halve straat teruglopen :')

Morgen beter!
pi_86950919
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:47 schreef lololo het volgende:

Net gekeken, ik moet toegeven dat die Koorstra een goede mediatraining gehad heeft. Hij kwam buitengewoon vertrouwenwekkend en zelfverzekerd over, en ik zou hem haast geloven als ik niet had geweten dat hij stond te liegen dat 'ie barstte. Twaalfhonderd lopen per jaar die blijven staan, nou echt niet! Uitgaande van 52 x 6 dagen betekent dat dat er elke dag landelijk 4 wijken blijven staan. Daar geloof ik niets van: er zijn periodes dat op mijn vestiging alleen al dagelijks dit aantal (of meer) blijft staan. Ook vond ik zijn reactie op die ingezonden brief van postbodes in het AD erg flauw. Natuurlijk is die brief niet ondertekend. Voor je het weet word je smaad ten laste gelegd en ben jij een van de eersten die gedwongen ontslagen wordt, zonder 1 cent vergoeding!

En wat hij vertelde over de lonen klopt ook niet: De concurrent betaalt geen 8 euro per uur, want de concurrent betaalt per poststuk. En alleen de allersnelsten halen daarmee OMGEREKEND 8 euro per uur, en da's nog zonder doorbetaling bij ziekte of vakantiegeld!

Ook moet ik maar eens om opslag gaan vragen, want Koorstra beweert dat hij de postbodes 23 euro per uur betaalt. Ook weer niet waar, helaas. Ik zelf zit iets boven een tientje, en de ouderwetse fulttimers in schaal 3 krijgen iets van 14 euro per uur. Hij zal bedoelen dat de loonkosten van een postbode 23 euro per uur bedragen, maar dat is toch echt iets wezenlijks anders.

Maar zo zie je hoe hij slim probeert de publieke opinie te bespelen. Nu denkt iedereen: "Wat? 23 euro per uur voor ongeschoold werk? Wat schandalig veel! En dan nog weigerden ze loon in te leveren!" Terwijl in realiteit de gemiddelde postbode in schaal 2 of 3 het moet stellen met ongeveer de helft van dit bedrag. Geen slecht salaris, maar ook weer niet zo idioot veel, als je bedenkt dat het minimumloon tegenwoordig ongeveer 9 euro per uur is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 19:19:23 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86951828
23 euro per uur kan prima kloppen trouwens. Het is het verschil tussen bruto en netto. Bij bruto zitten bijvoorbeeld het pensioen, ziektekosten, belastingen en andere premies inbegrepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86952201
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
23 euro per uur kan prima kloppen trouwens. Het is het verschil tussen bruto en netto. Bij bruto zitten bijvoorbeeld het pensioen, ziektekosten, belastingen en andere premies inbegrepen.
Het verschil tussen bruto en netto is geen 50% hoor, collega. Bovendien waren de bedragen die ik noemde al bruto, dus voordat er belastingen en premies afgaan. Kijk, ik geloof best dat een postbode 23 euro per uur KOST (uitgaande van postbode in schaal 3 in het hoogste schaaljaar) maar dat is dus niet hetzelfde als dat Koorstra die postbode EUR 23 per uur BETAALT. Hij beweert nu nml in feite dat het bruto uurloon van een postbode EUR 23 is, en dat is echt niet waar.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 19:37:43 #217
Maffe Fries
pi_86952601
Ik legde het idd niet helemaal goed uit, maar je begrijpt wat ik bedoel ja. En dat van het bruto-uurloon is idd niet waar, want daarbovenop komen dus nog wat premies e.d.
pi_86954420
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik legde het idd niet helemaal goed uit, maar je begrijpt wat ik bedoel ja. En dat van het bruto-uurloon is idd niet waar, want daarbovenop komen dus nog wat premies e.d.
Niet helemaal. Bij TNT post heb je een premievrij pensioen, dus het is niet zo dat er nog pensioenpremie van je brutoloon afgaat. En de premie ZVW wordt gecompenseerd door de werkgever, dus da's ook niet iets wat van je brutoloon afgaat.

Maar we kunnen hier lang of kort over praten: pak je loonstrookje, daar staat exact op wat je BRUTO UURLOON is. En er is echt geen enkele postbode die daar een 23 heeft staan, of een bedrag wat daar zelfs maar in de buurt komt. En wat er nog allemaal vanaf gaat aan premies is helemaal niet interessant, want ik heb het hier over bruto, niet over netto. En bruto is dus VOOR aftrek van premies.

Wat Koorstra bedoelt (maar wat hij expres verkeerd formuleert) is dat een postbode EUR 23 per uur KOST. Maar dat betekent natuurlijk niet dat al dat geld bij die postbode terechtkomt. Zelfs niet bruto! Als jij een chauffeursdienst hebt ben je via het bedrijf verzekerd voor schade die jij aan anderen toebrengt met de postauto. De premie hiervan wordt door TNT betaald. Maar finiancieel wordt jij daar echt niets wijzer van. En aangezien er geen enkele cent bij jou terechtkomt is zijn formulering dat hij het AAN DE POSTBODE betaalt al helemaal bullshit!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 20:26:26 #219
Maffe Fries
pi_86955141
Wat ik probeerde uit te leggen dat er voor het bedrijf bovenop het brutoloon nog kosten zijn. Die zie je niet, maar zijn er voor het bedrijf meestal wel. Dat zal die 23 zijn en bruto kom je misschien op 18 of nog minder. Dan blijft er netto niet veel over.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:32:17 #220
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86955436
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wat ik probeerde uit te leggen dat er voor het bedrijf bovenop het brutoloon nog kosten zijn. Die zie je niet, maar zijn er voor het bedrijf meestal wel. Dat zal die 23 zijn en bruto kom je misschien op 18 of nog minder. Dan blijft er netto niet veel over.
Logisch, maar de leek die zo naar die uitzending kijkt zal inderdaad denken, tering 23 euro, dat verdien ik niet eens en dan krijgen wij weer de zwarte piet toebedeeld. }:|
pi_86955982
Maar die extra kosten heb je natuurlijk voor postbezorgers, thk's etc.
pi_86956665
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Dat begrijp ik heus wel, van die extra kosten. Maar waar het mij om gaat is dat Koorstra zegt dat hij de postbodes 23 euro per uur betaalt, waarop jij reageert met "dat kan wel kloppen". Maar mijn punt is dat het helemaal niet klopt. Ik snap wel waar die 23 euro vandaan komt, maar de bewering van Koorstra dat hij dat aan de postbode betaalt klopt niet. Ik kost hem misschien 23 euro per uur, maar hij betaalt mij GEEN 23 euro per uur!
pi_86958418
Bij ons is morgenavond om 19:00 uur een vergadering voor de zaterdagwerkers...Wat is dat nou voor dag :') Dat ze dat niet even op zaterdagochtend om 8:00 uur doen ofzo..
pi_86959516
Lekker handig voor de studenten die in het weekend nog komen bezorgen. :P
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86969524
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:48 schreef Cerbie het volgende:
Lekker handig voor de studenten die in het weekend nog komen bezorgen. :P
Zoals ik ja :P
pi_86974128
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:30 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Zoals ik ja :P
Of ik :P

Ik zou niet gaan, ik ben voor zaterdag aangenomen niet om de hele week klaar te staan.
pi_86975019
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Net gekeken, ik moet toegeven dat die Koorstra een goede mediatraining gehad heeft. Hij kwam buitengewoon vertrouwenwekkend en zelfverzekerd over, en ik zou hem haast geloven als ik niet had geweten dat hij stond te liegen dat 'ie barstte. Twaalfhonderd lopen per jaar die blijven staan, nou echt niet! Uitgaande van 52 x 6 dagen betekent dat dat er elke dag landelijk 4 wijken blijven staan. Daar geloof ik niets van: er zijn periodes dat op mijn vestiging alleen al dagelijks dit aantal (of meer) blijft staan. Ook vond ik zijn reactie op die ingezonden brief van postbodes in het AD erg flauw. Natuurlijk is die brief niet ondertekend. Voor je het weet word je smaad ten laste gelegd en ben jij een van de eersten die gedwongen ontslagen wordt, zonder 1 cent vergoeding!

En wat hij vertelde over de lonen klopt ook niet: De concurrent betaalt geen 8 euro per uur, want de concurrent betaalt per poststuk. En alleen de allersnelsten halen daarmee OMGEREKEND 8 euro per uur, en da's nog zonder doorbetaling bij ziekte of vakantiegeld!

Ook moet ik maar eens om opslag gaan vragen, want Koorstra beweert dat hij de postbodes 23 euro per uur betaalt. Ook weer niet waar, helaas. Ik zelf zit iets boven een tientje, en de ouderwetse fulttimers in schaal 3 krijgen iets van 14 euro per uur. Hij zal bedoelen dat de loonkosten van een postbode 23 euro per uur bedragen, maar dat is toch echt iets wezenlijks anders.

Maar zo zie je hoe hij slim probeert de publieke opinie te bespelen. Nu denkt iedereen: "Wat? 23 euro per uur voor ongeschoold werk? Wat schandalig veel! En dan nog weigerden ze loon in te leveren!" Terwijl in realiteit de gemiddelde postbode in schaal 2 of 3 het moet stellen met ongeveer de helft van dit bedrag. Geen slecht salaris, maar ook weer niet zo idioot veel, als je bedenkt dat het minimumloon tegenwoordig ongeveer 9 euro per uur is.
4 per dag kan ook betekenen: de ene dag 8, en de andere 0. Het is een gemiddelde. Of die liegt weet ik niet.
pi_86976593
Die 1200 is toch de 1200 van die gelekte excelsheet? Nou daar mist al heel wat op!
Maar of hij liegt? Waarschijnlijk weet hij niet beter dan wat in die spreadsheet staat, teamcoaches zullen ook niet graag rapporteren hoeveel er gefaald is.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 september 2010 @ 12:55:02 #229
Maffe Fries
pi_86976729
De meeste teamcoaches/managers willen de precieze aantallen niet rapporteren, omdat ze dan gekort worden.

Straks met het nieuwe systeem zie ik het somber in. Alleen sorteerders en bezorgers. Die eerste groep kunnen ze controleren. De tweede groep veel lastiger. Als een wijk blijft staan dan duurt het twee tot drie dagen dat het bekend is ...
pi_86977912
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:03 schreef rub3n het volgende:

[..]

4 per dag kan ook betekenen: de ene dag 8, en de andere 0. Het is een gemiddelde. Of die liegt weet ik niet.
Liegen is misschien wat te hard geformuleerd. Laten we het erop houden dat hij onwaarheden verkondigd.
Dat die 4 een gemiddelde is weet ik heus wel. Maar als er alleen al op mijn kantoor gemiddeld 4 lopen per dag blijven staan dan zou dat landelijke gemiddelde alleen kunnen kloppen als wij de ENIGE vestiging zijn waar post blijft staan. En dat is echt niet zo. Sterker nog: er zijn vestigingen waar veel meer blijft staan dan bij ons.
  woensdag 29 september 2010 @ 13:39:48 #231
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_86978259
De concurrent heeft gewoon van die "'Word TNT postbezorger!" folders verspreid. Ik ben dan wel een tijdelijke werknemer, toch vind ik dit ronduit triest. Ze waren ook niet zo blij gisteren op het werk. De GVD's vlogen de zaal rond :')
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_86978438
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:39 schreef SonicVolcano het volgende:
De concurrent heeft gewoon van die "'Word TNT postbezorger!" folders verspreid. Ik ben dan wel een tijdelijke werknemer, toch vind ik dit ronduit triest. Ze waren ook niet zo blij gisteren op het werk. De GVD's vlogen de zaal rond :')
_O-

Nee die dingen bezorgen als TNT bezorger met een ontslag boven je hoofd is leuk :')
pi_86988115
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Of ik :P

Ik zou niet gaan, ik ben voor zaterdag aangenomen niet om de hele week klaar te staan.
Ik ga ook niet, ga geen 2,5 uur reizen ervoor :')
pi_86988181
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Liegen is misschien wat te hard geformuleerd. Laten we het erop houden dat hij onwaarheden verkondigd.
Dat die 4 een gemiddelde is weet ik heus wel. Maar als er alleen al op mijn kantoor gemiddeld 4 lopen per dag blijven staan dan zou dat landelijke gemiddelde alleen kunnen kloppen als wij de ENIGE vestiging zijn waar post blijft staan. En dat is echt niet zo. Sterker nog: er zijn vestigingen waar veel meer blijft staan dan bij ons.
blijven er bij jullie echt dagelijks 4 wijken staan?? bij ons echt maar zelden..
pi_86988783
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:42 schreef sbientje het volgende:

[..]

blijven er bij jullie echt dagelijks 4 wijken staan?? bij ons echt maar zelden..
Niet in mijn DVG, hoor, maar over de hele vestiging gemeten zal het er niet ver naast zitten.
pi_86991293
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons blijven er soms weken geen enkele wijk staan. Dat brengt het gemiddelde dus flink naar beneden.
pi_86991807
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:07 schreef rub3n het volgende:

[..]

Bij ons blijven er soms weken geen enkele wijk staan. Dat brengt het gemiddelde dus flink naar beneden.
Daar tegenover staan vestigingen waar er veel vaker nog dan hij ons wijken blijven staan. Ik hoor verhalen over oa de Koperstraat waar de honden geen brood van lusten.

Bovendien moet je niet vergeten dat er 175 vestigingen zijn, waarvan diverse waar de chaos nog groter is dan hier.

Overigens is die 1200 per jaar gebaseerd op de uitgelekte Excelfile, waar lang niet alles in staat. Dus neem maar gerust aan dat die 1200 per jaar in realiteit hoger is. Die 1200 zijn alleen de gerapporteerde.
pi_86993030
Zo, net een heel kledingpakket ontvangen! Probleem is dat er nogal wat te groot is :'), namelijk:
- Afritsbroek
- Jeanspantalon
- Checkshirt
- Poloshirt
- Regenpak

Ik weet alle goede maten wel, behalve van het poloshirt. Ik heb nu L, lengte is goed, maar hij is te breed. Weet iemand of een M (veel) korter is, of alleen smaller? En kan ik anders ook een "M extra lang" aanvragen ofzo?
pi_86995144
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Zo, net een heel kledingpakket ontvangen! Probleem is dat er nogal wat te groot is :'), namelijk:
- Afritsbroek
- Jeanspantalon
- Checkshirt
- Poloshirt
- Regenpak

Ik weet alle goede maten wel, behalve van het poloshirt. Ik heb nu L, lengte is goed, maar hij is te breed. Weet iemand of een M (veel) korter is, of alleen smaller? En kan ik anders ook een "M extra lang" aanvragen ofzo?
Heb net even op de site gekeken, alleen voor de jas, de broeken en het regenpak hebben ze aparte maten voor lengte en breedte, de rest is gewoon XS, S, M, L, XL, 2XL en 3XL.

Niet ideaal, maar het moet maar. Ik zelf heb dat bij bepaalde kledingstukken de M iets te lang is, maar wanneer ik een S bestel zijn de mouwen weer te kort en zit het te strak onder m'n oksels. Ik heb nu het meeste in M, behalve de overhemden, die heb in in S. Broeken zijn een ramp, want TNT verandert nog wel eens van leverancier. Heb je er eenyje die goed zit, bestel je er nog eentje bij van dezelfde maat, is het ineens een ander model! Langere pijpen, andere stof, etc.
pi_86999542
mijn kleding is nou ook niet echt lekker passend. Het bloesje vooral is eigenlijk net wat te klein. Het zit nogal strak aan de mouwen en de knoopjes trekken :') Maar een maatje groter wordt het weer zo'n hobbenzak, het is al zo'n mannenmodel
pi_87000471
Bedankt Kramerica. Ik heb ook maar even op die site gekeken, mooi dat ik ook via die manier de boel kon retourneren. Heb overal de goede maten ingevuld. Ik zat alleen nog in de knoop met het regenpak, de jas paste perfect, maar de broek was echt véél te groot. Ik heb het regenpak maar gewoon een maatje kleiner besteld, maar ik stuur alleen de broek retour. Ik heb het op het retourformulier vermeld. Ben benieuwd of er veel gezeur van komt.
  woensdag 29 september 2010 @ 22:06:01 #242
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_87000736
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

_O-

Nee die dingen bezorgen als TNT bezorger met een ontslag boven je hoofd is leuk :')
Dat zou helemaal erg zijn geweest. Maar gewoon het idee dat die folders verspreid worden. Ze zijn allemaal erg gefrustreerd hiero :P
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_87002600
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:06 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Dat zou helemaal erg zijn geweest. Maar gewoon het idee dat die folders verspreid worden. Ze zijn allemaal erg gefrustreerd hiero :P
dat is ook logisch toch?
bij ons is iedereen al ruim aan het solliciteren. Straks draaien ze een deel van die ontslagen terug en dan zijn alle goede postbodes weg.. dat is dan ook lekker...
  donderdag 30 september 2010 @ 08:59:11 #244
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_87010427
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:38 schreef sbientje het volgende:

[..]

dat is ook logisch toch?
bij ons is iedereen al ruim aan het solliciteren. Straks draaien ze een deel van die ontslagen terug en dan zijn alle goede postbodes weg.. dat is dan ook lekker...
Het wordt dan natuurlijk sowieso een lekker zooitje, er lopen hier nu al bijzonder veel huisvrouwen met allerlei lichamelijke klachten en problemen en een hoop ongemotiveerde jeugd, dat zal de kwaliteit niet verbeteren als straks alle vaste krachten ook weg moeten.
Maar ja, ze denken het allemaal weer beter te weten, hier is de sfeer ook onder het vriespunt en voor ons als bezorgers wordt het steeds vervelender, geen belletje meer, boekjes die niet ingevuld of meegeleverd worden, HAH met zware tekorten of juist een flink overschot, veel foutlopers, slecht gesorteerd, met gemak 10 tassen post terwijl het ook in 4 grijze tassen past, maar ach hun hoeven er toch niet mee te lopen, altijd stond de boel voor de middag rond 11 uur klaar, nu met mazzel rond een uur of 1 en zo heb ik nog wel 100 voorbeelden.

Nee, ik ben blij dat ik in augustus ermee kap.
pi_87012682
quote:
Selektmail en Sandd in acuut levensgevaar
woensdag 29 september 2010 | 10:46 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 29 september 2010 | 10:54
Tekstgrootte

Het hoofdkantoor van postbedrijf SANDD in Apeldoorn. ANP

DEN HAAG - Het voortbestaan van de postbedrijven Sandd en SelektMail hangt aan een zijden draadje. Als er op 1 januari geen CAO is moeten de bedrijven volgens de Postwet meteen al hun bezorgers een arbeidscontract geven. En dat kunnen ze niet betalen.

Zie ook:
Cao-onderhandelingen postbezorgers mislukt
Daarmee zou de concurrentie voor TNT Post verdwijnen. "Bedrijven zullen over de kop gaan", zegt secretaris Ron Follon van de Werkgeversvereniging Postverspreiders Nederland (WPN). CNV-bestuurder Inge Bakker: "In elk geval Sandd valt om. Achter SelektMail zit Deutsche Post, dat kan er heel lang geld bij leggen."

Maandagavond liep het CAO-overleg stuk. De werkgevers legden het eindbod van de vakbonden naast zich neer. De vakbonden willen niet meer praten over een CAO. "De bedrijven houden zich keer op keer niet aan afspraken", aldus CNV-bestuurder Inge Bakker.

Begin vorig jaar sloten de bonden en bedrijven een CAO voor de bezorgers. Sandd, SelektMail en Netwerk VSP (eigendom van TNT) beloofden toen dat ze hun bezorgers stap voor stap in loondienst zouden nemen. In 2012 moest tachtig procent van hen een contract hebben. Daarmee zou een eind komen aan het stukloon. Maar van dat in dienst nemen komt niets terecht.

Slechts een half procent van de bezorgers heeft een contract. Volgens de werkgevers willen de bezorgers dat helemaal niet. "Het is voor hen een bijbaantje", aldus Follon. Bovendien zijn de tarieven op de postmarkt zo ver gezakt, dat de bedrijven hogere loonkosten niet kunnen betalen.

Nu er geen CAO is gaat op 1 januari de Algemene Maatregel van Bestuur uit de Postwet in. Die is er gekomen op aandringen van de Tweede Kamer als stok achter de deur om de CAO na te leven. De bedrijven zouden er op kunnen gokken dat het nieuwe rechtse kabinet die maatregel schrapt. Maar dat ligt niet voor de hand. Ook de nieuwe Tweede Kamer - inclusief de PVV - steunde in meerderheid een motie om de postbedrijven aan de CAO te houden.

De WPN begint een bodemprocedure tegen de Staat om de verplichting uit de wet te krijgen. In april verloor de werkgeversorganisatie het hoger beroep over deze zaak. Sandd en SelektMail waren niet voor commentaar bereikbaar.
Bron

Als Sandd en Selektmail inderdaad over de kop gaan zou dat positief zijn voor TNT, dunkt me. Dat zou dan toch een reden kunnen zijn om het aantal verplichte ontslagen te beperken?
Ook wel heel raar trouwens dat Netwerk VSP een dochterbedrijf is van TNT... lopen ze te klagen over de concurrentie die per poststuk betaalt :')
pi_87015850
Ik zag net even te kijken op de "Postkantoorzoeker" op de TNT-site. Ik las op de site van de RDW dat het nu ook mogelijk is om Kentekenregistratie (overschrijving) mogelijk is bij TNT-postkantoren. Als ik -kentekenregistratie- aanvink bij de zoeker dan vind ik verschillende "kantoren" hier in de buurt. Maar dat zijn vooral loketjes in supermarkten (super de boer / albert heijn gaat het in dit geval om). Is het daar ook gewoon mogelijk om een overschrijving te doen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 september 2010 @ 12:12:20 #247
Maffe Fries
pi_87015994
Volgens mij wel.
pi_87016320
ja, anders staat het toch niet op de site banaapies:D
pi_87018666
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:22 schreef Troeta het volgende:
ja, anders staat het toch niet op de site banaapies:D
Haha nee, maar het zou kunnen dat die criteria niet kloppen en dat gewoon elk TNT- post loket zichtbaar is. Maar zal wel goed zijn dan!
pi_87022224
Morgen 5 uur beginnen en gewijzigde perrondienst :Z :z
Ben benieuwd of het op rolletjes gaat lopen :Z :z :O
pi_87026799
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:33 schreef Banaapies het volgende:

[..]

Haha nee, maar het zou kunnen dat die criteria niet kloppen en dat gewoon elk TNT- post loket zichtbaar is. Maar zal wel goed zijn dan!
nee, die site is best goed en ik heb zelf ook een auto over laten schrijven in zo'n flutkantoortje dus het klopt wel.
pi_87028271
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:27 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Bron

Als Sandd en Selektmail inderdaad over de kop gaan zou dat positief zijn voor TNT, dunkt me. Dat zou dan toch een reden kunnen zijn om het aantal verplichte ontslagen te beperken?
Ook wel heel raar trouwens dat Netwerk VSP een dochterbedrijf is van TNT... lopen ze te klagen over de concurrentie die per poststuk betaalt :')
Waarom heet dat overkoepelende orgaan eigenlijk Werkgeversvereniging Postverspreiders Nederland? Zo lang ze al die mensen nog steeds OVO's aanbieden zijn ze helemaal geen werkgever! Ze hadden "Opdrachtgeversvereniging" moeten heten. Saillant detail is overigens dat ook VSP (van TNT) in de club zit!

Verder vind ik hun klacht onterecht. Van tevoren hadden deze bedrijven beloofd hun werknemers contracten te geven. Op die voorwaarde is de postmarkt volledig geliberaliseerd. Nu weigeren ze de belofte na te komen, met excuses als "we kunnen het niet betalen bij deze prijzen" en "de postbezorgers willen het niet".

Dat van die prijzen is simpel op te lossen door deze te verhogen. Bang zijn dat hun klanten naar de concurrent hollen is niet nodig, want die zit in hetzelfde schuitje en moet hetzelfde doen. En aangezien die CAO Nieuwe Postbedrijven zo mager is als maar kan (minimumloon, geen pensioen) zijn hun loonkosten nog steeds veel lager dan bij TNT.

En dat hun bezorgers geen contract willen is logisch. Ik heb van diverse bezorgers gehoord dat als ze het contract zouden tekenen dat ze hun vaste wijk zouden verliezen en overal binnen een straal van 15 km vanaf hun woonplaats zouden worden ingezet. Ze verliezen een hoop vrijheden, terwijl dat niet had gehoeven. Die mensen hadden best hun eigen wijk kunnen houden, maar Sandd en Selektmail willen ook niet dat hun bezorgers zo'n contract accepteren! Dus voeren ze ontmoedigingsbeleid.

Maar ik mag lijden dat wanneer die AmvB van kracht wordt dat ze omvallen. Hopelijk steekt het rechtse kabinet er geen stokje voor, want zelfs al ben je voorstander van de vrije markt dan ga je toch niet de wet veranderen (de AMvB maakt deel uit van de Postwet) om te voorkomen dat een bedrijf wat niet echt van essentieel belang is voor de Nederlandse economie (het is geen ABN ofzo) failliet gaat?
  donderdag 30 september 2010 @ 22:56:00 #253
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_87043822
Ik val helemaal stil van het bovenstaande....... _O_
Leven en laten leven
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 02:18:50 #254
24341 JMT
Hrmz...
pi_87048601
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:59 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Het wordt dan natuurlijk sowieso een lekker zooitje, er lopen hier nu al bijzonder veel huisvrouwen met allerlei lichamelijke klachten en problemen en een hoop ongemotiveerde jeugd, dat zal de kwaliteit niet verbeteren als straks alle vaste krachten ook weg moeten.
Maar ja, ze denken het allemaal weer beter te weten, hier is de sfeer ook onder het vriespunt en voor ons als bezorgers wordt het steeds vervelender, geen belletje meer, boekjes die niet ingevuld of meegeleverd worden, HAH met zware tekorten of juist een flink overschot, veel foutlopers, slecht gesorteerd, met gemak 10 tassen post terwijl het ook in 4 grijze tassen past, maar ach hun hoeven er toch niet mee te lopen, altijd stond de boel voor de middag rond 11 uur klaar, nu met mazzel rond een uur of 1 en zo heb ik nog wel 100 voorbeelden.

Nee, ik ben blij dat ik in augustus ermee kap.
Hoe herkenbaar... Komt zowat precies overeen als hier 't geval vaak is... Maar ok... Ikzelf kijk het nog eventjes aan..
Pomtiedomtiedom...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 02:23:09 #255
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_87048637
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 02:18 schreef JMT het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar... Komt zowat precies overeen als hier 't geval vaak is... Maar ok... Ikzelf kijk het nog eventjes aan..
Ik begin weer met een studie, vandaar. :+
pi_87089646
Wat een weer -O-
Out for my own, to live my own way...
pi_87096285
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 07:45 schreef gelebeer het volgende:
Wat een weer -O-
Hier is geen druppel gevallen *O*
pi_87096510
Hier gelukkig ook droog gebleven, was m'n regenbroek namelijk vergeten mee te nemen van m'n studentenkamer :P

Liep in een hofje met een stapel post, komen er twee mensen met een klein jongetje een deur uitgelopen. Dat jongetje stopte abrupt bij het zien van mij en bleef me aanstaren. Dus die moeder van "Kom nou, we moeten naar de Albert Heijn!". Dat jongetje verzette geen stap. "Meisje, postbode! Kijk mama, postbode met brieven!" "Ja ja, dat is inderdaad de postbode, maar kom nou, we moeten boodschappen doen." Ondertussen bleef ik lachend de post rondbrengen :P Het jongetje weigerde mee te gaan met z'n moeder en wou mij gaan helpen. "Nou", zei die moeder, "gefeliciteerd, je hebt sjans met een tweejarig jongetje!"

_O-
pi_87096604
Awww O+
Noot noot.
pi_87103132
wat een verschrikkelijk stomme rotdag was vandaag. Stond eerst vanmorgen al bij het stoplicht, rijdt er een of andere slaperd zo achter tegen mijn fiets aan :') Toen had ik al om moeten keren en me ziek moeten melden ;) Er waren weer te weinig mensen binnen, dus uiteindelijk heeft men 1,5 wijk van mijn uitvoering weggehaald en had ik binnendienst. Was helemaal alleen in mijn team, gelukkig kreeg ik hulp van 2 mensen uit een ander team. Samen alle wijken gezet, maar echt blij ben ik er niet van geworden..
pi_87103292
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:37 schreef sbientje het volgende:
wat een verschrikkelijk stomme rotdag was vandaag. Stond eerst vanmorgen al bij het stoplicht, rijdt er een of andere slaperd zo achter tegen mijn fiets aan :') Toen had ik al om moeten keren en me ziek moeten melden ;) Er waren weer te weinig mensen binnen, dus uiteindelijk heeft men 1,5 wijk van mijn uitvoering weggehaald en had ik binnendienst. Was helemaal alleen in mijn team, gelukkig kreeg ik hulp van 2 mensen uit een ander team. Samen alle wijken gezet, maar echt blij ben ik er niet van geworden..
pi_87104530
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:41 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hehe tnx :P
pi_87114536
Heerlijke dag gehad vandaag!

Om 9:00 begonnen met 2 wijken voorbereiden en mijn boerenwijk wegrijden!

Toen kwam ik om 16:00 terug. Toen was een collega aan het werk ALLE herstelpost aan het wegwerken. Was hem gevraagd door de TC. Hoe lang het ook zou duren.

Was lachen, pizza'tje besteld (hopelijk op kosten van TNT haha)

Dus ik hem maar geholpen. 4 uur mee bezig geweest. Om 20:00 waren we klaar. Maar was wel ALLES af!
pi_87114803
Oh ja, wat een modderboel trouwens vandaag op het platteland!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:50:53 #265
Maffe Fries
pi_87114880
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:48 schreef rub3n het volgende:
[ afbeelding ]
Die is wel smerig ja. Dan zag mijn Kangootje er vandaag toch heel wat schoner uit, al was die voor onze begrippen ook redelijk smerig.

Was er overigens eentje zonder boco 8-) *) :7
pi_87114906
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:39 schreef rub3n het volgende:
Heerlijke dag gehad vandaag!

Om 9:00 begonnen met 2 wijken voorbereiden en mijn boerenwijk wegrijden!

Toen kwam ik om 16:00 terug. Toen was een collega aan het werk ALLE herstelpost aan het wegwerken. Was hem gevraagd door de TC. Hoe lang het ook zou duren.

Was lachen, pizza'tje besteld (hopelijk op kosten van TNT haha)

Dus ik hem maar geholpen. 4 uur mee bezig geweest. Om 20:00 waren we klaar. Maar was wel ALLES af!
Wtf, da's wel extreem lang :o Maar met z'n tweeën wel chill, alstie het alleen had moeten doen hadtie waarschijnlijk nu pas klaar geweest :P
pi_87114920
Ik reed niet in die. Ik reed in een superfijne Peugeot Partner (huur auto, zonder boco)

Dus ik heb ook lekker lopen scheuren. Maar dat ding was fijn! Airco, elec. ramen hele fijne motor.

Vooral die ramen is heerlijk. Aangezien je tussen de boerderijen gewoon op knopje drukt en niet hoeft te gaan slingeren en geen kou hoeft te lijden! :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:56:31 #268
Maffe Fries
pi_87115078
Klinkt goed ja. elektrische ramen is wel ideaal, jammer dat die Kangoo's dat niet hebben, maar voor de rest zijn het prima auto's. Heb vandaag de vering ff uit kunnen testen :P

Heb er wel 1 weg tussen zitten op de autoroute die zo slecht is dat je er wat rustiger moet rijden. De gemeente heeft over 2,5 jaar pas geld om dat stuk asfalt aan te pakken. Ik kan zeggen dat er op dat moment nog heel erg weinig van die weg over is, zo slecht is het nu al.
pi_87115165
Ik reed vandaag over een weg (Oldebroekerweg, Biddinghuizen) waar het asfalt al eruit was. Daar met 120 kmh erover gesjeesd. Weg was al afgesloten voor verkeer. Maar ik mag alles!
pi_87115436
Ook wel even leuk misschien:

zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:22:30 #271
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87115925
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:48 schreef rub3n het volgende:
[ afbeelding ]
Het kenteken van de auto waar ik mijn vaste wijk mee bestel eindigt ook op -vzd-6. :P
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:42:25 #272
Maffe Fries
pi_87116484
wij hebben op kantoor ook een vzd met een 6 er in, maar ik had vandaag een vdv mee :P
pi_87117357
ik een vbg geloof ik :D
pi_87118233
Hier hebben ze de herstelpost gewoon in een blauwe bak geflikkerd geloof ik.
Ze zijn trouwens ontzettend op het imago gaan letter ivm opta enzo maar deze vage bezuiniging wordt gewoon doorgezet. Vraag me af wat er gebeurd als de media daar over beginnen.
pi_87134754
We hebben 8 blauwe bakken herstel post verwerkt (gestickerd en beschreven (retour of herstel) en 3 rode bakken (daar gaat vet veel in, die dingen krijg je amper vol! haha)

2 rollen stickers erdoor gejaagd! :P
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:30:39 #276
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_87137794
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:58 schreef rub3n het volgende:
We hebben 8 blauwe bakken herstel post verwerkt (gestickerd en beschreven (retour of herstel) en 3 rode bakken (daar gaat vet veel in, die dingen krijg je amper vol! haha)

2 rollen stickers erdoor gejaagd! :P
Ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. Wij hebben morgen dus ook alleen "verse" brievenbuspost, maar de vuilkast lag nog vol toen ik gistermiddag van m'n bestelling terugkwam. En hoe gaan ze dat dan doen met bedrijven die zaterdag dicht zijn? Mijn wijk omvat bijv. een bedrijvencomplex waarvan op zaterdag de voordeur op slot zit, dus het bussenfrontje daarachter is onbruikbaar. Dus die post blijft liggen voor maandag. En moet ik dat nu allemaal retour gaan sturen? Dat zijn al gauw 300 poststukken! Dat zal me een stortvloed aan klachten geven, zeg!
pi_87138103
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. Wij hebben morgen dus ook alleen "verse" brievenbuspost, maar de vuilkast lag nog vol toen ik gistermiddag van m'n bestelling terugkwam. En hoe gaan ze dat dan doen met bedrijven die zaterdag dicht zijn? Mijn wijk omvat bijv. een bedrijvencomplex waarvan op zaterdag de voordeur op slot zit, dus het bussenfrontje daarachter is onbruikbaar. Dus die post blijft liggen voor maandag. En moet ik dat nu allemaal retour gaan sturen? Dat zijn al gauw 300 poststukken! Dat zal me een stortvloed aan klachten geven, zeg!
bij ons is de herstelkast extra leeggehaald overdag. Degene van de herstelpost heeft de hele morgen heen en weer gelopen en omgeroepen dat mensen hun post bij moesten halen. Ook voor je wegging moest je de kast nog leeghalen (dat moet altijd, maar doet nooit iemand :D)
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:06:14 #278
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_87138945
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:40 schreef sbientje het volgende:

[..]

bij ons is de herstelkast extra leeggehaald overdag. Degene van de herstelpost heeft de hele morgen heen en weer gelopen en omgeroepen dat mensen hun post bij moesten halen. Ook voor je wegging moest je de kast nog leeghalen (dat moet altijd, maar doet nooit iemand :D)
Wij mogen de kast niet eens meer leeghalen, dat moet de postverdeler doen! Die komt op gezette tijden langs met de "laatste post". Maar die is ook wel eens koffie drinken of roken, of gewoon de straat al op¨!
pi_87139954
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wij mogen de kast niet eens meer leeghalen, dat moet de postverdeler doen! Die komt op gezette tijden langs met de "laatste post". Maar die is ook wel eens koffie drinken of roken, of gewoon de straat al op¨!
die hebben wij nog niet, aangezien we nog niet met optivo werken :)
pi_87141074
Hier hoor je op zaterdag pas vrij laat dat je postverdeler bent (om half 8 terwijl je 6 uur of half 7 begonnen bent), dus dan hoor je de uitverkorene altijd lekker schelden. Echt verschrikkelijk karwei is het, vooral als je precies zo'n zaterdag hebt dat er allemaal van die lui zijn die je voor hun karretje spannen.
Ik zet vaak zelf de grijze tassen die ik heb gemaakt op de goede plek, ruim de verkeerd gesorteerde post op en zet de bakken netjes aan de kant. Anderen pleuren alles op een hoop -O-
pi_87143435
quote:

[..]

En hoe gaan ze dat dan doen met bedrijven die zaterdag dicht zijn? Mijn wijk omvat bijv. een bedrijvencomplex waarvan op zaterdag de voordeur op slot zit, dus het bussenfrontje daarachter is onbruikbaar. Dus die post blijft liggen voor maandag. En moet ik dat nu allemaal retour gaan sturen? Dat zijn al gauw 300 poststukken! Dat zal me een stortvloed aan klachten geven, zeg!
Hier in Utrecht werd verteld dat bedrijven die dicht zijn een uitzondering zijn. Deze post mag wel blijven liggen tot te maandag. Maar deze klanten moeten dan wel bekend zijn bij TNT.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:31:07 #282
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87151583
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Hier in Utrecht werd verteld dat bedrijven die dicht zijn een uitzondering zijn. Deze post mag wel blijven liggen tot te maandag. Maar deze klanten moeten dan wel bekend zijn bij TNT.
Post voor bedrijven mocht hier ook blijven liggen.Van m'n TC moest ik bij het afsluiten van ons kantoor alle voskasten nogmaals controleren of er nog post in zat. Heb uiteindelijk toch nog een redelijke stapel moeten stickeren, gelukkig mochten alle poststukken ter grootte van een A4'tje zonder sticker in de blauwe bak. :P

De post voor alle postbussen heb ik maar laten liggen, hebben jullie deze wel verwerkt?
Nothing is what it seems
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:48:09 #283
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87152394
quote:

[..]

Is er bij jullie ook niet iemand die het kantoor afsluit en wellicht de opdracht heeft gekregen om alle voskasten leeg te halen?

Ben benieuwd wat er uit deze controle komt, het lijkt me sterk dat de 95% of hoger gehaald gaat worden....
Nothing is what it seems
pi_87153500
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:31 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Post voor bedrijven mocht hier ook blijven liggen.Van m'n TC moest ik bij het afsluiten van ons kantoor alle voskasten nogmaals controleren of er nog post in zat. Heb uiteindelijk toch nog een redelijke stapel moeten stickeren, gelukkig mochten alle poststukken ter grootte van een A4'tje zonder sticker in de blauwe bak. :P

De post voor alle postbussen heb ik maar laten liggen, hebben jullie deze wel verwerkt?
zo zat het bij ons ook precies...

van die postbussen weet ik niet..
pi_87164116
Gek genoeg kreeg ik zaterdag toch een contract voor onbetaalde tijd! :)
Alleen werd ook meteen bekend gemaakt dat we ergens tussen januari en maart weg moeten uit ons gebouw en we dan naar Sloterdijk moeten... :W
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_87170141
Post voor (dichte) bedrijven.

Voor de rest hebben we echt ALLE kasten leeggehaald. De collega waar ik de boel mee heb weggewerkt was 's morgens postverdeler. En moest inderdaad de kast leeghalen en de post bij ALLE tassen er nog in doen.
pi_87176034
hoe zit het nou eigenlijk, waarom mag de herstelpost van zaterdag nu niet maandag mee, maar moet die dinsdag? Ik begrijp er eigenlijk niks van..
pi_87176675
zo min mogelijk post op maandag
lama
pi_87176735
Belachelijk eigenlijk. Als de brief die ik vrijdag gepost heb per ongeluk niet meegaat zaterdag komt die brief dus later aan dan de brief die ik zondag gepost heb..
pi_87176920
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:48 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Is er bij jullie ook niet iemand die het kantoor afsluit en wellicht de opdracht heeft gekregen om alle voskasten leeg te halen?

Ben benieuwd wat er uit deze controle komt, het lijkt me sterk dat de 95% of hoger gehaald gaat worden....
Uiteindelijk bleek vanmorgen dat de voskasten zaterdag helemaal niet waren leeggehaald! Dus niks Optima en 30% minder post. Gewoon evenveel post als op andere maandagen. En ook nog een paar wijken van zaterdag die waren blijven liggen (deels of geheel). Maar dat zijn natuurlijk maar incidenten. _O-
pi_87177031
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:01 schreef Troeta het volgende:
Belachelijk eigenlijk. Als de brief die ik vrijdag gepost heb per ongeluk niet meegaat zaterdag komt die brief dus later aan dan de brief die ik zondag gepost heb..
Nee, deze brief (postzegelpost) moet sowieso nog mee op de zaterdag. Dus indien die persoon al de deur uit is neemt b.v. een steunpuntenchauffeur deze brief mee. Als je over de hele vestiging kijkt zullen dit er uiteraard tientallen zijn en of het nou echt zo slim is om deze allemaal aan chauffeurs mee te geven? :S
lama
pi_87177597
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:11 schreef lbeew het volgende:

[..]

Nee, deze brief (postzegelpost) moet sowieso nog mee op de zaterdag. Dus indien die persoon al de deur uit is neemt b.v. een steunpuntenchauffeur deze brief mee. Als je over de hele vestiging kijkt zullen dit er uiteraard tientallen zijn en of het nou echt zo slim is om deze allemaal aan chauffeurs mee te geven? :S
natuurlijk niet, wat denk je zelf. Als in de laatste wijk die ik voorbereid een brief komt die meemoet met een ochtendwijk, denk ik niet dat die nog bezorgd wordt... dat is helemaal geldverspilling, voor 1 brief nog gaan rijden. En dan blijft ie dus wel liggen tot dinsdag.

zoals ik het zie blijft er alleen maar meer post liggen... ook niet echt kwaliteit..
pi_87177868
quote:

[..]

haha ik zie hem al rijden met z'n 100 losse brieven..

En er is ook altijd iemand om de herstelpost de hele dag door te doen. Er zijn zelfs geen mensen voor lopen of hele diensten.

Wat een bedrijf.....
pi_87177885
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:28 schreef sbientje het volgende:

[..]

natuurlijk niet, wat denk je zelf. Als in de laatste wijk die ik voorbereid een brief komt die meemoet met een ochtendwijk, denk ik niet dat die nog bezorgd wordt... dat is helemaal geldverspilling, voor 1 brief nog gaan rijden. En dan blijft ie dus wel liggen tot dinsdag.

zoals ik het zie blijft er alleen maar meer post liggen... ook niet echt kwaliteit..
Bij ons moeten alle postzegelpost dus nog wel weggebracht worden, door de chauffeur. Grootste onzin.
lama
pi_87178251
quote:

[..]

Are you kidding me? Het hele idee van die Optima was toch juist om efficienter te werken? Met als achterliggende gedachte dat als bezorging binnen 24 uur niet meer gaat, het ook niet meer uitmaakt of het dan 48 uur duurt of 72.

Maar als er dan op zaterdagmiddag nog even een paar chauffeurs het hele VBG gaan doorkruisen met een paar brieven dan kost dat toch veel meer geld!

Of schijt meneer Koorstra 7 kleuren stront voor de Opta?
pi_87179924
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Are you kidding me? Het hele idee van die Optima was toch juist om efficienter te werken? Met als achterliggende gedachte dat als bezorging binnen 24 uur niet meer gaat, het ook niet meer uitmaakt of het dan 48 uur duurt of 72.

Maar als er dan op zaterdagmiddag nog even een paar chauffeurs het hele VBG gaan doorkruisen met een paar brieven dan kost dat toch veel meer geld!

Of schijt meneer Koorstra 7 kleuren stront voor de Opta?
dat is idd echt ongelofelijk, moet iemand alle wijken van het vbg door voor 1 of 2 brieven per wijk. Goed plan, not.
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:37 schreef Troeta het volgende:

[..]

haha ik zie hem al rijden met z'n 100 losse brieven..

En er is ook altijd iemand om de herstelpost de hele dag door te doen. Er zijn zelfs geen mensen voor lopen of hele diensten.

Wat een bedrijf.....
bij ons is er wel de hele dag iemand voor de herstelpost, dat dan weer wel.. maar er komt ook gewoon foute post uit de rode bakken... en de laatste wijk is soms pas om 2 uur klaar, terwijl de eersten om 9 u de deur uitgaan..
pi_87180618
Tevens moet je als je een foutloper hebt in je bestelling (dus b.v. fout gecodeerd door machine, andere wijk die dichtbij is) en je kan hem herstellen binnen 15 minuten, moet je dit doen... Dus ff naar die wijk gaan fietsen en die ene brief door de brievenbus doen. Alsof ook maar iemand dat werkelijk gaat doen.

Alsof het wel bestellen van enkele brieven hele wijken die dagelijks blijven staan compenseren? :D
lama
pi_87180682
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:46 schreef lbeew het volgende:
Tevens moet je als je een foutloper hebt in je bestelling (dus b.v. fout gecodeerd door machine, andere wijk die dichtbij is) en je kan hem herstellen binnen 15 minuten, moet je dit doen... Dus ff naar die wijk gaan fietsen en die ene brief door de brievenbus doen. Alsof ook maar iemand dat werkelijk gaat doen.

Alsof het wel bestellen van enkele brieven hele wijken die dagelijks blijven staan compenseren? :D
Is dat serieus de regel ja? Loool, wie doet dat nou idd? :')
Noot noot.
pi_87180722
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:46 schreef lbeew het volgende:

hahahah das helemaal mooi :D het enige waar ik voor omfiets is een rouwkaart, maar die zitten nooit bij de gecodeerde post dus dat is hypotetisch ;) maar als die los onderin mijn tas zou zitten, dan zou ik daar wel voor terugfietsen.
pi_87183047
Het is dat ik niet meer consequent bezorg, maar ik nam het bezorgen altijd wel serieus. Alle verkeerd gezette post voor mijn wijk sorteerde ik tijdens het lopen op omgekeerde volgorde, zodat ik na afloop mijn wijk gewoon terug kon fietsen om alle post alsnog te bestellen.
Maar ik ben misschien wel iets te serieus. Als het een beetje kan loop ik net zoveel extra wijken totdat het VBG leeg is. Ik ben regelmatig tot 2000/2100 uur bezig geweest. Het probleem zelf ligt natuurlijk op hoger niveau, maar toch maak ik er mijn probleem van. :') Ik denk altijd van; er zal maar een concertticket oid inzitten, die post móet gewoon weg als het kan.
pi_87183565
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:39 schreef gekkewiebel het volgende:
Het is dat ik niet meer consequent bezorg, maar ik nam het bezorgen altijd wel serieus. Alle verkeerd gezette post voor mijn wijk sorteerde ik tijdens het lopen op omgekeerde volgorde, zodat ik na afloop mijn wijk gewoon terug kon fietsen om alle post alsnog te bestellen.
Maar ik ben misschien wel iets te serieus. Als het een beetje kan loop ik net zoveel extra wijken totdat het VBG leeg is. Ik ben regelmatig tot 2000/2100 uur bezig geweest. Het probleem zelf ligt natuurlijk op hoger niveau, maar toch maak ik er mijn probleem van. :') Ik denk altijd van; er zal maar een concertticket oid inzitten, die post móet gewoon weg als het kan.
Het wordt de laatste tijd toch echt te gek met de bezetting. Gewoon veel te weinig mensen.
lama
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')