abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86974128
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:30 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Zoals ik ja :P
Of ik :P

Ik zou niet gaan, ik ben voor zaterdag aangenomen niet om de hele week klaar te staan.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86975019
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Net gekeken, ik moet toegeven dat die Koorstra een goede mediatraining gehad heeft. Hij kwam buitengewoon vertrouwenwekkend en zelfverzekerd over, en ik zou hem haast geloven als ik niet had geweten dat hij stond te liegen dat 'ie barstte. Twaalfhonderd lopen per jaar die blijven staan, nou echt niet! Uitgaande van 52 x 6 dagen betekent dat dat er elke dag landelijk 4 wijken blijven staan. Daar geloof ik niets van: er zijn periodes dat op mijn vestiging alleen al dagelijks dit aantal (of meer) blijft staan. Ook vond ik zijn reactie op die ingezonden brief van postbodes in het AD erg flauw. Natuurlijk is die brief niet ondertekend. Voor je het weet word je smaad ten laste gelegd en ben jij een van de eersten die gedwongen ontslagen wordt, zonder 1 cent vergoeding!

En wat hij vertelde over de lonen klopt ook niet: De concurrent betaalt geen 8 euro per uur, want de concurrent betaalt per poststuk. En alleen de allersnelsten halen daarmee OMGEREKEND 8 euro per uur, en da's nog zonder doorbetaling bij ziekte of vakantiegeld!

Ook moet ik maar eens om opslag gaan vragen, want Koorstra beweert dat hij de postbodes 23 euro per uur betaalt. Ook weer niet waar, helaas. Ik zelf zit iets boven een tientje, en de ouderwetse fulttimers in schaal 3 krijgen iets van 14 euro per uur. Hij zal bedoelen dat de loonkosten van een postbode 23 euro per uur bedragen, maar dat is toch echt iets wezenlijks anders.

Maar zo zie je hoe hij slim probeert de publieke opinie te bespelen. Nu denkt iedereen: "Wat? 23 euro per uur voor ongeschoold werk? Wat schandalig veel! En dan nog weigerden ze loon in te leveren!" Terwijl in realiteit de gemiddelde postbode in schaal 2 of 3 het moet stellen met ongeveer de helft van dit bedrag. Geen slecht salaris, maar ook weer niet zo idioot veel, als je bedenkt dat het minimumloon tegenwoordig ongeveer 9 euro per uur is.
4 per dag kan ook betekenen: de ene dag 8, en de andere 0. Het is een gemiddelde. Of die liegt weet ik niet.
pi_86976593
Die 1200 is toch de 1200 van die gelekte excelsheet? Nou daar mist al heel wat op!
Maar of hij liegt? Waarschijnlijk weet hij niet beter dan wat in die spreadsheet staat, teamcoaches zullen ook niet graag rapporteren hoeveel er gefaald is.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 september 2010 @ 12:55:02 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86976729
De meeste teamcoaches/managers willen de precieze aantallen niet rapporteren, omdat ze dan gekort worden.

Straks met het nieuwe systeem zie ik het somber in. Alleen sorteerders en bezorgers. Die eerste groep kunnen ze controleren. De tweede groep veel lastiger. Als een wijk blijft staan dan duurt het twee tot drie dagen dat het bekend is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86977912
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:03 schreef rub3n het volgende:

[..]

4 per dag kan ook betekenen: de ene dag 8, en de andere 0. Het is een gemiddelde. Of die liegt weet ik niet.
Liegen is misschien wat te hard geformuleerd. Laten we het erop houden dat hij onwaarheden verkondigd.
Dat die 4 een gemiddelde is weet ik heus wel. Maar als er alleen al op mijn kantoor gemiddeld 4 lopen per dag blijven staan dan zou dat landelijke gemiddelde alleen kunnen kloppen als wij de ENIGE vestiging zijn waar post blijft staan. En dat is echt niet zo. Sterker nog: er zijn vestigingen waar veel meer blijft staan dan bij ons.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 29 september 2010 @ 13:39:48 #231
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_86978259
De concurrent heeft gewoon van die "'Word TNT postbezorger!" folders verspreid. Ik ben dan wel een tijdelijke werknemer, toch vind ik dit ronduit triest. Ze waren ook niet zo blij gisteren op het werk. De GVD's vlogen de zaal rond :')
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_86978438
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:39 schreef SonicVolcano het volgende:
De concurrent heeft gewoon van die "'Word TNT postbezorger!" folders verspreid. Ik ben dan wel een tijdelijke werknemer, toch vind ik dit ronduit triest. Ze waren ook niet zo blij gisteren op het werk. De GVD's vlogen de zaal rond :')
_O-

Nee die dingen bezorgen als TNT bezorger met een ontslag boven je hoofd is leuk :')
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86988115
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Of ik :P

Ik zou niet gaan, ik ben voor zaterdag aangenomen niet om de hele week klaar te staan.
Ik ga ook niet, ga geen 2,5 uur reizen ervoor :')
pi_86988181
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Liegen is misschien wat te hard geformuleerd. Laten we het erop houden dat hij onwaarheden verkondigd.
Dat die 4 een gemiddelde is weet ik heus wel. Maar als er alleen al op mijn kantoor gemiddeld 4 lopen per dag blijven staan dan zou dat landelijke gemiddelde alleen kunnen kloppen als wij de ENIGE vestiging zijn waar post blijft staan. En dat is echt niet zo. Sterker nog: er zijn vestigingen waar veel meer blijft staan dan bij ons.
blijven er bij jullie echt dagelijks 4 wijken staan?? bij ons echt maar zelden..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_86988783
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:42 schreef sbientje het volgende:

[..]

blijven er bij jullie echt dagelijks 4 wijken staan?? bij ons echt maar zelden..
Niet in mijn DVG, hoor, maar over de hele vestiging gemeten zal het er niet ver naast zitten.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_86991293
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons blijven er soms weken geen enkele wijk staan. Dat brengt het gemiddelde dus flink naar beneden.
pi_86991807
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:07 schreef rub3n het volgende:

[..]

Bij ons blijven er soms weken geen enkele wijk staan. Dat brengt het gemiddelde dus flink naar beneden.
Daar tegenover staan vestigingen waar er veel vaker nog dan hij ons wijken blijven staan. Ik hoor verhalen over oa de Koperstraat waar de honden geen brood van lusten.

Bovendien moet je niet vergeten dat er 175 vestigingen zijn, waarvan diverse waar de chaos nog groter is dan hier.

Overigens is die 1200 per jaar gebaseerd op de uitgelekte Excelfile, waar lang niet alles in staat. Dus neem maar gerust aan dat die 1200 per jaar in realiteit hoger is. Die 1200 zijn alleen de gerapporteerde.
pi_86993030
Zo, net een heel kledingpakket ontvangen! Probleem is dat er nogal wat te groot is :'), namelijk:
- Afritsbroek
- Jeanspantalon
- Checkshirt
- Poloshirt
- Regenpak

Ik weet alle goede maten wel, behalve van het poloshirt. Ik heb nu L, lengte is goed, maar hij is te breed. Weet iemand of een M (veel) korter is, of alleen smaller? En kan ik anders ook een "M extra lang" aanvragen ofzo?
pi_86995144
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Zo, net een heel kledingpakket ontvangen! Probleem is dat er nogal wat te groot is :'), namelijk:
- Afritsbroek
- Jeanspantalon
- Checkshirt
- Poloshirt
- Regenpak

Ik weet alle goede maten wel, behalve van het poloshirt. Ik heb nu L, lengte is goed, maar hij is te breed. Weet iemand of een M (veel) korter is, of alleen smaller? En kan ik anders ook een "M extra lang" aanvragen ofzo?
Heb net even op de site gekeken, alleen voor de jas, de broeken en het regenpak hebben ze aparte maten voor lengte en breedte, de rest is gewoon XS, S, M, L, XL, 2XL en 3XL.

Niet ideaal, maar het moet maar. Ik zelf heb dat bij bepaalde kledingstukken de M iets te lang is, maar wanneer ik een S bestel zijn de mouwen weer te kort en zit het te strak onder m'n oksels. Ik heb nu het meeste in M, behalve de overhemden, die heb in in S. Broeken zijn een ramp, want TNT verandert nog wel eens van leverancier. Heb je er eenyje die goed zit, bestel je er nog eentje bij van dezelfde maat, is het ineens een ander model! Langere pijpen, andere stof, etc.
pi_86999542
mijn kleding is nou ook niet echt lekker passend. Het bloesje vooral is eigenlijk net wat te klein. Het zit nogal strak aan de mouwen en de knoopjes trekken :') Maar een maatje groter wordt het weer zo'n hobbenzak, het is al zo'n mannenmodel
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_87000471
Bedankt Kramerica. Ik heb ook maar even op die site gekeken, mooi dat ik ook via die manier de boel kon retourneren. Heb overal de goede maten ingevuld. Ik zat alleen nog in de knoop met het regenpak, de jas paste perfect, maar de broek was echt véél te groot. Ik heb het regenpak maar gewoon een maatje kleiner besteld, maar ik stuur alleen de broek retour. Ik heb het op het retourformulier vermeld. Ben benieuwd of er veel gezeur van komt.
  woensdag 29 september 2010 @ 22:06:01 #242
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_87000736
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:44 schreef Cerbie het volgende:

[..]

_O-

Nee die dingen bezorgen als TNT bezorger met een ontslag boven je hoofd is leuk :')
Dat zou helemaal erg zijn geweest. Maar gewoon het idee dat die folders verspreid worden. Ze zijn allemaal erg gefrustreerd hiero :P
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_87002600
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:06 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Dat zou helemaal erg zijn geweest. Maar gewoon het idee dat die folders verspreid worden. Ze zijn allemaal erg gefrustreerd hiero :P
dat is ook logisch toch?
bij ons is iedereen al ruim aan het solliciteren. Straks draaien ze een deel van die ontslagen terug en dan zijn alle goede postbodes weg.. dat is dan ook lekker...
  donderdag 30 september 2010 @ 08:59:11 #244
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_87010427
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:38 schreef sbientje het volgende:

[..]

dat is ook logisch toch?
bij ons is iedereen al ruim aan het solliciteren. Straks draaien ze een deel van die ontslagen terug en dan zijn alle goede postbodes weg.. dat is dan ook lekker...
Het wordt dan natuurlijk sowieso een lekker zooitje, er lopen hier nu al bijzonder veel huisvrouwen met allerlei lichamelijke klachten en problemen en een hoop ongemotiveerde jeugd, dat zal de kwaliteit niet verbeteren als straks alle vaste krachten ook weg moeten.
Maar ja, ze denken het allemaal weer beter te weten, hier is de sfeer ook onder het vriespunt en voor ons als bezorgers wordt het steeds vervelender, geen belletje meer, boekjes die niet ingevuld of meegeleverd worden, HAH met zware tekorten of juist een flink overschot, veel foutlopers, slecht gesorteerd, met gemak 10 tassen post terwijl het ook in 4 grijze tassen past, maar ach hun hoeven er toch niet mee te lopen, altijd stond de boel voor de middag rond 11 uur klaar, nu met mazzel rond een uur of 1 en zo heb ik nog wel 100 voorbeelden.

Nee, ik ben blij dat ik in augustus ermee kap.
pi_87012682
quote:
Selektmail en Sandd in acuut levensgevaar
woensdag 29 september 2010 | 10:46 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 29 september 2010 | 10:54
Tekstgrootte

Het hoofdkantoor van postbedrijf SANDD in Apeldoorn. ANP

DEN HAAG - Het voortbestaan van de postbedrijven Sandd en SelektMail hangt aan een zijden draadje. Als er op 1 januari geen CAO is moeten de bedrijven volgens de Postwet meteen al hun bezorgers een arbeidscontract geven. En dat kunnen ze niet betalen.

Zie ook:
Cao-onderhandelingen postbezorgers mislukt
Daarmee zou de concurrentie voor TNT Post verdwijnen. "Bedrijven zullen over de kop gaan", zegt secretaris Ron Follon van de Werkgeversvereniging Postverspreiders Nederland (WPN). CNV-bestuurder Inge Bakker: "In elk geval Sandd valt om. Achter SelektMail zit Deutsche Post, dat kan er heel lang geld bij leggen."

Maandagavond liep het CAO-overleg stuk. De werkgevers legden het eindbod van de vakbonden naast zich neer. De vakbonden willen niet meer praten over een CAO. "De bedrijven houden zich keer op keer niet aan afspraken", aldus CNV-bestuurder Inge Bakker.

Begin vorig jaar sloten de bonden en bedrijven een CAO voor de bezorgers. Sandd, SelektMail en Netwerk VSP (eigendom van TNT) beloofden toen dat ze hun bezorgers stap voor stap in loondienst zouden nemen. In 2012 moest tachtig procent van hen een contract hebben. Daarmee zou een eind komen aan het stukloon. Maar van dat in dienst nemen komt niets terecht.

Slechts een half procent van de bezorgers heeft een contract. Volgens de werkgevers willen de bezorgers dat helemaal niet. "Het is voor hen een bijbaantje", aldus Follon. Bovendien zijn de tarieven op de postmarkt zo ver gezakt, dat de bedrijven hogere loonkosten niet kunnen betalen.

Nu er geen CAO is gaat op 1 januari de Algemene Maatregel van Bestuur uit de Postwet in. Die is er gekomen op aandringen van de Tweede Kamer als stok achter de deur om de CAO na te leven. De bedrijven zouden er op kunnen gokken dat het nieuwe rechtse kabinet die maatregel schrapt. Maar dat ligt niet voor de hand. Ook de nieuwe Tweede Kamer - inclusief de PVV - steunde in meerderheid een motie om de postbedrijven aan de CAO te houden.

De WPN begint een bodemprocedure tegen de Staat om de verplichting uit de wet te krijgen. In april verloor de werkgeversorganisatie het hoger beroep over deze zaak. Sandd en SelektMail waren niet voor commentaar bereikbaar.
Bron

Als Sandd en Selektmail inderdaad over de kop gaan zou dat positief zijn voor TNT, dunkt me. Dat zou dan toch een reden kunnen zijn om het aantal verplichte ontslagen te beperken?
Ook wel heel raar trouwens dat Netwerk VSP een dochterbedrijf is van TNT... lopen ze te klagen over de concurrentie die per poststuk betaalt :')
pi_87015850
Ik zag net even te kijken op de "Postkantoorzoeker" op de TNT-site. Ik las op de site van de RDW dat het nu ook mogelijk is om Kentekenregistratie (overschrijving) mogelijk is bij TNT-postkantoren. Als ik -kentekenregistratie- aanvink bij de zoeker dan vind ik verschillende "kantoren" hier in de buurt. Maar dat zijn vooral loketjes in supermarkten (super de boer / albert heijn gaat het in dit geval om). Is het daar ook gewoon mogelijk om een overschrijving te doen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 september 2010 @ 12:12:20 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87015994
Volgens mij wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87016320
ja, anders staat het toch niet op de site banaapies:D
pi_87018666
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:22 schreef Troeta het volgende:
ja, anders staat het toch niet op de site banaapies:D
Haha nee, maar het zou kunnen dat die criteria niet kloppen en dat gewoon elk TNT- post loket zichtbaar is. Maar zal wel goed zijn dan!
pi_87022224
Morgen 5 uur beginnen en gewijzigde perrondienst :Z :z
Ben benieuwd of het op rolletjes gaat lopen :Z :z :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')