Nope door heel Nederland.quote:Op zondag 26 september 2010 14:24 schreef sbientje het volgende:
moeten de pakketjes naar hetzelfde adres/postcodegebied? Zo niet, zou ik het idd bij de bus zoeken. Sowieso zou ik even bellen met de klantenservice
ik heb een contract van 5 uur 20 minuten, werk van 10 tot 15.20 officieelquote:Op maandag 27 september 2010 16:59 schreef Bigapple het volgende:
Ik werk nu sinds 2 maanden als chauffeur collecte.
Nu zit ik te denken om ook als zaterdag post te gaan bezorgen?
Is dit ook mogelijk?. Is dit financieel rendabel om dat er dan bij te doen.
En wat zijn ongeveer een beetje de werktijden van zaterdagbezorger? ( op de site van tnt stonden nog iets van 15 vacatures over als zaterdagbezorger)
Thnx
Jij bent toch geen zaterdagbezorger?quote:Op maandag 27 september 2010 17:07 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb een contract van 5 uur 20 minuten, werk van 10 tot 15.20 officieelmeestal ben ik wel wat eerder klaar maar ik word nu wat rondgeschoven met mijn wijken dus duurt het af en toe wat langer..
ik ben zaterdagpostbodequote:Op maandag 27 september 2010 18:02 schreef TokenW het volgende:
[..]
Jij bent toch geen zaterdagbezorger?
Net gemist natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:47 schreef lololo het volgende:
Harry Koorstra zometeen bij Eenvandaag:
http://www.tvgids.nl/programma/9884535/E%E9nVandaag/
Net gekeken, ik moet toegeven dat die Koorstra een goede mediatraining gehad heeft. Hij kwam buitengewoon vertrouwenwekkend en zelfverzekerd over, en ik zou hem haast geloven als ik niet had geweten dat hij stond te liegen dat 'ie barstte. Twaalfhonderd lopen per jaar die blijven staan, nou echt niet! Uitgaande van 52 x 6 dagen betekent dat dat er elke dag landelijk 4 wijken blijven staan. Daar geloof ik niets van: er zijn periodes dat op mijn vestiging alleen al dagelijks dit aantal (of meer) blijft staan. Ook vond ik zijn reactie op die ingezonden brief van postbodes in het AD erg flauw. Natuurlijk is die brief niet ondertekend. Voor je het weet word je smaad ten laste gelegd en ben jij een van de eersten die gedwongen ontslagen wordt, zonder 1 cent vergoeding!quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:47 schreef lololo het volgende:
Harry Koorstra zometeen bij Eenvandaag:
http://www.tvgids.nl/programma/9884535/E%E9nVandaag/
Het verschil tussen bruto en netto is geen 50% hoor, collega. Bovendien waren de bedragen die ik noemde al bruto, dus voordat er belastingen en premies afgaan. Kijk, ik geloof best dat een postbode 23 euro per uur KOST (uitgaande van postbode in schaal 3 in het hoogste schaaljaar) maar dat is dus niet hetzelfde als dat Koorstra die postbode EUR 23 per uur BETAALT. Hij beweert nu nml in feite dat het bruto uurloon van een postbode EUR 23 is, en dat is echt niet waar.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
23 euro per uur kan prima kloppen trouwens. Het is het verschil tussen bruto en netto. Bij bruto zitten bijvoorbeeld het pensioen, ziektekosten, belastingen en andere premies inbegrepen.
Niet helemaal. Bij TNT post heb je een premievrij pensioen, dus het is niet zo dat er nog pensioenpremie van je brutoloon afgaat. En de premie ZVW wordt gecompenseerd door de werkgever, dus da's ook niet iets wat van je brutoloon afgaat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik legde het idd niet helemaal goed uit, maar je begrijpt wat ik bedoel ja. En dat van het bruto-uurloon is idd niet waar, want daarbovenop komen dus nog wat premies e.d.
Logisch, maar de leek die zo naar die uitzending kijkt zal inderdaad denken, tering 23 euro, dat verdien ik niet eens en dan krijgen wij weer de zwarte piet toebedeeld.quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wat ik probeerde uit te leggen dat er voor het bedrijf bovenop het brutoloon nog kosten zijn. Die zie je niet, maar zijn er voor het bedrijf meestal wel. Dat zal die 23 zijn en bruto kom je misschien op 18 of nog minder. Dan blijft er netto niet veel over.
Dat begrijp ik heus wel, van die extra kosten. Maar waar het mij om gaat is dat Koorstra zegt dat hij de postbodes 23 euro per uur betaalt, waarop jij reageert met "dat kan wel kloppen". Maar mijn punt is dat het helemaal niet klopt. Ik snap wel waar die 23 euro vandaan komt, maar de bewering van Koorstra dat hij dat aan de postbode betaalt klopt niet. Ik kost hem misschien 23 euro per uur, maar hij betaalt mij GEEN 23 euro per uur!quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wat ik probeerde uit te leggen dat er voor het bedrijf bovenop het brutoloon nog kosten zijn. Die zie je niet, maar zijn er voor het bedrijf meestal wel. Dat zal die 23 zijn en bruto kom je misschien op 18 of nog minder. Dan blijft er netto niet veel over.
Zoals ik jaquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:48 schreef Cerbie het volgende:
Lekker handig voor de studenten die in het weekend nog komen bezorgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |