Of ikquote:
4 per dag kan ook betekenen: de ene dag 8, en de andere 0. Het is een gemiddelde. Of die liegt weet ik niet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Net gekeken, ik moet toegeven dat die Koorstra een goede mediatraining gehad heeft. Hij kwam buitengewoon vertrouwenwekkend en zelfverzekerd over, en ik zou hem haast geloven als ik niet had geweten dat hij stond te liegen dat 'ie barstte. Twaalfhonderd lopen per jaar die blijven staan, nou echt niet! Uitgaande van 52 x 6 dagen betekent dat dat er elke dag landelijk 4 wijken blijven staan. Daar geloof ik niets van: er zijn periodes dat op mijn vestiging alleen al dagelijks dit aantal (of meer) blijft staan. Ook vond ik zijn reactie op die ingezonden brief van postbodes in het AD erg flauw. Natuurlijk is die brief niet ondertekend. Voor je het weet word je smaad ten laste gelegd en ben jij een van de eersten die gedwongen ontslagen wordt, zonder 1 cent vergoeding!
En wat hij vertelde over de lonen klopt ook niet: De concurrent betaalt geen 8 euro per uur, want de concurrent betaalt per poststuk. En alleen de allersnelsten halen daarmee OMGEREKEND 8 euro per uur, en da's nog zonder doorbetaling bij ziekte of vakantiegeld!
Ook moet ik maar eens om opslag gaan vragen, want Koorstra beweert dat hij de postbodes 23 euro per uur betaalt. Ook weer niet waar, helaas. Ik zelf zit iets boven een tientje, en de ouderwetse fulttimers in schaal 3 krijgen iets van 14 euro per uur. Hij zal bedoelen dat de loonkosten van een postbode 23 euro per uur bedragen, maar dat is toch echt iets wezenlijks anders.
Maar zo zie je hoe hij slim probeert de publieke opinie te bespelen. Nu denkt iedereen: "Wat? 23 euro per uur voor ongeschoold werk? Wat schandalig veel! En dan nog weigerden ze loon in te leveren!" Terwijl in realiteit de gemiddelde postbode in schaal 2 of 3 het moet stellen met ongeveer de helft van dit bedrag. Geen slecht salaris, maar ook weer niet zo idioot veel, als je bedenkt dat het minimumloon tegenwoordig ongeveer 9 euro per uur is.
Liegen is misschien wat te hard geformuleerd. Laten we het erop houden dat hij onwaarheden verkondigd.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:03 schreef rub3n het volgende:
[..]
4 per dag kan ook betekenen: de ene dag 8, en de andere 0. Het is een gemiddelde. Of die liegt weet ik niet.
quote:Op woensdag 29 september 2010 13:39 schreef SonicVolcano het volgende:
De concurrent heeft gewoon van die "'Word TNT postbezorger!" folders verspreid. Ik ben dan wel een tijdelijke werknemer, toch vind ik dit ronduit triest. Ze waren ook niet zo blij gisteren op het werk. De GVD's vlogen de zaal rond
Ik ga ook niet, ga geen 2,5 uur reizen ervoorquote:Op woensdag 29 september 2010 11:38 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Of ik
Ik zou niet gaan, ik ben voor zaterdag aangenomen niet om de hele week klaar te staan.
blijven er bij jullie echt dagelijks 4 wijken staan?? bij ons echt maar zelden..quote:Op woensdag 29 september 2010 13:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Liegen is misschien wat te hard geformuleerd. Laten we het erop houden dat hij onwaarheden verkondigd.
Dat die 4 een gemiddelde is weet ik heus wel. Maar als er alleen al op mijn kantoor gemiddeld 4 lopen per dag blijven staan dan zou dat landelijke gemiddelde alleen kunnen kloppen als wij de ENIGE vestiging zijn waar post blijft staan. En dat is echt niet zo. Sterker nog: er zijn vestigingen waar veel meer blijft staan dan bij ons.
Niet in mijn DVG, hoor, maar over de hele vestiging gemeten zal het er niet ver naast zitten.quote:Op woensdag 29 september 2010 17:42 schreef sbientje het volgende:
[..]
blijven er bij jullie echt dagelijks 4 wijken staan?? bij ons echt maar zelden..
Bij ons blijven er soms weken geen enkele wijk staan. Dat brengt het gemiddelde dus flink naar beneden.quote:Op woensdag 29 september 2010 13:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Liegen is misschien wat te hard geformuleerd. Laten we het erop houden dat hij onwaarheden verkondigd.
Dat die 4 een gemiddelde is weet ik heus wel. Maar als er alleen al op mijn kantoor gemiddeld 4 lopen per dag blijven staan dan zou dat landelijke gemiddelde alleen kunnen kloppen als wij de ENIGE vestiging zijn waar post blijft staan. En dat is echt niet zo. Sterker nog: er zijn vestigingen waar veel meer blijft staan dan bij ons.
Daar tegenover staan vestigingen waar er veel vaker nog dan hij ons wijken blijven staan. Ik hoor verhalen over oa de Koperstraat waar de honden geen brood van lusten.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:07 schreef rub3n het volgende:
[..]
Bij ons blijven er soms weken geen enkele wijk staan. Dat brengt het gemiddelde dus flink naar beneden.
Heb net even op de site gekeken, alleen voor de jas, de broeken en het regenpak hebben ze aparte maten voor lengte en breedte, de rest is gewoon XS, S, M, L, XL, 2XL en 3XL.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Zo, net een heel kledingpakket ontvangen! Probleem is dat er nogal wat te groot is, namelijk:
- Afritsbroek
- Jeanspantalon
- Checkshirt
- Poloshirt
- Regenpak
Ik weet alle goede maten wel, behalve van het poloshirt. Ik heb nu L, lengte is goed, maar hij is te breed. Weet iemand of een M (veel) korter is, of alleen smaller? En kan ik anders ook een "M extra lang" aanvragen ofzo?
Dat zou helemaal erg zijn geweest. Maar gewoon het idee dat die folders verspreid worden. Ze zijn allemaal erg gefrustreerd hieroquote:Op woensdag 29 september 2010 13:44 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Nee die dingen bezorgen als TNT bezorger met een ontslag boven je hoofd is leuk
dat is ook logisch toch?quote:Op woensdag 29 september 2010 22:06 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dat zou helemaal erg zijn geweest. Maar gewoon het idee dat die folders verspreid worden. Ze zijn allemaal erg gefrustreerd hiero
Het wordt dan natuurlijk sowieso een lekker zooitje, er lopen hier nu al bijzonder veel huisvrouwen met allerlei lichamelijke klachten en problemen en een hoop ongemotiveerde jeugd, dat zal de kwaliteit niet verbeteren als straks alle vaste krachten ook weg moeten.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:38 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat is ook logisch toch?
bij ons is iedereen al ruim aan het solliciteren. Straks draaien ze een deel van die ontslagen terug en dan zijn alle goede postbodes weg.. dat is dan ook lekker...
Bronquote:Selektmail en Sandd in acuut levensgevaar
woensdag 29 september 2010 | 10:46 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 29 september 2010 | 10:54
Tekstgrootte
Het hoofdkantoor van postbedrijf SANDD in Apeldoorn. ANP
DEN HAAG - Het voortbestaan van de postbedrijven Sandd en SelektMail hangt aan een zijden draadje. Als er op 1 januari geen CAO is moeten de bedrijven volgens de Postwet meteen al hun bezorgers een arbeidscontract geven. En dat kunnen ze niet betalen.
Zie ook:
Cao-onderhandelingen postbezorgers mislukt
Daarmee zou de concurrentie voor TNT Post verdwijnen. "Bedrijven zullen over de kop gaan", zegt secretaris Ron Follon van de Werkgeversvereniging Postverspreiders Nederland (WPN). CNV-bestuurder Inge Bakker: "In elk geval Sandd valt om. Achter SelektMail zit Deutsche Post, dat kan er heel lang geld bij leggen."
Maandagavond liep het CAO-overleg stuk. De werkgevers legden het eindbod van de vakbonden naast zich neer. De vakbonden willen niet meer praten over een CAO. "De bedrijven houden zich keer op keer niet aan afspraken", aldus CNV-bestuurder Inge Bakker.
Begin vorig jaar sloten de bonden en bedrijven een CAO voor de bezorgers. Sandd, SelektMail en Netwerk VSP (eigendom van TNT) beloofden toen dat ze hun bezorgers stap voor stap in loondienst zouden nemen. In 2012 moest tachtig procent van hen een contract hebben. Daarmee zou een eind komen aan het stukloon. Maar van dat in dienst nemen komt niets terecht.
Slechts een half procent van de bezorgers heeft een contract. Volgens de werkgevers willen de bezorgers dat helemaal niet. "Het is voor hen een bijbaantje", aldus Follon. Bovendien zijn de tarieven op de postmarkt zo ver gezakt, dat de bedrijven hogere loonkosten niet kunnen betalen.
Nu er geen CAO is gaat op 1 januari de Algemene Maatregel van Bestuur uit de Postwet in. Die is er gekomen op aandringen van de Tweede Kamer als stok achter de deur om de CAO na te leven. De bedrijven zouden er op kunnen gokken dat het nieuwe rechtse kabinet die maatregel schrapt. Maar dat ligt niet voor de hand. Ook de nieuwe Tweede Kamer - inclusief de PVV - steunde in meerderheid een motie om de postbedrijven aan de CAO te houden.
De WPN begint een bodemprocedure tegen de Staat om de verplichting uit de wet te krijgen. In april verloor de werkgeversorganisatie het hoger beroep over deze zaak. Sandd en SelektMail waren niet voor commentaar bereikbaar.
Haha nee, maar het zou kunnen dat die criteria niet kloppen en dat gewoon elk TNT- post loket zichtbaar is. Maar zal wel goed zijn dan!quote:Op donderdag 30 september 2010 12:22 schreef Troeta het volgende:
ja, anders staat het toch niet op de site banaapies:D
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |