abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86859950
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:24 schreef sbientje het volgende:
moeten de pakketjes naar hetzelfde adres/postcodegebied? Zo niet, zou ik het idd bij de bus zoeken. Sowieso zou ik even bellen met de klantenservice :)
Nope door heel Nederland.
Ik zal morgen anders wel ff bellen.
  Redactie Sport maandag 27 september 2010 @ 11:55:34 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86894607
Laat ik me ook maar eens melden:
Ik werk sinds 3 weken als pakketbezorger in Twente (via een ander bedrijf i.o.v. TNT). Ik doe 's ochtends postbuspakketten en daarna Aldipress (kratjes met tijdschriften).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 27 september 2010 @ 12:04:00 #203
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86894902
Nog maar 4 keer een middagrondje bezorgen en dan vakantie, heb er nu al zin in.
pi_86906413
Ik werk nu sinds 2 maanden als chauffeur collecte.
Nu zit ik te denken om ook als zaterdag post te gaan bezorgen?

Is dit ook mogelijk?. Is dit financieel rendabel om dat er dan bij te doen.

En wat zijn ongeveer een beetje de werktijden van zaterdagbezorger? ( op de site van tnt stonden nog iets van 15 vacatures over als zaterdagbezorger)

Thnx ;)
pi_86906763
quote:
Op maandag 27 september 2010 16:59 schreef Bigapple het volgende:
Ik werk nu sinds 2 maanden als chauffeur collecte.
Nu zit ik te denken om ook als zaterdag post te gaan bezorgen?

Is dit ook mogelijk?. Is dit financieel rendabel om dat er dan bij te doen.

En wat zijn ongeveer een beetje de werktijden van zaterdagbezorger? ( op de site van tnt stonden nog iets van 15 vacatures over als zaterdagbezorger)

Thnx ;)
ik heb een contract van 5 uur 20 minuten, werk van 10 tot 15.20 officieel :) meestal ben ik wel wat eerder klaar maar ik word nu wat rondgeschoven met mijn wijken dus duurt het af en toe wat langer..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_86906803
pff vandaag een uitzendkracht bij het HAH zetten... dat duurde lang! die knakker heeft geloof ik 2 wijkjes gedaan in 4 uur tijd :') ik heb nog nooit iemand zo langzaam zien HAH-en haha...

Morgen hele dag werken, een nieuwe wijk lopen..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_86909163
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:07 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb een contract van 5 uur 20 minuten, werk van 10 tot 15.20 officieel :) meestal ben ik wel wat eerder klaar maar ik word nu wat rondgeschoven met mijn wijken dus duurt het af en toe wat langer..
Jij bent toch geen zaterdagbezorger?
pi_86910006
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:02 schreef TokenW het volgende:

[..]

Jij bent toch geen zaterdagbezorger?
ik ben zaterdagpostbode :D
pi_86948593
Harry Koorstra zometeen bij Eenvandaag:

http://www.tvgids.nl/programma/9884535/E%E9nVandaag/
pi_86950492
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:47 schreef lololo het volgende:

Net gemist natuurlijk. :(
  dinsdag 28 september 2010 @ 18:48:09 #211
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86950707
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:41 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Net gemist natuurlijk. :(
www.uitzendinggemist.nl O-)
Nothing is what it seems
pi_86950772
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 18:48 schreef Viper86 het volgende:

[..]

www.uitzendinggemist.nl O-)
Maar dat duurt altijd zolang voordat het erop staat. ;(
pi_86950911
pffff... wat een boutdag! Had echt de rotste wijk gekregen geloof ik. 3,5 uur lopen rondsjouwen met die k*t HAH. Heel veel was ook niet goed gezet, van HAH, zodat ik soms losse v&d's had zonder de AH folder e.d.. En ik had zelf ook niet mijn beste dag met post zetten want ik moest 2 keer een halve straat teruglopen :')

Morgen beter!
pi_86950919
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:47 schreef lololo het volgende:

Net gekeken, ik moet toegeven dat die Koorstra een goede mediatraining gehad heeft. Hij kwam buitengewoon vertrouwenwekkend en zelfverzekerd over, en ik zou hem haast geloven als ik niet had geweten dat hij stond te liegen dat 'ie barstte. Twaalfhonderd lopen per jaar die blijven staan, nou echt niet! Uitgaande van 52 x 6 dagen betekent dat dat er elke dag landelijk 4 wijken blijven staan. Daar geloof ik niets van: er zijn periodes dat op mijn vestiging alleen al dagelijks dit aantal (of meer) blijft staan. Ook vond ik zijn reactie op die ingezonden brief van postbodes in het AD erg flauw. Natuurlijk is die brief niet ondertekend. Voor je het weet word je smaad ten laste gelegd en ben jij een van de eersten die gedwongen ontslagen wordt, zonder 1 cent vergoeding!

En wat hij vertelde over de lonen klopt ook niet: De concurrent betaalt geen 8 euro per uur, want de concurrent betaalt per poststuk. En alleen de allersnelsten halen daarmee OMGEREKEND 8 euro per uur, en da's nog zonder doorbetaling bij ziekte of vakantiegeld!

Ook moet ik maar eens om opslag gaan vragen, want Koorstra beweert dat hij de postbodes 23 euro per uur betaalt. Ook weer niet waar, helaas. Ik zelf zit iets boven een tientje, en de ouderwetse fulttimers in schaal 3 krijgen iets van 14 euro per uur. Hij zal bedoelen dat de loonkosten van een postbode 23 euro per uur bedragen, maar dat is toch echt iets wezenlijks anders.

Maar zo zie je hoe hij slim probeert de publieke opinie te bespelen. Nu denkt iedereen: "Wat? 23 euro per uur voor ongeschoold werk? Wat schandalig veel! En dan nog weigerden ze loon in te leveren!" Terwijl in realiteit de gemiddelde postbode in schaal 2 of 3 het moet stellen met ongeveer de helft van dit bedrag. Geen slecht salaris, maar ook weer niet zo idioot veel, als je bedenkt dat het minimumloon tegenwoordig ongeveer 9 euro per uur is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 19:19:23 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86951828
23 euro per uur kan prima kloppen trouwens. Het is het verschil tussen bruto en netto. Bij bruto zitten bijvoorbeeld het pensioen, ziektekosten, belastingen en andere premies inbegrepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86952201
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
23 euro per uur kan prima kloppen trouwens. Het is het verschil tussen bruto en netto. Bij bruto zitten bijvoorbeeld het pensioen, ziektekosten, belastingen en andere premies inbegrepen.
Het verschil tussen bruto en netto is geen 50% hoor, collega. Bovendien waren de bedragen die ik noemde al bruto, dus voordat er belastingen en premies afgaan. Kijk, ik geloof best dat een postbode 23 euro per uur KOST (uitgaande van postbode in schaal 3 in het hoogste schaaljaar) maar dat is dus niet hetzelfde als dat Koorstra die postbode EUR 23 per uur BETAALT. Hij beweert nu nml in feite dat het bruto uurloon van een postbode EUR 23 is, en dat is echt niet waar.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 19:37:43 #217
Maffe Fries
pi_86952601
Ik legde het idd niet helemaal goed uit, maar je begrijpt wat ik bedoel ja. En dat van het bruto-uurloon is idd niet waar, want daarbovenop komen dus nog wat premies e.d.
pi_86954420
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik legde het idd niet helemaal goed uit, maar je begrijpt wat ik bedoel ja. En dat van het bruto-uurloon is idd niet waar, want daarbovenop komen dus nog wat premies e.d.
Niet helemaal. Bij TNT post heb je een premievrij pensioen, dus het is niet zo dat er nog pensioenpremie van je brutoloon afgaat. En de premie ZVW wordt gecompenseerd door de werkgever, dus da's ook niet iets wat van je brutoloon afgaat.

Maar we kunnen hier lang of kort over praten: pak je loonstrookje, daar staat exact op wat je BRUTO UURLOON is. En er is echt geen enkele postbode die daar een 23 heeft staan, of een bedrag wat daar zelfs maar in de buurt komt. En wat er nog allemaal vanaf gaat aan premies is helemaal niet interessant, want ik heb het hier over bruto, niet over netto. En bruto is dus VOOR aftrek van premies.

Wat Koorstra bedoelt (maar wat hij expres verkeerd formuleert) is dat een postbode EUR 23 per uur KOST. Maar dat betekent natuurlijk niet dat al dat geld bij die postbode terechtkomt. Zelfs niet bruto! Als jij een chauffeursdienst hebt ben je via het bedrijf verzekerd voor schade die jij aan anderen toebrengt met de postauto. De premie hiervan wordt door TNT betaald. Maar finiancieel wordt jij daar echt niets wijzer van. En aangezien er geen enkele cent bij jou terechtkomt is zijn formulering dat hij het AAN DE POSTBODE betaalt al helemaal bullshit!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 september 2010 @ 20:26:26 #219
Maffe Fries
pi_86955141
Wat ik probeerde uit te leggen dat er voor het bedrijf bovenop het brutoloon nog kosten zijn. Die zie je niet, maar zijn er voor het bedrijf meestal wel. Dat zal die 23 zijn en bruto kom je misschien op 18 of nog minder. Dan blijft er netto niet veel over.
  dinsdag 28 september 2010 @ 20:32:17 #220
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86955436
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wat ik probeerde uit te leggen dat er voor het bedrijf bovenop het brutoloon nog kosten zijn. Die zie je niet, maar zijn er voor het bedrijf meestal wel. Dat zal die 23 zijn en bruto kom je misschien op 18 of nog minder. Dan blijft er netto niet veel over.
Logisch, maar de leek die zo naar die uitzending kijkt zal inderdaad denken, tering 23 euro, dat verdien ik niet eens en dan krijgen wij weer de zwarte piet toebedeeld. }:|
pi_86955982
Maar die extra kosten heb je natuurlijk voor postbezorgers, thk's etc.
pi_86956665
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Dat begrijp ik heus wel, van die extra kosten. Maar waar het mij om gaat is dat Koorstra zegt dat hij de postbodes 23 euro per uur betaalt, waarop jij reageert met "dat kan wel kloppen". Maar mijn punt is dat het helemaal niet klopt. Ik snap wel waar die 23 euro vandaan komt, maar de bewering van Koorstra dat hij dat aan de postbode betaalt klopt niet. Ik kost hem misschien 23 euro per uur, maar hij betaalt mij GEEN 23 euro per uur!
pi_86958418
Bij ons is morgenavond om 19:00 uur een vergadering voor de zaterdagwerkers...Wat is dat nou voor dag :') Dat ze dat niet even op zaterdagochtend om 8:00 uur doen ofzo..
pi_86959516
Lekker handig voor de studenten die in het weekend nog komen bezorgen. :P
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86969524
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 21:48 schreef Cerbie het volgende:
Lekker handig voor de studenten die in het weekend nog komen bezorgen. :P
Zoals ik ja :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: